Kategória: Rookies

rookies

  • Rendkívüli módon kezdett a HUMDA Academy!

    Rendkívüli módon kezdett a HUMDA Academy!

    Történelmi eredmény az FIA gokart-világbajnokságon, HUMDA Academy-háziverseny a Northern Talent Cup-on, százszázalékos idény a Swift Cup Europe-on, hatalmas sikerek a motoros hosszútávú világbajnokságon – remekül indult a HUMDA Zrt. utánpótlásnevelő programja. A magyar autó- és motorsport fejlesztéséért, valamint a zöld mobilitásért dolgozó ügynökség nyolc autó- és motorsport szakágban összesen 29 versenyző támogatásával indította el június végén a HUMDA Academy programot. A cél, hogy megtaláljuk a jövő Michelisz Norbertjeit és Talmácsi Gáborjait. Már látszik, hogy jó úton járunk, és az is, hogy rengeteg tehetséges fiatal van a magyar autó- és motorsportban. A HUMDA Academy december közepén csapatépítő tréninget tartott.

    A 14 éves Hideg Ádám a magyar gokartsport legnagyobb sikerét érte el a sarnói FIA gokart-világbajnokság OKJ kategóriájában, ahol hatalmas küzdelemben szerezte meg a második helyet. A HUMDA Academy 14 éves versenyzője ezzel az első magyar lett, aki FIA gokart-világbajnokságon dobogóra állhatott. Krepcsik Áron magyar bajnoki címe mellett megnyerte a CEE Rotax Max Challenge-et és az FIA CEZ Karting Championship-et is. Molnár Martin harmadik lett a a Champions of the Future Euro Series franciacortai fordulóján, a Trofeo delle Industrie-versenyen pedig a 2. helyen végzett. Nógrádi Nimród a 3. lett a magyar bajnokságban. Zsebő Marcell a hazai bajnoki cím mellett második lett az FIA CEZ bajnokságban, és több Európa-bajnoki futamon is megmérette magát. Willisits Vilmos második lett az Easy Kart Trophy Hungary bajnokságban, és szép eredményeket ért el Olaszországban.

    Megcsinálta a százszázalékos idényt a túraautós Bucsi Attila. A HUMDA Academy közreműködésével versenyző 15 éves pilóta a Swift Cup Europe mind a 11 versenyét megnyerte. Rácz Gergő a brit túraautó-bajnokság állandó betétfutamaként megrendezett MINI CHALLENGE JCW kategóriában ért el TOP 5-ös eredményt, és állhatott dobogóra is a legjobb újoncként.

    Hangodi Bendegúz megnyerte a Rally1-es országos bajnokságot az RC4-es géposztályban, valamint az ORB Peugeot 208 Rally kupában és az ORB 2WD-ben is megszerezte az első helyet. Herczig Patrik a harmadik helyen végzett a Rally Európa bajnokságon, a Clio Trophy-ban.

    Három bajnoki arany, a Dombok Királya cím a XXXIX. Királyválasztón – rendkívül eredményes szezont tudhat maga mögött a 18 éves Liszka Roland, aki motokrosszban, enduróban, endurókrosszban és superenduróban is kipróbálta magát, sőt, idén belekóstolt a Hard Enduro világába is. Zsigovits Norbert ötödik lett a Superenduro Junior Világbajnokságon, pontot szerzett a Hardenduro Világbajnokságon, az Enduro Világkupa magyar fordulóján O4S kategóriában pedig egy első és egy második helyet is sikerült elhoznia.

    Öt győzelem, három második, két harmadik hely, 2 pole-pozíció és a megszerezhető 300-ból 230 pont – ez Rossi Moor mérlege, amellyel megnyerte az idei Northen Talent Cup-ot. A MotoGP-t szervező Dorna Sports S.L. által az Európa északi, középső, valamint keleti részén élő fiatal motorosok számára létrehozott gyorsasági versenysorozat idei második helyezettje az ugyancsak a HUMDA Academy támogatásával induló Farkas Kevin lett. Kecskés Bence a Spanyol Bajnokság legjobb rookie versenyzője lett és első helyet szerzett a 600 STK kategóriában Jerezben, itthon második lett a bajnokságban Open 600-as kategóriában. Molnár Gergő magyar bajnoki címet szerzett Open 600-as kategóriában, negyedik lett az Alpok Adria Bajnokságban és új stock600-as körrekordot állított fel a Pannonia Ringen. Rég nem látott magyar sikereket ért el az Endurance-vb-n Kovács Bálint. A 21 éves fehérvári versenyző a magyar motoros által valaha futott leggyorsabb kört teljesítette a Hungaroringen, jövőre pedig gyári szerződést kapott a BMW-től a német bajnokságban.

    A motokrosszos Katona Áron osztrák bajnoki hatodik, magyar bajnoki második lett. Ötödik helyen végzett a németországi ADAC MX MASTERS-en és szerzett egy Európa-bajnoki futamgyőzelmet is. Pergel Bence kategóriájában a második lett a magyar bajnokságban és hatodik az ADAC MX Junior Cup-ban. A supermotós Surányi Balázs megszerezte élete első magyar bajnoki címét, 5. lett az Osztrák Supermoto Bajnokság S3 Junior kategóriájában. Első magyarként indult a Supermoto Világbajnokságon, az S1GP-n is, ahol 30 vb-pontot szerzett. Csizmazia Barna két szakágban, triálban és hard enduróban a nemzetközi mezőnyben is megmérettette magát idén. A Magyar Triál Bajnokságban összesítésben a második lett, úgy, hogy nem mindegyik versenyen tudott elindulni.

    – Fényes jövő áll a hazai autó-motorsport előtt, vannak tehetségeink, akik korosztályukban a világ élvonalába tartoznak – mondta a HUMDA elnök-vezérigazgatója. Weingartner Balázs emlékeztetett rá: a HUMDA Academy tehetségkutató- és utánpótlásnevelési rendszer feladata, hogy támogatásunkkal előre mozdítsuk ezeknek a fiataloknak a karrierjét, hogy magasabb szintű bajnokságokban, vagy professzionálisabb körülmények közt koncentrálhassanak a versenyzésre.

  • Gender Tamás Junior és a MOTAM együtt halad tovább a Forma-1 felé vezető úton

    Gender Tamás Junior és a MOTAM együtt halad tovább a Forma-1 felé vezető úton

    A Motorsport Talent Management eddigi fennállásának legfiatalabb sportolója, Gender Tamás Junior csatlakozik a MOTAM által képviselt autó-motorversenyzők csapatához. A 12 esztendős tehetség a gokartozás fellegvárában, Olaszországban, a Parolin Racing Karts színeiben készül arra, hogy 2030-ra eljusson a Forma-1-be.

    Erősödik a Motorsport Talent Management csapata a gokartozás legerősebb sorozatainak számító WSK, Champions of the Future és CIK-FIA bajnokságokban: az OK kategóriában versenyző Molnár Martin mellett Gender Tamás Junior is csatlakozik a MOTAM kötelékéhez.

    Gender Tamás Junior szó szerint beleszületett a versenyzésbe, ez édesapjának köszönhető, aki a legsikeresebb magyar formulaautós csapat, a Gender Racing Team alapítója. Tamás kisgyerekkora óta gokartozik, jelenleg 12 évesen a legendás olasz Parolin Racing Kart gyári versenyzője.

    Ő az első magyar tehetség, akinek lehetősége nyílik a Parolin színeiben, a gokartozás fellegvárának tekinthető olasz bajnokságokban edződni, és felkészülni a további, formulaautós karrierre. Tamás jelenlegi csapatánál olyan Forma-1-es pilóták is versenyeztek, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg vagy Giancarlo Fisichella.

    Professzionális felkészítéséhez a legkiválóbb hazai és nemzetközi szakemberek csatlakoztak. 2022-ben az eredményei alapján bekerült a HUMDA Academy programba is, ami tovább erősíti jelenleg is kiváló támogatói hátterét. A végcél 2030-ra bekerülni a Forma-1-be.

    „Üdvözöljük Tomikát a MOTAM csapatában, nagyon örülünk annak, hogy részt vehetünk a folyamatban, amely során élvonalbeli autóversenyző válik majd belőle. Az édesapját az autósport világában senkinek sem kell bemutatni, ezért is megtisztelő a számunkra, hogy az eddigi munkánk elismeréseként felkért minket, hogy segítsük Tomika pályafutását. Külön öröm a számomra, hogy a Gender család és Molnár Martin családja remek kapcsolatot ápol, és azon leszünk, hogy egy csapatot alkotva a lehető legmagasabbra juttassuk a fiatalokat” – nyilatkozta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.

    Gender Tamás, Tomika édesapja hozzátette: „A nemzetközi élsportban csak csapatmunkával lehet előrébb jutni, ezért nagyon örülök, hogy létrejött Magyarországon a MOTAM. Jó döntéseket hozni, jó lépéseket tenni csak úgy lehet, ha alaposan feltérképezzük az autósportok bonyolult útvesztőjét és felkészítjük a fiatal versenyzőket a rájuk váró kihívásokra, valamint megteremtjük nekik a lehető legjobb körülményeket. Úgy gondolom, ebben a MOTAM tud segíteni nekünk, ezért nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a közös munka.”

  • Hideg Ádám Verstappen, Leclerc és Rovanperä társaságában az FIA gálán

    Hideg Ádám Verstappen, Leclerc és Rovanperä társaságában az FIA gálán

    A 2022-es világ- és Európa-bajnok versenyzőkkel együtt vehette át Hideg Ádám az FIA gokart világbajnokságon elért második helyért járó díjat. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalos díjátadóját Bolognában nagyon pazar környezetben rendezték, ahol a HUMDA Academy 14 éves versenyzője többek között Max Verstappen, Charles Leclerc és Kalle Rovanperä társaságában szerepelhetett.

    A kétnapos rendezvény során az első nap a bajnokoké volt, a másodikon pedig a szakágak helyezettjeit díjazták. Hideg Ádám mind a két napra meghívót kapott és természetesen felejthetetlen élményekkel gazdagodott.

    „Nagyon szép helyen tartották a díjkiosztót és nagyon megadták a módját – mesélte Hideg Ádám. – Pénteken több díjazott versenyzővel is találkoztam. Charles Leclerc (Forma–1-es vb második helyezettje) közvetlen volt és nagyon örült neki, amikor megtudta, hogy az egykori gokart szerelőjével, Francescoval dolgozom együtt. De mindenki jó fej volt. Most találkoztam először élőben olyan legendákkal, mint Max Verstappen (Forma–1-es világbajnok), Sébastien Loeb (Tereprally világbajnoki második helyezett), Kalle Rovanperä (rally világbajnok) vagy Thierry Neuville (rally világbajnoki harmadik helyezett).

    Szombaton tartották a gokart díjkiosztót, ami szintén nagyon komoly volt. Amíg kimentem a színpadra egy húsz másodperces filmet vetítettek rólam, elmondták, hogy a vb második helyezésem volt Magyarország eddig legjobb gokart eredménye.

    Nagy megtiszteltetés volt ilyen komoly versenyzőkkel együtt szerepelni és egy ilyen színvonalas rendezvényen résztvenni. Remélem, hamarosan újra mehetek.“

    A versenyzői vér azonban nem vált vízzé, amikor arról érdeklődtünk Ádámnál, hogy mi tetszett neki a legjobban a gálán, azonnal rávágta:

    „Amikor Nasser (Al-Attiyah) bejött a színpadra a tereprally autójával, üresbe tette és megbőgette a motort. Zengett az egész épület.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádámot azonban nem csak az FIA díjazta. A Formula Magazin évek óta összeállítja a Top 50 magyar autóversenyző listáját, amelyen idén Ádám lett az év juniorja, összesítésben pedig a hetedik legeredményesebb magyar versenyző lett.

    „Nagyon köszönöm ezt az elismerést is. Csak kapkodom a fejemet, hogy mi történik körülöttem, világbajnokokkal, legendákkal találkozom, az év junior versenyzője leszek… Hihetetlen!

    Köszönöm mindenkinek, aki segítségemre volt, hogy eljussak idáig, de azért azt is el kell mondanom, hogy már nagyon hiányzik a gokartozás. Decemberben szünetünk van, januárban kezdjük a felkészülést az első teljes OK szezonomra. Már nagyon várom.“

  • Bors Bertold megfogadta Barrichello tanácsát a Grand Finalsen

    Bors Bertold megfogadta Barrichello tanácsát a Grand Finalsen

    Gyorsan peregnek az események a 17 éves Bors Bertold körül, aki az idén vághatott neki először profi körülmények között gokartbajnokságnak. A váltós DD2-ben, felnőttek között azonnal magyar bajnok lett, első komoly nemzetközi versenyén, a Rotax Max Grand Finalsen pedig több nemzeti bajnokot legyőzve ért el kiváló eredményt.

    „Már a magyar bajnokságban is nagyon jó szezont zártunk – mondta Bors Bertold. – Nagyon sokat segített a coachom, Kurgyis Róbert és a Brilliant Driver programja. Fizikálisan és mentálisan is most éreztem magam a legerősebbnek. A VPD Racingtől nagyon jó technikát kaptam, de így is hihetetlen volt, hogy meg tudtam nyerni a DD2 magyar bajnokságot.“

    A Rotax Max sorozatok sajátossága, hogy minden évben meghívják a nemzeti és nemzetközi bajnokokat a szezonzáró Grand Finalsre, amely ugyan hivatalosan nem világbajnokság, de sokan annak tekintik. Olyannyira, hogy a fiatal titánok mellett DD2-ben rajthoz állt a Ferrari egykori Forma–1-es kiválósága, Rubens Barrichello is.

    „Hatalmas élmény volt résztvenni a Grand Finalsen. 72-en kaptunk meghívást DD2-ben. Ez volt a legnagyobb és egyben a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem, hiszen itt mindenki bajnokságot nyert. Köztük volt Rubens Barrichello is, aki örömautózásra jött, de szerintem komolyan vette a versenyt. Sikerült pár szót váltanom vele, azt tanácsolta, hogy ha megvan a tempóm, akkor legyek türelmes az előselejtezőkben. Ezt megfogadtam.

    Az időmérőn két csoportra osztottak minket, így egyszerre 36-an voltunk a pályán. A leggyorsabb körömben kétszer is előznöm kellett. Az egyik szektorom lila volt (leggyorsabb idő), úgyhogy belegondolni sem merek, mi lett volna, ha nem kell előznöm. Így a csoportomban 13., összesítettben 25. lettem.

    A három előfutam közül az elsőn kellett pár kör, hogy felvegyem a ritmust. Sikerült feljönnöm a 15. helyre, de egy balesetbe keveredtem, ami miatt visszaesetem és csak 31. lettem.

    A második futam nagyon jól sikerült, ott 10. lettem. A harmadik még jobb volt, akkor a 8. helyre jöttem fel, de orrkúp beesés miatt megbüntettek, így 15. lettem.

    Az elődöntőre nagyon készültem, mert itt dőlt el, hogy bejutok-e a döntőbe. A 18. helyről rajtoltam, sikerült is pár pozíciót javítani, de a motorom nem nagyon akart húzni a célegyenesben, ráadásul itt is kaptam egy orrkúp büntetést, úgyhogy végül 18. lettem, de így is bejutottam a döntőbe.

    A Grand Finals egyik nehézsége, hogy egy garnitúra gumit kapunk, azzal kell az időmérőt, a három előfutamot, az elődöntőt és a döntőt teljesíteni. Még soha sem kellett ennyit versenyeznem egy szett gumin, de sikerült jól beosztanom. A döntőben a 34. helyről rajtoltam és 13 pozíciót javítva 21.-nek futottam be.

    A 72 fős mezőnyből 21.-nek lenni sokkal jobb, mint amire számítottam, de így utólag azt gondolom, ha most kezdődne a verseny, akkor még jobb eredményt is el lehetne érni. De nem vagyok elégedetlen, így is nagyon sokat tanultam egyetlen hétvége alatt.

    Szeretném megköszönni mindnekinek, aki ehhez a fantasztikus szezonhoz hozzásegített, a szüleimnek, hogy mindenben támogattak, Kurgyis Róbertnek a szakmai felkészítést, Kurgyis Zsoltnak a motorokat, Nagy Viktornak a vázat és a VPD Racingnek a hátteret.“

    Bors Bertold, DD2 eredmények

    Rotax Max Grand Finals, 2022. november 19–26, Portimao (Portugália)

    Résztvevők: 72

    Időmérő futam: 13.

    Időmérő összesített: 25.

    AB előfutam: 31.

    AC előfutam: 10.

    AD előfutam: 15.

    Előfutamok utáni összesített eredmény: 35.

    A elődöntő: 18.

    Elődöntő utáni összesített: 34.

    Döntő: 21.

  • Jutalomjáték: Las Vegasban zárta az idei gokartos szezonját Molnár Martin

    Jutalomjáték: Las Vegasban zárta az idei gokartos szezonját Molnár Martin

    A jövőre Forma-1-es nagydíjat is rendező Las Vegasban zárta az idei gokartos szezonját Molnár Martin. A 14 éves versenyző csapata, az Energy Corse felkérésére állt rajthoz a 25. alkalommal megrendezett SKUSA SuperNationals nevű versenyen, ahol korábban a legendás Michael Schumacher is versenyzett. 

    A csúcskategóriás autóverseny-kategóriákba készülő fiatal tehetségek főleg Európában kezdik meg gokartos pályafutásukat a WSK, a Champions of the Future és a CIK-FIA-sorozatokban, de akadnak az öreg kontinensen kívül is olyan versenyek, amelyek nagy érdeklődést váltanak ki.

    Ilyen a 2022. november 16-20. között 25. alkalommal megrendezett SKUSA SuperNationals nevű viadal is Las Vegasban, ahol felnőttként még a legendás Michael Schumacher is rajthoz állt. Idén egyedüli magyar versenyzőként, csapata felkérésére az Energy Corse pilótája, Molnár Martin is pályára lépett a kaszinóvárosban.

    A lehetőség különös jelentőséggel bírt, hiszen Las Vegas jövőre ismét F1-es nagydíjat rendez, ami még magasabb rangra emeli a gokartversenyt is. A jövő autóversenyzői már pályafutásuk hajnalán megismerhetik az Egyesült Államok egyik világhírű helyszínét, ami várhatóan a gyorsasági autósportban is jelentős szerepet fog betölteni.

    Új időzóna, lebonyolítás és ellenfelek

    A HUMDA Academy támogatásával versenyző Molnár Martin számára ez volt az első alkalom, hogy Európán kívül versenyzett, az előző, lonatói WSK Final Cup-forduló után rögtön Las Vegasba repült, ahol az időeltolódással dacolva már szerdán már ismét gokartba ült.

    A pályát a korábbi F1-es nagydíjakhoz hasonlóan egy hatalmas parkolóban alakították ki, a nyomvonalat olyan műanyag falak övezték, amik a bérgokart pályákról is ismerősek. A versenygokarton azonban nincs körben ütközésvédelem, ha az első kerék találkozik a fal összeillesztésével, akkor az keményen megtorolja a hibákat. Martin az első szabadedzésen megérintette a falat, aminek súlyos következményei lettek. A következő pályára lépésig 40 perc állt rendelkezésre, ami csak a legszükségesebb alkatrészek cseréjére volt lehetőség, sérült váz egyengetését csak a nap végén lehetett elvégezni.

    Ebből következően, csütörtökön csak két szabadedzése maradt, hogy kiismerje a pályát, majd az időmérőn a szerdai eredményei alapján a négy csoportra osztott mezőny második csoportjába került, így hiába érte el az 5. helyet a csoportjában, a pálya gyorsulásának köszönhetően a 29. helyen zárta az időmérőt. A program három előfutammal folytatódott, kétszer rajtolt a 15. helyről, ekkor a 9-10. helyet érte el, egyszer pedig a 16. helyről indulva a 14. helyezett lett. Már az előfutamokon szembetűnő volt, hogy Martin gokartja nem elég gyors az egyenesekben, ami megnehezítette a 14 éves versenyző dolgát.

    A vasárnapi döntőben remek versenyzéssel, a balesetekből kimaradva a 18. helyről rajtolva a 14. helyen ért célba úgy, hogy a versenyben futott leggyorsabb köre mindössze a 37. volt. Ezzel újabb értékes tapasztalatokat szerzett az európai gokartversenyektől merőben eltérő környezetben.

    „A szezon elején nem gondoltam volna, hogy Las Vegasban búcsúztatom majd az idei szezont, nagyon különleges lehetőség volt, hogy belekóstolhattam a gokartozás egy kicsit más formájába. Nem ismertem a pályát és az ellenfeleket, a gokart is más volt ahhoz képest, amivel Európában versenyzem, így most nem az eredmény a lényeges, hanem az, hogy megtapasztaltam, mennyire másként működnek a dolgok az USA-ban és milyen kihívás a tengerentúlon versenyezni. Most jön egy kis pihenő, de már most várom, hogy részt vehessek az év végi OK-kategóriás teszteken.”

    Molnár Martin, SKUSA SuperNationals eredmények

    Résztvevők: 67
    Időmérő csoport: 5. hely
    Időmérő összetett: 30. hely
    B-C előfutam: 15. à 9.
    B-D előfutam: 15. à 10.
    A-B előfutam: 16. à 14.
    Döntő: 18. à 14.

  • Láncszakadás sem akadályozta meg Molnár Martint, hogy elérje a célját

    Láncszakadás sem akadályozta meg Molnár Martint, hogy elérje a célját

    Kiváló teljesítménnyel zárta Molnár Martin a WSK Final Cup második futamát az olaszországi Lonatóban. A HUMDA Academy versenyzője az előfutamokon végig a top 10-ben szerepelt, a döntőben pedig annak ellenére verekedte fel magát a 14. helyre, hogy az elődöntőben láncszakadás miatt kiesett.

    A szabadedzéseken változatos időjárási körülményekkel kellett megbirkóznia a résztvevőknek a gokartos OK-szezon utolsó jelentős versenyén, hiszen az eső hol esett, hol elállt. Az időmérő előtt egyetlen szárazpályás edzés alatt sikerült az Energy Corse csapatnak jó beállítást találnia. Ezzel Molnár Martin a 48 fős OK kategóriában a csoportja a 7. helyét érte el, összesítettben pedig a 13. helyet szerezte meg.

    A három előfutam során kétszer 7., egyszer pedig 9. lett, amivel a 11. helyen jutott az elődöntőbe. Itt jól rajtolt, de a második körben elszakadt a lánca, amely a hátsó tengelyt hajtja, így fel kellett adnia a futamot. Ennek a döntőben csak a 21. helyről rajtolhatott. Itt igen harcias futamban, több komoly csatát vívva jött fel a 14. helyre.

    Martin így pályafutása első két OK futamát a 16. és a 14. helyen fejezte be, amellyel felülmúlta a várakozásokat. Az Energy Corse csapata is maximálisan elégedett volt a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott versenyző teljesítményével.

    „Ha valaki három héttel ezelőtt azt mondja, hogy az első két OK futamomon a 16. és 14. helyen végzek, akkor azonnal elfogadtam volna. Így azonban maradt bennem egy kis hiányérzet” – mondta Molnár Martin.

    „Az időmérő futamom jól sikerült, az előfutamokban talán egy pici benn maradt. A 11. helyen jutottam az elődöntőbe, ahol szerettem volna a top 10-be kerülni, hogy minél jobb rajthelyem legyen a döntőre. A második körben azonban elszakadt a láncom. Ilyen a technikai sport. A döntőben így elég hátulról rajtoltam, de végül a 14. helyre sikerült feljönnöm. Nagyon sok tapasztalatot szereztem ezen a két versenyen, mindenképpen hasznos volt a kategóriaváltás, és nagyon bizakodva várom a januári szezonkezdést.”

    Molnár Martin, OK eredmények

    Résztvevők: 48
    Időmérő csoport: 7.
    Időmérő: 13.
    A-B előfutam: 7. à 7.
    A-C előfutam: 7. à 7.
    A-D előfutam: 7. à 9.
    Előfutamok összesített: 11.
    Elődöntő, A csoport: 6. à 24.
    Döntő előtti összesített: 21.
    Döntő: 21. à 14.

  • Hideg Ádám a tesztversenyen is bizonyított

    Hideg Ádám a tesztversenyen is bizonyított

    Sikeresen zárta az idei versenyszezont Hideg Ádám, aki a Sodikart gyári színeiben az OK kategória 12. helyét szerezte meg a WSK Final Cup utolsó futamán, Lonatóban. A HUMDA Academy 14 éves reménysége a szezon utolsó két futamára váltott kategóriát, hogy már 2023-ra készüljön. Eredetileg csak a tesztelés lett volna a feladata, de ezt jócskán túlteljesítette.

    A szeptemberi világbajnokságon elért OK Junior második helyezés után kategóriát váltott Hideg Ádám és novemberben a kétfutamos WSK Final Cupon már a felnőttek között, OK-ban állt rajthoz.

    A Sodikart gyári pilótájaként mind a két versenyen a tesztelés volt az elsődleges feladata, ehhez képest ragyogó eredményt ért el, hiszen az első futamon, Sarnóban, és most a másodikon, Lonatóban is egyaránt a döntő 12. helyét szerezte meg.

    Lonatóban nem volt könnyű dolga Ádámnak, hiszen a szabadedzések egy részét időjárási viszontagságok miatt hagyta ki, később pedig műszaki hiba is hátráltatta. Az időmérő körét szélárnyék nélkül teljesítette, de az előfutamokban már megvolt a tempója. A döntőben egy baleset miatt veszített több pozíciót, de így is sikerült visszakapaszkodnia a 12. helyre.

    „Tesztelni jöttünk a lonatói hétvégére is. A Sodikart a 2023-as szezonra szeretett volna adatokat gyűjteni, ezért nem volt elvárás velem szemben – mondta Hideg Ádám. – Egy héttel ezelőtt, az első OK versenyemen 12. lettem, most szerettem volna jobban szerepelni, de így is elégedett vagyok.

    A szabadedzések közül hol az eső, hol pedig műszaki hiba miatt kellett többet is kihagyni. Az időmérőn szélárnyék nélkül futottam a leggyorsabb körömet, amivel a 48 versenyző közül 25. lettem.

    Az előfutamokon már egész jó volt a tempón, kétszer is sikerült több pozíciót javítani.

    Az elődöntőben 9. lettem, a döntőben is jól rajtoltam, de egy balesetet ki kellett kerülnöm. Ezzel visszaestem a 20. helyre, ahonnan sikerül a 12.-re feljönni.

    Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a tempóm jó volt, minden szituációban sikerült előznöm, és ha úgy vesszük, hogy pályafutásom második OK futamán egy nagyon erős mezőny első negyedében végeztem, az igencsak jó teljesítmény.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám a WSK Final Cupon befejezte az idei versenyszezont. November 19-én azonban a RabócsiRingen a magyar szurkolók is találkozhatnak vele a GR Motorsport szezonzáró közönségtalálkozóján.

    Hideg Ádám, OK eredménye

    WSK Final Cup, Lonato (Olaszország), 2022. november 10–13.

    Résztvevők: 48
    Időmérő csoport: 13.
    Időmérő: 25.
    AB előfutam: 9. +4
    AC előfutam: 8. +5

    AD előfutam: 13.

    Előfutamok összesített: 19.

    Eldöntő: 9.

    Döntő előtti összesített: 16.

    Döntő: 12.

  • Molnár Martin biztató hétvége után Lonatóban folytatja az OK-kategóriában

    Molnár Martin biztató hétvége után Lonatóban folytatja az OK-kategóriában

    Egy héttel azután, hogy bemutatkozott az OK-kategóriában, Molnár Martin ismét gokartba pattan. Az Energy Corse 14 esztendős versenyzője ezúttal Lonatóban lép pályára.

    Második, egyben utolsó felvonásával folytatódik az idei WSK Final Cup, a mezőnyben a bajnokság első, sarnói hétvégéjén az OK-kategóriában bemutatkozó Molnár Martinnal. Az Energy Corse magyar versenyzője az összetett 27. helyéről várja a második fordulót, amelyen az eredmények hajszolása helyett ismét a folyamatos fejlődés lesz a célja.

    A WSK Final Cup az idei évben először kétfordulós, ami lehetőséget biztosít a HUMDA által támogatott sportolónak – és más, kategóriát váltó gokartosoknak –, hogy egy helyett két versenyhétvégén át gyűjtsenek tapasztalatokat a számukra új géposztályban, mielőtt jövőre már a szezon elejétől kezdve abban állnak rajthoz.

    A lonatói fordulóra 50 versenyző nevezett az OK-kategóriában, ismét népes mezőny vár tehát Martinra és a többiekre. „Az előző heti versenyen, Sarnóban sikerült minden időjárási körülményt élesben tesztelni. Szárazon és vízen is gyors voltam, így bízom benne, hogy a jó formámat Lonatóban jó eredményre tudom váltani. Ez a két OK-s verseny csak felkészülés a következő szezonra, a télen az új kihívásokhoz még sok erőnléti edzést kell elvégeznem” – tekintett előre Martin a második OK-s versenyhétvégéjére.

    A South Garda Karting versenypályán zajló küzdelmekről élő közvetítést ITT, élő eredménykövetést ITT, részletes eredményeket ITT ér el.

    A WSK FINAL CUP 2. fordulójának programja

    Szerda/csütörtök

    08.45: Szabadedzések

    Péntek

    08.15 – 10:27: Szabadedzések
    10.30 – 12:16: Időmérő edzések
    12.40 – 17:30: Selejtezők

    Szombat

    08:10 – 10:04: Bemelegítő edzések
    10:15 – 18:00: Selejtezők

    Vasárnap

    08:30 – 10:27: Bemelegítő edzések
    10:30 – 13:00: Elődöntők
    14:00 – 16:00: Döntők (OK 15:00-tól)

  • Hideg Ádám Lonatóban zárja a szezont

    Hideg Ádám Lonatóban zárja a szezont

    A WSK Final Cup második futamával zárja az idei versenyszezont Hideg Ádám az olaszországi Lonatóban. A HUMDA Academy versenyzője egy hete remekül debütált az OK kategóriába, és bár a mostani futamot is a jövő évi felkészülésnek szánja, ezúttal szeretne még jobb eredményt elérni. 

    „Nagyon jól sikerült az első versenyem OK kategóriában – mondta Hideg Ádám. – Sarnóban már az előfutamokra megvolt a tempóm és a döntőben 12. lettem. Most Lonatóban egy kicsit jobb időmérővel és szerencsésebb előfutamokkal akár ennél is jobb eredményt érhetünk el. 

    Fontos, hogy a Sodikart gyári csapata és én is a jövő évi felkészülésre használjuk ezt a versenyt. Szeretnék a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjteni az OK kategóriáról. 

    Lonato más karakterű pálya, mint Sarno, úgyhogy itt is komolyan kell venni a felkészülést, de ezzel nem lesz gond. Nagyon tetszik az OK kategória, vasárnap úgy szálltam ki a gokartból, hogy akár azonnal visszaülnék. Egy pár napot kellett várni rá, de ezt már szerdán megtehettem.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám a WSK Final Cup első futamán 5 pontot gyűjtött, amivel jelenleg a kétfutamos bajnokságban a 16. helyen áll.  

  • Hideg Ádám negyedik helyet villantott első OK-s versenyén

    Hideg Ádám negyedik helyet villantott első OK-s versenyén

    A szeptemberi OKJ világbajnokságon megszerzett második helyezése után először állt rajthoz Hideg Ádám a WSK Final Cupon, az olaszországi Sarnóban. A HUMDA Academy versenyzője és a Sodikart gyári csapata is a jövő évi felkészülésnek szánta a versenyt. Ehhez képest egy előfutam 4. és egy döntő 12. helyezéssel sikerült elég nagyot villantaniuk.

    Nagyon jól sikerült Hideg Ádám első futama a felnőtt, OK kategóriában. Az erősebb motor, az új gumik, de még az időjárás sem tudott kifogni rajta. A verseny előtti tesztet a Sodikart gyári csapata kihagyta, így Ádám szerdán az első szabadedzésen vezethetett először OK gokartot.

    Az időmérőn csoportjában nyolcadik, összesítettben pedig 15. lett. Az első előfutamán egészen a harmadik helyig jött fel, amikor az utolsó körben kilökték. A második előfutamban, a felszáradó pályán nem működtek a beállítások, a harmadik futamban azonban megint csak jól szerepelt Ádám és negyediknek intették le.

    Az elődöntőben sikerült felküzdenie magát a nyolcadik helyre, amikor meglökték és többen is elmentek mellett, de így is 12.-nek futott be.

    A döntőben a 19. helyről rajtolva, hét pozíciót javított és az igen előkelő 12. helyet szerezte meg.

    „Egész jó hétvégénk volt – mosolygott Hideg Ádám. – Nagyon élvezetes az OK gokarttal menni. Tesztelni jöttünk, ezért nagyon jó volt, hogy tudtunk vizes és száraz pályán is menni. A vízen oda kellett figyelnem, mert amikor a power szelep kinyit, hirtelen érkezik meg a nagy nyomaték és azonnal keresztbe áll a gokart.

    Az időmérő előtti szabadedzésen műszaki hiba miatt megállt a gokartom, én már a pályán kívül voltam, amikor az egyik versenyzőtársam kicsúszott és eltalálta. Mivel öt centit elcsavarodott a váz, ezért azt már nem tudtuk használni, így a hétvégét a két vb-s vázammal teljesítettem, ami úgy tűnik szerencsét hozott.

    Az eredmény könnyen lehetett volna ennél is jobb, de a 12. hellyel abszolút elégedett vagyok. Nagyon jó volt újra versenyezni és várom, már a Final Cup második futamát.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám legközelebb november 10–13-a között áll rajthoz, a WSK Final Cup második futamán, Lonatóban.

    Hideg Ádám, OK eredménye:

    WSK Final Cup, Sarno (Olaszország), 2022. november 4–6.

    Résztvevők: 39
    Időmérő csoport: 8.
    Időmérő: 15.
    CD előfutam: 14.
    AC előfutam: 11.

    BC előfutam: 4.

    Előfutamok összesített: 19.

    Eldöntő: 12.

    Döntő: 12.