Kategória: Rookies

rookies

  • Küzdelmes hétvégén van túl Gender Tamás Junior a WSK Super Master Series-ben

    Küzdelmes hétvégén van túl Gender Tamás Junior a WSK Super Master Series-ben

    Nehéz hétvégét zárt a WSK Super Master Series első fordulójában Gender Tamás Junior, akinek egyetlen problémamentes versenye sem volt az olaszországi Lonatóban rendezett megméretésen.

    Miután a WSK Champions Cupon bejutott a döntőbe és ott 14 helyet jött előre, Gender Tamás Juniornak a rangos WSK-sorozat következő állomásán, a WSK Super Master Series lonatói versenyhétvégéjén is a fináléba kerülés volta célja. A 12 esztendős sportolónak a kétfordulós bajnokság első állomásán azonban bőven kijutott a balszerencséből.

    Az időmérőn a legerősebb csoportban a 20. helyen zárt, miután feltartották a leggyorsabbnak ígérkező körében, majd az első előfutamon hiába javított öt helyet a rajt utáni visszaesését követően, az egyik riválisa kilökte. „Bevágott mellém, én pedig a külső íven haladtam tovább, de ő kiszorított, amitől a falnak ütköztem, és elhajlott a gokartom hátsó tengelye” – összegezte a történteket a HUMDA által támogatott sportoló.

    A következő, egyben pénteki második előfutamban a Parolin Racing Kart magyar versenyzője a tapadás hiányával küzdött, így nem volt az igazi a tempója, és a 20. helyen zárt, várt még rá azonban három előfutam szombaton.

    Gender Tamás Junior
    Fotó: MOTAM

    A szerencse azonban ezek során sem szegődött mellé. Az aznapi első előfutamban jól rajtolt, de láncszakadás miatt három körrel a vége előtt kénytelen volt feladni a versenyt, a második és a harmadik előfutamban pedig szintén technikai probléma hátráltatta: előbbin csak egyetlen kört tett meg, míg utóbbin azért javított két helyet, és a 18. pozícióban zárt.

    A vasárnapi elődöntőbe és döntőbe ennyi balszerencse után – az öt előfutamból négyben technikai gonddal küzdött, egyszer pedig kilökték – nem jutott be, de így is egész nap ott volt a csapattal, segített, amiben tudott, és természetesen megnézte az összes futamot.

    „Ez egy ilyen versenyhétvége volt, sajnos technikai sportról van szó, úgyhogy ez benne van a pakliban, de nem adjuk fel, és készülünk a következő fordulóra. Az elmúlt hétvégéért köszönettel tartozom szerelőmnek, Raffaele Polisének, a coach-omnak, Felice Tienének, a Parolin Racing Kartnak, valamint a HUMDA-nak, az Apex Instituto-nak és a Fit4Race-nek.”

    Gender Tamás Junior legközelebb február 17. és 19. között, a WSK Super Master Series második fordulóján áll rajthoz Franciacortán.

    Gender Tamás Junior, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 90

    Időmérő: 20.

    Időmérő összesített: 59.

    E-F előfutam: 19. → 25.

    B-E előfutam: 20. → 20.

    C-E előfutam: 20. → 27.

    D-E előfutam 20. → 30.

    A-E előfutam 20. → 18.

    Előfutamok összesített: 82.

    Elődöntő: –

    Döntő előtti összesített: –

    Döntő: –

  • Zsigovitsot lenyűgözte a magyar közönség, már nem érné be kevesebbel legjobb eredménye után

    Zsigovitsot lenyűgözte a magyar közönség, már nem érné be kevesebbel legjobb eredménye után

    Zsigovits Norbert a közönségről és Szőke Márk Európa-kupában aratott győzelméről is elismerően beszélt. A 23 éves versenyző saját bevallása szerint elkapkodta az első futamát, de a másik kettőn stabilan motorozott, és a továbbiakban ezt a szintet szeretné fenntartani.

    Zsigovits Norbert túl van a szezon legfontosabb versenyén, a Superenduro-világbajnokság budapesti fordulóján. A MOTAM által támogatott versenyzőnek az első futama nem sikerült jól, ám a másodikon a szezonbeli legjobb eredményét hozta, amit aztán meg is tudott fejelni. Ennek következtében 17 ponttal a tizedik helyen zárta a napot, az összetettben pedig feljött a tizenegyedik pozícióba a Prestige kategóriában.

    Zsigovits természetesen élvezte a Papp László Sportaréna közönségének támogatását, és hallható volt, hogy a nézők jelentős része együtt él a versennyel. A 23 éves pilóta előzéseinél hangos éljenzés volt hallható, amikor pedig elakadt, csalódott moraj volt a jellemző. A HUMDA Academy versenyzője érezte a szurkolást, és az Európa-kupa döntőjének második futamán utolsó pillanatos győzelmet arató Szőke Márk sikerének is örült.

    „Nagyon jó volt, hogy újra itthon tudtunk versenyezni, ráadásul telt ház előtt, ez tényleg felemelő érzés – nyilatkozta. – Azt gondolom, hogy a nézők is kitettek magukért, hiszen nagyon szurkoltak, ezt motorozás közben is lehetett hallani. Emellett pedig Szőke Márk nyerni tudott, ami fantasztikus dolog, hiszen ettől megy előre a sportág, és örülök, hogy mindenki egyre jobban versenyez. Azt gondolom, hogy lehet jövője a Superendurónak.”

    Zsigovits Norbert
    Fotó: Makai Gergely / MGR Images

    Az első futam nem ment végig a tervezett módon, ugyanis Eddie Karlsson súlyos balesetet szenvedett. A csonka viadal nem sikerült jól Zsigovitsnak, végül nem is rangsorolták, így pont nélkül maradt. A második és a harmadik versenyen viszont sokkal összeszedettebbnek bizonyult, és szezonbeli legjobb eredményeit elérve nyolcadikként, majd hetedikként ért célba.

    „A magam részéről úgy érzem, hogy versenyről versenyre tudtunk fejlődni, úgyhogy most már egy igazán jó helyezést tudtam elérni, aminek nagyon örülök – folytatta. – Az első futam egy kicsit kaotikus volt számomra, nem igazán jött össze, elkapkodtam a versenyt. Utána sikerült egy kicsit lehiggadnom, és azt gondolom, hogy a másik két futamon stabilan motoroztam. Nyilván voltak kis hibák, de úgy vélem, ezen a pályán sokan hibáztak. Ezt nyilván ki kell elemezni, meg kell nézni, de azt gondolom, hogy a második és a harmadik futam egész jó volt, és ezzel tudunk fejlődni. Emellett a köridőkön is látszik, hogy már közelebb vagyok a középmezőnyhöz, és lassan odaérünk, illetve most már nagyjából odaértünk.”

    Zsigovits tavaly részt vett a Hard Enduro-világbajnokság izraeli fordulóján, ezt leszámítva viszont idén versenyzett először együtt a nemzetközi mezőny elitjével. Az első hétvégéken kicsit megilletődött volt, de most már érezhető a javulás, még úgy is, hogy a jó eredményben Karlsson sérülése mellett az is szerepet játszott, hogy Taddy Blazusiak nem tudta befejezni a harmadik futamot. A magyar versenyző most már nem is akarja ennél lejjebb adni.

    „Az első futamokon eléggé izgultam, mert ilyen gyors pilótákkal [korábban] még nem volt szerencsém együtt versenyezni – magyarázta. – Kicsit túlizgultam, végig azt figyeltem, hogy mikor jönnek, nehogy feltartsam őket. Most már viszont kezdem megszokni. Nyilván kell hozzá pár verseny, hogy ezt a hangulatot át tudja érezni az ember, és a Prestige nagyobb küzdelmet jelent, mint a Junior, ahol azért tudtam menni az élmezőnnyel. Szóval azt gondolom, hogy folyamatosan fejlődünk, és az a cél, hogy minél előrébb végezzünk. Erre akarok minél jobban rágyúrni. A középmezőnyben szeretnék végezni. Úgy vélem, most már merhetünk nagyot álmodni, és a mostani verseny alapján akár a legjobb nyolc, legjobb hét is összejöhet. Ezek a tervek, és ezt szeretném hozni az idény folyamán.”

  • Hideg Ádám: Igazi tesztverseny volt

    Hideg Ádám: Igazi tesztverseny volt

    Tesztversenynek szánta a Sodikart gyári csapata a WSK Super Master Series első futamát az olaszországi Lonatóban, ahol az OK kategóriában több műszaki problémával is küzdöttek. Hideg Ádám, a HUMDA Academy versenyzője mindent megtett, az elődöntőben egy remek rajttal hívta fel magára a figyelmet, de a szerencse ezúttal elpártolt mellőle.

    Meglehetősen hideg időjárási körülmények között rendezték a WSK Super Master Series első futamát, amely alaposan megnehezítette a vázak beállítását. A Sodikart gyári csapata az FIA rendezvények előtti tesztelésre szánta a hétvégét, amelyre szükség is volt. Több műszaki hibával küzdött a csapat és a tapadást sem találták.

    Hideg Ádám az időmérő csoportjában a 13. helyet szerezte meg, összesítettben pedig az 52 fős OK mezőnyben a 26. helyen végzett.

    A három előfutamból kétszer is kiesett. Előbb a rajtnál ütközött, majd pedig motorhiba miatt elrajtolni sem tudott. Így összesítettben a 46. helyen jutott elődöntőbe.

    Hideg Ádám
    Fotó: Hideg Team

    Itt mindent egy lapra feltéve egy merész taktikát választott, amit sikerült megvalósítania,  remekül rajtolt, több pozíciót javított, de a tapadása itt sem volt megfelelő, így végül nem jutott döntőbe.

    „Jó nehéz hétvégénk volt – mondta Hideg Ádám. – Az egész gyári csapat küzdött a tapadással, ráadásul több műszaki hibánk is volt. A rajtbaleset benne van ebben a sportban, mint ahogyan az is, hogy a rajt előtt nem tudod beindítani a motort. Ha ez a két eset nincs, simán döntőben vagyunk, de akkor is hiányzott volna a tapadás.

    A Sodikart elnézést kért minden versenyzőjüktől, tőlem is, de én úgy vagyok vele, hogy egy ilyen nehéz hétvége is a közös munka része. Nagyon szerettem volna jó eredményt elérni, és abban is biztos vagyok, hogy a Sodikart mindent megtesz azért, hogy győzelemre esélyes technikát biztosítson számunkra.

    Remélem, az összes szerencsétlenséget ki tudtuk pipálni egy verseny alatt. Két hét múlva Franciacortában folytatódik a bajnokság, azon a pályán teszteltünk idén, nagyon bízom benne, hogy ott jobb eredményt érünk el.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám legközelebb február 16–19-e között áll rajthoz a WSK Super Master Series második futamán, Franciacortában.

    Hideg Ádám, OK eredmények:

    WSK Super Master Series 1. futam, Lonato (Olaszország), 2023. február 2–5.

    Résztvevők: 52
    Időmérő csoport: 13.
    Időmérő: 26.
    AB előfutam: 23.
    BD előfutam: 15.

    AB előfutam: nem indult

    Előfutamok összesített: 46.

    B Elődöntő: 16.

    Döntő előtti összesített: 41.

  • Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám

    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám

    Az OK Junior kategóriában elért FIA világbajnoki második helyezése után idén új kihívás vár Hideg Ádámra. A HUMDA Academy 15 éves versenyzője maradt a világ egyik legnagyobb gokart gyártója, a Sodikart gyári csapatában, de kategóriát váltott, így OK-ban már a felnőttek között bizonyíthat.

    Február 2-6-a között rendezik a négyfutamos WSK Super Master Series első versenyét, az olaszországi Lonatóban. Bár Hideg Ádám és a Sodikart gyári csapata is az FIA rendezvényekre (Champions of the Future, Európa-bajnokság, és világbajnokság) koncentrál, az igen rangos WSK sorozat kiváló felkészülést jelent.

    Ádám a szeptemberi FIA világbajnokság után váltott OK kategóriára, ahol a váz ugyanolyan, mint az OKJ-ben volt, a motor azonban erősebb, ezért egészen más versenyzői felkészültséget igényel. Nem beszélve arról, hogy több ellenfele már három–négy év rutinnal rendelkezik ebbe a kategóriában.

    Tavaly ősszel két WSK-futamon indult OK-ban, januárban pedig a Sodikart gyári csapatával háromnapos teszten készült az idei szezonra, ahol 450 kilométert tett meg.

    „Nagyon jól sikerült a felkészülés – mondta Hideg Ádám. – Tavaly már indultam két OK-futamon, ami alatt a kategóriát kitapasztaltam. A téli szünet után viszont mindenképpen kellett egy hosszabb teszt, hogy a mozdulatok visszajöjjenek, és a gokartozásnál használt izmokat is megmozgassam.

    Hideg Ádám
    Fotó: Hideg Team

    A három nap alatt 450 kilométert tettünk meg. Komoly munkát végeztünk, hiszen a visszaszokás mellett fejlesztési teszt is volt. A Sodikart és én is nagyon szeretnénk bizonyítani az OK kategóriában, úgy érzem, az idei első versenyünk előtt mindent megtettünk, hogy felkészültek legyünk. “

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám szerdán és csütörtökön szabadedzéseken vesz részt. Pénteken rendezik az időmérőt és az első előfutamot, szombaton újabb három előfutam szerepel a programban, míg az elődöntőt és a döntőt vasárnap tartják.

     

  • Előzésfesztivál Gender Tamás Juniortól a WSK-szezonnyitón

    Előzésfesztivál Gender Tamás Juniortól a WSK-szezonnyitón

    Első szezonját kezdte az OK Junior kategóriában Gender Tamás Junior. A Parolin Racing Kart 12 esztendős gokartversenyzője a WSK idei első versenyén, a Champions Cupon állt rajthoz az olaszországi Lonatóban, ahol döntőbe jutott, majd ott 14 helyet javított.

    Gender Tamás Junior számára az egyik legrangosabb sorozat, a World Series of Karting (WSK) idei első fordulóján, a Champions Cupon indult a 2023-as szezon. A 12 esztendős sportoló december óta először versenyzett abban az OKJ-kategóriában, amelyben a tavaly szeptemberben mutatkozott be, és úgy érzi, mostanra hozzászokott a géposztály jelentette új kihívásokhoz.

    A Parolin Racing Kart gokartversenyzője jó hétvégét zárt az olaszországi Lonatóban, ahol bejutott a döntőbe, majd ott 14 helyet javítva a 22. pozícióban zárt. A HUMDA által támogatott sportoló úgy érezte, talán még ennél is jobb eredményt érhetett volna el, ha az elődöntőben nem kényszerül rá, hogy négy új gumit használjon el.

    „Nagyon sikeres versenyhétvégét zártunk. A gyári csapat, a Parolin Racing Kart erre a futamra még nem jött el, úgyhogy a Parolin vázát használó Modena Kart csapatnál teljesítettük a hétvégét. Meg kellett szokni az új környezetet, de nagyon gyorsan ment a beilleszkedés, és szerencsére a szerelőm és a coach-om ugyanaz volt, mint korábban, ami azért könnyebbséget jelentett.”

    Gender Tamás Junior, MOTAM
    Fotó: MOTAM

    „A decemberi valenciai futam óta ez volt az első versenyem, ami összességében nagyon jól sikerült. Gyorsan fel tudtam venni a ritmust, rengeteget előztem, habár az első előfutamban tíz kör után elment a tapadás, de a csapat másnapra orvosolni tudta ezt a problémát, és szombaton már tökéletesen működött a gokartom. Ez meglátszott a további előfutamokon, hiszen nagyon sokat tudtam előzni.”

    „Az OKJ-mezőny minden szempontból sokkal keményebb, mint amiben eddig versenyeztem, de úgy érzem, hogy felnőttem a feladathoz. A döntőben tizennégy helyet javítottam a rajtpozíciómhoz képest, és végül a 22. helyen végeztem. Ennél jobban azért nem tudtam felzárkózni, mert a szombati elődöntőn feltettünk négy új gumit, mivel hátulról rajtoltam, és szerettünk volna bekerülni a döntőbe. Emiatt viszont a fináléban csak két új gumit használhattam, ami a futam elején még nem jelentett nagy hátrányt, de később már igen.”

    „A tervem az, hogy a soron következő versenyeken tovább fejlődjek, és természetesen szeretnék egyre jobb eredményeket elérni, és ezután is bejutni a döntőbe. Az idei első verseny után köszönetet szeretnék mondani az egész hétvégi munkáért szerelőmnek, Rafael Polisének, a coach-omnak, Felice Tienének, a Modena Kartnak, a GFR Engines-nek, valamint a HUMDA-nak és a Fit4Race-nek.”

    Gender Tamás Junior legközelebb február első hétvégéjén, a WSK Super Master Series első fordulóján áll rajthoz Lonatóban.

    Gender Tamás Junior, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 56
    Időmérő: 36
    C-D előfutam: 18. → 24.
    B-D előfutam: 18. → 16.
    A-D előfutam: 18. → 12.
    Előfutamok összesített: 34.
    Elődöntő: 17. → 18.
    Döntő előtti összesített: 36.
    Döntő: 36. → 22.

  • Újabb mérföldkő: Molnár Martin először állhatott dobogóra a WSK-ban

    Újabb mérföldkő: Molnár Martin először állhatott dobogóra a WSK-ban

    Molnár Martin a második helyen zárta a rangos WSK-sorozat idei szezonnyitóját, a Champions Cupot. Az olaszországi Lonatóban rendezett versenyen az Energy Corse gokartversenyzője minden futamán a legjobb háromban végzett.

    Molnár Martin ott kezdte az idei World Series of Karting (WSK) szezont, ahol egy héttel korábban a Winter Cupot befejezte, és már a szintén az olaszországi Lonatóban rendezett hétvége kezdetétől fogva az élmezőnyben gokartozott. Azaz az Energy Corse 14 esztendős magyar versenyzője a gokartozás egyik legerősebb bajnokságában is a győzelemért harcolt, és az összes előfutamon, majd az elődöntőben és a döntőben is a legjobb háromban végzett, utóbbi kettőben egyaránt a második helyet szerezte meg.

    A HUMDA által támogatott versenyzőnek a pénteki időmérőn a pole pozícióra is volt esélye, de egy ellenfele feltartotta a legjobb körében, így végül csoportjában a második, míg összesítésben a negyedik időt érte el. Az első előfutamát ezután a második helyről rajtolva megnyerte, majd a szombati két előfutamon is a top 3-ban zárt, előbb harmadik, majd a leggyorsabb kört megfutva második lett, így az összesített harmadik helyről várhatta a vasárnapi folytatást.

    Az elődöntőben a rajtnál több pozíciót is veszített, és egészen a hatodik helyig csúszott vissza, ám mivel a tempójával ezúttal sem volt gond, négy előzést is bemutatva a második helyig jött fel, és végül Dmitry Matveev mögött itt is ért célba.

    A döntőt a harmadik pozícióból kezdte, de ismét visszaesett, noha ezúttal a hatodik helyett a negyedik helyről zárkózhatott fel.

    A negyedik körben a második helyen haladó csapattársát, Tomass Stolcermanist szorongatta, majd az utolsó kanyarban sikerült is bebújnia a lett versenyző mellé, hogy aztán hamarosan az élen találja magát, az első helyen álló Matveev ugyanis kiesett a versenyből.

    Molnár Martin, MOTAM
    Fotó: MOTAM

    Martin ezután körökön át vezette a döntőt, a Stolcermanis-t megelőző David Walther azonban nem szakadt le tőle, végül pedig sikerült elmennie az Energy Corse magyar pilótája mellett. A verseny az utolsó körig szoros maradt, Martin igyekezett tapadni dán riválisára, és bár visszaelőzni már nem tudta, egy másodpercen belül ért célba hozzá képest. Tőle további 1,5 másodperccel lemaradva Stolcermanis végzett a harmadik helyen. Jól mutatja a verseny szorosságát, hogy David Walter leggyorsabb köre 46.867, míg Martiné 46.869 volt, azaz kettejük legjobb körének különbsége 2 ezredmásodperc volt! Az Energy Corse tehát kettős dobogót ünnepelhetett, Martin pedig először integethetett a pódiumról a WSK-ban.

    „Nagyon jó hétvégét zártunk. Az elődöntőben segített a győztesnek, hogy négy új gumi volt a gokartján, az enyémen pedig csak kettő, a döntőre viszont így négy új abroncsot tehettem fel. A harmadik helyről indultam, de a második helyezett nagyon jól rajtolt, úgyhogy nem tudtam előzni, sőt, visszaestem a negyedik pozícióba. Innen kapaszkodtam fel a második helyre, amikor az élen álló versenyzőnek megakadt a motorja, úgyhogy átvettem a vezetést” – értékelt a 14 esztendős sportoló.

    „Arra gondoltam, hogy akár még a győzelem is meglehet, de a mögöttem levő ellenfelemnek kicsit jobb volt a tempója, amit ki is tudott használni, úgyhogy a végén második lettem a csapattársam előtt. Természetesen jobban örültem volna az első helynek, de annak ellenére, hogy nem nyertem, egyáltalán nem vagyok szomorú, mert a WSK-ban a dobogós helyezés is szép eredmény. Nincs bennem hiányérzet, mert mindent megtettem és mindent kihoztam magamból. Most akadt, aki gyorsabb volt, de reméljük, hogy a jövő héten már mi leszünk a leggyorsabbak. Köszönettel tartozom a hétvégi munkáért és támogatásért a szüleimnek, az Energy Corse-nak, a HUMDA-nak, a MOTAM-nak, a coach-omnak, Atonio Gallucciónak, és a szerelőmnek, Andrea Terronnak.”

    Martin legközelebb február első hétvégéjén, a WSK Super Master Series első fordulójában áll rajthoz, ismét Lonatóban.

    Molnár Martin, OK-eredmények

    Résztvevők: 42
    Időmérő csoport: 2
    Időmérő összesített: 4
    C-D előfutam: 2. → 1.
    B-D előfutam: 2. → 3.
    A-D előfutam: 2. → 2.
    Előfutamok összesített: 3.
    Elődöntő: 2. → 2.
    Döntő előtti összesített: 3.
    Döntő: 3. → 2.

  • Szenzációs győzelem: Molnár Martinnak szólt a Himnusz a gokartozás elitjében

    Szenzációs győzelem: Molnár Martinnak szólt a Himnusz a gokartozás elitjében

    Az egész hétvégén az élmezőnyben versenyzett, majd a döntőben végig a dobogós helyeken csatázva, két legfőbb riválisát egyszerre megelőzve nyerte meg Molnár Martin a 2023-as gokartos szezont megnyitó Winter Cupot. Az olaszországi Lonatóban rendezett viadal mindössze a harmadik volt, amelyet a 14 esztendős sportoló a felnőttek mezőnyében teljesített. 

    A Himnusz megszületésének 200. évfordulóján az olaszországi Lonatóban is felcsendült Kölcsey Ferenc költeménye, méghozzá Molnár Martin tiszteletére, aki az élete harmadik versenyére készült a nemzetközi gokartos sorozatok felnőtt kategóriájában. Az Energy Corse 14 esztendős versenyzője tavaly az OK Junior-mezőnyben több dobogós helyezést szerzett, idén pedig a 27. Winter Cupon győzelemmel kezdte az évet.

    A HUMDA Academy által támogatott versenyző a hétvége érdemi részének kezdetétől az élmezőnyben csatázott: az előfutamokon egy kivétellel mindig a legjobb háromban zárt, a vasárnapi szuper előfutamban elért negyedik helyezését követően pedig harmadik pozícióból várhatta a döntő rajtját, amelyet remekül kapott el, és a második kanyarba már a második helyről induló Dmitry Matveev előtt fordult be.

    A futamon folyamatos volt az adok-kapok, Ean Eyckmans, Matveev és Molnár Martin között. A magyar versenyző a 20. kört a harmadik helyen kezdte meg, majd szenzációs manőverrel dupla előzést mutatott be a két ellenfelén, azaz egyszerre viharzott el az élen álló kettős mellett, majd magabiztos előnnyel megnyerte a versenyt.

    Molnár Martin, MOTAM
    Fotó: MOTAM

    „Nagyon vártuk már a pillanatot, hogy összejöjjön az első győzelem a legjobbak között. Amikor elkezdtünk az elitben versenyezni, tisztában voltunk vele, hogy ez nagyon más szint, és nem fognak azonnal jönni az eredmények. Elkezdődött egy tanulási folyamat, tavaly több alkalommal közel álltunk a dobogó tetejéhez, és csak karnyújtásnyira volt az első hely, az idén pedig végre össze is jött. Úgy álltam hozzá ehhez a szezonkezdethez, hogy egyből jól kell teljesítenem, mert ebben a kategóriában normális esetben nincs idő éveken át fejlődni. Ez egyelőre sikerült, amiért köszönettel tartozom a szüleimnek, az Energy Corse-nak, a HUMDA-nak , a MOTAM-nak, Antonio Gallucciónak, a coach-omnak és Andrea Terronnak, a szerelőmnek” – nyilatkozta a hétvége után Martin.

    „Ami a döntőt illeti, az elején rögtön egymásnak estünk, miközben hárman próbáltunk meglépni a többiektől. Élveztem a csatákat és azt, hogy több alkalommal is oda-vissza előztük egymást. A végén nem jött össze az előzés az utolsó kanyarban, de utána már akkor tudtam, amikor megláttam Matveevet Eyckmans lökhárítóján, hogy nem fogják kímélni egymást. Matveev nem fordulhatott szélesen, mert akkor megelőzöm, de azzal, hogy szűken tartotta a gokartját, meglökte Eyckmans-t, én pedig mindkettejüknek alá tudtam fordulni. Akkor még nem voltam benne biztos, hogy meglehet a győzelem, de akkor már igen, amikor az utolsó kör elején hátranéztem, és azt láttam, hogy messze vannak.”

    Molnár Martin, MOTAM
    Fotó: MOTAM

    A fiatal sportolóra az elkövetkező hetekben sűrű program vár, hiszen egy héttel a Winter Cup után már a WSK Champions Cupon versenyez, ugyancsak Lonatóban. Ezen a futamon viszont már OK-győztesként áll rajthoz.

    Molnár Martin, OK-eredmények:

    Résztvevők: 29
    Időmérő: 10
    1. előfutam: 10. → 3.
    2. előfutam: 3. → 3.
    3. előfutam: 3. → 2.
    4. előfutam: 2. → 3.
    Előfutamok összesített: 3.
    Szuper előfutam: 3. → 4.
    Döntő előtti összesített: 3.
    Döntő: 3. → 1.

  • Nagy kihívások várnak a MOTAM fiatal gokartosaira 2023-ban

    Nagy kihívások várnak a MOTAM fiatal gokartosaira 2023-ban

    Molnár Martin és Gender Tamás Junior egyaránt tavaly őszi kategóriaváltás után vág neki a 2023-as gokartszezonnak a WSK, Champions of the Future és CIK-FIA-bajnokságokban. Előbbi a felnőtt, utóbbi a junior mezőnyben készül arra, hogy csatlakozzon az élmezőny tagjaihoz.

    Már januárban megkezdi idei szereplését a Motorsport Talent Management két gokartversenyzője, Molnár Martin és Gender Tamás Junior. Mindkét versenyző nagy kihívás elé néz, hiszen tavaly ősszel kategóriát váltottak, Martin az OK-mezőnyben méreti meg magát, míg Tamás Junior az OK Junior géposztályban áll rajthoz.

    A tavalyi évet Las Vegasban, a 25. alkalommal megrendezett SKUSA SuperNationals nevű versenyen záró Martin számára a 2022-es szezon jelentette az áttörést: ekkor érkezett meg a gokartozás elitjébe, és amikor a technika lehetővé tette, az élmezőnyben harcolt. A Champions of the Future Euro Series franciacortai fordulóján előfutamot és elődöntőt nyert, a döntőben pedig a 3. helyet szerezte meg. A világbajnokságon bordasérülése ellenére szintén előfutamot nyert és több 2. helyezést is szerzett, végül a 8. helyen zárt.

    Martin OKJ-pályafutását az őszi Trofeo delle Industrie-n zárta le egy értékes 2. hellyel, a WSK Final Cupon pedig már be is mutatkozott az erősebb, OK-kategóriában. Fontos mérföldkő volt ez a 14 esztendős sportolónak, aki magabiztosan vette az akadályokat, és kivívta csapata, az Energy Corse elismerését is. Ez annak tekintetében még nagyobb fegyvertény, hogy az olasz istállónál korábban a manapság már az F1-ben versenyző Alexander Albon és a kétszeres DTM-bajnok és ralikrossz-világbajnok Mattias Ekström is szerepelt.

    Molnár Martin, MOTAM
    Molnár Martin – Fotó: MOTAM

    Az idei szezon célja nem is lehet más Martin számára, mint fokozatosan felvenni az OK-mezőny ritmusát, és idővel itt is az élmezőny tempóját hozva a legjobb helyezésekért küzdeni. Nem lesz könnyű dolga, hiszen az OK-ban már profi, felnőtt ellenfelek ellen is bizonyítania kell, és fizikálisan is nagyobb megterhelést jelentenek a versenyek.

    Hasonlóra készül Gender Tamás Junior is, aki első magyarként az egykor Lewis Hamiltont és Nico Rosberget is a soraiban tudó Parolin Racing Karts pilótájaként az OKJ-mezőnyben szeretne maradandót alkotni. A 12 esztendős versenyző tavaly novemberben, a rangos Trofeo delle Industrie versenyen kóstolt bele először ebbe a kategóriába, amelyben elsőre a tisztes helytállás volt a cél. Tamás Junior ezt maradéktalanul teljesítette, január 20. és 23. között pedig Martinnal együtt folytatja majd az akklimatizálódást a Winter Cupon.

    Gender Tamás Junior, MOTAM
    Gender Tamás Junior – Fotó: MOTAM

    Miként az lenni szokott a gokartsportban, a két fiatalra nagyon sűrű szezon vár, ami jelen esetben kimondottan hasznos, hiszen minél több megtett kilométerre van szükségük ahhoz, hogy a lehető leghamarabb otthon érezzék magukat az új kategóriában.

    Februárban a WSK Super Master Series első két fordulóján lesz jelenésük, márciusban pedig már négy versenyhétvégén állnak rajthoz, közte a CIK-FIA Európa-bajnokság valenciai fordulóján. Innentől pedig nincs megállás, folyamatosan jönnek majd a versenyek, köztük a 2023. október 5-8. között zajló világbajnokság.

    „Gokartos versenyzőink a magyar autósport jövőjének legígéretesebb tehetségei, ezt bizonyítja, hogy a HUMDA Academy programban is több feltörekvő pilóta helyet kapott, köztük Martin és Tamás Junior is. Nagyon örülünk, hogy mindketten a MOTAM-hoz tartoznak, OK-ban és OK Juniorban is szurkolhatunk tehetséges pilótáinknak” – nyilatkozta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.

    „Mindkét versenyzőre kihívásokkal teli szezon vár, de biztosak vagyunk abban, hogy az Energy Corse és a Parolin Racing Kart kiváló hátteret biztosít majd a fiataloknak, akik így tovább haladhatnak álmaik megvalósítása felé. Izgalmasnak ígérkezik az útjuk, ezért mindenkit bíztatok arra, hogy kövesse őket és a versenyeiket a közösségi médiában.”

    Molnár Martin 2023-as szezonjának bemutatója:

      Gender Tamás Junior 2023-as szezonjának bemutatója:

  • Losonczy Levente révén feltörekvő túraautó-versenyzővel erősödik a MOTAM csapata

    Losonczy Levente révén feltörekvő túraautó-versenyzővel erősödik a MOTAM csapata

    A 19 éves Losonczy Levente csatlakozásával fokozza túraautós jelenlétét a Motorsport Talent Management. A TRP Hungary cégcsoport sportmenedzsment ága ötvözi a gokartos programok során Olaszországban, valamint a brit túraautózásban megszerzett tapasztalatokat.  

    A TCR Italy és TCR Europe sorozatban az Aggressive Team Italia színeiben versenyző Losonczy Levente csatlakozik a Motorsport Talent Managementhez, ezzel a gokartsportban szereplő Molnár Martin és Gender Tamás Junior, valamint a túraautós Rácz Gergő mellett már négy autóversenyző alkotja a MOTAM csapatát.

    Losonczy Levente tízéves korától kezdve végig járta a gokartosok ranglétráját különböző Rotax-bajnokságokban, majd 2019-től a Bohemia Clio Cup mezőnyében zártkarosszériás autóval is kipróbálta magát. Három szezon után újabb fontos lépcsőfok következett a pályafutásában; 2022-től TCR kategóriás túraautókkal áll rajthoz.

    Losonczy Levente, MOTAM
    Fotó: Makai Gergely / MGR Images

    Idén az Aggressive Team Italia színeiben a TCR Italy és a TCR Europe futamaira készül, csapata intenzív teszt- és versenyprogramot állított össze a számára. Több F1-es nagydíj helyszínén, például Monzában, Imolában, a Paul Ricardon, a Red Bull Ringen, Barcelonában és 2023. június 16-18. között a Hungaroringen is pályára lép a Hyundai legkorszerűbb benzines túraautójával, az Elantra N TCR-rel.

    Levente pályafutását a MOTAM egyebek mellett sportszakmai menedzsment, karriertervezés, operatív és adminisztrációs szolgáltatások, valamint márkaépítés és marketingkommunikációs tevékenységek megvalósítása terén segíti, így a versenycsapatot működtető az Aggressive Team Italia, a fizikális és mentális felkészítéssel foglalkozó Fit4Race, valamint Levente szponzorai, az OxxyGenum és a Pillango GmbH révén erős háttér biztosítja a fiatal sportoló előmenetelét.

    „Külföldi versenyző ismerőseimtől már hallottam arról, milyen sokat segíthet egy pilótának, ha profi menedzsment áll mögötte, ezért nagyon örülök annak, hogy elkezdünk együtt dolgozni a MOTAM-mal. Rendkívül mozgalmas év vár rám a pályán és azon kívül is, szeretnék maximálisan arra koncentrálni, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam a TCR Italy-ban és a TCR Europe-ban. Sok teendőnk van még a csapattal, az edzések terén és menedzsment területen is, de nagy lelkesedéssel vágok bele!” – nyilatkozta Losonczy Levente.

    „Megtiszteltetés, hogy korábbi versenyzőként és sikeres üzletemberként Losonczy Csaba bizalmat szavazott a MOTAM-nak és mi is részt vehetünk Levi pályafutásának további építésében. Gokartos pilótáink révén már rendelkezünk tapasztalatokkal az olasz autósport közegében és Rácz Gerivel a túraautózás egyik fellegvárában, a BTCC programjában is részt vettünk már, így a TCR sem ismeretlen terep a számunkra. Nagyon örülünk, hogy egy új partnerrel, az Aggressive Team Italia csapatával is felvehetjük a kapcsolatot. Intenzív évnek nézünk elébe, amely során a menedzsment, a marketingkommunikáció, a coaching és egyéb területeken hasznosítani fogjuk a tudásunkat és kapcsolatainkat” – mondta Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója.

  • Az Aggressive Team Italia és Losonczy Levente 2023-ban is együtt folytatja a versenyzést

    Az Aggressive Team Italia és Losonczy Levente 2023-ban is együtt folytatja a versenyzést

    Mauro Guastamacchia olasz csapata Hyundai Elantra TCR N-nel indítja a magyar versenyzőt a TCR Europe-ban és a TCR Italy versenysorozatban.

    Noha már mindenhol zajlik a készülődés a karácsonyi ünnepekre, az Aggressive Team Italia berkein belül továbbra is teljes erőbedobással dolgoznak, hogy felkészüljenek a következő versenyszezonra. Miután a 2022-es szezon második felében kölcsönösen pozitív benyomásokat szereztek egymásról, a Mauro Guastamacchia vezetésével működő csapat és a fiatal Losonczy Levente a 2023-as szezont is együtt teljesítik, folytatva a fejlődést a TCR Europe és a TCR Italy versenysorozatban.

    Az Aggressive Team Italia egy Hyundai Elantra TCR N-t biztosít a versenyző számára, ezzel az autóval mutatkozott be a 19 esztendős versenyző a nemrég véget ért európai és olasz sorozatban, valamint rajthoz állt a TCR Eastern Europe szlovákiai fordulóján, két hatodik helyet szerezve. A fiatal Leventében rejlő lehetőségek rögtön meggyőzték az olasz csapatot, olyannyira, hogy összeállítottak számára egy programot, amely révén mindkét bajnokságban szerepelhet.

    Az előszezoni tesztek teljesítése után Levente 2023-as szezonja április 21-23. között Imolában kezdődik a TCR Italy első fordulójával Imolában. Két héttel később a Misano World Circuiten lép pályára, majd olyan helyszínek következnek, mint Vallelunga, Mugello és Monza, mielőtt a szezon Imolában zárul október 27-29-én.

    A TCR Europe az április 28-30-án esedékes portugáliai fordulóval kezdődik Portimaóban, majd Belgium (Spa Francorchamps) és a várva várt hazai pálya, a Hungaroring esedékes június 16-18-án. A továbbiakban Franciaország (Paul Ricard), Ausztria (Red Bull Ring), Olaszország (Monza) és Spanyolország (Barcelona) következik, a sorozat itt zárul október 20-22-én. Összesen 13 hétvége és 26 verseny vár az Aggressive Team Italia csapatra és Losonczy Leventére, hogy tovább fejlődjenek a 2022-ben elért, ígéretes eredményekhez képest.

    Mauro Guastamacchia (Csapatfőnök – Aggressive Team Italia):

    „Nagyon örülünk, hogy lehetőségünk nyílik egy olyan pilótával versenyezni a jövő évben, aki már szinte fogadott fiunk lett! Leventével és családjával rögtön kialakult egy nagyon különleges kapcsolatunk, így kézenfekvő volt, hogy együtt nézzünk szembe a TCR Europe és a TCR Italy bajnokságok által támasztott kihívásnak. A csapatunkba fektetett bizalom nagy örömre ad okot, nem fogunk csalódást okozni és abban is biztosak vagyunk, hogy Levente is teljesen felnő az elvárásainkhoz, hiszen már igazolta a benne rejlő lehetőségeket az idei év során annak ellenére is, hogy tavaly mutatkozott be ezzel az autóval.” 

    Losonczy Levente (Versenyző – Aggressive Team Italia):

    „Rendkívül büszke és boldog vagyok, hogy az Aggressive Team tagjaként folytathatom az utamat a 2023-as szezon során. Nagyon izgalmas, hogy két bajnokságban is teljes szezont futhatok, a lehetőségért köszönetet szeretnék mondani a csapatnak és a szponzoraimnak. Nagyon sokat jelent nekem, hogy bíznak bennem, nem kétséges, hogy mindent bele fogok adni a pályán és azon túl is, hogy bizonyítsam, jó döntést hoztak. A célom a szezon során, hogy már a kezdetektől versenyképes lehessek, az élmezőnyben küzdhessek és további előrelépéseket tehessek az idei utolsó versenyek lendületével.”