Kategória: Rookies

rookies

  • Káosz és nagy felzárkózás az esőben Vida Benedektől

    Káosz és nagy felzárkózás az esőben Vida Benedektől

    Vida Benedek a CEE Rotax Max Challenge második fordulójában versenyzett Húsvétkor. Az biztos, hogy a dobogón zárt, de egyelőre nem tudni, hogy melyik fokán.

    Az ausztriai Bruckban található Speewdworld versenypályán, Húsvét hétvégéjén rendezték meg a nemzetközi CEE Rotax Max Challenge II. fordulóját. A DD2-es váltós kategória ezúttal is népes mezőnyt vonultatott fel, ami 27 versenyzőt jelent. Köztük volt a Kancsár Racingnél versenyző Vida Benedek, aki a bajnoki pontverseny éléről várta a folytatást. A fiatal versenyző kaotikus hétvégét zárt jó eredménnyel. Az alábbiakban az ő beszámolóját olvasghatja.

    „Minden szempontból őrült hétvégén vagyok túl, de így is dobogón zártam vége, ami még nem a hivatalos végeredmény, ugyanis óvták a második helyezettet. Extrém időjárás fogadott minket a pályán, szombat éjjel még havazott is, de végig hideg volt és sokat esett. Így csak az utolsó pillanatokban dőlt el, hogy vizes vagy száraz beállításokkal megyünk. Az edzéseken a tempónk szárazon és vízen egyaránt jó volt.”

    Magyar győzelemmel rajtolt a CEE Rotax Max Challenge idei szezonja

    „Az időmérőn a 7. helyre volt elég a gyorsköröm, ami bevallom, lehetett volna jobb is. A harmadik-negyedik körömben terveztem futni a legjobb időmet, de hamar utolértem az előttem levőket. Mivel ők számomra kissé érthetetlen módon egymással csatáztak, nem maradt több lehetőségem tiszta kört futni.”

    „Az elődöntő jól sikerült, feljöttem a 4. helyre, majd a döntőben is ebben a pozícióban végeztem, itt azonban nem volt olyan jó a tempóm. Ezt részben magamnak, részben a túl nagy hátsó tapadásnak köszönhettem.”

    „A szuperdöntő aztán valódi káoszfutamot produkált. Egyrészt az időjárás a bolondját járatta velünk, így sokat vacilláltunk, hogy a vizes vagy a száraz lesz a jó beállítás. A verseny még vizes pályán indult, de mi a száraz beállítás mellett döntöttünk, míg az élmezőnyben többen vizes gumit tettek fel. Kockázatos volt a slick gumit választani, hiszen nedves pályán úgy csúszik, mintha jégen mennénk! Viszont, ha elkezd száradni, sokkal gyorsabb.”

    „A rajtnál veszítettem is néhány pozíciót, ami várható volt, majd a sikánban kaptam egy hatalmas ütést hátulról. Úgy beletoltak a csapattársam gokartjának hátuljába, hogy felugrattam rá, és mindketten kicsúsztunk, ráadásul összeakadtak a gokartjaink, alig tudtuk szétszedni őket. Mire visszaültünk a gokartba, a mezőny fél kör előnyel járt előttünk 25 versenyzővel!”

    Magyar siker született a pályán, ahol Senna, Schumacher és Hamilton is versenyzett

    „Ekkor, ahogy mondani szokás, lecsúszott a redőny, valamint a slick gumik is elkezdtek működni, így sikerült visszazárkóznom a hetedik helyre. Ez azt jelentette, hogy a harmadik helyen végeztem az összetettben, a dobogóra azonban nem állhattam fel, mert megóvták a második helyezett versenyző eredményét, ezért elmaradt a díjkiosztó” – értékelt Beni, aki úgy érzi, több is lehetett volna ebben a hétvégében, különösen a szuperdöntőben, ahol hatalmas volt a sebességkülönbség az ellenfelekhez képest.

    „Köszönöm szépen Kancsár Ferencnek és a Kancsár Racing-nek ezt az extrém hétvégét, illetve édesapámnak, aki hiba nélkül szerelt. Nagy köszönet a LiMa Racingnek és a Bar Rasputinnak is, hogy részt vehetek a versenyeken!”

    A végeredmény cikkünk megjelenésekor sem volt még hivatalos, így csak azt lehet kijelenteni, hogy Vida Benedek biztosan dobogós, de hogy annak második vagy harmadik fokán végzett, még nem tudni.

  • Erős mezőnyben, legendás pályákon versenyez idén Losonczy Levente 

    Erős mezőnyben, legendás pályákon versenyez idén Losonczy Levente 

    Jövő héten indul a TCR Italy szezonja, az azt követő hétvégén pedig a TCR Europe is elkezdődik. Losonczy Levente mindkét sorozatban versenyezni fog, a Hungaroringen pedig a világ legjobbjaival, köztük Michelisz Norberttel is összecsaphat.

    Hamarosan indul a túraautó-szezon, Losonczy Levente pedig ismét tesz egy előrelépést a pályafutásában. A 20 éves versenyző idén két sorozatban, a TCR Europe-ban, valamint a TCR Italyben fog versenyezni az Aggressive Team Italia színeiben. A MOTAM kötelékéhez tartozó pilótának tavaly után idén is lesz lehetősége hazai pályán szerepelni, hiszen a TCR Europe mezőnye a Hungaroringre is ellátogat.

    Losonczy Levente 2022-ben a TCR Eastern Europe Trophyban hatból három hétvégét teljesített, ezeken összesen 18 pontot szerzett. Ezenkívül ott volt a TCR Europe monzai, illetve a TCR Italy imolai és vallelungai fordulójában. Utóbbin a pontszerzés is összejött egy tizenötödik helyezésnek köszönhetően.

    Losonczy Levente révén feltörekvő túraautó-versenyzővel erősödik a MOTAM csapata

    Idén már állandó jelleggel vesz részt a TCR európai és olaszországi sorozatában. Losonczy Levente az előző idény közepén igazolt az Aggressive Team Italiához. 2023-ban pedig ugyancsak az olasz istálló színeit fogja képviselni, és a Hyundai legkorszerűbb benzines autóját, az Elantra N-t fogja vezetni.

    „Tartalmas tesztprogramot teljesítettünk, a csapattársaim is jó referenciának bizonyultak, az idők is versenyképesen alakultak, így bizakodva tekintünk a szezon elé, de a rendkívül erős mezőnyben, a felkészült ellenfelekkel szemben nem lesz könnyű dolgunk. Mindent bele fogunk adni, hogy megálljuk a helyünket a két bajnokságban” – nyilatkozta Losonczy Levente.

    A két széria közül a TCR Italy kezdődik korábban, a mezőny már jövő héten versenyezni fog Imolában. Ezt követően Vallelungába kétszer, Misanóba, Mugellóba és Monzába pedig egyszer-egyszer látogatnak el, mielőtt az október 27-e és 29-e között rendezendő szezonzáróra visszatérnek az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari pályára.

    Losonczy Levente
    Fotó: MGR Images

    Ami a TCR Europe-ot illeti, az egy héttel később, április utolsó hétvégéjén kezdődik, de Losonczy Levente az első két, portimãói, illetve pau-i fordulót kihagyja, mivel érettségizni fog. Ennek következtében Spa-Francorchamps-ban fog csatlakozni a mezőnyhöz, utána pedig újabb legendás pályákon, a Hungaroringen, a Paul Ricardon, Monzában, illetve Barcelonában mérheti össze tudását ellenfeleivel. A magyarországi hétvégét 2023. június 16-18. között rendezik.

    Spában, valamint a Hungaroringen ráadásul nem mindennapi kihívásban, illetve élményben lesz része, ugyanis ekkor az újonnan létrehozott TCR World Tour mezőnye is versenyezni fog. A sorozat lényege, hogy nem önálló eseményei vannak, hanem a pilótái a világ különböző szériáinak egy-egy fordulóján vesznek részt. Losonczy Levente így többek között a legeredményesebb magyar túraautó-versenyzővel, Michelisz Norberttel is egy pályán lesz ezen alkalmakkor, valamint a TCR Italy első vallelungai hétvégéjén.

    A jó szereplés idén nemcsak a bajnoki tabellák, illetve a jövőbeli lehetőségek szempontjából fontos, hanem azért is, mert a szintén idén bevezetett TCR-világrangilsta minden túraautó-versenyzőnek lehetőséget biztosít arra, hogy kvalifikálja magát a World Tour döntőjébe, ahova a pontverseny első 15 helyezettje mellett a ranglista legjobb 45 pilótája jut be.

    Losonczy Levente
    Fotó: MGR Images

    A TCR Europe 2023-as versenynaptára

    • Április 28-30.: Algarve, Portugália (World Tour)
    • Május 12-14.: Pau, Franciaország
    • Május 26-28.: Spa-Francorchamps, Belgium (World Tour)
    • Június 16-18.: Hungaroring, Magyarország (World Tour)
    • Július 21-23.: Paul Ricard, Franciaország
    • Szeptember 22-24.: Monza, Olaszország
    • Október 20-22.: Barcelona, Spanyolország

    A TCR Italy 2023-as versenynaptára

    • Április 21-21.: Imola
    • Május 5-7.: Misano
    • Június 9-11.: Vallelunga (World Tour)
    • Július 7-9.: Mugello
    • Szeptember 15-17.: Monza
    • Október 13-15.: Vallelunga
    • Október 27-29.: Imola
  • A Nürburgring magyar bajnokai folytatják a menetelést

    A Nürburgring magyar bajnokai folytatják a menetelést

    2023-ban is a világ egyik legkeményebb endurance sorozatában, a Nordscleifén zajló Nürburgring Langstrecken Serie bajnokságban folytatta a versenyzést Car Competition Racing Team magyar párosa: Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám.

    A kategória tavalyi bajnoki címének megszerzése után nem sikerült egy kategóriával feljebb lépniük, így CCRT magyar duója a jól bevált Toyota GT86 CS Cup volánja mögött vágott neki az SP3-as (2000 szívómotoros) kategóriának.

    NLS1

    Az első forduló nem várt időjárást hozott a 121 induló, ugyanis a Nürburgringre márciusban nem jellemző verőfényes napsütésben telt el az első 4 órás futam.

    A résztvevő számának csökkenése 2023-ban is folytatódott, ugyanis a magyarokkal együtt mindössze 3 induló volt a kategóriában. A csapat az erőviszonyokat már ismerve vágott neki a fordulónak, így hibátlan munkával és megbízhatósággal Bendegúz és Ádám megnyerték az év első versenyét.

    NLS2

    A második fordulóra már bővült a kategória létszáma, ez köszönhető a versenysorozat új szervezőinek és az első fordulón lévő kiváló időjárásnak is. Az SP3-as kategóriában immáron 5 autó indult az első helyért, többek közt az egyik tavalyi bajnokesélyes Renault Clio-val versenyző német csapat is.

    Ezúttal kevésbé kegyes időjárás várta a csapatokat, hiszen az időmérő edzés teljesen vizes körülmények között zajlott, alig fagypont feletti hőmérsékletben, így mindenki próbálta megőrizni az autóját a versenyig. A rajt előtt fél órával elállt az eső és a pálya száradni kezdett, így rendkívül nehéz volt a gumiválasztás, a magyar páros autójára végülis az esőgumi került fel.

    A Toyota GT86 a második rajtpozícióból indulhatott, az esőgumik viszont sajnos nem működtek, így Ádám már az első kör után bejött a boxba slick gumira váltani.

    A 8. körig több pozíciót is visszaszerzett, ekkor a rádió rendszer kikapcsolt az autóban. Egyre több elektromos rendszer kezdett megállni az autóban, elment a töltés, Ádám mindent lekapcsolva éppen elgurult a boxutcáig.

    Ott a szerelőcsapat gyors munkájának köszönhetően 6 perc alatt sikerült megjavítani a generátorról letört kábelt, így Bendegúz beülhetett az autóba és elkezdhette a hátrány ledolgozását.

    Mivel a töltésvesztés következtében az autó vészprogramra váltott, így jóval kevesebb motorerő állt rendelkezésre a megszokottnál. Bendegúz azonban ennek ellenére kiemelkedően jó tempót autózott, és visszavette a vezetést.

    A megpróbáltatások azonban még nem értek véget a csapat számára, ugyanis Ádámot behívták a sportfelügyelők egy incidens tisztázásra, ugyanis a GPS rendszer adatai alapján túl gyorsan ment egy 60 km/h-ra korlátozott zónában. A verseny után kielemezték az autó belső kameráját a felügyelőkkel, ahol tisztázódott, hogy a hiba nem a pilótában, hanem a GPS rendszerben volt, így a csapat megúszott 185 másodperc büntetést, Ádám pedig 1 DMSB büntetőpontot.

    A második 4 órás forduló nem várt izgalmakat rejtegetett magában a Car Competition Racing Team számára, azonban két forduló után eddig veretlenül várhatják a most hétvégén megrendezésre kerülő NLS3-at. A cél továbbra is a bajnoki cím megvédése.

  • Új csapatnál folytatja pályafutását Gender Tamás Junior

    Új csapatnál folytatja pályafutását Gender Tamás Junior

    Az olasz Energy Corse színeiben versenyez a továbbiakban Gender
    Tamás Junior. Az istálló a WSK, a Champions of the Future és a CIK-
    FIA gokartversenyein indul. Gender Tamás Junior idei versenyprogramja nem változik, továbbra is OK Junior kategóriában folytatja a fejlődést.

    A WSK Super Master Series április 26-án kezdődő, cremonai fordulójától
    kezdve Gender Tamás Junior új kihívás elé néz: új istállónál, az Energy
    Corse csapatnál folytatja a versenyzést OK Junior kategóriában.
    Az istálló már ismert a gokartsport hazai kedvelői számára, hiszen Molnár
    Martin is itt versenyez, idén már OK kategóriában. Gender Tamás Junior
    felkészülését a továbbiakban a Martinnal is együtt dolgozó Antonio
    Galluccio segíti coach-ként.

    „Nagy lépést teszek a pályafutásomban! A családommal úgy döntöttünk,
    hogy új környezetben folytatom a versenyzést, és az Energy Corse
    csapatra esett a választásunk. Köszönöm a bizalmat Mick Panigada
    csapatvezetőnek és örülök, hogy Antonio Galluccióval is együtt
    dolgozhatok, hiszen Molnár Martinnal már szép sikereket értek el” –
    nyilatkozta a HUMDA Academy támogatását élvező versenyző.

    Gender Tamás Junior, Energy Corse
    Gender Tamás Junior édesapjával, Gender Tamással Fotó: MGR Images

    Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója hozzátette: „Örülünk, hogy az
    eddigi sikeres együttműködés után egy újabb fiatal tehetség kapcsán
    dolgozhatunk az Energy Corse-csapattal. Bízunk abban, hogy Mick
    Panigada istállójában Gender Tamás Junior szép sikereket ér majd el.”

    Az 1997-ben alapított Energy Corse nagy elismerést vívott ki a gokartozás
    világában. Az olasz istállónál korábban a manapság már az F1-ben
    versenyző Alexander Albon és a kétszeres DTM-bajnok és ralikrossz-
    világbajnok Mattias Ekström is szerepelt.

  • Három magyarral és rekordszámú indulóval rajtol a gokart Európa-bajnokság

    Három magyarral és rekordszámú indulóval rajtol a gokart Európa-bajnokság

    Ezen a hétvégén kezdődik a gokart Európa-bajnokság Valenciában. Az Ok és az Ok-junior kategóriában is rekordszámú nevező található, előbbiben Hideg Ádám mellett Molnár Martin, utóbbiban Gender Tamás Junior képviseli Magyarországot.

    Közel két hét szünetet követően ismét Spanyolországban, azon belül ismét Valenciában áll rajthoz az európai gokartos utánpótlás krémje, hiszem a Champions of the Future Euro Series után az FIA gokart Európa-bajnokság idei első állomásának is a Kartodromo Internacional Lucas Guerrero versenypálya ad otthont.

    A szervezők már korábban rekordszámú nevezőről adtak hírt, ami a Molnár Martint is felvonultató OK-kategóriában 90 versenyzőt jelent. Ez jelentős növekedés a tavalyi évhez képest.

    Ami az újdonságokat illeti, azokból is bőven akad: az 1428 méter hosszú aszfaltcsík először rendez Eb-futamot, de nem ez az egyetlen változás, ugyanis módosult a pontrendszer az időmérőt és az elődöntőt illetően, hogy a versenyzőket még inkább a minél jobb eredmények elérésére sarkallják. Emellett az FIA fenntarthatósági stratégiájával összhangban az idei évtől ebben a sorozatban 100%-ban fenntartható üzemanyagot használnak.

    Molnár Martin számára a két héttel korábbi versenyhétvégéhez képest mindenképpen pozitív különbséget jelent, hogy már ismeri a pályát és a WSK Promotions versenyein használthoz képest eltérő gumikat. Ezekre a tapasztalatokra igyekszik építeni az Eb nyitányán.

    Molnár Martin
    Molnár Martin (Fotó: MOTAM)

    „A legutóbbi versenyhétvégén egészen gyorsan megtanultam a pályát, és próbáltam ráérezni a gumikra is. Versenyben nagyon másként működnek, mint a WSK-ban használt abroncsok, az első előfutamban például vigyázni kell rájuk, mert, ha nem teszed, az azt követő előfutamokra nem marad gumi. Velem ez meg is történt, kicsit hamarabb elfogytak a gumijaim, mint terveztük, de ezeket a tapasztalatokat is viszem magammal, és az Eb első fordulójában hasznosítani is fogom azokat. Most nem vett el időt a hétvége kezdetéből a pályatanulás, ezért bízom benne, hogy a gumikezelés mellett a tempónk is jobb lesz” – tekintett előre a HUMDA által támogatott sportoló.

    Akárcsak két héttel korábban, Valenciában most is kifogástalan a hőmérséklet(23-27 fok napközben), időnként ugyanakkor meglehetősen szeles időjárás fogadja majd a mezőnyt, amely a versenyhétvége érdemi részét pénteken délben, az időmérő edzésekkel kezdi, majd következnek az előfutamok egészen szombaton kora estig, végül pedig vasárnap kerül sor az elődöntőre és a döntőre.

    Gender Tamás Junior az Ok-juniorban indul

    Gender Tamás Junior szintén Valenciában áll rajthoz. A Parolin Racing Kart versenyzője ugyancsak részt vett a Champions of the Future Euro Series első fordulójában, amelyben egészen a döntőig menetelt. Most az FIA gokart Európa-bajnokság Ok-junior kategóriájának nyitányán lesz jelenése, méghozzá az Eb tekintetében a korábbiaknál jóval nagyobb, rekordot jelentő 92 fős mezőnyben.

    Gender Tamás Junior, MOTAM
    Gender Tamás Junior (Fotó: MOTAM)

    A HUMDA által támogatott sportoló a legutóbbi versenyen rengeteg hasznos tapasztalattal gazdagodott, amelyeket az Európa-bajnokságon is kamatoztathat. Jó hír továbbá, hogy teljes mértékben maga mögött hagyta korábban elszenvedett bordasérülését, így 100%-os erőállapotban várhatja a hétvégét.

    Molnár Martin előfutamot nyert, Gender Tamás Junior sérüléssel küzdött a WSK Super Master Series-ben

     

    Ami Gender Tamás Junior felkészülését illeti, a szokásos mentális és fizikai tréningek mellett a közel kéthetes szünetnek köszönhetően ezúttal jutott idő egy kis kikapcsolódásra is. A 12 esztendős versenyző így részt vett a budapesti Hungexpón rendezett Automobil és Tuning Show-n, rövidebb nevén AMTS-en, ahol a Gender Racing Team bemutatta vadonatúj Forma-4-es autóját, illetve idei csapatfelállását. A legrangosabb hazai autós szakkiállításon emellett Gender Tamás Junior és a Parolin Racing Kart idei, OKJ-versenyeken használt gokartját is megtekinthették az érdeklődők.

    A hazai autósport örökös bajnoka is rajthoz áll az óriási mérföldkőhöz érő magyar csapat színeiben

    Tamás Junior azóta természetesen már Valenciában rója a köröket, és a szabadedzéseken készül az Európa-bajnokság idei első hétvégjére, amelynek érdemi programja az Ok-kategóriához hasonlóan március 24-én, pénteken délben az időmérő edzéssel veszi kezdetét, majd már aznap megkezdődnek az előfutamok, amelyek egészen szombaton kora estig folytatódnak. Az elődöntőt és a döntőt szokás szerint itt is vasárnap rendezik.

    A versenyről eredményeket és egyéb információkat EZEN, illetve EZEN A LINKEN talál.

  • Hideg Ádám: Pihenés, tanulás és jöhet az Eb

    Hideg Ádám: Pihenés, tanulás és jöhet az Eb

    Valenciában veszi kezdetét a legrangosabb gokart sorozat, a négyfutamos FIA Európa-bajnokság. A verseny előtt a mezőny másfél hét pihenőt kapott, a HUMDA Academy által támogatott Hideg Ádámnak azonban nem nagyon volt szüksége pihenésre, inkább az iskolában pótolt.

    Négy hetet töltött egyhuzamban versenyzéssel Hideg Ádám, aki a Sodikart gyári csapatával két WSK-futamon, egy teszten és a Champions of the Future valenciai nyitófutamán állt rajthoz február végén, március elején. Az FIA Európa-bajnokság idei első futamát szintén Valenciában rendezik, de a két verseny között teszt tilalom volt a pályán, így minden részvevő kapott másfél hét pihenőt.

    „Nem nagyon volt szükségem pihenésre, én nagyon élveztem, hogy ennyit versenyezhetek, tesztelhetek – mosolygott Hideg Ádám. – Az is nagyon tetszett, amikor az olasz WSK-futamról egyenesen a tesztre utaztunk Valenciába. Mi hamarabb értünk oda, mint a csapat, így amikor megérkeztek segíthettem kipakolni a kamiont, összeállítani a gokartomat. Az ilyen alkalmak erősítik a csapatszellemet, több időd van megismerni a másikat.

    Négy hét után végül a múlt héten hétfőn értünk haza, kedden mentem először iskolába. Két tannyelvű gimnáziumba járok, ahol az első évben az óráink nagyrésze angol. A négy hét alatt, amíg Olaszország és Spanyolország között ingáztunk, volt időm tanulni. Bár azért úgy könnyebb, hogy most iskolába jártam és az órán is meghallgathattam az anyagot, nem csak könyvből tanultam. A tanáraimtól nagyon sok segítséget kapok, nagyon jó fejek. Ráadásul a legfontosabb tantárgyat, az angolt, a versenyeken is tudom gyakorolni.

    Hideg Ádám
    Hideg Ádám – Fotó: Hideg Team

    Az iskola miatt döntöttünk úgy, hogy csak csütörtökön utazunk ki. Most nem tudok segíteni a gokartom összeszerelésében, de a csapat is támogatja a tanulást, úgyhogy ezt megértik.

    Az FIA Európa-bajnokság az idei legfontosabb sorozatunk, a Sodikart nagyon szeretne rajta bizonyítani. Teszteltünk Valenciában, két hete versenyeztünk is a pályán, úgyhogy felkészültek vagyunk. Az időjárás kicsit melegebb lesz, mint legutóbb volt, amiben a vázaink talán jobban működnek.

    Esőt nem mondanak a hétvégére, de szelet igen. A valenciai pálya egyik sajátossága, hogy ha fúj a szél, akkor az nagyon erős. Alapesetben az időmérőn csak fél–egy tizedet számít a szélárnyék, de szerintem jobban jársz, ha egyedül mész és összeraksz egy tiszta kört. Ha viszont fúj a szél, akkor két–három tizeddel is gyorsabb lehetsz szélárnyékban. Ilyenkor már nem szabad egyedül menni. De ez csak az időmérőn számít, a futamokon úgyis a mezőnyben mész.

    Két hete a Champions (of the Future) futamunk nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, a Sodikart gyári csapat ígéretet tett, hogy ledolgozzuk a motorerő hiányt. Ha ez meglesz, akkor minden adott egy jó eredmény elérésére.“

    HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám pénteken léphet először pályára, ahol két szabadedzés után déltől rendezik az időmérőt. Az öt előfutamból egyet pénteken, négyet pedig szombaton tartanak. Az elődöntőnek is beillő szuperfutamot és a döntőt pedig vasárnap rendezik.

    A Champions of the Future, és az FIA Európa-bajnokság 2023-as (OK kategória) versenynaptára:

    március 9–12. Valencia (Spanyolország) Champions of the Future

    március 23–26. Valencia (Spanyolország) FIA Európa-bajnokság

    május 3–6. Trinec (Csehország) Champions of the Future

    május 18–21. Trinec (Csehország) FIA Európa-bajnokság

    május 31–június 3. Rodby (Dánia) Champions of the Future

    június 15–18. Rodby (Dánia) FIA Európa-bajnokság

    július 12–15. Cremona (Olaszország) Champions of the Future

    július 27–30. Cremona (Olaszország) FIA Európa-bajnokság

    szeptember 13–16. Franciacorta (Olaszország) Champions of the Future

    október 5–8. Franciacorta (Olaszország) FIA világbajnokság

  • A hazai autósport örökös bajnoka is rajthoz áll az óriási mérföldkőhöz érő magyar csapat színeiben

    A hazai autósport örökös bajnoka is rajthoz áll az óriási mérföldkőhöz érő magyar csapat színeiben

    A 2023-as versenyszezonban egy újabb nagyon kiemelkedően fontos szakmai mérföldkőhöz érkezik a Gender Racing Team. A csapat történetének eddigi legújabb, legmodernebb versenytechnikáját állítja csatasorba, ráadásul az FIA jelenleg legpreferáltabb utánpótláskategóriájában a Forma-4-ben. A GRT számára a folyamatos szakmai és technikai megújulás mellett a sportág tradicionális értékei is mindig kiemelten fontosak, ezért különösen megtisztelő a csapat számára, hogy 2023-ban a magyar autósport egyik legendás, örökös bajnoka is rajthoz áll a színeiben egy egészen különleges versenygéppel!

    Ezzel az alapüzenettel kezdte a GRT 2023-as terveinek és céljainak a bemutatását Szujó Zoltán, aki már hosszú évek óta a csapat rendezvényeinek a moderátora és műsorvezetője, valamint a csapat számára szintén megtisztelő módon ezúttal már a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökeként is jelen volt.

    Bemutatta autóját a Gender Racing Team

    A tradicionális, sportszakmai értékek vonatkozásában Szász László személyében a hazai gyorsasági autósport egyik igazi legendája fog az idei évben a Gender Racing színeiben versenyezni azzal a különleges F3000-es Reynard versenygéppel, mely talán technikájával a formulaautózás egyik igazi különleges aranykorát idézi, és amelynek a V8-as 500 lóerős motorjának hangja minden autósport-rajongó minden érzékszervét különlegesen megbizsergeti. Az örökös magyar bajnok természetesen a régi megszokott hegyiversenyein fog rajthoz állni Horvátországban és a környékén, valamint a kedvenc tradicionális, főleg hegyi Európa-bajnoki futamain, több helyszínen. Szász László az örökös magyar bajnoki cím mellett olyan elismerésekkel is rendelkezik, mint a horvát autósport szövetség arany és gyémánt sisak díjai. Az autósportból egyetlen élő és máig aktív tagja a Megszállottak Klubjának, mely minden sportágból a legelszántabb, legsikeresebb és legismertebb haza sportolókat tömöríti! A GRT reményei szerint a talán hamarosan újjáéledő valamelyik nagy hazai tradicionális hegyiversenyen esetleg hazai pályán is láthatják majd őt versenyezni a szurkolók, de az egyéb rendezvényeken, kiállításokon vele és különleges versenygépével biztosan találkozhatnak majd az autósport-rajongók itthon is!

    A legfrisseb sportutánpótlásnevelési technikát pedig a 2021-ben megjelent második generációs, Formula-4-es Tatuus F4-T421 képviseli majd a csapat életében. A GRT már korábban szerzett tapasztalatot az első generációs, F4-T014-esek üzemeltetésében. A második generációs versenygép már sokkal jobban hajaz a magasabb kategóriás, F3-as és F2-es testvéreire, természetesen elsősorban a külső megjelenésében. Az aerodinamikája sokat változott az átalakított formájú szárnyfelületekkel, a versenyző fölé felkerült a biztonsági HALO keret, amivel a súlya 570 kg-ra hízott, viszont mindehhez az 1400 cm3-es Abarth turbómotor is 20-25 lóerővel izmosabb, 185 lóerős lett.

    A GRT történetének eddigi legújabb versenytechnikája egy vadonatúj bajnoki sorozatban mérettetik meg 2023-ban! Az ACCR Formula 4 Championship egy közép-európai erős versenysorozat lesz a kategória számára a rendezők reményei szerint, melyben Ausztria, Horvátország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és természetesen Magyarország F4-es versenyzői állhatnak rajthoz. Ráadásul a versenysorozat rendezőinek tervei és reményei szerint a bajnokság olyan besorolást kap az FIA-tól, amivel a sorozatban elért eredmények alapján az FIA szuperlicencpontok gyűjtésére is alkalmas lesz. A versenysorozat hat versenyhétvégén át zajlik majd az FIA CEZ Zone Trophy és az ESET Cup versenyhelyszínein Oscherslebenben, a Hungaroringen, a Red Bull Ringen, a Slovakiaringen és a két csehországi fordulón zárul majd Mostban és Brnóban.

    A GRT legújabb versenytechnikáját várhatóan egy olyan versenyző viszi majd harcba az új bajnoki sorozatban, aki korábban szintén a csapatban kezdte autós pályafutását a gokartos éveit követően.

    Gender Tamás csapatfőnök komoly reményekkel és örömmel nyilatkozott a 2023-as versenyévad előtt:

    Gender Tamás
    Gender Tamás (Fotó: Sulyok István/TRP Hungary)

    „Nagyon nagy örömmel és nagyon nagy reményekkel várjuk a 2023-as versenyévad kezdetét! Mindig nagyon különlegesen izgalmas és jó érzés, amikor a csapat elér egy-egy ilyen szakmai mérföldkövet, fellép egy olyan újabb szakmai lépcsőfokra, amelyeket a csapat megalakulásakor talán nem is mertünk remélni! Ez a mostani azért is különlegesen nagyon örömteli, mert egyrészt tényleg ez a csapat története során eddig a legújabb és legmodernebb versenytechnika, amelyhez hozzájutunk! Ez az újabb szakmai mérföldkő azért is különleges számunkra, mert párhuzamba esik a hazai autósportban tavaly december óta megindult nagyon komoly perspektívákat kínáló megújulási folyamattal és pozitív változásokkal, melyhez természetesen a Gender Racing is minden rendelkezésre álló eszközzel próbál a lehető legtöbbet hozzátenni! Másrészt a legújabb F4-esekkel ismét visszatérünk a formulaautózás legfontosabb alappillérének számító kategóriájához, amilyen annak idején a Formula Renault is volt. Ezzel egy újabb fejezet nyílhat a csapat sport-utánpótlásneveléssel kapcsolatos küldetésében is! Ráadásul mindezt egy teljesen új, a remények szerint nagyon magas sportértékű eredmények elérésének lehetőségét nyújtó versenysorozatban kezdhetjük meg idén, mint amilyen az ACCR Formula 4 bajnokság! Ezenkívül szintén egy óriási szakmai sikernek és nagy megtiszteltetésnek tartom, hogy a hazai autósportélet olyan legendás versenyzője áll rajthoz idén a GRT színeiben, mint az örökös magyar bajnok Szász László! Ezúton is nagyon köszönöm neki a bizalmát ehhez az együttműködéshez, amely nagyon sok további értéket tesz hozzá a csapatunk történetéhez, sporttevékenységéhez! Az idei évre egyéb szakmai pozíciókban is több nagyon értékes szakemberrel bővül a csapat, ami szintén nagy öröm számomra! Ráadásul, ha minden jól megy, akkor egy további új F4-es versenygéppel is bővülhet a csapat az év folyamán, és egy nagyon komoly szakmai programba is bekapcsolódhat a Gender Racing! Végezetül ezúton is nagyon szeretném megköszönni a partnereink bizalmát és kitartását, valamint továbbra is nagy szeretettel várjuk a szurkolók támogatását, buzdítását a versenyhelyszíneken vagy a hazai rendezvényeken!”

  • Motorerőhátránnyal küzdött Hideg Ádám, de mindent megtett a jó szereplésért

    Motorerőhátránnyal küzdött Hideg Ádám, de mindent megtett a jó szereplésért

    Változatlanul motorerőhátránnyal küzd Hideg Ádám. A HUMDA Academy versenyzője a Champions of the Future nyitófutamán, Valenciában is mindent megtett a jó szereplésért, amelyet most egy előfutam nyolcadik helyezés jelentett.

    A spanyolországi Valenciában vette kezdetét a Champions of the Future (CF) sorozat, amely az FIA gokart Európa-bajnokság társrendezvénye és a futamait két héttel az Eb előtt, ugyanazokon a pályákon rendezik.

    Az OK mezőny meglepően erős volt, 76-an neveztek, amelynek köszönhetően összesen öt előfutamot rendeztek.

    A Sodikart gyári csapata a CF és az Eb-futamokra koncentrál, ezért a verseny előtt két héttel három napon keresztül teszteltek a valenciai pályán. Az akkor talált beállításokon minimálisat kellett változtatni a felgumizott és a teszthez képest melegebb aszfaltra.

    Ez volt az első alkalom, hogy Hideg Ádám OK kategóriában MG gumikon versenyzett, de az abroncs működését a teszten sikerült kitapasztalnia, így ez sem okozott neki problémát.

    A verseny előtti szabadedzéseken jó volt a tempója, egy második és egy első helyet is szerzett. Igaz, utóbbit új gumival érte el. Az időmérő előtti utolsó edzésen azonban érezhető volt, hogy a korábbi versenyekhez hasonlóan most is motorerőhátránnyal küzd. Az időmérőn a 43. helyen végzett.

    Hideg Ádám
    Hideg Ádám – Fotó: Hideg Team

    Az első előfutamán fennakadt a gáz, ami miatt kiesett. A hétvége legjobb eredményét a második előfutamban érte el, amelyben a 8. helyig tudott felkapaszkodni.

    Nagyon jók voltak a rajtjai és az első körös helyezkedése – kivéve egy alkalmat, amikor a rajtnál nem indult be a motorja –, de az első körben megnyert pozíciókat a futamok során rendre elveszítette. Az elődöntőben a 21. helyen végzett, a döntő előtti összesítettben 43. lett, így nem jutott döntőbe.

    „Nehéz értékelni a hétvégét, mert mindent megtettünk, de az egyenesekben kikerültek – mondta Hideg Ádám. – A verseny előtti teszt jól sikerült, már az alapbeállításaink is jók voltak. Az MG gumi sem okozott gondot. Új szettekkel gyors voltam, a kopottakon talán egy kicsit több tempót veszítettem, mint szerettem volna, de szerintem a váz és a gumik is rendben voltak.

    A szabadedzések alatt még bizakodó voltam, egyet megnyertem, egyszer második voltam a csoportomban, de amint feltekerték mindenkinek a motorját, hátrányba kerültem.

    Pozitívuma volt a hétvégének, hogy a rajtjaim jól sikerültek, az első körös helyezkedésem is jó volt. Az eredménnyel természetesen nem vagyok elégedett. Ennél sokkal jobbra vagyunk képesek, akár a Sodikart csapata, akár én is.“

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám négyhetes verseny és tesztprogram után most egy hét pihenőt kap, hogy az iskolai kötelezettségeinek is eleget tehessen. A következő versenye március 23–26-án lesz, szintén Valenciában, ahol az FIA Európa-bajnokság nyitófutamát rendezik. Addig a pályán teszttilalom van.

    Hideg Ádám, OK eredmények:
    Champions of the Future 1. futam, Valencia (Spanyolország), 2023. március 9–12.

     Résztvevők: 76
    Időmérő csoport: 15.
    Időmérő: 43.
    AB előfutam: 24. (kiesett)

    AE előfutam: 8.
    AD előfutam: 14.

    AC előfutam: 16.

    AF előfutam: 11.

    Előfutamok összesített: 41.

    A Elődöntő: 21.

    Döntő előtti összesített: 43.

  • Technikai hátránya miatt trükköznie kellett Hideg Ádámnak, aki megismételné a tavalyi sikereket

    Technikai hátránya miatt trükköznie kellett Hideg Ádámnak, aki megismételné a tavalyi sikereket

    Idei legnehezebb versenyhétvégéjét teljesítette Hideg Ádám a WSK Super Master Series harmadik futamán, miután motorerőhátránnyal küzdött, de egy trükknek köszönhetően így is megvillant. A magyar gokartos magasabb szinten is hozná a 2022-es eredményét.

    Nagy várakozással érkezett Hideg Ádám a Nápoly közelében fekvő sarnói pályára, hiszen alig pár hónappal ezelőtt itt szerezte a magyar gokartsport legjobb eredményét az OKJ világbajnokságon elért második helyezéssel.

    A Sodikart gyári csapata most is mindent megtett, a váz és a beállítások is jónak bizonyultak, de végig motorerőhátrányban voltak. Minden hétvégére két motort kapnak a versenyzők. Az első számúnak szánt, idei fejlesztésű motor azonban csak két bemenetet bírt, onnantól kezdve az egész hétvégét a kettes számú erőforrással kellett teljesíteni, amelybe így közel dupla annyi kilométer került, mint a szokásos.

    Sajnos azonban ez sem volt ereje teljében, így Hideg Ádám folyamatosan veszített az egyenesekben. A 40 fős OK mezőnyben így is sikerült a 16. helyet megszereznie az időmérőn.

    A harmadik előfutamban Ádám bevetett egy trükköt, hosszabb áttételt kért. Ezzel ugyan a kigyorsítások alkalmával hátrányba került, de az egyenesek végére legalább a tempója megvolt. Komoly küzdelem árán, így sikerült hatodiknak befutnia.

    Hideg Ádám
    Fotó: Hideg Team

    Az elődöntőre és a döntőre azonban nagyon elfáradt a motorja, előbbiben 11., utóbbiban 19. lett, de a döntő feladása is felmerült benne.

    „Tényleg nehéz hétvégénk volt – mondta Ádám. – A váz és a beállítások szerintem nem lettek volna rosszak, de a motorerőnk nem volt meg. Az sem segített, hogy az első motorunkat gyakorlatilag a hétvége elején elveszítettük, és egy motorral kellett befejezni a versenyt.

    A körülményekhez képest a harmadik előfutam egész jól sikerült, erre büszke lehetek, de utána már tényleg nem volt mit tenni. A döntőt csak becsületből fejeztem be. Mindenki azzal vigasztalt, hogy az ilyen nehéz hétvégék edzik meg az embert. Ha ez igaz, akkor most nagyon edzett vagyok.

    Természetesen nem adom fel, nagyon szeretném már megmutatni az OK mezőnyben is, hogy mire vagyok képes.“

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám egy hét múlva a spanyolországi Valenciában folytatja a versenyzést, ahol a Champions of the Future sorozat első fordulóját rendezik.

    Hideg Ádám, OK eredmények:

    WSK Super Master Series 3. futam, Sarno (Olaszország), 2023. március 3–5.

    Résztvevők: 40
    Időmérő csoport: 8.
    Időmérő: 16.
    CD előfutam: 11.

    BD előfutam: 9.
    AD előfutam: 6.

    Előfutamok összesített: 16.

    B Elődöntő: 11.

    Döntő előtti összesített: 18.

    Döntő: 19.

    Mostantól élesben megy minden

    A nemzetközi gokartéletet az év első két hónapjában az olasz privát sorozat, a WSK uralta, az egyfutamos Champions Cuppal majd a négyfutamos Super Master Series első három fordulójával.

    Márciusban azonban kezdetét veszi a Champions of the Future (CF) és az FIA Európa-bajnokság is. A CF pár éve azért jött létre, hogy az FIA Eb-futamok előtt két héttel, ugyanazon a pályán éles versenykörülmények között biztosítson tesztlehetőséget a résztvevők számára.

    Hideg Ádám
    Hideg Ádám – Fotó: Hideg Team

    A két sorozat műszaki szabályzata megegyezik, ugyanolyan gumikat használnak, és általában a mezőny nagyságában és erősségében sincs jelentős eltérés, ezért szakmai körökben a két sorozatban elért eredmény közel azonos rangú.

    A Sodikartnak a gyári csapata szintén erre a két sorozatra, illetve a világbajnokságra koncentrál. A WSK-ban tesztjelleggel indultak, a hétvégén azonban már bizonyítani szeretnének.

    Hideg Ádám két héttel ezelőtt járt a valenciai pályán, ahol értékes tapasztalatokat szerzett.

    „Az utolsó két WSK-futam között jártunk Valenciában egy háromnapos teszten – mondta Hideg Ádám. – Ez elsősorban azért volt fontos, mert a CF- és Eb-futamokon más gumit használunk, mint a WSK-ban, és ennek a viselkedését tapasztalhattam ki.

    Természetesen van egy jó alapbeállításunk, de így is lesz dolgunk a versenyen. Új vázat szeretnék kipróbálni, kb. tíz fokkal van most melegebb, mint a teszten volt, és a pálya is sokkal jobban fel van gumizva, úgyhogy biztosan változnak a körülmények.

    Remélem, hogy a motorunk ütőképes lesz, és idén OK-ban is meg tudjuk ismételni a tavalyi OKJ-s sikereinket.“

    A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám csütörtökön léphet először pályára a hivatalos szabadedzésen, míg a döntőt vasárnap rendezik.

    A Champions of the Future, és az FIA Európa-bajnokság versenynaptára:

    március 9–12. Valencia (Spanyolország) Champions of the Future

    március 23–26. Valencia (Spanyolország) FIA Európa-bajnokság

    május 3–6. Trinec (Csehország) Champions of the Future

    május 18–21. Trinec (Csehország) FIA Európa-bajnokság

    május 31–június 3. Rodby (Dánia) Champions of the Future

    június 15–18. Rodby (Dánia) FIA Európa-bajnokság

    július 12–15. Cremona (Olaszország) Champions of the Future

    július 27–30. Cremona (Olaszország) FIA Európa-bajnokság

    szeptember 13–16. Franciacorta (Olaszország) Champions of the Future

    október 5–8. Franciacorta (Olaszország) FIA világbajnokság

  • Magyar győzelemmel rajtolt a CEE Rotax Max Challenge idei szezonja

    Magyar győzelemmel rajtolt a CEE Rotax Max Challenge idei szezonja

    Vida Benedek győzelemmel kezdte a CEE Rotax Max Challenget-t.

    Miután legutóbb összetett második helyet ért el a nemzetközi CEE Rotax Max Challenge Bonus Cup-ján, Vida Benedek ismét az olaszországi Jesolóban található Pista Azzurra versenypályán állt rajthoz, immár a sorozat első állomásán. A Kancsár Racing DD2-es kategóriában induló gokartversenyzője 34 fős mezőnyben végül megnyerte az első fordulót.

    „Mivel a múlt héten is itt versenyeztünk, nagyjából megvoltunk a beállításokkal, azonban szükség volt további gondolkodásra, mert a pálya más állapotban volt, mint legutóbb – kezdte a hétvége értékelését Beni. – Az edzéseken jó volt a tempónk, rendre a legjobb ötben tudtam menni, majd az időmérőt az egy héttel korábbiakhoz hasonlóan ismét a 3. helyen zártam. Ez jó rajtpozíciónak mondható, hiszen a belső ív jóval kedvezőbb, mint a külső.”

    Vida Benedek, Rotax Max Challenge, Jesolo
    Fotó: Vida Benedek

    „Az elődöntőben sikerült a második helyen elfordulnom, majd a következő körben egy csata után kicsit furcsán kezdett viselkedni a gokartom. Én a kormányösszekötőre gyanakodtam, de sikerült visszaszerezni a 3. helyet. A gyanúm azonban beigazolódott, elgörbült a kormányösszekötőm. Apukám, aki egyben a szerelőm is, orvosolta a problémát, beállította a futóművet, úgyhogy jöhetett a döntő. A rajtom ezúttal is jól sikerült, eljöttem másodiknak, majd a 9. körben átvettem a vezetést, és megnyertem a futamot. A szuperdöntőt így már a pole-ból kezdhettem. Próbáltam jó rajtot fogni, ami nagyon jól sikerült, gyakorlatilag az első körtől fogva a saját tempómban tudtam haladni, kicsit még növeltem is az előnyömet, és megnyertem a futamot, így az összetett dobogó legfelső fokára állhattam fel!”

    Vida Benedek, Rotax Max Challenge, Jesolo
    Fotó: Vida Benedek

    „Nagyon hiányzott már ez az érzés, mert bár sokszor álltam az elmúlt időszakban a dobogón, régen álltam a tetején. Ez azért egészen más. Hatalmas köszönettel tartozom Kancsár Ferencnek, és az egész Kancsár Racing-nek, illetve a LiMa Racing-nek és a Bar Rasputin-nak, na és persze az apukámnak.”

    Vida Benedek ezen a hétvégén is versenyez, és ismét Jesolóban áll rajthoz, ezúttal az FIA Central European Zone-bajnokságban.