Kategória: Rookies

rookies

  • Nagy változást hoz a gokartversenyzésben az FIA újítása

    Nagy változást hoz a gokartversenyzésben az FIA újítása

    Egy olyan új elem bevezetését tervezi a Nemzetközi Automobil Szövetség az irányítása alá tartozó gokartbajnokságokban, amely nagyobb kockázatvállalást tesz lehetővé a versenyzők számára, mivel megálljt parancsol az egyik legnagyobb balesetezési körülménynek.

    Az FIA az autóversenyzés teljes palettáján a biztonság folyamatos javítására törekszik, ennek eredményeként pedig most a legalsó szinten helyen foglaló versenygépek, a gokartok kaptak egy fontos kiegészítőt. A versenyszerű gokartozás legveszélyesebb szituációi azok (leszámítva persze a szándékos kiütéseket), amikor az egyik versenyző az első kerekével ütközik az előtte lévő gép hátsó kerekének – ez ugyanis könnyen azzal járhat, hogy a hátul lévő gokart elemelkedik a földtől, legrosszabb esetben nagyot repül és felborulva ér földet, a versenyzők pedig ezekben a könnyű versenyautókban a legkevésbé védettek.

    A szövetség biztonságért felelős részlege ennek a veszélynek a mérséklésére előállt egy újítással, az úgynevezett anti-launch eszközzel, ami tulajdonképpen egy védőelem, amit a hátsó kerekek mögé szerelnek fel, így megakadályozva, hogy ráfuthasson azokra egy másik gokart első kereke.

    Ezek a kerékvédők egy új hátsó lökhárító tartozékai, amit az FIA biztonsági igazgatóhelyettese, Marco Petrilli mutat be az alábbi videóban.

    Az újítást szeptember utolsó hétvégéjén, a gokart-világbajnokság cremonai fordulóján próbálták ki először élesben az egyik juniorkategóriában, és miután a bevetés sikeres volt, az FIA most azon dolgozik, hogy a kerékvédő a következő szezontól több kategória gépein is kötelezően megjelenjen.

  • Gyilkossági kísérletnek is elmenne – kizuhant a gokartjából a kilökött versenyző (videó)

    Gyilkossági kísérletnek is elmenne – kizuhant a gokartjából a kilökött versenyző (videó)

    Döbbenetes, profi gokartversenyen ritkán látott eseménysor játszódott le a rangos Champions of the Future Euro Series idei ötödik állomásán, a svédországi Kristianstadban, amikor az egyik szombati előfutamon Roman Kamyab, a Ricky Flynn Motorsport 15 esztendős brit versenyzője megmagyarázhatatlan tettet hajtott végre a célegyenesben az Energy Corse 35 éves veteránjával, Matthew Higgins-szel szemben.

    Amikor ugyanis Higgins a mutatóujjával előrefelé mutogatott valamit a mellette haladó Kamyabnak, utóbbi egyszerűen fogta magát, és ráhúzta a kormányt. Ettől mindkét gokart azonnal forogni kezdett, Higgins azonban sokkal rosszabbul járt, az egyik ellenfele ugyanis eltalálta, amitől ő még jobban pörögni kezdett, majd a centrifugális erő miatt kiesett a gokartból és eltalálta a közelben levő bírói poszt körüli védőelemeket. Eközben az esetet kikerülni igyekvő másik versenyző egyenesen a pálya belső részén levő árokba rongyolt.

    A versenyt természetesen azonnal megszakították, a Champions Karting tájékoztatása szerint pedig sem Higginsnek, sem másnak nem esett baja, az Energy Corse pilótája ugyanakkor szemmel láthatóan fájlalta a külsérelmi nyomokat is felvonultató jobb karját.

    Ami Kamyabot illeti, őt utólag kizárták erről a futamról és a hétvége folytatásából is. Hogy eltiltást vagy egyéb büntetést fog-e kapni, arról egyelőre nincs hír.

    Videó a gokart legnagyobb veszélyeit bemutató esetről:

  • Nem kellett sokat várnia az első győzelemre a gokartból formaautóra váltó Vida Benedeknek

    Nem kellett sokat várnia az első győzelemre a gokartból formaautóra váltó Vida Benedeknek

    Vida Benedek, a magyar gokartsport sikeres versenyzője és a közép-európai Rotax Max Challenge bajnoka lehetőséget kapott a Kermor Motorsporttól egy Formula Renault 2.0-s autó volánja mögött a népes Histo Cup nemzetközi sorozatban, a Formel Young kategóriában.

    A rendezvény az autósport rajongók mekkája, hiszen megtalálhatók rajta a 60-70-es évektől napjainkig mindenféle típusú és kategóriájú járművek a szivaralakú régi formaautóktól a legendás Ford GT40-esen át a vadonatúj Porschékig.

    Ami Beni versenyautóját illeti, a pilótával együtt minimum 600 kg-os Formula Renault-t 2000 köbcentis, nagyjából 200 lóerős szívómotor hajtja, a sebességváltáshoz pedig „füles” szekvenciális váltót használnak.

    „Számos jelentős különbség van a gokartozás és a formaautózás között – kezdte a váltás főbb tényezőinek ismertetését Beni. – Az első az autó tömege, ami nagyban különbözik a gokarthoz képest. Míg a gokart versenyzővel együtt a DD2-es kategóriában 175 kg, addig a Formula Renault 600 kg. Emellett nagyobbak a pályák, ezáltal több időt töltenek el a pilóták a kanyarokban, ám bármilyen furcsán is hangzik, ezzel együtt lassabban történnek a dolgok a formaautóban, miközben itt akár 200 km/órás tempóval is haladunk. Aztán ott van a leszorítóerő és a sebesség, amelyek közül főként előbbit kell megszokni, hiszen a gokartnak nincs diffúzora vagy szárnya, ott minden a mechanikai tapadáson múlik. Egy formaautónál az embernek el kell hinnie, hogy az autó el fog fordulni akkora tempóval is, erre pedig agyban át kell állni.”

    Beninek ráadásul mindössze hat (!) tesztkör adatott meg az első versenyhétvégéje előtt, így az a tapasztalatszerzésről szólt, a második versenyhétvégén, a Pannonia Ringen azonban már összejött neki az abszolút győzelem.

    „Életem második formaautós hétvégéjén sikrült a győzelem a nemzetközi Histo Cup mezőnyében, ahol a Formula Renault 2.0 mellett FR1-es és F3-as Dallara formaautók is rajthoz állnak. Ezúttal is a Kermor Motorsporttól kaptam lehetőséget, amiért nem győzök elég hálás lenni. A korábbi teszten, amikor először ülhettem bele az autóba, mindössze 6 kört tudtam teljesíteni itt a Pannonia Ringen, ezzel együtt minimális tapasztalatokat gyűjtöttem a pályáról” – kezdte beszámolóját a második versenyhétvégéről a magyar versenyző.

    „A pénteki napon 4×20 percem volt arra, hogy ráérezzek a pályára és az autóra. Nehezítette a helyzetet, hogy az edzések felénél mindig piros zászló jött, a kicsúszások és a műszaki hibák miatt, így etaponként 6-8 kör volt a maximum, amit teljesíteni tudtunk. A szombati időmérőre használt, 40-50 körös gumival álltunk oda, illetve a versenyt is ezzel teljesítettem, mert a legfontosabb az volt, hogy gyűjtsem a kilométerelet. A középmezőnybe, a 8. helyre kvalifikáltam, majd jól kaptam el a rajtot, azonban a versenytársak legyorsultak. Éreztem, hogy nem úgy halad előre az autó, ahogy kellene, a verseny közben szélárnyékban sem tudtam nagyon közeledni. A verseny 5-6. körében meg is csúszott a kuplung, így ki kellett állnom a bokszba, majd egy gyors javítás után a futam utolsó három körére visszaálltam tesztelni. A köridők ezekben a körökben javultak, néhány tizeddel voltam csak elmaradva az élmezőny versenytempójától, ami biztató volt a vasárnapra nézve.”

    „Vasárnapra feltettük az új gumikat, én pedig elkezdtem megérezni, hogy mit is kell csinálnnom az autóval, hol vannak a határok. Az időmérő edzésen sokáig abszolút első idővel álltam, az utolsó pillanatokban ugrottak csak be elém, így a 3. helyről várhattam a rajtot. A rajt szoros nagyon szoros volt, de meg tudtam tartani a helyemet és rátapadtam az első két helyezettre. Tudtam, hogy gyorsabb leszek náluk, éreztem az autón, hogy jó az egyensúlya, a kupplungprobléma is megszűnt. A versenytávot beosztva, a versenytársakat nyomás alá helyezve vettem át az abszolúlt első helyet, majd meglógtam és nyertem. Gratulálok a csapatnak a hétvégi eredményhez és nagyon hálás vagyok a Kermor Motorsportnak a lehetőségért, illetve köszönöm a csapatnak és a srácoknak, valamint Apának, aki itt is szerelt nekem!

    A Histo Cup legutóbbi fordulójának részletes eredményei ITT találhatók.

  • Hideg Ádám befejezte első szezonját a spanyol F4-ben

    Hideg Ádám befejezte első szezonját a spanyol F4-ben

    Eseménydúsra sikeredett Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyző elmúlt hétvégéje az F4-es spanyol bajnokság Barcelonában
    rendezett szezonzáró fordulóján.

    A Cram Motorsport versenyautóját vezető magyar tehetség végig alulkormányozottsággal küzdött a Forma-1-es versenypályán, az utolsó futamon pedig egy szerencsétlen ütközés fosztotta meg a jó eredmény elérésének lehetőségétől.

    A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyzett a spanyol F4-es bajnokságában, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcolt a helyezésekért és a bajnoki pontokért. A kaposvári születésű pilóta a hétvégét értékelve elmondta, a kollektív teszt jól sikerült a számukra, nem tapasztaltak nagy lemaradást, csupán néhány tizedmásodperccel voltak lassabbak, mint a mezőny eleje.
    „Jónak tűnt a versenytempónk is, ezeknek megfelelően pénteken viszonylag
    erősen kezdtünk, a top 10 környékén voltunk, de éreztem némi alulkormányozottságot az autón, amit sajnos a hétvége hátralévő részében nem tudtunk orvosolni” – mondta Hideg Ádám.

    Hozzátette, nem változtattak az autó beállításain a szombati napra, és meg is
    tudta futni ugyanazokat a köridőket, mint pénteken, a riválisok közül azonban többen
    is gyorsultak nagyjából négy tizedmásodpercet. „Végül az időmérőn 24. lettem, bár az egyik kör jó lett volna egy jobb rajthelyre, de azt sajnos pályaelhagyás miatt elvették. Az első futamon aztán a rajt után javítottam hét pozíciót, de utána egy ütközést a sóderágyon keresztül tudtam csak kikerülni, így buktam három-négy helyet. Előrébb aztán már nem tudtam jönni, mert az autó bal első gumija elmelegedett, a végére pedig a hátsó kerekek sem voltak túl jó állapotban” – fogalmazott a versenyző, aki a vasárnapi időmérőn jó
    helyen, az első 10 környékén volt, de az utolsó egy-két körben a riválisokkal
    ellentétben már nem tudott javítani a túlmelegedett gumik miatt.

    „A második futamon a rajtnál lefulladtam, de utólag rájöttünk, hogy mi a probléma, ennél a rajtprogramnál ugyanis másképpen kell kezelni a gázt. Valamennyit előre tudtam jönni a mezőny végéről, de a tempó nem igazán volt meg, igaz, hogy nem tettünk új gumikat az autóra, mert azokat a harmadik versenyre tartottuk meg. Az utolsó futamon jó rajtot vettem, a 16. helyen fordulhattam el, aztán megláttam egy helyet, ahova betettem az autó orrát, de a mellettem lévők összezártak és kivezettek a kavicságyba” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési
    rendszer versenyzője.

    „Összességében egy nagyon hasznos szezon volt ez, volt pole pozícióm,
    dobogós helyezésem az első F4-es idényemben, de a legfontosabb, hogy rengeteg
    nagyon értékes versenykilométert gyűjtöttem. Köszönöm mindenkinek az egész
    éves szurkolást” – tette még hozzá a kaposvári tehetség.

    Hideg Ádám hét forduló, azaz 21 verseny után az összetett 17. helyén, az
    újoncok külön értékelésében pedig a 11. helyen végzett az F4-es spanyol bajnokság
    idei szezonjában.

    A motorsport-őrültek nem biztos, hogy örülnek a Monacói Nagydíjjal beígért változásnak

  • Nézd meg Robin Räikkönen szenzációs gokartos előretörését a világdöntőn!

    Nézd meg Robin Räikkönen szenzációs gokartos előretörését a világdöntőn!

    Kimi Räikkönen kilencéves fia kijutott a Rotax Grand Finalsre, az ebben a kategóriában versenyző gokartosok legrangosabb évzáró eseményére, a döntő után pedig a 22. rajthelyről az 5. pozícióig való felzárkózását ünnepli a család.

    Robin Räikkönen a legfiatalabb versenyzőnövendékeket tömörítő MicroMax mezőnyében indult a magyarul világdöntőnek nevezett egész hetes eseményen, amit idén Olaszországban, a Nápolyhoz közeli Sarno híres gokartpályáján rendeztek meg.

    Egy ilyen versenyhét során a mezőny több futamot is teljesít, s az előző eredmények alapján áll össze a rajtsorrend az eseményt záró döntőfutamra. Robin Räikkönen ezen a 22. helyről rajtolt a 33 induló közül, s a 10 körön, kevesebb mint 12 percen át tartó versenyen sikerült innen egészen az 5. pozícióig felkapaszkodnia a leintésig. A versenyt a brit Joshua Cook nyerte, a svájci színekben induló, 17 helyet javító Robin pedig csak 2,5 másodperc lemaradással ért célba mögötte.

    A kis Räikkönent szülei és testvérei is elkísérték bimbózó karrierje eddigi legrangosabb versenyére, aminek végén okkal volt rá büszke a család.

    A MicroMax kategória döntője az alábbi videóban teljes egészében megnézhető:

     

    Ahogy minden évben, magyar résztvevői is voltak a világdöntőnek, akik közül Armand Hamilton érte el a legkiemelkedőbb eredményt, hiszen megnyerte az E20 Senior kategóriát. A magyar eredményeket az MNASZ-elnök Szujó Zoltán alábbi Instagram-posztja precízen összefoglalta:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Szujó Zoltán (@szujozoltan) által megosztott bejegyzés

  • Jól indult, de kevésbé jól zárult Hideg Ádám hétvégéje Jerezben

    Jól indult, de kevésbé jól zárult Hideg Ádám hétvégéje Jerezben

    A versenyhétvégét megelőző teszteken elért nagyszerű köridők után rejtélyes probléma hátráltatta Hideg Ádám gokart világbajnoki ezüstérmes autóversenyzőt az F4-es spanyol bajnokság Jerezben rendezett elmúlt hétvégi fordulóján.

    A Cram Motorsport versenyautóját vezető magyar tehetség hiába volt az első ötben a teszteken, a versenyhétvégén már nem volt meg a szükséges tempó az autóban ahhoz, hogy a jó köridőket élesben is meg tudja ismételni. A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyez a világ legerősebb F4-es bajnokságában, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcol a helyezésekért és a bajnoki pontokért.

    A kaposvári születésű pilóta a hétvégét értékelve elmondta, már a pénteki szabadedzéseken is meglepetten tapasztalta, hogy a teszten mutatott tempót nem tudták áthozni, és bár szombaton reggel voltak reményt keltő jelek, amikor valamire sikerült rátalálniuk a csapattal közösen, ezt végül a hétvége hátralévő részére nem tudták átmenteni. „Igazából egyik időmérőn és futamon sem volt meg a tempónk ahhoz, hogy előrébb tudjunk kerülni. Úgy érzem, nagyjából a maximumot hoztuk ki az egész hétvégéből, mert a futamokon nem nagyon tudtam volna előrébb végezni” – mondta Hideg Ádám.

    Hozzátette, egyelőre a mérnökök is tanácstalanok azzal kapcsolatban, hogy mi okozta a versenyautó teljesítményének visszaesését, de azt ígérték, hogy újra kielemzik az adatokat és átvizsgálják az autót, hogy megtalálják a probléma valódi okát. „Nagyon érezhető volt a tempó hiánya, ezen nyilván dolgoznunk kell. Meg kell találnunk ennek az okát, hogy az utolsó fordulóra jobb helyzetbe hozzuk magunkat” – fogalmazott a versenyző.

    „Egy hónap múlva Barcelonában versenyzünk, előtte ott is lesz egy kollektív teszt. Remélem, hogy addigra versenyképesebbé tudjuk tenni az autót, hiszen a téli felkészülési időszak alatt, a Winter Series-ben ezen a pályán sikerült pole pozíciót szereznem” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője.

    Hideg Ádám hat forduló, azaz 18 verseny után az összetett 17. helyén áll, az újoncok külön értékelésében pedig a 11. pozíciót foglalja el az F4-es spanyol bajnokságban. A versenysorozat idei szezonja november 8-10-én zárul Barcelonában.

    Berepült az erdőbe Molnár Martin egyik riválisa a brit F4 szezonzáróján (videóval)

  • Balszerencsés ütközés pecsételte meg Hideg Ádám eredményeit Valenciában

    Balszerencsés ütközés pecsételte meg Hideg Ádám eredményeit Valenciában

    Nem sikerült pontszerző helyen zárnia Hideg Ádám gokart világbajnoki
    ezüstérmes autóversenyzőnek a spanyol F4 bajnokság Valenciában rendezett elmúlt hétvégi fordulóján, miután a szombati első versenyen történt ütközésben megsérült az autója.

    A Cram Motorsport versenyautóját vezető magyar tehetség jól kezdett, szombaton a pontszerző helyek közelében autózott, amikor hátulról eltalálták az autóját, ez pedig rányomta a bélyegét a vasárnapi napra. A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyez a spanyol bajnokságban, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcol a helyezésekért és a bajnoki pontokért.

    A kaposvári születésű pilóta a hétvégét értékelve elmondta, voltak jobb és
    rosszabb pillanatai az időmérőkön és a futamokon is, bár a szombati kvalifikáció
    elsülhetett volna jobban.

    „Volt egy kis probléma, ami miatt két-három perccel később tudtam kimenni a pályára, de úgy érzem, hogy ha az nincs, akkor a 14-15. hely környékére jók lettünk volna” – mondta Hideg Ádám. Hozzátette, a szombati futam jól indult, annak ellenére, hogy a pálya koszosabb oldaláról rajtolt. Sikerült feljönnie a 13. pozícióba, aztán viszont az első kanyarban az egyik riválisa hátulról nekiütközött, autójának hátsó szárnya letört, a felfüggesztés pedig elgörbült, így fel kellett adnia a viadalt.

    „Kár érte, mert a pontszerzés közelében voltunk és biztos vagyok benne, hogy a 13. helyezésnél rosszabb nem lett volna az eredmény. Sajnos vasárnap valami nagyon félrement, de meg kell még néznünk a csapattal, hogy mi volt ennek az oka, mert az ütközés után átnézték az autót és minden rendben volt, viszont elképzelhető, hogy maradt olyan sérülés, amit nem vettünk észre” – fogalmazott a magyar versenyző.

    „Igazából nem volt tempóm sem az időmérőn, sem pedig a futamokon. Az időmérőn a gyors kanyarokban nem tudtam bevinni a sebességet, a lassúakban tolta az orrát az autó, a féktávokon pedig nagyon instabil volt. Az is lehet, hogy nagyon félrementünk a beállításokkal, mert a csapattársam tempója is visszaesett szombathoz képest. Sajnos a vasárnapi első verseny rajtjánál lefulladt az autó, ebben vélhetően én is hibás voltam, az utolsó futamon pedig a 29. helyről rajtolva az első három körben elég sokat tudtam előre jönni, de a tempó nem volt az igazi. Az autó bal hátulja nagyon rázott, furcsa hangja volt a motornak és a váltásokra is érdekesen reagált. A végére nagyon belassultam, de igyekeztem védekezni az utolsó körökben. A versenyszituációk egyébként az egész hétvégén jók voltak, de vasárnapra hiányzott a tempó, és ki kell még vizsgálnunk, hogy ez miért történt” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport
    Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője.

    Hideg Ádám öt forduló, azaz 15 verseny után az összetett 17. helyén áll, az
    újoncok külön értékelésében pedig a 11. pozíciót foglalja el az F4-es spanyol
    bajnokságban.

    A csodálatos Williams-újonc remeklése boríthatja Bottas terveit

  • Belőle lesz az F1 első női világbajnoka? A 3 éves kislány fiúkat megszégyenítően száguld

    Belőle lesz az F1 első női világbajnoka? A 3 éves kislány fiúkat megszégyenítően száguld

    A 3 éves Emily vérében benne van az autóversenyzés, már ennyi idősen elképesztően tekeri a kormányt és nyomja a gázpedált. Vajon eljut az F1-ig?

    Míg a többi hasonló korú gyerek többsége rajzolgat vagy legfeljebb az első gurulós kismotorján ismerkedik a sebesség érzésével, Emily teljesen otthon érzi magát a gokartban, amivel bámulatos tempóban cikázik az aszfalton bójákkal kijelölt pályán.

    Szülei saját Instagram-oldalt indítottak neki, a támogatásra buzdító felhívás alapján Svájcban él. Egy közelmúltbeli bejegyzésből kiderült, hogy Emilynek van egy kishúga is, és bizony ő sincs megszeppenve, amikor be kell ülni a kis gokart volánja mögé. Az F1 történetében eddig öt nő próbálkozott versenyezni a világbajnokság valamelyik nagydíján, utoljára Giovanna Amati 1992-ben, aki a legtöbb próbálkozóhoz hasonlóan már a futamon indulás jogát sem vívta ki. Lella Lombardi viszont szerzett pontot is, igaz, csak felet az idő előtt leintett 1975-ös Spanyol Nagydíjon.

    A hivatkozott oldalon rendszeresen tesznek fel videókat a később akár az F1 mezőnyét is megpályázó Emily mutatványairól, kedvcsinálónak íme az egyik bejegyzés:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Emily (@f1emy) által megosztott bejegyzés

  • Megismételte eddigi legjobb eredményét a spanyol F4-ben Hideg Ádám

    Megismételte eddigi legjobb eredményét a spanyol F4-ben Hideg Ádám

    Az első futamon hatodik lett a Formula-4-es spanyol bajnokság Aragónban rendezett negyedik fordulóján Hideg Ádám, aki ezzel az idényben másodszor végzett pontszerző helyen a versenysorozatban. A Cram Motorsport versenyautójával induló magyar tehetségnek ugyanakkor összességében pozitív, eredmények szempontjából mégis felemás hétvégje volt Alcanízban.

    A Hungarian Motorsport Academy 16 éves versenyzője csaknem 40 fős mezőnyben versenyez a spanyol bajnokságban, ahol több mint 25 újonc – köztük Hideg Ádám – harcol a helyezésekért és a bajnoki pontokért.

    A kaposvári születésű pilóta elmondta, kedden és szerdán kollektív teszten vett részt a teljes mezőny, a két nap során pedig végig jó volt a tempója, az időmérős és a versenyszimulációk is jól sikerültek, folyamatosan a 10-14. hely környékére jó köridőket tudott teljesíteni.

    „A szombati időmérőben több volt, de jó eredmény volt a 11. rajthely is, bár tiszta pályán szerintem odaérhette volna a hatodik-hetedik pozíció környékére is. Elég meleg, körülbelül 60 Celsius fokos volt az aszfalt, így a gumik hamar túlmelegedtek, amikor valaki mögé beszorultunk” – mondta Hideg Ádám.

    A versenyző úgy értékelt, hogy az első – szombaton rendezett – futamon a rajtja nem sikerült jól, mert bár a reakcióidejével nem volt gond, autója kicsit túlmelegedett a rajtrácson töltött várakozási idő alatt

    „Utána sikerült előrébb jönnöm és még az utolsó előtti körben is előztem egyet, aztán a leintésig védekeznem kellett, de ez egy jó futam volt és a tempónk is nagyon jó volt” – fejtette ki a versenyző.

    „A második futamon vasárnap a leginkább elhasznált gumikat raktuk fel, mert próbáltunk tartalékolni a harmadik versenyre, így itt az volt az elsődleges cél, hogy célba érjünk. A 16. helyről rajtolva végül 13. lettem, ami szintén egy pozitív eredmény volt. A harmadik futamon a 15. helyről kellett rajtolnom, mert a vasárnap rendezett második időmérőn sajnos nem tudtam befejezni az utolsó gyors körömet, mivel besoroltak elém. Ennek ellenére ide fókuszáltunk, feltettük a jó állapotú gumikat, de sajnos már a rajtrácsra menet probléma adódott a sebességváltómmal, amit aztán a boxban tudtak csak megjavítani, így viszont a boxutcából kellett rajtolnom. Úgy voltam vele, hogy innen nincs veszítenivalóm, és bár a tempó jó volt, a váltó nem működött tökéletesen, ezért nem sikerült annyit javítanom, amennyit szerettem volna” – nyilatkozta a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által létrehozott és működtetett Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer versenyzője, akinek indulását a ZalaZONE Automotive Proving Ground/Hungary is támogatta.

    Hideg Ádám így a negyedik forduló után az összetett 16. helyén áll, az újoncok külön értékelésében pedig a 11. pozíciót foglalja el.

    A spanyol bajnokság szeptember 13. és 15. között Valenciában folytatódik, ahol augusztus végén kétnapos kollektív tesztet rendeznek az egész mezőnynek.

  • A helyszínről figyelte Robin Räikkönen újabb győzelmét a Ferrari volt csapatfőnöke (fotó)

    A helyszínről figyelte Robin Räikkönen újabb győzelmét a Ferrari volt csapatfőnöke (fotó)

    Robin Räikkönen újabb győzelmet szerzett, ráadásul nem akárki szurkolt neki a helyszínen.

    Miután márciusban nyerni tudott a svájci Rotax-bajnokság Tavasz-kupa elnevezésű szezonindító eseményén, Robin Räikkönen ezúttal a bajnokság negyedik, olaszországi Franciacortában rendezett fordulóján győzedelmeskedett. Kimi Räikkönen fia a micro kategóriában bizonyult a legjobbnak, amiről édesanyja és édesapja a közösségi médiában számolt be. A 9 éves tehetség futamait ráadásul keresztapja, az évtizedeken át a Ferrarinál dolgozó Gino Rosato, valamint a maranellóiak F1-es istállóját 2014 és 2019 között irányító Maurizio Arrivabene (az alábbi képen jobb szélen ingben) is a helyszínről figyelte.

     

     

     

    Robin nemrég a svájci gokartbajnokságban is próbára tette magát, és nyilatkozott is:

    A kis Räikkönen új bajnokságban indult, előtte apját idéző interjút adott (videó)