Kategória: Rally

  • Ekströmnek a DTM-et kell priorizálnia

    Ekströmnek a DTM-et kell priorizálnia

    Az Audi eldöntötte: Mattias Ekströmnek a norisringi DTM-fordulón kell részt vennie az ütköző holjesi WRX-verseny helyett.

    Mivel tavaly Ekströmnek tényleges esélye volt megnyerni első WRX-bajnoki címét (amit meg is tett), az Audi megengedte neki, hogy kihagyja az utolsó, Hockenheimban rendezett DTM-fordulót. Habár egyelőre úgy fest, Ekström idén is harcban lesz a WRX-címért, ezúttal a DTM-ben is jól áll, ugyanis mindössze nyolc ponttal van lemaradva a listavezető René Rast mögött. Az Audi idén már gyári támogatást nyújt a svéd EKS ralikrossz-csapatának – ez azonban azzal is együtt járt, hogy a német márka megszabhatja a prioritási sorrendet, amelyben a DTM szerepel előrébb, így ezen a hétvégén Svédország helyett Németországban lesz dolga Ekströmnek.

    „Nagyon nehéz döntés volt” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi motorsportfőnöke. „A szezon korai szakaszában vagyunk még, Mattiasnak pedig mindkét bajnokságban reális esélye van a címre. A DTM-es gyári elköteleződés azonban prioritást élvez. Mattias idén megnyerheti harmadik DTM-es bajnoki címét, a Norisringen pedig mindig is erős volt; nem is említve, hogy a Norisring a hazai futamunk, így szükségünk van mindenkire.”

    Ekström megkönnyebbültnek látszott, hogy nem neki kellett meghoznia ezt a döntést.

    „Örülök, hogy a főnököm döntött helyettem” – kezdte a svéd. „Nagyon szomorú, hogy a rengeteg eseményből pont a hazai futamom Holjesben és a kedvenc DTM-es futamom a Norisringen ütközik. Szívesen versenyeztem volna mindkét helyszínen, ám ezt logisztikailag lehetetlen lett volna kivitelezni.”

    A holjesi svéd fordulón a volt WRC-pilóta Per-Gunnar Andersson fogja helyettesíteni Ekströmöt, akinek már van WRX-es tapasztalata is: 2014-ben az Istanbul Parkban az EKS színeiben, a következő szezon nagy részében pedig a Marklund Motorsportnál versenyzett.

  • Ötödik lett a norvégiai Európa-bajnoki futamon Kiss Pál Tamás

    Ötödik lett a norvégiai Európa-bajnoki futamon Kiss Pál Tamás

    A Ralikrossz Európa-bajnokság második versenyhétvégéjén is másodikként ért célba a döntőben Kiss Pál Tamás, de egy büntetés miatt végül az ötödik helyre sorolták. ASPEEDBOX Racing Team versenyzője ezzel 18 pontot gyűjtött, és továbbra is dobogós helyen áll a bajnokságban. 

    Az újabb hazai bajnoki siker után további fejlesztésekkel érkezett a SPEEDBOX Racing Team csapata az Eb legészakibb fordulójára, ahol jó emlékek várták Kiss Pál Tamást, mert egy évvel ezelőtt itt állt először az európa-bajnoki dobogón, harmadik lett a versenyen. A cél az ismétlés volt, már csak azért is, mert az idei első fordulóban Barcelonában második lett a miskolci versenyző, és mindenképp a bajnokság élmezőnyében akart maradni.

    A szabadedzéseken a megfelelő beállításokat kereste a csapat. Az elsőn ez tökéletesen sikerült, de az esős másodikon már nem volt meg a jó irány. Egy merész beállítás változtatás viszont meghozta a sikert, és a szombati első kvalifikációs futamon a legjobb időt futotta Kiss Pál Tamás.

    Ez a második szezonunk a nemzetközi mezőnyben, így esőben még kevés a tapasztalatunk. Nagyon örülök, hogy ilyen körülmények között is sikerült jól beállítani a Peugeot 208 WRX-et, és mi voltunk a leggyorsabbak a 33 autós mezőnyben. Ráadásul ezt az eredményt úgy értük el, hogy mindenkinek egyformák voltak a körülmények.” – összegzett Kiss Pál Tamás.

    A második kvalifikációra elállt az eső, de maradt a sártenger és a kijárt murvás szakaszok, ráadásul a joker kör előtt és után is lassabb versenyzők mögé szorult be a SPEEDBOX versenyzője. Ötödik hely a futamon, és 21. hely az összetettben lett a dagonyázás eredménye, de a továbbjutás szempontjából továbbra is negyedik volt a miskolci versenyző. A vasárnap reggeli Q3-ban újra futamgyőzelmet szerzett Kiss Pál Tamás, aztán a sormintát folytatva a negyedik kvalifikáción negyedik lett. Ez a futam azonban annyira gyors volt, hogy összesítésben így is ötödik helyen jutott a középdöntőbe a kék-fehér Peugeot pilótája.

    Kiss Pál Tamás

    Az elődöntőben a nehezebb ágra került Kiss Pál Tamás, és már ott lekezdődött a csata Anton Marklunddal, amiből végül az első körben jokert választó Larsson húzott hasznot, mert megnyerte az elődöntőt. Kiss Pál Tamás harmadik lett, és ezzel döntőbe jutott.

    A döntőben Larsson ugyanazt a taktikát alkalmazta, mint az elődöntőben, a rajt után Hedströmmel és Hvaal-lal együtt a jokerre ment. Előttem összecsapott Rustad és Marklund, és az lett a vége, hogy Rustad külső ívre szorult a célra fordító kanyarban, én pedig Marklund lökhárítójára tapadva elmentem mellette, így újra ketten csatáztunk Marklunddal. Kőkemény harc volt, majd előbb ő, aztán a következő körben én mentem jokerre. Amikor visszatértem a pályára az utolsó pillanatban láttam, hogy széles íven vágódik be elém, hiába fékeztem, sőt már a kéziféket is behúztam, de eltaláltam az autója bal hátsó kerekét, és abban a pillanatban a levegőbe repült a Peugeot, majd a kavicságyban találtam magam, ahonnan a második helyre Marklund elé tértem vissza, és így fejeztük be a versenyt. Utána ő olyan minősíthetetlenül viselkedett, hogy a versenybíráktól kapott egy megrovást, de azt is tudtam, hogy engem is büntetni fognak az esetért. Azt már sajnos tapasztaltuk, hogy az északi versenyeken mi ebből a szempontból hendikeppel indulunk. A büntetés mértéke azonban meglepett, még részrehajló ítélet esetén is maximum egy utólagos helycsere lett volna indokolt köztünk.” – mesélte Kiss Pál Tamás a döntőt, és az azt követő eseményeket.

    A versenybíróság döntésében az a legfurcsább, hogy tavaly Rigában egy hasonló esetben a magyar versenyautó épp fordított helyzetben volt, és akkor arra hivatkozva nem büntették az ellenfelet, hogy ő már a féken állt az ütközés pillanatában.

    A történtek ellenére a csapat hangulata kiváló, Kis Pál Tamás két forduló után harmadik az Eb értékelésben, és a Peugeot 208 WRX is gyorsabb, mint valaha. A felszerelés és a versenyautó már Svédországban van a következő Eb futam helyszínén, és a fejlesztés sem áll le, Höljesre új alkatrészeket kap az autó.

    Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk az esős futamokon, így a lengéscsillapítóink már az Öhlins gyárában vannak, és az új információk birtokában átalakítják azt a szettet, hogy a várhatóan esős svédországi hétvégén tovább gyorsuljunk. Nagyon erős a mezőny, kicsik a különbségek, és nagyon örülök annak, hogy újra bebizonyosodott, hogy a tempónk alapján mi is az európai ralikrossz csúcsához tartozunk.” – fejezte be Kiss Pál Tamás.

    A SPEEDBOX Racing Team következő versenye június 30.-án kezdődik, a svédországi Höljesben.

     

    A Rallycross Európa-bajnokság állása:

    1. Anton Marklund 56 pont
    2. Robin Larsson 44 pont
    3. Kiss Pál Tamás 40 pont
    4. Tommy Rustad 37 pont
    5. Thomas Bryntesson 33 pont
    6. Alexander Hvaal 30 pont

    A Rallycross Európa-bajnokság versenynaptára:

    2017.03.31-04.02. Spanyolország – Barcelona – 2. hely
    2017.06.09-11. Norvégia – Hell – 5. hely
    2017.06.30-07.02. Svédország – Höljes
    2017.09.01-03. Franciaország – Loheac
    2017.09.15-17. Lettország – Riga

     

     

  • A második helyről folytatja az Európa-bajnokságon Kiss Pál Tamás

    A második helyről folytatja az Európa-bajnokságon Kiss Pál Tamás

    A barcelonai második helye után az Európa-bajnokság értékelésében is ebből a pozícióból folytatja a versenyzést Kiss Pál Tamás. A sorozat második versenyét a norvégiai Hellben rendezik, azon a pályán, ahol tavaly először állhatott az Eb dobogóján a SPEEDBOX Racing Team versenyzője. 

    Néhány órával a pünkösdi magyar bajnoki siker után már 2700 kilométeres útra kelt a csapat kamionja, hogy a legészakibb versenyhelyszínen is időben ott legyen a Peugeot 208 WRX.

    Minden fennakadás nélkül megérkezett a kamion is, és a csapat is, sőt fél nappal a tervezett menetrend előtt járunk, így már tegnap el tudtunk mélyedni az Oreca mérnökcsapatával az autó beállításiban. Az elmúlt hétvégéhez képest is fejlesztettünk, ismét új szoftvert kaptunk, és felkerült az autóra az a Garett turbó, amit speciálisan az Eb igényekhez választottunk. Változtatnom kell a vezetéstechnikámon is, mert az autó már annyira összetett, hogy azokkal a technikákkal amivel egy kevésbé fejlett autónál gyorsulnék, most már ellenkező hatást érnék el. Ehhez is minden segítséget megkapok a mérnököktől, és ha sikerül megvalósítani a versenyen is a tanultakat, akkor ismét az élen harcolhatunk.” – számolt be Kiss Pál Tamás a helyszínről.

    A tavalyi eredményeknek, a barcelonai második helynek, és a hazai bajnokságban mutatott százszázalékos teljesítménynek köszönhetően a SPEEDBOX Racing Team az eddiginél is nagyobb figyelmet kap a Peugeot Sporttól, és a motort építő Orecától is.

    A norvégiai Lankebanen pálya nyomvonala megegyezik a tavalyival, 1019 méter hosszú, három bal és hat jobb kanyart tartalmaz, a felületének 63% aszfalt, 37% murva. 2016-ban Kiss Pál Tamás második helyen jutott tovább a kvalifikációkból, az elődöntő futamát megnyerte, majd a döntőben egy lassú defekt ellenére, hatalmas csata után megszerezte a harmadik helyet.

    Mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb beállításokat találjuk a versenyre, így már a szabadedzésen is új gumival megyünk majd. A pálya nagyon izgalmas, a belső kamerás felvételeken nem látszik, de nagyon komoly szintkülönbségek vannak, így amellett, hogy nehéz, szórakoztató is itt a versenyzés. Speciális helyzet Hellben, hogy vasárnapra egy nyomvonalon annyira kijárjuk a murvás részeket, hogy megjelenik az aszfalt, így ezen a szűk sávon sokkal jobb a tapadás. A kedvenc részem a joker és a vele párhuzamos szakasz, mert ezek nem a máshol megszokott egyszerű kanyarok, hanem többféle megoldással kivitelezhetőek, és mindegyik lehet nagyon gyors, így verseny közben kell meghozni a jó döntést.”– elemezte a pályát Kiss Pál Tamás.

    Az Európa-bajnokság mezőnye továbbra is nagyon erős, míg a Vb mezőnyben 22 autó verseng, az Eb nevezési listáján 33 autó szerepel. A listavezető Anton Marklund mellett, sok olyan pilóta is szerepel az Európa-bajnokságban, akik a világbajnoki futamokon is megállnák a helyüket.

  • Háromból három – újabb versenyt nyert Kiss Pál Tamás

    Háromból három – újabb versenyt nyert Kiss Pál Tamás

    Maximális pontszámmal nyerte a bajnoki címvédő Kiss Pál Tamás a Total Rallycross
    Országos Bajnoki III. futamot Máriapócson, és ezzel tovább növelte előnyét a hazai
    bajnokságban.

    A háromból két előfutamot megnyert, a harmadikon második lett, majd az elődöntő futamában is az elsőként ért célba, végül a döntőt is megnyerte Kiss Pál Tamás. A miskolci versenyző ezzel elérte a hétvége előtt kitűzött célját, sőt a beállítások terén is sikerült előre lépnie a csapatnak. A versenyhétvégére a soron következő Európa-bajnoki futamok miatt felújított motorral és új szoftverrel érkezett a SPEEDBOX Racing Team Peugeot 208 WRX versenyautója, ezért fontos volt, hogy a sikeres szereplés mellett a beállítások terén is
    előrelépett a csapat.

    „Az előfutamokon kettős kihívás előtt álltunk, mert úgy kellett finomítani az új motort és a friss
    szoftvert, hogy közben fűtött a visszavágás vágya Kárai Tomi ellen. Sikeresek voltunk, hiszen
    az első két előfutamot megnyertem, a harmadikban pedig a rajt után második helyre kerültem,
    de ez, mint utóbb kiderült kulcsszerepet játszott. Próbáltam keresni a helyet, ahol megelőzhetem
    Tomit, meg is találtam, de nem akartam kockáztatni, ezért nem próbálkoztam. Mindketten
    utazunk a norvég Eb futamra, vigyáznunk kellett egymásra nem kockáztathattam egy ütközést.”
    – mondta Kiss Pál Tamás.

    Az elődöntőben külön versenyben futott a két rivális, így elmaradt az újabb csata. A SPEEDBOX csapatánál azonban aggódva figyelték a köridőket, mert elmaradtak a megszokottól. A futamot így is megnyerte Kiss Pál Tamás, de a hajtáslánc hibájára gyanakodott. A rövid szervizidőszakban előbb féltengelyt cserélt a csapat, de nem az volt a
    probléma oka. A megoldáshoz nemzetközi segítség kellett.

    „A barcelonai Eb második helyünk után a Peugeot Sport vezetői is felfigyeltek ránk, és azóta is
    figyelemmel kísérik a szereplésünket. Talán ennek is köszönhető, hogy mikor megkérdeztük a
    francia motorépítő Oreca céget, mi lehet a probléma, azonnal kiemelt figyelmet kaptunk.
    Online összeköttetésben voltunk a központjukkal, és szerencsére tökéletesen működtek együtt a
    mi csapatunk és az ő mérnökeik, így hamar meglett a hibás szenzor, ami a gondokat okozta.” –
    mesélte a kalandos javítást Kiss Pál Tamás.

    Kiss Pál Tamás

    A döntőre így újra ereje teljében állt ki a Peugeot, de az első kanyarban ismét másodikként fordult Kiss Pál Tamás.

    „Fej fej mellett rajtoltunk, de megint nem akartam sérülést kockáztatni, így besoroltam a
    második helyre. Tudtam, hogy ha türelmes vagyok, eljön az a lehetőség, amit a harmadik
    előfutamban kidolgoztam. Az első két körben megvártam, míg a gumik tökéletesen tapadnak,
    ráadásul közben Kárai Tamás autója mintha veszített volna a kezdeti tapadásból, így
    támadtam. A célegyenesre fordító kanyarban előkészítettem a manővert, és a célvonal utáni
    jobbosban belülről megszereztem az első helyet. Fantasztikus érzés volt, hogy a pályán,
    versenyben, teljesen tisztán, sikerült megszereznem a vezetést, és ezzel megnyerni a futamot.
    Utána többen odajöttek gratulálni, és azt mondták az év előzése volt. nagyon örülök, mert a
    hazai szurkolók előtt sikerült tökéletes hétvégét teljesíteni. Rengeteg bíztatást kaptam ezekben
    a napokban, nagyon sokan üzentek a közösségi oldalaimon is, köszönöm nekik. A Total
    jóvoltából három szerencsés nyertest a pályán is megautóztattunk, bízom benne, hogy nekik is
    olyan emlékezetes lesz ez a hétvége, mint nekünk.” – fejezte be az élménybeszámolót Kiss Pál
    Tamás, aki 30 bajnoki pontot gyűjtött a hétvégén, és így 89 pontjával vezeti a bajnokságot.

    Ünnepelni nem lesz idő, a csapat már készíti fel az autót, hiszen kedd reggel útra kel a kamion,
    hogy a következő hétvégén Norvégiában, majd június legvégén Svédországban az Európa-bajnokságon is folytassa a jó szereplést. A hazai bajnokságban augusztus elején lép újra pályára a csapat.

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:

    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring
    2017.08.26-27. Gerinbach
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

     

     

  • Fontos versenyhétvége következik Kiss Pál Tamás számára

    Fontos versenyhétvége következik Kiss Pál Tamás számára

     

    Első helyen áll a hazai rallycross bajnokságban a címvédő Kiss Pál Tamás, és az idei harmadik futamon fontos lépést tehet a címvédés felé.

    A rallycrossra is igaz, hogy okosan kell versenyezni, és ezen a pünkösdi hétvégén erre készül Kiss Pál Tamás. A miskolci versenyző újra hazai pályán versenyez, mert már tradíció, hogy a pünkösdi hétvégén a magyar mezőny újra a Rabócsiringen találkozik. Visszavágóra számít mindenki, hiszen Húsvétkor hatalmas csatában nyert Kiss Pál Tamás, aki a Total Rallycross Országos Bajnoki III. futamán ismét nyerni szeretne, de most az előfutamokon is begyűjtené a maximális pontszámot. A nagy ellenfél most is Kárai Tamás lesz, és a SPEEDBOX Racing Team Peugeot 208 WRX-e újabb fejlesztésekkel érkezik a hétvégére.

    „A héten megérkezett a felújított motorunk Franciaországból, amihez egy újabb szoftvert is kaptunk. Beépítettük az autóba, tökéletesen működik, így a most következő bajnoki futamon és a rákövetkező hétvégi norvég és svéd Eb hétvégén is egy szinte új, ereje teljében levő motorral indulhatok. A szünetben átnéztük az autót, kicseréltünk minden alkatrészt, mert most következik a szezon három legfontosabb versenye.”– mondta Kiss Pál Tamás.

    A hazai pályának számító Rabócsiringen mindig fantasztikus hangulatú hétvégéket él át a SPEEDBOX csapata, de ez a verseny egy újabb lépcsőfok lesz, hiszen az egyik meghatározó partner, a TOTAL a verseny névadója.

    „Egy nagyszabású TOTAL napot tartunk a versenyhétvégén, érdemes lesz többször ellátogatni a csapatunk főhadiszállásához, mert meglepetésekkel készülünk a nézők számára is. A versenyzés élményét is megpróbáljuk megmutatni néhány szerencsés nézőnek, a sátrunknál levő TOTAL standon regisztrálók közül kisorsolunk három szerencsés nyertest, akikkel a bátyám ifj. Kiss László, aki 2008 Magyar Rallycross Bajnoka, autózik egyet a pályán, a csapat EVO VI-os Mitsubishijével.” – árulta el az egyik meglepetést Kiss Pál Tamás.

    A címvédő a szokásos magabiztosságával, de mégis némi izgatottsággal készül a vasárnapi és hétfői megmérettetésre, mert ezeken a futamokon mindig sok miskolci szurkoló bíztatja. A nyár eleji időjárás is tökéletes a rallycrossra, remélhetőleg napsütéses Pünkösd várja majd a versenyzőket és a nézőket.

    „Szép időt jósolnak, és ehhez majd az autót is be kell állítani, mert nagyobb tapadásra számítok, mint a húsvéti versenyen. Nagyon várom már az újabb csatát Kárai Tomival, szeretnék revansot venni, és ezúttal az előfutamokat is megnyerni. Bízom benne, hogy most a döntőben is meglátjuk mindketten a kockás zászlót. Okosan kell versenyeznünk, mert kedd reggel mindketten indulunk Norvégiába az Eb futamra, így az is fontos lesz, hogy vigyázzunk egymásra. Remélem, a többiek is figyelnek majd kettőnkre a rajtoknál, hiszen az Eb futamon a magyar rallycrosst is képviselni fogjuk.” – fejezte be Kiss Pál Tamás, aki eddigi két győzelmével 59 ponttal vezeti a bajnokságot, az Európa-bajnokságban pedig második helyen áll.

    A jó szereplés a TOTAL Pünkösdi Rallycross Parádén újabb komoly lépés lehet a bajnoki cím felé, mert a hazai bajnokságban második Max Pucher nem nevezett erre a futamra, a harmadik Kárai Tamás 44, a negyedik Vass Zoltán pedig 40 ponttal áll a listán.

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:

    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring
    2017.08.05-06. Kakucsring
    2017.08.26-27. Gerinbach
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

  • Tim Gábor: Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

    Tim Gábor: Abszolút győzelem a Borsodnádasd Rallye-n!

    A háromszoros magyar bajnok, és a 2016-os Octavia Cup bajnoka idén nem tudta folytatni a gyorsasági autós karrierjét, így úgy döntött, hogy Timár Tamás navigátorával a MARB Rallye versenyein vesz részt.

    Az első próbálkozásuk a Kazár Rallye volt, ahol megnyerték a kategóriájukat, és összetettben a 4. helyet érték el.
    A sorozat második állomása a Borsodnádasd – Balaton Rallye volt, ahova újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel neveztek be.

    A verseny sokkal jobban sikerült, mint a bemutatkozó futamuk, hisz újra nyertek a kategóriájukban, de most az összetett első helyet is megszerezték, az 58 induló közül.

    Tim Gáborék célja, hogy ahova csak tudnak, idén elmenjenek versenyezni, és év végéig harcban legyenek a Magyar Bajnoki címért.

    „Nagyon jó futam volt, az utolsó gyorsig végig vezettünk, de nem lehetett lazítani, mert Bukulya Istvánék nagyon jöttek. A pálya borzalmasan tetszett, szinte egy hegyi gyorsaságira emlékeztetett. Jó volt az aszfalt, és sok néző volt a pálya mellett. Szerencsére az időjárás mellénk állt, így végig nyárias időben tudtunk versenyezni. Már az első szakaszon megvolt az első hely, lényegében azt az előnyünket tartottuk a végigég, de pokoli izgalmas volt. Nagyon köszönöm a  maroknyi támogatónknak, hogy el tudunk jutni ezekre a versenyekre! Reméljük még többen csatlakoznak majd hozzájuk” – összegezte Tim a verseny után.

    Tim Gábor management

  • Tim Gábor: Irány a Balaton! Na nem az, a másik!

    Tim Gábor: Irány a Balaton! Na nem az, a másik!

    Tim Gábor, háromszoros gokart és gyorsasági magyar bajnok, és a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnoka, az idei szezonban a MARB Rallye sorozat futamain indul, mely bajnokság következő helyszíne a Borsodnádasd – Balaton Rallye. A pilóta, a bajnokság előző versenyét, a Kazár Rallye-t megnyerte a kategóriájában.

    Irány a Balaton! Ez elsőre egy strandozó hétvégének hangzik, azonban itt most az észak magyarországi településé a főszerep, amely a MARB soron következő futamának helyszíne. A MARB éves értékelésébe beleszámító futamon Tim Gábor, Timár Tamás navigálásával áll rajthoz, akivel sikeresen szerepeltek az áprilisi Kazár Rallye-n, megnyerték a kategóriájukat, összetettben pedig negyedikek lettek.
    Újra az 1991-es Nissan Sunny GTi lesz a társ a versenyen, mely Tim Gábor saját építésű autója.

    „Egy hónapunk volt felkészülni erre a versenyre, ami sok idő, mégis nehéz volt, mert csak hétvégén tudok ránézni az autóra. A Kazár Rallye-n kicsit megtörtük az elejét, de sikerült megcsinálni mindent. Bizakodva várjuk a Borsodnádasd – Balaton versenyt, sokan dicsérik a pályát. Nekünk ismeretlen terep, de ez idén minden pályára igaz lesz. Az első versenyen nyertünk, de most még erősebb lesz a mezőny. Mindenképp jó lenne elől végezni, de ehhez az ellenfeleknek is lesz egy két szavuk. Meglátjuk. Nagyon várjuk, úgy tűnik jó idő lesz, remélem sokan eljönnek szurkolni.” – nyilatkozta Tim a verseny előtt.

    A futamra eddig több mint 80 páros adta le a nevezését, várhatóan ez tovább fog gyarapodni.

  • Igazi közönségsiker volt!

    Igazi közönségsiker volt!

    Az Opel Dakar Team immár hagyományosan résztvevője a Nagy Futamnak, amelyet hétfőn 250 ezer néző előtt tartottak meg Budapest belvárosában – a járművek és pilótáik a Deák tér, Andrássy út, Oktogon útvonalon 2.8 kilométeres pályát teljesítettek. Szalay Balázs az Opel Mokkával, Darázsi Zsolt az MAN versenykamionnal, Szalai Norbert pedig rendhagyó módon egy autókrosszos vasszöcskével vonult a sivatagi csapat tagjai közül.

    „Ez egy olyan esemény, amelyen évről évre meg tudjuk mutatni a nagyközönségnek, hogy milyen technikával versenyzünk a sivatagban. Persze, a mi járműveinknek jobban feküdne, ha az Andrássy úton homok lenne, és ugratókat építenének, de azért így is nagyon élveztük a felvonulást. Jó érzés volt ilyen illusztris társaságban részt venni a Nagy Futamon és az is nagy élményt jelentett, hogy ilyen sok néző előtt autózhattunk” – nyilatkozta Szalay Balázs.

    Darázsi Zsolt azt emelte ki, milyen jó ötlet, hogy a Nagy Futam előtt egy nappal a versenyautó kiállításon bárki megnézhette a járműveket, amelyeket utóbb menet közben is láthattak.
    Szalai Norbert azt nyilatkozta: „Nem csoda, hogy évről évre egyre többen jönnek ki erre a rendezvényre, mert nagyon látványos. A Nagy Futam azért is hasznos, mert itt közelebb kerülnek az autósportok a nézőkhöz, akik utána a versenyekre is ellátogatnak.”

  • Nagy Futam, nagy parti!

    Nagy Futam, nagy parti!

    Fotó: Opel Dakar Team

    Két aktív Formula–1-es pilóta – Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas – DTM-autók, a túraautó-világbajnokság résztvevõi, és persze a hazai ralis, autókrosszos, terepralis mezõny krémje. Az idei Nagy Futam is bõvelkedik majd látnivalókban, ráadásul új útvonalon haladnak a versenyzõk a Deák tér, Andrássy út, Oktogon, Andrássy út, Károly körút útvonalon.

    Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László (Opel Mokka), valamint a csapat versenykamionját vezetõ Darázsi Zsolt és az MAN-legénység sem hiányozhat az eseményrõl, amelynek az elmúlt években is résztvevõje volt.
    „Nagy városokban jóformán csak a gigantikus versenyek ünnepélyes rajtceremóniájakor autózunk, hiszen ezeket a jármûveket alapvetõen terepre tervezték, úgyhogy mindig különleges élményt jelent a belvárosi autózás. Monte-Carlo, Lima, Buenos Aires és Moszkva mellett – ezekben a fõvárosokban autóztunk legutóbb – természetesen mindig jó érzés itthon, a magyar fõvárosban, a jól ismert, belvárosi utakon bemutatózni” – nyilatkozta Szalay Balázs.
    A Nagy Futam délelõtti és délutáni programjában is láthatóak lesznek csapatunk jármûvei és versenyzõi – délelõtt 11 órakor, délután pedig 15.20 órakor.

    Forrás: Opel Dakar Team

  • Győzelem a Kazár Rallye-n

    Győzelem a Kazár Rallye-n

    Fotó: Tim Gábor Média

    Tim Gábor, a 2016-os szezon Skoda Octavia Cup bajnoka a tél folyamán hiába próbált a pályaversenyzés világában maradni, nem rendelkezett a megfelelő háttérrel, hogy tovább folytassa túraautós álmait. Emiatt úgy döntött, hogy a saját maga által épített Nissan Sunny GTi rallye autójával fog idén rajthoz állni több MARB futamon.

    Timár Tamás navigátorral az oldalán a Kazár Rallye volt idén az első ilyen megmérettetés, és sikerrel vette az akadályt. Gábor ugyan az első szakaszon sárga zászlót kapott egy baleset miatt, és jelentős hátrányba került, fokozatosan zárkózott fel az élmezőnyhöz.

    Az összesen hat szakaszon háromszor is összetett harmadik időt autózott, és magabiztosan nyerte a 2000cc-es kategóriát, és 0,7mp-el maradt le az összetett 3. helyről. Mivel ez volt a MARB 2017-es kiírásának az első versenye, így kategóriájában vezeti a bajnokságot, és összetettbeli tabellán a 4. helyen áll.

    „Az első szakaszon nagyon csúszkáltunk, és a sárga zászlónál sok időt bennhagytunk, de nincs mit tenni, ott lassítani kellett. A harmadik gyorson fogtunk egy szalagkorlátot, elégé odavertük az elejét, de ezen kívül nem volt más gondunk, az autó jól működött. Pici tempó még hiányzik, valószínűleg a hosszú utcai váltó a nagy problémánk, mert a motor elég erős, és a futómű is rendben van már. Persze, jó lenne új gumikon menni, de arra most nincs lehetőség. Úgy látom, hogy a kategóriánkban lesz idén keresni valónk, de összetettben is szeretnénk előrébb lépni. Reméljük minél több ilyen versenyre el tudunk jönni, mert fontos, hogy formában maradjak.” – nyilatkozott Tim a verseny után.

    Forrás: Tim Gábor Média