Kategória: Rally

  • Franciaországban folytatja az Eb szereplést Kiss Pál Tamás

    Franciaországban folytatja az Eb szereplést Kiss Pál Tamás

    Akár hazai pályának is nevezhetjük a franciaországi Loheacban rendezett Rallycross Eb futamot, mert a SPEEDBOX Racing Team ezúttal a Peugeot otthonában versenyez majd. A cél a futamgyőzelem.

    A svédországi kilökés után új célokat fogalmazott meg Kiss Pál Tamás a Rallycross-Európa bajnokságban, hiszen az ötfutamos sorozatban egy nulla pontos hétvége a bajnoki álmok végét jelenti az Eb idén kiemelkedően erős mezőnyében. A köridők alapján Kiss Pál Tamás és a Peugeot 208 WRX eddig is az Eb közvetlen élmezőnyébe tartozik, sőt sokszor a Vb legjobbjai közt is helye van, így a bajnokságban az új cél a futamgyőzelem.

    „Ha leltárt készítünk a verseny előtt, akkor van egy teljesen új váltóáttételünk, ami gyönyörűen vizsgázott Greinbachban az Ob-n. Van egy teljesen új fejlesztésű lengéscsillapítónk, amit Höljesben csak a szabadedzésen tudtunk kipróbálni, és az abszolút legjobb tízben voltunk vele. Azóta két magyar futamon sokat tanultunk a beállításokról, és pontosan azokban a tartományokban működik jól, amit szerettünk volna a fejlesztés előtt. Ezeket az alkatrészeket csak a gyári Peugeot csapat használja rajtunk kívül, büszke vagyok, hogy ezzel is elismerik a teljesítményünket” – sorolta az elutazás előtt az autó újításait Kiss Pál Tamás.

    A versenynaptár negyedik Eb helyszínének pályája 1088 méter hosszú, az aszfalt és a murva aránya 33/66%. A Vb-n a körrekord 36.658 másodperc. A nézők nagyon szeretik a versenyt, tavaly 70.000 szurkoló látogatott el a versenyre. Ennek megfelelően a mezőny is az engedélyezett maximális létszámú lesz, az Eb-n 35 Supercars indul.

    „Ismeretlen pályára megyünk, de egész évben azt hallottam a mérnököktől, hogy majd Loheac mennyire fekszik nekem is, és a kocsinak is. Az aszfalt aránya ugyan csak 33%, de a murvás részek is kikeményednek, és így egészen gokartos lesz a pálya. Nagyon várom már a versenyt, szimulátorral is készültem, és sokat segít az is, hogy pénteken lesz egy plusz szabadedzés. Korán megérkezünk a helyszínre, így a pályabejárásra is nagyobb hangsúlyt tudok fektetni”– mondta a pályáról Kiss Pál Tamás.

    Az autót a magyar bajnoki futam után sikerült tökéletes állapotban útnak indítani, és a szervizkamion már meg is érkezett Loheacba, ahol a Peugeot, és a motort építő Oreca mérnökei is csatlakoztak a SPEEDBOX Racing Team szervízcsapatához, hogy a lehető legjobb formában kezdje meg a versenyt a Peugeot 208 WRX.

    „Miattuk is szeretném, hogy jól sikerüljön ez a hétvége. A szerelőink fantasztikus munkát végeznek a szezonban, tovább csiszolódott az egység, szinte egymás gondolatát is kitalálják már. Baráti a viszony a francia mérnökökkel is, tudom, hogy nekik is nagyon fontos a jó hazai szereplés, és remélem ugyanolyan örömet szerzek nekik, mint Barcelonában, ahol a futam után még a Peugeot sportigazgatója is gratulált a sátrunkban az eredményhez” – mondta Kiss Pál Tamás.

    Persze a rallycrossban nem elég, ha valaki az idők alapján gyorsabb a versenytársaknál, kell egy jó sorsolás, és némi szerencse is. Az alapok azonban tökéletesek, így a csapat bizakodva várja a hétvégét.

    A Rallycross Európa-bajnokság Supercars kategória élmezőnyének állása:
    1. Anton Marklund 81 pont
    2. Robin Larsson 62 pont
    3. Tommy Rustad 52 pont
    4. Thomas Bryntesson 52 pont
    5. Alexander Hvaal 50 pont
    6. Peter Hedström 43 pont
    7. Kiss Pál Tamás 40 pont

     

  • Szalay Balázs a Kincsem Parkban száguld!

    Szalay Balázs a Kincsem Parkban száguld!

    Lovak és lóerők feszülnek egymásnak – ezúttal a Kincsem Parkban, a Nemzeti Lóverseny és Food Truck Show-n szeptember 3-án.
    Szalay Balázsnak és Bunkoczi Lászlónak már jó néhány lovas kalandban volt része, elég, ha csak az Opel Dakar Team image-filmjeit említjük, amelyek közül háromban is szerepeltek lovak (a We’ll be back, a Lóerők harca és a Gyere velünk a vadnyugatra! című filmek megtekinthetők a csapat youtube-csatornáján) az Opel Mokka versenyautó mellett.

    Szalay Balázs korábban mérkőzött négyes fogatokkal, amelyeket a világbajnok Lázár Zoltán, illetve fivére Lázár Vilmos hajtott, most pedig a Kincsem Parkban mutatkozik be a 380 lóerős Mokka, ahol ellenfele a díjnyertes Talizmán és Juhász Balázs hajtó lesz.

    „Ilyen jellegű versenyen még sohasem vettünk részt, s külön büszkeség, hogy a Kincsem Parkban lesz az esemény, ezen a gyönyörű helyszínen, amelynek talaja az előzetes tréning alapján nem csupán a lovaknak fekszik, hanem a mi autónknak is – nyilatkozta Szalay Balázs. – Nagyon várom ezt az eseményt, amely nem csupán a nézők számára lesz izgalmas, hanem nekünk is, hiszen míg a ló és lovasa egy kört tesz meg, nekünk kettőt kell, és bár nagy a lóerő-különbség, azért a sebességben nincs akkora differencia. A köridőket ismerve kétesélyes, hogy ki nyer majd.”

    A különleges párharcot szeptember 3-án, 14 órakor láthatja a közönség a Kincsem Parkban, a világ számtalan sivatagját megjárt, a Dakaron, a Silkway-ralin és az Africa Race-en is bizonyító Opel Mokkát azonban már péntektől megtekintheti a helyszínre érkező közönség.

  • Tim második helye Oroszlányban!

    Tim második helye Oroszlányban!

    Tim Gábor ebben az évben a MARB Rallye Bajnokságban versenyzik. A négyszeres pályaautós bajnok vanyarci pilóta hamar felvette a ritmust, és a rali versenyeken is az élmezőnybe tartozik már.

    Idén az Oroszlány Rallye volt az ötödik versenye, és eddig két abszolút, és három kategória győzelem szerepelt a neve mellett.

    Timár Tamás navigátorával, nem kezdték jól a versenyt, az első gyorsasági szakaszon csak a 8. helyet autózták. Innen azonban tudtak tempót váltani, és minden további szakaszon gyorsultak, és az összesen 6 szakaszt magába foglaló versenyt a második helyen fejezték be.

    Az eredménynek köszönhetően Tim Gáborék már vezetik a 2000cc-es kategória tabelláját, de harcba vannak az abszolút győzelemért is.

    „Az előző versenyen beleszaladtunk egy pofonba, és nagyon sokat kaptunk Zobákpusztán. Most jóval felkészültebben érkeztünk, és ennek meg is lett az eredménye. Egy újabb típusú gumin mentünk, ami az elején megtréfált, de sikerült hozzá szoknunk! Ez már nem pályaversenyzés, itt nem lehet semmit begyakorolni, élesben kellett változtatnom a vezetésemen. Most már elég jól állunk a bajnoki táblázaton, de innen jön a neheze, valahogy kell még egy kis plusz, hogy meg is tudjuk nyerni a bajnokságot.” – foglalta össze Tim a verseny után.

  • Futamgyőzelemmel folytatta Kiss Pál Tamás

    Futamgyőzelemmel folytatta Kiss Pál Tamás

    Győzni ment Greinbachba a Rallycross Ob. ötödik versenyhétvégéjére a bajnoki címvédő Kiss Pál Tamás, és győztesen is tért haza Ausztriából. A gereinbachi pályán a köridők alapján hatalmas fölényben volt a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, de ahogy a rallycross versenyeken megszokhattuk, ez nem jelentett automatikusan könnyű győzelmet.

    „Jó alapbeállítással akartuk megkezdeni a hétvégét, és ez sikerült, olyannyira, hogy a szabadedzésen a második harmadik körömben már sikerült olyan gyors időket futni, amit csak az elődöntőben tudtam felülmúlni. Nagyon jól működött az új váltóáttétel, a negyedik, ötödik és hatodik fokozatban eddig nem tapasztalt erőt éreztem a Peugeotban. Látva, hogy megvan a tempónk, most is kísérletezni kezdtünk a beállításokkal, és érdekes volt, hogy hiába lett egyre jobban vezethető az autó, a köridők nem javultak, sőt, újra 34 másodperc feletti köröket mentem” – mondta a hétvége elejéről Kiss Pál Tamás.

    Az előfutamokban ennek megfelelően nagy csaták alakultak ki. Az elsőt még fölényesen nyerte a SPEEDBOX Racing Team pilótája, de a második és a harmadik már nem sikerült tökéletesen.

    „Elsőnek jöttem el a második előfutamban, Max Pucher az ajtóm felénél lehetett, amikor kapott egy ütést hátulról és nekem jött, így összetört az autó jobb oldala. Utána egy kisebb hiba után Höller megelőzött, majd lecsúszott a fűre, aztán bevágódott elém, és ütköztünk. Utána éreztem, hogy baj lesz, és valóban megpróbálkozott egy furcsa manőverrel, de szerencsére csak ő pördült ki. Kaptam egy utolsó figyelmeztetést a bíróktól, de amikor megnézték a belső felvételeket, ezt visszavonták, és még elnézést kértek” – mesélte a legnehezebb előfutam eseményeit Kiss Pál Tamás.

    A harmadik előfutamban a SPEEDBOX versenyzője hibázott az utolsó kanyarban, emiatt egytized másodperces különbséggel második lett, így az előfutamok után is a második helyen várta az elődöntőt, ahol újra szárnyalt a Peugeot 208 WRX.

    „Látva, hogy hiába élvezetesebb az autót vezetni, de nem lettünk gyorsabbak, visszatértünk az alapokhoz, és az elődöntőben első lettem. Bizakodva vártam a döntőt, hiszen körönként újra 7-8 tizeddel gyorsabb voltam a vetélytársaknál” – folytatta Kiss Pál Tamás.

    Egy kilométeres pályán pedig rengeteget jelent az ekkora előny, így a döntőben az autóra is vigyázva, a harmadik helyen fordult az első kanyarban a kék-fehér Peugeot, aztán előbb Höllert sikerült megelőzni a kettes kanyar előtt, majd Kárai Tamást is maga mögé utasította. Alois Höller azonban a harmadik körben felborult, így piros zászlóval megszakították a versenyt, és a versenybírák úgy döntöttek, hogy új rajtot rendelnek el, ráadásul az eredeti rajtsorrend alapján, sőt még egy szokatlanul hosszú szervizszünetet is adtak a mezőnynek.

    „Az újraindítás után másodikként fordultam az első kanyarban de nem aggódtam, mert tudtam, hogy a tempóelőnyöm elég lesz az újabb előzéshez, vagy a jokertaktikával is az élre állhattam volna. Sajnos Kárai Tamás autója megint meghibásodott, így könnyen az élre kerültem. Ez után valóban sikerült megfutni a hétvége addigi legjobb körét, így hiába szólt közbe a végén a technika, bőven elég volt az előnyöm a győzelemhez. Nagyon örülök, hogy sikerült újra bajnoki futamot nyernem, ismét fontos lépést tettünk a címvédés felé, ami idén a legfontosabb célunk” – értékelt Kiss Pál Tamás.

    A döntő után kiderült, hogy miért lassult le az utolsó körben az autó. Drasztikusan lecsökkent a turbónyomás, mert a turbó kipufogóoldali lapátja tönkre ment, de szerencsére ez könnyen javítható, és a motor sem sérült, így a jövő hét végi Eb futamon újra a legjobb formájában indul a Peugeot 208 WRX, és természetesen a csapat is.

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:
    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring – 5. hely
    2017.08.26-27. Gerinbach – 1. hely
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

     

  • Ausztriába is győzni megy Kiss Pál Tamás

    Ausztriába is győzni megy Kiss Pál Tamás

    Húsz pont előnnyel vezeti a Magyar Rallycross-bajnokságot Kiss Pál Tamás, és bár az előző fordulóban megszakadt egy hosszabb győzelmi sorozat, most újra a dobogó tetejét veszi célba a SPEEDBOX Racing Team versenyzője.

    2007-ben első rallycross győzelmét is a greinbachi pályán szerezte Kiss Pál Tamás, tavaly pedig nemcsak a magyar és az osztrák ellenfelekkel, hanem az elemekkel és apróbb technikai hibákkal is megküzdött, és győztesként fejezte be a versenyt. Idén technikai hibáktól mentes, napsütéses futamot szeretne a csapat, a cél pedig az újabb győzelem.

    „Nagyon várom már ezt a hétévégét. Most is nyerni megyünk, ahogy az eddigi futamokon is tettük, de semmiképpen sem szeretnék kockáztatni. Ennek több oka is van. Egyrészt nem szeretnék még egy olyan döntőt, mint Kakucson volt, igaz ezen a pályán végre valóban lehet előzni, nem kell olyan kockázatos manőverekbe belemenni, mint Kakucson. Másrészt idén is vezetjük a bajnokságot, a köridők árulkodnak a valós tempónkról, így nem érdemes kockáztatni a bajnoki címvédést, figyelni kell a pontokra is. Kakucson a második legtöbb pontot szereztük, most is az lesz a cél, hogy felesleges kockázat nélkül sok pontot gyűjtsünk. Harmadrészt vigyáznunk is kell az autóra, mert a következő hétvégén a franciaországi Eb futamra utazunk, ahol viszont már a kockázatvállalás is belefér majd a győzelem érdekében. A látványos autózást, és a komolyabb csatákat majd a hazai szurkolóknak tartogatjuk az október eleji máriapócsi versenyre” – mondta az elutazás előtt Kiss Pál Tamás.

    Valóban nem lenne idő az autó javítására, hiszen Greinbachból egyenesen Franciaországba indul a szervizkamion. A szervízcsapat az elmúlt napokat is munkával töltötte, mert a kakucsi utolsó kanyaros ütközésben szinte minden megsérült a Peugeot 208 WRX bal hátulján, így a szervizcsapat rengeteget dolgozott mire újra tökéletes lett az autó. Ahogy megszokhattuk mostanában, erre a hétvégére is érkezik újabb fejlesztés.

    „Teljesen más váltóáttétel sorral érkezünk Gerinbachba. Régóta tervezzük ezt a fejlesztést, az Oreca mérnökeivel a szezon során többször is alaposan átbeszéltünk mindent, mert egy ilyen színvonalú autóban, mint a mi Peugeot 208 WRX-ünk, minden apró módosítás azzal jár, hogy a teljes rendszert hozzá kell igazítani. Ez a fejlesztés remélem elég lesz ahhoz, hogy Greinbachban, és az utána következő Eb futamon is jó eredményt érjünk el.”

    Már az előfutamok is kihívásokat tartogatnak majd az Ob ötödik versenyén, mert népes a Supercars kategória, és az ellenfelek is sokat erősödtek. A rendszeres Eb résztvevők mellett a magyar bajnokság élmezőnye is sokat gyorsult, Spitzmüller Csaba, Vass Zoltán, Mózer Attila, Kotán Péter és Harsányi Zoltán most is nagyon erős ellenfél. Kiss Pál Tamás ennek ellenére magabiztosan várja a versenyt.

    „Greinbach ideális pálya a Peugeot számára, már tavaly a régi futóművel is megtaláltuk azokat a beállításokat, amivel mi voltunk a leggyorsabbak. Azóta rengeteget fejlődött az autó, és a beállítások terén is sokat tanultunk, legutóbb épp az aszfaltos szakaszokon sikerült új területeket felfedeznünk. Biztos vagyok benne, hogy még tovább fogunk gyorsulni. Nagyon várom már, hogy kiderüljön mennyit jelent ez a köridőkben, mert az autó versenyről versenyre jobban tetszik.” – fejezte be Kiss Pál Tamás.

    A Magyar Rallycross-bajnokság állása:

    1. Kiss Pál Tamás 111 pont
    2. Kárai Tamás 91 pont
    3. Vass Zoltán 79 pont
    4. Spitzmüller Csaba 68 pont
    5. Mózer Attila 67 pont
    6. Kotán Péter 62 pont
    7. Harsányi Zoltán 54 pont

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:

    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring – 5. hely
    2017.08.26-27. Gerinbach
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

     

  • Loeb szívesen tesztelne még a Citroennel

    Loeb szívesen tesztelne még a Citroennel

    Múlt heti tesztjét követően Sébastien Loeb nem zárta ki annak lehetőségét, hogy további teszteken vegyen részt a Citroen 2017-es C3 WRC-jével.

    Loeb nedves, majd száradó aszfalton vezette Elzászban a C3 WRC-t, a hírek szerint pedig több mint 300 km-t teljesített „szakaszüzemmódban”. A kilencszeres ralivilágbajnok szerint változó körülmények között az autó eléggé makrancoskodott, nem adott azonnali visszajelzéseket és a vezethetősége sem volt kiemelkedően jó (a Citroen állandó pilótái is ezekre panaszkodnak egyébiránt), ám legalább szárazon tűrhetően viselkedett.

    „A sok-sok kilométernyi tesztelés nem a legizgalmasabb, de amikor fel kell fedezni dolgokat és már nem 15 éve egyfolytában ugyanazt az autót vezeted, akkor máris nem olyan rossz” – nyilatkozta Loeb a L’Équipe-nek. „Azt kétlem, hogy egész évben tesztelni fogok, de néhanapján miért is ne?”

    Yves Matton, a Citroen csapatfőnöke örülne, ha volt versenyzője murván is tesztelné az autót, és habár még megbeszélésre nem került sor, Loeb nem zárta ki ennek eshetőségét, különösen azt figyelembe véve, hogy saját bevallása szerint az elmúlt két év alatt semmit nem vesztett sebességéből.

    „Vezetés közben az volt az érzésem, hogy semmi sem változott meg, még mindig ugyanolyan gyors vagyok” – fűzte hozzá Loeb. „Erre a tesztre azonban csak annyi volt a motivációm, hogy kipuhatoljam az új autókban rejlő potenciált; be kell vallanom, hogy nem számítottam ekkora sebességkülönbségre a kanyarokban és száraz aszfalton.”

    A Citroennek pont jókor jött Loeb tesztje, a hétvégén ugyanis megrendezésre kerül a Német Rally, amelyet Loeb tíz éven belül kilencszer nyert meg.

    „A ralira való felkészülésképpen a Citroen Racing történetének egyik legintenzívebb tesztnapját szerveztük meg” – mondta Matton. „Az első hat napon a kijelölt versenyzők lehetőséget kaptak a háromféle felszíntípuson, amellyel találkozni fognak a rali során is – mindannyian elégedettek voltak az elvégzett munkával. Ezt követően Sébastien Loeb ült az autóba az utolsó napra. A reggeli erős esőzés nem volt ideális, de legalább értékes információkat szerezhettünk ilyen különleges körülményekről is. Szárazon Seb benyomása egyezett Kris [Meeke], Andreas [Mikkelsen] és Craig [Breen] benyomásaival, majd összevetettük a különféle technikai visszajelzéseket is. Minden konzisztensnek tűnik a Tour de Corse-zal összehasonlítva, ahol megmutattuk, milyen versenyképes a C3 WRC murván.”

    Loeb tesztje természetesen olyan pletykákat is felröppentett, hogy esetleg visszatérhet a WRC mezőnyébe. Marcus Grönholm (Loeb egyik hatalmas riválisa) elhessentette ezeket a híreszteléseket.

    „Nagyon meglepne, ha visszatérne” – mondta Grönholm. „Nem hiszem, hogy megtörténik. Jelen pillanatban erős a mezőny és elég magas a színvonal, Seb pedig csak a győzelemért akarna harcolni, ami nem lenne egyszerű. Nem hiszem, hogy visszatér.”

  • Tovább növelte előnyét a bajnokságban Kiss Pál Tamás

    Tovább növelte előnyét a bajnokságban Kiss Pál Tamás

    A köridők alapján a leggyorsabb volt Kiss Pál Tamás a Rallycross Országos Bajnokság negyedik versenyhétvégéjén, de a döntőben eldurvult a csata Kárai Tamással, és emiatt mindkét versenyzőt kizárták a döntőből. A SPEEDBOX Racing Team pilótája ennek ellenére 22 bajnoki pontot gyűjtött a kvalifikációs futamokon és az elődöntőben, és ezzel tovább növelte előnyét a hazai bajnokságban.

    A szabadedzéseket, majd az első és a harmadik előfutamot is megnyerte Kiss Pál Tamás, a második előfutamon második lett, és az elődöntőben is elsőként ért célba, ezzel a hétvége első részében a legjobb teljesítményt nyújtotta a miskolci pilóta. A köridők alapján is egyértelműen a kék-fehér Peugeot 208 WRX volt a leggyorsabb a hétvégén, a 32.020-as legjobb körét megközelíteni sem tudták a riválisok.

    „Több fontos feladatot is sikerrel megoldottunk a hétvége első részében” – mondta Kiss Pál Tamás. „A legnagyobb kihívást az óriási hőség jelentette, 40 fok felett volt a hőmérséklet, de a motor szenzorai volt, hogy 55 fokos beszívott levegő hőmérsékletet mutattak. Egy új fejlesztésű intercoolerrel érkeztünk a versenyre, és tökéletesen bevált, a nagy feladatot az jelentette, hogy a motort hozzá hangoljuk, de az Oreca mérnökei Kanadában voltak, így az időeltolódással is meg kellett birkóznunk. Remekül bevált az új gátlószettünk is, végre úgy mozgott az autó, ahogy korábban megálmodtam, így újra komoly lépést tettünk előre. Erről tökéletesen árulkodik, hogy annak ellenére csak 2 század hiányzott a 31 másodperces köridőhöz, hogy korábban nem tudtunk tesztelni a pályán.”

    A fejlesztéseknek leginkább a soron következő franciaországi Eb futamon veszi majd hasznát a csapat, hiszen ott az új cél a futamgyőzelem. A bíztató kezdés után a bajnoki döntőre is optimistán készült a csapat, a körönként majd egy másodperces előnnyel és a finomhangolt rajtprogrammal a sorozatban tizedik futamgyőzelem volt a cél. A döntőben fej fej mellett rajtolt a két rivális, de végül Kiss Pál Tamás csak másodikként fordult a második kanyarban.

    „A rajt után már nem tudtam a saját tempómat autózni, és Spitzmüller Csaba annyit gyorsult a szezon során, hogy a 33 másodperces körökkel nem tudtunk elszakadni tőle. Emiatt nem tudtam előbb jokerre menni, mert akkor Spici mögé kerültem volna. Az utolsó körre maradt mindkettőnknek a joker, ami előtt a hátsó egyenesben szokatlanul korán és hosszan fékezett Kárai Tomi, emiatt egyenes vonalban picit meglöktem hátulról, de nem csúszott le az ívről. A joker körre gyorsításkor nyitva hagyott egy ajtót, és természetesen azonnal megpróbáltam az előzést a belső íven. A kakucsi pályáról tudni kell, hogy a murvás részt lebetonozták, és utána felszórták homokkal. Ezt lejártuk egy autó szélességben, így a porosan maradt belső ívről lesodródott az autó. Elsőnek jöttem vissza, mert Kárai Tamás is lecsúszott a pályáról. Utána viszont a célegyenesre vezető kanyarban padlógázzal nekiment az autóm bal hátuljának, és addig tolt, amíg ki nem forgatott, így ő elsőként ért célba, én pedig csak az ötödik helyen.” – mesélte a döntő eseményeit Kiss Pál Tamás.

    A döntő után a felvételeket elemezve mindkét versenyzőt kizárta a vezetőbírói tanács, így kilenc győztes bajnoki futam után ezúttal nem állhatott a dobogó tetejére Kiss Pál Tamás. Az elődöntők végéig gyűjtött 22 ponttal azonban tovább nőtt az előny a bajnokságban, ami már 20 pontos, valamint a csapat újra hatalmasat lépett előre az autó fejlesztésével, így a soron következő greinbachi Ob futamra, és a szeptember elején rendezett francia Eb hétvégére is
    optimistán készül a SPEEDBOX Racing Team.

    A Magyar Rallycross-bajnokság nem hivatalos állása:

    1. Kiss Pál Tamás 111 pont
    2. Kárai Tamás 91 pont
    3. Vass Zoltán 79 pont
    4. Spitzmüller Csaba 68 pont
    5. Mózer Attila 67 pont
    6. Kotán Péter 62 pont
    7. Harsányi Zoltán 54 pont

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:

    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring – 5. hely
    2017.08.26-27. Gerinbach
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

     

  • Az új helyszínen is bizonyítani akar Kiss Pál Tamás

    Az új helyszínen is bizonyítani akar Kiss Pál Tamás

    Félidejéhez érkezett a hét versenyhétvégés Rallycross Országos Bajnokság, és Kiss Pál Tamás három győzelme után 19 ponttal vezeti az értékelést. A Kakucsringen augusztus 5-én és 6-án rendezett versenyen a cél az újabb győzelem, és az előny növelése a bajnoki tabellán.

    Lassan megszokják a SPEEDBOX Racing Team szerelői, hogy még akkor sem lehet hátra dőlni két futam közt, ha idén a legerősebb a Peugeot 208 WRX, és a technikai háttér sem volt még soha ennyire összeszedett. Most Ole-Kristian Temte svédországi ámokfutása miatt telt munkával a július, az autón ki kellett cserélni a bukóketrecet, ami nagyon komoly szervezést igényelt.

    „A biztonság tekintetében nem lehet kompromisszumot kötni a nemzetközi szövetséggel, a bukóketrec cseréjének minden fázisát dokumentálni kellett. Emiatt elhúzódott a munka, de természetesen ezt nem bánom, hiszen a biztonság a legfontosabb. Óriási tempóval versenyzünk, az autósportban kevés az olyan szakág, ahol 2 másodperc alatt 100-ra gyorsulnak az autók, és emellett egymással is ütköznek verseny közben, sokszor olyan erővel, hogy kívülről nem is látszik mekkora erőhatás éri az autót. A Peugeot most olyan, mint újkorában. A svédországi rövid hétvégét azért is sajnálom, mert így nem tudtuk tesztelni azt a gátlószettet, amivel az esős körülményekre készültünk, így ha a Kakucsringen esik, akkor egyrészt örülni fogunk, hogy kipróbálhatjuk ezt a fejlesztést, másrészt feladatot is jelent, hogy gyorsan megtaláljuk a legjobb beállításokat.” – mondta Kiss Pál Tamás.

    Az autó újjáépítése miatt tesztelni sem tudott az új pályán a listavezető, így a hétvégén egy számára ismeretlen helyszínen kell helytállnia, de az Európa-bajnokságban szerzett rutinnal ez nem lesz nehéz. A nagy ellenfél természetesen újra Kárai Tamás lesz.

    „Sok hasznos információt gyűjtöttünk az előző két Eb futamon, így bízom benne, hogy tökéletesek lesznek a rajtjaim. Kárai Tomi a nemzetközi mezőnyben is a legjobb rajtolók közé tartozik, így ha induláskor sikerül megelőzni őt, az már egy kisebb siker. Remélem, lehet majd előzni is a pályán, mert a közönség biztosan szeretne csatákat is látni, nemcsak a joker taktikával kidolgozott előzéseket. Meglátjuk, hogy alakul majd, de a cél továbbra is a győzelem, a hazai bajnokságban is, és az Európa-bajnoki futamokon is.” – részletezte a várakozásait Kiss Pál Tamás.

    A csapat a lehetőségekhez képest kipihenten kezdi a szezon második részét, némi szervezés után mindenki el tudott menni egy hét pihenésre, így újult erővel érkeznek a következő bajnoki fordulóhoz. A versenyen is teljes erőbedobással versenyez majd a SPEEDBOX Racing Team, hiszen az idei elsődleges cél továbbra is a bajnoki cím megvédése, a hazai versenykilométerekkel gyűjtött tapasztalatok pedig a nemzetközi szereplésnek is fontos alapkövei.

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:
    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring
    2017.08.26-27. Gerinbach
    2017.10.07-08. Rabócsiring
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

    A Magyar Rallycross-bajnokság állása:
    1. Kiss Pál Tamás 89 pont
    2. Kárai Tamás 70 pont
    3. Vass Zoltán 61 pont
    4. Max Pucher 50 pont
    5. Mózer Attila 47 pont
    6. Spitzmüller Csaba 41 pont

     

  • Loeb 2018: újra Citroen és WRC?

    Loeb 2018: újra Citroen és WRC?

    Akik már temették Sébastien Loeb WRC-karrierjét, ne tegyék: a francia jövőre visszatérhet a ralizás királykategóriájába a Citroennel.

    A Citroen meghívásának eleget téve Loeb az elkövetkező napok valamelyikén tesztelni fogja a francia gyártó idei C3 WRC-jét, amely finoman szólva sem teljesít a csapat elvárása szerint. 2015 vége óta (amikor a kilencszeres ralivilágbajnokot kitessékelték a WTCC-ből) ez az első alkalom, hogy a Citroen és Loeb együtt dolgoznak, a teszt híre pedig azonnal további spekulációkat generált – egyesek már egy 2018-as visszatérésről beszélnek, ha nem 2017-ről. Yves Matton, a Citroen csapatfőnöke szerint ez utóbbi teljességgel lehetetlen, mivel Andreas Mikkelsennek, Kris Meeke-nek, Craig Breennek, Stephane Lefebvre-nek és Khalid al Qassiminak egyaránt érvényes szerződése van idénre.

    „2017-ben esélyem sincs lehetőséget adni neki, mivel nincs autóm hozzá” – mondta Matton. „Egy sem elérhető, így idén biztosan nem fog vezetni. Emellett pedig nem is hiszem, hogy rövidtávon előnyös lenne benevezni őt egy versenyre. A WRC-ben jelenleg nagyon magas a színvonal, ezekkel az autókkal pedig rengeteg tesztkilométert kell megtenned, hogy a szinteden teljesíthess. Ha egy nap esély nyílna valami hasonlóra, előtte nagyon alapos felkészülésnek kell zajlania.”

    2017-re fél focicsapatnyi pilótája van tehát Mattonnak, 2018-ra viszont még lényegében mindenre nyitott.

    „Nem mondok nemet, de igent sem” – foglalta össze Loeb 2018-as esélyeit a csapatfőnök. „Megértem a helyzetben rejlő vonzerőt és varázslatot, de ahogy említettem is, ha meg is csináljuk, akkor azt rendesen fogjuk megcsinálni.”

    Loeb 2012-ben, kilencedik vb-címe után döntött úgy, hogy elég volt neki a teljesszezonos WRC-ből, jelenleg pedig a Peugeot-val versenyzik a WRX-ben és különféle crosscountry-eseményeken.

    „Alig várom, hogy újra beülhessek egy WRC-autóba és kitapasztalhassam, hogyan változott meg a technológia az elmúlt évek során” – nyilatkozta Loeb. „Még mindig szenvedélyesen szeretem a ralizást. Amióta öt éve visszavonultam, minden azóta kipróbált versenyszéria közül még mindig a ralizás élménye az, amit a legjobban szeretek.”

  • Gyenge szereplés, de harcban a bajnoki címért Tim Gábor

    Gyenge szereplés, de harcban a bajnoki címért Tim Gábor

    Idén három rali versenyen indult Tim Gábor, Timár Tamás navigátorával, egy Nissan Sunny GTi volánja mögött. Két versenyen abszolút értékelésben is nyertek, és mindhárom helyszínen elhozták a kategória győzelmet is.

    Bizakodva várták az idei negyedik versenyüket, Zobákpuszta Rallye-t, ám ezúttal nem jött ki a lépés. Az öt különböző gyorsasági szakaszból álló versenyen Tim Gábor nem boldogult a túl kemény futóművel, képtelen volt a pályán tartani az autót. Ez az eredményben is meglátszott, hisz az összetett 9. helyen végeztek, a kategóriában pedig a negyedikek lettek.

    Azonban így is fontos pontokat szereztek, a MARB összetett értékelésében 3. helyen állnak (83 eddigi indulóból) és a 2000cc-esek között a másodikok.

    A háromszoros magyar és a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnok pilóta azonban nem adja fel az idei tervét, azaz, hogy megnyerje az összetett és kategória értékelést is.

    „Ez most nem sikerült. Már a pályafelíráson éreztük, ez nem a mi pályánk, és most a pályaversenyző karrierem sem segített most. Sokkal többet kellet improvizálni, és itt jelentős volt a pályaismereti előny, ami nekünk hiányzik. Nem baj, megyünk tovább, még sok verseny van. Próbáljuk a minimális anyagi hátterünket valahogy növelni, mert az most már égetően fontos. Nagyon köszönjük a sok biztatást, amit a szurkolóktól kaptunk, miattuk nem adjuk fel!” – nyilatkozta Tim a verseny után.