Kategória: Rally

  • Felsőnyárádon újra győzött Tim Gábor!

    Felsőnyárádon újra győzött Tim Gábor!

    Akik figyelemmel követik Tim Gábor pályafutását, tudhatják, hogy miután több márkakupában is bajnok lett, ideiglenesen felhagyott a pályaversenyzéssel és a rallye versenyek felé vette az irányt.

    Timár Tamás barátjával és navigátorral jól kezdték az évet, több összetett és kategória győzelemmel. Majd jöttek a nehezebb versenyek, és persze néhány balszerencsés műszaki hiba.

    De a páros, az idei kilencedik versenyen újra magára talált, és a saját építésű, 1992-es Nissan Sunny GTi is kitűnően vizsgázott.

    Tim Gábor a Felsőnyárád – Sajókaza közti Rallye versenyt a második helyen kezdte, majd a hat szakaszból álló futamon folyamatosan javított idején, és végül átvette a vezetést. A hatodik gyorsasági után győztesként szállhatott ki az autóból, hisz megnyerte az abszolút és kategória értékelést is.

    „Mivel 10 verseny értékelnek egy szezonban, volt néhány olyan helyszín, ahova el kellett menünk, pedig tudtuk, hogy az autónk ott nem lesz jó. Én a pályaversenyzésből jövök, nekem a simább aszfaltú versenyek fekszenek. Ezek főként északon vannak, a déli régióban sokkal dobálósabbak a pályák. Az ilyen dobálós pályákon a Sunny borzalmasan ideges, illetve még én is tapasztalatlan vagyok. Ebben még jelentősen fejlődnünk kell, mind technikailag, mind vezetési képességekben. De ha minden kedvez, mint ahogy az a mostani hétvégén is volt, akkor nagyon ütőképesek vagyunk. Már a pályafelíráskor tudtuk, ez a mi pályánk lesz, és ez beigazolódott. Sikerült újra nyerni, és ez nagy önbizalmat ad az utolsó versenyünkre!” – összegezte Tim a verseny után.

  • Kiss Pál Tamás 2017 magyar rallycross bajnoka!

    Kiss Pál Tamás 2017 magyar rallycross bajnoka!

    A bajnoki címért indult a Total Nemzetközi Rallycross Parádén Kiss Pál Tamás, és a megújult Rabócsiringen tökéletes teljesítménnyel meg is szerezte azt. Három héttel az európa-bajnoki harmadik hely elhódítása után bajnoki címét is megvédte a SPEEDBOX Racing Team versenyzője.

    „Az volt az álmom, hogy úgy nyerjem meg újra a Magyar Rallycross-bajnokságot, hogy elsőként intsen le a kockás zászló a hazai pályának számító Rabócsiringen. Mindenképpen ezen a versenyen akartam bebiztosítani a címvédést, mert a hazai szurkolóknak is szerettem volna örömet szerezni, azzal, hogy magyar pályán, előttük dől el a bajnokság, és nem az utolsó fordulóban Szlovákiában. Ez sikerült, de ahogy a rallycrossban megszoktuk, most sem volt egyszerű a hétvége” – mondta a verseny utáni ünneplés közben Kiss Pál Tamás.

    A pilóta betegsége nehezítette a felkészülést, és ez a lehető legrosszabbkor jött, mert a megváltozott vonalvezetésű Rabócsiringen több tesztre volt szükség a megszokottnál. A bajnoki címet egy mindenki számára új helyszínen kellett megvédenie Kiss Pál Tamásnak.

    „Az Európa-bajnokságon már komoly rutint szereztem én is, és a csapat is abban, hogy egy új pályához hogyan lehet a lehető leggyorsabban alkalmazkodni. A Rabócsiring pedig teljesen új lett, mert a módosításokkal a ritmusa, és a tempója is alapvetően megváltozott. Kívülről lehet, hogy úgy tűnt, nagyon könnyen alkalmazkodtunk és gyorsak voltunk az első szabadedzéstől kezdve, de ehhez kellett az a rengeteg tapasztalat, amit sikerült összegyűjtenünk az évek során. Szerencsére a Peugeot 208 WRX is úgy reagál a beállításokra ahogy azt előzetesen gondoljuk, így az autót is viszonylag gyorsan be tudtuk állítani. Én is ráéreztem már az első szabadedzésen a pálya pokolian gyors tempójára” – mondta a kezdeti lépésekről Kiss Pál Tamás.

    A szabadedzéseken elért első helyek után, egy kedvező sorsolás miatt viszonylag könnyű előfutammal kezdett a bajnoki címvédő, így ezeket a köröket is a köridők faragásával tölthette. A második előfutamon már a legjobbak kerültek össze, és a rajt utáni kanyarban együtt fordult a két bajnokesélyes. Az ellenfél korai joker köre lehetőséget adott a SPEEDBOX pilótájának arra, hogy saját tempóját autózva akkora előnyt építsen ki, hogy a jokere után kényelmesen az élre térjen vissza és megnyerje a futamot. A harmadik előfutamban Kiss Pál Tamás rajtolt a legjobban, és miután elsőként fordult az egyes kanyarban, a forgatókönyv ugyanaz volt, mint a megelőző két kvalifikáción.

    „Nagyon örültem annak, hogy nem csak a pályán mutatott teljesítmény tekintetében léptünk újra előre, hanem a rajtokkal is fejlődtünk. Talán még sosem volt olyan hétvége, hogy a rajtokban vagy megelőztem Kárai Tomit, vagy együtt fordultunk az első jobbosban, ráadásul ő is sokat javult az új autóval, így ez a siker még többet jelent” – értékelte az előfutamokat Kiss Pál Tamás, aki ettől kezdve már bajnokként versenyzett tovább, mert az előfutamokon gyűjtött 16 pont elég volt az újabb hazai bajnoki címhez.

    „Természetesen nagy volt az öröm, mert egy nagyon nehéz évre tettük fel a koronát azzal, hogy teljesítettük az elsődleges célunkat, és 2016 után 2017-ben is megnyertük a hazai bajnokságot, de szerettem volna egy olyan tökéletes hétvégét, ahol mindent megnyerünk, és olyan teljesítményt teszünk le az asztalra, amivel méltóképpen szerezzük meg az elsőséget” – árulta el Kiss Pál Tamás.

    A folytatás pedig újra hibátlan lett. Az elődöntőben nem tudták az ellenfelek megszorongatni a 47-es rajtszámú Peugeot 208 WRX-et, majd a döntőben az első métereken nyilvánvalóvá vált, hogy ezt a versenyt Kiss Pál Tamás nyeri.

    „Az alatt az öt kör alatt lepergett előttem a teljes szezon. A rengeteg munkával töltött éjszaka, a svédországi törés utáni felállás, a sok öröm amiben részünk volt ebben az évben, és az utolsó kör végén a szokásos keresztbe csúszós célba érkezéssel kezdtük az ünneplést. Nagyon jól esett, hogy mindent megnyertünk a hétvégén, és utána megható volt, amikor a csapatom, a családom, a barátaim és a szurkolóim a We Are The Champions című számmal, és egy hatalmas üveg pezsgővel várt, amit mindenki aláírt” – elevenítette fel a döntő eseményeit 2017 magyar rallycross bajnoka. A célba érkezés után a csapat a szezont is lezárta, mert a bajnokság utolsó hétvégéjén már nem indul a SPEEDBOX Racing Team.

    „Nagyon hálás vagyok azért a sok sok munkáért, amit véghezvitt mindenki, aki részt vett ebben, és ott volt mellettünk. Szenzációs éven vagyunk túl, és bevallom, jól esik majd a pihenés. Három szezonnal a szakágváltás után kétszeres magyar bajnokok és EB dobogósok vagyunk, és erre nagyon büszke vagyok. Ezt az eredményt egy magyar csapattal értük el, úgy, hogy sokszor a szakágban versenyző vb-s világsztárokkal azonos köridőkre voltunk képesek, ami óriási sportszakmai siker. Köszönöm a szurkolóknak is az egész éves támogatást, sokszor ők adták meg azt a pluszt, amivel tovább tudtunk lendülni egy-egy nehéz pillanatban” – értékelt a kétszeres magyar bajnok.

    A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:
    2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
    2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
    2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
    2017.08.05-06. Kakucsring – 5. hely
    2017.08.26-27. Gerinbach – 1. hely
    2017.10.07-08. Rabócsiring – 1. hely
    2017.10.21-22. Szlovákiaring

  • Kiss Pál Tamás győzelemmel akarja megvédeni bajnoki címét a Rabócsiringen

    Kiss Pál Tamás győzelemmel akarja megvédeni bajnoki címét a Rabócsiringen

    Huszönöt pont előnnyel vezeti a Magyar Rallycross-bajnokságot Kiss Pál Tamás, és a Total Nemzetközi Rallycross Parádén a győzelmet, és az újabb bajnoki címet tűzte ki célul a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, aki három héttel ezelőtt harmadik lett az Európa-bajnokság Supercars kategóriájában, és ezzel a hazai rallycross versenyzés
    történetének eddigi legjobb eredményét érte el.

    Az utolsó előtti magyar bajnoki futamon rajthoz állnak a külföldi élversenyzők is, és a megújult Rabócsiring is plusz kihívást jelent a pilótáknak. Kiss Pál Tamás ezzel együtt azt szeretné, hogy a tavalyi évhez hasonlóan újra hazai pályán, győzelemmel hódítsa el a bajnoki címet.

    „Először is nagyon örülök annak, hogy szinte mindig, most is népes a Supercars kategória, és remek versenyzők indulnak a futamokon. Most is itt lesz Max Pucher a VB szintű technikával, de minden pilótáról elmondható, hogy egyre magasabb szinten versenyez. Ezt a színvonalat sok ország bajnoksága megirigyelhetné, és ez a magyar bajnoki címet is értékesebbé teszi. Ezen a hétvégén szeretném újra megszerezni a bajnoki címet. Ha a ponteldobást is figyelembe vesszük, akkor 10 pont előnyt kell megtartanom, vagy másképp nézve, 16 pontot kell gyűjtenem. Nem szoktam számolgatni, de most mégis megtettem, egyrészt azért, mert minden futam nagyon komoly költségekkel jár, másrészt azért, mert a rallycrossban nagyon kevés pontot lehet rabolni a versenytársaktól. Az Európa-bajnokságon kifizetődő volt, hogy a lett versenyen taktikát váltottunk, mert hozzásegített minket ehhez az eredményhez, amire még most is hihetetlenül büszke vagyok, és ha hazai pályán, az idei ötödik győzelemmel a magyar bajnoki címet is megszereznénk, akkor elégedetten fejezzük be a szezont” – mondta az esélyekről Kiss Pál Tamás.

    A felkészülés nem volt zavartalan, mert a miskolci pilóta megbetegedett, így majd egy hetet kényszerpihenővel töltött, ami a hazai futam előtt sosem jó, hiszen a pünkösdi versenyhétvégéhez hasonlóan, a Totallal együtt, most is több programot szervez a csapat. A versenyzők nagy részéhez hasonlóan a SPEEDBOX Racing Team is tesztelt már a megújult vonalvezetésű Rabócsiringen, de ezt a tesztet egy örömautózással is megtoldották, így sötétedésig körözött a Peugeot 208 WRX az új pályán.

    „Szerintem szenzációs lett az új nyomvonal! Brutálisan hosszú a joker, így komolyabb előnyt lehet itt kiautózni. Technikás, és gyors lett mindkét murvás szakasz is. Gyors, és ritmusos a pálya, nyilván a köridő egy picit nőtt, de remélem, hogy az új pálya körrekordja ismét a miénk lesz majd. A teszten beültek mellém a csapattagok, a családtagjaim, és a barátok is, akik egész évben rengeteget segítettek, és nélkülük nem értük el volna el ezeket az eredményeket. Mindenkinek két kör jutott, és nagyon örülök, hogy megoszthattam velük azt az élményt, amit a 600 lóerős Peugeot 208 WRX nyújt. Szakmailag is sokat haladtunk előre, mert ezt a konfigurációt, a rövid váltóval, és az új gátlókkal még nem próbáltuk Máriapócson. Szenzációsan működik, a hátsó egyenesben szinte leforog hatodikban az autó, ami 170-180-as tempót jelent” – elevenítette fel a teszt tapasztalatait Kiss Pál Tamás.

    A győzelem érdekében azonban egy eddig csak az Eb futamokon használt alkatrészt is bevet a csapat, ami a nézőknek is jó hír, hiszen hazai pályán ilyen teljesítményszinttel még nem láthatták a 47-es rajtszámú autót.

    „Nincs már több Eb futam, így azt a turbófeltöltőt, amit eddig a nemzetközi megmérettetésekre tartogattunk, most fent hagyjuk az autón, és a beállításokat is feltekerjük a maximumra. Élvezetes, és fair versenyekre számítok, aminek a végén a szurkolókkal, a támogatóinkkal, a családommal, és a csapattal együtt, hazai pályán szeretnénk ünnepelni a bajnoki címet!”

  • Sebastien Loeb ezen a héten újra teszteli a 2017-es Citroen World Rally Car-t

    Sebastien Loeb ezen a héten újra teszteli a 2017-es Citroen World Rally Car-t

    Sebastien Loeb szerdán teszteli először murván a 2017-es Citroen WRC-t.

    A kilencszeres Rallye világbajnok a múlt hónapban tért vissza a Citroenhez, hogy kipróbálja a C3 WRC-t aszfalton (a franciaországi Elzász régióban közel 200 mérföldet teljesített nedves és száraz aszfalton – a szerk.).

    Most egy napot tölt a márka Barcelonához közeli, a Spanyol Rallye előtti murvás tesztjén. Yves Matton csapatvezető elmondta, hogy várja Loeb visszajelzéseit.

    „Hasznos tapasztalatokkal gazdagodtunk az előző tesztről, és ugyanolyan lesz, amikor laza talajon vezet” – mondta Matton.

    Az Autosport a francia bajnok következő szezonra a Citroen WRC programjához való visszatérésének lehetőségét sejti, de ez nagymértékben függ a spanyol teszt eredményétől.

    Loeb mind a kilenc világbajnoki címét a Citroen-el nyerte mielőtt 2015 végén elköszönt ettől a sorozattól.

  • Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot

    Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot

    Tim Gábor, miután több bajnoki cím után ideiglenesen felhagyott a pályaautózással, a hazai MARB sorozat felé fordult, hogy rallye versenyeken fejlődhessen tovább. Az általa épített Nissan Sunny GTi volánja mögött, Timár Tamás navigálásával idén már a hetedik versenyen álltak rajthoz, ezúttal a Lyukóbánya Rallye-n.

    Ebben az évben már két abszolút győzelmet, és három kategória győzelmet szereztek, de az utóbbi futamokon utolérte Őket a balszerencse. Zobákpusztán felfüggesztés gondokkal küzdöttek, majd Porrogszentkirályon kiestek.

    A Lyukóbánya – Parasznya Rallye-n először versenyeztek esős körülmények között, és a tapasztalanság meg is bosszulta magát. A második gyorsaságin árokba csúsztak, és csak nagy időveszteség árán tudták folytatni a versenyt.

    Végül az abszolút értékelés hatodik, kategóriájuk harmadik helyén zárták a versenyt. A 2000cc-es kategóriában továbbra is a második helyen állnak.

    „Most egy kicsit hullámvölgybe kerültünk, az év elején erősek voltunk, de az utóbbi versenyeken volt műszaki hibánk, és sok olyan helyzet ami új volt a számunkra. Nem titok, abszolút bajnoki címért harcolunk, de látjuk, hogy ez kezd kicsúszni a kezünk közül. Sokkal tapasztaltabbak nálunk az ellenfeleink. A kategóriánkban még van esélyünk, mindent megteszünk a bajnoki címért. Ha nem sikerül, az sem lesz csalódás, ez nekünk tanuló év. De a mentalitásom nem fog változni, mindig győzni szeretnék!” – foglalta össze Tim a verseny után.

  • Kiss Pál Tamás harmadik lett a Rallycross Európa-bajnokságon!

    Kiss Pál Tamás harmadik lett a Rallycross Európa-bajnokságon!

    A lettországi szezonzárón a harmadik helyen végzett Kiss Pál Tamás, és ezzel az Eb idei értékelésében is a harmadik helyen zárt a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, és az eddigi legjobb magyar eredményt érte el a szakág legerősebb kategóriájában, a négykerékhajtású, 600 lóerős autókkal versenyző Supercars géposztályban.

    Magabiztosan, de kicsit izgatottan utazott a SPEEDBOX Racing Team Rigába, hiszen a franciaországi tempó alapján a futamgyőzelemre is komoly esély volt, ugyanakkor a bajnoki harmadik helyre is koncentrálni kellett. Az év végi dobogóért a 2015-ös Európa-bajnok Tommy Rustadot hat ponttal kellett megelőzni a szezonzárón, a korábbi Vb futamgyőztes Robin Larssonnál pedig legalább egy ponttal kellett többet gyűjtenie Kiss Pál Tamásnak. Emiatt, és a változó körülmények miatt inkább óvatosan kezdett a csapat.

    „Egy visszafogott szabadedzés után az első előfutamban rögtön Rustaddal kerültem össze. Andrea Duburg az elején feltartott mindenkit, aztán Rustad csapattársa is megelőzött minket, de végül így is második lettem, és ezzel egy kicsi előny rögtön az elején kialakult. A második előfutamra leszakadt az eső, így a legcsúszósabb első rajtkockából indultam. A futam azonban remekül sikerült, kicsit becsaptam, és a hátsó ugratóban szinte átrepültem Derek Tohillon, és megnyertem a futamot. Az idő is az összetett második volt, így megint nőtt az előny a riválisok előtt, de ami fontosabb, hogy csodálatosan működött a vízen a Peugeot 208 WRX” – mesélte az első nap eseményeit Kiss Pál Tamás.

    Vasárnap újra vizes pályán kezdtek a versenyzők, és a kétkörös bemelegítésen megfagyott a vér a csapattagok ereiben, amikor az autóból elkezdett ömleni az olaj. Két kvalifikációt, az elődöntőt és a döntőt kellett teljesíteni aznap, így nem sok idő maradt a szerelésre. Rohamtempóban kezdődött a munka, és kiderült, hogy szombaton az ugratókon ment tönkre egy alkatrész a hajtásláncban, ami miatt a váltóolaj folyt a kocsiból. Mindössze fél óra alatt
    újra menetkész volt a Peugeot, de a kétely ott volt mindenkiben, hogy kibírja e a négy futamot.

    „Ekkor döntöttem úgy, hogy minden futamon igyekszem a maximális különbséget kiautózni Larssonhoz és Rustadhoz képest. Ezért a harmadik előfutamon Marklund és Bryntesson mögött maradtam, nem is támadtam őket, mert a cél az volt, hogy az idő jó legyen. Működött a taktika, a harmadik helyem a harmadik időt is jelentette a Q3-ban. Negyedszerre a száraz harmadik rajthelyről életem legjobb rajtjával sikerül elindulni, és megnyertem a futamot, méghozzá egy olyan idővel ami a Vb harmadik legjobb futamideje lett volna, és a legjobb köröm is a harmadik volt a Vb mezőnyben” – mondta Kiss Pál Tamás, és még mindig érezhető a hangjában a büszkeség, mert a világbajnokság élmezőnyével egyforma tempót menni óriási sportszakmai siker.

    A negyedik kvalifikációs futamon elért győzelmével a második helyen jutott az elődöntőbe a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, és Larssonnál kettő, Rustadnál hat ponttal szerzett többet, tehát megvolt a harmadik hely, már „csak” meg kellett tartani. Az elődöntőben a rosszabbul tapadó első rajtkockából megint harmadikkén jött el a 47-es rajtszámú magyar Peugeot, de megint annyira gyors volt, hogy sikerült Tohillt és Larssont is hibázásba kergetni, így újabb futamgyőzelemmel jutott a döntőbe Kiss Pál Tamás.

    „A döntőben már csak az Eb harmadik hely lebegett a szemem előtt. Itt már használt gumikkal versenyeztem, míg a többiek az újakat tartogatták a végére, így a rajtnál harmadikként jöttem el. Próbáltam Larssont hibára kényszeríteni, de túlságosan jó versenyző ahhoz, hogy egymás után két futamon is rontson. A nagy üldözésben meg is csúsztam, így nem erőltettem tovább, és a biztonságos harmadik helyen értem célba, ami az év végi harmadik helyet jelentette” – foglalta össze az év utolsó döntőjének eseményeit Kiss Pál Tamás.

    Kettős harmadik hellyel fejezte be a 2017-es európa-bajnoki szezont a SPEEDBOX Racing Team, és ezzel a második teljes Eb szezonjában a dobogón végzett Kiss Pál Tamás, ami a tavalyi ötödik hely után óriási siker a 35 autós mezőnyben, és az eddigi legjobb magyar rallycross eredmény a szakág legmagasabb szintjén, a Supercars kategóriában.

    „Nagyon boldog vagyok! Két második, egy harmadik és egy ötödik helyet szereztünk ebben az évben, mindezt úgy, hogy az ötödik helyünk valójában egy második hely volt Norvégiában, de egy indokolatlan büntetés után lett belőle ötödik, egy futamunkat pedig az első kvalifikációnkon tönkretett egy meggondolatlan versenytárs. Folyamatos fejlesztéssel telt a szezon, hogy lépést tudjunk tartani a többiekkel, a hazai bajnokságban is figyelnünk kellett, hogy megvédjük a címünket, és így sikerült az Eb-n is dobogón végeznünk, ami óriási siker. A legjobb Peugeot-val versenyző csapat lettünk, erre különösen büszke vagyok, és büszke vagyok a csapatomra is, akik megmutatták, hogy egy kis magyar alakulat képes a rallycross csúcsára jutni. A verseny után minden riválistól átjöttek a mérnökök és gratuláltak, hogy gyakorlatilag négy futamból odakerültünk a dobogóra, hiszen Norvégia csak az első kvalifikáció első kanyarjáig tartott nekünk. Nagyon köszönöm a szurkolóknak, a támogatóknak, és a családomnak is, mert nélkülük nem lett volna erőnk végigcsinálni, de az a biztatás, amit tőlük kaptunk, akár a pálya mellől, akár a közösségi oldalainkon keresztül nagyon sokat jelentett. Bízom benne, hogy 2018-ban is lesz lehetőségünk a folytatásra, ahol a harmadik évünkben meg tudjuk nyerni az Eb-t, de úgy gondolom, hogy a tavalyi ötödik hellyel és az idei harmadik hellyel már letettük a névjegyünket a magyar rallycrossban” – fejezte be Kiss Pál Tamás.

    A csapat a verseny után nem ünnepelt sokáig, hanem már a következő feladatra koncentrált, hiszen Máriapócson folytatódik a Magyar-bajnokság, ahol akár már bajnok is lehet Kiss Pál Tamás. Munka pedig akadt, mert a rigai döntő utolsó kanyarjaiban egy-egy pillanatra kihagyott a motor, ezért az Oreca mérnökeivel rögtön a díjkiosztó után megvizsgálták a 600 lóerős erőforrást, ami szerencsére nem sérült, így a Rabócsiringen újra a futamgyőzelemért és a hazai címvédésért száll harcba az Európa-bajnokság dobogósa.

    A Rallycross Európa-bajnokság Supercars kategóriájának végeredménye:
    1. Anton Marklund 129 pont
    2. Thomas Bryntesson 101 pont
    3. Kiss Pál Tamás 90 pont
    4. Robin Larsson 88 pont
    5. Tommy Rustad 86 pont
    6. Alexander Hvaal 61 pont

  • „Bosszantó” Volkswagen dominancia, kiléphet a Peugeot a Rallycrossból

    „Bosszantó” Volkswagen dominancia, kiléphet a Peugeot a Rallycrossból

    Sebastien Loeb szerint a Volkswagen „bosszantó” dominanciája a Rallycross világbajnokságban azt jelenti, hogy a Peugeot-nak el kell gondolkodnia a jövőjén a sorozatban.

    Idén januárban Petter Solberg csapata, a PSRX részesült a Volkswagen támogatásában, miszerint a már kifejlesztett Polo-val versenyezhetnek, miután a német márka a „diesel botrány” következtében kilépett a WRC-ből. Ez a támogatás a WRC kampányának kulcsszereplőihez vezetett, ideértve Francois-Xavier Demaison műszaki igazgatót is, aki a PSRX tagjává vált.

    Azóta a csapat kilenc fordulóból hat győzelmet aratott, a 2015-ben győztes Peugeot-Hansen Team előtt 112 ponttal vezeti a csapatbajnokságot, és Loeb szerint dominanciája irritálja a versenytársakat.

    „A Volkswagen dominanciája mindenki számára bosszantó” – mondta a Motorsport.com-nak. „Most egy olyan autóval vannak jelen, amelyet a WRC-hez fejlesztettek ki, WRC-szintű költségvetéssel, és adaptáltak a rallycrossra. Privát csapatok között versenyeznek, amelyek megpróbálnak autókat „készíteni”, de ők nem ugyanolyan szinten vannak, és ez egy kicsit bonyolult mindenkinek.”

    A kilencszeres rallye világbajnok Loeb szerint a szervezőknek meg kellene fontolniuk a költségvetés ellenőrzésének valamilyen formáját, mert így a Peugeot-nak nincs esélye arra, hogy a WRX-ben versenyezzen további finanszírozás nélkül.

    „Gyorsan lépniük kell, ez biztos,” -tette hozzá. Napjainkban a konstruktőr évente ötmilliót költ, és a befektetés megtérülése nagyon érdekes. De ha 30 millió eurót kell befizetni, az egyenleg nem ugyanaz. Gyors megoldást kell találniuk a költségvetés megtartására.

    „Vagy a mostaninál komolyabban csináljuk a dolgokat a Peugeot-val, vagy abbahagyjuk, ez többé-kevésbé a helyzet. Remélem, folytatjuk a haladást, és a francia márka egy kicsit többet költhet arra, hogy megpróbálja fejleszteni az autót, és jobbá váljon, mert egyértelmű, hogy a jelenlegi helyzetben nincs esélyünk. Azt hiszem, megfelelő feltételek esetén a Peugeot be fog fektetni a versenyzésbe vagy a csapat valami mást fog csinálni. Nem fogunk rallycrossozni ugyanolyan feltételekkel, mint ma tesszük. Vagy jobb lesz, vagy be fog fejeződni.”

  • Lettországban zárja az Eb szezont Kiss Pál Tamás

    Lettországban zárja az Eb szezont Kiss Pál Tamás

    A franciaországi második hely után Kiss Pál Tamás újra a győzelemért száll harcba a Rallycross Európa-bajnokság rigai szezonzáróján. A SPEEDBOX Racing Team versenyzője pontegyenlőséggel ötödik a bajnokságban, a harmadiktól mindössze öt ponttal lemaradva, így egy újabb jó szerepléssel az év végi dobogó is elérhető.

    Egy évvel ezelőtt a rigai versenyen harmadik lett Kiss Pál Tamás, igaz a néhány óráig másodiknak hitte magát, mivel a győztes Rustadot előbb kizárták, majd a díjkiosztó után visszavonták a döntést. Ennek ellenére szép emlékeket idéz az 1966-ban épült Bikernieki pálya, ahol 2016-ban rendeztek először Eb futamot.

    „Tavaly a dobogón fejeztem be a szezont Lettországban, és az ötödik helyen zártuk a bajnokságot, ami az első teljes európa-bajnoki szezonunkban nagyszerű eredmény volt, hiszen egy vitatható ítélet miatt pontlevonással is sújtottak. Most úgy is esélyesek vagyunk az év végi dobogóra, hogy a svédországi futamon egy baleset után megsérült a bukócső, és emiatt ott nem szereztünk pontokat. A négy fordulóból így valójában hármat teljesítettünk, mégis a korábbi Vb futamgyőztes Robin Larssonnal azonos pontszámmal állunk az ötödik helyen. Ez jól mutatja, hogy mennyit fejlődtünk a tavalyi évhez képest. Az időeredmények alapján egyértelműen az Eb élmezőnyében tudunk menni, de a francia futamon is volt olyan, hogy a köridők alapján a Vb mezőny legjobb tíz versenyzője közé kerülhettünk volna. Az Eb-n mi vagyunk a legjobb Peugeot-val versenyző csapat, és ez nem csak nekünk büszkeség, hanem a gyáriak is elismerik a teljesítményünket. Emiatt magabiztosan utazok Lettországba, és nagyon várom a versenyt. A motorsportban bármi megtörténhet, de ha sikerül kimaradni a csetepatékból, akkor a győzelemre, és ezzel az év végi harmadik helyre is jó esélyünk van. Ez a cél, ezért utazunk Rigába” – összegzett Kiss Pál Tamás.

    A lett főváros központjától karnyújtásnyira fekvő Bikirneki pálya 1294 méteres körének 60%- a aszfaltos, 40%-a pedig jó minőségű murvás. A joker a kör végén található, a kijövetel pedig épp a célegyenesre fordító kanyarban találkozik a normál pályaszakasszal, így idén is fontos lesz a jó taktika. Az is különlegesség, hogy három ugratót is tartalmaz a vonalvezetés.

    „Az idei fejlesztéseink talán ezen a pályán működnek majd a legjobban. Az új lengéscsillapítók, a megváltoztatott váltóáttétel, és a frissített motorprogramból Lettországban is sokat profitálhatunk, úgy gondolom, hogy a Peugeot 208 WRX itt is nagyon gyors lesz. A csapat is lendületben van, az előző futamon minden olajozottan működött” – mondta a technikai részletekről Kiss Pál Tamás, és azt is hozzátette, hogy már az időjárással kapcsolatban sincsenek elvárásai, mert a szárazon és esőben is megvan a szükséges tempó. A kártyákat csak a változó időjárás kavarhatja meg, ez esetben már a szerencsének is nagy szerepe van a rallycrossban.

    A versenyhétvége programját ezúttal két napba szervezték, így szoros lesz a program, hiszen a VB és az Eb Supercars mezőnye mellett újra versenyez majd a Super 1600-as géposztály is. Emiatt vasárnap nehéz napvár a SPEEDBOX Racing Teamre, mert két kvalifkációs futamot, majd a középdöntőt és a döntőt is aznap rendezik, az autó felkészítésére alig marad idő.

    A Rallycross Európa-bajnokság Supercars kategória élmezőnyének állása:
    1. Anton Marklund 99 pont
    2. Thomas Bryntesson 81 pont
    3. Tommy Rustad 70 pont
    4. Robin Larsson 65 pont
    5. Kiss Pál Tamás 65 pont
    6. Alexander Hvaal 62 pont

  • Nyilvános a lettországi Rallycross nevezési lista

    Nyilvános a lettországi Rallycross nevezési lista

    Megjelent a 2017. szeptember 15.-17. között Lettországban megrendezendő Monster Energy – Neste Rallycross Világbajnokság 10. fordulójának nevezési listája.

    A 18 állandó nevezővel együtt – köztük az egyéni világbajnokságban Johan Kristoffersson áll az élen – induló brit Alister McRae második alkalommal áll rajthoz a múlt hétvégi franciaországi debütálását követően (saját elmondása szerint a bajnokság utolsó négy versenyén vesz részt – a szerk.).

    A DTM versenyző, Nico Mueller-nek szintén a második alkalma lesz, és az EKS csapat negyedik Audi S1 quattro-ját fogja vezetni, míg a finn Joni-Pekka Rajala egy Mitsubishi Mirage Supercar-al indul. A francia legenda, Herve Knapick – várhatóan az utolsó világbajnoki eseményén – minden tőle telhetőt meg fog tenni egy, a saját csapata által futtatott Citroen DS3 volánja mögött.

    Az Európa bajnokság ötödik fordulója, a Supercar és Super1600 kategóriák futamai is lebonyolításra kerülnek Lettországban. A Supercar Európa bajnokság itt megrendezendő utolsó fordulójában – amelyet a svéd Anton Marklund vezet – 32 versenyző fog rajthoz állni.

    A TouringCar kategória versenyzője, Philip Gehrman idei második Supercar rajtja következik az Eklund Motorsport Volkswagen Beetle-jében és a norvég Henning Solberg újra csatlakozik egy olyan testvérautóban, amely kihagyta az utolsó fordulóját Franciaországban. Lesz még egy a sorozathoz Lettországban visszatérő versenyző a lengyel Martin Kaczmarski személyében.

    A Super1600-ban a norvég sztár, Espen Isaksaetre versenyez a Peugeot 208-al, a német Sven Seeliger pedig egy Ford Fiesta-val. A magyar Mózer Attila (Skoda Fabia) és a lengyel Martins Lapins (Renault Twingo) itt mutatkoznak be, míg Arnis Odins és Juris Spikis a Traubergs Motorsport Renault Twingoit hajtja. Edijs Oss (VW Polo) az öt hazai versenyző egyike a Super1600-ban.

     

  • Szalay különleges párharca a Kincsem Parkban

    Szalay különleges párharca a Kincsem Parkban

    A ló nem fél a versenyautótól. Akkor sem, ha a mutató végig a pirosban van és a 380 lóerős Opel Mokka motorja eszeveszetten üvölt.
    Ezt a megállapítást tette Szalay Balázs vasárnap délután a Kincsem Parkban, amikor a díjnyertes Talizmánnal és hajtójával, Juhász Balázzsal mérkőzött. És még valamit megállapított: azt, hogy a ló kiválóan alkalmazkodik a versenypálya rettentően felázott talajához is, ellentétben a csontszáraz sivataghoz szokott tereprali-versenygéppel.

    Lovak és lóerők feszültek egymásnak a Kincsem Parkban, a Nemzeti Lóverseny és Food Truck Show-n. A különleges „futam” előtt Szalay Balázs navigátora, Bunkoczi László fogadott – természetesen pilótájára tett.

    „Amikor felkészültünk a bemutatóra, a Kincsem Park talaja száraz volt, és nagyon feküdt az autónknak, csakhogy vasárnapra alaposan felázott, így már a rajtnál sem indult meg úgy a kocsi, ahogy kellett volna, sokáig csak kapart és dobálta a sarat – elevenítette fel a történteket az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – A kanyarokban folyamatosan keresztbe csúsztunk, ami látványosnak látványos lehetett, de gyorsnak nem volt gyors. A ló és lovasa, Juhász Balázs azonban nagyon jól megindult, és végül hamarabb teljesítette az egy kört, mint mi a kettőt. Jó kis show volt, és persze szerettem volna nyerni, de azért nem tragédia, hogy nem sikerült. Remélem, az esős idő ellenére kilátogató nézők jól szórakoztak, mert ez volt az elsődleges cél. Mindemellett persze, nekünk is jó élmény volt a Kincsem Parkban, ilyen impozáns környezetben autózni.”