Kategória: Rally

  • Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n!

    Tim Gábor újra győzött a Szilveszter Rallye-n!

    A többszörös magyar és nemzetközi bajnok Tim Gábor számára egy utolsó kihívást tartogatott a 2017-es év. A december végi Szilveszter Rallye-n nem volt más a célja, hogy megismételje a 2016-os sikert, és megnyerje a 2000cc-es kategóriát.

    Timár Tamás navigálásával egész évben rallye versenyeken indultak, ez volt az első teljes szezonuk, melyet siker koronázott, hisz országos értékelésben harmadik helyen végeztek, és az Északi Régió bajnokai lettek.

    Így felkészülten, rengeteg tapasztalattal a hátuk mögött érkeztek a Hungaroringre, ahol két nap során hat gyorsasági szakasz várt a közel 240 párost számláló mezőnyre.

    Timék már az első gyorsasági szakasztól nagy tempót diktáltak, és összes gyorsasági szakaszt megnyerték kategóriájukban. A versenyt végül közel két perces előnnyel nyerték, mely különbség igen ritka.

    „Miután tavaly már nyertünk, tudtuk, hogy idén is esélyesek leszünk. De nem taktikáztunk, az elejétől nyomtuk, ami csak belefért. Persze, mivel a kocsival egy hosszú szezonon vagyunk túl, sok műszaki gondunk volt, de mindet sikerült megoldani! Ebben sok külső segítséget kaptunk, amit nagyon köszönünk. És hálásak vagyunk kicsi, de annál lelkesebb támogatói körünknek, akik újra mögénk álltak, reméljük megháláltuk a bizalmat!” – nyilatkozta Tim a verseny után.

    Tim Gábor számára tehát sikeresen zárult első ralis éve, de pihenésre nincs sok idő. A közeli hetekben, hónapokban derül ki, hogy merre tudja folytatni karrierjét. Egy biztos, a rallye marad, de talán új szakág felé is kacsingat a pilóta.

    „A pályaversenyzéstől nagyon távolodunk. Én személy szerint nagyon sajnálom, mert komolyabb sikereket a márkakupákban értem el. Szerencsére van egy saját, magam és édesapámmal által épített autóm, ezzel bármikor indulhatunk, sőt célunk hogy 2018-ban Rallye2-ben álljunk rajthoz. A Rallycross is nagyon tetszik, azt is kipróbálnám. De ezek most csak ábrándok, próbálunk új támogatókat találni, mert saját anyagi hátterünk nagyon kevés ahhoz, hogy magasabbra tegyük a lécet.” – fejtegette a jövőt Tim Gábor.

  • Elindult a csapat!

    Elindult a csapat!

    A 40. Dakar rali három nap múlva, január 6-án rajtol Limában, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szerdán indult el a perui főváros felé.

    A verseny össztávja 9000 kilométer, amelyből 4500 kilométer a mért szakaszok hossza, s abból kiindulva, amit eddig tudunk az útvonalról, a versenyzők nem számíthatnak sétagaloppra. Persze, a Dakar sohasem könnyű – a rendezők mindig megtalálják a módját, hogy megnehezítsék a mezőny dolgát.

    Szalay Balázs rutinos sivatagi róka, ez lesz a 13. Dakarja (Bunkoczival együtt pedig a nyolcadik), úgyhogy pontosan tudja, mire számíthat. „A sivatag mindig tartogat meglepetéseket, bármennyi időt tölt is el az ember a dűnék között, nem versenyezhet rutinból – mondta Szalay. „Mi azonban ennek ellenére szeretjük a sivatagot, ezért is örülünk, hogy a jubileumi, negyvenedik Dakaron Peru visszakerült az útvonalba, míg Bolívia azért izgalmas számunkra, mert új ország a csapat térképén. A célunk, hogy teljesítsük a távot, s hogy minden nap a maximumot hozzuk ki magunkból. Ha ez sikerül, már elégedettek leszünk.”

    A páros új autóval, egy Opel Crossland X-szel áll rajthoz a viadalon, amely a tesztek alapján sokkal stabilabb (az új szabályok szerint öt centivel hosszabb lehet a rugóút), kezesebb és gyorsabb, mint az elődje volt, és a könnyítéseknek köszönhetően 200 kilóval könnyebb is. A Darázsi Zsolt, Őri Péter, Kecskés István összeállítású szervizcsapat a párossal együtt kelt útra, s az elkövetkező napokban, hetekben azon dolgozik majd (mint mindig), hogy minden este a lehető legjobb állapotba hozza a versenygépet a következő szakaszra.

    S hogy mit gondol az útvonalról a navigátor?
    „A kritikus pont ezúttal a maratoni nap lesz. Megyünk egy húzós szakaszt, utána pedig egy nagyon hosszú napot szerviz nélkül, ettől egy kicsit elszoktunk az utóbbi években. Úgyhogy csináld magad mozgalom keretében fogunk bármit is szerelni a paripán, de alapvetően ilyenkor az a taktika, hogy nem egy, hanem két napra kell beosztani az autót” – mondta Bunkoczi a reptéren, az indulás előtt, s alighanem igaza lesz. Kőkemény két hét előtt áll a csapat.

  • Szilveszter-rali – Címet védett és háromszoros győztes a Vincze, Bazsó páros

    Szilveszter-rali – Címet védett és háromszoros győztes a Vincze, Bazsó páros

    Címét megvédve a Vincze Ferenc, Bazsó Attila páros nyerte a Hungaroringen és közvetlen környékén megrendezett hagyományos évbúcsúztató Szilveszter-ralit pénteken.

    A Skoda Fabia R5-össel versenyző duó majdnem 15 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a korábbi kétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Kiss Lászlónál, aki bő tízéves kihagyás után idén májusban tért vissza a versenyzéshez.
    A harmadik helyen egy szlovák kettős, Vlastimil Majercak és Pavol Kusnier zárta a 69,33 kilométer össztávú, kétnapos viadalt.

    „Nagyon boldogok vagyunk, hogy nyerni tudtunk, ez volt a célunk, így indultunk neki” – nyilatkozta Vincze Ferenc, aki a verseny történetének első háromszoros győztese lett. „Igazán nagy csatát vívtunk Kiss Laciékkal, de a végén szerencsére meg tudtunk lépni.”

    A 19. alkalommal megrendezett Szilveszter-ralin több mint 200 ralis páros állt rajthoz.

    Végeredmény, Szilveszter-rali (6 gyorsasági szakasz, 69,33 km, a dobogósok):

    1. Vincze Ferenc, Bazsó Attila (Skoda Fabia R5) 41:35.1 perc
    2. ifj. Kiss László, Kissné Varga Zsuzsanna (Ford Fiesta R5) 14.6 másodperc hátrány
    3. Vlastimil Majercak, Pavol Kusnier (Ford Fiesta R5) 1:07.4 perc h.
  • Sébastien Ogier a WRC-ből való visszavonulás után a Le Mans-i indulást fontolgatja

    Sébastien Ogier a WRC-ből való visszavonulás után a Le Mans-i indulást fontolgatja

    Az ötszörös világbajnok Sébastien Ogier elmondása szerint a Le Mans 24 órás előkelő helyen szerepel a listáján a WRC elhagyása utáni időszakra.

    A francia pilóta már jelentős versenyelőnyt szerzett, miután teljesített két Porsche Szuperkupa futamot, valamint a GT-t kategóriában egy Audi R8 LMS és egy Ferrari F430 Scuderia volánja mögött is ült. Ezen a nyáron pedig egy Red Bull Formula 1 autót is tesztelt.

    „Amikor befejezem a Rallye Világbajnokságon való versenyzést, biztosan megpróbálok valami mást,” – mondta Ogier. „Egy napon szeretnék Le Mans-ban indulni, ez nyilvánvaló, ez az, amit akarok. De más dolgok is érdekelhetnek.

    Ogier, mikor átgondolta a 2018-as WRC szezon lehetőségeit, felmerült benne az is, hogy idén visszavonulhat, de a 33 éves pilóta úgy döntött, az még túl korai lenne.
    „Biztos vagyok benne, hogy találok még másik lehetőséget, mert 33 évesen otthon maradni, úgy gondolom, az kicsit túl korai, azt hiszem, nagyon hamar unatkoznék” – mondta a francia. Most a WRC-re összpontosítok, mert ez már egy nagyon intenzív bajnokság, emellett otthon is szeretnék egy kis időt tölteni és gondoskodni a családomról is.”

    A privát M-Sport csapatban való versenyzés során Ogier szerződése az események között kevesebb vállalati promóciós napon való részvételt követel, mintha egy gyári csapat tagja lenne.

     

  • Kopecky Prágában taxisofőrré vált!

    Kopecky Prágában taxisofőrré vált!

    A ŠKODA Motorsport és Jan Kopecky nagyon sikeres szezont tudhat maga mögött 2017-ben, és stílusosan akarták befejezni az évet, nem is akárhol, hanem Prága belvárosában. A FABIA R5-össel egy utolsó „versenyt” csináltak maguknak, még karácsony előtt.

    A szervizcsapat kamionja és a szerelők közel 0 fokos hőmérséklet mellett állították fel a bázisukat a Letná parkban. Elsőre akár úgy is tűnhetett a dolog, mintha a svéd ralira gyakorolnának, aztán megjelent Jan Kopecky a ŠKODA FABIA R5-ösével és inkább parádézott egy sort Prága utcáin.

    Erre a napra Prága óvárosában több kifejezetten R5-ös taxidrosztot alakítottak ki, és azok akik kicsodálkozták magukat és meg merték szólítani a versenyzőt, kaptak karácsonyra egy komoly adrenalinlöketet. Kopeckýnek nem kellett sokáig várnia az utasaira, hiszen a szokatlan taxi nagy feltűnést keltett.

    „Ez csodálatos volt, pláne most hogy karácsony van, és Prága tele van a helyiek mellett turistákkal is. Megdöbbentett, hogy mennyien lesegették az autót, igazán meglepődtem.” – árulta el Kopecky.

    Összesen több mint 20 szerencsés nézelődőt autóztatott meg a ŠKODA Motorsport​.

  • Ogier több elismerést érez az M-Sport-nál szerzett bajnoki címe után

    Ogier több elismerést érez az M-Sport-nál szerzett bajnoki címe után

    Sebastien Ogier elmondta, hogy a 2017-es Rallye Világbajnoki cím megszerzése a privát csapatként induló M-Sporttal több elismerést hozott neki, mint a Volkswagen Motorsportnál szerzett négy. Bár hangsúlyozta, hogy mind az öt WRC koronája egyformán értékes számára, de azt állította, hogy az idei esélytelensége eltérő reakciót váltott ki belőle a VW-s sikereivel szemben.

    „Nagyon elégedetté tesz, hogy ilyen körülmények között nyerhetünk” – mondta Ogier. „Soha nem érheted el ezeket a dolgokat egyedül, nagy csapatra van szükséged magad körül. Az emberek gyakran gondolják azt, hogy a legjobb csapattal könnyű nyerni. De még akkor sem könnyű, ha a legjobb autód van és a legjobb csapatnál versenyzel, mindig el kell végezned a munkád. És még ennél is nehezebb, ha a legkisebb csapattal és a legkisebb költségvetésből indulsz. Ez még nagyobb kihívást jelent, úgyhogy azt hiszem, több elismerést nyertünk így.”

    Mind a négy, a Rallye Világbajnokságban részt vevő gyártó – az M-Sport Ford, a Hyundai, a Citroën és a Toyota – nyert versenyt 2017-ben, melyek hét pilóta között oszlottak meg. „[A verseny] szép, a rajongók minden csapat győzelmét szeretik látni” – mondta Ogier. „Mindig azt mondom, hogy az a legjobb sport, melynek eredményét nem tudod előre megjósolni. Bármelyik verseny előtt lehetetlen megmondani, hogy ki fog nyerni. Ez az, amit a MotoGP futamokban szeretek, és nagyszerű, hogy a Rallye ugyanilyen.”

    A WRC fokozott versenyképessége ellenére Ogier és Sébastien Loeb győzelmeinek köszönhetően 2018 lesz a 14. egymás utáni szezon, hogy francia a bajnoki címvédő.

    „Ez egy nagyszerű időszak Franciaország számára” – tette hozzá Ogier. „Néha úgy érzem, a franciák ezt nem veszik észre, és természetesnek tartják, hogy ők nyernek, de ez egy kivételes időszak. És persze, amíg itt vagyunk, az a tervünk, hogy egy kicsit tovább tartson.”

     

  • Sébastien Loeb részmunkaidőben a Citroën Rally világbajnoki csapatát fogja erősíteni

    Sébastien Loeb részmunkaidőben a Citroën Rally világbajnoki csapatát fogja erősíteni

    Sébastien Loeb 2018-ban három verseny erejéig visszatér a Citroën csapathoz a Rallye Világbajnokságra.

    A 43 éves kilencszeres világbajnok az idén már tesztelt egy C3 WRC-t aszfalton és murván, majd jövő márciusban a Mexikó Rally-n tér vissza, ezután még Korzika és Spanyolország világbajnoki futamain is részt vesz.

    „Mindenki elégedett volt az idei tesztsorozatok után – mindenekelőtt én magam is – és ez a három részvétel volt a következő logikus lépés” – mondta Loeb. „A rallye versenyzés adta érzés az egyik legizgalmasabb érzés, amit valaha átéltem, emellett izgatott is voltam, hogy az új WRC-k egyikét vezethetem. És jó, hogy ezt azzal a csapattal tehetem meg, mellyel korábban annyi szép sikert elértem.”

    A Citroën két autóval indul a teljes WRC szezonban. Kris Meeke mind a tizenhárom fordulóban, csapattársa, Craig Breen pedig megosztozik Loeb-el, aki három versenyen vesz részt. Khalid Al-Qassimi egy harmadik C3-t fog vezetni a kiválasztott eseményeken. Stephane Lefebvre, aki a csapat harmadik pilótája volt 2017-ben, a WRC2-ben a cég új R5-ös autójában kap szerepet.

    Loeb a 2015-ös Monte Carlo Rallyen ült utoljára WRC-ben, ahol az élen állt a verseny korai szakaszában, majd a hetedik gyorsaságin egy kőhöz ütötte a kereket, ezután ki is állt a versenyből. „Nincs semmi elvárásom, csak jól szeretném érezni magam” – mondta a 2018-as WRC programjáról.

    „Úgy gondoltam, érdemes részt venni a francia fordulóban, különösen azért, mert mindig szerettem annak a különleges minőségű aszfaltburkolatán versenyezni, bár nem ismerem a Tour de Corse jelenlegi útvonalát. Emellett még Spanyolország is jó lehetőségnek tűnt. Szerettem volna egy murvás futamon is részt venni, és azért döntöttünk Mexikó mellett, mivel jó emlékeim vannak az ottani versenyzésről és az útvonal sem változott túlságosan ahhoz képest, amikor utoljára részt vettem a bajnokságban.”

    A csapatfőnök, Yves Matton szerint: Loeb „rajtunk kívül mással nem tudott volna visszatérni a WRC-be”. Seb megerősítette, hogy a tesztek során nem vesztette el a sebességét és a készségét, jóllehet az egyre keményebb versenyekhez még kevés az ismerete és az összehasonlítási alapja az autóval a szakaszokról és az elérhető időről” – tette hozzá Matton.

    A WRC-s megjelenései mellett Loeb versenyezni fog a Dakar Rally-n és a Rallycross világbajnokságon a Peugeot-val.

    A Citroën 2017-ben Meeke-vel két versenyt nyert meg, folytatódott a gyári programja, de összességében nehéz szezon volt, és utolsóként végzett a gyártók világbajnokságán.

    „Sokat tanultunk az első szezon folyamán a Citroën C3 WRC-vel kapcsolatban, és sok információt gyűjtöttünk, hogy segítsen nekünk jobbá tenni a 2018-as idényt” – mondta Meeke. „Néhány kemény pillanat ellenére sikerült megmutatnunk a képességeinket. Nem veszünk semmit magától értetődőnek, de folyamatosan és nyugodtan dolgozva jó eredményeket érhetünk el.”

    Matton azt állította, hogy a figyelmük Meeke-re, rajta keresztül pedig a vezetők világbajnokságára irányul, nem pedig a gyártók bajnokságáról fog szólni. „Dobogós helyek és néhány győzelem megszerzése a cél, de Kris a bajnokságért való küzdelemben is helyet kaphat” – mondta.

  • Kiss Pál Tamás nem versenyez tovább saját csapattal

    Kiss Pál Tamás nem versenyez tovább saját csapattal

    A formaautózásban elért legjobb hazai eredmény után mindössze három szezon alatt a rallycrossban is a legsikeresebb magyar versenyző lett Kiss Pál Tamás. A kétszeres magyar bajnok és európa-bajnoki harmadik helyezett miskolci versenyző most úgy döntött, hogy egy 1998 óta tartó korszak véget ért, saját csapattal nem folytatja a versenyzést.

    Az év második felében kezdett körvonalazódni bennem ez a döntés. Egyetlen ok áll a háttérben: a realitás. Egyre inkább azt éreztem, hogy felismertem a valóságot, és ez a kép folyamatosan tisztult. Más életszakaszban járok, és másképp látok dolgokat. Az autóversenyzésben sok mindent átéltem, ezek közt volt, ami megerősített, volt, ami elvett tőlem, volt, ami örömet okozott, volt, ami felemésztett. Szerencsére a legtöbb az örömből jutott, de mindegyik mégis oda vezetett, hogy egyre tisztábban lássam a képet. Most azt látom, hogy az egyéni karriereket sokszor felülírják a nemzetközi sportérdekek, a gyártói érdekek, és a már bebetonozott kapcsolatrendszerek. A rallycrossban sem kaptuk meg azt a támogatást, ami egy valóban csúcsot jelentő folytatáshoz szükséges. A névjegyünket letettük, bizonyítottuk, hogy alkalmasak vagyunk rá csapatként is, és versenyzőként is megvannak azok a képességeim, amelyek ehhez szükségesek. Erre bizonyíték, hogy olyan csapatok jöttek év végén gratulálni, ami már önamagában megérte ezt a rengeteg befektetést. Éjt nappallá téve dolgoztam azon, hogy egy teljes év Eb szereplés után Vb csapattá nőjük ki magunkat, vagy legalább teljes gyári támogatást kapjunk, de ezt nem szavazták meg nekünk. Most elértünk minden célt, amit kitűztünk magunk elé, sőt túl is teljesítettük ezeket a célokat. Ezzel a háttérrel, ez a maximum. Nagyon büszke vagyok mindenkire, akinek ebben része volt, nagyszerű az, amit elértünk!

    Ezen a ponton meg kellett hoznom egy döntést, és ez a döntés az lett, hogy befejeztem, ebben a formában itt a vége. Egy újabb szakágban jutottam el a csúcsra, és a saját csapattal versenyzésnek itt most vége. Arra, hogy továbbra is versenyezzek az egyetlen lehetőség az, hogy egy gyári vagy félgyári csapattal, a nemzetközi mezőnyben pilótaként versenyezzek. Folynak ezirányú tárgyalások, de most ennek megvalósulására kevés esélyt látok.

    2017 végén véget ér egy nagyon hosszú korszak, ami 1998-ban kezdődött. Pihenőre vonulok, az élet más területeire koncentrálok. Mindenkinek nagyon hálás vagyok a támogatásért, nagyon köszönöm, hogy segítettek eljutni a csúcsra, de most itt kell abbahagyni, és büszkén mondom azt, hogy a csúcson elég.”

    Kiss Pál Tamás Rallycross eredményei:

    2016: Magyar bajnok
    2016: Eb 5. hely
    2017: Magyar bajnok
    2017: Eb 3. hely

     

  • 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba

    2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba

    Egy éves kihagyás után a Pirelli jövőre visszatér a rally világbajnokságba. Az olasz cég a versenysorozat kezdetétől, 1973-tól vesz részt a bajnokságon, ahol 181 győzelmet aratott és 25 világbajnoki címet szerzett az évek során.

    A Pirelli új abroncsokat homologizált a rally autók legújabb generációjához és a WRC2 kategória beszállítója. Aszfalton és murván is növelve az abroncsok teljesítményét és élettartamát.

    Emellett a Pirelli a jövő évtől a junior rally világbajnokságnak is kizárólagos beszállítója. Ezt a versenysorozatot az 1989. január 1-je után született pilótáknak rendezik, akik R2 osztályú Ford Fiestával versenyeznek. A nyertes egy vadonatúj Fiesta R5 gépkocsit nyer abronccsal, üzemanyaggal és ingyenes rally csomaggal a 2019-es WRC2 szezonra.

    A Pirellinél régi hagyomány a junior versenyzők pályafutásának támogatása a rally világbajnokságon a Pirelli Star pilóta program és a WRC akadémia keretében. Ezekkel a programokkal olyan versenyzőket segített gyártói csapatokkal a sport élére emelkedni, mint Craig Breen, Elfyn Evans, Hayden Paddon és Ott Tanak. A jelenlegi világbajnok, Sebastien Ogier is Pirelli abroncson nyerte junior címét 2008-ban.

    A jövő évi rally világbajnokságra a Pirelli teljesen új P Zero abroncsokat gyártott aszfaltra és Scorpion abroncsokat murvára az újratervezett, jeges és havas útra való Sottozero mellett, mely szegecses és szegecs nélküli változatban is elérhető.

    Aszfaltra fejlesztették a vadonatúj P Zero RK5A és a lágyabb P Zero RK7B abroncsot. A vizes aszfalthoz bemutatják a Cinturato RWA-t. Ezek az abroncsok új futófelületi kialakítással és gumikeverékekkel készültek, ami az eddiginél nagyobb tapadást és teljesítményt biztosít a szabadalmazott technológiáknak köszönhetően.

    Murvás úthoz az új Scorpion K4 Reinforced és a lágyabb Scorpion K6 Reinforced abroncsot vezeti be a Pirelli. Ezek az abroncsok nemcsak rendkívül gyorsak, de megerősítésük a legmostohább terepen is ellenállóvá teszi őket defekttel szemben. Az új futófelület fokozza a vezethetőséget és a kezelhetőséget.

    A Monte Carlo-i és a svédországi téli rallyhoz egy új generációs Sottozero abroncsot készített a Pirelli: a Sottozero B-t Monte Carló-ba és a (hosszú szegecses) Sottozero Ice-ot Svédországba. Ezek is szabadalmazott technológiával készültek a szegecsvisszatartás biztosítása érdekében, optimális tapadást nyújtva a pálya teljes hosszán.

    Ha tekintetbe vesszük a Rally Világbajnokságban játszott legendás, nagy múltra visszatekintő szerepünket” – mondta a Pirelli versenyfőnöke, Mario Isola –, „valamint csapataink és versenyzőink kiemelkedő sikereit, természetes, hogy jövőre visszatérünk. A Formula 1-ben szerzett tapasztalatainkra támaszkodva, kifejezetten a rally világbajnokság összetett igényeinek megfelelő abroncsokat fejlesztettünk, hogy fokozzuk versenyképességünket és megőrizzük megbízhatóságunkat. Nagy örömünkre szolgál a junior bajnokságra való visszatérés is, mert tökéletes összhangban van a fiatal versenyzők támogatásáról vallott filozófiánkkal, mely oly sok rallybajnok pályafutását segítette a múltban.”

    A január 22-28-án a Rallye Monte-Carló-val induló rally világbajnokság iránti elkötelezettsége mellett a cég továbbra is támogatja az európai rallybajnokságot, mely sok fiatal versenyző karrierjét előrelendítette és három egymást követő bajnoki címhez segítette a Pirelli versenyzőjét, Kajetan Kajetanowiczot. A 27 év alattiak junior Európa-bajnoksága ismét a Pirelli kizárólagos támogatásával kerül megrendezésre, újra R2-es autókkal.

    Ez azt jelenti, hogy a Pirelli, az ultra-nagyteljesítményű közúti személyautó-abroncsok vezető gyártója világvezető a tehetséges fiatal pilóták támogatásában is – egészen a csúcsig kísérve őket.

  • Rossi hatodik Monza Rally Show győzelme

    Rossi hatodik Monza Rally Show győzelme

    A MotoGP legenda Valentino Rossi a Monza Rally Show-n rekord hatodik győzelmet aratott, könnyebb autó miatt kapott 10 másodperces büntetés ledolgozása mellett.

    Rossi navigátorával, Carlo Cassina-val hat másodperces vezetést könyvelhetett el mindjárt a vasárnapi első szakaszon, a harmadikként célba érő korábbi Audi LMP1 pilóta Marco Bonanomi előtt. De a nyerési esélyei akadályba ütköztek az utolsó előtti szakasz előtt, mikor 10 másodperces büntetést kapott, amiért a 2016-os Ford Fiesta RS WRC a megengedettnél 7 kg-mal kevesebb volt.

    Ezzel Bonanomi 2,7 másodperces előnnyel kezdte meg a Citroen DS3-mal a 8. szakaszt, de kétszeri pályaelhagyás miatt el is veszítette. Ezek a hibák lehetővé tették Rossi számára a gyorsasági szakasz győzelmet, mellyel visszaszerezze a vezetést, végül 5,7 másodperc előnnyel fejezte be az eseményt és az ötszörös győztes Rinaldo Capello-t megelőzve a mindenkori Monza Rally győztes listájának élére állt.

    Bonanomi a harmadik helyre csúszott le a Hyundai i20WRC-t terelgető Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen mögé. Neuville pénteken megnyerte az esemény nyitó szakaszát, és szombat reggel újabb győzelmet szerzett, de 10 másodperces büntetést kapott egy pályát kijelölő elem eldöntéséért, majd egy bal hátsó defekt vetett véget az ő és Mikkelsen győzelmi reményeinek. Az utolsó szakaszt megnyerték, így az összesítésben 2,7 másodperc előnnyel a második helyen végeztek Bonanomi előtt.

    A motocross világbajnok Tony Cairoli (Hyundai) lett a negyedik, aki szintén könnyebb autó miatt kapott büntetést, míg a kétszeres olasz rally bajnok Piero Longhi (Ford) végzett az ötödik helyen.

    Egy másik WRC pilóta – a Citroen-es Craig Breen – is jelen volt Monzában, de szombaton fel kellett adnia a versenyt a DS3 motorhibája miatt.