Kategória: Rally

  • Dani Sordo a Monte-Carlo Rallye-ra koncentrál

    Dani Sordo a Monte-Carlo Rallye-ra koncentrál

    A spanyol Hyundai pilóta és navigátora, Carlos del Barrio számára nem szokványos körülmények között indul az idei évad.

    Január 25.-én, csütörtökön kezdődik a Monte Carlo Rallye, és a hagyomány szerint Monaco-ban, a Place du Casino ad otthont a Rallye világbajnokság idei szezonjának kezdetét jelentő nyitó eseménynek. A rally top kategóriájának egyetlen spanyol képviselője lesz már a 13. egymást követő évben Dani Sordo. A spanyol a Hyundai i20 Coupé WRC-vel fog küzdeni a dobogós helyekért egy olyan bajnokságban, amelyben idén csak hét futamon áll rajthoz.

    „Örömmel kezdem az ötödik szezonomat a Hyundai Motorsportnál a naptár egyik legigényesebb versenyén, Monte Carlo-ban. Erős munkakapcsolat alakult ki a csapattal, és bár az idei szezonom csak hét versenyre korlátozódik, igyekszem mindent megtenni, amit csak tudok „- mondta a spanyol.

    Az idény nyitóversenye mellett Sordo újra találkozik honfitársával, Carlos del Barrio-val, aki a 2011 – 13 közötti világbajnokságon szerzett tapasztalata után ismét diktálni fogja neki az itinert.

    „Új navigátorom van ebben a szezonban, ezért lesz néhány olyan terület, amelyet frissíteni kell, de optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy pozitív eredményt tudunk felmutatni az év első versenyén. Meg kell várnunk, mire számíthatunk Monte Carlo-ban, de az biztos, hogy nehéz küzdelemre számíthatunk a riválisainkkal – tette hozzá Sordo.

  • Sainz szerint a fia „bosszút állt” a 2018-as Dakar alatt

    Sainz szerint a fia „bosszút állt” a 2018-as Dakar alatt

    A Dakar győztes Carlos Sainz úgy véli, hogy fia, Carlos Jr ebben a hónapban „bosszút állt” minden neki adott tanácsért, amit az együléses karrierje során kapott.

    Sainz Sr rendszeres szereplő volt a fia oldalán mikor elindult a gokartból az F1-be, és még mindig részt vesz a Renault pilóta versenyein. A második Dakar győzelmét követően a hétvégén azonban Sainz elmondta, hogy a kéthetes rally során a szerepük megfordult.

    „Beszéltem vele minden nap, minden szakasz előtt és után, és azt hiszem, bosszút állt az összes tanácsért, amit egész idő alatt én adtam neki, mert ugyanezt tette az elmúlt két hétben.” – mondta a spanyol győztes. „Megbeszéltük minden nap taktikáját, ő kérdezett és minden alkalommal a véleményét is elmondta, hogy rosszabb vagy jobb volt-e.”

    Pillanatokkal édesapja győzelme után, Sainz Jr twittelte gratulációit.

     

    Sainz Sr. összehasonlította az idei évi esemény nehézségeit a két Afrikában rendezett, és ott támadást elszenvedett rallyhoz képest, és hozzátette, hogy kihívás volt fenntartani azt a nagy előnyt, amelyre csapattársa, Stephane Peterhansel győzelmi reményei elvesztése után tett szert, másrészt a szakaszok jellege és a mentális nehézségek miatt volt nehéz megőrizni a vezetést egy ilyen fárasztó viadalon.

    „Ezen a versenyen láttuk, hogy minden nap történtek a dolgok, és nagyon nehéz volt” – tette hozzá. „Minden nap lesz egy meglepetés, csapdákkal. Szerencsésnek kell lenned. Soha nem futottam ilyen versenyt. Nehéz megnyerni egy két hétig tartó eseményt. Mikor győzöl ezzel az előnnyel [44 perc], jól végezted a munkád. A Dakarok közül ez volt a legnehezebb, beleértve azt a kettőt, amikor Afrikában indultam [2006-ban és 2007-ben]. Az életem a WRC, ott érzem igazán kényelmesen magam, és örülök, hogy ezek is [hagyományos rally] szakaszok voltak. Mindent láttunk ezen a rally-n. A sok, mért szakaszt összekötő normál szakasz az a rész, ami kevésbé kényelmes számomra. Nem könnyű megtartani a ritmust, ha ennyi előnyöd van. Néha, ha lassabban haladsz, hibákat követhetsz el, és nehezebb koncentrálni, mert nem szoktál ilyen óvatos lenni.”

    Miután a Peugeot befejezte a Dakar programot, Sainz jövője kétségessé vált ezen az eseményen, de a győzelmét követően azt mondta: „Lesz idő elgondolkodni ezen. A Peugeot visszavonul, és mi meglátjuk, mit csinálunk. „

  • 2020-ban érkezhet az elektromos ralikrossz világbajnokság

    2020-ban érkezhet az elektromos ralikrossz világbajnokság

    A Ralikrossz Világbajnokság (WRX) szervezői már dolgoznak, egy hasonló és elektromos meghajtású autókat felvonultató bajnokság tervén.

    Nem ez lenne azonban az első ralikrossz verseny az elektromos autók számára, hiszen Észak-Amerikában már volt pár ilyen futam, és a következő szezontól kezdve már bajnokságot is kiírnak a számukra.

    A WRX-hez hasonló bajnokság ötletéről pedig már tárgyalóasztalhoz is ültek a felek, azaz az FIA a promóterek és az érdeklődő gyártók, utóbbiból pedig van érdeklődés szép számmal. Erről Paul Bellamy, a WRX promótere beszélt:

    „Ez egy fontos napirendi pont. Az FIA-val folyamatosan egyeztetünk, arról, hogy hogyan nézzen ki az elektromos WRX. Ennek a bajnokságnak megfizethetőnek kell lennie, nem csak a gyártóknak hanem a privát csapatoknak is. Eddig kilenc autógyártó jelezte érdeklődését, többek között olyanok is, mint a Volkswagen, a Peugeot vagy az Audi.”

    A Volkswagen és a Peugeot már korábban is kijelentette, hogy számukra fontos az elektromos ralikrossz is. A futamok rövidsége pedig lehetővé teszi, hogy a még nem teljesen kifejlett technológia is versenyképes legyen. Azt viszont mindenki kihangsúlyozta, hogy egy esetleges elektromos WRX nem helyettesíti, hanem kiegészíti a hagyományos sorozatot.

    „Ez 2020-ban már megvalósítható. Fontos azonban, hogy megfelelően dolgozzuk ki a szabályokat erre.” – zárta Bellamy.

  • A csapat nem adja fel!

    A csapat nem adja fel!

    14 tervezett szakasz, amelyből az autósoknak 13-at, a motorosoknak 12-t tartottak meg, 9000 kilométernyi össztáv, 4500 kilométernyi szelektív szakasz a 40. Dakar ralin.

    Az autós mezőnyben Carlos Sainz a második, a motorosok közt Matthias Walkner az első, a kamionosok között pedig Eduard Nyikolajev a harmadik (valójában meg már a negyedik, hiszen egyet nyert Vlagyimir Csagin versenyszerelőjeként is) győzelmét aratta.

    Szalay Balázs immár 13. alkalommal állt rajthoz a világ legnehezebb terepralis megméretésén – eddig nyolc alkalommal ért célba, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig nyolcból hétszer. Az idei megméretésen technikai hiba miatt a negyedik napon búcsúzni kényszerült.

    Az Opel Dakar Team pilótáját arra kértük, értékelje a történteket, és nézzen egy kicsit a jövőbe.

    „Nagyon sok kérdést vetnek fel bennem a történtek, hogy miért estünk ki ilyen hamar, de még így, jó néhány nap távlatából sincs lelkifurdalásom amiatt, hogy feladtuk. Mert nem adtuk könnyen a bőrünket. Egy egész éjszakányi szerelés után nekivágtunk a következő szakasznak, úgy, hogy mindössze tíz percet töltöttünk a táborban, még csak meg sem reggeliztünk, már indultunk is tovább a következő pályára, ahol ugye megint tönkrement az önindítónk a dűnék között. A legutolsónak jövő kamion rántott be minket, hogy elinduljon az autó, ha ott nem fordulunk vissza, hanem bemegyünk a dűnékbe, senki sem lett volna, aki segíthet. Most is azt mondom, jó döntés volt onnan kijönni, mert a szervizkamionunk meg sem tudta volna közelíteni a helyet, és ahhoz nem vagyunk elég gazdag csapat, hogy csak úgy otthagyjuk az autót a sivatagban.”

    A páros, ugye, egy vadonatúj Opel Crossland X-szel vágott neki a távnak, úgyhogy pontosan tudja, mi a feladat az elkövetkező hetekben, hónapokban – finomítani a technikát.

    „Hogy miként alakul a jövő, egyelőre nem tudnám megmondani, de az biztos, hogy amint hazaér az autó, helyreállítjuk. Erre szükség is van, hiszen nagyot estünk vele a dűnéről lefelé, azután pedig addig teszteljük, amíg problémamentes nem lesz az önindító. A hűtését kell jobban megoldani egyébként. A mostani Dakaron kiderült, hogy egy-két további finomításra is szükség van – ha ez mind sikerül, akkor a valaha volt legversenyképesebb autónk áll majd a műhelyünkben. Ez a négy versenynap jó volt arra, hogy meglássuk a helyünket a mezőnyben, s arra jutottunk, hogy ha nincs ennyi gondunk, napi szinten ott tudunk lenni a legjobb harmincban, az meg elég ahhoz, hogy a végelszámolásnál ott legyünk a legjobb húszban. A sportban persze nincsenek „ha”-val kezdődő mondatok, hanem csak tények, s azok azt mutatják, a 2018-as Dakaron nem sikerült végigmennünk. Az Opel Dakar Team azonban nem adja fel, s néhány hónapon belül az is kiderül, merre indul tovább…”

  • Segíts te is Alonsónak, hogy megszerezhesse Sainz Dakar-győztes sisakját!

    Segíts te is Alonsónak, hogy megszerezhesse Sainz Dakar-győztes sisakját!

    Közismert, hogy Fernando Alonso saját múzeuma számára apránként gyűjtögeti a többi versenyző sisakjait. Most épp idősebb Carlos Sainz friss, Dakar-győztes sisakjára fáj a foga, és Twitter bejegyzése szerint Sainz azt mondta neki, hogy meg is kapja azt, ha segít neki abban, hogy Twitter követőinek száma elérje a 200 ezret (jelenleg id. Sainznak 155 ezer követője van). 😀

    Ha te is szeretnéd, hogy Alonso megkapja a sisakot, kövesd Twitteren id. Carlos Sainzot! 😀

    https://twitter.com/alo_oficial/status/954776705566208000

     

  • Dakar 2018: Sainz szerezte meg a Peugeot búcsú győzelmét

    Dakar 2018: Sainz szerezte meg a Peugeot búcsú győzelmét

    A rali legenda Carlos Sainz második Dakar győzelmét szerezte meg a 2018-as maratoni tereprali versenyen.

    A kétszeres Rallye világbajnok Sainz nem tudta befejezni az előző három Dakar-t, melyeken a Peugeot csapat versenyzőjeként vett részt, ám a 2018-as negyedik alkalommal szerencsésnek bizonyult a spanyol pilóta számára.

    Miután túlélte a nagy lemorzsolódást hozó nyitó szakaszt Peruban, Sainz – aki már korábban, 2010-ben Volkswagennel megnyerte a Dakar-t – a Bolívia gyönyörű fővárosába, La Paz-ba érkező, majd a pihenőnap után onnan induló mindkét szakaszt megnyerte. Ez a két szakaszgyőzelme volt az eseményen, de a végső győzelemhez vezető útja viszonylag sima volt – a vitatott büntetéstől eltekintve egy quad-os versenyzővel történt állítólagos esemény miatt, amit végül töröltek.

    Sainz ugyan a 9. helyen, 3 perc, 19 másodper hátránnyal végzett az idei Dakar utolsó szakaszán, de 43:40 perc előnnyel zárta a maratont a legközelebbi rivális Nasser Al-Attiyah előtt. Győzelme azt jelenti a Peugeot számára, hogy a 4 alkalommal való indulásukból háromszor ők végeztek az élen, miközben versenyzőik 25 szakaszt nyertek meg az összesen 48-ból.

    A szombati, 14. – egy 120 km-es hurokban kialakított – szelektív szakaszt, közel a maratoni verseny végső befutójához, az argentin Cordoba nevű városban – a Toyotával induló Giniel de Villiers nyerte. A dél-amerikai 40 másodperccel gyorsabb volt, mint a legközelebbi rivális Stephane Peterhansel, így csatlakozott csapattársa, Al-Attiyah mellé a végső összesítésben a dobogó harmadik fokára.

    A Peugeot pilóta Peterhansel a negyedik helyen zárta az idei versenyt. A 13-szoros Dakar-bajnok, a pénteki szakaszon történt balesete miatt csúszott le a dobogóról.
    Az X-raid Mini legkiemelkedőbb pilótája, Jakub Przygonski az ötödik helyen végzett egy óra 20 per hátránnyal Peterhansel mögött, míg a Khalid Al Qassimi és a WRC pilóta Martin Prokop a hatodik és hetedik helyen ért célba.

    Az első 10 helyezettAz első 10 helyezett:

    1 Carlos Sainz/Lucas Cruz                             Peugeot 49h16m18s
    2 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel              Toyota   +43m40s
    3 Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz             Toyota +1h16m41s
    4 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret     Peugeot +1h25m29s
    5 Jakub Przygonski/Tom Colsoul                   Mini     +2h45m24s
    6 Khalid Al Qassimi/Xavier Panseri               Peugeot +4h20m58s
    7 Martin Prokop/Jan Tomanek                      Ford +7h20m49s
    8 Peter van Merksteijn/Maciej Marton           Toyota +7h41m28ss
    9 Sebastian Halpern/Edu Pulenta                  Toyota +9h08m10s
    10 Lucio Alvarez/Robert Howie                     Toyota +9h18m46ss

  • Szalay Balázs „legjei” a 40. Dakar rali végén

    Szalay Balázs „legjei” a 40. Dakar rali végén

    A legnagyobb meglepetés
    Az, hogy nem mentünk végig. Mert bár a Dakar kőkemény verseny, 2004 óta sikerült mindig célba érnünk rajta. Most azonban a technikai problémák megakadályoztak ebben.
    Meglepett az is, hogy a Toyoták sokkal jobban teljesítenek, mint a Minik. Mert arra mindenki számított, hogy a Peugeot megnyeri a versenyt, de őszintén mondom, én azt hittem, a Mini meg tudja szorongatni – erre azonban esélye sem volt.

    A legnehezebb szakasz
    Mindenképp a perui szakaszok voltak a legnehezebbek – bárkivel beszélek, ezt mondja. A sok dűnéhez, a sok homokhoz az utóbbi időben nemigen szokott hozzá a mezőny. Ezek miatt a szakaszok miatt mondja azt a versenyzők többsége, hogy mióta Dél-Amerikába költözött a Dakar, ez volt a legnehezebb verseny.

    A legmagasabb pont
    Négyezer-nyolcszáz méteren keltünk át Peruból Bolíviába, ami azért volt különleges, mert leesett a hó és a helyi kamionok elakadtak. A versenyautóval úgy kellett szlalomozni közöttük, az egyiket balról, a másikat jobbról kerülve jutottunk át a hágón. Az autó viselkedésén is lehetett érezni egyébként, hogy magasan vagyunk – az Opel Crossland X ereje elfogyott, egy-egy gázadásnál nem úgy ugrott, ahogy szokott. Lassabban pörgött fel a ritkább levegő miatt, jóval lomhábban mozgott.

    A legjobb nap
    Számunkra nem volt olyan, hogy legjobb. Már az első szakaszon is kellett egy kis pluszt menni, mert nem találtuk meg az egyik waypointot, utána pedig minden nap önindító-problémával küszködtünk. Voltak viszont az egyes napoknak nagyon jó részei, amikor a megmászhatatlannak tűnő dűnéken úgy átmentünk, mint kés a vajon. Amikor lentről felnéztünk az egyik legmagasabbra, emlékszem, hirtelen nem is gondoltam, hogy fel tudunk jutni… A Crossland X azonban simán megbirkózott vele.

    A legkisebb különbség
    Két nappal a verseny vége előtt, 7600 kilométer megtétele után egyetlenegy másodperc választotta el egymástól az éllovas kamazos Nyikolajevet és az ivecós Villagrát a kamionosok mezőnyében. Ha megnézzük az autósok versengését, az első és a tizedik helyezett között majdnem tíz óra a különbség, úgyhogy az egy másodperc elképesztően kicsi különbség. Mint ahogy egészen elenyésző különbség volt aközött a két Mini között is, amelyek a második napon ugrottak egymás orrára. Az is ritka, hogy két autó menjen fel ugyanarra a dűnére ugyanabban a pillanatban, de az, hogy két csapattárs – esetünkben Jazid el-Radzsi és Boris Garafulic – szinte lehetetlen.

    A legkritikusabb helyzet
    Amikor felborultunk, és nem voltunk a nyomon. Félő volt, hogy senki sem jön majd arra, senki sem vesz észre és senki sem segít visszaborítani, behúzni az autót, hogy elinduljon. Az is viszonylag kiélezett pillanat volt, amikor az egyik dűne tetején megálltunk, nem volt önindítónk és semmi másban nem bízhattunk, csak hogy jön valaki és behúz. Az egyik Volkswagen könyörült meg végül rajtunk.

    A legnagyobb csalódás
    Az, hogy nem segítenek egymásnak a versenyzők. A legutolsó emlékem, amikor megálltunk és segítségre szorultunk még 2007-ből való, amikor beestünk két homokdűne közé. Az utánunk érkező kamion egyből megállt, és segített. Most viszont, amikor este ott álltunk egy kötéllel a dűnék között, volt olyan kamion, amelyik lassítás nélkül húzott el mellettünk – annyit sem kérdezett, hogy vízre van-e szükségünk. Ilyen régebben, Afrikában, sőt, még itt Dél-Amerikában sem igen történt meg. Egy kicsit kiábrándító is, hogy ennyire máshogy állnak a Dakarhoz a versenyzők.

    Legjobb versenyző jelenleg a mezőnyben?
    A motorosokat annyira nem követem, úgyhogy nem tudom megmondani, ki közülük a legjobb, de ahogy elnéztem, ott is elég nagy volt a csillaghullás.
    Az autósok közül egyértelműen Stéphane Peterhansel a legjobb – a győzelmei magukért beszélnek. Nem hinném, hogy lesz még valaha valaki a Dakaron, aki ennyit tud nyerni, mint ő. A tizenhárom győzelem brutálisan sok.
    A kamionos mezőnyben jelenleg Eduard Nyikolajev a legjobb szerintem – ezt bizonyítja, hogy volt olyan nap, amikor felborult és mégis megnyerte a szakaszt. Olyan, mint a macska, mindig talpra esik.

  • Pierre Budar váltja Yves Matton-t a Citroën-nél

    Pierre Budar váltja Yves Matton-t a Citroën-nél

    Matton csatlakozik az FIA-hoz a Rally Osztály igazgatójaként, miután megvalósította a Citroën Racing WRC-be való visszatérését.

    Annak ellenére, hogy a Citroën Racing vezetésében változás történt, a cél ugyanaz marad, hogy a csapat újabb győzelmeket érjen el a motorsportokban, ahol már a Rallye világbajnokságon 8 -, a WTCC-n 3 gyártói vb cím mellett tavaly 2 győzelem és az év végi összesítésben a csapat 4. hely írható a nevük mellé.

    Mostantól Yves Matton lesz a WRC osztály új vezetője. Az őt váltó Pierre Budar azt mondta: „Nagyon tisztában vagyok azzal a kihívással, amelyet e rendkívüli csapat irányításával vállalok, és arra fogok törekedni, hogy a lehető legtöbbet hozhassam ki az előrébb jutást jelentő tehetségekből.”

    Az új csapatfőnök a Központi Gépészmérnöki Főiskolán végzett Nantes-ban, ezután 1989-ben csatlakozott a PSA csoporthoz mérnökként. 2010-ben létrehozása után a sportversenyek osztályát vezette, majd 2016-ban kiterjesztette szerepvállalását az ügyfelek versenyprogramjainak irányításával. Emellett felelős a 308 TCR és a C3 R5 fejlesztéséért.

    A tudása új dinamizmust fog adni a Citroën Racing csapatának, amely már készen áll a 2018-as szezora, ami mindössze másfél hét múlva veszi kezdetét Monte Carlo-ban a Kris Meeke, Craig Breen C3 WRC trióval.

  • Legyél Te is Dakar versenyző, itt a készülő játék trélere!

    Legyél Te is Dakar versenyző, itt a készülő játék trélere!

    A Dakar ralira mindenki úgy tekint, mint a világ egyik legnehezebb versenye, és most te is nekivághatsz a kalandoknak virtuálisan is. Évről-évre amatőrök és profik vágnak neki Dél-Amerikának, és a legkápráztatóbb tájakon versenyeznek, a legnehezebb szakaszokon a motorsportban. Bárki indulhat ha van rá pénze, így akár a Chelsea volt menedzsere is, Andre Villas Boas is elindult volna, ha épp egy sérülés nem hátráltatná.

    Mire valójában eljutsz oda, rengeteg pénzt elversz, hiszen repülővel kell utaznod, nevezési díj, szervizkamiont és szerelőket kell, hogy bérelj. Köszönhetően az új Dakar 18 játéknak, azonban ez még ha virtuálisan is, de jelentősen olcsóbb lehet. A játék megjelenik majd PC-n, illetve konzolokon is, tehát PS4-en és Xbox One-ra is. Fejlesztője a Bigmoon Entertainment, ők már dolgoztak a múltban WRC és MotoGP játékokon, idén ez volt a soros. Íme a tréler!

    A játék amennyire csak lehet, a Dakar minden fontosabb elemét valósághűen próbálja majd megjeleníteni, állítja a játék rendezője. A játékban az összes valójában indult játék vezethető lesz, és nem lesz könnyű. Így autókkal, motorokkal, kamionokkal és quadokkal is lehet majd indulni, és lesz egyjátékos mód, valamint többjátékos mód is online és offline is.

    Marc Coma, a Dakar sportigazgatója már nagyon várja a játék elkészültét:
    „A Dakar így már nem csak egy két hétig tartó kaland lesz már, hanem a rajongóknak is meglesz a lehetőségük, hogy átéljék mindezt teljesen ebben az új játékban.”

  • Még határozottabb Ford-jelenlét a Rally Világbajnokságon: 2018-ban a Ford Performance is segíti az M-Sport Ford World Rally Team munkáját

    Még határozottabb Ford-jelenlét a Rally Világbajnokságon: 2018-ban a Ford Performance is segíti az M-Sport Ford World Rally Team munkáját

    A Ford Motor Company ma bejelentette, hogy nagyobb mértékű pénzügyi és műszaki támogatást nyújt régi motorsport-partnerének, az M-Sport csapatnak, amely 2017-ben mind az egyéni, mind a gyártói címeket megszerezte a FIA Rally Világbajnokságon (WRC) az EcoBoost-motoros Ford Fiesta WRC versenyautóval.

    A világ egyik legeredményesebb autóversenyzőjének tartott, és ezért a Brit Birodalom Rendjének tisztjéül választott Malcolm Wilson vezetésével működő, az angliai Dovenby Hallban működő M-Sport Ford World Rally Team csapat 2018-tól kezdve értékes technikai támogatásra is számíthat a globális Ford Performance részlegtől, amit Mark Rushbrook, a globális motorsport-tevékenységekért felelős igazgató irányít.

    A Ford a 2017-ben nyújtott műszaki és pénzügyi hozzájárulások után immár még nagyobb befektetésekkel támogatja az M-Sport Ford World Rally Team munkáját, hogy a csapat a 2018-as WRC-szezonban – és természetesen a későbbiekben is – ütőképes maradjon.

    A Ford határozottabb támogatása fontos szerepet játszik abban, hogy az M-Sport megtarthatta a 2017-es FIA WRC egyéni bajnokát, Sébastien Ogiert. Ő és a feltörekvő tehetség, Elfyn Evans a csapat kulcsfigurái, akik navigátoraikkal, Julien Ingrassiával és Daniel Barrittal 2018-ban is rajthoz állnak majd a Ford Fiesta WRC-vel.

    “A Ford és az M-Sport 20 éves együttműködése már a rallysport minden szintjén páratlan sikereket eredményezett, amelyekre nagyon büszkék vagyunk; emellett pedig világszerte megalapozta a Fiesta hírnevét a rallyversenyzők körében,” nyilatkozta Rushbrook. “Tavaly a vadonatúj Fiesta kifejlesztésével támogattuk az M-Sportot, és az autó bajnoki címeket szerzett a csapatnak. Már izgatottan várjuk, hogy 2018-ban még komolyabban segíthessük a munkájukat.”

    A Ford már 1997 óta folyamatosan az M-Sport partnere. A Ford által kiválasztott rally-specialistaként az M-Sport gyártja a Ford versenyautókat a rally több géposztálya számára is, a FIA R2-től kezdve egészen a sportág csúcsát jelentő WRC-ig. A világon jelenleg több mint 400 darab, az M-Sport által fejlesztett Ford Fiesta versenyez a rallysportban.

    “Az évek során mindig élvezhettük a Forddal való együttműködés fantasztikus előnyeit, most pedig hatalmas örömmel tölt el minket, hogy a márka 2018-ban még nagyobb mérvű támogatással segít nekünk megvédeni a világbajnoki címünket,” mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója.

    “Sébastien és Elfyn részvételével újra ütős gárdával léphetünk pályára, a magasabb szintű műszaki támogatás pedig lehetővé teszi a Ford Fiesta WRC sikeres továbbfejlesztését. A verseny szorosabbnak ígérkezik, mint valaha, de biztos vagyok benne, hogy együttes erővel és partnereink támogatásával ugyanazt a remek teljesítményt nyújtjuk majd, ami már 2017-ben is diadalra vitt minket.”

    A Ford 1,6 literes EcoBoost benzinmotorjával hajtott Ford Fiesta WRC rallyautó a vadonatúj Fiestára épül, amely már Európa-szerte kapható, és a kínálatban ugyanúgy szerepel a stílusos Fiesta Titanium, mint a Ford Performance izomautói által inspirált Fiesta ST-Line és a gazdag felszereltségű Fiesta Vignale. A 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motorral felszerelt és válaszható üzemmódokkal vezethető vadonatúj Fiesta ST 2018-ban már kapható lesz a márkakereskedésekben.