Kategória: Rally

  • Tim Gábor dobogós hellyel mutatkozott be a Rallye2-ben

    Tim Gábor dobogós hellyel mutatkozott be a Rallye2-ben

    A sikeres pályaautós karrier után Tim Gábor 2017-ben már belekóstolt raliba, és a MARB Északi régiójának bajnoka lett. 2018-ra komoly lehetőséget kapott, hisz a JG-2 Racing Team színeiben egy gyári fejlesztésű Opel Adam R2-vel a Rallye2 bajnokságban indulhat Timár Tamás navigátorával.

    A télies tavasz nem kedvezett a párosnak, csak közvetlen az Eger Rallye előtt tudtak komolyabban tesztelni. Mivel a Tim nem ismerte a pályákat, és még nem versenyezett Rallye2-ben, a csapat nem emelte magasra az elvárásokat az első verseny előtt. Az egyetlen feladata volt a kettősnek, a tanulás és a célba érés.

    Az Eger Rallye tíz gyorsasági szakaszát szombaton rendezték a Rallye2 számára, hosszú és nehéz verseny várt a több mint 50 indulóra.

    Tim Gábor óvatosan kezdett, de már az első gyorsaságin a Top10-ben autózott. Szakaszról szakaszra emelte a tempót és a verseny felére már a negyedik helyen állt. A záró powerstage szakaszt a harmadik helyen fejezte be, mellyel külön pontokat is szerzett. Az összetett harmadik helyen, és kategóriája második helyén zárta a szezonnyitó Eger Rallye-t, alig 5 másodpercre lemaradva az abszolút győztestől.

    „Minden új volt, az autó, a pályák, a rendezés, a verseny menete, minden. Nagyon izgultunk, nem akartunk hibázni, időbüntetéseket begyűjteni. A verseny felétől már kezdtünk felérni az elejére és nagyon szorossá vált a vége. Akár az abszolút győzelemre is esélyünk lett volna, de az utolsó gyorson először mentem sötétbe a kocsival és nem lehetett nagyobb kockázatot vállalni, célba kellett érnünk. Sok pontot szereztünk és reméljük a jó bemutatkozással megháláltuk a belénk vetett bizalmat. Köszönjük a csapatnak és támogatóinknak, Miskolcon támadunk!” – nyilatkozott Tim Gábor a verseny után.

  • Az M-Sport egy elektromos Fiestán dolgozik

    Az M-Sport egy elektromos Fiestán dolgozik

    Malcolm Wilson megerősítette, hogy csapata megkezdte az első elektromos rally autó építésének projektjét.

    „Ez a piac, barátom”, ahogy Rodrigo Rato mondaná. A világ motorsportja egyre közelebb és közelebb áll az elektromos korhoz, és az M-Sportnál nem akarják, hogy ez váratlanul érje őket. A jelenlegi világbajnok brit alakulat az első elektromos rally autójuk létrehozásával foglalkozik. Ezt erősítette meg Malcolm Wilson. A Cumbria-i csapat főnöke tudja, hogy az elektromos rally autókban még rengeteg a kiaknázatlan lehetőség, emellett egy nagyon vonzó piacnak is lennie kell egy nem túl távoli jövőre nézve.

    „Mi az M-Sportnál mindig keressük a kihívásokat” – mondta a korábban maga is versenyző csapatfőnök. „Ez a következő technológiai lépés a sportban, de nem árulok el részleteket. Olyan partnerekkel dolgozunk együtt, akik osztják a nézeteinket, és titoktartási megállapodásokat is aláírtunk. Elegendő annyit mondani, hogy egyetértünk, és ha a dolgok így folytatódnak, remélem, hogy már ebben az évben kész lehet a tesztautó, mely az R5 karosszériájára épülne, de nem az lenne a végleges verzió.”

    Wilson elképzelése szerint az elektromos rally autókat elsőként az országos és regionális bajnokságok számára kellene gyártani, melyek rövidebb eseményekből állnak, mint a világbajnokság. Ezenkívül a WRC jelenlegi szabályozása nem ér véget 2021-ig, ezért logikus egy olyan technológia kifejlesztése, amely a legmagasabb szintű kategória jövőbeni programjaiban is szerepeltethető.

  • A Citroën bővítheti Loeb WRC programját

    A Citroën bővítheti Loeb WRC programját

    A Citroën csapatvezetője, Pierre Budar azt állítja, hogy nyitott a Sebastien Loeb-el való bővebb együttműködésre, és a WRC szereplését az eddig tervezett három eseményen túlra is kiterjeszteni.

    Loeb vezette is a múlt hétvégén a Mexikó Rallyet, mielőtt szombat délután a második szekcióban egy bal első defekt miatt lecsúszott az ötödik helyre, ahol végül befejezte a futamot.

    Budar és Loeb csapattársa, Kris Meeke egybehangzóan azt mondták, hogy gyakrabban szeretnék látni Loeb-öt a C3-ban. „Három versenyben állapodtunk meg, egyelőre azzal foglalkozunk,” – mondta Budar a Motorsport.com-nak.

    „Az idén teljesítjük a kitűzött célt, majd Korzika és Spanyolország után [Loeb következő két versenye] lesz alkalmunk újra beszélni róla, hogy megnézzük, mik a lehetőségek. „De én nem ismerek olyan csapatvezetőt ebben a szervízparkban, aki ne akarná ezt a fickót a csapatában látni teljes munkaidőben – ugyanez a helyzet nálunk is.”

    Budar-t lenyűgözte Loeb sebessége, akinek öt év óta ez volt az első murvás versenye. „Mexikó rendkívüli bizonyítéka a teljesítményének” – tette hozzá. „Láttuk, hogy még mindig nagyon gyors, és megmutatta, hogy milyen jól tudja kezelni az új autót. Amikor a második napon, a harc közepén átvette a vezetést, mikor mindenki nagyon keményen nyomja, nem számítottunk rá, hogy ilyen hamar ennyire gyors lesz. Tudtuk, hogy jó dolgokat tud csinálni, de azt hittem, több időbe telik.”

    Meeke elmondta, reméli, hogy Citroën meggyőzheti Loeb-öt, hogy vegyen részt több eseményen, miután pozitívan hatott a csapatszellemre.
    „Ez elég hihetetlen volt, hogy őszinte legyek” – mondta Meeke. „Mindannyian meríteni tudtunk az energiából, amit a jelenléte adott. Különösen én, annyira pozitív volt.”

    „Mindig azt mondtam, hogy vissza kellene hívni a csapathoz, és ez az esemény csak megerősít benne. Ha lenne esélyem rá, hogy egy teljes szezont végigcsináljak vele, akkor tudnám csak igazán, hogy mennyit tanulhatok.”

    „El tudná képzelni, hogy milyen erővel rendelkeznénk, ha mindez az idei évben megvalósulna, és Craig [Breen] futna a harmadik autóval? Kétségtelen, hogy jobb helyezést tudnánk elérni a gyártók világbajnokságán is, akkor miért ne lépnénk meg ezt a következő évben? Nagyon, nagyon erős csapat lehetnénk, ha meg tudnánk győzni, hogy jöjjön vissza, és egy kicsit több versenyen induljon.”

  • Kimi visszatérne a rali világbajnokságra!

    Kimi visszatérne a rali világbajnokságra!

    Amennyiben 2018-ban végleg befejezné a Forma-1-et, Kimi Räikkönen újra tenne egy próbát a WRC-ben. Ezt ráadásul nem másutt állítja, hanem egy rajongó kérdésére válaszolta, a tegnap óta kapható aktuális F1 Racing magazinban. Kerry Millward Nagy Britanniából kérdezte, hogy visszatár-e még valaha a WRC-be, erre Räikkönen: „Egy pár raliversenyre talán, pusztán az élvezetért. Reménykedem benne, hogy összejön.”

    A 38 éves versenyző 2009 és 2011 között volt aktív részese a rali világbajnokságnak, és először csak vendégszereplő volt a 2009-es finn ralin. 2010 és 2011 között azonban már rendszeres résztvevője volt a versenyeknek. A legjobb helyezése 2010-ben egy összetett ötödik hely volt, Törökországban. A végelszámolásnál mindkétszer tizedik lett a bajnokságban. 2012-ben aztán a Lotus csapattal visszatért a Forma-1-be.

    A királykategóriában azonban 2018 végén lejár a szerződése a Ferrarival, és valóban könnyen újra a rali világában találhatjuk, akár a ralikrossz világbajnokságon is:
    „Ugyan még nem volt időm tesztelni ilyen autót, de már párszor felajánlották. Mókásnak tűnnek, hasonlóak a WRC autókhoz, de nagyobb a teljesítményük. Nagyon jó lenne legalább kipróbálni egy ilyet.”

    A Citroën DS3-asról, amit annak idején hajtott, remek véleménye van, szerinte a legjobb, amit raliautóként eddig vezethetett: „Könnyű és agilis, nagy erővel, – igazán élveztem! Bonyolult volt azért igazán gyorsan vezetni, és még figyelni kellett a jegyzetekre is. Vezetni azonban nem volt nehéz. A tesztpályán gyorsnak lenni meg egy dolog, egy igazi rali etapon azért némileg bonyolultabb volt.”

    Ami Räikkönent biztos nem érdekli, az egy olyan jellegű indulás az Indy 500-on, mint amilyenben tavaly része volt Fernando Alonsonak, így ennyit válaszolt William Jonson-Smith kérdésére: „Már nem érdekel. Az Indy egy remek verseny, és pár éve biztosan szívesen részt vettem volna benne. Ma már azonban nem.”

  • Ogier győzött, Sordo lett a második

    Ogier győzött, Sordo lett a második

    A francia megszerezte idei második győzelmét, őt a spanyol Hyundai pilóta követi.

    Egy nagyon izgalmas verseny után, amelyen Dani Sordo és Sébastien Loeb is állt az élen az első és második napon, szombat délután egy másik Sébastien, Ogier vette át a vezetést, melyet a rally végéig meg is tartott.

    Az M-Sport jelenlegi világbajnoka nyerte a „Sébastian-ek” közötti párbajt, és szuper intelligens versenyzés után megszerezte a szezonban második győzelmét, kihasználva versenytársai hibáit és problémáit a León közelében zajló futamon.

    A francia pilóta mögött, aki ma elkötelezte magát, hogy megtartsa első helyét, Dani Sordo futott be másodikként. A spanyol versenyző kihasználta Kris Meeke hibáját, aki a vasárnapi első gyorsasági szakaszon megforgott a Citroen C3 WRC-vel, ezzel több, mint 40 másodpercet veszített, és ezüst tálcán nyújtotta át a második helyet a Cantabria-i párosnak.

    Dani Sordo és Carlos del Barrio együttműködésének első dobogós helyezése, akik messze a legjobban teljesítettek a Hyundai csapat versenyzői közül az azték szakaszokon, és ezen jó eredmény birtokában optimizmussal tekintenek a következő, Korzika szigetén tartandó eseményre.

    A dobogó harmadik fokára Kris Meeke állhatott fel, annak ellenére, hogy hibázott az SS20-on. A brit, aki hullámzó teljesítményt nyújtott a hétvégén, harmadik helyen végzett a C3 WRC-vel a másik Hyundai pilóta, Andreas Mikkelsen előtt. Sébastien Loeb, aki tegnap vezette az eseményt, ötödik helyen végzett, majd őt Thierry Neuville követi, aki legszívesebben elfelejtené ezt a versenyt.

    Az első 10 helyezett:

    1 S. OGIER 3:53:58.0
    2 D. SORDO +1:13.6
    3 K. MEEKE +1:29.2
    4 A. MIKKELSEN +1:48.4
    5 S. LOEB +2:34.6
    6 T. NEUVILLE +9:13.0
    7 P. TIDEMAND +10:34.7
    8 J. M.LATVALA +15:47.1
    9 G. GREENSMITH +17:19.3
    10 P. HELLER +24:28.1

  • Dani Sordo tartja vezető helyét Loeb támadásai ellenére

    Dani Sordo tartja vezető helyét Loeb támadásai ellenére

    A Hyundai spanyol pilótája továbbra is tartja a pénteki nap második gyorsaságija után megszerzett vezető helyét a kilencszeres világbajnok Loeb előtt.

    „Déja vu.” hasonlattal is illethetnénk a kialakult helyzetet. Dani Sordo és Sébastien Loeb volt a verseny első napjának két főszereplője a WRC harmadik fordulójában, a Mexikói Rally-n. Ez tökéletesen emlékeztetett a 10 évvel ezelőtti „csatáikra”, amikor is csapattársak voltak, de a későbbiekben nem lett folytatása a dolognak.

    A két páros egyértelművé tette, hogy az életkor csak egy szám. A Hyundai spanyolja szenzációs teljesítményt nyújtott, és navigátorával, Carlos del Barrio-val vezető pozíció birtokában mehettek aludni, mindössze 7,2 másodperc előnnyel a francia világbajnokhoz képest.

    A délutáni szekció kedvezőbben alakult Loeb számára, aki újra gyorsasági szakaszt tudott nyerni (egymás után kettőt is – a szerk.) három évvel, egy hónappal és tizenhárom nappal az utolsó világbajnoki futama után. Mindez a 44 éves Haguenau-i versenyző mérhetetlen tehetségét mutatta.

    A nap két főszereplője után Ott Tänak következik. Az észt szenzációs versenyt fut, ami megmentheti a Toyota becsületét, mivel csapattársai nem tudnak versenyben lenni a Yaris WRC motor túlhevülésének különböző problémái miatt. Mindent összevetve, Tänak a harmadik a küzdelemben, és szombaton a rally második szakaszát az élen állótól mindössze 11 másodperc lemaradással kezdheti meg.

    Kris Meeke elvesztette lendületét. A brit napja hullámzó volt, hol felfelé lépegetett, majd pedig lefelé haladt, csak többé-kevésbé sikerültek a dolgai, és emiatt nagyon frusztrált. Néhány bosszantó hiba, mint például a 8-as gyorsaságin való megforgás Sébastien Ogier elé, a negyedik helyre utasította. A jelenlegi világbajnok jó ütemben haladt egész nap és másnap jobb pozícióból indulva maximálisan ki fog használni minden lehetőséget a támadásra, ezzel a dobogóra kerülést megcélozva.

    A fiatal „repülő finnek”, Esapekka Lappi és Teemu Suninen kénytelenek voltak kihagyni az esti három szakaszt. Mindketten kiállni kényszerültek az El Chocolate 2 elnevezésű, 7-es gyorsaságin, 1,5 km különbséggel. Suninenék szalagkorlátnak ütköztek, és sajnos a másik autó is megsérült. Elfyn Evans versenye sem folytatódik tovább, aki a délelőtti 4-es gyorson nagy sebességnél történt ütközés következtében még a levegőben is volt, az autó felfüggesztése és még több pontja megsérült. Navigátorát is elég erős ütés érte, emiatt kórházba kellett szállítani kontroll vizsgálatra.

    Szombaton a verseny második, egyben utolsó előtti szakaszán minden eldőlhet. A csapatoknak két kört, ebben kilenc, összesen 140 km-t magába foglaló speciális szakaszt kell teljesíteniük.

    Az összetett első 8 helyezettje:

    1. D. SORDO
    2. S. LOEB +7.2
    3. O. TÄNAK +11.0
    4. K. MEEKE +25.0
    5. S. OGIER +30.2
    6. A. MIKKELSEN +31.7
    7. T. NEUVILLE +2:01.9
    8. P. TIDEMAND +5:05.6

  • Neuville vezet Mexikóban, Sordo a nyolcadik

    Neuville vezet Mexikóban, Sordo a nyolcadik

    Folytatódik a belga Hyundai pilóta jó formája, amit a Mexikó Rally első, utcai gyorsasági szakaszának megnyerésével be is bizonyított. Spanyol csapattársa a nyolcadik helyen áll, 4.5 másodperc hátránnyal.

    Az „Ott folytasd, ahol abbahagytad” mondás értelmében a Svéd Rallyn aratott szenzációs győzelme után Neuville a szezon harmadik versenyét a lehető legjobban kezdte meg 2:06.7 tizedmásodperces leggyorsabb időt autózva a 2,53 km-es szakaszon. A Guanajuato városában megrendezett látványos és technikás gyorsasági különlegessége, hogy az UNESCO Világörökség részét képező belvároson halad át, mely alatt a jármű- és gyalogos forgalom számára is megnyitott, kiterjedt bányászati alagútrendszer húzódik.

    Thierry Neuville futotta a leggyorsabb időt a Hyundai-al, őt követi Ott Tänak 1.9 másodperccel, majd mindössze egy tizeddel Sébastien Ogier következik. A másik két Toyota Yaris WRC pilóta, Jari-Matti Latvala és Esapekka Lappi foglalja el a negyedik és ötödik helyet.

    Dani Sordo és Carlos del Barrio óvatosan kezdték el mexikói kalandjukat, tudván, hogy a valódi rally pénteken kezdődik León közelében. Így a cantabriai páros a nyolcadik helyen végzett, a nagy figyelemmel kísért Sébastien Loeb előtt, aki a WRC-be való visszatérése után kezdésként a tizedik leggyorsabb időt teljesítette, 4.7 másodperccel lemaradva a versenyben vezető mögött.

    Pénteken, európai idő szerint 17: 33-kor rajtol a Mexikói Rally első gyorsasági szakasza, melyet további 8 követ ugyanazon a napon, 157 kilométert magába foglalva.

  • A hó miatt rövidebb lett Ogier Mexikó Rallyra felkészítő spanyolországi tesztje

    A hó miatt rövidebb lett Ogier Mexikó Rallyra felkészítő spanyolországi tesztje

    Erős havazás nehezítette a hét elején az M-Sport Mexikó Rallyra felkészülő tesztjét, emiatt világbajnokuk, Sébastien Ogier a tervezett programjának csak a felét tudta teljesíteni.

    A Ford Fiesta Almería-ban, Dél-Spanyolországban futott, amikor a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt két nappal korábban be kellett fejezniük a tesztet. Elfyn Evans a terveknek megfelelően, mindenféle megszakítás nélkül befejezte felkészülését, majd Ogier napján elkezdett havazni, emiatt a csapat harmadik pilótája, Teemu Suninen már egyetlen kilométert sem tudott megtenni az időjárás miatt.

    „A legfontosabb dolog lett volna a srácok számára, hogy a Monte Carlo és Svédország különböző körülményei után murván mehessenek” – nyilatkozta az M-Sport helyettes csapatvezetője, Rich Millener az Autosportnak.

    „Elismerem, hogy Teemu került a legrosszabb helyzetbe, mert nem tudott tesztelni, de Elfyn és Seb legalább egy kis időt eltölthetett az autóban. De legyünk őszinték: ennek a tesztnek abszolút vitatható a jelentősége, hiszen Mexikóban a +30 fokban, nagy tengerszint feletti magasságban versenyzünk, míg Spanyolországban a magasság nagyjából teljesült, a legmagasabb hőmérséklet viszont olyan tizenöt fok körüli volt.”

    Evans, – aki tavaly a Finn Rally előtti tesztet nem tudta elvégezni, de második helyen végzett a versenyen – elégedett volt az autóval és a teljesített időkkel. „Számunkra nagyon jók voltak a feltételek.” – mondta. „Egyik nap vége felé egy kicsit hűvösebb volt, sikerült is néhány kört menni a kemény keverékű gumival. Ez nem volt ideális, de legalább az érzést megtapasztalhattuk.”

  • Hyundai R5-tel 2018-ban!

    Hyundai R5-tel 2018-ban!

    Az egész éves versenyszezonnak egy Hyundai i20 R5-el vág neki a Ritmus Ase párosa, Várkonyi Szabolcs, Makai Gergellyel az oldalán, aki tavaly debütált a navigátori székben fotós pályafutása mellett. Az idei évben már nem lesznek újak a versenyek, mivel nagyjából a tavaly is teljesített futamoknak vágnak neki a Mitropa kupában, valamint a március elejei felkészülési versenynek, a Kumrovec Rally-nak.

    Várkonyi Szabolcs:

    Először is szeretném megköszönni régi és új támogatóinknak, hogy végre egy R5-ös autóban ülhetünk, amivel akár meg is nyerhetjük a Mitropa Kupa sorozatot, bár egyelőre nem tudjuk, hogy kik lesznek ellenfelek. Március első hétvégéjén kezdődik a szezon számunkra, az első horvát bajnoki futamon, a Kumrovec Rallye-n, ami egy remek felkészülés a két hét múlva esedékes Rebenland Rally-ra, ami a Mitropa első állomása, mivel nagyon hasonló karakterisztikájú pályák vannak ott is. Ami egyelőre kérdőjeles, az az időjárás, az elmúlt években kellemes, napsütéses 15 fokban sikerült itt versenyezni, idén azonban durva mínuszok vannak és sok a hó is a pályán, illetve mellette, így Monte feelinges verseny várható, még akkor is, ha szombatra már 8-10 fokot jósolnak, hisz a folyamatosan olvadó hótól biztosan nedves, saras lesz az út. Gerivel már összeszoktunk tavaly, a pályákat is megismertük, így biztosan gyorsabbak leszünk, még akkor is, ha számunkra új az autó, hiszen aszfalton még nem mentem a R5-el. Természetesen tesztelünk előtte, de nem valószínű, hogy tudunk hasonló körülményeket produkálni, mint amik kint várnak ránk. Mindenestre nagyon várjuk a debütálásunkat R5-el, már lassan 3 hónapja nem ültünk versenyautóban, nagyon hiányzik már a közeg mindkettőnknek.

    Makai Gergely:

    Hétvégén megkezdjük a 2018-as szezont az új Hyundai i20 R5 versenyautóval. Fantasztikus, hogy egy ilyen komoly technikával és háttérrel vehetünk részt a versenyeken, köszönjük partnereinknek a bizalmat! A Kumrovec rally remélhetőleg egy jó felkészülési verseny lesz számunkra, szeretnénk az autóval aszfalton barátkozni és picit állítgatni is Rebenland Rally előtt. Nagyon várjuk már a hétvégét, ha tehetitek látogassatok meg minket, de ha most nem tudtok, akkor kövessetek minket a facebook és youtube csatornánkon!

    Támogatóink segítségét köszönjük: Hetech Trend, Vasút Komplett, Droidx, GDP Guru, Autoflex Ker., Villumen, Airvent, Carwax, Di-Fer csoport, ZFW Hortiservice, Sütödetech, VPT Group, ATRA Kft., KÉK – PTI Kft., Sun&Fun Holidays, CATA, RD InterBox Trans Kft.

  • Tim Gábor egy Opel Adam R2-vel várja az Eger Rallye-t

    Tim Gábor egy Opel Adam R2-vel várja az Eger Rallye-t

    Tim Gábor újra komoly autóba ülhet, hisz a mai napon jelentette be a JG-2 Racing, hogy a többszörös magyar bajnok vezetheti az Eger Rallye-n a gyári fejlesztésű Opel Adam R2-t. Tim navigátorával, Timár Tamással a Rallye2 mezőnyében vesz részt az idénynyitó viadalon.

    Tim Gábor főként a pályaversenyzésben jeleskedett, nyert hazai márkakupákat, illetve 2016-ban első komolyabb nemzetközi idényében a Skoda Octavia Cup bajnoka lett. 2017-ben futotta első teljes rallye idényét és Timár Tamás navigálásával elnyerte a MARB Északi Régió bajnoki címét, illetve az országos értékelésben harmadikok lettek. Az év végi Szilveszter Rallye-n is rajthoz állt a páros, jelentős előnnyel nyertek a 2000cc-es kategóriában.

    Miután egy évet a saját építésű Nissan Sunny GTi-vel lehúzott, 2018-ban újra komoly technikát vezethet a vanyarci pilóta! A JG-2 Racing és annak csapatvezetője, Farkas Kálmán bizalmat szavazott Timnek, és Ő vezetheti a csapat Opel Adam R2-es versenygépét a szezonnyitó versenyen, az Eger Rallye-n, azt az autót, mellyel a csapat 2017-ben a Rallye2 második helyét szerezte meg. Navigátora idén is Timár Tamás lesz.

    „Ez egy fantasztikus lehetőség, még most sem hiszem el! Remélem hamar összeszokom az autóval és sikerül felvennem a ritmust, mert szeretném egy jó eredménnyel meghálálni a bizalmat Farkas Kálmánnak és természetesen a támogatóknak. Az Eger Rallye előtt lesz lehetőség tesztelni, így minden adott, hogy egy jó versennyel mutatkozzunk be a csapatnak. Természetesen a tapasztalati hiányt nem tudjuk pótolni, nem is akarunk túl nagy tehert magunkra venni, de bízunk egy jó versenyben és jó eredményben! Ezzel az autóval abszolút első helyért lehet menni, de ehhez idő kell!” – értékelte a bejelentést Tim.