Kategória: Rally

  • Sainz: Alonso nagyon menne a Dakarra

    Sainz: Alonso nagyon menne a Dakarra

    A rally világának legendás alakja, Carlos Sainz elárulta, hogy Fernando Alonso nagyon ki akarja magát próbálni a Dakaron.

    A spanyolt viszont nem csak a Dakarral, az F1-el is szóba hozzák (újra meg újra), ő azonban cáfol. Viszont egyre több az arra utaló jel, hogy a Dakaron indul. A Toyota állítólag nagyon szívesen menne vele. Ne felejtsük el, hogy tesztelt is egy Hiluxot tavasszal.

    Most pedig az idősebbik Carlos Sainz nyilatkozta a Marcának, hogy maga Alonso is szeretné kipróbálni magát a legendás rallyversenyen: „Mókás lenne egy csapatban menni, tudom, hogy Fernando nagyon szeretne menni a Dakarra.”

  • Opel Dakar Team: Fel kell kötni az alsóneműt!

    Opel Dakar Team: Fel kell kötni az alsóneműt!

    Elkezdődött a pályabejárás a Dakaron, amelynek történetében új fejezet nyílik januárban, hiszen a karaván Szaúd-Arábiába költözik, ahol szinte kizárólag homokos pályákon zajlik majd a küzdelem. Ez várhatóan fekszik majd a 15. Dakarjára készülő Szalay Balázsnak (akinek ezúttal is Bunkoczi László diktálja majd az itinert), hiszen ő a legjobban a dűnék között szeret autózni.

    De vajon mit lehet tudni a pályákról?

    Egyrészt azt, hogy gyönyörű tájakon vezet majd az út, különleges formájú sziklák és elképesztő erőről tanúbizonyságot tévő fák árnyékában, a jordániai határhoz közeledve pedig sziklás-homokos utakon.

    „Új fejezet nyílik a Dakar történetében, de az üres papírlapok máris megteltek színekkel – nyilatkozta David Castera, a Dakar rali új versenyigazgatója. – A világ sivatagjainak csodája ez. Szaúd-Arábia már előzetesen is remek helyszínnek ígérkezett, hiszen ismertük a környező országok természeti adottságait, de az első pályabejárás az ország északi és nyugati régióiban minden várakozásunkat felülmúlta. A változatos terep és a kihívásokat rejtő domborzat lehetőséget ad számunkra, hogy komplex versenyt rendezzünk. Már az első 4500 kilométer és az első 10 nap nézelődés után kijelenhetjük, nagy kihívás vár a Dakar indulóira 2020-ban, elszántnak és kitartónak kell lenniük, ha célba akarnak érni.”

  • Ralikrossz-vb – Három év múlva elektromos autókkal versenyeznek majd

    Ralikrossz-vb – Három év múlva elektromos autókkal versenyeznek majd

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sport világtanácsának pénteki döntése értelmében 2022-től elektromos autókkal versenyeznek a ralikrossz-világbajnokságon.

    Az FIA honlapjának közlése szerint az azt megelőző évben, 2021-ben vegyesen lesznek a mezőnyben elektromos és hagyományos meghajtású autók, ezt követően alakul át teljesen a sorozat, melyben 400 és 500 kilowatt közötti teljesítményű motorokkal látják el a kocsikat.

    A ralikrossz-vb-n jelenleg egy magyar pilóta, Szabó Krisztián szerepel, aki egy Audival versenyez.

  • Dakar: újítások pro és kontra

    Dakar: újítások pro és kontra

    Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő.

    Javában zajlanak az előkészületek a 2020-as Dakar ralira, amelyen jó néhány újítás várja a versenyzőket, ha nem lenne elég, hogy vadonatúj helyszínen, Szaúd-Arábiában rendezik meg a viadalt, vagyis a helyi versenyzőkön kívül senki sem ismeri majd az ottani körülményeket.

    Az idei résztvevők – így a pályafutása legjobb eredményét beállítva a 20. helyen végző Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős is – tájékoztatást kaptak az újításokról, hogy tudják, mire számíthatnak.

    A fentieken kívül például üzemanyag-támogatásra, arra, hogy elengedik a szervizjárművek extra kompköltségeit, és támogatják a dél-amerikai versenyzők járműveinek szállítását. Huszonöt százalékos kedvezményt kapnak az újonc női csapatok, és a friss dakarosok egyébként is olcsóbban nevezhetnek. Minden nap végi táborban felépítenek egy dobogót, hogy megünnepeljék a sivatagi show hőseit.

    Az idei szisztémát továbbfejlesztve a versenyből kieső pilóták (kivéve azokat, akik egészségügyi ok miatt álltak ki) kapnak egy úgynevezett Joker-lehetőséget, és ha rendbe hozták a járművüket visszaállhatnak a versenybe. Attól kezdve viszont más mezőnyben értékelik őket.

    „A szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy vonzóvá tegyék a versenyzők számára a szaúd-arábiai viadalt, ez látszik az újításokból – mondta Szalay Balázs, aki tizennégy alkalommal állt rajthoz a Dakaron és kilencszer célba is ért. – Tetszenek az ötleteik, kivéve Joker-lehetőséget, mert számomra a régi Dakar volt az igazi, amelyen ha reggel nem voltál ott a rajtnál, kiestél. Ez mindenkit arra ösztönzött, hogy foggal-körömmel küzdjön. Tudom, persze, hogy a jokerezőket külön értékelik, de mégis, a Dakaron szerintem csak az érjen célba, aki végigküzdi a távot.”

  • Forddal is dobogón Tim Gábor

    Forddal is dobogón Tim Gábor

    Az Eger Rallye-n bezsebelt maximális pontszám és győzelem után Miskolcon kiesett vezető helyről Tim Gábor, így nagyon fontos volt a jó szereplés Székesfehérváron. Végül a Tim – Timár páros dobogóra állhatott a Rallye2 bajnokság harmadik futamán, bár az utolsó pillanatban autót kellett találniuk, hogy rajthoz állhassanak.

    Az egri győzelem és a miskolci kiesés után a bajnoki tabella második helyén várta a folytatást a Tim Gábor – Timár Tamás kettős. Az Opel Adam R2-ben Miskolcon felrobbant a motor, így egy teljesen új erőforrás után kellett néznie a csapatnak, ám ez nem készült el időben. A JG2-Racing így a verseny előtti napon meghozta a döntést, egy bérelhető autó után kell nézni. Így esett a választás a Ford Fiesta R2-re, mely közel azonos teljesítménnyel bírt mint elődje.

    Azonban tesztre és felkészülésre már nem maradt idő, így Tim az első gyorsasági szakaszon kezdte meg az ismerkedés az M-Sport technikájával. A Rallye2 mezőnyének csak hat szakasz volt a táv Székesfehérváron, így sokat számított, ki tud az első méterektől a határon menni.

    Timék az utolsó három szakaszra tudták felvenni a tempót, és a 13. helyről fokozatosan léptek előre. Az 5. és 6. szakaszon is abszolút második időt autóztak, kategóriájukban pedig a leggyorsabbak voltak.

    A célba az abszolút ötödik helyen érkeztek, kategóriájukban pedig 0,1 mp-el maradtak el a második helytől.

    „Egyrészt hatalmas csalódás, hogy nem a saját autóval álltunk rajthoz, úgy hiszem, azzal a győzelemre lett volna esélyünk. De fantasztikus lehetőség is volt, hogy kipróbálhattam egy másik top technikát, a Fordot! Köszönöm ezt a csapatnak! Az autó nagyon más volt, mint amiket megismertem eddig, 1 literes, három hengeres turbós motor. Nagyon furcsa, de látható, erre halad a világ, és el kell ismerni, nagyon gyors autó. Én azért jobban szeretem az üvöltő szívó motort. De az ötödik hellyel elégedett vagyok, a kategóriánkban pedig dobogóra álltunk. Nincs nagy hátrányunk a bajnokságban, van még esélyünk a bajnoki címre!” – nyilatkozta Tim a verseny után.

    A Tim – Timár páros a bajnokság harmadik helyén várja a folytatást, mely Veszprémben lesz júliusban.

  • Autóversenyen indul Alonso barátnője, Linda!

    Autóversenyen indul Alonso barátnője, Linda!

    Úgy fest, hogy a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso barátnője, Linda Morselli is kedvet kapott az autóversenyzéshez – még ha nem is vérkomolyan.

    Linda másodmagával a Rally des Princesses nevű versenyen indul épp, mely egy kifejezetten nőknek szóló rali verseny, klasszikus autókkal.

    Linda és partnere, Renata Zanchi egy Porsche 356-ossal álltak rajthoz a versenyen. A 2-es rajtszámú sárga autót pedig Freddie-nek nevezték el, Freddie Mercury után.

    A verseny Párizsból induló verseny első, 302 km-es szakaszát ma teljesítik, majd a Zoo Parc de Beauval – Vichy – Aix-les-Bains útvonalon át június 6-án megérkeznek majd St-Tropez-ba.

    Linda természetesen Alonso Kimoa márkájának ruháiban mutatkozik, és nagyon menő, a logójával ellátott Kimoa autós kesztyűje is van. 🙂

     

  • Mattias Ekström ellen versenyez Szabó Krisztián a legendás pályán

    Mattias Ekström ellen versenyez Szabó Krisztián a legendás pályán

    Spa, Eau Rouge, Ekström: klasszikus versenyhelyszínen teljesíti harmadik ralikrossz-világbajnoki hétvégéjét Szabó Krisztián. Belgiumban egy különleges ellenfelet is kap: visszatér a WRX mezőnyébe a 2016-os világbajnok, Mattias Ekström, az EKS csapatfőnöke.

    Abu Dhabi – ahol a kétszeres Super 1600 ralikrossz Európa-bajnok döntős szerepléssel és negyedik hellyel debütált – és Spanyolország után május 11-12-én Belgiumban harmadik állomásával folytatódik az FIA ralikrossz-világbajnokság, azaz WRX szezonja. Bár Spa-Francorchamps az egyik legnagyobb történelmű európai versenyhelyszín, az itt kialakított ralikrosszpálya annyira új, hogy a vb-mezőnyből még senki sem vezethetett rajta. A rajtrács állandó magyar résztvevője, az Audi S1 EKS RX quattróval versenyző Szabó Krisztián már csütörtökön megérkezett, és lenyűgözte a pálya hangulata, valamint az ikonikus Eau Rouge kanyar, amely az RX-vonalvezetésnek is része.

    „Korábban soha nem jártam még itt, elképesztő látvány! Az egész pálya gyönyörű helyen helyezkedik el, az erdő közepén, le-fel kígyózik a dombokon, rögtön nagyon megtetszett.  Az Eau Rouge pedig egyáltalán nem olyan, mint a tévében! A ralikrosszpálya kialakítása is tetszik, viszonylag sok a murvás szakasz, az pedig valódi, laza talajú murva. Az utolsó kanyar egy döntött murvás kanyar, kíváncsi vagyok, hol fog kialakulni a gyors ív, hiszen azon a vonalon kell menni, ahol a többiek, mert ott a legtisztább és leggyorsabb.”

    „Alig várom, hogy mehessek rajta. A helyszín lenyűgöző, igaz, az időjárás, mondjuk úgy, hogy eléggé angolos. Úgy néz ki, ez lesz az első esős Supercar-versenyem. Ezzel kapcsolatban kettős érzéseim vannak, mert a Super 1600-ban a legjobbak közé tartoztam esőben, de ezekkel az összkerekes autókkal még soha nem mentem ilyen körülmények között” – számolt be pályabejárásáról az EKS pilótája.

    Mattias Ekströmöt senkinek sem kell bemutatni, aki járatos az autósportban. Hírnevét túraautókkal alapozta meg egy svéd (STCC) és két német (DTM) bajnoki cím megnyerésével, melyek mellé 2016-ban a ralikrossz-világbajnoki címet is megszerezte. A népszerű svéd az előző két szezont ezüstérmesként zárta a WRX-ben, majd közölte, szögre akasztja a bukósisakot, azzal az ígérettel, hogy látni fogjuk még ralikrosszpályán. A visszatérésre Belgiumban kerül sor, így Szabó Krisztián először fog csapatfőnökével együtt versenyezni.

    „Hozzá kell tenni, hogy Ekströmék a hét elején Höljesben tesztelték az Audit. Egy újabb fejlesztésű futóművet kaptak, és kicsit átállította az autót, ami szerinte így jobban fog kedvezni nekem. Nagyon jól ismeri, hogy nekem milyen viselkedésű autó kedvez, ezért biztos vagyok benne, hogy valami jót rakott össze számomra. Az előző versenyeken telefonon adta az instrukciókat, amik már akkor nagyon hasznosnak bizonyultak, most először fog személyesen is segíteni. És úgy, hogy közben a pályán ellenfelek leszünk! Ezt várom legjobban a mostani hétvégében” – mondta el Szabó Krisz.

    A hétvége két szombati és két vasárnapi kvalifikációs futama azfiaworldrallycross.com élő online közvetítésében lesz nyomon követhető, az elődöntőt és döntőt a Spíler 2 TV adja 14.00 és 16.00 között.

    A WRX állása 2/10 forduló után: 1. Kevin Hansen (svéd, Peugeot 208) 56 pont; 2. Niclas Grönholm (finn, Hyundai i20) 48 pont; 3. Timmy Hansen (svéd, Peugeot 208) 38 pont; 4. Janis Baumanis (lett, Ford Fiesta) 36 pont; 5. Szabó Krisztián (magyar, Audi S1) 28 pont.

  • Szalay: Nagy futam, nagy élmény!

    Szalay: Nagy futam, nagy élmény!

    Immár hetedik alkalommal tartották meg a Nagy Futamot, amelyre ezúttal is több tízezer ember volt kíváncsi Budapest gyönyörű, történelmi belvárosában. Hosszú, tömött sorokban álltak a szurkolók az Andrássy út két oldalán, valamint az Erzsébet téren, és aki csak villanásnyi képeket látott a hátsó sorokból, az is megérezte az utcai parádé hangulatát – méghozzá az elképesztő hanghatások miatt. Az Opel Dakar Team terepjárójának dörmögésére is mindenki felkapta a fejét – Szalay Balázs már évek óta állandó résztvevője a május 1-jei utcai parádénak, és minden egyes alkalommal nagyon élvezi a bemutatót.

    Már az is mozgalmas volt, amikor délelőtt megnyitották a paddockot a nézők előtt, hiszen elképesztő mennyiségű ember tódult be a versenyautók közé, több ezernyi fotó készült mindenkiről. A valódi show azonban csak ezután, 14 órakor következett a belvárosi aszfalton – a versenyzők számára ez mindig afféle örömautózás, hiszen nincs tét, nincs rajtuk nyomás, lehet trükközni.

    Igen, még az Opel Grandland X-szel is – annak ellenére, hogy ezt az autót nem erre a terepre tervezték.

    „Jó volt látni, hogy a versenyzők nagyon élvezték a bemutatót, még a Formula–1-es Max Verstappen is, mert legyen szó bármilyen szakágról, viszonylag ritkán fordul elő, hogy ennyire közel lehetnek hozzánk a szurkolóink – mondta Szalay Balázs, aki 14 alkalommal állt rajthoz a Dakar ralin, és kilencszer ért célba. – Nagyon jó, hogy évről évre ilyen sok ember előtt tudjuk megmutatni, miről is szól az autósport, s bár a Grandland X-et nem kifejezetten aszfaltra tervezték, azért mindig nagyon élvezzük a Nagy Futamot. Az idén javasoltam a rendezőknek, hogy építsünk egy ugratót a pályára, mert úgy még látványosabb lenne, de persze ez csak tréfa, az F1-es autó aligha venné könnyedén az akadályt.”

    A július 12-14 között tartandó Hungaroring Classicra hangolva a klasszikus autók is részt vettek a felvonuláson. Ők teljesen más korszakot és hangulatot képviseltek – de ugyanakkora sikert arattak.

  • Szabó Krisztián: Minden jól ment az elődöntő utolsó fél köréig

    Szabó Krisztián: Minden jól ment az elődöntő utolsó fél köréig

    Összességében erősebben sikerült a barcelonai versenyhétvége, mint a szezonnyitó Abu Dhabiban, még ha a végső nyolcadik helyezés nem is ezt tükrözi. A ralikrossz-vb résztvevője, Szabó Krisztián dühös ellenfele agresszív megmozdulása miatt.

    Egy kiváló, döntőben elért negyedik helyezés után érkezett Szabó Krisztián az FIA ralikrossz-világbajnokság második fordulójára, Spanyolországba, a barcelonai pályára, amelyet az első helyszínnel, Abu Dhabival ellentétben már ismert. Szombaton a két kvalifikációs futamot követő, nap végi ötödik hely bizakodásra adott okot: bár a kétszeres Európa-bajnok a vasárnapi két kvalifikációs futamon a köztes eredménylista nyolcadik pozíciójába csúszott vissza, az elődöntők körébe továbbjutott. Itt a legjobb hat közé, a döntőbe kerülésért küzdött, de Janis Baumanis egy agresszív manőverrel kizökkentette, így az EKS pilótája utolsó helyen zárta a második elődöntőt.

    „Talán a legjobb futamom a Q3 volt a hétvégén, a leggyorsabbak csoportjában, csak pár tized különbséggel kaptam ki. A Q4-ben már gyengébb eredményt értem el, miután beragadtam a jokerkörét teljesítő Doran mögé, így összetettben nyolcadik lettem. Az elődöntőben minden jól alakult az utolsó kör feléig. Ekkor egy kis helyet hagytam a jokerről nagyobb tempóban visszatérő Baumanisnak, aki szerintem kissé agresszív módon, nem túl szabályosan kijjebb rakott, úgy előzött meg” – összegezte a vasárnapi történéseket érezhető csalódottsággal az Audi S1-gyel versenyző Krisztián. Az incidenst vizsgálták, de nem osztottak ki büntetést a lett ellenfélnek.

    „Most, nem sokkal utána dühös vagyok, mert az én nézőpontom szerint nem volt túl korrekt, túl sok volt már, ahogyan megérkezett. Viszont legalább ezen a versenyen is sokat tanultam, azt, hogy jobban kell védenem a pozíciót, ez más, mint amihez eddig hozzászoktam.”

    „Pozitív viszont a barcelonai hétvégéből, hogy gyors voltam, amikor egyedül mehettem, akkor egy-egy körön megvolt a tempóm. A teljes futamon kell még javítanom, mert a rajtoknál és az első körben buktam el a pozíciókat. Az eredmények nem feltétlenül ezt mutatják, mégis úgy gondolom, összességében erősebb volt ez a hétvége, mint a múltkori. Az is jó hír, hogy annak ellenére, hogy nem jutottam a döntőbe, még mindig ötödik vagyok a bajnokságban, ahányadik a verseny előtt is voltam. Két hét múlva folytatás Spában” – tekintett már most előre Szabó Krisztián.

    A spanyol WRX eredménye: 1. Timmy Hansen (svéd, Peugeot 208); 2. Kevin Hansen (svéd, Peugeot 208); 3. Andreas Bakkerud (norvég, Audi S1); 4. Niclas Grönholm (finn, Hyundai i20); … 8. Szabó Krisztián (magyar, Audi S1).

    A WRX állása 2/10 forduló után: 1. Kevin Hansen (svéd, Peugeot 208) 56 pont; 2. Niclas Grönholm (finn, Hyundai i20) 48 pont; 3. Timmy Hansen (svéd, Peugeot 208) 38 pont; 4. Janis Baumanis (lett, Ford Fiesta) 36 pont; 5. Szabó Krisztián (magyar, Audi S1) 28 pont.

    Részeredmények: Q1: 9. Q2: 4. Q3: 8. Q4: 14. INT: 8. SF2: 6.

    Következő verseny: Spa-Francorchamps, Belgium, május 11-12.

  • A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor

    A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor

    Száz százalékos teljesítménnyel érkezett Miskolcra Tim Gábor, maximális pontszámmal vezette a Rallye2 bajnokságot. Timár Tamás navigátorával megnyerték a szezonnyitó Eger Rallye-t, így bizakodva várták a 2019-es bajnokság második fordulóját. Az autójuk motorja azonban a verseny vége előtt felrobbant, így vezető helyről estek ki a Miskolc Rallye-n.

    Az Eger Rallye rendkívül sikeresen zárult a többszörös bajnok Tim Gábor számára, az Opel Adam R2-vel megnyerték a versenyt abszolút és kategória értékelésben, sőt a powerstage-n is a legjobbak voltak, plusz 5 pontot zsebeltek be ezzel. A Rallye2 bajnokság második versenyére Miskolcon került sor.

    A Rallye2 mezőnyének pénteken egy prológot, majd szombaton nyolc szakaszt kellett teljesítenie, összesen több mint 100 versenykilométerrel. A Tim – Timár páros jól kezdett, végig élmezőnybe autózva a 60 indulóból, taktikusan lépkedve előre. Az első négy gyorsasági szakasz után már az élen álltak, sőt megnyerték az 5. gyorsaságit is, közel fél percre növelve az előnyt az első helyen.

    A hatodik gyorsasági szakaszon azonban nem érkezett meg a piros Opel a célba. A páros motorja a szakasz közepénél váratlanul, minden előjel nélkül felrobbant, majd lángra is kapott. A lángokat ugyan eloltották, de a versenyt fel kellett adniuk.

    Videón a kiesés és a tűz:

    „Nagyon bosszantó ez a kiesés, mert már jelentős előnyünk volt és kezünkben volt az irányítás. A verseny elején jól váltogattuk a gumikat, jól reagáltunk az esőre, majd a felszáradó pályára. Növeltük a tempót, kiadtunk magunkból mindent amit lehetett. Azonban az Opel motorja nem így gondolta és kilehelte a lelkét. Ez már a tartalék motorunk volt, és sok versenykilométer volt benne, de még bírhatott volna egy kicsit. Most gyulladt ki alattam először autó, és remélem utoljára. Nincs más hátra, le kell szegnünk a fejünket és a következő versenyre még jobban kell koncentrálnunk. Nyerni megyünk Székesfehérvárra.” – nyilatkozta Tim a verseny után.

    A Rallye2 bajnokság most egy kényszerpihenőt tart, mert az Iseum Rallye elmarad. A folytatás júniusban Székesfehérváron.