Kategória: Rally

  • Világpremier Frankfurtban: első gyártóként mutat be az Opel elektromos raliautót

    Világpremier Frankfurtban: első gyártóként mutat be az Opel elektromos raliautót

    Teljesen új fejezet kezdődik az autósportban: az Opel a világ első gyártójaként kínál vevőinek akkumulátoros-elektromos raliautót. Az Opel Corsa-e típuson alapuló elektromos versenyautó világpremierje a Frankfurti Autószalonon (közönségnapok szeptember 12-22.) lesz.  Aztán jövőre indul az ADAC Opel e-Rally Cup, a villanyautók világszerte első márkakupája.

    Az új versenysorozattal sikeres partnerkapcsolatát folytatja az Opel és az ADAC (ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Német Autóklub). Az elmúlt években 18 nemzet csaknem száz tehetségének nyújtott perfekt beszállási lehetőséget a ralisportba az ADAC Opel Rallye Cup. A gyors pilóták az ADAC Opel Rallye Junior Team tagjaként, nemzetközi szinten mutathatták meg tudásukat – zsinórban (2015-től 2018-ig) meg is szereztek négy Európa-bajnoki címet az ADAM R2-vel. Most az új Opel Corsa-e lép az ADAM helyébe a rali pályákon. Az új versenyautó teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka pedig 260 newtonméter.

    „A Corsa-e mindenki villanyautója – rendszeres használatra tökéletesen alkalmas, és megfizethető. E jellemzők sokat számítanak az autósportban is, sőt abban csak igazán! Nem kevésbé értékes tulajdonság az új Corsa aktív és dinamikus viselkedése. A széria-kocsi alapján fejlesztettük ki az elektromos raliautót – a világ első gyártójaként“, mondta az új márkakupáról szólva az Opel-főnök, Michael Lohscheller.

    Az ADAC sport-elnöke, Hermann Tomczyk hozzátette: „Az ADAC Opel e‑Rally Cup elsőként hozza be az elektromos hajtást a tömegsportba, és mindenekelőtt az utánpótlás nevelésbe, amiben új lehetőségeket nyit meg előttünk az innovatív koncepció, illetve az együttműködés a PSA csoporttal. Biztos vagyok, hogy az ADAC Opel e-Rally Cup messze Németország határain túl is erős impulzust ad az autósportnak!“

    Az ADAC Opel e-Rally kupát kezdetben a német rali-bajnokságban és néhány kiválasztott további rendezvényen írják ki. Indítását 2020 nyarára tervezik, és a következő évre átnyúlóan legalább nyolc pontszerző futamból áll össze az úgynevezett „Super Season“. A koncepció része ezenkívül egy átfogó tehetségfejlesztő program, amelynek első lépcsőjét többek között a 2016-ban debütált nagy sikerű ADAC Opel Rallye Academy alkotja. Akkor több mint ezer fiatal érdeklődő jelentkezett az egyedülálló „rali-válogatóra”, amelyből egyenesen az ADAC Opel Rallye Cup-ba vezetett a legtehetségesebbek útja. Ezt a jól kitalált koncepciót viszik most tovább, egészen a nemzetközi élvonalig kiépítve.

    Az Academy és az ADAC Opel e-Rally Cup révén a legjobb utánpótlás-versenyzők, az új Opel Corsa R2-vel, felléphetnek a támogató program következő lépcsőfokára, a Junior Rali Európa-bajnokságba. Csúcstehetségeknek további lehetőségeket is kínál az Opel betagozódása a PSA csoportba, hiszen két testvérmárkája közül a Peugeot erős versenygépeket futtat az R5-szabályzat szerint, a Citroën pedig a világbajnokságban szerepel. Megvan tehát az esély felemelkedni a rali legmagasabb csúcsaira.

    „Az Opel kötődése hagyományosan erős a ralisporthoz. Büszkén tekintünk vissza eredményeinkre, a hét Európa-bajnokágra és a Walter Röhrl – Christian Geistdörfer páros 1982-es világbajnokságára, Opel Ascona 400-zal. Most elektromosan folytatjuk, és meg fognak lepődni a szurkolók, hogy hogyan megy az e-Cup autónk!“, mondta Lohscheller.

    Az Opel Corsa-e Rallyt teljes gőzzel fejlesztik Rüsselsheimben. Egyelőre 15 darabot állítanak elő az ADAC Opel e-Rally Cup 2020/2021-es sorozatához. Ügyfélcsapatoknak jóval 50 ezer eurós nettó ár alatt kínálja a kocsit az Opel Motorsport.

    Opel Corsa-e Rally műszaki adatok

    Elektromos motor: szinkronmotor
    Teljesítmény: 100 kW (136 LE)
    Nyomaték: 260 Nm
    Energiatároló: lítiumion-akkumulátor, 50 kWh
    Erőátvitel: fronthajtás, Torsen-differenciállal
    Futómű: rali-futómű, elöl McPherson-rugóstagok, Uniball gömbcsuklókkal
    Kerék: 7 x 17 col; ET20
    Kormánymű: elektromos szervokormány:
    Fék: 4-dugattyús féknyergek, hűtött tárcsák, elöl 332×28 mm, hátul 264×12-mm. Féknyomás hátul állítható, rekuperáláshoz illesztett fékvezérlés, hidraulikus „Fly-Off“ kézifék
    Karosszéria: könnyített nyers karosszéria, hegesztett bukócső-keret, alsó motor- és váltómű-védő lemez, tűzoltó készülék, száraz akkumulátor, gyorszáras géptető és hátsó fedél, vonószemek
    Elektromos rendszer: ESP, kipörgésgátló és ABS kikapcsolva, autósport-műszerfal adatnaplózóval, újonnan fejlesztett nagyfeszültségű (HV) biztonsági figyelmeztető rendszer, opcióként Tripmaster és kiegészítő fényszórók
    Méretek: hosszúság: 4.060 mm
    szélesség: 1.770 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál)
    magasság: 1.440 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál)
    tengelytáv: 2.540 mm (2 mm-rel nagyobb a szériánál)

  • Tim Gábor második az Salgó Rallye-n

    Tim Gábor második az Salgó Rallye-n

    Tim Gábor számára az idei év főként a műszaki hibákról szólt, a Salgó Rallye-ig megrendezett öt bajnoki futamból csak hármat tudott befejezni, így csak győzelemmel lett volna esélye a bajnoki címre.

    A vanyarci pilóta hazainak számító versenyén mindent kisajtolt az Opel Adam R2-ből, de nem bírt a bajnoki esélyes párossal. Timár Tamás navigálásával szakaszgyőzelmet is szerzett, de végig a második helyen autózott az opeles páros. A célba is így érkeztek, ezzel a bajnokságban előre léptek szintén a második helyre.

    „A Salgó Rallye előtt még matematikailag volt esélyünk a bajnoki címre, de Trencsényi Vincéék tempóját most nem bírtuk felvenni. Végig 100%-on mentünk, nem volt műszaki gondunk, a gumikkal is jól taktikáztunk. Így elmondható, nem itt ment el a bajnoki cím esélye, hanem az előző futamokon, a kieséseken. A második hellyel maximálisan elégedettek vagyunk, ebben nem maradt. A bajnoki ezüstre még van esélyünk, erre kell a továbbiakban koncentrálnunk.” – nyilatkozta Tim a futam után.

    A Rallye2 Országos Bajnokság október 11-13. között zárul a Mecsek Rallye-val.

  • Alonso első Dakar tesztjéről: Eddig jó

    Alonso első Dakar tesztjéről: Eddig jó

    A napokban vált biztossá, hogy Fernando Alonso tényleg elkötelezte magát a Dakar iránt, és a Toyotával meg is kezdi a felkészülést a legendás rallyversenyre.

    A spanyol már bele is vágott, és most is éppen tesztel, egész pontosan egy négynapos edzésen vesz részt Namíbiában, augusztus 20-23 között.

    A Forma-1 kétszeres világbajnoka az első benyomásairól beszélt a Motorsport.comnak, valamint arról, hogy min lepődött meg, miközben leküzdötte a hatalmas homokdűnéket, köztük a hírhedt 7-es dűnét, aminek magassága a 380 métert is meghaladja.

    „Elsőre ijesztőnek tűnt” – mesélte. „Egy ilyen emelkedőt nagy tisztelettel kell megközelíteni. Fejlett technikát igényel, amit én még nem sajátítottam el. Párszor ki is kellett húzni a bajból.”

    „Az érzés valódi, mert az eddigi tesztek nagyon kontrolláltan zajlottak le. A csapatom hatalmas tapasztalatának köszönhetően pedig mindig tudtuk, mi vár rám pontosan. Először menni tanulok meg, utána futni. Kis lépésekben fejlődök és nyerek önbizalmat, minden menet után csökken a félelem. Eddig jó.”

    A következő kihívás Alonsóra szeptember közepén vár, a dél-afrikai Harrismith 400 alkalmával.

  • Bottas hozta az ötszörös raligyőztes Meeke idejét

    Bottas hozta az ötszörös raligyőztes Meeke idejét

    Valtteri Bottas elárulta, hogy egy finnországi teszten, mikor egy Toyota Yaris WRC-vel gyakorolt, hozta a WRC futamgyőztes Kris Meeke idejét, első kavicsos terepen való vezetése során.

    A finn az idei F1-es szezon előtt vett részt először raliversenyen, azóta azonban többször is gyakorolt már. Elmondása szerint ez jó hatással is van rá.

    Az ötszörös raligyőztes Meeke is teljesítette korábban pontosan ugyanazt a szakaszt, amit most Bottas. A finn pedig állítólag tudta produkálni ugyanazt az időt.

    „A nap végére sikerült azt a tempót hoznom, mint Kris Meeke, aki már többször is teljesítette ezt a szakaszt korábban.” – mondta a Crash.netnek.

    „Ez elég ösztönző volt így, az első kavicson töltött napomon.”

    „Az új élmény mindig nagyszerű érzés.”

    „Amikor az ember kipróbál valami mást, az nagyon király és új érzés.”

    „A ilyesfajta ralira azért jön az ember, hogy jól érezze magát, ne legyenek emberek körülötte, semmiféle nyomás, kívülről sem, és magam részéről sem.

  • Bottas hasznosnak tartja a ralitesztjeit

    Bottas hasznosnak tartja a ralitesztjeit

    Valtteri Bottas elismerte, hogy a ralitesztjei nem csak az élvezet miatt hasznosak, hanem további előnyökre is szert tesz általa. A finn pilóta a hazájában is tesztelhetett a Toyotával, és lenyűgözően teljesített.

    Bottas jelenleg az eddigi legjobb szezonját éli a Forma-1-ben, hiszen az első négy futamból kettőt is megnyert, mégis a versenyülésének a sorsa a Mercedes kezében van, mert év végével lejár a szerződése. A királykategória téli szünetében pedig teljesítette is már az első raliversenyét.

    Bottas legutóbb a Toyotával tesztelt, és szerinte nem csak szórakozás volt ez, hanem valós előnyei is származnak ebből a kalandból, mesélte a crash.net-nek:

    „Móka ez, hiszen úgy érzem, hogy ez jó nekem. Ugyanakkor mindig tanulok valami újat a vezetésről. Minél több különféle autót vezetsz, különféle felületeken, azokból mind csak származik előnyöd később. Nagyon élvezem, ez a fő oka annak, hogy csinálom, de előnyöm is származik belőle. Ez a gondolatmenetem mögötte. Soha nem vezettem eddig egy rendes autót murván, így ez egy új tapasztalat volt nekem, és minden remekül alakult.”

  • Sergett-forgott Bottas az M-Sport Fordjával

    Sergett-forgott Bottas az M-Sport Fordjával

    Valtteri Bottas nem Míkonoszon vagy Ibizán lógatja a lábát a Forma-1 nyári szünete alatt, de még csak nem is egy finn tó partján lazít, hanem épp tökéletesíti a raliautó vezetési tudását. Miközben a Mercedeses versenyző várja a döntést, hogy mi lesz vele 2020-ban, addig is elvitt egy Ford Fiestát pár körre Németországban Ferisen mellett egy erdőben.

    Az M-Sport WRC-s csapatának az autójával Bottas már bemutatkozhatott Lappföldön januárban, azóta pedig már tesztelhette  Toyota Yarist is. Több videó is napvilágot látott a „titkos” tesztről, amelyben az ötszörös Forma-1 győztes mellett Jarmo Lethinen navigátorkodott. Láthatóan limiten mentek, meg is pördültek párszor.

  • Bottas további ralikon indulna még

    Bottas további ralikon indulna még

    A 2019-es F1-es szezon előtt Valtteri Bottas belekóstolt a ralizásba, az Arctic Lapland Rally-n indult, mely jó felkészülésnek is bizonyult, hiszen rögtön a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat megnyerte. Később aztán csapattársa, Lewis Hamilton fölé kerekedett, így a finn jelenleg második a bajnokságban.

    Az F1 hivatalos weboldalának adott interjújában Bottas mesélt a ralis élményeiről, és arról, hogy ez segített neki abban, hogy újra beleszeressen a motorsportba.

    „Az volt a terv, hogy csináljak valami teljesen mást és csak szórakozásból.” – mondta a finn. „Ez volt életem első ralija és csak két tesztnapom volt előtte, így elég jónak mondhatom és nagyon élveztem is.”

    „Újra ráleltem a vezetés iránti szerelemre. Szóval valójában időről időre tesztelek kicsit azóta, aztán majd tervezek további ralikat a jövőben.”

    „Kis események és tesztek, politika és ilyesmi nélkül. Csak tisztán vezetés, élvezet, annak felfedezése, hogyan legyek gyorsabb, meg ilyesmi.”

  • Pár nap, és bejelentik Alonso Dakar-kalandját

    Pár nap, és bejelentik Alonso Dakar-kalandját

    Jelenleg még nem ismert Fernando Alonso 2020-as motorsportos tevékenysége, de a motorsport.com szerint már csak pár nap, és bejelenti a Toyota, hogy a spanyol indul jövőre a Dakaron.

    Alonso 2018-ban hagyta el a Forma-1-et, azóta a „Triple Crown”-ra gyúr, hiszen megnyerte már Monaco Nagydíját és a 24 órás Le Mans-t is kétszer. Pénteken a McLaren bejelentette, hogy egy új partnerség keretén belül megpróbálkoznak újra az Indy 500-zal, és Zak Brown elismerte, hogy várja ide is Alonsót.

    Most azonban mégis az a hír járja, hogy Alonso és a Toyota, akikkel a spanyol pilóta megnyerte a Le Mans-t hamarosan bejelenthetik, hogy indulnak a 2020-as Dakaron. A versenyt Szaúd-Arábiában rendezik január 5-17 között.

    Legutóbbi posztjában Alonso az Instagramján már utal a következő kalandjára:

    „A következő kihívás nehéz lesz. Arra kényszerülök majd, hogy a legjobbat hozzam ki magamból, és hónapokig odategyem magam. Persze ha könnyű lenne, akkor az nem okozna örömöt.”

  • Tim Gábor váltóhibával második a Baranya Kupán

    Tim Gábor váltóhibával második a Baranya Kupán

    A második Rallye2-es szezonjában Tim Gábor navigátorával Timár Tamással az oldalán, egyértelműen bajnoki esélyesként kezdte az évet. Nyertek az első versenyen, majd Miskolcon az élről estek ki. A szezon viszontagságosan folytatódott, és már jelentősen hátrányban várták a Baranya Kupát, ahol csak a győzelem jöhetett szóba. Az autójuk váltója azonban máshogy gondolta.

    Egy győzelem, egy kategória dobogó és két kiesés után csak a győzelem volt elfogadható a Tim – Timár párosnak a Baranya Kupán. Csak így maradt esély, hogy bajnoki címre legyen esélyük év végén. Jól is kezdték a tíz gyorsasági szakaszból álló versenyt.

    A Komló belvárosi prológon második idővel iratkoztak fel az eredmény listára, majd a harmadik gyorsaságit meg is nyerték, felzárkózva 4 mp-re a versenyt vezető párosra.

    A negyedik szakaszon az Opel Adam R2 váltója rakoncátlankodni kezdett és elvesztették a harmadik fokozatot. Ugyan a verseny végéig hősiesen küzdöttek, az egyre rosszabbul működő váltó miatt csak tartani tudták a második helyet, támadni már nem tudtak. A versenyt az összetett második helyen fejezte be az Opeles páros.

    „Ha a versenyre úgy tekintünk, hogy megmenekültünk a kieséstől és megszereztük a második helyet, akkor ez egy jó eredmény. De bőven megvolt a tempónk, hogy a dobogó tetejére álljunk. A második hely sok fontos pontot jelent, de összetettben már túl nagy a hátrányunk, mindent vagy semmit alapon kell mennünk a szezon utolsó két futamán. Nagyon bízom benne, hogy idénre már letudtuk a műszaki problémákat és tisztán tudunk majd a versenyzésre koncentrálni. Akkor nem lehet gond. Lehet az sem lesz elég a bajnoki címhez, de nem adjuk fel, amíg esély van, küzdünk.” – foglalta össze Tim Gábor.

    A Rallye2 bajnokság augusztusban folytatódik az Ózd – Salgó Rallye-val.

  • Bottas Toyota Yaris WRC-t tesztelt!

    Bottas Toyota Yaris WRC-t tesztelt!

    A Mercedes Forma-1-es pilótája, Vallteri Bottas pénteken a Toyota Yaris WRC-vel tesztelt, a japánok szokásos teszt terepén. A finn már bemutatkozott januárban egy Ford Fiesta WRC-ben az Arctic Rally-n, azóta tesztelt az M-Sport Fiesta R5 autójával is. A Toyota Gazoo Racing sportigazgatója, Kaj Lindström nevetve szögezte le a motorsport.com-nak, hogy Bottas Yaris tesztje csak szórakozás volt:

    „Nincs szerződésünk. Ott volt az Arctic Rally-n, de nekünk van a legjobb autónk, és ki akarta próbálni! Valtterivel a teszt tervezett volt, és csak a tesztautót vezette a többiek után egy úton, közel Jyvaskylához.”

    A Toyota jelenlegi versenyzői Ott Tanak, Kris Meeke és Jari-Matti Latvala teszteltek a finn rali előtt, és a csapat maradt további egy napot. Bottas navigátora a kétszeres világbajnok Timo Rautiainen volt.

    A 29 éves versenyző lenyűgözte már az M-Sportot a Fiesta R5-ben, amikor idén vezethette azt Dél-Franciaországban. Bottas honfitársa, és az M-Sportnál versenyző Teemu Suninen nem is kételkedik benne, hogy kollégája a raliban is tudna magas szinten teljesíteni:

    „Amit az Arctic ralin művelt, az lenyűgöző volt. Jó lenne látni őt egy másik raliversenyen is, és hogy miképp teljesítene ott. Jó azt látni, amikor jönnek máshonnan versenyzők, főleg ha a világ legjobbjai közül való.”

    https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC/posts/775748426160678