Kategória: Rally

  • Jenson Button 17 órára a sivatagban rekedt

    Jenson Button 17 órára a sivatagban rekedt

    A Forma-1-es világbajnok Jenson Button a sivatagban ragadt, miután kiesett a Baja 1000 versenyen.

    Az off-road versenyen, melyet Mexikóban rendeznek, Button és navigátora, Terry Madden mintegy 17 órát vesztegelt a sivatagban, várva arra, hogy segítséget kapjanak.

    „A 235. mérföldnél a navigátorom és én hallottuk, hogy valami hangosan zörög, nem volt tovább hajtás, eltört a differenciálmű. Furcsa, mert a tempónk jó volt és vigyáztunk az autóra, de hé, megesik az ilyen.” – idézte Buttont a WTF1. „A probléma az volt, hogy a legtávolabbi helyen robbantunk le, ami azt jelentette, hogy az egész éjjelt, összesen 17 órát töltöttünk a csillagos ég alatt.”

    „Energiaszeletekkel, és tűzzel, amire folyamatosan figyelni kellett és gallyakból raktunk, Terry és én élveztük a békés pillanatokat, és történeteket meséltünk, melyek mindig úgy értek véget, hogy ‘ez Baja’.”

    „Életre szóló élmény, bár nem olyan, mint amilyenre számítottam, de elfogadom.”

    Végül a párost sértetlenül kimentették a sivatagból, Button pedig reméli, hogy következő off-road versenye szerencsésebben alakul majd.

     

  • Alonso élvezettel figyeli Verstappent

    Alonso élvezettel figyeli Verstappent

    A korábbi Forma-1-es pilóta, Fernando Alonso elismerte, nagyon szereti nézni azt, ahogyan Max Verstappen versenyez – a Dakar mellett erről is beszélt egy nemrég megjelent interjúban.

    A spanyolok kétszeres világbajnoka tavaly hagyta el a száguldó cirkuszt, leginkább a versenyképes autó hiánya miatt, ám nem sokat pihen, hiszen alig telik el majd egy év, máris egy teljesen más szakágban fogja magát kipróbálni, és annak is a legmagasabb szintjén száll harcba. Nem másról van szó természetesen, mint a Dakarról.

    „A győzelem iránti szenvedélyemnek köszönhetően találok mindig motivációt új dolgok kipróbálására” – idézi Alonsót az El Confidental. „A Forma-1-ben csak egy autó nyerhet, és februárban már tudod, melyik az, és azt is, hogy 11. vagy 13. leszel.”

    Mindazonáltal talán láthatjuk még az F1-ben, már többször elmondta, hogy szemügyre veszi majd a 2021-es új szabályokat. Ám most a Dakar a prioritás, igaz tudja, nehéz lenne megnyerni a versenyt.

    „Hazudnék, ha azt mondanám, olyan szinten vagyok, mint Peterhansel, Carlos Sainz, vagy Al-Attiyah. Hat hónap alatt ez lehetetlen. De az a jó ebben a felkészülésben, hogy nagyon sokat fejlődök, emberként és pilótaként egyaránt.

    Végül pedig megkérdezték, szerinte ki a legjobb jelenleg az F1-ben.

    „Nincs olyan az F1-ben, hogy legjobb” – felelte. „Lehetetlen mindent kielemezni. Csak néhány év alatt lehet megmondani, ki a jobb. Manapság Max Verstappent szeretem követni, mert mindig támadásban van, és ez jó a nézőnek.”

  • Alonso a Toyota túraautóját is teszteli

    Alonso a Toyota túraautóját is teszteli

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing Super TC 2000-es járgányát teszteli majd a buenos-airesi, volt Forma-1-es pályán.

    Alonso a Toyotával szerezte harmadik címét a WEC 2018-19-os szezonjában, azóta japánok tereprali részlegét erősíti. Azóta több ralit is teljesített, most is velük készül a 2020-as Dakarra.

    A spanyol klasszis ma a Toyota argentínai gyárát látogatja meg Pilarban egy rendezvény keretein belül. Ezután kerül majd sor a túraautós tesztre az Autódromo de Buenos Aires Juan y Oscar Gálvezen. A Corollát egyébként a Super TC 2000 bajnoki éllovasától Matías Rossitól kapja majd kölcsön.

  • Rali Eb – Turánék győztek, Ingram az Európa-bajnok!

    Rali Eb – Turánék győztek, Ingram az Európa-bajnok!

    A Turán Frigyes, Bagaméri László kettős nyerte a Nyíregyházán és környékén vasárnap véget ért rali Európa-bajnoki (ERC) idényzáró futamot, melynek végén a negyedik helyezett brit Chris Ingram, Ross Whittock duó szerezte meg a kontinensbajnoki címet.

    A szervezők a kedvezőtlen időjárási viszonyok és a korai sötétedés miatt az utolsó, 14. gyorsasági szakaszt törölték, a 13. etapon pedig az addig az élen álló, tavaly Eb-győztes Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov orosz páros, valamint Ingramék is defektet kaptak, így a második idővel célba érő Turánék nyerték az Eb-futamot.
    Ingram 141 ponttal lett Európa-bajnok, a Rally Hungaryn Turánék mögött másodikként végző Lukjanuk 132 ponttal másodikként zárt az Eb-pontversenyben is.

  • Button vissza akar térni a WEC-be

    Button vissza akar térni a WEC-be

    Jenson Button elárulta, hogy újra a WEC-ben szeretne versenyezni. A 2009-es Forma-1-es világbajnok rajong a le mans-i versenyzésért. A brit a Sky Sports-nak dolgozik a 2019-es szezon alatt, azonban elárult néhány tervet a 2020-as évével kapcsolatban.

    Button idén januárban töltötte be negyvenedik életévét. A Forma-1-ből 2016-ban vonult vissza, azonban a 2017-es Monacói Nagydíjon rajthoz állt, mivel az Indy 500-on induló Fernando Alonsót helyettesítette. Idén pedig a Super GT-ben versenyzett.

    „Rengeteg széria van, amit ki szeretnék próbálni. Szeretem az off-road versenyeket, de azok, amiket én eddig próbáltam, azok teljesen eltérnek a Dakar-tól. A Dakar sokkal nehezebb kihívás a sok ugratók és egyéb más tényezők miatt. Az idei év vége fele indulni fogok a Baja 1000-esen a barátaimmal, ami ugyanazon a hétvégén lesz, mint a DTM és a Super GT közös versenye, ami miatt nagyon izgatott vagyok. A jövőben egyértelműen versenyezni szeretnék Le Mans-ban. Nagyon érdekel az, hogy milyenek lesznek az új változtatások. Ha sikerülne jövőre, hogy újra induljak Le Mans-ban az remek tapasztalatszerzési lehetőség lenne. Valószínűleg az LMP2-ben fogok versenyezni, mert azoknak a kocsiknak sebessége hasonlít legjobban egy hiperautóéhoz” – nyilatkozta Button.

    (Szerző: Csatlós Martin)

  • Megvan Alonso első ralis dobogója

    Megvan Alonso első ralis dobogója

    Folyamatosan készül a 2020-as Dakarra Fernando Alonso, aki igyekszik minél több versenyen részt venni. Legutóbb éppen Szaúd-Arábiában versenyzett, és megszerezte első dobogós helyezését a ralis pályafutása során.

    Alonso Marc Coma oldalán a Toyota Hilux volánja mögött összesítésben a harmadik helyen végzett a négynapos Al Ula-Neom nevű raliversenyen, amely a szaúdi Toyota bajnokság harmadik állomása is volt egyben.

    A versenyt a Yazeed Al-Rajhi-Konstantin Zhiltsov páros nyerte meg, szintén egy Toyota Hilux-szal.

    „Ez négy tökéletes nap volt a Dakarra való felkészülésben, új típusú terepet és dolgokat fedeztünk fel.” – kezdte a kétszeres Forma-1-es világbajnok.

    „Harmadik lettem az utolsó két szakaszon és az összetettben is, amely az első dobogóm a ralis időszakom során. Jó, hogy ez most jött el, ez plusz önbizalmat ad majd a Dakarra.” – folytatta.

    A 2020-as Dakart majd január 5-17. között rendezik meg Szaúd-Arábiában, ahol a Toyota egy igen erős, négy gyári versenyzővel áll majd rajthoz. A spanyol mellett a japánok autóját vezeti majd a címvédő Nasser Al-Attiyah, valamint Giniel de Villiers és Bernhard ten Brinke.

  • Alonso: Először Dakar és Indy500, utána átgondolom az F1-et

    Alonso: Először Dakar és Indy500, utána átgondolom az F1-et

    Fernando Alonso elárulta, hogy tanulmányozni fogja a 2021-es szabályváltozások tervezetét, és ez alapján fog dönteni arról, visszatér-e a Forma-1-be.

    A 38 éves spanyol azonban először a Dakarral foglalkozik, majd a májusi Indy500-al, és csak utána kerül középpontba a Forma-1.

    „A Dakar után újra meg akarom próbálni az Indy500-at” – erősítette meg a Corriere dello Sportnak. „De aztán óvatosan áttanulmányozom az új Forma-1-es szabályokat. Amikor hivatalosan bejelentik őket [ami október 31-én megtörtént], és úgy fogom gondolni, egynél több csapat is nyerhet, a visszatérésem valódi opció lehet.”

  • Hivatalos: Alonso indul a 2020-as Dakaron

    Hivatalos: Alonso indul a 2020-as Dakaron

    Megtörtént a bejelentés, ami igazából már csak idő kérdése volt: Fernando Alonso rajthoz áll a 2020-as Dakar Rallyn a Toyotával.

    Alonso tavaly év végén vonult vissza az F1-ből, de nem áll le, a tripla korona üldözése mellett most a rallyzásba is komolyabban belekóstol.

    Navigátora továbbra is Marc Coma lesz, mint az eddigi (marokkói és dél-afrikai) versenyei esetében. A négy Toyota Hilux egyikét fogja vezetni Szaúd-Arábiában, Nasser Al-Attiyah, Giniel de Villiers és Bernhard ten Brinke csapattársaként.

    A Dakar, melyet a legnagyobb rallyversenynek tartanak, 2020. január 5-én startol, és két hétig tart majd.

  • Alonso F1-es visszatérése nem kizárt, de egyre nehezebb lesz

    Alonso F1-es visszatérése nem kizárt, de egyre nehezebb lesz

    Fernando Alonso a spanyol GQ Magazinnak beszélt a Forma-1-es visszatérés lehetőségéről, illetve a Dakarról.

    A kétszeres világbajnok tavaly év végén zárta le pályafutását a királykategóriában, ám mióta ez megtörtént, időről-időre felröppennek a hírek, hogy visszatérhet. Reális esély azonban csak akkor lenne erre, ha a három topcsapat valamelyikétől kap ajánlatot, ezt korábbi menedzsere, Flavio Briatore is megerősítette.

    Maga az érintett így nyilatkozott a már említett magazin hasábjain: „Nem lehetetlen, de egyre nehezebb és nehezebb lesz. Nem változott semmi. 2018-ban az Abu Dhabi Nagydíjon elbúcsúztam, és ennyi az elsőszámú sorozatban eltöltött év után kellett egy friss lélegzetvétel, hogy kitisztítsam a fejem. Ez a korábbi években nehéz lett volna.”

    Hiába nem versenyez az F1-ben, Alonso azért nem unatkozik. A tripla korona mellett most a rallyzásba is beleásta magát a spanyol, és nagyon úgy néz ki, elindul a legendás Dakar Rallyn. Ezt a szakágat hasonlította össze a Forma-1-el: „A Dakarban nagy a bizonytalanság. Egy rally szakasz sokkal szervezetlenebb, mint egy Forma-1-es verseny. Egyik nap 20 percet nyersz, egy másikon meg 40-et veszítesz. A Dakart karrierem legnagyobb kihívásának látom. Amit nem akarok átélni az az, hogy egy buta hiba miatt a második-harmadik nap környékén fel kell adnom. Tehát a feladatnak bizonyos nyugodtsággal megyek neki.”

  • Tim Gábor a Rallye2 második helyén zárta az évet

    Tim Gábor a Rallye2 második helyén zárta az évet

    Az Opel Adam R2-vel versenyző Tim Gábor -Timár Tamás kettős számára csak egy nyitott kérdés maradt a Rallye2 szezonzáró Mecsek Rallye versenyére. Meg tudják-e tartani a bajnokság összetett és kategória második helyét, vagy az idén már oly sokszor hátráltató technika ezúttal is keresztül húzza a számításaikat. Azonban a mecseki verseny mást tartogatott az opeles párosnak.

    Tim Gábor – többszörös magyar és nemzetközi pályaautós bajnok – a 2018-as Rallye debütáló szezonjában 5. helyen végzett. A tempója a második, 2019-es idényében már bőven megvolt a bajnoki címhez, azonban többször műszaki probléma fosztotta meg győzelmektől. Így is eredményesnek mondható évaddal a háta mögött, a bajnoki második helyen várta a szezonzáró Mecsek Rallye-t.

    A verseny azonban rendkívül rövidre sikeredett az Opellel versenyző páros számára. A prológon a harmadik idővel kezdtek, az első gyorsasági szakaszon szintén harmadik helyen érkeztek a célba. A második gyorsasági szakasz céljába azonban hatalmas időhátránnyal és defekttel érkeztek.

    Mivel a szétszakadó gumi a fékcsövet is elvágta és más komolyabb kárt is okozott az Opel Adam R2-ben, kiálltak a versenyből. A balszerencse mellett apró szerencséjük is volt, mert riválisaik is nehézségekkel küzdöttek, így előnyük megmaradt és bebiztosították a bajnoki második helyet.

    „Azt hiszem most hibáztam először amióta a Rallye2-ben megyünk. Nem vettem észre egy kiálló betontömböt és az azonnal szétütötte a kereket és a felnit. Mentségemre legyen mondva, a pályabejáráson még nem látszott ez a beton és többen is elvéreztek ebben a kanyarban. De tény, most minden adott volt egy győzelemhez, magunkat fosztottuk meg tőle. Jobb lett volna a dobogón lezárni ezt a viszontagságos szezont, melyet így is a bajnoki második hellyel zártunk. Elégedett nem vagyok, mert bőven megvolt a tempónk sok helyen, első helyekről estünk ki többször is. Nem baj, egyszer csak meglesz a bajnoki cím, ha lesz jövőre is lehetőségünk! Köszönöm a csapatnak az idei évet is, és köszönöm mindenkinek aki szurkolt nekünk!” – foglalta össze az idei szezont Tim Gábor.

    Tim Gábor idén még tervezi hogy autóba ül, de konkrétumokkal még nem tudott szolgáltatni.