Kategória: Rally

  • Újra a MINI dominált, Carlos Sainz vezeti már a Dakart!

    Újra a MINI dominált, Carlos Sainz vezeti már a Dakart!

    Az X-raid MINI versenyzője, Carlos Sainz átvette a vezetést a 2020-as Dakaron, miután a harmadik etapot kedden ő teljesítette a legjobban. Ezzel ő már a harmadik MINI-s, aki szakaszgyőzelmet ért el Szaúd-Arábiában, ahol ma 427 km-t tettek meg Neom városa körül. 3 perc 31 másodpercet vert rá Nasser Al-Attiyahra, ős összetettben is a toyotás előtt áll 5 perc előnnyel.

    Stephane Peterhansel a másik X-raid-es autóban a versenynap nagy részében hozta Sainz sebességét, csak 10 percnyivel maradt le végül. A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso hétfőn még bő két órát vesztett, ma azonban már ötödik lett, és hat percet kapott a honfitársától.

    A nap nagy vesztese egyértelműen Vladimir Vasilyev, aki úgy nézett ki, hogy tudja tartani a top 10 tempóját, de az ő MINI-je kigyulladt.

  • Máris bajba került Alonso a Dakar második napján!

    Máris bajba került Alonso a Dakar második napján!

    Fernando Alonso reménye, mely szerint felveheti a versenyt az élmenőkkel szerteoszlani látszik, miután a hétfői napon a Toyotája két órát is vesztegelt, mert nekiment egy kisebb szikladarabnak.

    Szaúd-Arábiában a második szakaszon Al Wajhból Neomba tartottak a 367 km-es szakaszon, amelyet egyébként Alonso toyotás csapattársa, Giniel de Villiers nyert meg, köszönhetően a hibátlan vezetésének. A résztvevők csak néhány perccel az indulás előtt kapták meg az itinert, ami csak tovább nehezítette a navigálást.

    A Toyota Hilux belső kamerás felvételei szerint Alonso navigátorával Marc Comával egyike volt a leggyorsabbaknak a mezőnyben, de a kétszeres Forma-1-es világbajnok 160 km teljesítése után hirtelen megállt. Egy kővel történt keményebb találkozást követően a Toyota kereke és felfüggesztése elment, amit Coma próbált megjavítani. A párosnak azonban végül meg kellett várniuk a szervizkamiont.

    Két és fél órával később Alonsoék újra úton voltak, de ezen probléma miatt a 38 éves Dakar-újonc jelentősen visszaesett. Az összetettben Orlando Terranova vette át a Dakar autós kategóriájában a vezetést, őt szintén a MINI-vel közlekedő idősebb Carlos Sainz követi, majd jön a Toyota színeiben Nasser Al-Attiyah.

    Holnap 427 km vár a versenyzőkre Neom hatalmas városa körül, kanyonokon és hegyeken át Jordánia határáig, és vissza.

  • Alonso finoman lesajnálta Hamiltont és Rossit

    Alonso finoman lesajnálta Hamiltont és Rossit

    Fernando Alonso úgy jellemezte a Dakar Rally-t, hogy az nem csak egy marketingfogás, és szerinte nem is való például Lewis Hamiltonnak.

    A spanyol versenyző a 2018-as szezon után távozott az F1-ből, és az elmúlt években számos különféle bajnokságban kipróbálta magát. Jelenleg a Dakaron versenyez.

    „Ez nem egy show, ahol motorra cseréled az autód.” – mondta Alonso a La Gazzetta dello Sportnak, utalva Hamilton és Valentino Rossi nem régiben történt jármű cseréjére.

    „Nekem arra nincs is szükségem, jobban szórakozom más bajnokságokban.”
    „Ez teljesen új dolog.”

    A MotoGP sztárja, Rossi azonban azt állítja, hogy járműcseréje Hamiltonnal nem pusztán marketing fogás volt.

    „Ez egy valódi teszt volt.” – mondta aRossi. „Mikor felmerült az ötlet, azt gondoltam ‘király’, de nem akartam csak azért eljönni, hogy menjek 20 kört és aztán négy órán át fotózkodjunk.”

    „Ezért azt mondtam, hogy benne vagyok, de de igazi tesztnapot akarok, mint amilyen a Ferrarival is volt.”

    „1 perc 13 másodpercet mentem Lewis 1:11.7-jéhez képest, de ő csak öt kört ment reggel.”

  • Alonso a 11. helyen nyitott a Dakar Rally-n, a MINI-k nagyon mennek!

    Alonso a 11. helyen nyitott a Dakar Rally-n, a MINI-k nagyon mennek!

    Fernando Alonso az első szakasz után a 11. helyen áll a 2020-as Dakar Rally-n. A spanyol először vesz részt ezen a rangos versenyen, amely már Szaúd-Arábiában zajlik, de jelentősen lemaradt a versenyt vezető Mini-k mögött az első napon.

    A kétszeres Forma-1-es világbajnok azzal tölti most az életét, hogy mindenféle szériában megméretteti magát, itt pedig a világszinten elismert ralis Toyota csapattal indult el, még ha most 15 perccel le is maradt már. Ma Jeddah és Al Wajh között a litván Vaidotas Zala volt a legjobb, őt követi Stephane Peterhansel, majd idősebb Carlos Sainz, a Forma-1-es McLaren pilóta édesapja.

    Hétfőn Al Wajhból Neomba tartanak majd, ez egy 365 km-es szakasz lesz. Alonso mindenesetre pozitívan értékelheti az első napját, hiszen számos sokkal tapasztaltabb versenyzőnél gyorsabbnak bizonyult.

  • Räikkönen WRC bajnoki címet szeretne szerezni az F1-es visszavonulását követően

    Räikkönen WRC bajnoki címet szeretne szerezni az F1-es visszavonulását követően

    Kimi Räikkönen készen áll arra, hogy a második Forma-1-es korszakát is lezárja és a 2020-as szezon végén szögre akassza a bukósisakját. 2007 F1-es világbajnoka emellett azt is elárulta, hogy szívesen visszatérne ralizni a WRC-be, ahol bajnoki címet is szeretne nyerni.

    A Jégember korábban már versenyzett a WRC-ben a 2010-es és 2011-es szezon folyamán, amikor átmenetileg távozott a Forma-1 világából. A finn mindkét szezonban az összetett tizedik helyén végzett, a legjobb eredménye pedig egy negyedik és egy ötödik hely volt.

    A ralizás egy nyilvánvaló opció Räikkönennek, már csak a finn származása miatt is. A finn világbajnok emellett azt is elárulta, hogyha sikerülne bajnoki címet szereznie a WRC-ben, az még a Forma-1-es világbajnoki címénél is jobb lenne.

    A finn Jégember a Red Bull magazinjában, a Red Bullettinben adott interjújában elmondta, hogy mennyit is jelentene a számára egy bajnoki korona a WRC-ben. „Többet, mint a Forma-1-es világbajnokságom. Senki nem tudta még ezt véghez vinni, szóval már csak emiatt is érdekes ez a téma,” – véli a finn világbajnok.

  • Korábbi munkaadójához tér vissza ideiglenesen Szujó Zoltán!

    Korábbi munkaadójához tér vissza ideiglenesen Szujó Zoltán!

    Holnaptól újra feltűnik a tévében Szujó Zoltán, adta hírül a korábbi munkaadója, az RTL Klub. Az ismert műsorvezető ezúttal a Dakar közvetítések összefoglalóinál segédkezik majd, meghívott stúdióvendégekkel, egy teljesen megújult díszletben. Nyolc éve állt Szujó Zoltán utoljára ezen csatorna alkalmazásában, és 12 verseny valamint egy pihenőnap keresztül követhetjük majd az eseményeket Afrika és Dél-Amerika után ezúttal Szaúd-Arábiában.

    A stúdiódíszlet az egyre ismertebbé váló magyar Machina Agilis, azaz Badics Gergely munkája, aki egyre nagyobb hírnevet szerez magának a retrósított munkáival autósportos körökben. Az pedig már korábban ismertté vált, hogy aki izgatottan várta a Fernando Alonso vs. Szalay Balázs párharcot, egyelőre tovább türelmes kell hogy legyen, mert a magyar pilóta ezúttal nem tudott itt elindulni, így szakértőként vesz részt most a munkában. Ő és csapata az Opel Dakar Team legközelebb Katarban lesz látható februárban.

  • Alonso: Legfőbb célom az lesz, hogy beérjek a Dakaron!

    Alonso: Legfőbb célom az lesz, hogy beérjek a Dakaron!

    Fernando Alonso hamar a volán mögött találhatja magát idén, mert január 5-én kezdetét is veszi a Dakar Rally, Szaúd-Arábiában. A kétszeres Forma-1-es világbajnok célja az, hogy beérjen a célba, árulta el az Autosportnak:

    „A korábbi terepralis eredményeim miatt kicsit már bizakodóbb vagyok. Úgy indulok neki a Dakarnak ahogy, de azért be akarom fejezni. Tudjuk, hogy négy indulóból egy ér csak be a célba. Ez elég csekély, így arra számítok, hogy nagyon kemény lesz.”

    Alonso a versenypályákon már bizonyított, de ahhoz, hogy sikeres legyen a sivatagban is, teljesen más képességek kellenek, és ezt ő is tudja már:

    „Nem is hinném, hogy lenne nehezebb motorsportos műfaj, mint a Forma-1 és a Dakar, de ez egy érdekes kihívás lesz nekem. Papíron lehetetlen lesz megcsinálnom, de komolyan akarom venni az itteni tanulást. El kell fogadnom ezt a belső békémmel is. Nem úgy akarok indulni a Dakaron, hogy megyek, aztán három nappal később be is fejezem, valami buta hiba miatt.”

    Sokan a generációja egyik legtehetségesebb pilótájának tartják Alonsót, így érdemes lesz figyelni majd, miképp veszi majd itt az akadályokat.

  • Tim Gábor negyedik győzelme, a Szilveszter Rallye-n

    Tim Gábor negyedik győzelme, a Szilveszter Rallye-n

    Tim Gábor 2010 óta áll rajthoz az év utolsó versenyén a Szilveszter Rallye-n. 2016-ban nyert először a Hungaroringen, majd 2017-ben és 2018-ban is győzött, idén pedig sorozatban negyedszer hozta el a kategória elsőnek járó trófeát.

    Tim 2016-ban megnyerte a Skoda Octacia Cup-ot és ebben az évben a Szilveszter Rallye-n is először nyert kategóriát. A saját építésű Nissan Sunny GTi-vel összetettben az előkelő 37. helyen zárt. 2017-ben ismételt, újra megnyerte a H4-es kategóriát nagy előnnyel.

    2018-ban már egy Peugeot 208 R2 volánja mögött szerepelt, ekkor a H7-es kategóriát nyerte meg és a 14. helyen végzett az összetettben.

    Az idei évben újra elővette régi autóját, a Nissan Sunny-val a H8-as kategóriában szerepelt. Új navigátor debütált a jobb egyben, Gyarmati Dávid diktálta a tempót.

    A két napon át tartó versenyen hamar az élre állt és végig megtartotta a vezetést. A hat gyorsasági szakasz után 16mp-es előnnyel nyerte a H8-at, és a 160 induló közül a 20. helyen zárt. Ezzel a vanyarci pilóta sorozatban negyedszer hódította el a kategória győzelmet a Szilveszter Rallye-n.

    „Természetesen a Szilveszter Rallye egy buliverseny, de én képtelen vagyok úgy odaállni a rajthoz, hogy ne győzni akarjak. Tavaly egy komoly technikával, egy Peugeot 208 R2-vel versenyeztünk, idén picit visszaléptünk és elővettük az öreglányt a garázsból. Két évig porosodott a Nissan Sunny otthon, de most jó volt egy kicsit átmozgatni. Erős kategóriában, egy nehéz versenyen tudtunk győzni, erre nagyon büszke vagyok. Nem volt egy könnyű évünk, de a Rallye2-ben másodikok lettünk és év végén újra tudtunk győzni a Hungaroringen, így bizakodva várom a 2020-as évet.” – foglalta össze Tim a versenyt és az idei évet.

  • Szilveszter-rali – A favorit Rovanperä győzött

    Szilveszter-rali – A favorit Rovanperä győzött

    (MTI) – Kalle Rovanperä, a világbajnokság WRC2-es kategóriájának bajnoka nyerte meg a vasárnap véget ért hagyományos évbúcsúztató Szilveszter-ralit.

    A Hungaroringen és környékén 21. alkalommal megrendezett viadalon Rovanperä és navigátora, Noora Korhonen 33:11.05 perc alatt teljesítette a verseny 53,1 kilométeres távját. Szombaton kettő, vasárnap pedig hat gyorsasági szakaszt bonyolítottak le, többségében a Hungaroring területén.

    „Nagyon szórakoztató verseny volt, rengeteg nézővel, élvezetes szakaszokkal, igyekeztük kiélvezni minden pillanatát” – nyilatkozta az MTI-nek Rovanperä, aki hozzátette, neki a Hungaroringen kívül rendezett etapok tetszettek a leginkább.

    A 19 esztendős pilóta megemlítette, külön örült annak, hogy csapattársa lett a második, de jelezte, a magyar ellenfelek között is látott kifejezetten gyors versenyzőket.

    „Jövőre az a legfontosabb, hogy a világbajnokság első felében minél jobban megismerjem az új autót, hozzászokjak a kezeléséhez és érezzem a határait, aztán az év második felében már az eredményesség lesz a lényegesebb” – mondta Rovanperä, aki 2020-ban a gyári Toyota csapat versenyzője lesz a WRC kategóriában.

    A finn pilóta mögött másodikként csapattársa, a cseh Petr Semerád végzett, míg a harmadik Vincze Ferenc, a friss magyar bajnok lett.

    A Szilveszter-rali történetében első alkalommal fordult elő, hogy az aktuális magyar címvédő is indult. Vincze ezen a viadalon próbálta ki először 2020-as versenyautóját, egy Volkswagen Polo GTI R5-öst. A Korda Racing pilótája már háromszor, 2014-ben, 2016-ban és 2017-ben győzött a Szilveszter-ralin.

    A közönség a Hungaroringen és környékén ezúttal 193 versenyautót láthatott: Magyarország mellett Szlovákiából, Csehországból, Ausztriából, Svájcból, Lengyelországból, Németországból, Finnországból és Angliából is érkeztek versenyzők.

    A Szilveszter-rali rendezői december 14-én jelentették be, hogy a viadal jövőre a nemzetközi Alpok-Adria Rali Kupa (AARC) versenysorozat nyolcadik, utolsó állomása lesz, így a mostani rendezvény egyfajta főpróbája volt a 2020-as AARC-futamnak.

    Eredmény:
    1. Kalle Rovanperä, Noora Korhonen (finn, Skoda Fabia R5) 33:11.05 perc
    2. Petr Semerád, Jirí Hovorka (cseh, Skoda Fabia R5) 36.36 másodperc hátrány
    3. Vincze Ferenc, Szőke Tamás (Volkswagen Polo GTI R5) 44.08 mp h.

  • Massa: Vonzó lehet Alonso számára a Formula E

    Massa: Vonzó lehet Alonso számára a Formula E

    Felipe Massa úgy gondolja, eljöhet az idő, amikor újra egymás ellen versenyezhetnek korábbi csapattársával, Fernando Alonsóval.

    A spanyol jelenlegi terve 2020-ra egy Dakar, rögtön az év elején a Toyotával, illetve egy Indy500 májusban. Azt még nem tudni, utóbbin melyik csapattal vesz részt, de a legvalószínűbbnek az Arrow McLaren SP és az Andretti Autosport tűnik.

    Az F1-en csak a két említett esemény után gondolkozik majd el Alonso, ám Massa szerint a Formula-E is szóba jöhet, habár a 38 éves versenyző ezt többször is cáfolta.

    „Szerintem nekem könnyebb lenne meggyőznöm őt a Formula E-ről, mint neki a Dakarról engem. Úgy gondolom, megtörténhet, hogy Alonso a Formula E-be jön. Fernandóval bármi lehetséges” – mondta a brazil.

    A Venturi pilótája Alonso Dakar kalandjára tért még ki.

    „Nagyszerű élmény lesz ez számára, és kicsit más lesz a szurkolóknak is. Nagyon nehéz lesz és nagy kihívás egy versenyzőnek, jó lesz őt ott látni, igaz én nem próbálnám ki” – zárta gondolatát.