Kategória: Rally

  • Hatalmasat bukott a Monte-Carlo Ralin a címvédő Ott Tanak

    Hatalmasat bukott a Monte-Carlo Ralin a címvédő Ott Tanak

    Csúnya balesettel kezdte a szezont a WRC címvédője Ott Tanak. A Hyundai versenyzője a Monte-Carlo Rali negyedik szakaszán borult, ám mindenki sértetlenül megúszta az incidenst.

    A címvédésre reményében vágott neki az évad első fordulójának, ám a versenye nem tartott sokáig. Az észt pilóta a negyedik szakasz közel félénél sodródott le az útról és hatalmas tempóval „repült” le a domboldalról, ahol többszöri bukfenc után állt meg, miközben több fát is érintett.

    A csapat hivatalos közleményben tudatta, hogy mind a pilóta mind pedig a navigátor is saját lábán szállt ki a rommá tört autóból, ám elővigyázatosságból mindkettejüket a kórházba szállították az éjszakára.

    Tanak számára Monte-Carlo az egyik kedvenc helyszíne volt eddig, ugyanis az elmúlt három évben mindig dobogóra tudott itt állni.

    A balesetről számos felvétel felkerült azóta a különböző közösségi és videómegosztó oldalakra.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=c95pD3CsWZg

  • Jacky Ickx szerint Alonso fog Dakart nyerni

    Jacky Ickx szerint Alonso fog Dakart nyerni

    Jacky Ickx úgy véli, Fernando Alonso a januári Dakar Rallyn mutatott teljesítménye alapján a későbbiekben megnyerheti a legendás versenyt, legalábbis megvan hozzá a tehetsége.

    A spanyol először vett részt a rallyversenyen, és a szaúd-arábiai viadalon végül 13. lett, egy gyári Toyota Hilux 4×4 volánja mögött. Egyszer nagyon közel is került a szakaszgyőzelemhez, de végül második lett aznap. Két komolyabb incidense volt: a második nap egy nagyobb dűnének ütközött, a tízedik szakaszon pedig felborult autójával, és hiába tudott továbbmenni, komoly kár keletkezett a kocsin.

    Alonso az esemény után elárulta, még nem döntött arról, visszatér-e, de ha igen, akkor győzelmi céllal teszi. És erre a győzelemre az 1983-as Dakar győztes, Jacky Ikcx abszolút lát esélyt.

    „Nagyon jó az időzítés, mert nagyot tett hozzá a Dakar hitelességéhez” – mondta Alonsóról a belga a Motorsport.comnak. „Ismervén a képességeit, eredményeit, a versenyzéssel eltöltött éveit, elismertségét, illetve azt, hogy mekkora harcos, a jelenléte nagyon fontos volt a versenynek. Talán túl sokat vártunk tőle, mert a terepen való versenyzés sok tapasztalatot kíván. Én nem csak hat hónapot készültem a Dakarra. Az volt nagy előnyöm, hogy sok ilyen rallyversenyen részt vettem már, ebből kifolyólag tudtam, hogy kell olvasni a terepet. De így is sokat kellett tanulnom, ráadásul sokat hibáztam a győzelmem előtt. Minden nap tanul valamit az ember, és néha csak a szerencsének köszönhetően kerüli el a problémákat. Remélem, még visszatér, mert biztos vagyok benne, hogy meg van a tehetsége a győzelemhez, ám jelenleg még a tapasztalat hiányzik. Még ha meg is hallgatsz mindent, neked is át kell élned azt a drámai helyzetet, hogy elakadsz, vagy sziklának ütközöl. És csak eztán érthetsz meg mindent. De [Alonso a versenyt] jól közelítette meg.”

    A kétszeres F1-világbajnok navigátora, Marc Coma is nyilatkozott arról a fejlődésről, ami jellemezte azt a fél évet, amíg tartott a felkészülés. Ez egyébként mindössze három hivatalos versenyt ölelt fel a Dakar előtt, a Lichtenburg 400-at, valamint a Marokkó és az Ula Neom Rallyt.

    „Ez az egész felkészülés kifizetődött” – mondta Coma, aki korábban ötször nyert Dakart a motorosok közt. „Ha megnézzük, milyen szinten voltunk augusztusban, és hol vagyunk most, akkor az elég nagy ugrás. Büszke vagyok. Megpróbáltam elővenni minden tapasztalatomat, ezt pedig Fernando hamar be is fogadta. Örülök, hogy ebből merítve tudott versenyképes lenni, és elért a célig úgy, hogy a tempója nagyon hasonló volt az előtte állókéhoz.”

  • Africa Eco Race – Kovácsék nyerték a kamionosok versenyét, összetettben másodikak

    Africa Eco Race – Kovácsék nyerték a kamionosok versenyét, összetettben másodikak

    Megnyerte a kamionosok versenyét, az összetettben pedig második lett a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László hármas a klasszikus Dakar-rali útvonalán rendezett és vasárnap véget ért Africa Eco Race elnevezésű tereprali-viadalon.

    A Qualisport Racing tájékoztatása szerint a Scania Torpedóval rajthoz álló dunaszentbenedeki trió 2010 után másodszor bizonyult a legjobbnak a kamionosok között, és az abszolút értékelésben ezúttal az előkelő második pozíciót is megszerezte.

    „Fantasztikus érzés, hogy sikerült újra győzni, túlzás nélkül állítom, hogy ez a legnagyszerűbb pillanat a számomra, hiszen tizedszer vagyunk itt és 10 év után nyertünk újra, így remek eredménnyel indítottuk ezt az évet” – nyilatkozta Kovács Miklós pilóta, aki hozzátette, úgy érzi, hogy a lehetőségeikhez mérten hozzájárultak a magyar autósport hírnevének öregbítéséhez.

    Kiváló teljesítmény nyújtott a másik magyar kamionos egység, a Fazekas Károly, Horn Albert és Csákány Péter alkotta trió is: a szintén Scaniával versenyző csapat saját kategóriájában Kovácsék mögött második lett, az abszolút értékelésben pedig a harmadik pozícióban zárt.

    Az idei Africa Eco Race január 7-én kezdődött, és a mezőnynek Marokkóban öt, Mauritániában hat gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie, vasárnapra pedig, az utolsó etap végén, elérte Szenegál fővárosát, Dakart, ahol a Rózsaszín-tónál rendezik majd az ünnepélyes eredményhirdetést és díjátadót.

     

  • Bottas a top 10-ben végzett az Arctic Lapland Rally-n

    Bottas a top 10-ben végzett az Arctic Lapland Rally-n

    Valtteri Bottas, a Mercdes versenyzője második alkalommal indult el az F1-es téli szünetben az Arctic Lapland Rally-n, hazájában Finnországban.

    Tavaly ötödik lett egy Ford Fiestával, idén azonban egy 2016-os Citroen DS3 WRC-vel indult el a versenyen, navigátorával, Timo Rautiainennel.

    A 30 éves finn versenyző jól kezdett pénteken, ám az utolsó szakasz kifogott rajta, eltalált egy fát is, így visszaesett az eredményjelzőn. Szombaton előrébb küzdötték magukat, az utolsó előtti szakaszt a 8. helyen zárták, de végül „csak” a kilencedik helyen végeztek.

    Ezzel együtt Bottas már be is jelentette, hogy 2021-ben is elindul a versenyen, mivel elmondása szerint a jó dolgok harmadjára jönnek össze.

    Így hasított Bottas a hóban:

  • Ha Alonso egyszer visszatér a Dakarra, már a győzelem lesz a cél

    Ha Alonso egyszer visszatér a Dakarra, már a győzelem lesz a cél

    Tegnap ért véget a 2020-as Dakar Rally, melyen a kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso is részt vett, életében először. A spanyol az összetett 13. helyén végzett, és összességében meg van elégedve.

    „Majdnem minden nap versenyképesnek éreztem magam” – mondta. „Az utolsó szakaszon volt egy defektünk, elkaptuk Yazeed-et [Al-Rajhi], és még így is 4-ek lettünk. Szóval úgy gondolom, lett volna esélyünk a szakaszgyőzelemre.”

    Az értékelés után szóba került, láthatjuk-e még a legjobb újoncként záró Alonsót a legendás versenyen.

    „Ha még egyszer indulok a Dakaron, már nagy elvárásokkal vágnék bele” – tette hozzá. „Erről most nem akarok beszélni. Örülök annak, ahogy a mostani verseny sikerült. Logikus módon az első tapasztalat után, mivel versenyképes voltam, ha még egyszer próbálkozom, már a győzelmet veszem célba. Ezzel egy fontos győzelemmel bővíthetném karrieremet. De van még idő ezt eldönteni. Ez esetben precízebb és részletesebb felkészülés, valamint a legjobb felszerelés várna rám. Ha szereted a versenyzést, a szabadságodat az autóban tölteni jó opció. Majd meglátjuk.”

  • Videó: Bottas megforgással kezdte a lapföldi ralit

    Videó: Bottas megforgással kezdte a lapföldi ralit

    Valtteri Bottas ralizással tölti a Forma-1-es téli szünetét. A finn versenyző korábban is indult már hasonló versenyeken, sőt sikereket is tudott felmutatni. A 2020-as Arctic Lapland Rally azonban nem indult jól számára, ugyanis a shakedownon megpörgött a Citroenjével, és végül csak a nézők segítségével tudta irányba állítani az autóját.

    Az esetről videó is készült, ami az alábbiakban 1:00-tól látható.

  • Sainz harmadszor nyerte meg a Dakar Rally-t, Alonso a 13. lett!

    Sainz harmadszor nyerte meg a Dakar Rally-t, Alonso a 13. lett!

    A spanyol Carlos Sainz immáron háromszoros Dakar Rally bajnok, hiszen pénteken is nyerni tudott a MINI X-Raid csapatában. Az amerikai Ricky Brabec pedig a motorosok között szerzett elsőséget Hondával, és ezzel 18 évnyi KTM dominanciát szakított meg.

    Mindketten az első nyertesei is a Szaúd-Arábiában rendezett viadalnak, ahová először látogatott el a rangos terepviadal, persze még be kell majd érniük Qiddiya városába is, hogy hivatalos legyen a végeredmény. Brabec mellesleg az első amerikai versenyző, amely bármely kategóriát is megnyert az eredetileg 1979-ben elindult Párizs-Dakar sorozatban.

    Az eddig kétszeres bajnok Sainz, akinek a fia a Forma-1-ben a McLarennél versenyez, az utolsó szakasz után hat perc és 21 másodperc előnnyel zárt a katari regnáló bajnok Nasser Al-Attiyah előtt. Az 57 éves pilóta 2010-ben és 2018-ban nyert, amikor a Dakar rali még Dél-Amerikában futott. Az elsőségeit különféle márkákkal érte el, az elsőt a Volkswagen, a másodikat a Peugeot kötelékében.

    A háromszoros bajnok Al-Attiyah ugyan megnyerte az utolsó szakaszt, de a toyotás ezzel is éppen csak befért a francia Stephane Peterhansel elé, aki összesen 13 alkalommal nyert két- és négy keréken a Dakar viadaljain.

    A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso az utolsó megmérettetésen Al-Attiyahnál 3 perc 25 másodperccel volt lassabb, de ezen a napon a negyedik legjobb időt autózta. Összetettben végül a 13. lett, de kétszer is komoly problémával szembesült, egyszer két órán át szereltek, másik alkalommal pedig felborultak.

  • Peterhansel minimális előnnyel nyerte a Dakar utolsó előtti szakaszát

    Peterhansel minimális előnnyel nyerte a Dakar utolsó előtti szakaszát

    A Minivel versenyző Stephane Peterhansel sikerével végződött a 2020-as Dakar rali utolsó előtti, 11.szakaszát. A márka társa Carlos Sainz megnyugtató előnnyel vezet a maratoni záró etap előtt.

    Shubaytah és Haradh közötti 379 km-es szakasszal folytatódott ma a Szaúd-Arábiában zajló Dakar rali. Az éllovas Sainz számára nem kezdődött jól a mért szakasz, ugyanis már 100 km után öt perces hátrányt szedett össze a későbbi szakaszgyőztes franciától. A közel 400 km után végül 8 perces differencia lett a két Mini között.

    Csupán másodpercek választották el az összetett második és harmadik helyén Peterhanselt és Al-Attiyaht a szakasz előtt. Sokáig úgy tűnt, hogy a francia megelőzi a címvédőt, ám a katari végül csupán tíz másodpercet kapott a győztestől, így hat másodperc maradt az előnye a második helyen Peterhansel előtt. Így Al-Attiyah a zárószakasz előtt Sainz legfőbb kihívója.

    A hazai pályán versenyző Yazeed Al-Rajhi számára egyre biztosabb az összetettbeli negyedik helye, miután a közvetlen riválisa Orlando Terranova elszállt ezen a szakaszon. Utóbbi ráadásul még további két helyett is vesztett az összetettben.

    A Toyota versenyzője Yasir Seaidan több mint egy órát kapott a mai napon, ám még így is tartja a top tízes helyezését.

    Újabb remek napon van túl Fernando Alonso, aki most egy nyolcadik helyett tudott felmutatni, 16 percet kapott a győztestől. Az összetettben a 13.helyen áll, ám hátránya már 42 perc az előtte álló cseh Martin Prokop mögött.

  • Dakar: Alonso lebucskázott egy dűnén, Sainz nyerte a rövidített szakaszt

    Dakar: Alonso lebucskázott egy dűnén, Sainz nyerte a rövidített szakaszt

    Fernando Alonso ma látványosan forogva bucskázott le egy homokdűnén, így a mai szakasz nem volt zökkenőmentes a spanyol számára. Azonban amint landolt a földön – és talpon – máris indult tovább.

    A tizedik szakaszt egyébként ismét Alonso honfitársa, id. Carlos Sainz nyerte.

    A szakaszt 534 kilométeresre tervezték, de 345 kilométer után leintették a versenyt, mivel a szakasz hátralévő részén nagyon erős szél uralkodott és a szervezők nem tudták garantálni a versenyzők biztonságát.

    Alonso a már említett borulása után tovább tudott haladni, azonban javítani kellett Toyotáját, így több, mint egy órát veszített.

    Összetettben Sainz áll az élen Nasser Al-Attiyah és Stephen Peterhansel előtt, míg Alonso a 14. helyen áll.

  • VIDEO: Alonso borult a Toyotával, pont az egyik legnehezebb szakaszon!

    VIDEO: Alonso borult a Toyotával, pont az egyik legnehezebb szakaszon!

    Fernando Alonso és Marc Coma felborultak a Dakar mai maratoni hosszúságú szakaszán a Toyotájukkal. Kétszer is átfordult, és a kerekei is kitörtek. Szerencsére rendben vannak, és tudták folytatni a versenyt. Az autó azonban jelentős károkat szenvedett, és még kérdéses, hogy miképp fejezik be vele a mai napot. Ez ugyanis az a szakasz, ahol nem lehet külső segítséget igénybe venni, és a versenyzők kénytelenek szerelni, ha valami sérülést szereznek.