Kategória: Rally

  • Tim Gábor nyerte a Magyar Erally Országos Bajnokságot R2-ben

    Tim Gábor nyerte a Magyar Erally Országos Bajnokságot R2-ben

    Tim Gábor 2018-ban és 2019-ben is lemaradt a Rally2 bajnoki címéről, főként a sorozatos műszaki hibák miatt. Azonban ami a valóságban nem sikerült, összejött a virtuális térben. A többszörös bajnok pilóta megnyerte az MNASZ által kiírt Magyar ERally Országos Bajnokság R2-es kategóriáját.

    A koronavírus járvány okozta helyzet miatt az MNASZ létrehozta a Magyar Erally Országos Bajnokságot és az induló pilótákat a valós kategóriáikba sorolta. Tim Gábor így a Dirt Rally 2.0-val futó sorozatot R2-es autóval teljesítette, természetesen maradt a már megszokott típusnál, egy Opel Adam R2-t terelt végig a négy versenyből álló sorozaton.

    Minden verseny 12 szakaszból állt és összesen négy héten át tartott a bajnokság. Tim a négy futamból kettőt megnyert, kétszer második lett és végül behúzta a bajnoki címet.

    Az utolsó pillanatban döntöttem el, hogy rajthoz állok a bajnokságban, akkor még a Dirt Rally 2.0 meg sem volt nekem. Az első versenyen még minden új volt számomra, elég nagy hátrányban lettem második. Aztán fokozatosan vettem fel a ritmust és jöttem rá a játék titkaira. ifj.Fogarasi Attilával végig nagyot küzdöttünk, de végül sikerült legyőznöm az utolsó verseny hajrájában. Nagyon izgalmas volt! Gratulálok mindenkinek aki teljesítette a sorozatot, köszönöm a szervezőknek, hogy így összehozta a valós mezőny tagjait. Remélem hamarosan már a valós pályákon találkozunk! – foglalta össze Tim Gábor.

    A bajnokság lezárulta után még egy Allstars sorozat is hátravan, ahol már az összes kategória együtt áll rajthoz. Ismét négy helyszín vár majd a pilótákra. Ezen a sorozaton is rajthoz áll Tim Gábor, de ezúttal már WRC autót fog terelgetni.

    espo

  • Turán Frigyesék versenyautója volt a legjobb a virtuális térben

    Turán Frigyesék versenyautója volt a legjobb a virtuális térben

    Az Európa-bajnoki futamgyőztes Turán Frigyes, Bagaméri László páros Volkswagen Polo GTI R5-ös versenyautójával induló ifjabb Szabó Zoltán nyerte a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által szervezett ERally Országos Bajnokság küzdelmeit az R5-ös kategóriában.

    Az április során megrendezett, négyállomásos virtuális sorozat második helyezettje, Hangodi Bendegúz mindössze két ponttal maradt el a győztestől, míg a harmadik helyen Papp Arnold végzett. Ifjabb Szabó Zoltán a valóságban is versenyez, saját építésű autójával az Országos Rally Challenge futamain vesz részt.

    „Korábban még nem találkoztam ilyen komolyan megszervezett online bajnoksággal, így nem volt kérdés, hogy kipróbálom magam és élek a lehetőséggel” – nyilatkozta Szabó, akinek az elsődleges célja az volt, hogy a koronavírus-járvány miatt elmaradó versenyzési lehetőségeket a virtuális térben pótolja.

    Az ERally ob R5 Kupájának friss győztese elmondta, azért választotta Turánék autóját, mert ők a valós versenyzése során is sokat segítenek neki.

    „Otthon nekem is van szimulátorozásra alkalmas felszerelésem, de biztos vagyok benne, hogy jelenleg a virtuális térben nem tudnék ilyen jó időt menni az autónkkal, mint Zoli” – nyilatkozta Turán, a Shell Helix Ultra csapatának pilótája, és hozzátette, amint lehetősége lesz rá, szeretné elvinni egy élményautózásra Szabót az egyik tesztelés alkalmával.

    Az MNASZ ERally ob-n öt kategóriában mérték össze tudásukat azok, akik bármilyen MNASZ licenccel, igazolvánnyal rendelkeznek.

    „Nagyon örülünk annak, hogy minden kategóriában ilyen sokan indultak, és az ismert versenyzők mellett láthattunk ifjú, tehetséges pilótákat is” – jelentette ki Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke. Hozzátette, a sorozat folytatását már elindították, ezúttal azonban nem külön kategóriákban indulhatnak a résztvevők, hanem mindenkinek rali-világbajnoki (WRC) autókkal kell teljesítenie a négy pályát.

  • Opel Dakar Team: Hazaért a versenyautó!

    Opel Dakar Team: Hazaért a versenyautó!

    Végre újra a csapat műhelyében áll a versenyautó!

    A katari világkupa-futam éppen két hónapja ért véget, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős kocsija azonban még csak most ért haza. Kalandos útja volt az Opel Grandland X-nek, előbb az olaszok, majd a franciák nem engedték kikötni a kompot, amelynek gyomrában utazott, és még akkor sem lélegezhetett fel a csapat, amikor a hajó végre megérkezett Rotterdamba.

    „Április 7-én kötött ki a komp, 11-én szóltak nekünk, hogy kipakolták a konténerünket, mehetünk érte – mondta Szalay Balázs. – A hollandokkal egyeztettünk, megvoltak a logisztikai papírjaink, az igazolás, hogy ott van az autónk, a német rendőrök ennek ellenére nem engedték át a fiúkat a határon, sőt, visszafordították őket, és egy darabon díszkíséretet kaptak, hogy biztosan hazajöjjenek. Na ezek után vakartuk a fejünket, de végül egy logisztikai cég, a Hellmann sietett a segítségünkre. A kamionjukra egy targoncával rakták fel az Opelt, ők pedig egy zárt fülkében hozták haza, és ma reggel kilenc órakor érkezett meg a műhelybe. Nagyon örülünk, hogy végre itthon van, azért izgultunk érte rendesen. Most új külsőt kap, és a tapasztalatainkra építve elkezdjük rajta a tervezett átalakításokat is, hogy felkészüljünk a Marokkó ralira, amely valószínűleg a legközelebbi sivatagi világkupa-verseny lesz az idén. A fiúk a műhelyben nagyon motiváltak: minden eddiginél jobb versenyautót akarnak fejleszteni.”

  • Költségkímélő megoldásokkal készül a Marokkó rali

    Költségkímélő megoldásokkal készül a Marokkó rali

    Költségkímélő megoldásokkal, ugyanakkor jó pályákkal, pontos itinerrel és Dakar-indulási lehetőséggel csábít az októberi világkupa-futam, a Marokkó rali szervezője.

    Jelen állás szerint a sivatagi világkupa-futamok közül a marokkói lehet az első (és talán egyetlen), amelyet megtartanak az idén. A szervezők nem pihennek, erre hívta fel a figyelmet a versenyigazgató David Castera, aki a versenyzőknek írt levelében mindenekelőtt azt szögezi le: napjainkban nyilván az a legfontosabb, hogy életeket óvjunk, akkor is, ha ez azzal jár, hogy a versenyzés és a kihívások iránti szenvedélyünket egy időre félre kell tenni.

    Talán némi optimizmusra ad okot azonban, hogy a rendezők úgy készülnek, októberben visszatérhet az élet a terepralisportba. A marokkói világkupa-futam szervezői február végén elkezdték az előkészületeket, az utóbbi hetekben azonban a világjárvány Marokkót is elérte.

    Ez nehézségeket gördít a szervezés elé, mint ahogy a versenyzőknek is meg kell küzdeniük a járvány gazdasági hatásaival. Ennek ellenére a marokkói viadalnak Castera szerint elérhetőnek kell maradnia mindeni számára, méghozzá a lehető legmagasabb szinten.

    Ezt a színvonalat érdemlik ugyanis a topcsapatok, amelyek a világkupa-győzelemért küzdenek, a Dakar ralira készülnek vagy egyszerűen csak élvezni akarják a versenyzést.

    Ma a Marokkó rali azon kevés versenyek egyike a világon, amelyen a topcsapatok már jelezték a részvételüket. Itt jegyezzük meg, az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László is ezen a viadalon tervezi tesztelni a versenyautón a nyár folyamán végrehajtandó fejlesztéseket.

    Castera ígéri: ahogy mindig, jó pályákra, pontos itinerre, öt nap alatt 1800 versenykilométerre számíthatnak az indulók. Az útvonal nyolcvan százaléka az eredeti, ám a költségcsökkentés érdekében a logisztikai háttér megváltozik.

    Az eredeti tervektől eltérően nem Agadirból, hanem az M’Hamid régióból rajtol majd a mezőny, amely a nyugati Chegaga ergtől a keleti Draa völgyig vezet.

    A marokkói világkupa-futam lesz az egyetlen kvalifikációs verseny azon újoncok számára, akik meg szeretnék méretni magukat a Dakaron, és az egyetlen, amelyen már ki lehet próbálni a Dakar újításait. A marokkói verseny két résztvevője közvetlen indulási lehetőséget kap a Dakarra.

  • Opel Dakar Team: Tovább az Opellel!

    Opel Dakar Team: Tovább az Opellel!

    Tizenhat éve tart az együttműködés az Opel Magyarország és az Opel Dakar Team, azaz Szalay Balázs pilóta és Bunkoczi László navigátor között. A páros 2004 óta versenyez az Opel márkával, a sivatagi viadalokra specializálódott csapat azóta viseli az Opel Dakar Team nevet. Ez a szoros kapocs túlélte a 2008-as válságot (amely az autóipart hasonlóan érintette, mint a mostani, járvány miatti leállások), s a felek a mostani nehéz helyzetben is kitartanak egymás mellett.

    „Megtiszteltetés, hogy az Opel Magyarország kitart mellettünk, bízunk benne, hogy hamarosan szebb idők jönnek, amikor újra elkezdhetünk a versenyzésen gondolkodni, és bemutathatjuk a kívül-belül megújuló Opel Grandland X-et – nyilatkozta a Dakar ralin 14 alkalommal rajthoz álló Szalay Balázs. – Egyelőre erre nincs lehetőség, hiszen versenyek sincsenek, ám a munka nem áll meg, a tervek szerint teljesen megújul a versenygépünk, amelyen az elmúlt évek tapasztalatai alapján hajtunk végre módosításokat kívül és belül egyaránt. Terveink szerint már a nyár folyamán teszteljük az újításokat, és ha októberben megrendezik a marokkói világkupa-futamot, ott élesben is kipróbáljuk az Opel Grandland X-et.”

    Friss hír a Katarból hazatérő versenyautóról, hogy az „őt” szállító komp kikötött Rotterdamban, ott kirakodták a konténert, amelynek most már csak haza kell jutnia Magyarországra, hogy elkezdődhessen a munka a csapat műhelyében.

  • Szalay: „Elveszítettük az összes támogatónkat”

    Szalay: „Elveszítettük az összes támogatónkat”

    Folyamatosan mondják le vagy halasztják a versenyeket – az elmúlt hetekben ez már-már megszokottá válik. Szalay Balázs szerint azonban nem ez a legnagyobb baj… 2008-ban már átéltünk valami hasonlót, a gazdasági válság az összes sportág közül talán az autósportot érintette a leginkább – az autóipar válsága miatt. Most azonban még súlyosabb a helyzet.

    „A 2008-as válság semmi volt ehhez képest, hiszen az autógyárak leállították a termelést, az alkatrész-beszállítók nem szállítanak, az autógyárak pedig sorra mondják fel a szerződéseket, hiszen a marketingbüdzsé csökken ilyenkor leghamarabb. Néhány hét leforgása alatt egymás után veszítettük el a támogatóinkat, még az Opelt is, amellyel lejárt a szerződésünk, és tizenhat év után először nem tudtuk meghosszabbítani. Őszintén megmondom, a mai napon egyetlenegy szponzorunk sincs” – mondta az eddig 14 Dakar ralin induló Szalay Balázs.

    A pilóta elmondta, nagy valószínűséggel a gyári csapatok nagy része kiszáll majd az autósport minden szakágából – legalább egy-két évre –, egyszerűen azért, mert nem lesz más választásuk, és nagyon, nagyon lassan költözik majd újra élet az autósportba.

    „Nagyon nehéz lesz innen felállni, s most nem elsősorban a sportról beszélek, hanem globálisan a gazdaságról – tette hozzá Szalay. – Mert sokan mennek majd csődbe, nagy lesz a munkanélküliség, a cégeknek nem lesz pénzük, és az autósport lesz az egyik utolsó, amelyre piaci alapon pénzt szánnak majd. Én sem tudom, hogy milyen versenyre tudunk majd egyáltalán elmenni az idén és jövőre…”

    Szalay azt még hozzátette: a csapatát mindenképp szeretné együtt tartani, hiszen az elmúlt több mint húsz év alatt számtalan kalandon, nagy győzelmen és nehéz helyzeten mentek át együtt, s ez egységgé kovácsolta őket.

  • Opel Dakar Team: A versenyautó? Még a tengeren!

    Opel Dakar Team: A versenyautó? Még a tengeren!

    Alighanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős volt az utolsó magyar autós páros, amely nemzetközi versenyen szerepelt az idén, mivel a tereprali világkupa katari versenye volt az egyik utolsó, amelyet egyáltalán megtartottak.

    Az Opel Dakar Team kettőse több, mint egy hónapja, február 27-én az abszolút nyolcadik helyen – és kategória-negyedikként – ért célba Dohában, majd a csapat annak rendje és módja szerint berakta a versenyautót és az alkatrészeket egy konténerbe, a konténert pedig utóbb hajóra tették.

    Az ismert nemzetközi járványhelyzet miatt azonban ez a teherhajó azóta sem kötött ki.
    „A verseny után az autót beraktuk egy konténerbe, ami egy hajó gyomrában elindult Genova irányába, és azóta is a tengeren hánykolódik. A koronavírus-járvány miatt ugyanis lezárták az olasz kikötőt, és Marseille lett az új úticél. Csakhogy a franciáknál is romlott a helyzet, úgyhogy már ők sem fogadtak hajókat, így jelenleg Rotterdam felé hajózik a Grandland X, ahol a tervek szerint holnap köt majd ki – mondta Szalay Balázs. – Ez nem jelenti azt, hogy akkor meg is kapjuk, a procedúra eléggé megváltozott a járvány miatt, így április 11-étől vehető át a konténer. Eredendően a kocsit traileren hoztuk volna haza, de a mostani helyzetben valószínűbb, hogy konténerrel együtt felrakják majd egy tehervonatra. Persze, egyelőre ez sem biztos… Várunk.”

  • Sainz biztos benne, hogy volt már az idei Dakaron is koronavírusos

    Sainz biztos benne, hogy volt már az idei Dakaron is koronavírusos

    Carloz Sainz olyan kijelentések után, mint amit tett Jesús Calleja műsorvezető, úgy véli, hogy a Dakar karavánjánál sem volt minden rendben már januárban. Ő azt állította, hogy nem volt normális az, amin átestek a kollégáival amit ott influenzaként azonosítottak, a tünetek, az ismert esetek nagyon is hasonlítanak a mostani koronavírusos kórismére. Most már mindent értenek, és erről beszélt is a nyertes a Cadena Sernek, eléggé közvetlenül:

    „Éppen csak megmenekültünk. Úgy néz ki, hogy voltak a Dakaron olyan szerelők, akikről akkor nem nagyon tudtuk, hogy mégis pontosan mi a bajuk. Nekem is van egy olyan szerelőm, aki elismerte, hogy a pihenőnapon már tüdőgyulladással kezelték, később az egész hétre, meg még utána is, lélegeztetőgépre rakták. Most már nem kétséges, hogy a koronavírust kaphatta el.”

    Ivan Cruz esete is ismerté vált, őt mi leginkább Antonio Albacete menedzsereként ismerhetünk. Ő teljesen elhivatott a kamionversenyzés iránt, és folyamatos magas lázzal rendszeresen látogatta a Dakar orvosi központját, végül kórházba szállították, és haza sem tudott utazni. Maga fertőzte meg a feleségét is, mivel akkor még nem tették meg a megfelelő óvintézkedéseket, hiszen az esetet akkor még nem diagnosztizálták náluk. Ivan elárulta, hogy soha nem volt még ilyen beteg, és kevesebb mint egy hét alatt nyolc kilót fogyott.

  • Új autóval vág neki a 2020-as szezonnak Turán Frici és Bagaméri Laci

    Új autóval vág neki a 2020-as szezonnak Turán Frici és Bagaméri Laci

    A Turán Motorsport tavalyi ERC-futam győztes párosa idén valami teljesen újba vágja fejszéjét, ugyanis egy számukra ismeretlen márkával, modellel, egy Volkswagen Polo GTI R5-tel indulnak a magyar rali bajnoki címért Turán Friciék. Az összeszokott versenyzőpáros a Korda Racing Team autóját élesben először a március végi Eger Rallye-n avatja fel.

    A kedd délelőtti versenyautó leleplező sajtóeseményt Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke nyitotta meg, aki elmondta, hogy az idei ORB idény 8 futamán több mint 20 R5-ös autó áll rajthoz. Az idei magyar rali bajnokságot 2020-ban is a nyíregyházi Európa-bajnoki futam zárja majd.

    „Az elmúlt öt évben sok olyan döntést hoztunk és sok olyan lépést tettünk, amely összességében a hazai rali és a magyar autósport fejlődését szolgálta, a cél pedig az volt, hogy minőségben minél közelebb kerüljünk a nemzetközi sorozatokhoz. Tavaly Nyíregyházán a versenyzők, a nézők, és a rendezők szempontjából is sikeres volt az Eb-futam, amelyre 13 év szünet után került sor újra Magyarországon. Bízunk benne, hogy idén tovább fejlődik a magyar bajnokság, amely így Közép-Európa egyik legszínvonalasabb ralis sorozata lesz” – mondta Oláh Gyárfás.

    „A tavalyi ORB szezonunk érdekesen alakult, ugyanis év közben a csapat által üzemeltetett, saját tulajdonban lévő Ford Fiesta R5 versenyautónk váratlan balesete következtében ki kellett hagynunk, vagy más márkával, autótípussal kellett teljesítenünk néhány versenyt. Év végén a károkat felmérve úgy döntöttünk, nem érdemes megjavíttatnunk a Fordot, ezért eladtuk és megindult az új autó-lehetőség keresés fázisa. Sokáig úgy tűnt, hogy a 2020-as szezont is Forddal fogjuk folytatni, hiszen hosszú évek óta a Ford Petrányi a fő támogatónk, akik régóta hűségesen mellettünk állnak, így nem is gondolkodtunk másban. A körülmények, a Fordos lehetőségeink azonban végül nem úgy alakultak, ahogy terveztük, így nyitnunk kellett más irányba is” – mesél a versenyautóváltás körülményeiről Turán Frici.

    A Turán Motorsport neve a hosszú évek során teljesen összefonódott a Forddal, a Ford Petrányival és ezen a bizalmi kapcsolaton, emocionális kötődésen az sem változtat, hogy az idei szezonban egy Volkswagen Polo GTI R5 modellel próbálnak meg minél jobb eredményeket elérni az ORB-ben Friciék.

    „Turán Frigyes több mint 28 éves versenyzői múlttal rendelkezik, és mi is több mint 28 éve vagyunk a pályán, így tapasztalatból tudjuk, milyen nehéz ennyi éven át ugyanazt a magas színvonalat hozni. Frici folyamatosan az élmezőnyben autózik és kimagasló eredményeket ér el mind hazai, mind nemzetközi színtéren. Nem kérdés, hogy továbbra is egy úton haladunk vele és maximálisan támogatjuk, függetlenül attól, hogy az idei évben nem Forddal fog versenyezni. Családi vállalkozásként számunkra az egyik legfontosabb tényező az emberi érték. Frici személyiségével könnyű azonosulni, ugyanis az évek során ugyanaz a pozitív, szimpatikus versenyző maradt, aki megőrizte dinamizmusát, a látványos autózást. Jó érzés egy olyan csapat mellé állni, amelynek hosszú távú cél lebeg a szeme előtt és rendkívül elkötelezett” – mondja Tóth Judit, a Ford Petrányi marketing vezetője.

    A Ford Petrányi egy olyan vállalatcsoport, melynek több lába van, ilyen például a Next Auto. A Petrányi Család és Cégcsoport nem kizárólag a Ford márka, hanem a pilóta mellé tette le a voksát. Ehhez a hitvalláshoz hasonlóan természetesen az Orbico Hungary Kft. – Shell kenőanyagok is évek óta a Turán Motorsport mögött áll, függetlenül a versenyautótól.

    „Rendkívül fontos számunkra, hogy hazánkban az egyik legnépszerűbb technikai sportban kiemelkedő sikereket elérő magyar csapattal teszteljük évről évre a Shell különböző, speciálisan az adott versenyautóra kifejlesztett Helix Ultra motorolajait. Ezért dolgozunk együtt hosszú évek óta a tavalyi ERC-futam győztes párossal, Turán Fricivel és Bagaméri Lacival. A Shell PurePlus technológiával gyártott termékek kimondottan utcai személygépjárművek számára lettek kifejlesztve a versenysportban szerzett tapasztaltok alapján. Az így gyártott Shell motorolajok professzionális termékek, bizonyítottan kimagasló minőséget képviselnek az igényes autósok számára.  Természetesen az új Volkswagen Polo GTI R5 modellre is felkerült a Shell logó és a Shell Helix felirat, valamint az autóba is Shell Helix Ultra motorolajat töltünk a maximális teljesítmény érdekében, így Friciéknek kizárólag a versenyzésre kell koncentrálniuk. A legjobb eredmények elérése érdekében a versenyeket követően az olaj minőségének változását laboratóriumi körülmények között is megvizsgáljuk, ezzel segítve a csapat munkáját a motor beállításokkal kapcsolatban” – teszi hozzá Tamás Tamás, az Orbico Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

     „Szerencsésen találkoztak az érdekeink Korda Erikkel, a Korda Racing tulajdonosával és elszánt csapatával, akik egy tavalyi fejlesztésű Volkswagen Polo GTI R5 modellel támogatnak minket az idei évben. Ez egy teljesen új lehetőség számunkra, megújulást jelent nekünk a szezonra. Nagyon hálásak vagyunk Petrányi Zoltánnak, a Ford Petrányi vezetőjének, aki az autóváltástól függetlenül kitart mellettünk vállalkozásával, a Next Auto-val. Amit tőlük kapunk, az emocionálisan is sokat jelent számunkra, és hozzájuk köt minket” – teszi hozzá Bagaméri Laci, Frici navigátora.

    „Korda Erikék elszántsága, elhivatottsága is nagyon fontos számunkra, a csapat mindent megpróbál megtenni a közös cél elérése érdekében, ami most sem változott: idén is a magyar bajnoki címért szállunk versenyautóba. Mi és a támogatóink is ennek a célnak rendelnek alá mindent, új motivációnk van, és félig-meddig új, kiegészült csapatunk is a Korda Racinggel. Az autóról már vannak benyomásaink és hamarosan vár ránk két hosszabb teszt, ahol a mérnökök és a csapatunk segítségével megkeressük majd a megfelelő beállításokat az évadnyitó Eger Rallye-ra. Biztos, hogy ez egy folyamat lesz, meg kell ismernünk a Polo tulajdonságait és az alapokról építkeznünk, hogy eljussunk addig, hogy minden gördülékeny és komfortos legyen, de izgatottan várjuk az új kihívásokat” – mesél a célokról Frici.

    „Izgatottan várjuk ezt az évet, ha eddig 100%-os volt a győzni akarásunk, akkor ez idén 1000%-ra nőtt. Örülünk, hogy Friciék mellett állhatunk idén, minden meg van bennük, hogy bajnokok legyenek. A csapat felkészült, az autó is készen áll a szezonra és Friciék is alig várják a rajtot” – teszi hozzá Korda Erik, a Korda Racing Team tulajdonosa.

    Turán Friciék a tervek szerint már szombaton tesztelik az új versenyautót, az Eger Rallye-ig még összesen 80-100 kilométernyi gyakorlást terveznek a Volkswagennel.

    Az idei ORB szezon március 27-29. között az Eger Rallye-val veszi kezdetét.

  • Opel Dakar Team: Szalay jól hajrázott

    Opel Dakar Team: Szalay jól hajrázott

    A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a nyolcadik helyen ért célba a tereprali világkupa idénynyitó, katari viadalán, amiért négy világkupa-pont járt. A T1-es kategóriában az Opel Dakar Team párosa negyedikként végzett.

    Az utolsó napra is maradt bőven esemény Katarban: a szervezők egy 254 kilométeres, trükkös, kanyargós, sziklás szakaszt jelöltek ki a mezőny számára. Meg is lett az eredménye, az élmezőnyből senki sem úszta meg defekt nélkül a napot, volt, aki két-három tönkrement gumit hozott vissza a táborba.

    A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős „csak” egy defektet kapott, tizedik helyen ért célba a szakaszon, az összetettben pedig a nyolcadikként végzett. Vagyis egy helyet előrelépett, miután az orosz Fjodr Vorobjev az utolsó kilométereken kiszakította az autója alól a hátsó futóművet.

    „Élvezetes, technikás pálya volt, rengeteg kanyarral és még több kővel, úgyhogy nagyon kellett figyelni, de még így is kaptunk egy defektet – mondta az Opel Grandland X pilótája, Szalay. – A kerékcserével szerencsére nem ment el sok idő, de megint gondunk támadt a navigációval, sokszor kellett keresni az utakat. Nem hibáztatom Lacit, mert navigációs szempontból ez volt talán életünk legnehezebb versenye: nem az itiner volt rossz, hanem egyszerűen túl sok volt a nyom, még a gyári menők is megszenvedtek vele. A pontoknak örülök, a nyolcadik helyezéssel azonban nem vagyok elégedett, végezhettünk volna ennél előrébb is.”

    Szalay azt is elárulta, a verseny előtt sokkal több homokra számított, ehhez képest dűnék alig voltak az útvonalban, rengeteg volt viszont a kő… Ez is nehézséget jelentett.

    „Nem jártunk még itt, ráadásul minden nap csak tizenöt perccel a rajt előtt kaptuk meg az itinert, de a végére így is sikerült ráéreznem, hogy miként írják fel itt a pályákat – mondta Bunkoczi. – Sokat tanultunk, de sokszor fordult elő, hogy leestünk a nyomról, és vissza kellett menni, megkeresni, ami nem fér bele, ha jobb eredményt akarunk elérni. Ez a tudás, ez a felkészültség most erre volt elég, de folyamatosan fejlődtünk az elmúlt öt nap során: az igazán nagy különbségek az első három napon alakultak ki. Tanultunk belőle, ha jövőre jövünk, sok mindent másképp csinálunk majd.”

    A T1-es kategória értékelésében az Opel Dakar Team párosa a negyedik helyet szerezte meg.

    KATAR RALI, A TEREPRALI VK, 1. FUTAMA, DOHA
    5. szakasz, Zekret (össztáv: 376.18 km, ebből a szelektív szakasz hossza: 254.58 km).
    Autósok:
     1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 2:12:50,
    2. Przygonski, Gottschalk (lengyel, német, Toyota Hilux) 24 másodperc hátrány.,
    3. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 5:34 perc h., …
    10. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 50:42 p h.
    A végeredmény.
    Autósok:
     1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel 11:48:56,
    2. Al-Radzsi, Orr 1:31:40 ó h.,
    3. Przygonski, Gottschalk 2:01:23 ó h., …
    8. Szalay Balázs, Bunkoczi László 4:41:37 ó h.