Kategória: Rally

  • Ezen a napon jelentette be Räikkönen, hogy mihez kezd az F1 után

    Ezen a napon jelentette be Räikkönen, hogy mihez kezd az F1 után

    Kimi Räikkönen kétszer intett búcsút a Forma-1-nek, első ízben 2009 végén. Akkor persze sejteni lehetett, hogy bár az F1-től elköszönt, valamilyen formában még biztosan fog versenyezni.

    Végül így is lett.

    2009 december 4-én kiderült, hogy a WRC-be igazolt, melynek értelmében a Citroën Junior Team színeiben, egy Citroën C4 WRC-t vezethetett 2010-ben. Ezen mutatványát egyébként a Red Bull támogatta.

    Alexander Wurz, Carlos Sainz, Kimi Räikkönen
    Alex Wurz, id. Carlos Sainz és Kimi Räikkönen  |  Fotó: Mathias Kniepeiss/Red Bull Content Pool

    2010-ben Räikkönen a 10. helyen zárt a bajnokságban. Csakúgy, mint 2011-ben, ám ekkor már saját, ICE 1 Racing nevű csapatában versenyzett, egy Citroën DS3 WRC-vel.

    A finn versenyző e két év alatt gyakran tette tetőre az autót, de ettől függetlenül nagyon élvezte.

    Végül úgy döntött, hogy 2012-ben visszatér a Forma-1-be, a Lotusszal. Ezt követően később visszatért a Ferrarihoz, majd végül az Alfa Romeótól vonult vissza a 2021-es F1-es szezon végén.

    43 random tény a 43 éves Kimi Räikkönenről

  • Abiteboul ezúttal gyári WRC csapatot irányíthat majd?

    Abiteboul ezúttal gyári WRC csapatot irányíthat majd?

    A Hyundai Shell Mobis WRT a teljes 2022-es FIA Rally Világbajnokság szezont tényleges vezető nélkül teljesítette, mivel Julien Moncet-t a szezon első fordulójától a múlt hétvégéig a csapatfőnök-helyettesi feladatokat látta el, de a 2023-as szezonra lemondott.

    Moncet bejelentette, hogy állandó szerződést szeretne, de úgy tűnik, a Hyundai másként gondolta ezt.

    A La Derniere Heure című belga hírportál egy cikkében azt írja, hogy a csapaton belülről kapta az információt, miszerint Moncet helyére új csapatfőnök kerül a 2023-as szezonkezdet előtt.

    A cikk szerint az új csapatfőnök a Forma-1-ből ismert Cyril Abiteboul lesz, aki korábban a Caterham és a Renault F1-es csapatfőnöke volt. Ugyanakkor a franciának egyáltalán nincs ralis háttere.

    Magyar vonatkozású tetkót kapott Abiteboul – Videóval!

    A Hyundai várhatóan még ezen a héten bejelenti a versenyzői felállást, a csapatfőnökkel kapcsolatos hírek pedig csak ezután következnek majd. A Hyundai eddig csak Thierry Neuville szerződését erősítette meg a jövő évre.

  • Hivatalos: Két új helyszínre is ellátogat 2023-ban az Extreme E!

    Hivatalos: Két új helyszínre is ellátogat 2023-ban az Extreme E!

    A NEOM McLaren XE csapat két új helyszínre látogat el a második Extreme E szezonjukban. Az Extreme E bejelentette harmadik idényének a versenynaptárát, amelyben öt fordulót és két vadonatúj helyszínt erősítettek meg 2023-ra.

    A 2023-as idény lesz a NEOM McLaren XE Team életében a második szezon az elektromos off-road sorozatban, és ismerős terepen kezdődik: március 11-12-én Szaúd-Arábia ad otthont a szezonnyitó Desert X Prix-nek.

    A két új helyszín közül az első az idény második fordulójának ad otthont, amikor is alig több mint két hónappal később, május 13-14-én az Egyesült Királyságba, Skóciába látogat a bajnokság. Ezután július 8-9-én visszatér az olaszországi Szardínia szigetére, ahol az első és a második szezonban is rendeztek futamokat.

    A 2023-as Extreme E versenynaptár a következő:

    Március 11-12. Szaúd-Arábia
    Május 13-14. Skócia
    július 8-9. Szardínia
    Szeptember 16-17. Brazília vagy USA
    TBC Chile

    A szezon negyedik futamát még nem véglegesítették, az X Prix szeptember 16-17-én az USA-ban vagy Brazíliában kerül megrendezésre. A harmadik szezon egy másik ismerős helyszínen zárul, Chile ad otthont majd az utolsó fordulónak egy még meghatározásra váró időpontban.

    A 2022-es Extreme E idény még mindig tart, és 34 ponttal, egy versenyhétvégével a vége előtt az ötödik helyen áll a McLaren a tabellán. Emma Gilmour és Tanner Foust visszatér a szezon utolsó fordulójára az uruguayi Punta del Estében, november 26-27-én.

    Megint változik a McLaren festése, így néznek ki majd Abu Dhabiban

  • A HUMDA a 2023-as magyarországi ERC futam megrendezésén dolgozik

    A HUMDA a 2023-as magyarországi ERC futam megrendezésén dolgozik

    A hétvégi Zemplén-rali rendezésével elégedettek voltak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői. Ezzel párhuzamosan megkezdte a tárgyalásokat a viadal 2023-as magyarországi visszatéréséről a rali Európa-bajnokság (ERC) promóterével a hazai jogtulajdonos HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Az FIA pozitív értékelése esetén egy éves szünet után térhet vissza az ERC.

    Szombaton és vasárnap rendezték meg szerencsi központtal a Zemplén-ralit, amely a hazai bajnoki mellett Európa-kupa (ERT) forduló is volt. A versenyt a helyszínen tekintették meg az FIA megfigyelői, akik alapvetően elégedettek voltak a látottakkal. A szervezés és a rendezés számos részletét ellenőrizték a szakemberek. Szintén ellátogatott az eseményre Iain Campbell, az ERC promótere, a WRC Promoter GmbH vezetője, akivel személyesen tárgyalt Őry Kornél a HUMDA képviseletében az ERC 2023-as magyarországi visszatéréséről.

    Az Ügynökség célja, hogy 2023-ban újra ellátogasson a kontinens legrangosabb raliversenye hazánkba. A jelenlegi tervek szerint 2023. őszén rendezhetik meg a Rally Hungary futamát. A HUMDA szorosan együtt dolgozik a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel (MNASZ) annak érdekében, hogy a 2023-as rendezés megfeleljen a szigorú szakmai elvárásoknak.

    – Büszkék vagyunk rá, hogy sportdiplomáciai erőfeszítéseink eredményre vezettek és komoly esélyünk van arra, hogy az ERC mezőnye visszatérjen az országba. Tavalyi ígéretünknek megfelelően az eddigi tapasztalatok alapos kiértékelését követően, a szervezésben részt vevők kemény munkájának és a folyamatos promóteri egyeztetéseknek köszönhető ez az előrehaladás. Bízunk benne, hogy az FIA jelentése mindent rendben talál és visszakerülhetünk az ERC-naptárba. Hosszú távú célunk, hogy az ERC-mezőny stabilan hazánkba látogasson. Ez nem csupán a sorozat élmezőnyéhez tartozó versenyzőink miatt fontos, hanem a rali nagyszámú hazai rajongótábora miatt is. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a rendezés kifogástalan legyen és mind a közönség, mind a promóter elégedett legyen a versenyt követően. Nagy a felelősségünk, hiszen újra lehetőséget kapunk a rendezésre. A HUMDA számára kiemelten fontos a rali szakág. Bízunk benne, hogy jövőre a HUMDA Academy raliversenyzői is kiemelkedő eredményeket érnek el a Magyarországi ERC-futamon, a Rally Hungary-n – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

  • Az FIA elnökétől kér enyhítést az oroszokra az egykori Dakar-győztes

    Az FIA elnökétől kér enyhítést az oroszokra az egykori Dakar-győztes

    A korábbi Dakar-rali győztes qudos levélben kérte az FIA első emberét, hogy enyhítsenek az orosz versenyzőkre vonatkozó szabályokon.

    Jelenleg a Nemzetközi Automobil Szövetség csak abban esetben engedi rajthoz állni az ő általuk szervezett eseményeken az orosz sportolókat, ha aláírnak egy olyan dokumentumot, amelyben elítélik Vladimir Putyin Ukrajna elleni agresszióját.

    „Az orosz és fehérorosz versenyzők és tisztviselők csak semleges színekben és az FIA zászlaja alatt vehetnek részt a nemzetközi és regionális eseményeken, az FIA béke és politikai semlegesség elveinek külön kötelezettségvállalása és betartása mellett.”

    Az orosz Szergej Karjakin, aki 2017-ben a quadosok között megnyerte a Dakart, most közvetlenül levélben fordult Mohammed Ben Sulayem elnökhöz, hogy változtassanak a fenti követelményeken, erről ő maga mesélt a Tass hírügynökségnek.

    „Október 13.-án közvetlen levelet írtam az FIA elnökének, kértem őt, hogy törölje azt a követelményt, mi szerint az oroszoknak egy különleges dokumentumot kell aláírniuk. Véleményem szerint ez ütközik az FIA etikai kódexével. […] Azt írtam még neki, hogy mivel ő is egy egykori sportoló, nagyon jól tudja, hogy milyen az, amikor az ember a fél életét ennek szenteli. Azt is nagyon jól tudja, hogy milyen az, amikor egy sportolót politikai okokból hátráltatnak. Meglátjuk mi lesz a válasza.” – fogalmazott Karjakin.

    Embed from Getty Images

    Ezt követően pedig hozzátette, hogy amennyiben nem fognak változtatni a jelenlegi előírásokon, akkor ő nem fogja azt aláírni, vállalva, hogy nem indulhat a Dakaron. Hasonlóan a Kamaz Master csapattagjaihoz, akik szintén megtagadták az aláírást.

  • Egy tragédia margójára – Kérjük, csatlakozz hozzánk!

    Egy tragédia margójára – Kérjük, csatlakozz hozzánk!

    Elment egy fiú. Egy tiszta szívű, nyílt tekintetű ózdi fiú, Énekes Richárd, aki mások segítésének szentelte életét.

    Szociális dolgozóként, gyermekjóléti munkatársként és állatbarátként élte mindennapjait, a rally volt a szenvedélye. Izgatottan várta a futamokat, szervezte az utazásokat, közeli barátaival járta a versenyeket. Hősökként tekintett a versenyzőkre, ismerte és tisztelte a szabályokat, édesanyjának tett ígérete szerint kerülte a kockázatokat. Rajongó volt, aki a pályák mentén is példát mutatott szurkolói elhivatottságból és sportszerűségből. A hazai futamra már hetek óta készült. Barátaival együtt, fokozott izgalommal várta az utolsó királdi gyorsasági szakasz sötétjében érkező versenyautók fényszóróinak felbukkanását, a maximális fordulaton üvöltő motorok hangorkánját.

    A sors kegyetlensége azonban az Ő életére árnyat vetett. Egy balesetet szenvedett versenyautó személyzetének igyekezett segítséget nyújtani, nem törődve a pályán rá leselkedő veszélyekkel, az életét követelő tragédia kockázatával. Ösztönös, lényéből fakadó reakció volt ez, mely annyira jellemezte Richárd életét. Nem magára, hanem a bajban lévőkre gondolt, miközben – életében először – figyelmen kívül hagyta a biztonsági szabályokat.

    Sajnos a létező legnagyobb árat fizette segítő szándékáért, és ahogy élete, végzete is imádott sportága lett. Vissza nem fordítható tragédia, elviselhetetlen fájdalom és néma csend. A pálya mentén és Richárd egyedül maradt édesanyja lelkében egyaránt. Akinek egyetlen vigasza már nem lehet más, mint a fia cselekedetét motiváló szándék nemes volta. Ez az az érzés, melyet megkérdőjelezni nem lehet és nem is szabad! Természetesen vannak írott és íratlan szabályok, ám a versenyzők is tisztában vannak azzal, hogy mit jelent számukra a gyorsasági szakaszokat övező szurkolók serege. Hány és hány esetet említhetnénk, mikor a nézők – esetenként szabályokat felülíró – áldozatkészsége, segítő szándéka mentett autókat és versenyzőket. A cselekedetek jogi és erkölcsi megítélése gyakorta eltérő lehet, néha nagyon vékony a köztük húzódó határmezsgye, ám a rallys társadalom nem tehet mást, mint mély főhajtással tiszteleg a segítő szándékáért életével fizető ózdi fiú emléke előtt.

    Bízva abban, hogy mindenki levonja a szükséges konzekvenciákat, és Richárd tragédiája a biztonsági szabályok betartásának fontosságára is ráirányítja a figyelmet. A szurkolók körében különösen. Mert őket gyakorlatilag semmi nem védi egy esetleges baleset bekövetkeztekor. Az élet a legdrágább kincsünk, amit kötelességünk megvédeni! A magunk és szeretteink érdekében egyaránt. A tragédiák sajátossága, hogy visszafordíthatatlanok. Ráadásul szomorú következményekkel, emberi sorsok megroppanásával járnak együtt. Nincs, ki képes lenne átérezni a fájdalmat, ami Richárd magára maradt, nagyon nehéz anyagi körülmények között élő édesanyja testét-lelkét áthatja.

    Ezt a fájdalmat megszüntetni nem, legfeljebb tompítani lehet. A fia emléke előtti tisztelgéssel és az együttérzés kifejezésének szándékától vezérelt anyagi támogatással. Kérjük, másold be ezt az írást te is az oldaladra, oszd meg ismerőseiddel és a rallyrajongók széles táborával!Töltsük meg együtt az üzenőfalat és emlékezzünk Richárdra!

    Amennyiben lehetőséged van, kérjük, Te is támogasd Richárd édesanyját!

    Anyagi hozzájárulásodat az Ózdi Rászorulók Alapítvány 11734121-23502596 számú számlaszámára tudod eljuttatni, „Énekes Richárd édesanyja számára” megjegyzéssel. (Az alapítvány címe: 3600 Ózd, Mosonyi Mihály u. 25., adószáma: 19295259-1-05).

    Közreműködésedet, együttérzésedet és segítő szándékodat hálásan köszönjük!

  • Szalay visszatér: Rajthoz állnak a marokkói világbajnoki futamon

    Szalay visszatér: Rajthoz állnak a marokkói világbajnoki futamon

    A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős rajthoz áll a tereprali világbajnokság soron következő viadalán, az október 1. és 6. között tartandó Marokkó ralin. A Szalay Dakar Team párosa majd’ két év kihagyás után egy újragondolt versenygéppel vág neki a sivatagi megméretésnek, amelyen minden gyári menő tiszteletét teszi.

    Az előző két évhez képest új útvonalon, az Atlanti-óceán partszakaszát követve versenyez október első hetében a Marokkó rali mezőnye, amely Agadirból rajtol, és négy tábort érint, mielőtt visszatér a kiinduló pontra – 2316 kilométer megtétele után (ebből 1575 km a mért szakaszok hossza). A homok és a navigáció játssza majd a főszerepet a Dakar rali főpróbájának szánt viadalon – s ezt az amatőr és a gyári versenyzők egyaránt kihasználják.

    „A Marokkói Királyság igazán változatos területekkel várja a versenyzőket, itt a Dakar szinte minden eleme megtalálható – nyilatkozta David Castera, aki pontosan tudja, miről beszél, hiszen a Dakar útvonalát is ő állítja össze. – A tervezésénél szem előtt tartottam, hogy mi vár a versenyzőkre néhány hónappal később a Dakaron, és arra szerettem volna felkészíteni őket. A navigáció és a homok nagy szerepet kap a viadalon, amely az eddigieknél sokkal vadabb, a terepralisok által kevésbé ismert területeken zajlik majd.”

    A táborok helyszíneit viszont jól ismerik majd azok, akik már az afrikai Dakarokon is ott voltak, hiszen Tan Tan és Ayoun egyaránt vendégül látta a legendás sivatagi show résztvevőit.

    „Marokkónak ez a része mindig is hatalmas feladatot jelentett a versenyzőknek – emlékszem, az afrikai Dakarokon mennyit szenvedtünk Tan Tan környékén – mondta Szalay Balázs, aki 1996 és 2007 között kilenc afrikai Dakaron állt rajthoz. – Ha a terep nem is lesz ismerős, mivel a hírek szerint teljesen új az útvonal, a pályák nehézségi fokával legalább tökéletesen tisztában vagyunk. De nem is baj, hogy nehezek lesznek a körülmények, hiszen mindenképp egy ütős versenyen akartuk kipróbálni az új autót, amely egy kicsit rövidült, teljesen új vázat és karosszéria-elemeket kapott, javítottuk a kilátást, és átalakítottuk a futóművet. A verseny előtt két hosszabb tesztünk is volt, az elsőt egy féltengely-töréssel hoztuk le, a másodikat viszont már százszázalékos igénybevétel mellett is tökéletesen bírta a technika. Száz indulónál az elvárásaink nem lehetnek túl magasak, az első húszba bekerülni is jó eredmény lenne, de titkon ennél jobb eredményben reménykedem.”

    Bunkoczi Lászlónak nem csupán azért lesz nehéz dolga, mert a hírek szerint nagyon navigáció-igényesek lesznek a marokkói pályák, hanem azért is, mert most, élesben ismerkedik majd meg a digitális navigációval.

    „A legnagyobb kihívást valószínűleg az jelenti majd, hogy ilyen hosszú szünet után miként leszünk képesek újra felvenni a ritmust, mert hiába mentem én a raliban folyamatosan, a sivatag egészen más, arról nem beszélve, hogy Balázs egyáltalán nem versenyzett majdnem két éve – mondta Bunkoczi. – A legfontosabb, hogy ne görcsöljünk, hanem próbáljuk jó élményként megélni ezt a viadalt. Mert ahogy elnéztem, itt már a célba érkezés is nagy fegyvertény lesz, így a helyezés engem személy szerint nem is nagyon érdekel. Ezek a pályák a mezőny nagy részének, így nekünk is ismeretlenek lesznek, nehezítve azzal, hogy még sohasem versenyeztem a digitális navigációval, amit remélhetőleg lesz alkalmam kipróbálni a teszten. Egy biztos: lesz feladat bőven…”

    Ami a mezőnyt illeti: az előzetes nevezések szerint 140 motoros, 100 autós páros és 9 kamionos egység áll rajthoz a viadalon, ami az autós és a kamionos kategóriában meghaladja a tavalyit. Az adminisztratív és technikai átvételre szeptember 30-án és október 1-jén kerül sor – és a verseny előtt lehetőség van egy tesztre is.

    Az autósoknál az első terepralis világbajnoki címért folyó versenyben fej-fej mellett halad a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb (Bahrain Raid Xtreme) és a háromszoros Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah (Totoya Gazoo Racing) – a francia versenyző előnye mindössze egy pont az összetettben. És ha ez még nem lenne elég, január óta először versenyez teljes felállásban az Audi: Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz és Mattias Ekström bemutatja az Evo2-es Q e-tront is.

  • Kovalainen egy fordulóval a vége előtt már All-Japan Rally bajnok

    Kovalainen egy fordulóval a vége előtt már All-Japan Rally bajnok

    A korábbi Formula-1-es versenyző Heikki Kovalainen a múlt hétvégén megszerezte az All-Japan Rally bajnoki címét. Mindezt úgy, hogy a szezon utolsó előtti fordulóján csak a kilencedik helyen végzett.

    A Team Aicello Skoda Fabiájával a korábbi hat versenyen öt győzelmet aratott Kovalainen és mitfárere, Sae Kitagawa a hétvégi Hokkaido Rallyn feltették a koronát a JRC négykerék-meghajtású autók számára kiírt JN-1-es királykategóriában töltött első évükben.

    Annak ellenére, hogy csak a kilencedik helyen értek célba, és legközelebbi bajnoki riválisa, Norihiko Katsuta megnyerte a ralit. Kovalainent mégis bajnokká avatták, mivel kiderült, hogy a szezon jövő hónapban megrendezésre kerülő utolsó fordulója, a Rally Highland Masters nem ad annyi pontot, hogy a finn versenyzőt utolérjék.

    Ez Kovalainen második bajnoki sikere a JRC-ben, miután tavaly a JN-2 osztályban diadalmaskodott egy kétkerék-meghajtású Toyota 86-os volánjánál.

    Kovalainen nehéz hétvégét élt meg Hokkaidón, a szezon mindössze második olyan versenyén, amelyet kavicsos pályán rendeztek meg. A szombati ötödik szakaszon 22 percet veszített. Így értékelt a finn:

    „Nem tudtam jól kicserélni a defektes gumit, mert megsérült az emelőtartó. Improvizálnom kellett, és más megoldást kellett találnom, hogy felemeljem az autó hátulját, és végül kicserélhessem. A hétvégére érve azonban tudtam, hogy már megnyertük a bajnokságot, így egy kicsit keményebben mentem, és ez nem adta ki.”

    A jövő hónapban megrendezésre kerülő Rally Highland Masters szezonzáró után Kovalainen a tervezett alkalmi WRC-s szereplésére összpontosít a bajnokság novemberi, Japánba való visszatérésén.

    A 2016-os SUPER GT bajnok azt mondja, nagyon várja, hogy visszatérhessen az aszfaltra mindkét eseményen. Idén a JRC-ben bizonyította, hogy a mezőny klasszisa a leaszfaltozott utakon. Így folytatta:

    „Ez a hokkaidói hétvége bebizonyította, hogy még sokat kell tanulnom a kavicson. Úgy érzem, nem vezetek jól ezeken a nagy sebességű, csúszós utakon. Tehát ez egy olyan terület, amit a jövőben sokat kell gyakorolnom, ha fejlődni akarok.

    Aszfalton már magabiztosabb vagyok, így igen várom a JRC és a WRC utolsó fordulóját, még akkor is, ha ez most nem jött össze. Ettől függetlenül szeretném növelni a sebességemet, ezek a dolgok ugyanakkor menet közben megesnek, ez is a játék része.”

    Kovalainen még nem döntött a 2023-as terveiről, de korábban a Motorsport.com-nak már jelezte, hogy a SUPER GT-ből való tavalyi visszavonulása után a raliversenyzést helyezi előtérbe a pályaversenyzéshez való esetleges visszatéréssel szemben.

  • A Dakaron elért eredmény inspirálja az Audi F1-es projektjét

    A Dakaron elért eredmény inspirálja az Audi F1-es projektjét

    Markus Duesmann, az Audi elnöke elárulta, hogy a gyártó a Dakar-ralin való sikeres debütálásból merít majd ihletet, amikor új F1-es projektjét építi.

    Az Audi az idei Dakaron három teljesen elektromos Audi RS Q e-tronból álló flottával debütált.

    A gyártó erőfeszítéseit négy szakaszgyőzelmet ért, aminek köszönhetően a jövő évi versenyen már az összesített győzelmet célozza meg.

    Duesmann összehasonlította az F1-es erőforrás mindössze három és fél év alatt történő, nulláról induló tervezésének lehetőségét az Audi Dakar-projektjével: „Szeretjük a kihívást.”

    „Már korábban is mondtam, kevesebb mint egy év alatt sikerült összehoznunk a Dakart [a Dakaron való indulást] és kifejlesztenünk a Dakar-autót, amely szintén egy nagyon összetett hajtásláncot jelent.”

    „Ezt a hajtásláncot 2026-ig tudjuk fejleszteni, és az FIA-nak, a Forma-1-nek köszönhetően képesek leszünk arra, hogy a fenntarthatóságra való összpontosításban hatalmas előrelépéssel és a hajtáslánc elektromos oldalára való egyértelmű összpontosítással megtaláljuk a módját [az F1-es motor kifejlesztésén].”

    „Neuburgban rengeteg kompetenciával rendelkezünk az elektromos hajtásláncok terén, ezért nagyon várom [a kihívást]. Úgy gondolom, hogy 2026-ban már tényleg ott leszünk a porondon.”

    Duesmann elismerte, hogy „teljesen jogosan” mutatott rá a kihívásokra, mivel a riválisok valószínűleg legalább a belsőégésű motorok egy részét már elkészítették.

    „Találtunk néhány olyan kompromisszumot, amivel képesek leszünk az összes többi versenytárssal egy szinten belépni” – tette hozzá.

  • Verstappen büszke a WRC-s bemutatkozására

    Verstappen büszke a WRC-s bemutatkozására

    Jos Verstappen az Ypres Rally utolsó napján az összes szakaszt teljesítette, és erre az eseményére most büszkén tekint vissza.

    Max Verstappen is azt gondolta, hogy az apja „őrült”, amiért elindult a rali-világbajnokságon, körülbelül másfél évvel azután, hogy elkezdett ralizni, de Jos megállta a helyét, és célba ért. Volt ugyanakkor – a tapasztalatlanságát figyelembe véve talán várhatóan – egy kis bökkenő az út során. Jos második napja a Citroen C3-as volánja mögött egy kicsit rövidebb lett, mint szerette volna, a délutáni menetrend első szakaszán történt kihagyás jelentette egyben a nap végét is az ex-F1-es pilótának. A Verstappen.com-nak így nyilatkozott Jos a baleset után:

    „Kár, mert jól dolgoztunk. Azon a szakaszon valójában semmi figyelemre méltó nem történt. Befordultam, azt hiszem, talán egy kicsit túl későn, ami miatt a gumik kissé a kavicságyra kerültek, és utasok lettünk. Már semmit se tudtunk tenni, és alacsony sebességgel egy száraz árokba csúsztunk. Ezzel mindennek vége volt, így a napnak is. Ez a tipikus veszély Ypresben, és ez végzett velünk. Még mindig kevés a tapasztalatom.”

    Verstappennek azonban nem voltak már ilyen drámái a harmadik és egyben utolsó versenynapon. Négy szakasz alkotta az utolsó napot két pályán, amelyeken egyenként kétszer mentek, Verstappen pedig a 25., 26., 24. és 25. helyezéseket hozta haza. Összességében elégedett volt az elért eredményeivel, és büszke arra, hogy első WRC-s kiruccanásán célba ért:

    „Ma már minden jól ment. A kevés pályaismeretemnek megvan a hatása, de ezért vagyunk itt és ezért versenyzünk ezen a ralin: hogy tanuljunk és tapasztalatot szerezzünk.

    „Nekem és a navigátoromnak ez volt az első alkalom, hogy itt vezettünk, tudjuk milyen nehéz, és szombaton meglepődtünk. Azért a kiesésért nagy kár volt, különben jó helyezést értünk volna el. Ugyanakkor örülök, hogy ma tudtunk menni, és elégedett vagyok az eredménnyel. Sokat tanultunk, és nagyon büszke vagyok arra, hogy célba értünk.”