Kategória: Rally

  • Opel Dakar Team: Elkezdődött!

    Opel Dakar Team: Elkezdődött!

    Tizenegy kilométeres bemelegítő szakasszal kezdődött a 2021-es Dakar rali, amely a vasárnapi rajtsorrendet volt hivatott eldönteni. Az 54. helyen rajtoló Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a mély, kijárt nyomban az 51. helyen végzett, innen várja a folytatást.

    „Nagyon vártam már a prológot, egy kicsit izgatott is voltam előtte. Úgy terveztem, hogy óvatosan megyek majd végig ezen a pályán, de a rajt után elkapott a versenyláz, úgyhogy ráálltam a gázra – vallotta be Szalay Balázs, akinek ez a 15. Dakar ralija. – Elég rosszul érintett, hogy utolért a mögöttem induló, még akkor is, ha Robby Gordon régi autóját vezette és egy szaúdi versenyző volt, aki nyilván úgy ismeri a helyszínt, mint a tenyerét. Félrehúzódtam, hogy elmehessen, utána pedig a porában autóztunk a célig, úgyhogy sokszor kellett lassítani. Ennek ellenére nagyon élveztem a napot, az Opel Grandland X remekül működött, az igazi küzdelem pedig csak holnap kezdődik.”

    Bunkoczi László bevallotta, nem igazán kedveli a prológokat, mert azokon nyerni nem lehet, veszíteni viszont annál többet, főleg, hogy az első szakasz előtt nem is igazán számít, hogy hányadik helyen rajtolnak.

    „Nagyon örülök, hogy túl vagyunk a prológon, jobb lett volna előrébb végezni, de mire elrajtoltunk, a mély nyomban már csak nagy kockázatvállalás árán lett volna esélyünk rá – mondta Bunkoczi. – Nem gondolom, hogy ezen bármi is múlt, nagyon sok van még hátra a versenyből, és ezen most semmi sem múlt. Holnap már egy 277 kilométeres szakasz vár ránk, ami majd jobban megmutatja, hol a helyünk a mezőnyben.”

    A prológ után este még sor került az ünnepélyes rajtceremóniára, amelyet ezúttal a dzsiddai tábor területén tartottak meg nézők nélkül, ám nagyon látványos volt, és világszerte nagyon sokan láthatták a televíziók képernyőjén keresztül.

    43. DAKAR RALI
    Prológ. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) és Brian Baragwanath, Taye Perry (dél-afrikai, Century) 5:48, 3. Al-Radzsi, Von Zitzewitz (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 8 másodperc hátrány, …51. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Grandland X) 1:38 p h. Motorosok: 1. Ricky Brabec (amerikai, Honda) 6:01, 2. Barreda (spanyol, Honda) 6 mp h., 3. Sanders (ausztrál, KTM) 13 mp h., …33. Gyenes (romániai, KTM) 1:03 p h., …82. Saghmeister (szerbiai, KTM) 3:36 p h. Kamionosok: 1. Sziarhej Vjazovics, Pavel Haranyin, Anton Zaparoscsanka (fehérorosz, MAZ) 6:38, 2. Visnyeuszki, Novikau, Szacsuk (fehérorosz, MAZ) 1 mp h., 3. Macik, Tomasek, Svanda (cseh, Iveco) 3 mp h., …29. Darázsi, Pacquelet, Thalgott (magyar, francia, francia, MAN) 2:42 p h., …44. Fazekas, Horn, Csákány (magyar, Scania) 11:40 p h.

  • Opel Dakar Team: Rajtra kész a csapat!

    Opel Dakar Team: Rajtra kész a csapat!

    A sors ismétli önmagát. Főleg, ha még egy kicsit segítenek is „neki”. Szalay Balázs 25 évvel ezelőtt ugyanúgy a sivatagban, a Dakar-mezőnnyel köszöntötte az új évet, mint most. Akkor Frank Papp volt a navigátora, és a sáros spanyol szakasz után a marokkói táborban éppen a Chevy Blazer hűtőjét mosták, amikor arra lettek figyelmesek, hogy néhány csapat tűzijátékot küldött fel a levegőbe. Egymásra néztek, boldog újévet kívántak egymásnak, és mostak tovább.

    Huszonöt évvel később Dzsiddában érte az új év Szalayt, aki már a tizenötödik Dakarjára készül. Azóta felépített egy csapatot, lettek állandó szerelői, akik nélkül már nem indulna el a sivatagba, így ezúttal velük szilveszterezett: almalével koccintva – Szaúd-Arábiában. S hogy a múlt és jelen valahol mindig összeér, arra bizonyíték, hogy Frank Papp most is itt van a Dakaron – Fazekas Károly vezető szerelőjeként érkezett a versenyre, úgyhogy Szalayval megünnepelhették a huszonöt éves évfordulót.

    Az első Dakar-tábor egyébként már majdnem olyan, mint normál „békeidőben”. Noha az utóbbi napokat a nyüzsgő világváros, Dzsidda peremkerületében fekvő King Abdullah Stadionban töltötte a mezőny, a maszkviselésen és a fokozott egészségügyi előírásokon kívül semmi más nem jelzi a világjárványt. Minden a megszokott rend szerint zajlik. Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László csütörtökön tesztelt, pénteken pedig részt vett az adminisztratív és technikai ellenőrzésen.

    „Az utolsó pillanatban dőlt el, hogy indulhatunk a Dakaron, így sem nekem, sem a csapatnak nem volt időnk úgy felkészülni, ahogy szoktunk – vallotta be Szalay. – Emiatt sok év óta először hiányosságokat fedeztek fel a technikai átvételen: a január elsején, vagyis ma életbe lépő új szabályok értelmében fémmel kellett rögzíteni a tűzoltórendszer csöveit, illetve új típusú nyomás-szelepet kellett berakni a benzintankba.”

    Szalay hozzátette: a szokásosnál korábban kellett Szaúd-Arábiába utaznia a mezőnynek, mert a szervezők nem csupán ahhoz ragaszkodtak, hogy az indulás előtt maximum 72 órás negatív Covid-teszt szükséges az induláshoz, hanem ahhoz is, hogy az érkezés után mindenki vonuljon 48 órás önkéntes karanténba (mindenki a kijelölt szállodájában), majd egy újabb teszt után „költözhessen be” a Dakar-buborékba.

    Így viszont csütörtökön lehetőség nyílt egy rövid tesztelésre – erre a célra a rendezők egy nyolc kilométeres pályát jelöltek ki.

    „A tesztlehetőséget sokan kihasználták, köztük mi is, és hasznosnak is bizonyult, mert már az oda vezető úton kicsit hangos volt a Grandland X futóműve, a teszt után pedig biztossá vált, hogy valami nem stimmel. A teszt jól ment, az első tapogatózó körhöz képest a végére 28 másodpercet sikerült javulni, de addigra már nagyon furcsa hangokat adott az első differenciálmű, úgyhogy a csapat kicserélte. Megmondom őszintén, a teszt közben még nem volt igazán Dakar-érzésem, pedig jó nagy hőség volt, ami már a sivatagi versenyeket idézte. Az első körben meg is tiszteltem minden követ és dűnét, a végén azonban már nem kíméltük sem magunkat, sem az autót, amely azóta száz százalékosan működik. Úgy érzem, egy-két nap még biztosan kell, hogy visszarázódjunk a versenyzésbe, de a Dakar elég hosszú ahhoz, hogy legyen rá időnk.”

    A 43. Dakar rali egy 11 kilométeres prológgal kezdődik szombaton, amelynek eredménye alapján kialakul a rajtsorrend – az igazi küzdelem pedig vasárnap kezdődik. A mezőny 12 szelektív szakasz és egy szünnap után ér majd vissza Dzsiddába.

  • Sainz apja autóját vezette az Extreme E hivatalos tesztjén – VIDEÓVAL!

    Sainz apja autóját vezette az Extreme E hivatalos tesztjén – VIDEÓVAL!

    Carlos Sainz is vezethette az Extreme E járgányt, amikor a sorozat nyolc csapata a Motorland Aragónon teljesítette a hivatalos tesztet.

    A spanyol F1-es versenyző apja, a korábbi Dakar győztes is saját csapatot indít. Maranellói üléspróbája után az ifjabb Sainz Spanyolország felé vette az irányt, hogy – Valtteri Bottas után második jelenlegi Forma-1-es versenyzőként – megtegyen pár kört az autóval.

    „Már számítottam rá, hogy apám részt fog venni az Extreme E-ben, mert láttam, hogy mennyire érdekli a dolog.” – árulta el. – „Szóval az elmúlt három-négy hónapban eléggé elfoglaltuk magunkat ezzel a projekttel.”

    „Az Extreme E egy teljesen új kihívás, és látom, nagyon keményen dolgoznak azon, hogy versenyképessé tegyék a csapatot. A sorozat üzenete is nagyon fontos, hogy felhívják a figyelmet különböző környezeti problémákra.”

    Ez a gyakorlás volt az első kollektív teszt a sorozat történetében, ahol nyolc csapat jelent meg, mindkét jövő évi pilótájukkal. Az egyetlen kivétel a Veloce alakulata volt, de ők még nem jelentették be, ki fog vezetni Jamie Chadwick mellett.

    Bár a Formula E-ből ismert Techeetah is leadta a nevezését, most nem voltak ott a teszten. Így nem tudni, ők végül indulnak-e jövőre az Extreme E első szezonjában, hiszen azóta nem erősítették meg ezen szándékukat.

    A Lewis Hamilton csapatánál vezető Sébastien Loeb így értékelt a kétnapos akciót követően:

    „Kicsit más az autó ahhoz képest, amit vezetni szoktam. Örültem, hogy felfedezhetem az erejét, és hogy milyen jó a kigyorsítás és az egyensúly. Nagyon élveztem.”

    Egy másik világbajnok, a Rosberg Xtreme Racing színeiben induló Johan Kristoffersson is a tanulást fontosságát emelte ki.

    „A csapatban mindenki az alkalmazkodásra és tanulásra koncentrált. Ez különösen fontos, hiszen kevés lehetőségünk van az autóval menni a szezonkezdet előtt. Sok adatot gyűjtöttünk, Molly (Taylor) és én jobban már érjük egymást, és az autót is.”

  • Dakar-rali – Szaúd-Arábia megerősítette a rendezést

    Dakar-rali – Szaúd-Arábia megerősítette a rendezést

    (MTI) – Szaúd-Arábia megerősítette, hogy januárban megrendezi a hagyományos Dakar-ralit, azzal együtt is, hogy az arab ország vasárnap felfüggesztette nemzetközi járatait a koronavírus több országban észlelt mutációja miatt.

    A SoyMotor portál beszámolója szerint a szaúdi hatóságok arról biztosították a sivatagi tereprali-viadal 2021-es résztvevőit, hogy minden érintett – az egészségügyi előírások szigorú betartása mellett – gond nélkül eljuthat a január 3. és 15. közötti verseny rajthelyére. Akiknek sikerült jegyet foglalniuk Dzsiddába, azok számára különjáratokat szerveznek, függetlenül attól, hogy melyik országban tartózkodnak – közölték a szervezők.
    A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros december 2-án jelentette be, hogy részt vesz a versenyen.

    A Dakar-ralit 1979-ben rendezték meg először, Párizs és a névadó szenegáli főváros között, utána viszont Európán és Afrikán kívül is több országban sor került rá, volt már dél-amerikai helyszín nem egyszer, a 2020-ast pedig már a mostani ázsiai házigazda, Szaúd-Arábia bonyolította le. A viadalon több kategóriában – autóval, motorkerékpárral, kamionnal és quaddal – is versenyeznek a résztvevők.

    A január 2-i prológgal együtt a szaúdi dűnéken összesen 7658 kilométer megtétele vár a mezőnyre. A rajthely és a célállomás egyaránt Dzsidda városa.

  • Szalayék indulnak a Dakaron!

    Szalayék indulnak a Dakaron!

    Dakar a 25-ös jegyében! Szalay Balázs éppen 25 éve, 1996 januárjában állt rajthoz először a világ leghosszabb sivatagi megméretésén, s ha az ő és Bunkoczi László Dakarjainak számát összeadjuk, akkor ketten együtt most érik el a 25-öt, hiszen Szalay a 15., Bunkoczi pedig a 10. Dakarjára készül.

    Igen, a fenti rövid matek azt jelenti, hogy az Opel Dakar Team párosa megméreti magát a 2021-es, Szaúd-Arábiában tartandó sivatagi show-n. Az utolsó pillanatban állt össze a háttér, ám az Opel Grandland X a profi szervizcsapatnak köszönhetően versenyzésrre készen várta a rajtot (a csapat már el is indult a behajózás helyszínére), a pilótának és a navigátornak pedig sohasem kellett kétszer mondani, hogy induljanak el a sivatagba.
    „Huszonöt éve vettem részt az első Dakaromon, de azóta sem csökkent bennem az izgalom, amikor a sivatagi versenyzésre gondolok, és arra, hogy milyen lesz újra a dűnék között – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – Az utolsó pillanatban állt össze minden az indulásunkhoz, sokáig úgy tűnt, ki kell hagynunk a viadalt, de azután az vésztartalékokat is felélve mégis eldöntöttük: versenyzéssel ünnepeljük a huszonötödik évfordulót. Szaúd-Arábia ismeretlen terület lesz számunkra, ott eddig még nem versenyeztük, de úgy gondolom, hogy egy kicsit Abu-Dhabira, egy kicsit Jordániára és egy kicsit Katarra hasonlítanak majd a pályák – ezen országok közül az utóbbi kettőben versenyeztünk az idén és tavaly. A mezőny nagyon erős lesz, a menők közül mindenki indul, nekünk mégis az a célunk, hogy megjavítsuk az eddigi legjobbunkat, vagyis a huszadik helynél előrébb végezzünk.”
    Szaúd-Arábia lesz a 41. ország, amelyben a páros versenyez, ismeretlen lesz a terep, ráadásul az idei Dakarból nem is lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen a gyors pályák helyett az idén technikásabb szakaszokat jelöltek ki a szervezők, amelyek megnehezítik majd nemcsak a pilóták, hanem a navigátorok dolgát is.

    „Néhány rövid teszt kivételével gyakorlatilag február óta nem ültünk versenyautóban, úgyhogy az elsődleges cél nyilván az, hogy célba érjünk – fogalmazott Bunkoczi László. – Az autós mezőny valamivel kisebb létszámú, mint a korábbi években, viszont a színvonal nagyon magas, fel kell vennünk a versenyt a világ legjobbjaival. Szakmailag nagy kihívást jelentenek majd a szaúdi pályák, de amennyire lehet, próbálunk felkészülni rájuk. Összességében nagyon örülök, hogy egy ilyen nehéz év után megadatik, hogy elinduljunk a Dakaron – mindenképp siker, hogy össze tudtuk rakni az ehhez szükséges hátteret.”
    Érdekesség, hogy a mostani versenyen Bunkoczi is belép a Dakar-legendák körébe – azokat a versenyzőket hívják így, akik legalább tíz Dakaron rajthoz álltak.
    Nagy változás, hogy 2000 óta most először nem kíséri tévéstáb a csapatot, ám az Opel Dakar Team közösségi média felületein (Facebook, Instagram, youtube, dakar.hu) gondoskodunk róla, hogy szurkolóink továbbra is minden, a párossal kapcsolatos információhoz hozzájussanak.

    A 2021-es Dakart január 2. és 15. között rendezik meg Szaúd-Arábiában, az össztáv 7646 km, amelyből 4767 km a mért szakaszok hossza.

  • Amit még nem tudtál a 2021-es Dakar raliról

    Amit még nem tudtál a 2021-es Dakar raliról

    Izgalmas részletek derültek ki a januári Dakar raliról a verseny hivatalos prezentációján, szerda délután.

    A kulcspontok:

    • A 43. Dakar ralit Szaúd-Arábiában tartják meg január 3. és 15. között: a verseny össztávja 7646 kilométer, amelyből a mért szakaszok hossza 4767 kilométer – a rajt és a cél egyaránt Dzsiddában lesz, közben pedig a mezőny felfedezi magának a szaúdi sivatag rejtelmeit, csakúgy, mint egy évvel ezelőtt.
    • A 2021-es útvonal vadonatúj mért szakaszokkal lepi meg a versenyzőket, a tavalyihoz képest a szervezők próbáltak kevesebb gyors és több technikás pályát iktatni a programba, amely próbára teszi a navigátorok tudását is. A maratoni szakasz teszteli a versenyzők azon képességét, hogy mennyire tudják beosztani a technikát és a saját erejüket, s a kétnapos maratonit követi majd a szünnap Hail-ben.

    A világjárvány és annak következményei ellenére erős mezőny gyűlik össze a Dakaron: 321 jármű szerepel a nevezési listán: 108 motor, 21 quad, 124 autó és SSV, valamint 42 kamion jelezte a részvételét. Ezen felül 26 jármű nevezet az új Dakar Classic mezőnyébe, amelyhez 2000 előtt gyártott autók és kamionok csatlakozhattak.

    „Gyakran halljuk, hogy a Dakaron való részvétel már önmagában győzelem. Szerintem mind ezt érezzük majd január 3-án Dzsiddában” – mondta David Castera versenyigazgató a Dakar-prezentáció felvezetéseként. Azután arról beszélt, milyen kihívások elé állította a pályafelíró csapatot a Covid-járvány, amely az egész világon meghatározza az utazást és egyáltalán az életet. Maga a verseny is különleges protokoll szerint zajlik majd, a rendezők mindent megtesznek, hogy megvédjék a mezőnyt, és hogy akadályozzák a Covid-19 vírus terjedését. Maga a verseny azonban hű marad az alapító Thierry Sabine mottójához: „Kihívás azoknak, akik rajtoz állnak rajta, és álom azoknak, akik otthon maradnak.”

    A prezentáció részeként a versenyzők megismerkedhettek a szaúdi sivataggal egy rövid földrajzlecke keretében, amelyből az is kiderült: a szervezők sokkal kevesebb gyors pályát iktattak a programba, ezzel is csökkentve az átlagsebességet, egyúttal növelve a biztonságot és ráirányítva a figyelmet a versenyzői kvalitásokra.

    A küzdelem kiélezettnek ígérkezik, hiszen a sztárok mind jelezték a részvételüket.
    A motoros kategóriában Ricky Brabec révén a Honda megtörte a KTM 18 éve tartó egyeduralmát, s az osztrák márka ezek után nyilván nagy nevekkel tér vissza a ringbe, hogy revansot vegyen.

    A quad-kategória címvédője Ignacio Casale új kihívás után nézett, a kamionos kategóriában méreti meg magát – ugyanott, ahol annak idején a Dakar-pályafutása kezdődött 2010-ben.

    Az idei autós győztes a Mini X-Raid buggyval versenyző Carlos Sainznak még nem elég a Dakar-trófeákból, ugyanazzal a céllal tér vissza, amivel tavaly is odaállt a rajthoz, igaz, ehhez a toyotás Nasszer al-Attijahnak is lesz egy-két szava. A két vezető konstruktőrön kívül is vannak még csapatok, amelyek az élmezőnyben vitézkednének: a privát BRX-alakulat színeiben két nagyágyút láthatunk a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb és az autóval és motorral is Dakar-győztes Joan Nani Roma személyében. Cyril Despres és Mike Horn alternatív energiával hajtott járművel indul a Dakaron, míg az SSV kategóriában a chilei Francisco Chaleco López is harcba száll a címe megvédéséért.

    A Dakar-mezőny január 2-án egy rövid, 11 kilométeres prológgal kezdi el a versenyt – a bemelegítés az első szakasz rajtsorrendjéről hivatott dönteni, majd pedig egymást követik az izgalmas és nagyon hosszú szakaszok.

    A versenyjárművek többségét december 1-3. között teszik be egy hatalmas komp gyomrába, amely egyenesen Dzsiddába hajózik velük, ahol december 30-31-én lehet felvenni őket a Vörös-tengeri kikötőben. Az adminisztratív és technikai átvételt január első két napján zajlik az egészségügyi előírások teljes betartásával, egy nappal később pedig elkezdődik az igazi küzdelem…

  • Vogelék a Kanári-szigeteken zárják a szezont

    Vogelék a Kanári-szigeteken zárják a szezont

    A 2020-as rali-Eb utolsó helyszínén, a Kanári-szigeteken zárul az idei versenyszezon Vogel Adriennek és Notheisz Ivettnek. A Roger Racing Team ralipárosa az ERC3-as kategória ötödik helyéről, a női kategóriát vezetve készül az utolsó fordulóra.

    A Las Palmas de Gran Canaria környékére szervezett verseny sajátossága a lejtők és emelkedők váltakozása a gyorsasági szakaszokon, valamint a részben vulkanikus lávából kialakított aszfalt. A tapadás emiatt jó és állandó, esőben azonban nagyobb az esély a gumiabroncsok kopására. Kevés a lehetőség a kanyarok levágására, így viszonylag törmelékmentesek maradnak az utak. A Róma-rali után ez a második olyan helyszín, mely teljesen ismeretlen az idén a cseh Orsák Rallysporttal együttműködve induló női páros számára.

    “A hivatalos tesztnap után elmondhatjuk, hogy ez a hely teljesen más, mint ahol eddig jártunk. Rengeteg kanyar van, nagyon jó minőségű aszfalt, amin hihetetlenül jó a tapadás. Jól éreztem magam az autóban, kipróbáltunk több beállítást is. A célunk, hogy összetettben minél előrébb végezzünk a kategóriánkban, és hogy bebizonyítsuk, hogy van helyünk a férfiak között” – összegzett Vogel Adri a keddi teszt után.

    “Az etapok annyira nem tetszenek, mert olyanok, mintha ott is gyorsaságin lennénk, azt pedig a gyomrom nem igazán kedveli. De összességében természetesen nagyon örülünk, hogy itt lehetünk, ez már a harmadik versenyünk idén a rali-Eb öt fordulójából, büszkék vagyunk a csapatra, a támogatókra és a partnereinkre, hogy ebben a nehéz évben ezt össze tudtuk hozni. Igyekszünk minél jobb teljesítménnyel meghálálni a bizalmat” – tette hozzá Notheisz Ivett.

    A Rally Islas Canarias 17 gyorsasági szakaszból áll, rendhagyó módon már
    csütörtökön elrajtol a mezőny, és szombaton ér véget a verseny. Összesen 201.79
    gyorsasági kilométer, etapokkal együtt 559.31 km vár a versenyzőkre.

  • Robert Kubica jövőre visszatérhet a WRC-be

    Robert Kubica jövőre visszatérhet a WRC-be

    Lengyel sajtóhírek szerint nem kizárt, hogy Robert Kubica jövőre ismételten a Rali Világbajnokság (WRC) mezőnyét erősítheti.

    Pár nappal ezelőtt Kubica maga ismerte el, hogy a WRC monzai fordulójára megkereste őt egy csapat, csak ezt kénytelen volt elutasítani, mert az időpont ütközik az F1-es bahreini hétvégél, ahol az Alfa Roemonál jelenése van.

    Azt azonban nem zárta ki, hogy hamarosan teljes idős versenyzőként tér vissza a rali világbajnokságba, amit megkönnyíthet az is, hogy Kubica tehetős szponzora az Orlen is szívesen látná újra ralizni a támogatott versenyzőjét.

    „Az egyeztetések előrehaladott állapotban vannak. Már voltak találkozások a Hyundai-jal, és úgy értesültünk, hogy mindkét fél részéről közel állnak a megegyezéshez.” – számolt be Przeglad Sportowy nevű lengyel lap tudósítója.

    A forrás még Kubica szavait idézve hozzátette, hogy a lengyel számára az elkövetkezendő pár hétben végleg el fog majd dőlni, hogy hol fog versenyezni 2021-ben.

    Kubica 2011-ben éppen egy rali versenyen szenvedett súlyos sérüléseket, majd a felépülése után 2013 és 2016 között szerepelt a raliversenyzés elitkategóriájában, emellett pedig 2013-ban megnyerte a WRC2 bajnoki címét.

  • Kubica visszautasított egy ajánlatot a rali-világbajnokságról

    Kubica visszautasított egy ajánlatot a rali-világbajnokságról

    Robert Kubica elismerte, hogy lett volna egy beugrós ajánlata a következő WRC hétvégére, de inkább elutasította azt. A lengyel komolyan a rali felé fordult a jó tíz évvel ezelőtti majdnem végzetes balesete után, de elárulta most az Eleven Sportsnak, hogy nem tud menni rallizni, mivel az Alfa Romeo tartalékpilótája, és a kettő dolog nem egyeztethető össze. A DTM-ben első szezonjában tizenötödikként végzett pilóta így nyilatkozott:

    „Megkeresett egy ember, és találkozni is akartak, de azt kellett mondanom neki, hogy még csak beszélgetni sem érdemes róla. Amennyiben nem egy hétvégére esne Bahrein és a Monza rali, még lehet, hogy kísértésbe is estem volna. Kifejezetten érdekes kombinációja a ralinak ez egy versenypályával.”

    A 35 éves pilóta 2014-ben megnyerte már ezt a rendezvényt Monzában, de most azt is kizárta, hogy teljesen újra ralira váltana 2021-ben:

    „Nagyon is tisztelem azt, hogy mekkora fegyelem kell ehhez. Mindent jól kell csinálni, és tudom, hogy ez mennyi fájdalommal és energiával jár. Nagyon kevesen értik meg azt, hogy ez mennyire is nehéz, így nem hiszem, hogy kísértésbe esnék attól, hogy teljes szezonban részt vegyek raliversenyeken.”

  • Képgalériát hoztunk a Rally Hungary-ról!

    Képgalériát hoztunk a Rally Hungary-ról!

    Az elmúlt hétvégén rendezték Nyíregyházán a Rally Hungary-t, mely a rali Európa-bajnoki (ERC) negyedik fordulója, valamint az országos bajnokság hatodik fordulója volt.

    Előbbit azt Andreas Mikkelsen – Ola Fløene, utóbbit pedig a Hadik András – Kertész Krisztián páros nyerte.

    Az eseményre egyik fotós kollégánk is kilátogatott, így most hoztunk nektek egy képgalériát az eseményről.

    Fotók: Magyar Gábor
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!
    ©️ Any kind of use or reproduction of the photos is prohibited without the permission of the photographer!