Kategória: Rally

  • Ogiert alaposan megbüntették, mert majdnem elütött egy rendőrt

    Ogiert alaposan megbüntették, mert majdnem elütött egy rendőrt

    Sebastien Ogier nem úszta meg következmények nélkül a vasárnap reggeli közúti balesetét. A Horvát Rally győztese úgy hajtott el a helyszínről, hogy a Yaris WRC-vel eltolta az autója előtt álló rendőrt. A verseny után egy futamos felfüggesztett eltiltást és 7000 eurós büntetsét kapott az esetért, plusz egy piros lámpa miatt még 2000 euróval nőtt a bírsága. Közben Ogier bement a rendőrségre és tisztázta magát.

    A youtubera került fel az a videó, amelyen Sebastien Ogier elhajtott a reggeli baleset helyszínéről, és úgy indult el, hogy az autóval nekiment az őt feltartani akaró horvát rendőrnek.


    A verseny után a felühgyelőtestület megvizsgálta az esetet és mivel a versenyző viselkedését nem tartották elfogadhatónak, 5000 euróra és egy futamos felfüggesztett eltiltásra büntették.

    forrás: FIA

    A versenyző később egy piros lámpán is áthajtott (ráadásul mindezt a helyi rendőrörs előtt tette…), ez 2000 eurójába került. A csapat azzal indokolta a hibát, hogy Ogier még a baleset hatása alatt állt, ezért nem vette észre a jelzést, de elnézést kért a hibáért.

    forrás: FIA

    Sebastien Ogier is érezte, hogy ég a ház, ezért a verseny után a közösségi oldalára töltött fel egy képet a horvát rendőrökkel. Az írta, hogy a baleset után megállt, megbizonyosodott róla, hogy nem sérült meg senki, és a szükséges papírokat is átadta a rendőröknek. A félreértést az okozta, hogy a rendőrök közül senki sem beszélt angolul, ő pedig azt hitte, hogy mehet tovább. A rendőrségen bocsánatot kért, és mindent tsztáztak.

    forrás: Sebastien Ogier twitter
  • Ogier a Power Stage-en nyerte meg a Horvát Rallyt

    Ogier a Power Stage-en nyerte meg a Horvát Rallyt

    Sebastien Ogier és Julien Ingrassia 0.6 másodperces előnnyel nyerte a Horvát Rallyt a csapattárs Elfyn Evans-Scott Martin duó előtt. A harmadik helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe ért célba Hyundai i20 WRC-vel, ők mindössze 8.1 másodpercre voltak a győztestől.

    A drámai események már reggel elkezdődtek, az összetettben vezető Ogier az első gyorsasági felé menet ki akart sorolni a szélső sávba, amikor egy jobról érkező BMW nekiütközött a Yaris jobb oldali ajtajának. Az autó nem sérült komolyabban, a technikai felügyelők is versenyzésre alkalmasnak találták, de a navigátornak szemüveget kellett felvennie a kabinba jutó menetszél miatt, és autó aerodinamikája is felborult, így a jobb hátulján csökkent a leszorítóerő.

    Az első három gyorsaságin nem is ment jól a hétszeres világbajnok, Evans viszont élt a lehetőséggel, két szakaszt megnyert, az utolsó előttin második lett, így kényelmesnek tűnő 3.9 másodperces előnnyel várta a power stage-et. A végén azonban megremegett a keze, egy kanyarban lecsúszott a felhordásos részre, emiatt elrontotta a következő kanyart is, így csak negyedik lett. Ogier viszont nem hibázott, megnyerte az utolsó gyorsaságit, ráadásul 4.5 másodperccel gyorsabb volt Evansnál, így a sírból hozta vissza a győzelmet, ráadásul a power stage elsőségért járó 5 pontot is bezsebelte.

    Sorozatban harmadik WRC futamán lett harmadik Thierry Neuville, aki reggel még lőtávolságon belül volt a két toyotás mögött. Hiába autózott kétszer második időt és nyerte meg az utolsó előtti szakaszt, a végén ő is hibázott egyet, ami három másodpercébe került, és csak harmadik lett a power stage-en.

    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Ott Tanak és Martin Jarveoja lett a negyedik, ők már csak be akarták fejezni a versenyt. Pénteken nyertek ugyan egy gyorsaságit, de nem érezték jól magukat az autóban, örültek, hogy célba értek és pontokat szereztek. Az utolsó gyorsaságin ötödikek lettek, ez egy plusz pontot ért.

    Ötödik lett a hétvége meglepetésembere, az újonc Adrien Fourmaux. Nem sokon múlt, mert a 18-as gyorsaságin órási szerencséje volt, hogy amikor kicsúszott, a nézők visszatolták az útra. A következő szakaszon a gumik is elfogytak a Fiestán, de végül mégis meglátta a célt, és a márka pilótái közt ő lett az, aki a legjobb eedménnyel mutatkozott be WRC futamon.

    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Takamoto Katsuta szombaton két szakaszt nyert, ezzel bizonyította, hogy helye van a WRC mezőnyben. Vasárnap egy negyedik és két ötödik időt autózott, a végén viszont nem kockáztatott. Így is Greensmith előtt maradt, és hatodik helyen fejezte be a Horvát Rallyt.

    Greensmith vasárnap a fékkel és a hidraulikával is küszködött, így lett hetedik. Az új navigátorral az idei legjobb eredményét érte el, ami egészen jó lenne, ha nem lenne előtt Fourmaux.

    Craig Breen versenyét még a szombat reggeli hibája tette tönkre. A körforgalomban elcsípte a szegélyt, ami kivágta a gumit és a kerékcserével sokat veszített. A vasárnapi feladat a power stage volt, ezt hozta is, második lett, így a nyolcadik hely mellé még kasszírozott 4 pontot.

    A WRC2-t simán nyerte Mads Ostberg. Annak ellenére, hogy vasárnap nem érezte jól magát az autóban, és a fékkel is gondja volt, 28.5 másodperccel nyert Teemu Suninen előtt. A nap vesztesen Gryazin volt, az orosz annyira üldözte Suninent, hogy a 19-es gyorsaságin felborult a Polóval. Gryazin kiesése után Bulacia örökölte a kategória harmadik helyét. Andreas Mikkelsen még a verseny elején, a msáodik gyorsaságin összetörte a Skodát, ezért ő is a power stagere figyelt, amit meg is nyert.

    A WRC3-ban Kajetan Kajetanowicz megszerezte második WRC3-as világbajnoki futamgyőzelmét, kényelmes, több, mint egy perces előnnyel Lindholm előtt. A harmadik a versenyben sokáig vezető Yohan Rossel lett, aki szombat reggel borult fel a Citroennel, és vasárnap reggel kapaszkodott fel a harmadik helyre, miután megelőzte Ingram-et.

    Remek hír, hogy mindkét magyar páros célba ért a versenyen. A Puskádi János-Gódor Barnabás duó 26. lett a Skoda Fabia Rally2 evo-val, László Zoltán és Berendi Dávid pedig 42. lett a Rally3-as Fiestával.

    A Horvát Rally végeredménye:

    1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota) 2:20:43.0
    2. Elfyn Evans/Martin Scott (Toyota) +0.6
    3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) +8.1
    4. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Hyundai) +1:25.1
    5. Adrien Fourmaux/Jamoul Renaud (Ford) +3:09.7
    6. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota) +3:31.8
    7. Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford) +3:58.8
    8. Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai) +4:28.2
    9. Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroen) +10:00.8

    A Vb állása három verseny után:

    1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota) 61 pont
    2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) 53 pont
    3. Elfyn Evans/Martin Scott (Toyota) 51 pont
    4. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Hyundai) 40 pont
    5. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Toyota) 39 pont
    6. Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai) 24 pont
  • Horvát Rally: Ogier vezet, de nagyon szoros az élmezőny

    Horvát Rally: Ogier vezet, de nagyon szoros az élmezőny

    A Horvát Rally második napjának végén Sebastien Ogier és Julien Ingrassia 6.9 másodperc előnnyel vezet a szintén Toyota Yarissal versenyző  Elfy Evans-Martin Scott páros előtt. A harmadik helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe áll, a hátrányuk 10.4 másodperc Ogierék mögött.

    A 13-as gyorsaságin Ogier lassú defektet kapott, az utolsó két kilométeren már nem maradt levegő a jobb elsőben, de szerencséjük volt mert csak 10 másodpercet kaptak ezen a szakaszon. Az pedig már Evans pechje, hogy saját bevallása szerint sem volt elég bátor a felhordásos részeken, ezért csak egyetlen tizeddel volt gyorsabb, mint az összetettben vezető Ogier. A walesi a délutáni körön biztosra ment, két pótkereket pakolt a Yaris hátuljába, de nem volt rá szüksége.

    A kerekekkel ma Thierry Neuville járt pórul, a délelőtti körön a Hyundai mindegyik autóján hátra lágy gumikat rakott fel, amelyek hamar elmelegedtek, emiatt csúszkált az i20 WRC-k hátulja. Neuvillék délelőtti fékproblémájának oka is kiderült, az egyik hátsó féktárcsa tört el. A szerviz után a jó gumikkal már minden rendben volt, két gyorsaságit megnyertek, kettőn harmadikak lettek, így zárkóztak fel bő 10 másodpercre, és ezzel megmaradt az esélyük, hogy vasárnap befogják a Toyotákat.

    Próbáltunk visszavágni délután, amikor jobb gumik voltak az autón. Elromlott az emelőnk, így nem tudtuk a szakaszok előtt cserélgetni a gumikat, így az utolsó gyorsaságikra elfogytak. Próbáltam így is nyomni, de nyilván veszítettünk valamennyit” – mondta Neuville.

    Thierry Neuville, fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Ott Tanak és Martin Jarveoja továbbra is a negyedik. A tempójuk nem javult, de nem is romlott, így az ellenfelek gondjainak köszönhetően csak három tizeddel nőt a hátrányuk délután, most 37.8 másodpercre vannak Ogiertől.

    Adrien Fourmaux már másfél percre van az elejétől, de ő ezt nem bánja, élete első WRC futamán ez az eredmény kiemelkedő. A Mali Lipovec – Grdanjci gyorsaságin megint nagyot mentek és másodikak lettek, a következő három szakaszon viszont már óvatosabbak voltak, talán már arra is spórolnak, hogy biztosan elérjék a célt.

    Gus Greensmith a hatodik helyen van az összetettben, kicsit kellemetlen neki, hogy az újonc csapattárs Fourmaux 54 másodperccel van előtte. Ez még akkor is kínos, ha Greensmith először versenyez Chris Patterson navigátorral. Délben kapott egy kis fejmosást a csapattól, de Fourmauxnál csak a szombati utolsó gyorsaságin tudott jobbat menni.

    Takamoto Katsuta a nyolcadik helyen van és folyamatosan közeledik Greensmithre. A japán pénteken csetlett botlott, szombatra azonban összekapta magát, és kihasználta, hogy elsőként rajtolt a gyorsaságikon. A Stojdraga – Gornja Vas gyorsaságit délelőtt és délután is megnyerte, nem csoda, hogy elégedetten fejezte be a napot.

    Horvát Rally
    Takamoto Katsuta, fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Craig Breen versenyét megpecsételte a reggeli hibája. A defekt miatt veszítettek két percet, a nap végén majd négy perces hátránnyal állnak a nyolcadik helyen.

    Pierre-Louis Loubet a 13-as gyorsasági után még hatodik volt a 2C Competition Hyundai i20 WRC-jével, de a 14-es gyorson egy gyors balosban elszállt és a bokrokban kötött ki. Az autó nem sérült meg komolyabban, így vasárnap folytatják majd.

    A WRC2-ben úgy tűnik véget ért a késhegyre menő Ostberg-Gryazin csata. Az orosznak a 13-as gyorsaságin elszállt a kormányszervója, veszített majd másfél percet, így Ostbergnek már csak be kell osztania a bő egy perces előnyét a második Suninen előtt. Gryazin megnyerte az utolsó három gyorsaságit, de most már Suninent üldözi, akitől 15 másodpercnyire van.

    Horvát Rally
    Kajetan Kajetanowicz, fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC3-ban Kajetanowicz 46.6 másodperces előnnyel Lindholm előtt várja a vasárnapi négy gyorsaságit. A harmadik helyért folyik a csata, Ingramékat a délelőtt sokat veszítő Rossel üldözi, a zárónapon 8.4 másodpercet kell ledolgoznia a dobogóért.

    A magyarok továbbra is versenyben vannak. Puskádi János és Gódor Barnabás a 27. helyen áll a Skoda Fabia Rally2 evo-val. László Zoltán és Berendi Dávid a Rally3-as Fiestával küzdelmes nap után a 41.

    A Horvát Rally állása a 16. gyorsasági szakasz után:

    1. Ogier/Ingrassia 2h06m35.8s
    2. Evans/Martin +6.9s
    3. Neuville/Wydaeghe +10.4s
    4. Tänak/Järveoja +37.8s
    5. Fourmaux/Jamoul +1m29.5s
    6. Greensmith/Patterson +2m23.8s
    7. Katsuta/Barritt +2m46.5s
    8. Breen/Nagle +3m51.8s
    9. Ostberg/Eriksen +7m06s
    10. Suninen/Markkula +8m09.6s

  • Horvát Rally: Ogier vette át a vezetést

    Horvát Rally: Ogier vette át a vezetést

    Sebastien Ogier és Julien Ingrassia 7 másodperccel vezet a 12. gyorsasági szakasz után a Horvát Rallyn. Mögöttük Elfyn Evans a második, Thierry Neuville pedig 15 másodperc hátránnyal a harmadik.

    A pénteki napot az élen záró Neuville már az első gyorsaságin visszaesett, rossz gumiválasztással okolta, hogy csak hatodik lett. A gyorsot Ogier nyerte, meglepetésre az újonc Adrien Fourmaux második lett a Forddal. A nap vesztese eddig Breen volt aki egy körforgalomban eltalált egy padkát, kereket kellett cserélniük, ami két percükbe került.

    A tizes gyorsaságit Takamoto Katsuta nyerte, a japán azt mondta, változtatott a stílusán a szombati napra, és ez úgy tűnik kifizetődött. Neuville továbbra is szenvedett, Ogier pedig második lett a szakaszon, ezzel tovább növelte előnyét az élen.

    A 11. gyorsasági csak 11 kilométer volt, így nagy különbségek nem alakultak ki az élmezőnyben. Evans kapaszkodott, és faragott a hátrányából, a gyorsasági végén csak 4.1 másodpercre volt Ogiertől. Fourmaux megint szépen ment, ötödik iőpt autózott, és az összetett ötödik helyén állt.

    Az első kör végén aztán megint Ogier volt a jobb, megnyerte a 12-es gyorsaságit és 7 másodpercre növelte az előnyét. „Azt hiszem ez volt a legjobb gumi, amit választhattunk, de még tanuljuk az abroncsokat. Nem vagyok 100 százalékig biztos benne, de úgy gondolom, jól választottunk” – mondta a francia.

    Evansék mögött Neuville a harmadik, de a végére is jutott nekik galiba. „Nincs fékünk, és a kézifék sem működik, így elég trükkös volt, és lassítanunk is kellett. Szerencse, hogy itt tartunk” – értékelt az első kör végén. A hátrányuk 19.6 másodperc, mögöttük a márkatárs Tanak 18-ra van. Az észt kicsit rezignált volt, azt mondta, hogy a reggeli első gyors volt a legrosszabb, azóta javultak, de nem az igazi.

    A WRC2 -ben óriási a csata Ostberg és Gryazin között. A norvég 2.1 másodperccel vezet, de a 11-es gyors után még Gryazin volt az első. A harmadik helyen Suninen áll, de ő már 10 másodperc büntetést is kapott késésért.

    A WRC3-ban Kajetanowicz vezet, Rosselt üldözte reggel, de a francia a 11-es gyorson 2 percet veszített, ezzel a negyedik helyre esett vissza. Második Lindholm 36 másodperc hátránnyal, a harmadik Ingram pedig 1 perc 47 másodperc hátrányban van.

    A magyarok is a pályán vannak. Puskádiék a 12-es gyorsasági után a 28. helyen vannak, László Zoltánék egy reped féktárcsával küzdenek, a 42. hely környékén vannak.

    A Horvát Rally állása a 12. gyorsasági után:

    1 Ogier/Ingrassia 1h31m06.6s
    2 Evans/Martin +7s
    3 Neuville/Wydaeghe +19.6s
    4 Tänak/Järveoja +37.5s
    5 Fourmaux/Jamoul +1m18.7s
    6  Loubet/Landais +1m51.1s
    7 Greensmith/Patterson +2m00.1s
    8 Katsuta/Barritt +2m30.1s
    9 Breen/Nagle +3m31.4s
    10 Ostberg/Eriksen+5m14.6s

    Horvát Rally
    Elfyn Evans – Scott Martin, foto: Toyota Gazoo Racing
  • Horvát Rally: Neuville vezet az első nap végén, Ogier már a második

    Horvát Rally: Neuville vezet az első nap végén, Ogier már a második

    Nyolc gyorsasági után továbbra is a Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe kettős vezeti a Horvát Rallyt. A Hyundai versenyzői mögött helycsere történt a második kör végére, Sebastien Ogier három délutáni szakaszt megnyert és ezzel megelőzte Elfyn Evanst.

    Thierry Neuvillék előnye 7.7 másodperc, sovány három tizeddel tudták csak növelni a délután folyamán. Ehhez az is kellett, hogy a nyolcas gyorsaságin hibázzanak.
    Volt egy kis kalandunk. Próbáltam egy picit jobban nyomni, de az egyik féktávon elveszítettem a tapadást és lecsúsztunk” – mondta Neuville, aki korábban az ötös gyorsaságin is megforgott az egyik kanyarban.

    Ogier ellenben szinte tökéletes délutánt teljesített. Elégedett volt az autóval, ahogy mindenki más, ő is arra panaszkodott egy kicsit, hogy annyira koszos a pálya, hogy néhol mintha murván mennének. A nagy felzárkózásban jubilált is, a hetes gyorsaságin megszerezte 600. WRC szakaszgyőzelmét!

    Horvát Rally
    Sebastien Ogier, foto: TOYOTA GAZOO Racing

    Elfyn Evans és Scott Martin akár elégedett is lehetne a 8 másodperces hátránnyal, mert az első kör után a csak hét tizeddel nőtt a lemaradásuk Neuville mögött, de ugye ott van a márkatárs Ogier, aki szépen átugrotta őket. Ennek fényében már nem is annyira jó ez teljesítmény.

    Ott Tanak délelőtt szenvedett, egyedül ő tett fel reggel kemény keverékű Pirelliket. A második körre sokat változtattak az autón, és elégedett is volt vele.
    Fejlődtünk, ez a legfontosabb. Nem érzem magam igazán kényelmesen, így nehéz tempósan menni, de mindent megteszek, és remélhetőleg holnap is tudunk javulni”– mondta az észt. A fejlődés esetükben azt jelentette, hogy a délelőtti 25 helyett délutánra hat másodpercet kaptak az elsőtől, így a hátrányuk 31.9 másodperc. Igaz, az ötös gyorsot megnyerték.

    Craig Breen nagyon elégedett volt a délutáni teljesítményével, a gyorsaságik után pozitívan nyilatkozott, úgy tűnt nem nagyon zavarta, hogy a csapattársak rendre megverik. A nap végére 54.8 másodpercre nőtt a hátránya Neuville mögött.

    A fordosoknak továbbra sem megy jól. Adrien Fourmaux a hatodik, mögötte hét másodpercre van Greensmith, de mindkettejüknek jóval egy perc feletti a hátránya. A negyedik Hyundaiban Pierre-Louis Loubet a nyolcadik helyen zárta a napot. Kilencedik Takamoto Katsuta, aki továbbra sem találja a ritmust, a délelőtti kalandja után a hatos gyorson is megforgott, így nem csoda ha leginkább arra panaszkodik, hogy nem könnyű fenntartani a magabiztosságát.

    A Toyota délután azt is megerősítette, hogy rovanpera autója annyira összetört reggel, hogy szombaton nem tudja folytatni.

    Horvát Rally
    Kalle Rovanpera, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC2-t az összetett tizedik helyén álló Mads Ostberg vezeti, 7.8 másodperccel van Gryazin előtt. Az orosz délután két gyorsaságit nyert, miközben Ostberg csak egyet, de a különbség kettejük közt alig csökkent. A harmadik Suninen már 52 másodpercre van tőlük.

    A WRC3-ban Kajtoék 2.2 másodpercre csökkentették a hátrányukat Rosselék mögött, de ehhez az is kellett, hogy a francia a hatos és hetes gyorsaságin elég lassan ment.

    Mindkét magyar páros teljesítette az első versenynapot. Puskádiék a 31. helyen állnak, László Zoltánék a 49-ek.

    A Horvát Rally összetettje 8 gyorsasági után:

    1 Neuville/Wydaeghe 55m36.8s
    2 Ogier/Ingrassia +7.7s
    3 Evans/Martin +8s
    4 Tänak/Järveoja +31.9s
    5 Breen/Nagle +54.8s
    6 Fourmaux/Jamoul +1m14.7s
    7 Greensmith/Patterson +1m21.7s
    8 Loubet/Landais +1m31.5s
    9 Katsuta/Barritt +2m23.2s
    10 Ostberg/Eriksen +3m17.6s

    Horvát Rally
    Elfyn Evans, foto: TOYOTA GAZOO Racing
  • Neuville vezet a Horvát Rallyn, Rovanpera nagyot esett az első gyorson

    Neuville vezet a Horvát Rallyn, Rovanpera nagyot esett az első gyorson

    A négyből három gyorsaságit megnyert a Horvát Rally első napjának első körén a Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe páros, ezzel vezetik az összetett értékelést. Mögöttük 7.3 másodperc a hátránya Elfyn Evansnak, a harmadik Sebastien Ogier.

    A dráma rögtön az első gyorsaságin bekövetkezett, a bajnokságot vezető Kalle Rovanpera egy jobbos kanyar után lecsúszott az útról és alaposan összetörte a Toyotát. Az első gyorsot Neuville nyerte, Tanak és Evans előtt. Breen lett a negyedik. Ogiernek is volt egy hajmeresztő manővere, de ő a pályán tudott maradni, és 6.5 másodperc különbséggel lett ötödik. A versenyzők a tapadás hiányára panaszkodtak, a pálya csúszósabb és porosabb volt a vártnál.

    Az egész szakasz extrém csúszós volt, komoly alulkormányzottsággal küzdöttem. Ennek ellenére nyomtam, de jött az a jobbos, és egyszer csak eltűnt a tapadás, alulkormányzottá vált az autó, és a fák közé csúsztunk. Elnézést kérek a csapattól, az én hibám volt, tanulok belőle” – mondta Rovanpera.

    A második gyorsaságin Rovanpera kiesése után már Neuville indult elsőként. A tapadáshiányra panaszkodott ugyan, de így is majd öt másodperccel gyorsabb volt Evansnál. A WRC2-ben Andreas Mikkelsen veszített sokat ezen a szakaszon, egy defekt után a kerekük is kiesett. Gryazin és Ostberg csatázott az élen, az orosz vezetett, egyetlen másodperc volt köztük a különbség.

    A 10,1 kilométeres hármas gyorson Ogier és Evans hajszálra azonos időt ment, de Neuville is csak 9 tizedre volt tőlük. Az ezt követő negyedik gyorsaságin pedig újra Neuville nyert, de az ötödik Breen is csak 2 másodpercet kapott tőle, szoros volt a küzdelem. Katsuta veszített sokat ezen a szakaszon, mert megforgott, a végén azt mondta, hogy az itinerben volt hiba, túl későn fékezett.

    Elég jó kör volt. Az utolsó két gyorsasági nagyon csúszós volt. Volt néhány hely, ahol meglepő volt a tapadás hirtelen változása” – mondta Neuville a negyedik szakasz végén.

    Hyundai Toyota csata zajlik a Horvát Rally első köre után. A Ford nem tud beleszólni a küzdelembe, Fourmaux a hatodik, 44 másodperc hátránnyal, Greensmith pedig  öt másodperccel van mögötte.

    A WRC2-ben Mads Ostberg vezet, kilenc másodperc az előnye Gryazin előtt. Suninen a harmadik, ő a négyes gyorson járt az erdőben, és veszített 40 másodpercet.

    A WRC 3-ban Yohan Rossel vezet Citroennel, Kajetanowicz a második, a hátrány 9.5 másodperc.

    A két magyar páros is versenyben van. A Puskádi – Gódor páros az összetett 36. helyen áll, a László – Berendi duó az 53.

    A Horvát Rally állása a negyedik gyorsasági után:

    1. Neuville/Wydaeghe 27m47.9s
    2. Evans/Martin +7.3s
    3. Ogier/Ingrassia +12.3s
    4. Tänak/Järveoja +25.3s
    5. Breen/Nagle +33.4s
    6. Fourmaux/Jamoul +44.4s
    7. Greensmith/ Patterson +49.5s
    8. Loubet/Landais +55.4s
    9.  Katsuta/Barritt +1m06.1s
    10. Østberg/Eriksen +1m41.5s

    Horvát Rally
    Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • Evans volt a leggyorsabb a Horvát Rally shakedownján

    Evans volt a leggyorsabb a Horvát Rally shakedownján

    A toyotás Elfyn Evans és Scott Martin 2:45.1-es idővel nyerte a Horvát Rally 4.6 kilométeres shakedownját. Thierry Neuville a Hyundai-jal második lett, a világbajnokságot vezető Kalle Rovanpera pedig harmadik helyen végzett.

    Az első kör után még Rovanpera volt a leggyorsabb, de a másodjára már hiába javított, Evans gyosabb volt nála. A harmadik körben Rovanpera megfutotta Evansék idejét, ám a brit páros 1.3 másodpercet javított, és ezzel a tavalyi Rally Italy után ismét megnyerte a shakedownt.

    Thierry Neuville rosszul kezdett, de a második kísérleténél négy, a harmadiknál 3.2 másodpercet gyorsult, és ez elég volt ahhoz, hogy Rovanperát megelőzze.

    Az Arctic Rallyn győztes Ott Tanak is lassan kezdett, 2:53.9 volt a nyitó ideje. Másodszorra nagyot javult, a harmadik körben azonban 1.5 másodperccel lassabb volt Evanséknál.

    Sebastien Ogier lett az ötödik, neki a második körben született a legjobb ideje, mögötte pedig a márkatárs, Takamoto Katsuta végzett.

    Az újonc Adrien Fourmaux volt a legjobb fordos, ami szép teljesítmény. Az már kevésbé bíztató, hogy az új motorral felvértezett Fiestával 4.1 másodpercet kaptt Evanstól.

    Fourmaux mögött nyolcadik lett Gus Greensmith. Az élmenők közül egyedül ő ment négyszer a pályán, de ebben minden bizonnyal az is szerepet játszott, hogy minél jobban össze akar szokni az új navigátorával Chris Pattersonnal.

    Kisebb meglepetés, hogy a 2C Competition Hyundai i20 WRC-jével Pierre-Louis Loubet gyorsabb volt a harmadik gyári Hyundai-jal versenyző Craig Breennél. 1.8 másodperc volt köztük a különbség, de Breen biztosan tud ennél többet is.

    A WRC2 legjobbja Teemu Suninen lett, 2:55.8 volt az ideje.  Mögötte Nikolay Gryazin 2:56.7-tel lett a mésodik, de az orosz nem tulajdonított nagy jelentőséget a shakedownnak, mert csak egyszer jött le a pályán. Suninen és Griazyn közé ékelődött be  a francia Nicolas Ciamin a Citroen C3-mal, ezzel ő lett a legjobb WRC3-as pilóta.

    A Puskádi János – Gódor Barna páros a Skoda Fabiával kétszer ment végig a pályán, másodjára 3:10.8-at autóztak, ami az összetett 32. időt jelentette. László Zoltán és Berendi Dávid a Rally3-as Fiestával négyet ment, a legjobb idejük 3:30.7 volt, ez az abszolút 53. helyre volt jó.

    A Horvát Rally shakedownjának végeredménye:

    1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota) 2m45.1s
    2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) +0.7s
    3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota) +1.3s
    4 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai) +1.5s
    5 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota) +2.5s
    6 Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota) +3.8s
    7 Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul (M-Sport Ford) +4.1s
    8 Gus Greensmith/Elliott Edmondson (M-Sport Ford) +4.6s
    9 Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (2C Competition Hyundai) +4.7s
    10 Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai) +6.5s

    Horvát Rally shakedown
    Croatia Rally
  • Az Artic Rallyból merít erőt a Hyundai

    Az Artic Rallyból merít erőt a Hyundai

    A Hyundai egyértelműen kimondta, hogy a győzelem a céljuk a Horvát Rallyn. A feladat nem lesz könnyű, új verseny következik, és az év első igazi aszfaltos futama.

    Az Arctic Rally Finland-en visszatértünk ahhoz a formához, amit csapatként elvárunk magunktól. Most ezt a teljesítményt kell tovább vinnünk Horvátországba, és az azt követő versenyekre” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai csapatvezetője. Nem csoda, hogy Adamo elégedett volt az előző versenyen. Ott Tanak és Martin Jarveoja nyert, Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe harmadik lett, Craig Breen és Paul Nagle pedig a negyedik helyen fejezte be a versenyt.

    A Horvát Rallyra ugyanezt a három párost nevezte be a gyári csapat, a negyedik I20 WRC-ben pedig Pierre-Louis Loubet ül majd.

    Mindig nagyon várom az aszfaltos versenyeket” – mondta Neuville. „Kihívást jelent majd, de azt hiszem, mindenki örül neki, hogy egy új eseményre utazhatunk.

    Őszintén szólva elég nehéz bármilyen információt összeszedni a versenyről, de az eddigiek alapján úgy tűnik érdekes verseny lesz” – tette hozzá Craig Breen.

    A csapat természetesen tesztelt a verseny előtt, és a San Remo Rallyn is elindultak, amit Breen meg is nyert az R5-ös I20-assal.


     

  • Csupa újdonsággal készül az M-Sport a Horvát Rallyra

    Csupa újdonsággal készül az M-Sport a Horvát Rallyra

    Egy új páros, egy új navigátor és egy új motor. Ezek az M-Sport újdonságai a hétvégi WRC futamra. Némi túlzással csak Gus Greensmith és a szervizcsapat marad változatlan. A WRC2-ben Teemu Suninen és Mikko Markkula, valamint a Tom Kristensson – David Arhusiander duó indul a két Rally2-es Fiestával.

    „Nagyon várom már, hogy újra autóba üljek. Chris-szel a jobb egyben egy új rajt lesz számomra a bajnokságban. Meg szeretném köszönni Elliotnak az együtt töltött időt. Nagyszerű navigátor és jó barát, de a karrierem mostani szakaszában csak előnyöm származhat abból a tapasztalatból amit Chris hoz az autóba. Ez csak arról szól, hogy kisimítsuk az apró hibákat, és az ő segítségével elhiggyem, hogy meg tudom csinálni” – utalt Greensmith arra, hogy navigátort cserél. Elliot Edmondsont Chris Patterson váltotta.

    „Kiegyensúlyozott teljesítményt szeretnék nyújtani a versenyen, hibák nélkül, és nem látom okát, hogy ez miért ne sikerülne. Tudjuk, hogy a Fiesta gyors aszfalton, és ez ad némi extra magabiztosságot, és persze az új motor is pluszt jelent” – latolgatta az esélyeket a brit versenyző.

    A Fiesta új motorjáról Richard Millener csapatfőnök annyit mondott, hogy magas fordulaton erősebb a korábbi változatnál.

    A francia – belga újonc duó, Adrien Fourmaux és Renaud Jamoul, az előző versenyen még a WRC2-ben lett kilencedik, Monte Carloban pedig a WRC2 második helyét szerezték meg. Most egy szinttel feljebb léptek.

    „Nem először ülök a WRC-ben, a Rallylegenden és az Arctic Rally előtti teszten már vezettem az autót. Viszont most először csatázhatok a világ legjobbjaival” – mondta Fourmaux. „Sok lesz a tanulnivaló, de nagyon várom, és igyekszem annyi tapasztalatot és tudást összeszedni, amennyit csak tudok.”

    M-Sport Horvát Rally
    M-Sport

    Teemu Suninen idei naptárában nem szerepelt a horvát kirándulás. Örül, hogy mégis itt lehet, mert abban bízik, hogy a Rally2-es autóval felkészülhet a 2022-es szezonra. „Újra összeszokhatok egy olyan versenyautóval, amiben nincs központi differenciál, és ezzel készen állhatok arra, hogy a következő hónapokban 2022-re tesztelhessek a csapattal.”

    2020 Junior WRC bajnoka Tom Kristensson San Remoban az ötödik gyorsaságin összetörte a Rally3-as Fiestát. Horvátországban a Rally2-es autóval javíthat.

  • A Hyundai elkötelezi magát a fenntarthatóbb motorsport mellett

    A Hyundai elkötelezi magát a fenntarthatóbb motorsport mellett

    Sajtóközlemény: A Hyundai Motor Company bejelentette, hogy támogatja az FIA azon döntését, hogy 2022-től átvezetik a rali világbajnokságot (WRC) a hibrid technológia új korszakába, és ezzel megerősítette, hogy támogatja a motorsport fenntarthatóbbá tételét.

    A kétszeres – és jelenlegi – WRC konstruktőri világbajnok Hyundai Motorsport vadonatúj hibrid versenyautót fejleszt. Ennek alapját az a Hyundai i20 N közúti sportmodell adja majd, amelyet eleve a márka által a nemzetközi ralisport élvonalában elért bajnoki sikerek hívtak életre.

    Azáltal, hogy meghosszabbítja részvételét a rali világbajnokságban, a Hyundai megerősíti azon szerepvállalását, hogy az ’emberiséget szolgáló fejlődés’ hitvallás égisze alatt a jövő mobilitási iparának vezető szereplőjévé váljon. Ugyanezt a szemléletet erősíti a Hyundai aktív részvétele a vadonatúj, tisztán elektromos PURE ETCR szériában.

    A júniusban, az olaszországi Vallelunga versenypályán elrajtoló bajnokság világszerte új mércét állít az elektromos motorsportban, felgyorsítva az emissziómentes mobilitásra való átállást. A Hyundai azzal a tisztán elektromos, nagy teljesítményű Veloster N ETCR túraautóval vesz részt a bajnokságban, amelyet a Hyundai Motorsport alzenaui (Németország) központjában dolgozó szakemberek fejlesztettek ki.

    „A motorsport továbbra is nélkülözhetetlen tesztlaboratórium marad a Hyundai jövőbeli járművei és technológiái számára. Létfontosságú, hogy egyre inkább fenntartható megoldásokat alkalmazzunk. Ezért üdvözöljük az FIA azon döntését, hogy új hibrid szabályzatot vezet be a WRC-ben, és ezzel közvetlen kapcsolatot teremt a motorsport és közúti járműtechnológiáink között.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „Nem szabad alábecsülni azt a pozitív hatást, amelyet motorsport-tevékenységeink gyakorolnak a nagy teljesítményű N márkára és annak anyavállalatára, a Hyundaira. Olyan ideális platform ez, amelyre építkezve magabiztosan fejleszthetjük jövőbeli technológiánkat, miközben demonstráljuk a Hyundai gépkocsik vezetésének szenvedélyes élményét. A Veloster N ETCR és a Hyundai i20 N alapjaira épülő hibrid WRC versenyautó egyaránt fényesen bizonyítja, hogy az élvonalbeli technológiák összeegyeztethetők a fenntarthatóbb motorsport-megoldásokkal.”

    A Hyundai Motorsport és a Hyundai nagy teljesítményű N márkája közötti technológia-átadás is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Hyundai világelső mobilitási technológiákat tud kifejleszteni. A jövőbeli N szériamodellek közvetlen haszonélvezői lesznek annak, hogy a Hyundai a motorsportban teszteli technológiai innovációit.

    Az a Veloster N ETCR versenyautó, amellyel a Hyundai Motorsport részt vesz a PURE ETCR bajnokság első évadában, az észak-amerikai Veloster N modellnek az erősen átalakított változata: így válik teljessé a fejlesztési ciklus. A PURE ETCR lehetővé teszi a Hyundai számára, hogy a legszélsőségesebb körülmények között, a végletekig próbára tegyék villamosítási rendszereiket.

    A WRC és a PURE ETCR bajnokságokban való részvétele kapcsán a Hyundai nem éri be annyival, hogy nagy teljesítményű kompetenciáját a motorsportban alkalmazva erősítse a Hyundai Motorsport bajnoki szereplését, de arra is törekszik, hogy ezt a teljesítményt a lehető leginkább környezetbarát módon érje el.

    „WRC részvételünk meghosszabbítása, illetve a PURE ETCR bajnokságban való részvételünk egyaránt azon szándékunkat jelzi, hogy a jövő mobilitási társadalmának vezető szereplői legyünk, és hogy hiteles tartalommal töltsük meg ’emberiséget szolgáló fejlődés’ hitvallásunkat.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group alelnöke és marketing vezérigazgatója. „Ezek a bajnokságok tökéletes alapot nyújtanak arra, hogy a Hyundai környezetvédelmi és fenntarthatósági üzeneteit a motorsport kontextusában is érvényre juttassa, eggyé kovácsolva a márka tevékenységének két meghatározó oszlopát: a fejlődést és a teljesítményt. Céljaink világosak: jövőbe mutató technológiákat kívánunk kifejleszteni, elősegíteni a tisztább, zöldebb motorsport megvalósulását, valamint szeretnénk, ha a Hyundai márka világszerte új célközönséget szólíthatna meg motorsport-tevékenységein keresztül.”