Kategória: Rally

  • Pénteken rajtol a Szardínia Rally

    Pénteken rajtol a Szardínia Rally

    A Rali-világbajnokság második murvás futama lesz a hétvégi Szardínia Rally, ahová alig nyolc hónap után térnek vissza a versenyzők. Az útvonal megújul, a sziget másik oldalára kerül a verseny, ahol a három nap alatt 20 gyorsaságit kell teljesíteni.

    A gyorsaságik össztávja 303 km, a verseny teljes távja 1299 km lesz. A világjárvány miatt 2020 októberére került tavalyi versenyt a Hyundai uralta, Dani Sordo nyert, Thierry Neuville lett a második. Bár Portugáliában a Toyotának jobban ment, az világosan látszott, hogy a Hyundai idén is nagyon gyors murván, így nagy csata várható a két márka közt.

    A Szardínia Rally 2004.ben váltotta a San Remo Rallyt a vb-n. Szardínián Sebastien Loeb 4, Sebastien Ogier 2, Thierry Neuville és Dani Sordo 2-2 győzelmet szerzett, de Ott Tanak 2017-ben egy Ford Fiesta WRC-vel az első WRC győzelmét szerezte, ami mindig plusz motivációt jelenthet.

    A nagy kérdőjelet továbbra is a Pirelli gumik jelentik, a gyár a kemény és a közepes gumikat hozta el Szardíniára, de már Portugáliában is látszot, hogy a csapatoknak nem könnyű az átállás az új abroncsokra.

    A Szardínia Rally programja:

    06.04. péntek:
    SS1 Filigosu – Sa Conchedda 1 08:02
    SS2 Terranova 1 09:02
    SS3 Filigosu – Sa Conchedda 2 10:47
    SS4 Terranova 1 11:47
    SS5 Tempio Pausania 1 14:47
    SS6 Erula – Tula 1  15:47
    SS7 Tempio Pausania 2 17:32
    SS8 Erula – Tula 2 18:32

    06.05. szombat
    SS9 Coiluna – Loelle 1 08:08
    SS10 Lerno – Monti di Alà 1 09:08
    SS11 Coiluna – Loelle 2 10:38
    SS12 Lerno – Monti di Alà 2 11:38
    SS13 Bortigiadas – Aggius – Viddalba 1 15:10
    SS14 Sedini – Castelsardo 1 16:08
    SS15 Bortigiadas – Aggius – Viddalba 2 17:32
    SS16 Sedini – Castelsardo 2 18:38

    06.06. vasárnap
    SS17 Arzachena – Braniatogghiu 1 07:33
    SS18 Aglientu – Santa Teresa 1 08:38
    SS19 Arzachena – Braniatogghiu 2 10:09
    SS20 Aglientu – Santa Teresa 2 12:18

  • Ostberg szerint nem Mikkelsen a legnagyobb riválisa

    Ostberg szerint nem Mikkelsen a legnagyobb riválisa

    A regnáló WRC2 bajnok Mads Ostberg úgy véli, hogy nem Andreas Mikkelsen jelenti számára a legnagyobb veszélyt abban, hogy megvédje a bajnoki címét. A Toksport norvég versenyzője korábban úgy nyilatkozott, hogy mielőbb be akarja biztosítani a WRC2 elsőségét.

    Mikkelsen terveit keresztülhúzhatta, hogy a Portugál versenyt Covid fertőzés miatt ki kellett hagynia, így előnye kilenc pontra csökkent a bajnokságban. Szardínián viszont már ott lesz, és úgy tűnik, hogy a pszichológiai hadviselést már megkezdte Ostberg, akinek kapaszkodnia kell, mert 44 ponttal csak a negyedik a 68 pontos Mikkelsen mögött. Igaz Ostberg csak kettő, míg Mikkelsen három versenyen gyűjtötte a pontokat.

    „Jó volt hallani, amikor kimondta, mert már akkor biztos voltam benne, hogy ez nem fog megtörténni”mondta Ostberg a Dirtfishnek.

    Én inkább csendben akartam bebizonyítani, hogy téved és azt hiszem eddig így is tettem. Tudjuk, hogy Andreas igazán jó versenyző, tisztelnünk kell a sebességét a szezonban” – tette hozzá Ostberg, és még egyet odaszúrt a honfitársnak.

    Jelen pillanatban valószínűleg nem Andreas a legnagyobb riválisunk. Azt hiszem van pár név akik most erősebbek nála. Az biztos, hogy hétvégén újra megmutatja a tempóját és az autója is erősnek tűnik. Örülök, hogy itt lesz, nagyon élvezem vele a küzdelmet.

    Andreas Mikkelsen
    Fotó: Janus Ree/ Red Bull Content Pool

    Ez a szezon nagyon versenyképes lett. Sok olyan pilóta van akik év elején még nem tervezték az indulást, így sokkal nehezebb dominálni, mint amire az elején számítottam” – mondta Mikkelsen. „De a versenyhelyzet mindig jó, és az is pozitív, ha erős versenytársakkal küzdhetsz. Emiatt várom a hétvégét, és ezért is szomorú vagyok, hogy nem lehettem ott Portugáliában.”

    Az egyik pilóta akire gondolhatott Ostberg és Mikklesen a bajnoki második helyen álló Esapekka Lappi. A finnek úgy van 59 pontja, hogy Ostberghez hasonlóan ő is csak két versenyen (Arctic Rally és Portugália) indult eddig, de mindkettőt megnyerte.

    Ostberg Mikkelsen WRC2
    Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

     

  • Button: Az Extreme E egyértelműen ijesztőbb, mint az F1

    Button: Az Extreme E egyértelműen ijesztőbb, mint az F1

    A második Extreme E versenyhétvége végeztével Jenson Button a szériával kapcsolatos benyomásairól beszélt. A 2009-es Forma-1-es bajnok Rosberg és Hamilton mellett saját csapatot indított a sorozatban, ám ő kettejükkel ellentétben versenyzett is az első fordulóban, Szaúd-Arábiában.

    Csapata a legutóbbi, hétvégi versenyen pedig harmadik lett.

    Határozottan lemaradásban vagyok, de számomra ez az egész a tanulásról szól, olyan dolgokat akarok csinálni, amelyek kihívást jelentenek” – idézi a Reuters. „Bár ijesztő, akkor is versenyezni akarok. Egy F1-es autóban ismered a határokat. Ezzel az autóval át tudsz repülni egy bokron. Lehet, hogy ez rendben van, de lehet, hogy a másik oldalon egy hatalmas szikla van. Ez határozottan ijesztőbb, mint az F1.”

    Néhány gyártó már most vállal szerepet az Extreme E-ben – Buttonék mellett a Lotus Engineering áll például, de a Cupra is képviselteti magát az ABT csapatnál.

    „Ez egy fantasztikus játszótér lehet a gyártók számára, ahol valóban tanulhatnak és kipróbálhatják rendszereiket. És ez egy szórakoztató módja annak, hogy ezt tegyék” – érvelt Button a további gyártók érkezésének lehetősége mellett. „Nagyon jó az Extreme E számára, hogy van egy olyan gyártó, mint a Lotus, és szerintem ez még több márkát fog vonzani. Hamarosan csatlakoznak majd, legyen az jövőre, vagy utána. Nagyon gyorsan meg fog történni.”

  • Rosberg: Már tudom, hogy nem kellett volna annyit kritizálnom Wolffot

    Rosberg: Már tudom, hogy nem kellett volna annyit kritizálnom Wolffot

    A 2016-os F1-es visszavonulása aktív szereplőként idén tért vissza a motorsport berkeibe Nico Rosberg. A német világbajnok az újonnan indult Extreme E sorozatban vezeti a saját csapatát.

    A szenegáli sikerük után Rosberg visszatekintett a Mercedeses időszakára, és csapatfőnökként már most megtanult egy fontos dolgot. Rájött ugyanis, hogy versenyzőként időnként túl kritikus volt a korábbi főnökével, Toto Wolff-fal szemben.

    „Hatalmas tapasztalattal rendelkezem. Mindig óvatosnak kell lennem, hogy ne avatkozzak bele a dolgokba túlságosan. Nagyon vékony a határvonal.” – kezdte az autosport.com-nak adott interjújában Rosberg, ahol a csapatvezetői stílusát, hozzáállását firtatták.

    „Ez egy új kihívás a számomra mert, sosem voltam még a másik oldalon. Most, ha visszatekintek, arra, amikor rendszeresen kritizáltam Totot, az jut eszembe, hogy ’Ó, a fenébe, talán nem kellett volna kritizálnom őt’. Mert valójában elég nehéz ebben a szerepben lenni.” – ismerte el 2016 F1-es világbajnoka.

    Rosberg azt is kiemelte, hogy az elektromos ralizásba igyekszik egy kis Forma-1-es megközelítést is belecsempészni a siker érdekében.

    „Ez azért nehéz, mert senki nem érti kellően aza utókat, mivel nem teszteljük azokat. Ki kell találnunk a dolgokat. Csapatként próbálunk Forma-1-es megközelítést hozni az Extreme E-be. Csapatként pedig igazán sokat segít nekünk a megfelelő teljesítményben.”

  • Sosem gondolkodott a ralizáson ifjabb Carlos Sainz

    Sosem gondolkodott a ralizáson ifjabb Carlos Sainz

    Noha édesapja a rali élő legendája, Carlos Sainz jr. számára azonban sosem volt vonzó az a szakág.

    A fiatalabbik Sainz immáron hat szezon óta tagja a Forma-1 mezőnyének, ám egyelőre nem ő a családja legsikeresebb versenyzője, hiszen édesapja, Carlos Sainz kétszeres rali világbajnoknak mondhatja magát. Igaz a spanyol pilóta rendre középmezőnybéli autókkal állt rajthoz, jelenleg pedig a Ferrarit igyekszik visszavezetni a csúcsra, akikkel Monacoban megszerezte az első dobogós helyezését is.

    Mindezek ellenére mindig is a Forma-1 volt az ő álma.

    „Őszintén szólva, még ha nagyon közel is álltam apámhoz, mégsem értettem meg sok mindent a raliból, mivel nem igazán lehetett a TV-ben követni. Két-három hétre elutazott, de a televízióban nem lehetett őt nézni, míg a Forma-1-et már kilenc éves korom óta követtem, sőt volt egy F1-es játékom is.” kezdte a Ferrari versenyzője.

    „Rengeteg időt tölthettem a Forma-1 követésével, ráadásul a gokartozás is közelebb állt az F1-hez, mint a ralihoz. Együléses volt, épített pályákon versenyeztünk fej-fej mellett egymással. Szóval a karrierem mindig az F1 irányába tartott. – folytatta.

    Hogy mennyire a saját döntése volt a motorsport, arra így felelt:

    „Ez egy jó kérdés, mert szerintem az én esetemben 90%-ban az én döntésem volt ezen pálya és talán 10%-ban volt befolyással ebben a családom. Biztos vagyok benne, hogy ha nem apám és a családom génjeit, tehetségét örököltem volna és nem ez a légkör vesz körül, akkor sokkal nehezebb lett volna beleszeretnem.”

    „Édesapám egyébként sosem erőltette rám a motorsportot. Valójában boldog volt, amikor az iskolában fociztam, teniszeztem, eveztem vagy más sportokat űztem. Sosem tett megjegyzést arra, hogy akkor én most legyek profi autóversenyző vagy ilyesmi. Én voltam az, aki arra ösztökélte őt, hogy segítsen nekem abban, hogy ezt a pályát kövessem. Tehát ez az én döntésem volt, és arra kérem a jövő generációinak születi, hogy semmit se erőltessenek rá a gyerekükre. A gyerekeknek kell, hogy legyen erejük saját döntésekre és útjuk választására.”

  • Sztárpilótákkal megy a Dakarra az Audi

    Sztárpilótákkal megy a Dakarra az Audi

    Mattias Ekström, Emil Bergkvist, Lucas Cruz, Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger – ez a hat versenyző indul az Audi új versenyautójával a 2022-es Dakar Rallyn. 

    „A Dakaron kulcsfontosságú a csapatmunka és a megbízhatóság”- mondja Sven Quandt, a Q Motorsport csapatfőnöke. „Szükség van egy jól összekapcsolt csapatra, egy szuper megbízható autóra és megbízható versenyzőkre. A Dakaron nem lehet folyamatosan a határon menni. A helyes stratégia kulcsfontosságú. Nagyon örülök, hogy három erős páros versenyez majd nálunk. Nagyon jól ismerjük a képességeiket.”

    Mattias Ekström szinte teljes karrierjét a négykarikásoknál töltötte. A DTM-ben kétszer is bajnok lett az Audival (2004, 2007). A svéd pilóta megnyerte a rallycross világbajnokságot 2016-ban, de a rally-világbajnokságon, a NASCAR-ban és az ausztrál Supercars sorozatban is sikeres szerepelt. 2021-ben a CUPRA-val versenyez az Extreme E-ben és év elején a Dakar-ralin is bemutatkozott.

    A Dakar minden bizonnyal karrierem egyik legizgalmasabb kalandja lesz” – mondta Ekström. „Fantasztikus, hogy azzal a csapattal együtt veszek részt ebben az izgalmas projektben, amellyel a legnagyobb sikereimet ünnepeltem. Bár idén leszek 43 éves, Carloshoz és Stéphane-hez képest juniornak érzem magam. Ebben a szakágban minden területen sok tapasztalatra van szükség. Sokat kell még tanulnom, de már nagyon várom.”

    fotó: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

    Stéphane Peterhansel, avagy „Mister Dakar” élő legendája a versenynek. A francia 14 alkalommal nyerte meg a világ legnehezebb terepversenyét, motorral hatszor nyert, és nyolcszor az autósok közt diadalmaskodott.

    „Szeretem a természetet és a gyönyörű tájakat” – mondta Peterhansel. „A Dakar Rally-n olyan lenyűgöző helyekre utazunk, amelyeket máskor soha nem látnék. A Dakar az egyik utolsó igazi kaland ezen a világon, de radikális változás küszöbén áll: a jövő az elektromos autóké. Tíz év múlva mindenki elektromos autókat fog vezetni. A Dakar extrém teszje ennek a technológiának. Az első olyan csapat szeretnénk lenni, aki elektromos hajtáslánccal megnyeri a Dakar-ralit.”

    Carlos Sainz szintén legenda. A spanyol kétszeres rali-világbajnok (1990, 1992), és háromszoros Dakar-rali győztes. 2010-ben, 2018-ban és legutóbb 2020-ban, a szaúd-arábiai premieren nyerte meg a versenyt.

    Még 59 évesen is éhes vagyok a sikerre, különben nem vállaltam volna ezt az új kihívást” – mondta Sainz. „Már gyermekkoromban is az volt az álmom, hogy raliversenyző legyek és ez a szenvedély nem változott. Az Audi quattro örökre megváltoztatta a rali- világbajnokságot. Most valami hasonlóval próbálkozunk a Dakaron. A mérnökök sokkal nagyobb szabadságot élveznek a Dakar-ralin, mint más versenysorozatokban. Teljes mértékben megbízom az Audi mérnökeiben, és tapasztalataimmal megpróbálok segíteni nekik egy gyors és sikeres autó kifejlesztésében. A Dakar az elektromos hajtáslánc legnagyobb kihívása. Ez egy fantasztikus, extrém projekt. Alig várom, hogy először teszteljem az autót, mert amit eddig láttam, az önbizalmat ad.

    Dakar Audi
    fotó: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel
  • Rosberg győzedelmeskedett Dakarban, az Extreme E második versenyén!

    Rosberg győzedelmeskedett Dakarban, az Extreme E második versenyén!

    A Szaúd-Arábiai első versenyhez hasonlóan Rosberg csapat nyerte az Extreme E döntőt, de az odáig vezető út teljes máshogy nézett ki.

    Elődöntők

    Az első elődöntőben a HyperDrive használata döntött arról, ki ér oda a hosszú egyenest követően az első kanyarhoz. Abt Cupra-X44-Rosberg volt a sorrend, Kristoffersson (Rosberg) azonban alávágott Loebnek (X44), így Szaúd-Arábiához hasonlóan alternatív ívet használva tudott előzni.

    A kör további részében folyamatosan változott a különbség a három autó között, szorosak tudták követni egymást. Azonban előzni senki sem tudott a szélesebb részeken, így a cseréig maradt a sorrend.

    Jutta Kleinschmidt (Abt Cupra) azonban nem tudott olyan gyorsan elindulni, mint a vetélytársak, ezért visszaesett a harmadik helyre. Az Extreme E tartalékpilótája megmutatta, szombati formája nem volt véletlen, fel tudott zárkózni az X44 autójára, de az előzésre már nem volt ideje.

    A következő futam rajtját Kevin Hansen (JBXE) kapta el a legjobban, Oliver Bennett (Xite Energy) pedig a rajtot követően megpróbált elmenni Jamie Chadwick (Veloce) mellett.

    Chadwick első rajtját teljesítette, miután Szaúd-Arábiában technikai hiba miatt nem tudtak rajthoz állni. Több hibát is vétett körén, technikai hiba is hátráltatta. Bennett éppen a csere előtt el is tudott menni mellette, miközben Hansen több, mint 20 másodperces előny épített ki.

    A cserét követően a JBXE megtartotta előnyét, Sarrazin (Veloce) pedig Gianpaoli Zonca (Xite Energy) autóját ostromolta. Egy kissé más útvonalat használva meg is tudta szerezni a második helyet, azonban két kapuval később nagyobb lelassult az egyik kanyarban.

    A két autó többször össze is ért, a célegyenesre fordulva Sarrazin elhasználta a HyperDrive-ját, így ezzel eldőlt a második továbbjutó hely sorsa is.

    Döntő és helyosztó

    A helyosztót a szárnyaló Kyle Leduc-kal a fedélzeten a Ganassi csapata nyerte, Sainzék és az Andretti párosa előtt. Leduc a leggyorsabb Super Sector idő mellett két autó mellett is elment egy kör alatt, ezzel bemutatta, több helyen is lehet előzni a pályán, a célegyenesen kívül is.

    A döntő rajtjánál két páros csata alakult ki, a Rosberg-Hamilton csörtét az előbbi nyerte, míg az X44 autója az ütközés következtében megállt az első kanyar után.

    Jenson Button alakulata sem jutott sokkal tovább, ők a Veloce autójával küzdöttek a vezető duó mögött, de egy kitört hátsó kerékkel éppen csak tovább gurultak, mint Hamiltonék.

    Stéphane Sarrazin (Veloce) üldözésbe vette Molly Taylort (Rosberg), és az első körben nem történt előzés. A cseréhez közeledve azonban Scot Elkins versenyigazgató piros zászlóval megszakította a versenyt, a pályán megálló autók miatt.

    Kristoffersson és Chadwick állórajttal kezdték meg a második kört. A ralikrossz világbajnok kissé letessékelte női vetélytársát az ideális ívről, és elsőként fordult el a tengerpartról. Ezzel el is dőlt a sorrend, Chadwick végül 14 másodperces hátránnyal ért célba.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Extreme E (@extremeelive) által megosztott bejegyzés

  • Mázlival, de Hamilton csapatáé az Extreme E-pole Dakarban is

    Mázlival, de Hamilton csapatáé az Extreme E-pole Dakarban is

    A X44 párosa, Loeb és Gutierrez nyerte az Extreme E időmérőjét – és az ezzel járó pontokat – az Óceán X-Prix-n, Szenegálban.

    Maga a pálya az óceán partján helyezkedik el, és a víz közelsége miatt nem jelent akkora problémát a felvert homok, mint Szaúd-Arábiában. A tengerpart mellett bokrok között kanyarog a kitűzött útvonal, egy helyen egy kisebb ugratóval, illetve egyszer fák alatt is áthalad.

    Dakar, Ocean XPrix, Extreme E, racingline.hu
    Fotó: Extreme E

    Az edzések alatt nyilvánvalóvá vált, hogy a feszített tempó a meghibásodás kockázatát vonja maga után, tehát kifizetődő lehet óvatosabban haladni bizonyos szakaszokon. Illetve a másik fontos különbség a pálya állapotának romlása volt, tehát később indulók kis hátrányban voltak.

    Az időmérő első körében a Sainz és az Andretti legénység is technikai hibától szenvedett. Előbbi nem tudta befejezni körét, míg az utóbbiak perceket hagytak ott a többiekkel szemben.

    Kyle Leduc (Ganassi) jól mozgott a dűnék között, de a második próbálkozásnál őt is utolérte a technika ördöge. Az autó leállt, és az újraindítás miatt elvesztegetett percek azt jelentették számukra, hogy nem jutottak tovább az elődöntőbe.

    Pedig jól álltak egészen addig, a teljesen amerikai csapat még a viszonyítási alapként szolgáló Hamilton-alakulat idejénél is jobban álltak.

    Az Extreme E beugrója, Jutta Kleinschmidt (Abt Cupra) csapattársával, Mattias Ekströmmel együtt jó tempót futottak, de az első nekifutás cseréjénél elkövetett szabálytalanság miatt büntetést kaptak, és ők is kiestek a pole-ért folytatott küzdelemből.

    Végül Loeb és Gutierrez (X44) végeztek a legjobb idővel az Extreme E első versenyét megnyerő Rosberg-duó (Kristoffersson és Taylor) előtt. Rajtuk kívül a hátráltatás ellenére az Abt Cupra alakulat lesz még ott az első elődöntőben.

    A másodikban – ahonnan az új szabályok értelmében két autó is továbbjut – Button csapata, a Xite Energy és a Veloce szerepel majd, a helyosztón pedig a technikai problémával találkozó csapatok vesznek majd részt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Extreme E (@extremeelive) által megosztott bejegyzés

  • Mi változik a második Extreme E versenyre?

    Mi változik a második Extreme E versenyre?

    A hétvégén Szenegálban versenyez az új elektromos sorozat, az Extreme E mezőnye, az első sivatagi kiruccanás után azonban vannak változások az Óceán X Prix-re.

    Versenyzőcserék

    Jenson Button az első forduló után úgy döntött, átadja helyét, és inkább saját csapata igazgatására koncentrál a vezetés helyett. A ralikrossz versenyző, Kevin Hansen váltja, aki így ismét bátyja, Timmy ellen versenyezhet, aki az Andretti színeiben indul.

    Claudia Hürtgen bár elutazott Szenegálba, egészségügyi gondok miatt nem áll rajthoz. Ezzel pedig lehetőséget kap az Extreme E hivatalos női tartalékpilótája, Jutta Kleinschmidt is.

    Pálya, taktika, pluszpontok

    Mivel az első versenyen nem nyerte el a szervezők tetszését a verseny formátuma, ezért több helyen is változtattak – többek között – a helyszín kialakításán.

    A Szaúd-Arábiában letűzött körhöz képest, sokkal több kapuval tűzték le az új pályát, ezzel érdekesebb vonalvezetést hozta létre.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Extreme E (@extremeelive) által megosztott bejegyzés

    Ezenkívül kijelöltek egy úgynevezett Super Sectort. Aki a hétvége során ezen a szakaszon a legjobb időt éri el, további 5 bajnoki ponttal távozhat majd helyezéséhez képest.

    A plusz energiát szolgáltató HyperDrive üzemmódot most már menetenként négyszer – avagy körönként és pilótánként kétszer – lehet aktiválni.

    Új kieséses rendszer

    Két időmérő edzés összesített ideje határozza majd meg, ki melyik futamban indulhat majd vasárnap. Már ez alapján is pontokat kapnak a csapatok, az első három az első, a negyedik-ötödik-hatodik helyezett a második elődöntőben vehet majd részt.

    Mindkét elődöntőből két-két autó jut a döntőbe – a Sivatag X Prix-n még csak hárman küzdöttek a futamgyőzelemért. A döntő rajtpozícióiról továbbra is a szavazással dönt majd a GridPlay, a döntőből kikerülő csapatok pedig átadhatják szavazataikat.

    Ezt követően az időmérő utolsó három csapata pedig egy végső szétlövéssel még változtathat az X-Prix végeredményén.

  • Greensmith új navigátorral versenyez Olaszországban

    Greensmith új navigátorral versenyez Olaszországban

    Gus Greensmith új navigátorral, Stuart Loudonnal indul a Szardínia Rallyn. Az M-Sport brit versenyzője a Horvát Rallyn ment először Chris Pattersonnal, majd Portugáliában is együtt versenyeztek, és a pilóta nagyon elégedett volt a jobb egyben ülő társ munkájával.

    Olaszországban csak beugrásról lesz szó, Patterson személyes okok miatt hagyja ki a versenyt. Loudon nem először segít be Greensmithnek, 2018-ban a Német Rally előtt történt baleset után Craig perry helyett ült be Greensmith mellé. Az M-Sportnál pedig ő segít Matthew Wilsonnak a teszteken.

    „Chris személyes okokból nem tud részt venni a futamon, de korábban már versenyeztem Stuarttal Németországban. Néhány szakaszt nyertünk már együtt, ez azt jelenti, hogy megy rosszula  közös munka” – mondta Greensmith.