Kategória: Rally

  • Lukyanuk nyert Lengyelországban, Herczigék ötödikek lettek!

    Lukyanuk nyert Lengyelországban, Herczigék ötödikek lettek!

    Alexey Lukyanuk és Alexey Arnautov nyerte a Lengyel Rallyt 18.4 másodperccel Andreas Mikkelsen és Ola Floene előtt. A harmadik helyen a lengyel Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk páros ért célba 1 perc 54 másodperces különbséggel. Herczig Norbert és Ferencz Ramón ötödik lett a Skoda Fabia Rally2 evo-val.

    Alexey Lukyanuk nem erőltette meg magát az ERC első futamának zárónapján. Csak egy gyorsaságit nyert, a többin inkább okosan, de azért persze elég gyorsan versenyzett ahhoz, hogy semmi se veszélyeztesse a győzelmét.

    Mikkelsenék fél perces hátrányban kezdték a délutáni négy gyorsaságit, de hiába próbálták fokozni a nyomást Lukyanukon, az orosz ennél sokkal rutinosabb róka, így a végére Mikkelsen is belátta, hogy itt most elég lesz az ezüstérem. Mögöttük sem folyt nagy csata a dobogó harmadik fokáért, a 2019-ben lengyel bajnok Marczyk is csak arra figyelt, hogy biztonságosan célba érjen.

    Nem volt ennyire könnyű dolga Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak. Yoann Bonnatóval csatáztak egész nap, és a spanyol Llarena Efrén is ott volt a nyomukban, de végül hiba nélkül és gyorsan autóztak, így ötödik helyen értek célba. Még a céldobogó előtt nyilatkoztak a racingline.hu-nak.

    „Hihetetlenül boldogok vagyunk, egyrészt azért, mert sikerült olyan eredményt elérni, ami ebben a mezőnyben kiemelkedő. Másrészt azért, mert látjuk, hogy az év elején elvégzett munka, a tesztek, a portugáliai tesztverseny nem volt hiábavaló. Sőt, nagyon határozott javulást látok a részeredményeinkben murván, és az érzés is az, mint amit az óra mutat, magabiztosabbak, kiegyensúlyozottabbak és gyorsak tudtunk lenni” – mondta Herczig Norbert.

    ERC Lengyel
    fotó: SKODA Rally Team Hungária

    Sajnos a többi magyar páros esetében már vegyesebb a kép. A jó hír, hogy László Zoltán és Kovács Annamária az RC3-as kategória hatodik helyén célba ért, sikerrel teljesítették a versenyt.

    Nem sikerült a bravúr László Martinnak és Berendi Dávidnak. A pilóta második murvás versenyén a kategória negyedik helyén álltak, amikor a 13-as gyorsaságin eltört a kormányösszekötőjük, és ki kellett állniuk.

    ERC Lengyel
    fotó: Berendi Dávid

    Érdi Tibor és Csökő Zoltán még tegnap esett ki. Egy bukkanó után lesodródtak a pályáról, és miközben próbáltak visszatérni, elsodortak két nézőt, így nekik is véget ért a versenyük.

    Folytatás két hét múlva, Lettországban, murván.

    A Lengyel Rally nem hivatalos végeredménye:

    1. Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov Citroën C3 Rally2 1:48:31.3
    2. Andreas Mikkelsen/Ola Floene Škoda Fabia Rally2 +18,4
    3. Mikolaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Škoda Fabia Rally2 evo +1:54.7
    4. Nil Solans/Marc Martí Škoda Fabia Rally2 evo +3:06.2
    5. Herczig Norbert/Ferencz Ramón Škoda Fabia Rally2 evo +3:44.8
    6. Efrén Llarena/Sara Fernández Škoda Fabia Rally2 evo +3:46.5
    7. Wojciech Chuchala/Sebastian Rozwadowski  Škoda Fabia Rally2 evo +3:56.0
    8. Yoann Bonato/Benjamin Boulloud Citroën C3 Rally2 +4:11.7
    9. Erik Cais/Jindřiška Žáková Ford Fiesta Rally2 +4:16.6
    10. Grzegorz Grzyb/Michal Poradzisz Škoda Fabia Rally2 evo +4:43.1
    ERC Lengyel
    fotó: Skoda Rally Team Hungária
  • Káosz az ERC futamon!

    Káosz az ERC futamon!

    A délelőtti békés versenyzésnek délutánra vége lett a Lengyel Rallyn. Lukyanuk állt az élre, Herczigék jól mennek, de Érdiék sajnos balesetet szenvedtek és nézők is megsérültek.

    A nap utolsó „valódi” gyorsaságija kavarta meg a kártyákat Lengyelországban. Elsőként Craig Breenék Hyundai i20-asának felfüggesztése tört el, így ők búcsúztak. Utánuk nem sokkal egy lengyel versenyző Kacper Wróblewski dobta el a Skodát, emiatt állt a verseny, szerencsére a versenyzők megúszták a balesetet. Az újraindítás után Gryazin kapott dupla defektet, ezzel közel egy percet és az első helyet veszítette, Lukyanuk állt az élre. Gryazinéknak viszont nem maradt gumijuk, ezért véget ért számukra a verseny érdemi része, vasárnap szuperraliznak.

    fotó: fiaerc.com

    Sajnos itt még nem volt vége, Érdi Tibor és Csökő Zoltán Mitsubishije egy ugrató után elhagyta a pályát és nézőket is elsodortak.

    A nyolcadik gyorsasági után Lukyanuk vezet, 29.7 másodperc az előnye Mikkelsen előtt. A lengyel Mikolay Marczik a harmadik, neki 1 perc 15 másodperc a hátránya.

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón a hatodik helyen zárta a napot. Összességében jól alakult számukra a szombat, csak a hetes gyorsaság után panaszkodott Norbi arra, hogy elfogytak a gumik, de így is elégedetek lehetnek. Vasárnap sem lazíthatnak, előttük Solans 16 másodpercre van, mögöttük viszont 3.3-ra jön Bonnato, okosan kell versenyezniük. Persze egy kis szerencse is kell majd, mert ezek a pályák kiszámíthatatlanok.

    A másik két magyar páros is versenyben van. Cikkünk írásának idején még nem volt biztos, hogy milyen időt kap a László Martin – Berendi Dávid duó, a hatos gyors végén kategória ötödikek voltak. Martin édesapja László Zoltán viszont a nyolcas gyorsaságin is végigment a Fiestával, de az ő helyezésük is a többiek megállapított idejétől függ majd.

    fotó: SKODA Rally Team Hungária
  • Gryazin vezet Lengyelországban, Herczigék a 9. helyen

    Gryazin vezet Lengyelországban, Herczigék a 9. helyen

    Nikolay Gryazin több mint fél perc előnnyel vezet Alexey Lukyanuk előtt a Lengyel Rally negyedik gyorsaságija után. Herczig Norbert és Ferencz Ramón az abszolút kilencedik helyen mentek a napközbeni szervizre.

    Sokkal tisztább utakon megy” – magyarázta a félperces hátrányt Lukyanuk a szombati első kör végén. Gryazin nemhogy nem veszített a kvalifikációs kiállásával, hanem a nagyon laza lengyel gyorsaságikon kifejezetten előnyösnek bizonyult a 39.rajtpozíció. A harmadik helyen Andreas Mikkelsen áll, neki 52 másodperc a hátránya.

    Herczig Norbiék egy boly közepén vannak, a hetedik Breen (akinek egy jobb hátsó defektje volt) és a 13. Cais között csak 13 másodperc a differencia, Norbiék a kilencedikek. Eddig minden rendben, jól érzik magukat az autóban, próbálják beosztani a gumikat és az autót, hiszen messze van még a vasárnap este.

    Az ERC2-ben Érdiék a negyedik szakaszon álltak az élre, mögöttük egy Toyota Yaris Rally2-Kit és két Suzuki Swift R4LLY S csatázik a dobogós helyekért.

    Az ERC3 Juniorban László Martin és Berendi Dávid a hatodik helyen vannak, körülöttük is sűrű a mezőny, a dobogó alsó foka nincs messze tőlük.

    A Rally3-as Fiesták közt László Zoltán és Kovács Annamária a hatodik helyen állnak.

    Délután a mai három gyorsaságit ismétlik a versenyzők, majd a napot a Mikoljaki Aréna szuperspeciáljával zárják.

  • Elkezdődött a Lengyel Rally!

    Elkezdődött a Lengyel Rally!

    A pénteki kvalifikációval majd a Mikoljaki arénában rendezett rövid szuperspeciállal elkezdődött at ERC első versenye. A magyarok jól mentek, Herczigék remekeltek a kvalifikáción.

    A pénteki nap tétre menő szakasza a kvalifikáció volt, ugyanis ez alapján választhatott szombatra rajtpozíciót a legjobb 15 versenyző. Herczig Norbert és Ferencz Ramón hatodik lett, így az ünnepélyes rajthely választó ceremónián a 10 rajtpozíció jutott nekik. Murvás versenyeken a rajthelyválasztás így szokott alakulni, a kvalifikáció leggyorsabbja a 15. helyet választja, aztán így mennek visszafelé. Legpechesebb a 15. helyezett, neki az első rajtpozíció jut, így takaríthat a verseny első napján. Ez a nem túl irigylésreméltó szerep, most egy lengyel párosé lett.

    A délutáni menet két nagy vesztese Craig Breen és Nikolay Gryazin volt. Breen elhibázott egy elágazást, túlcsúszott és sok időt veszített és 19. lett. Gryazin pedig ki kellett hogy álljon, mert az első kanyar puha homokjából annyi jutott a Polo hűtőnyílásába, hogy teljesen eltömte azt, így inkább nem folytatták. Ez azt jelenti, hogy az első harminc után rajtolhat majd az orosz. Nem lesz könnyű dolga.

    A magyarok közül Érdiék taktikáztak és csak negyedikek lettek a kategóriában. László Martin és Berendi Dávid kategória hetedik időt autózott, László Zoltán és Kovács Annamária pedig ötödik lett a Rally3-as Fiesták között.

    Este a Mikoljaki Arénában az első szuperspeciál is lezajlott. A vizes pálya sok versenyzőt megtréfált, szárazra számított mindenki. Gryazin volt a leggyorsabb, de a 2.5 kilométeres szakaszon inkább biztonságit ment a mezőny nagy része. Herczigék a 14. időt autózták, de csak 1 tizeddel voltak lassabbak, mint a 12. Lukyanuk, és a legjobb időtől is csak 2.4 másodpercre voltak. Érdiék a 37., László Zoltánék a 38. helyen voltak cikkünk írásakor, László Martinék pedig még nem rajtoltak el.

    Lengyel Rally
    fotó: SKODA Rally Team Hungária
  • Petter Solberget megautóztatta a fia

    Petter Solberget megautóztatta a fia

    Oliver Solberg már ült édesapja mellett WRC versenyautóban, most elérkezett az idő hogy visszadja a kölcsönt. Alba városa mellett vitte egy kört a 2003-as világbajnokot a Hyundai i20 WRC-vel.

    „Az első 300 méteren, hát nem is tudom, hogyan mondjam, de az igazság az, hogy betojtam egy kicsit. Fogalmam sem volt, hogy mire képesek ezek az autók aszfalton. Az aerodinamika nagyon komoly, ahogy az is meglepett, ahogy Oliver kezelte az autót” – mondta Petter Solberg a Dirtfishnek.

    Amikor aszfalton versenyzel, kell egy kis idő, amíg megérted, hogyan működik a leszorítóerőből származó tapadás. De az első 300 méteren??? Pokoli volt, tényleg egy kicsit magam alá csináltam. Később aztán szélesebb lett az út, nem volt annyira szűk.”

    Aztán egy kis szünet után, amikor kifújta magát, már szakmaibb értékelést is adott az autózásról.

    Amikor számításba veszed, hogy Olivernek mennyire kevés tapasztalata van aszfalton az autóval, akkor nagyon meggyőző az élmény. És az autó is fantasztikus.”

    Andrea Adamo (a Hyundai Motorsport főnöke) kapacitált, hogy üljek be. Oliver kérte meg őt, és ő mondta nekem, hogy mennem kellene egy kört, de én bizonytalan voltam. De nagyon jó volt. Nagyszerű érzés a fiad mellett ülni és látni őt. Nagyon élveztem, eltekintve az első 300 métertől….” – összegzett az apa. A fia természetesen másképp látta az eseményeket.

    Az első 300 métert emlegette? Vicces volt. Andrea jófej volt, és mondta, hogy vigyem el egy körre. Emlékszem 2008-ra, amikor először ültem mellette egy WRC-ben. Nem hittem el, hogy egy ilyen autó mire képes. Most már jobban értem, hogy apám akkoriban mit vitt véghez.”

    Egy dolgot azonban nem említett sem az apa, sem a fiú: miért volt repedt a szélvédő?

    Solberg Hyundai
    fotó: Hyundai Motorsport

     

  • A Jobbháromszigorú podcast ma délután a Racingline-on jelentkezik!

    A Jobbháromszigorú podcast ma délután a Racingline-on jelentkezik!

    Szujó Zoltán ralis podcastjának szezonnyitója az ERC idei első versenye előtt rendhagyó módon foglalkozik a Vb negyedik versenyével a Portugál Rallyval. A portugáliai kalandról Herczig Norbert versenyzői, Őry Tamás pedig promóteri szemmel mesél. Niki Mayr-Melnhof balesetéről is megtudhatunk részleteket, és Norbi azt is elmondta, hogy van olyan élethelyzet, amikor a versenyző örül annak, ha sok a rendőr a környéken.

    A rendezői háttérről is szó esik a műsorban, a WRC promóterének szerepvállalása az ERC jövőjére is hatással lehet. Szóba kerül a Red Bull is, az energiatalosok megjelenése általában együttjár a profizmussal.

    A Lengyel Rally előtt Herczig Norbi szokásától eltérően konkrét célokat is megfogalmaz, nem csak a versennyel, hanem az idei szezonnal kapcsolatban is. A versenytársakról, illetve az ERC magyar indulóiról is mérleget vonnak a vendégek.

    A műsorban szó esik a Rally Hungaryval kapcsolatos legfrissebb hírekről is, ahol a kulisszatitkok közül ezúttal a versenynaptárak kialakításával kapcsolatban tudhatunk meg részleteket.

    A „technikai blokkban” Herczig Norbert a legújabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-ről is beszél, hogy miben más mint a régi Skoda, illetve a Volkswagen Polo volt.

  • ERC3 Juniorban is érdekeltek vagyunk a Lengyel Rallyn – László Martin és Berendi Dávid már a helyszínen van

    ERC3 Juniorban is érdekeltek vagyunk a Lengyel Rallyn – László Martin és Berendi Dávid már a helyszínen van

    Komoly tervekkel érkezett meg az ERC-be László Martin és Berendi Dávid. A fiatal páros alapos felkészülés után dobogós reményekkel vágnak neki a szezonnak, de azt is tudják, hogy nem a murva a fő terepük, így Lengyelországban a tanulás lesz a legfontosabb.

    László Martint útban Lengyelország felé értük el telefonon. Mellette a navigátor Berendi Dávid ült a kocsiban, előttük pedig a csapatvezető, a kétszeres Európa-bajnok Bessenyey Zoltán. A téma pedig a hosszú autóúton is a verseny volt, bár sok konkrétumot nem tudtak a mezőnyről.

    Valójában sötétben tapogatózunk. Tizenketten vagyunk a kategóriában, nem ismerjük az ellenfeleket. Szeretnénk a legjobb ötöt megcélozni, de az erőviszonyokat nem ismerve ez is csak egy olyan cél, amiről majd csak az első gyorsaságik után látjuk, hogy mennyire reális. Amit biztosan tudunk, hogy folyamatosan építkezve akarunk egyre gyorsulni, és mindenképpen eljutni a célig. Nemcsak erre a versenyre igaz ez a stratégia, hanem az egész szezonban ezt a folyamatos fejlődést szeretnénk elérni” – mondta Martin.

    A pályákról sem volt információjuk, a Legyel Rally szervezői más futamok rendezőivel ellentétben nem készítettek pályabejáró videókat. Ez épp az olyan újoncoknak lett volna hatalmas könnyebség, mint a magyar duó, akik még nem versenyeztek ezeken a gyorsaságikon.

    „A pályák teljesen ismeretlenek, még videón sem tudtuk megnézni őket. A pályabejáráson kell jó munkát végezni, és a lehető legjobb itinert írni a kétszeri bejárási lehetőségből. Egy szakaszra tudtunk csak előzetesen felkészülni, az utolsó rövid varsói gyorsra, de az aszfaltos lesz, így sokat nem jelentett” – mondta a pilóta.

    A felkészülés így a fizikai tréningekre összpontosult, de természetesen murvás pályákon is tesztelt a csapat. A Lengyel Rally gyorsaságijaihoz hasonló pályák itthon is vannak.

    „Nyolcvan kilométert teszteltünk Veszprémben. Ezen az volt a cél, hogy megismerjem az autót, és hozzászokjak a murvához, mert korábban csak egy murvás versenyen indultam. Jól sikerült a teszt, körülbelül a harmadik kilométertől magabiztosan éreztük magunkat az autóban. Nagyon jól mozgott a Peugeot, barátságos, jól kezelhető, olyan volt, mintha egy összkerekes kocsival mentünk volna” – foglalta össze a tesztet László Martin.

    A segítség házon belül is meglesz, egy jó navigátor és egy rutinos csapatvezető ilyen esetben kincset ér, és ezt nem csak azért taglalta a pilóta, mert a két említett személy ott ült mellette az autóban: „Többet kell majd Dávid tapasztalatára hagyatkoznom, mert neki több rutinja van murván. Sok segítségre számítok Bessenyei Zolitól is, neki is van bőven tapasztalata, és ő is nagyon várja már a versenyt, napok óta csak erről beszélünk.” 

    Végül egy különlegességről is szó esett. Az utolsó előtti gyorsasági csak egyszer szerepel a Lengyel Rally programjában, így elsőre kell majd jót menni. Ráadásul mindezt a verseny végén, amikor akár helyezések is múlhatnak rajta, hiszen az azt követő varsói gyorsaságiannyira rövid, hogy ott már nem dőlnek el a nagy dolgok. László Martinék azt eldöntötték, hogy nem kockáztatnak majd.

    Addigra már látni fogjuk az erőviszonyokat, de ha esetleg ott kell egy pozícióért küzdeni, akkor nem kockáztatunk, mert esetleg két plusz pont nem ér annyit, mint egy biztos célba érés” – mondta Martin.

    A Lengyel Rally a péntek esti szuperspeciállal kezdődik, majd szombaton hét, vasárnap hat gyorsasági vár a mezőnyre.

  • Herczig Norbert is készül a Lengyel Rallyra

    Herczig Norbert is készül a Lengyel Rallyra

    A nyolcversenyes ERC szezon a Lengyel Rallyval kezdődik a hétvégén, ahol Herczig Norbert és Ferencz Ramón nagyon komoly felkészülés után kezdi meg a bajnokságot. A SKODA Rally Team Hungária párosa a tavalyi csonka év után harmadik teljes szezonját kezdi meg az ERC-ben.

    A Portugál Rallyval teszteltek a szezonnyitóra Herczigék, és az első napi műszaki hibával együtt is sikerült végrehajtani a tervet: a világbajnoki futamon annyi murvás kilométert teljesítettek, amennyit korábban sosem sikerült a felkészülés során.

    Most derül ki az, hogy azokat a kilométereket amiket a Portugál Rallyn teljesítettünk, hogyan tudjuk átültetni a gyakorlatba, már ismert pályákon” – mondta Norbi az elutazásuk előtt.

    A páros kétszer vett részt a Lengyel Rallyn. 2018-ban egy helyi kiskertet látogattak meg a verseny elején. A második napon pedig egy pördülés is belefért, szerencsére négy kerékre érkezett az autó, folytatni tudták, és 10. helyen értek célba.

    2019-ben sem indult jól számukra a verseny. A második gyorsaságin egy defekt vetette vissza Norbiékat, az első nap végén így 10. helyen álltak. A második napon nekik jutott a takarítói szerep, de így is be tudták osztani a gumikat, és ennek köszönhetően az utolsó gyorsaságin is javítottak egy pozíciót és végül nyolcadikok lettek. Az eredményeknél is fontosabb azonban, hogy két alkalommal teljesítették a Lengyel Rallyt, így rengeteg tapasztalaltot összegyűjtöttek, amit most kamatoztathatnak.

    „Felfokozott izgalommal várjuk a versenyt, ebben nyilván közrejátszik az is, hogy nyolc hónapja, a Rally Hungary óta nem ültünk autóban olyan versenyen, aminek komoly tétje volt számunkra. Az Eb mezőny megfelel egy világbajnoki mezőnynek is, hiszen nagy nevek is ott lesznek Lengyelországban. Nagyon előkelő rajtszámot kaptunk, ami hízelgő, a 12-es rajtszámmal versenyzünk majd” – mondta Herczig Norbert.

    A Lengyel Rallyt először 1921-ben rendezték meg, idén a 100. évfordulót ünneplik. Ennek tiszteletére Varsóban rendezik az utolsó gyorsaságit, ami egy rövid aszfaltos szakasz lesz. Az ezt megelőző 13 gyorsasági azonban murvás, de kicsit más, mint Portugáliában.

    „A Portugál versenyhez képest a pályák lazábbak, nem olyan kemény a talaj. Néhol picit homokos, mély a pálya, de vannak keményebb, kövesebb részek is, de közel sem annyira durva, mint Portugália. Más autóbeállítással kell mennünk, az biztos. Az első nap lesz a hosszabb, ott van 28 kilométeres gyorsasági is. Ez a szakasz két évvel ezelőtt nem szerepelt a programban, de három éve mentünk egy részén” – ismertette Norbi a pályákat.

    Portugál Rally
    fotó: @WORLD

    Ahogy Norbi is mondta, és mi is írtunk már róla, nagy nevekből nem lesz hiány. Lukyanuk, Mikklesen, Breen, Gryazin is ott van a nevezési listán, közülük hárman nyertek itt az utolsó négy versenyen. A mezőny többi része sem nyeretlen kétéves, de Herczig Norbert úgy érzi, hogy ennek ellenére elérhetnek egy jó eredményt.

    Az óvatos nyilatkozataimat félre kell tennem, és ennyi rutinnal a hátunk mögött már ambiciózusabb célokat kell megfogalmaznom. Azt ugyan még mindig nem mondhatjuk el, hogy nagyon rutinos ERC résztvevők vagyunk, de annyi tapasztalatunk és pályaismeretünk már van, hogy nagyobb célokat tűzzünk ki magunk elé. Az elejétől támadnunk kell. Építhetünk az előző két Lengyel Rallyn elért jó részeredményekre, az idei murván megtett tesztkilométer mennyiségre. Ebben a mezőnyben talán túlzásnak tűnhet, de akkor lennék maradéktalanul boldog, ha az első ötben ott tudnánk lenni. Másfelől azt is látnunk kell, hogy nekünk az aszfalton van jobb lehetőségünk, de a murvás futamokon is fontos pontokat kell gyűjtenünk” – összegzett Norbi.

    A Lengyel Rally pénteken 15 órakor kezdődik a kvalifikációval, a célceremónia pedig vasárnap este lesz.

    Portugál Rally Shakedown
    Fotó: @WORLD
  • Mikkelsen, Suninen és Bulacia sem lesz ott Kenyában

    Mikkelsen, Suninen és Bulacia sem lesz ott Kenyában

    Martin Prokopnak elég végigmenni a Safari Rallyn ahhoz, hogy élete harmadik WRC2 versenyén futamgyőzelmet szerezzen. A Safari Rallyra négy versenyző nevezett a kategóriában, de sem Teemu Suninen, sem a Toksport két versenyzője nem utazik el Kenyába.

    Egyszerűen túl bonyolult lenne még több embert elvinnünk Kenyába” – magyarázta a döntést Malcolm Wilson az M-Sport vezetője. „Legalább öt emberre van szükségünk ahhoz, hogy az autóját versenyeztessük, és nem engedhetjük meg magunknak, hogy ezek az emberek karanténba kerüljenek, amikor visszatérünk. Szükségünk van rájuk, hogy felkészítsük az autókat Észtországra.”

    „Őszintén szólva ez a legbonyolultabb helyzet az elmúlt negyven évben, mióta ebben a  sportban vagyok. Minden lehetőséget megvizsgáltunk, de attól tartok nincs rá lehetőség, hogy Teemu ott legyen a versenyen” – mondta Wilson.

    A Toksportnál más a helyzet, ott nem a humánerőforrással van gond, hanem az alkatrészekkel vannak bajban. Szardínián a sok kaland miatt kifogytak a tartalékokból.

    Andreas autóján a bukókeret tetején van egy kis törés” – mondta a Dirtfishnek a csapat első embere, Serkan Duru.

    „A másik autónk kétszer borult, egyszer a teszten, egyszer a versenyen. A bukókeret nem sérült, de nagyon sok karosszériaelem károsodott. Úgy döntöttük, inkább várunk. Van egy ügyfelünk, aki Kenyába megy, de hosszú a verseny, és egy kő vagy valami hasonló miatt könnyű kiesni. Bonyolult lenne felkészíteni őket, ezért inkább Japánba megyünk” – ismertette a döntést Duru.

    Ezzel a kenyai verseny komolysága (és talán jövője) is komolyan megkérdőjeleződhet. Az élmenők ugyan ott lesznek, de az is kérdés, hogy ha a Szardíniában látottak megismétlődnek és sokan kiesnek, mennyire lesz izgalmas a hétvége. A WRC2-ben gyakorlatilag nem lesz verseny, Prokop maradt egyedül, és a WRC3-ban is csak öt helyi és egy lengyel versenyző nevezett.

  • Az Extreme E törölte a dél-amerikai fordulóit

    Az Extreme E törölte a dél-amerikai fordulóit

    Az Extreme E vezetői alternatívákat keresnek a 2021-es szezon utolsó két versenyének helyszínére, miután az eredetileg tervezett brazil és argentin fordulókat le kellett fújniuk.

    A sorozat utolsó előtti állomása a brazil Santarem lett volna, ahol október 23-24 között bonyolították volna le a versenyhétvégét. Ezt követően jött volna az argentin záróforduló Ushuaiaban december 11-12-én.

    Azonban az előbb említett két országban olyan szigorúak COVID-19 miatt hozott intézkedések, hogy az elektromos szériát ellehetetleníti a versenyzéstől. Az első évét megélő széria így majd csak a második szezonjában látogathat majd el ezen dél-amerikai helyszínekre.

    „Már keressük a lehetséges helyszíneket a két kieső helyére,” – nyilatkozta a sorozat alapító elnöke Alejandro Agag. „A döntés nem volt könnyű, azonban a szigorú beutazási szabályok lehetetlenné tették a versenyzést a számunkra. Vadonatúj sorozatként pedig az a legfőbb célunk, hogy olyan országokban tudjunk versenyezni, ahová a csapatok, a versenyzők, a szervezők és a szponzorok is biztonságosan képesek legyenek elutazni.”

    Az Extreme E első két futamának Szaúd-Arábia és Szenegál adott otthont. A bajnokságot pedig 2016 Forma-1-es világbajnoka, Nico Rosberg csapata (Rosberg X Racing) vezeti 14 ponttal Lewis Hamilton csapata előtt (X44 Racing).