Kategória: Rally

  • Kilenc WRC futam helye biztos a jövő évben

    Kilenc WRC futam helye biztos a jövő évben

    A Motorsport Világtanács csütörtökön jóváhagyta a Rali-világbajnokság 2022-es versenynaptárát. Négy WRC helyszín még bizonytalan, sajnos a horvát futam sincs a biztos versenyek között.

    A bajnokság a Monte-Carlo Rallyval indul, amely január 23-án ér véget. A záródátumot adják meg, hiszen nincs még pontos menetrend. A Monte ezúttal is történelmi lesz, itt mutatkoznak be az új hibrid Rally1-es autók, köztük a tegnap bemutatott Ford Puma is.

    A második verseny a Svéd Rally, amely szintén tartogat újdonságot. Először lesz Umeában a versenyközpont, valamint picit későbbre tolják, hogy ne ütközzön a Téli Olimpia időpontjával.

    Az első két futam mellett még hét eseményt neveztek meg. Portugália, Olaszország, Kenya, Japán, Spanyolorzság, Észtország és Görögország helye biztos. Tehát visszatér az Acropolis Rally a WRC-be!

    Négy versenyt később fognak megnevezni, mi pedig csak szurkolhatunk, hogy legyen közte a Horvát Rally, ami remekül mutatkozott be 2021-ben. Sajnos a pandémia miatt kevés magyar szurkoló tudott elutazni Horvátországba, ezért a szurkolók abban bíznak, hogy jövőre megtehetik ezt.

    Horvát Rally
    Fotó: Hyundai Motorsport
  • Itt a Rally1-es Ford Puma

    Itt a Rally1-es Ford Puma

    Az M-Sport Ford csütörtökön leleplezte 2021-es autóját, ami nevet váltott, Fiesta helyett Pumának hívják majd, és természetesen a kis SUV utcai változatára épül.

    A csapat a Goodwoodban leplezte le az új hibrid versenyautót. A névváltásról már év eleje óta pletykáltak, de most hivatalos lett.

    Az új WRC csillag Adrien Fourmaux és Matthew Wilson, a csapat tesztversenyzője autózik majd a Ford Pumával a Festival of Speed-en, ahonnan az első videó is megjelent az M-Sport facebook oldalán.


    A hibrid Ford Puma a már ismert technikai megoldásokkal épült fel. Az idei 1.6-os turbómotort egészíti ki a 100 kilowattos elektromotor és a 3.9 kWh-ás akkumulátor. Az akku feltöltése 25 percig tart majd a szervizparkban. A kocsi hátsó részében elhelyezett hibrid egység 95 kilogrammos, és külön figyelmet fordítottak arra, hogy baleset esetén ne tarolja le az utascellában a versenyzőket.

    A hibridek bevezetése azt jelenti, hogy az autók minden eddiginél erősebbek lesznek, miközben komoly hasonlóságot mutatnak az utcai autók hajtásláncával. A Puma névre váltás nagyon izgalmas, van már ralis öröksége is ennek az elnevezésnek. Az autó fantasztikusan néz ki, és alig várom már a 2022-es Monte Carlo Rally rajtját” – mondta Malcolm Wilson csapatvezető.

    Ford Puma Rally1
    fotó: M-Sport

    Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója, aki szintén ott van Goodwoodban, hozzátette, hogy a Ford 100 százalékban elkötelezett az elektromobilitásra épülő jövő mellett. A cég az év elején bejelentette, hogy 2030-ra teljes európai személyautó-kínálata elektromos hajtású lesz. Az igazgató azt is elmondta, hogy bízik abban, hogy a WRC küzdelmei újabb innovációkat indukálnak majd, amelyek bekerülhetnek az utcai modellekbe.

    A WRC környezettudatos irányba történő elmozdításának másik lépése, hogy 2022-ben a csapatok a P1 Racing Fuels által gyártott, 100 százalékban szintetikus és biológiai eredetű üzemanyagot használnak, amely nem tartalmaz fosszilis eredetű összetevőket.

    Ford Puma Rally1
    fotó: M-Sport
  • Szuper rally show lesz Zalaegerszegen!

    Szuper rally show lesz Zalaegerszegen!

    ZEG Rally Show néven rendez egynapos rali fesztivált a Truck Race Promotion a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. szakmai támogatásával. A rallyshow indulói nyolc gyorsasági szakaszt teljesítenek Zalaegerszeg belvárosában és a Zala ZONE Járműipari Tesztpályán.

    Az óra helyett az élmény lesz a központban augusztus 8-án Zalaegerszegen – a szervező Truck Race Promotion célja, hogy a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. szakmai támogatásával 21 év után Magyarországon egyedülálló show keretében térjen vissza a rali a városba. A zalai megyeszékhely mellett a jövő járművei és kommunikációs technológiái számára létrehozott Zala ZONE Járműipari Tesztpályát is megismerhetik a nézők.

    A nyolc gyorsasági szakaszból a 3.5 kilométeres Zalaegerszeg City a város szívében zajlik majd, ezt két alkalommal teljesítik az indulók. A Zala ZONE területén két gyorsasági szakasz lesz; a Smart City 5.95 kilométeres, a Handling 3.75 kilométeres. Mindkét helyszín más élményt kínál. A belvárosi száguldás az épületek között Magyarországon ritkán látott attrakciót nyújt és olyan nézők számára is elérhetővé teszi a ralit, akik eddig nem láthatták ezeket az autókat. A kiegészítő programok révén pedig nemcsak a ralirajongóknak, hanem az egész családnak különleges élményben lehet részük, melyeken a fő hangsúlyt a HUMDA egyik legfontosabb feladata, a hazai közlekedésbiztonság javítása kapta. Mindkét helyszínen biztonságos nézői pontokról figyelhető majd az esemény. Bízunk benne, hogy az izgalmas, újszerű rendezésű szakaszokkal egyedülálló raliélményt tudunk nyújtani” – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

    Az indulók a mai naptól nevezhetnek a ZEG Rally Showra, de érdemes sietni, mert maximum 150 licenszes és amatőr páros indulhat. Az már biztos, hogy lesznek olyan meglepetések, ami miatt már most célszerű beírni a naptárba augusztus 8-át! Az indulókról és a rallyshow-val kapcsolatos további hírekről az esemény honlapján (www.zegrally.hu) és a hivatalos Facebook oldalon (facebook.com/zegrallyshow) lehet tájékozódni.

    Fontos eleme a rendezvénynek a környezetvédelem, mely az FIA környezetvédelmi és fenntarthatósági irányelvei mentén jön létre. A szervezők felhívják a résztevők figyelmét arra, hogy tegyenek meg mindent az esemény ökológia lábnyomának minimalizálására. Az indulók számára kötelező a veszélyes hulladékok megfelelő kezelése és a szelektív hulladékgyűjtés, illetve a papírhulladék visszaszorítása érdekében a versennyel kapcsolatos információk kizárólag digitális formában jelennek meg.

    A ZEG Rally Show látogatása a nézők számára ingyenes! A Rally Guide itt letölthető.

    A ZEG Rally Show programja:

    2021.08.08. vasárnap
    GY1 Zala Zone Smart City 1 5.95 km 10:10
    GY2 Zala Zone Handling 1 3.75 km 10:23
    GY3 Zalaegerszeg City SSS 1 3.50 km 10:41
    Szerviz 45p 11:31
    GY4 Zala Zone Smart City 2 5.95 km 12:26
    GY5 Zala Zone Handling 2 3.75 km 12:39
    GY6 Zalaegerszeg City SSS 2 3.50 km 12:57
    Szerviz 30p 13:32
    GY7 Zala Zone Smart City 3 5.95 km 14:35
    GY8 Zala Zone Handling 3 3.75 km 14:48
    Céldobogó 15:23
  • Három pontot szereztek Herczigék Lettországban, de elégedettek a hétvégével

    Három pontot szereztek Herczigék Lettországban, de elégedettek a hétvégével

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón az abszolút 13. helyen ért célba a Liepaja Rallyn, ezzel idei második ERC futamukon is három pontot gyűjtöttek. A SKODA Rally Team Hungaria párosa a verseny szombati napján remek időkkel teljesítette a gyorsasági szakaszokat.

    Az eredményünk egyáltalán nem tükrözi azt a teljesítményt és azt a tempót, amit tudunk ezeken a pályákon” – kezdte az értékelést a liepajai célban Herczig Norbert. „A két évvel ezelőtti önmagunkhoz képest jelentősen gyorsabban mentünk. Sajnos a kvalifikációs eredményünk meghatározta a versenyünket. Látszik, hogy a kvalifikáció egy olyan eleme a versenyeknek, ami idejétmúlt, nem véletlen, hogy a rali-világbajnokságon már kivezették.”

    Ahogy minden ERC futam, a Liepaja Rally is a kvalifikációval kezdődött, ami után az első 15 páros rajthelyet választhat. Herczig Norbert és Ferenc Ramón 14. helyen végzett a kvalifikáción, ami azt jelentette, hogy számukra a második rajtpozíció jutott az első napon. Ez pedig egy murvás versenyen együtt jár a pályán levő apró kavicsok letakarításával. Lettországban a takarítás súlyos másodperceket jelent.

    Pár apró hibám volt a kvalifikáción, így kerültünk ebbe a helyzetbe. Hogy miért nem hibáztunk még egy nagyot a végén, hogy kikerüljünk a legjobb tizenötből? Mert sportemberek vagyunk” – zárta le a pénteki nap eseményeit Herczig Norbert, és ezzel az érvvel nem lehet vitatkozni.

    Szombaton négy gyorsasági szakaszon összesen 88 kilométert autózott a páros a mezőny elején, ami után a második nap hat gyorsaságiját a 19. helyen várták. Herczig Norbert abban bízott, hogy a jobb rajtpozícióval sokat léphetnek majd előre, és így is lett. A reggeli első szakaszon rögtön ötödik idővel kezdtek.

    ERC Liepaja
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria

    Éreztem már az első napon is, hogy mennyit fejlődtünk, de szombaton már az időeredmények is megmutatták ezt. Azt hiszem, hogy ha a gyakorlatilag hazai pályán versenyző futamgyőztes Gryazintól kilométerenként kevesebb, mint fél másodpercnyire vagyunk, az hatalmas eredmény. A szombati napot nyerő Andreas Mikkelsentől 90 kilométeren negyven másodpercet kaptunk, és kilencedikek lettünk a második napon. ERC pályafutásunk eddigi legjobb tempójára voltunk képesek murván, és megint vissza kell utalnom arra, hogy ez az idei felkészülésnek köszönhető. Az autó is tökéletes volt, a Škoda Fabia Rally2 evo hibátlanul működött a Liepaja Rallyn” – értékelt Herczig Norbert, majd az irányt is kijelölte a következő versenyekre.

    A mezőny elképesztően erős ebben a szezonban, nyugodtan mondhatom, hogy erősebb, mint a világbajnokság R5-ös mezőnye. Ebben a kőkemény versenyben elég egy apró hiba a gyorsaságin, akár csak egy nem tökéletes íven vett kanyar, és a nagy sebesség miatt, 180-as tempónál ez rögtön egy másodpercet jelent. Amikor a 18 kilométeres szakaszon az első 15 autó 12 másodpercnyire van egymástól, akkor akár egyetlen ilyen hiba is komoly következményekkel jár. Ezen a versenyen bebizonyosodott, hogy ha tovább akarunk fejlődni ezeken a pályákon, – mert természetesen van még fejlődési lehetőségünk – akkor nem csak tesztekre, hanem tesztversenyekre lesz szükségünk ebben a régióban.

    Végül még egy érdekes adat: a 2019-es Liepaja Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón az idei 3 perc 14 másodperces hátránnyal a hetedik helyen ért volna célba.

    A murvás versenyek után két aszfaltos futammal folytatódik a rali Európa-bajnokság, a SKODA Rally Team Hungária párosa július végén Olaszországban folytatja, egy hónappal később pedig a Barum Rally következik. A murvás tapasztalatoknak majd szeptember közepén, az Azori-szigeteken veszi hasznát Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A páros 20 ponttal kilencedik helyen áll a bajnokságban.

    ERC Liepaja
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria
  • Takamoto Katsuta marad a Toyota második csapatánál

    Takamoto Katsuta marad a Toyota második csapatánál

    Annak ellenére, hogy a bajnokság ötödik helyén áll, és megelőzi a csapattárs Kalle Rovanperát, Takamoto Katsuta a következő szezonban sem kerül be a gyár első csapatába.

    Jari-Matti Latvala csapatvezető a Dirtfishnek azzal indokolta a döntést, hogy még egy évig meg akarja védeni a japánt a pontszerzés kényszerével járó nyomástól, mielőtt a WRC frontvonalába küldené.

    A csapat várhatóan megtartja Elfyn Evanst és Kalle Rovanperát, az viszont kérdés, hogy mi lesz Ogierrrel? Ha a francia világbajnok a jelenlegi nyilatkozatai alapján csökkenti a WRC szerepvállalását, a Toyotának szüksége lesz még egy élversenyzőre.

    A fejlődése hihetetlen” – mondta Latvala a Safari Rallyn elért második hely után. „Amit elért az csodálatos. Kenya előtt mondtam, hogy meg vagyok győződve arról, hogy ott lesz a legjobb három között. Ha nagyon őszinte vagyok, jövőre még nem akarom ilyen helyzetbe hozni.”

    Teljesen más, amikor nyomás alatt kell versenyezned, és úgy kell hozni az eredményt és a bajnoki pontokat. Szeretném, hogy még egy évig gyűjtse a tapasztalatokat, és tovább gyorsuljon a második csapatban, ez lesz számára a legjobb a következő évben” – mondta Latvala, majd azt is hozzátette, hogy az év második felében egy újabb dobogós eredmény remek lenne Katsutától.

    Biztos vagyok benne, hogy hamarosan újra a dobogón látjuk. A következő nagy lépés pedig a győzelem lesz.

    Nehéz megmondani, hogy ez megtörténik e idén, főleg úgy, hogy olyan versenyzőink vannak mint Kalle. Neki nem volt eddig szerencséje, de nagyon vágyik már a győzelemre. Remélem Taka is nyerni fog, de nincs rajta ilyen nyomás ebben az évben. ha célt kellene megfogalmazni, akkor az újabb dobogó az, az év második felében” – fejezte be Latvala.

    Katsuta Toyota
    foto: Takamoto Katsuta
  • Gryazin nyerte a Liepaja Rallyt

    Gryazin nyerte a Liepaja Rallyt

    Nikolay Gryazin és Kontantin Aleksandrov nyerte a Liepaja Rallyt, így már háromszoros győztesek a Lettországi versenyen. Gryazin nagy előnnyel nyert, a második Craig Breen hátránya 17, a harmadik Lukyanuké pedig 30 másodperc volt. Herczig Norbert és Ferenc Ramón 13. helyen ért célba.

    A tízből hét gyorsasági szakaszt nyert meg a szinte hazai pályán versenyző Gryazin, kettőt Mikkelsen, egyet pedig Lukyanuk. Gryazin a végére már kiengedett, spórolt a gumikkal, és még a power stagen is csak ötödik lett. Nem akart kockáztatni, számára a legfontosabb a győzelem volt.

    A második Breen eseménytelen versenyen van túl, a megcélzott dobogót elérték, Gryazint pedig nem tudták megszorongatni. Lukyanuk is elégedett volt a célban, a zárónapon a hatodik rajtpozíció jutott neki, ezen a kavicsos murván pedig ez nem optimális.

    Negyedik lett a spanyol Llarena Efrén, ő az első napon defekt miatt veszített időt. Andreas Mikkelsen csak ötödik lett, az 1 perc 18 másodperces hátrányából az egy 1 percet egy büntetéssel kapott a második gyorsaságin késői rajtért.

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón a 14. helyen ért célba, de Veibyéket kizárták a szabálytalan hátsó szárny miatt, így egy helyet előreléptek. Norbiék tempója sokkal jobb volt, mint 2019-ben, viszont az első napon takarítaniuk kellett, ezért a 19. helyről kezdték a második napot.

    ifj Érdi Tiborék az ERC2 második helyén fejezték be a versenyt, nem tudták megelőzni az orosz Feofanovot. A magyar páros ERC pontjait viszont elvették, mert a csapat által használt Suzukit még június 27-én látták a második gyorsaságin. Érdiék amúgy is bőven kaptak büntetést, a remote service-ben tiltott eszköz használatáért 30 másodpercet osztottak ki nekik. Emellé a hatos gyorsaságin késésért járt még 10 másodperc. Fizetniük is kellett, az ominózus Suzukival egy gabonaföldön parkoltak, ez 1000 eurójukba került és még a gabonában okozott kárért is ki kell fizetniük 500 eurót.

    László Martin és Berendi Dávid sem zárja szívébe az idei lett versenyt. Az első napon egy szikla megütötte az autó elejét emiatt ki kellett állniuk. Büntetést is kaptak, a csapatvezető Bessenyei Zoltán június 27-én behajtott a kettes gyorsaságira. A védekezésüket nem fogadták el, és két perc időbüntetéssel honorálták a szabálytalanságot. A páros végül a kategória 12. helyén fejezte be a versenyt.

    László Zoltán és Kovács Annamária az utolsó gyorsaságin csúsztak ki, a pilótát megfigyelésre kórházba szállították.

    ERC Liepaja
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria
  • Gryazin vezet Lettországban

    Gryazin vezet Lettországban

    Az első nap végén Nikolay Gryazin vezet a Liepaja Rallyn. Az orosz előnye 10.6 másodperc Craig Breen előtt, a harmadik Llarena Efrén 24.3 másodperccel van Gryazin mögött. Herczig Norberték a 20. helyen állnak.

    Mosolyogva ért a nap végéi gyorsasági stopjába Herczig Norbert. Persze nem az abszolút huszadik helynek örült, hanem annak, hogy az első nap végére értek, az autó rendben van, és a gumikat is a terveknek megfelelően osztották be. A sebességük megítéléséhez már kicsit jobban el kell mélyedni a rali rejtelmeiben. Segít, ha az előttük induló Bonnato és a mögöttük rajtoló Scambola idejéhez viszonyítunk, ők is hasonló időket mentek, mint Norbiék. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy a harmadik Efrén a 25. volt a mai rajtlistán, akkor világosság válik, hogy a nagy dolgok holnap dőlnek el, és a magyar párosnak jó esélye van egy lengyelországihoz hasonló eredményre is.

    A lett licensszel versenyző, helyben élő Gryazin persze más taktikát követ, ő az első nap négy gyorsaságiján  – a két rövid szakaszt törölték – mindent beleadott, de ő is óvatosan nyilatkozott a célban.

    Örülök, hogy ebben a pozícióban vagyunk, még akkor is ha gondunk volt a tapadással. Remélem, holnap könnyebb lesz, és a hátul levő srácok is előre kerülnek és meglátjuk a valódi tempójukat” – mondta Gryazin.

    Ugyanis Alexey Lukyanuk is csak a negyedik, Mikkelsen bő egy perces hátránnyal a nyolcadik, a WRC-től eltiltott Veiby pedig a hetedik.

    Az RC4-es kategóriában Jean-Baptiste Franceschi vezet egy Renault Clióval. László Martin és Berendi Dávid csak az első gyorsasági végéig ért el, a második szakaszon már nem volt eredményük.

    Az ERC2-ben ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán 14.2 másodperc előnnyel vezet az R4-es Suzuki Swifttel versenyző orosz Dimitry Feofanov előtt. A négy gyorsaságiból kettőt nyertek a magyarok, kettőt az orosz páros, szombaton is nagy csata várható közöttük.

    Az RC3-as kategóriában László Zoltán és Kovács Annamária hátránya már több mint 4 perc a kategóriát vezető Ken Torn mögött.

    Szombaton hat gyorsaságin 90 kilométer vár még a mezőnyre.

     

  • Herczig Norbert a lengyelországi eredményre alapoz a hétvégén

    Herczig Norbert a lengyelországi eredményre alapoz a hétvégén

    Másodszor indul a Liepaja Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A Lengyel Rallyn elért ötödik hely után magabiztosan várja a lettországi versenyt a SKODA Rally Team Hungaria párosa.

    Az ERC második versenye újra murvás rali lesz, de a pályák jellege egy kicsit eltér a Lengyel Rally szintén murvás pályáitól. Szokás szerint egy verseny előtti teszttel hangolódott a versenyzőpáros és a csapat a hétvégi ralira, és ez a teszt az utóbbi idők legjobban sikerült, emellett az egyik legmunkásabb tesztje volt.

    „Egy nem túl hosszú, de a verseny jellegét jól visszaadó pályán tudtunk tesztelni. Az elmúlt évek egyik leghasznosabb tesztje volt. Rengeteget dolgoztunk, reggeltől estig mentünk, és közben szinte teljesen átépítettük az autót. Át kellett állítani az agyunkat ezekre a pályákra. Most, Lengyelország után azt gondolom, hogy ez sikerült, de mennem kellett jónéhány kilométert mire én magam is elhittem, hogy a kocsi be fog fordulni olyan sebességgel is, amit hazai pályákhoz szokott gondolkodással nem hittem volna el” –mondta Norbi.

    Kellett ehhez a három év ERC tapasztalat, a 2019-es sikeresen teljesített lettországi futam, és kellett az idei alapos felkészülés, valamint a Lengyel Rally tapasztalata. De miben különleges a Liepaja Rally talaja? Norbi erről is beszélt.

    „Nagyon gyorsak a pályák, és az nehézsége, hogy apró kavicsgolyókon közlekedünk. Ez a talaj nagyon hasonlít Finnországhoz, nem véletlen, hogy sok északi versenyző indul ezen a versenyen. Ide kell megtalálni azt a beállítást, amivel ezeken a csapágygolyó szerű kavicsokon valamiféle tapadást tudunk találni. A végére a Skoda Motorsport által ajánlott beállítást vettük alapul, és ezt hangoltuk az én stílusomhoz. Ez már az a stílus, amin az idei tesztkilométerek tapasztalatai alapján változtattam, és Lengyelországban is ez vezetett sikerre.”

    A 12 gyorsasági szakasz hossza 181.74 kilométer, mellette 468 kilométernyi etapot is meg kell tenni, így a verseny távja összesen 650 kilométer lesz. A pályák egy része 2019-ből ismerős már a SKODA Rally Team Hungaria párosának.

    „A pénteki pályák közül négy klasszikus lettországi, hosszú gyorsasági lesz. Most az az információnk, hogy a közéjük tervezett kétkilométeres városi rövid szakaszokat a Covid szabályok miatt törölték, de az amúgy sem befolyásolt volna sokat az eredményen. A négy gyorsasági viszont hosszú, és egyszer megyünk rajtuk, tehát aki elöl megy, az végig takarítja majd a napot. Emiatt fontos lesz, hogy a kvalifikáción jó eredményt érjünk el, mert a rajtpozíciónak nagy szerepe van” – árulta el Norbi.

    Fotó: SKODA Rally Team Hungaria

    Az esélyek és a célok tekintetében most sem könnyű konkrét célokat megfogalmazni. A Lengyel Rallyn elért ötödik hely óriási siker volt, ezt a sportszakma és szurkolók is látták és elismerték. Lettország eggyel magasabb nehézségi szintet jelent, ugyanakkor a mezőny most is pokolian erős lesz.

    „Versenyezni jöttünk. A taktikus énem azt mondja, hogy szorgos hangya módjára meg kell próbálni pontokat gyűjteni, és ezt kell szem előtt tartani. A kisördög viszont azt mondja bennem, hogy szeretnék gyorsan menni, megvívni a csatákat. Abban biztos vagyok, hogy gyorsabbak leszünk, mint két éve. Az, hogy ez hova lesz elég, az nagy kérdés. Van egy jó önbizalmunk a Lengyel Rally után, és ezt próbáljunk meg tovább vinni” – összegzett Herczig Norbert.

  • László Martin először versenyez Lettországban

    László Martin először versenyez Lettországban

    A Lengyel Rally jól indult, de balszerencsésen végződött László Martin és Berendi Dávid számára. A bíztató részeredmények okán az ERC3 Junior kategóriában induló páros a Liepaja Rallyn jó eredményben reménykedik.

    Az ERC3 junior kategóriában folyamatosan lépdelt előre, és a 12. gyorsasági végén már a negyedik helyén állt a duó, amikor műszaki hiba miatt ki kellett állniuk Lengyelországban.

    Hullámvasút volt számunkra az idei első verseny. A sebességünk és a tempónk jó volt, az első nap végén már az ötödikek voltunk. A második nap nehezebb volt, mert a pályák olyan állapotban voltak, amik nem kedveztek a kétkerékhajtású autóknak. A 13. gyorsaságin eltört a jobboldali kormányösszekötőnk, így a negyedik helyről nem tudtuk folytatni a versenyt. Nehéz volt elfogadni, de ilyen a versenyzés. Hosszú még a bajnokság, mi pedig már a Liepaja Rallyra koncentrálunk” – mondta László Martin.

    Ez egy új kihívás lesz, mert még sosem voltunk itt. Próbáltunk minél jobban felkészülni, tavalyi belső kamerás felvételeket elemeztünk. Nagyon szeretjük a gyors pályákat, Lengyelország után ez egy lépés lesz előre ezen a téren. Reméljük jó hétvégénk lesz” – mondta a navigátor.

     

  • Gryazin győzni akar a Liepaja Rallyn

    Gryazin győzni akar a Liepaja Rallyn

    A kétszeres Liepaja Rally győztes Nykolai Griazyn tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy a harmadszor is megnyerje a lett futamot. A 23 éves korábbi ERC1 Junior bajnokkal készített interjút az ERC honlapja.

    2017-ben és 2018-ban megnyerted a versenyt, mi kell a sikerhez?
    Lettországban kezdtem a pályafutásomat, így eléggé jól ismerem ezeket a pályákat, tudom milyenek az itteni murvás gyorsaságik. Ismerem a szakaszokat, és többféle autóval is versenyeztem már itt. De nem én vagyok az egyetlen akinek hasonló tapasztalatai vannak, ezért bíznom kell magamban, és meg kell vívni a csatákat ezen a csodálatos versenyen.

    Annak a pilótának aki először indul itt, hogyan írnád le a kihívást ami előtt áll, és a pályák jellegét?
    Meglehetősen gyorsak, és készen kell állnod arra, hogy nem veszed el a gyors, beláthatatlan kanyarokban. A murva itt elég puha, és padlógázzal lehet rajta közlekedni. Bíznod kell az autóban, de bátornak is kell lenni, hogy nagy tempóval menj át a kanyarokon. Azt hinnéd, hogy nem lehet padlógázzal átmenni, de a lettországi murva segít a pályán maradni.

    Mi a legjobb és a legrosszabb dolog a Liepaja Rallyn?
    Szerintem a legrosszabb a Talsi gyorsasági, ahol tavaly is és 2017-ben is összetörtem az autót. Ugyanabban a kanyarban történt, de különböző irányban mentünk. Remélem idén biztonságosan átjutok rajta. A legjobb dolog a tengerpart, ha jó az idő, és a gyors szakaszok. Az itteni emberek is kedvesek, és könnyű bvelük szóba elegyedni. Azt hiszem a szervezés is az egyik legjobb Lettországban.

    Mennyire frusztrált, hogy kiestél Lengyelországban, mennyire fűt a visszavágás vágya a lett futamon?
    Eléggé magam alatt voltam, ahogy az a közvetítésben is látszott az ERC youtube csatornáján, nagyon ideges voltam. Amikor mindent jól csinálsz, és valami elromlik, az frusztráló. Nem akarok senkit vádolni, ilyenek megtörténnek, és ez is egyfajta tapasztalat. Nyerni mentünk oda, volt is pár szakaszgyőzelmünk, és ez megerősít minket. Vissza akarok vágni Lettországban, ahol remélem nagyot csatázok majd a többi gyors pilótával. Izgatott vagyok, mert nagyon jól érzem magam az autóban, de majd meglátjuk, hogy alakul.


    Mi lesz a startégiád, és milyen eredményt vársz?
    Természetesen a győzelemért fogok küzdeni. Próbálok előnyt kiautózni, biztonságosan eljutni a célig és nem túl sokat kockáztatni. Az elejétől kezdve harcolnunk kell a jó eredményért, aztán tartani kell a tempót. Remek dolog végig a határon menni, de mindig okosnak is kell maradni.

    ERC Liepaja
    fotó: FIAERC/Gergory Lenormand