Hat gyorsaságival az Észt Rally vége előtt Kalle Rovanpera 50 másodperccel vezet Craig Breen előtt. A WRC2-ben Andreas Mikkelsen előnye 25 másodperc, a második helyen a problémás szombati napot teljesítő Ostberg áll.
„Ez a srác sokkal többet ül az autóban mint én. Mindent megtettem amit csak tudtam, nyomtam a gázt. Ezeken a szűk erdei utakon az számít mennyi időt töltesz a vezetőülésben. Kalle fantasztikus munkát végez, emelem előtte a kalapom” – mondta Craig Breen a szervizparkban, és ezzel mindkettejük eddigi versenyét összefoglalta. Breen erőfeszítései arra voltak elegendőek, hogy félperces előnyt építsen ki Neuvelle előtt.
fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Mögöttük is megy a csata. Ogier 18 másodpercre van Neuvilletől, de őt meg a csapattrás Evans üldözi. Evansnak 23 másodpercet kellene faragnia, hogy utolérje Ogiert.
Suninen a Forddal a hatodik. Reggel megforgott az erdőben, így már Evanstól is négy percre van. Mögötte Loubet a hetedik, 1 perc 18 másodprec a hátránya Suninen mögött.
A WRC2-ben Mikkelsen vezet, kicsit megnyugodhat, mert Ostberg megint defektet kapott. Ezúttal a 15-ös gyorsaságin veszített sok időt a norvég. A harmadik Bulacia, aki Formaux-szal vívott nagy csatát, de a fordos megforgott a 14-es gyorson így a nap végén 4.7 másodperc a hátránya. Bulacia pedig Ostberget szorongatja, csak 1.9-re van tőle.
A WRC3-ban Lukyanuk továbbra is óriási előnnyel vezet, az orosz az összetettben is a nyolcadik helyen áll, továbbra is megelőzi a komplett WRC2 mezőnyt.
Kalle Rovanpera 35 másodpercre növelte előnyét az Észt Rallyn. A második helyen Craig Breen áll, a harmadik 1 perc 22 másodperces hátránnyal Thierry Neuville.
Bár Rovanpera megnyerte a reggeli gyorsaságit, a szombat délelőtt hőse mégis Ott Tanak. A szuperralizó észt a következő három szakaszt behúzta. Az igazán nagy csata a harmadik helyért folyik. Ogier 4.5 másodpercre van Neuvilletől, de a délelőtti körön összesen csak 1.1-et tudott hozni a Hyundai legjobbján.
Evans 23 másodperccel van Ogier mögött, a hatodik Suninen pedig mér csaknem 5 percre van az elsőtől.
fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A WRC2-ben nagy a csata. A 12-es gyors végén Mikkelsen 21.5 másodperccel volt Ostberg előtt, akitől 5.4-re volt Gryazin. Az orosz azonban annyira igyekezett, hogy a 13-as gyorson felborult a Polóval, és emiatt piros zászlóval megállították a versenyt.
A WRC3 továbbra is Lukyanukról szól, már közel másfél perc az előnye a második Kajetanowicz előtt. Az orosz továbbra is gyorsabb, mint Mikkelsen…
Kilenc gyorsasági szakasz után a Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen páros vezeti az Észt Rallyt. A Toyota Yaris WRC-vel versenyző finn duó mögött Craig Breen a második, a hátránya 8.5 másodperc. A harmadik Thierry Neuville már 53 másodprecre van a vezető Rovanperától.
A pénteki nyolcból hat gyorsaságit nyert Rovanpera, komolyabb problémájuk sem akadt így megérdemelten vezetik a versenyt. A nagy rivális Tanak már délelőtt búcsúzott, kiderült, hogy két defekt miatt kellett kiállnia, szombaton szuperralival folytatja az észt.
Craig Breen hozta a kötelezőt, ahol nem nyert Rovanpera ott ő lett az első. Semmi nem dőlt el, a 8.5 másodperces különbség édeskevés. Ha mindezt úgy nézzük, hogy áprilisban ült utoljára WRC-ben, akkor jogosan jár neki a dicséret.
fotó: Hyundai Motorsport
Thierry Neuville egy délelőtti defekt után a nyolcas gyorsasági után feljött a negyedik helyre. Egy kis kaland délutánra is jutott nekik, a szerviz után meg kellett állniuk az összekötöszakaszon, hogy légtelenítsék a féket. Ogier takarított ma, 50 másodpercre van Rovanperától, de csak 5 tizedre Neuvilletől.
A 100. WRC futamán induló Elfyn Evans az ötödik. Délelőtt hibázott egyet, ott veszített némi időt, de úgy tűnik ma ennyit tudott kifacsarni a Toyotából. A hátránya már egy perc felett van.
Tanak mellett Greensmithnek is fel kellett adnia versenyt a vízpumpa hibája miatt. A csapattárs Suninen is víznyomás probléma miatt nem tud tempót autózni, Loubet mögött csak hetedik a talpon maradt Forddal.
foto: Toyota Gazoo Racing WRT
Jó hírek jöttek a Toyotától Dan Barrit állapotával kapcsolatban. Katsuta navigátora a hátát és nyakát fájlalta. Feladták a versenyt, de a kórházban nem találtak törést, vagy más komoly bajt, ám Barritnek pihennie kell, ezért nem folytatják szombaton.
A WRC2-ben Mikkelsen állt az élre miután Ostberg a hatos gyorsaságin defektet kapott. A norvégnak volt egy kiugrása is, így már csak a harmadik Gryazin mögött. Mikkelsen előnye 30 másodperc, de korai lenne még taktikázni.
A WRC3-ban Lukyanuk vezet, de úgy, hogy 20 másodperccel gyorsabb Mikkelsennél. A második Lindholm sem lassú, hiába van 40 másodperccel Lukyanuk mögött, az ideje alapján beférne Gryazin elé.
Öt gyorsasági után Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen vezeti az Észt Rallyt, előnyük 7.1 másodperc Craig Breen előtt. A harmadik Sebastien Ogier, ő több mint fél perces hátrányban van. A nagy esélyes Ott Tanak kiesett.
A harmadik gyorsaságin Ott Tanak már jobb első defekttel ért a célba. Több mint 20 másodpercet és néhány karosszériaelemet veszített, és az összetettben is hetedik helyre csúszott. A balszerencse azonban továbbra is ott maradt velük az i20 WRC-ben. A negyedik gyorsaságin előbb lecsúsztak a pályáról, majd nem sokkal később egy nézői kijáratnál le is jöttek a gyorsaságiról.
A délelőtt másik kiesője Gus Greensmith volt, a harmadik gyorsasági 10. kilométerénél a vízpumpa hibája miatt állt meg alattuk a Fiesta.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Takamoto Katsutának is rövid lett a verseny, az ötödik szakaszon már nem tudtak elindulni, mert a navigátor Dan Barritt háta megsérült (valószínűleg egy ugratónál).
A vezető Rovanpera viszonylag eseménytelen délelőttön van túl, pár apróbb vezetői hiba miatt bosszankodott, de összességében eddig minden jól alakult számára.
Craig Breen nagyon jól érzi magát az autóban, a reggeli első gyors után csak lelkendezni tudott. A harmadik szakaszon Greensmith mögött a porban veszítettek sok időt, de utóbb jóváírták neki.
Ogier a lehetőségekhez képest mindent kihozott a Yarisból, az első rajtpozícióval ez a nap szenvedés lesz nekik, de ezt már megszokhatták.
Thierry Neuville úgy negyedik, hogy a negyedik gyorsasági végén hét kilométert mentek bal hátsó defekttel. A délelőtti kör végén némi motor teljesítménycsökkenésre is panaszkodtak.
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
A hatodik Evans is a hármas gyorsaságin hibázott. Túlcsúsztak egy kereszteződésen, és a motor is lefulladt. Öt gyorsasági után hat másodpercre van Neuville-től, és 47-re a vezető Rovanperától. Az őket követő Loubet már másfél perces hátrányban van. Teemu Suninen pedig csak a 10., mert nekik is jelez a vízpumpa hibalámpája, ezért lelassítottak, nehogy úgy járjanak, mint a csapattárs.
A WRC2-ben Ostberg vezet 6.2 másodperccel Mikkelsen előtt. A norvégnak nincs könnyű versenye, az ötös gyors céljába törött jobb első felfüggesztéssel érkezett. Ráadásul a navigátorral sisakot cseréltek, mert tönkrement az intercom, és csak egy irányba működik a kommunikáció. Gryazin a harmadik, 16.4 másodperccel van Ostbreg mögött.
A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy a WRC3-ban induló Lukyanuk, nemcsak a kategóriát vezeti, hanem Ostbergnél is gyorsabb 11.1 másodperccel.
Kalle Rovanpera fél másodperces különbséggel nyerte a Rally Estonia shakedownját a hazai pályán versenyző Ott Tanak előtt. Meglepetésre a harmadik leggyorsabb Takamoto Katsuta volt, a japán csak egyetlen tizedmásodperccel volt lassabb Tanaknál.
Ahogy az várható volt, Kalle Rovanpera bejelentkezett trónkövetelőnek az észtországi versenyen. A 6.23 kilométer hosszú shakedownon ő is és Tanak is háromszor ment végig. Másodszorra már 2 tizeddel gyorsabb volt a toyotás, és a harmadik körben csak növelte előnyét. Persze ezért az eredményért még nem járnak pontok, de a lélektani hadviselés megkezdődött…
fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Takamoto Katsuta viszont meglepetés, a japán sorra hozza a jó eredményeket ebben az évben. Nemrég a nyomás is lekerült róla azzal, hogy jövőre is lesz ideje tanulni. A felszabadultsága pedig úgy tűnik a tempóban jelentkezik, háromszor visszafogottan ment végig a pályán, aztán negyedszerre szamuráj üzemmódba kapcsolt. Az lett volna szép, ha a Tanakot is megveri… egy tizeden múlt.
A Toyota szempontjából örömteli, hogy Evans a negyedik, Ogier az ötödik. Neuville és Breen viszonylag lassú volt a hatodik és hetedik helyen. Öket követik a fordosok, ami nem túl nagy meglepetés. Suninen egy másodperccel volt gyorsabb Greensmithnél, de még így is 3.5 másodpercet kapott Rovanperától.
A WRC2-ben Solberg, Lukyanuk és Ostberg a sorrend, ők hárman 4 tizeden belül voltak egymáshoz képest.
Megkezdik az év második felét a Rali-világbajnokság, a hetedik versenye az Észt Rally lesz. A négynapos versenyen a tavalyi győztes Ott Tanak az egyik favorit, hazai pályán nehéz lesz őt legyőzni.
Tavaly a pandémia miatt rövidített programmal rendezték meg az Észt Rallyt, ebben az évben viszont újra négynapos lesz a verseny. A csütörtöki speciálszakasz után pénteken nyolc, szombaton kilenc, vasárnap pedig hat gyorsasági vár a mezőnyre. A 24 gyorsasági összesen 319.38 kilométer, az össztáv pedig 1253 kilométer lesz.
Az észtországi murvás pályák pokoli gyorsak, az apró kavicsokon sokat mozog az autó és ugratókból is lesz bőven. Nem csoda, hogy általában az északi pilóták igazán gyorsak ezeken a típusú pályákon, hiszen ezen nőttek fel. No meg Ott Tanak, aki ha WRC-vel indult itt nyert, sőt 2014-ben egy R5-ös Fiestával is első volt itt. A titkos favorit viszont Kalle Rovanpera lesz, ő szinte az anyatejjel szívta magába, hogy hogyan kell pokoli gyorsnak lenni ezeken a pályákon. Reméljük izgalmas csata lesz kettejük között!
„Nagyszerű érzés otthon versenyezni, és emlékezetes eredményt értünk el tavaly, hiszen ez volt az első győzelmünk a Hyundai-jal. Remélem hasonló eredményért harcolhatunk ebben az éveben is, mert tudjuk, hogy az autónk gyors ezeken a pályákon” – mondta Tanak.
„Mindig szerettem az ilyen gyors ralikat, mint Észtország. Sokat vezettem a Balti államokban, itt ugyanolyan tempós, ritmusos pályák vannak, mint Finnországban. Ezek nagyon fekszenek nekem, és a Yaris WRC is szereti az ilyen típusú utakat. Ezeken a fajta versenyeken nagyon fontos, hogy bízz az autódban és magadban, különben rengeteg időt veszítesz. Nagyon várom már, hogy jobb irányba forduljanak a dolgaink a szezon második felében, és Észtország egy jó helyszín erre” – nyilatkozta Rovanpera.
fotó: Toyota Gazoo Racing WRT
Pénteken az elmúlt évből ismert pályákat jelölték ki, a négy gyorsaságin kétszer kell végigmenni. Szombaton is két kör lesz, de ismeretlen pályákon, a napot pedig egy két kilométeres speciálszakasz zárja Tartuban, ugyanaz amivel csütörtökön este megkezdődik a verseny. Vasárnapra kétszer három gyors jut, a power stage 7.47 kilométeres lesz.
A Rally Estoniára 49 páros nevezett. A Toyota az Ogier, Evans, Rovanpera trióval indul. A Hyundainál Tanak mellett Neuville, Brren és Loubet harcol a pontokért. A Ford marad a két autós felállásnál, de Greensmith mellett most Suninen vezeti a másik autót. Fourmaux egy Rally2-es Fiestával indul, de nem lesz könnyű dolga, brutális lett a WRC2 mezőny. Mikklesen, Ostberg, Solberg, Gryazin, Lukyanuk, Huttunen, Kajetanowicz, hogy csak az izgalmasabb neveket említsük.
Az RC4-ben 13 autó nevezett, érdekesség, hogy mindannyian Ford Fiesta Rally4-gyel indulnak.
A legendás brit csapat a híres Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatta be az első 2022-es specifikációjú hibrid Ford Puma Rally1-et. Malcolm Wilson 1997 óta sok hasonló pillanatot megért, ám ez a mostani esemény nemcsak az M-Sport, hanem a WRC életében is különlegesnek számít, hiszen paradigmaváltást is hoztak az új szabályok. Malcolm Wilsonnal a Dirtfish készített hosszabb interjút.
Mikor kezdtek először gondolkodni a 2022-es autón?
Az elmúlt év elején kezdtünk dolgozni az autón. Természetesen a technikai szabályok ekkor még változtak az FIA-n belül is, mert ekkor még folytak az ütközési és biztonsági tesztek, de a jóváhagyott alapkoncepciót január táján már megkaptuk. Ekkor rögtön belevágtunk a projektbe.
Ez egy teljesen új autó?
Igen az, bár az alapok a 2017-es szabályok mentén húzódnak, de nyilvánvalóan sok változás volt technikai téren. Nem használhatunk annyi aerodinamikai elemet, mint a 17-es kocsin, és sok alapvető elem érkezik az R5-ből, a sikeres Rally2-es kategóriából. Visszatérünk a manuális váltóhoz, nincs aktív központi differenciál, szóval sok szempontból egyszerűbb autó. Ugyanakkor természetesen érkezik a hibridhajtás, ami új technológia, és új lesz mindenkinek.
Az R5-ös tapasztalatuk segített?
Nem gondolom, hogy ez csak az R5/Rally2 tevékenységünk miatt van, hanem összeségében számított mindaz amit az M-Sport csinált az elmúlt 20 évben. Sok olyan munkatársunk van, akivel régóta együtt dolgozunk, és ez rengeteg tapasztalatot jelent. De azt kell mondanom, hogy a projekt hibrid részét tekintve hatalmas segítséget kaptunk a Ford amerikai részlegétől. Óriási erőforrásokhoz fértünk hozzá és ez remélhetőleg egy igazán erős pozícióba juttat minket. Azt hiszem, elmondhatom, hogy enélkül a támogatás nélkül nem lennénk ilyen magabiztosak ebben a pillanatban.
fotó:M-Sport
Részletezné a Ford részvételét?
Mindenre kiterjed. A modellezésre, a szimulációkra, a szélcsatornához való hozzáférési lehetőségre. Lehetőséget kaptunk, hogy használjuk a szimulátort, ami nagy előny a versenyzőknek, hogy képesek a szimulátorról az autóra váltani, ezzel felgyorsul a fejlesztési folyamat.
Mennyire ér fel ez az autó az elődjével?
Komoly technikai kihívás, mert először történik meg, hogy nem szériamodell alapú karosszériát használunk a Rally1 kategóriához. Ez egy csővázas térhálón alapul amilyent még nem használtunk korábban, így ez komoly feladatot jelent. De újra elmondom, hogy minden segítséget és erőforrást megkaptunk, hogy egy ilyent építsünk. Természetesen sokkal több a szénszálas elem kívül és belül is. Plusz ott van a hibrid oldal is.
Kipróbálta már?
Nem, még nem. Be kell vallanom, hogy elmentem Greystoke-ba, megnéztem hogyan teljesít, és arra jutottam, hogy legjobb, ha nem ülök bele. Lenyűgöző volt, és kívülről is láttam, hogy milyen jó munkát végeznek, és mennyire jó lett az autó.
fotó: M-Sport
Csalódást kelt, ha a 2017-es autóhoz viszonyítjuk?
Biztosan nem okozott csalódás egyik teszt sem amit láttam. Ez a legimpozánsabb külsejű raliautó ami valaha járt a grestoke-i erdőben az biztos. A rajongók számára ez egy újabb nagyszerű korszak lesz, és biztosan senki sem lesz csalódott amikor ezek az autók pályára lépnek 2022-ben.
Jó volt látni a kocsit a bemutatón?
Igen, remek volt! Itt mutattuk be Goodwoodban, mert nyilvánvalóan rengeteg dolgot el kell még rejtenünk. Hogy őszinte legyek sok dolgot még nem is árultunk el. Az remek, hogy most kicsit nyitottabbak lehetünk azzal kapcsolatban, hogy min dolgozunk és hogy, hogyan fog kinézni az autó a következő szezonban.
Volt bármilyen probléma?
Egy ilyen tesztprogram során mindig akad valami, de nagyon magabiztos vagyok amiatt amit láttam, amilyen visszajelzéseket hallottam és amit olvastam a tesztekről szóló jelentésekben. Úgy érzem jó irányban haladunk, ezért alig várom már Monte-Carlót.
Ferjáncz Attila első versenye 1964-ben emlékezetes volt, a Műegyetem Rakparton a családi
Wartburggal tolatva teljesítette a pályát, mert a rajt pillanatában megszorult a váltó. Két év
wartburgos versenyzés után már egy Opel Kadett Coupéval Zsembery Jenővel együtt indultak első nemzetközi versenyükre az NDK-beli Pneumant Rallyra.
A sikerek a Renault-kal érkeztek. 1967-ben az R8 Gordinivel a nemzetközi Castrol Rallyen
abszolút huszadikak, kategória nyolcadikak lettek. A München-Wien-Budapest Rallyen már abszolút tizenkettedik helyen végeztek, és megnyerték a magyar bajnokságot.
Egy Skodás év után ismét az akkor már saját tulajdonú R8-as Gordinivel versenyeztek, ez volt az első olyan raliautó rendszám amit a szurkolók megjegyeztek: CZ 00-17. Nem a csíkos autó és nem is a bajnoki cím miatt volt emlékezetes 1969, hanem a titkos Zsembery féle itiner miatt. A franciáktól átvett pályafelírási módot svéd vb menőktől ellesett praktikákkal finomították, hozzátették az ötleteiket, így alakult ki a nálunk addig ismeretlen itiner írási gyakorlat.
1972-től jött az új autó az R 12 Gordini amivel nemzetközileg is komoly tényező volt a
Ferjáncz-Zsembery páros. A München-Wien-Budapest Eb-futamon abszolút másodikak, a
Rajd Polskin negyedikek lettek.
A 73-as jugoszláv versenyen második helyen végeztek, de a célba 11 gumidefekt után úgy érkeztek, hogy minden keréken más gumi volt, sőt a győztes párosnak a verseny célja előtt 50 kilométerrel ők adtak üzemanyagot.
Egy évvel később Magyarországra ért az abszolút csúcstechnika, az Alpine A110, ami nem volt jó választás. Egy baleset után visszaültek a régi R12-esbe. A bevált technika kibírta a bolgár utakat és így Attiláék megszerezték a magyar rallyesport első EB futamgyőzelmét.
1975-től Iricfalvy Ferenc majd két évvel később Tandari János lett Attila navigátora.
Tandarival ismét a nemzetközi élmezőnyben autóztak, 1981-ben Eb harmadik, 1986-ban Eb negyedik helyen végeztek.
Fotó: Boros Jenő/MNASZ
A legendás R5 Alpine, majd az Audi Quattro és a Lancia Delta Integrale mind olyan autók voltak, amellyel bajnoki címet szereztek. Ferjáncz Attila pályafutása végén négy évig Ford Escort Cosworthtal versenyzett, majd az utolsó szezonban 1997-ben visszatért a Renaulthoz, és egy Megane Maxival fejezte be a aktív pályafutását.
fotó: Boros Jenő
Serlegekben mérhető eredményeiken túl az autóversenyzés népszerűsítéséért végzett
munkájuk volt kiemelkedő. Úri huncutságból alakult át a rally tömegeket megmozgató
sporteseménnyé. A szocialista világban addig ismeretlen profizmussal, szervezettséggel és
elszántsággal viszonyultak a versenyzéshez. A Zsembery Jenővel megalkotott itiner pedig a
mai napig a rally itinerek alapját képezi. Ez alatt a több mint 30 év alatt lett Ferjáncz Attila
angyalföldi vagányból az Autósport Örökös Magyar Bajnoka.
Megnyílt a nevezési lehetőség az augusztus 8-i ZEG Rally Showra, és érdemes sietni, hiszen maximum 150 versenyzőpáros indulhat a Zalaegerszegen és a Zala ZONE területén rendezett eseményen.
A rendezvényen LICENCES (bármely MNASZ szakágban érvényes vezetői licenccel rendelkező), valamint AMATŐR (licenccel nem rendelkező vezető versenyzők) kategóriában az alábbi géposztályok kerülnek kiírásra:
1
Atmoszférikus motorral szerelt járművek, maximális hengerűrtartalom 1410 ccm
2
Atmoszférikus motorral szerelt járművek, min 1411 ccm – max 1610 ccm
Feltöltött motorral szerelt járművek esetén a korrigált maximális hengerűrtartalom 1700 ccm (korrekciós szorzó 1,7) (turbó szűkítő „P” csoport szerint)
3
Atmoszférikus motorral szerelt járművek, min 1611 – max 2010 ccm Feltöltött benzinmotorral szerelt járművek esetén a korrigált maximális hengerűrtartalom 1710 ccm (korrekciós szorzó 1,7) (turbó szűkítő „P” csoport
szerint)
Feltöltött dízel motorral szerelt járművek esetén a névleges hengerűrtartalom max 2010 ccm
4
Atmoszférikus benzinmotorral szerelt járművek min 2011 – max 4000 ccm
Feltöltött benzinmotorral szerelt járművek esetén a korrigált maximális hengerűrtartalom 3500 ccm (korrekciós szorzó 1,7) (turbó szűkítő „P” csoport szerint)
Amennyiben valamely versenyautó eredeti FIA homologizációja engedélyezte ennél a felső határnál nagyobb motor használatát, úgy az ennek megfelelő karosszériával és motorral épített jármű indulása is engedélyezett ebben a géposztályban. (max korrigált hengerűrtartalom 3800 ccm)
Szintén engedélyezett az FIA regionális rally bajnokságaiban korábban szereplő R4 csoportba tartozó jármű.
Amennyiben a jármű még érvényes homologizációval rendelkezik, kizárólag az eredeti homologizációjának megfelelő formában nevezhető.
A 2510 és 4000 ccm közötti névleges hengerűrtartalmú szívómotorok esetén a jármű minimális tömege 1300 kg.
A nevezési díjak (licences és amatőr):
Nevezési díj rendezői reklámmal
Nevezési díj rendezői reklám nélkül
4 (4WD)
120.000 Ft.
240.000 Ft
4 2WD, 3
100.000 Ft
200.000 Ft
1, 2
80.000 Ft
160 000 Ft
A nevezési díjak összege tartalmazza a GPS nyomkövető rendszer szolgáltatást, a
felelősségbiztosítást, és a két versenyző extrém biztosítását, valamit 27% ÁFA-t.
Az 1. ZEG Rally Show-ról további információk az esemény honalapján a zegrally.hu oldalon érhetőek el. A Rally Guide itt olvasható.
A Motorsport Világtanács döntése alapján 2022-től a WRC promótere irányítja majd az ERC-t is. A cél az FIA Rally piramisának megerősítése, hogy az ERC egyértelműen a WRC előszobájává váljék.
A döntés egy folyamat része, az FIA és a 2013 óta a WRC-t promótáló fantáziadúsan WRC Promoter GmbH névre keresztelt müncheni cég februárban már megállapodott arról, hogy a ralikrossz is a WRC promóter irányítása alá kerül. A WRX és az ERX esetén is többéves megállapodást kötöttek.
„Az FIA egy újabb nagy bajnokság kereskedelmi jogainak gyakorlásával bízta meg a csoportunkat. A WRC népszerűsítésében az elmúlt kilenc szezonban komoly eredményeket értünk el, így tökéletes helyzetben vagyunk ahhoz, hogy felvegyük az ERC-t portfóliónkba” – mondta Jona Siebel igazgató.
„Komoly potenciált látunk az ERC-ben, ami az európai kulcspiacokra fókuszál. A célunk, hogy továbbra is megtartsuk a sorozat identitását, de ugyanakkor jól illeszkedjen a WRC strukturájához is” – tette hozzá az igazgató.
Peter Bayer, az FIA sportért felelős főtitkára is elégedetta döntéssel. „Örülök, hogy az FIA és a WRC promótere közös víziót fogalmazott meg az FIA Rally Európa-bajnokság promóciójáról. Ez az új struktúra, egyetlen promóterrel a világ- és az európai szintű sorozat számára, valóban megerősíti az FIA Rally piramisát. Hidat teremt a két bajnokság között, és egyértelmű karrierutat biztosít a pilóták számára. A WRC promótere a komoly tapasztalatát elhozza az európai szintre is, és bízom benne, hogy a sorozat virágozni fog a jövőben. Szeretnék köszönetet mondani az Eurosport Events-nek, Andrew Georgiou-nak és csapatának az évek során az ERC-hez nyújtott jelentős és színvonalas hozzájárulásért. A kapcsolat továbbra is fennmarad azzal, hogy maradnak az FIA családján belül, mint számos pályaverseny promótere.”
A döntés a Rally Hungary jövőjét is érinti. Őry Tamás a Rally Hungary promótere kiemelte, hogy eddig nagyszerű volt az együttműködésük az Eurosport Events-szel. A jövőben pedig azt várja, hogy a WRC promóterrel tovább emelkedik majd az ERC színvonala, amiből a Rally Hungary is sokat profitálhat.