Kategória: Rally

  • Herczigék dobogóra álltak Rómában!

    Herczigék dobogóra álltak Rómában!

    Giandomenico Basso és Lorenzo Granai nyerte a Rally di Roma Capitale-t, a második helyen Andrea Crugnola és Pietro Elia Ometto végzett. A dobogó harmadik fokára pedig a magyar páros állhat, Herczig Norbert és Ferencz Ramón harmadik lett az olaszországi ERC futamon, és ezzel megszerezték harmadik ERC dobogójukat!

    Köszönöm a csapatnak, a családomnak, a partnereknek, hogy segítettek ebben a fantasztikus sikerben. Nehezen találom a szavakat, régóta vártuk ezt az eredményt és borzasztó sokat dolgoztunk érte” – mondta elérzékenyülve a célban Herczig Norbert, amikor kiderült, hogy az utolsó gyorsaságin megelőzték a spanyol párost és 3 tizedmásodperces különbséggel övék lett a harmadik hely. Ez azt jelenti, hogy a hazai pályán versenyző olaszokon kívül Norbi és Ramón mindenkit megelőzött! Mikkelsen, Veiby, Breen, Gryazin is mögöttük végzett, Lukyanuk nem ért célba.

    Herczig Norberték a kvalifikációtól kezdve gyorsan, támadó stílusban autóztak és elképesztően magabiztosan szerezték meg a harmadik helyet egy olyan mezőnyben, ahol nemcsak az Eb, hanem a Vb legjobbjai is ott voltak. A csapat tudatosságára és magabiztosságára jellemző, hogy az utolsó gyorsaságira is tudtak annyi gumit, és elszántságot tartalékolni, hogy nagyon pontos és precíz versenyzéssel megnyerték az utolsó gyorsaságit!

    A SKODA Rally Team Hungaria ebben az évben minden eddiginél komolyabb felkészülésen van túl. Már a magyar versenyzőknek mindig nehezebb murvás versenyeken is remek időket autóztak, és most Rómában bérett a munka gyümölcse. Norbi aszfalton pokoli gyors, és ezt most az ERC mezőnye is megtapasztalta. A 2018-as Akropolisz Rallyn elért második, majd a Ciprus Rallyn megszerzett harmadik hely után újabb dobogóval gyarapodott a páros ERC dicsőségeinek listája, de bátran mondhatjuk, hogy mind közül ez a siker bír a legnagyobb sportszakmai értékkel!

    Az ERC2-ben a Juhász Csaba – Juhász István kettős a kategória hetedik helyén zárt, ez összetettben a 61. időt jelentette.
    A László Martin – Berendi Dávid az 50. helyen zárta a versenyt, az ERC3-ban a hatodikak, az ERC3 juniorok között negyedikek lettek. Vogel Adrienn és Notheisz Ivett az idei első ERC futamán, ERC3-ban a tizedik helyen zártak, ez az összetett 58. helyére volt elég.
    ERC Róma
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria
  • Négy gyorsaságival a vége előtt negyedikek Herczigék Rómában

    Négy gyorsaságival a vége előtt negyedikek Herczigék Rómában

    Folytatja a remek versenyzést Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a Rally di Roma Capitale negyedik helyén mentek a napközbeni szervizre. A versenyt Giandomenico Basso vezeti, Andrea Crugnola és Llarena Efrén előtt.

    Elkoptak a gumik a vasárnap délelőtti utolsó szakaszra, de a 21 kilométeres gyorsaságin így is csak 10 másodperccel voltak lassabbak az első helyezettnél Herczig Norbiék. Sajnos az a bizonyos első helyezett Llarena Efrén volt, aki ezzel megelőzte Norbiékat, most 9.7 másodperc köztük a különbség. Az, hogy a mieink mégis maradtak a negyedikek azért történt, mert Alexey Lukyanuk kiesett. Az orosz lecsúszott az útról, kitört a Citroen jobb hátsó futóműve, így nem tudta folytatni.

    Az élen is eldőlni látszik a csata, Crugnola defektet kapott, ezzel Basso előnye közel fél percre nőtt. Viszont a második és nyolcadik helyezett között csak 41 másodperc van, így még bármi megtörténhet a záró körön, ami nem lesz rövid, a négy gyorsasági több mint 70 kilométer, okosan kell beosztani a gumikat.

    Az ERC3 Juniorban nyolc gyorsasági után László Martin és Berendi Dávid 10 másodpercre van a harmadik helytől. A dolog pikantériája, hogy a harmadik Maior Norbert autóját is a TOPP Cars szervizeli, így elég nehéz rejtegetni egymás elől a beállításokat.

    Másik RC4-es egységünk a Vogel Adrienn – Notheisz Ivett duó, ők az ERC3 kategória utolsó helyén állnak. A kilencedik mögött is majd két perc a hátrányuk, ebből nehéz lesz előrelépni.

    Az ERC2-ben Juhászék versenyben vannak, a 10. helyen vannak a kategóriájukban.

    ERC Róma
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria

     

  • Turán Frigyes is jön a ZEG Rally Showra

    Turán Frigyes is jön a ZEG Rally Showra

    Az elsők között adta le nevezését a ZEG Rally Showra Turán Frigyes és Bagaméri László. A Turán Motorsport Volkswagen Polo GTI R5-je ott lesz augusztus 8-án Zalaegerszegen és a ZalaZONE-ban, ahol ezúttal a felszabadult örömautózás lesz a középpontban. Turán Frigyest kérdeztük a várakozásairól.  

    Szeretnénk jól érezni magunkat. Azt gondolom, hogy ez egy jó kezdeményezés, örülök, hogy a város a verseny mellé áll, és jó, hogy a térség elkötelezett az autósport iránt. A magyar ralinak is szüksége lesz új helyszínekre, ennél a shownál jobb kezdetet el sem tudok képzelni. Pontosabban fogalmazva visszatérésről van szó, hiszen a kétezres évek elején, ha jól emlékszem, volt már itt verseny. Nagyon örülök annak, hogy városi gyorsasági is lesz a programban, remélem sok néző lesz, és ki tudjuk őket szolgálni, ezért egy önfeledt, laza showjellegű autózást tervezünk.

    A másik két gyorsasági szakasz a ZalaZONE-ban lesz. Ezt a létesítményt ismered?

    Tudom, hogy mi az, azt is tudom, hogy nagyon magas színvonalú létesítmény, de sajnos még nem jártam ott. Örülök neki, hogy most bejárhatom, ráadásul a versenyautóval, biztosan nekünk is nagy élmény lesz. Azt hiszem ez is jó döntés volt, hogy ide került a verseny egy része, hiszen a rali környékén nagyon sok olyan szurkoló, versenyző, csapattag és támogató van, akiket érdekelnek a technikai újdonságok, kíváncsiak arra, hogyan folyik a fejlesztés. Az autósport ugye mindig a technikai fejlesztések egyik csúcsa, úgyhogy azt gondolom, hogy itt nagyon jó összhatások lesznek. Az, hogy összekapcsolódik a város, a ZalaZONE, az élményautózás, és mindezt egy kötetlenebb formában tehetjük meg, magában hordozza, hogy ez egy nagyon jó rendezvény lesz, örülök, hogy részesei lehetünk.

    ZEG Rally Show
    fotó: Turán Motorsport

    Konkrétan mivel készültök augusztus nyolcadikára?

    Aszfalt beállításokkal indulunk majd a Volkswagen Polo GTI R5-tel. A gumiválasztásnál az lesz az elsődleges szempont, hogy minél látványosabban autózzunk majd, sokat menjünk keresztbe, szórakoztassuk a nézőket. Itt nem az időeredmény számít majd, ezért mi is próbálunk lelazulni, és élvezni az autózást és a hangulatot. A szervizparkban is nagy szeretettel várunk mindenkit. Míg egy versenyen a szerviz alatt a mérnökkel egyeztetünk és készülünk a következő szakaszokra, most a ZEG Rally Show-n erre nem kell időt szakítani, így lehetőségünk lesz a szurkolókkal fotózkodni, aláírásokat osztani, kötetlenül beszélgetni.

    ZEG Rally Show
    fotó: Turán Motorsport

    Amatőrökkel együtt indultok majd. Ez is segíthet abban, hogy a hangulat oldottabb legyen, hozzájuk is közelebb kerüljetek, és akár motiváljátok őket a pályafutásuk további részében?

    Mostanában a ralinak nagyon feszített az időterve. Nem igazán van lehetőségünk arra, hogy a körülöttünk induló 8-10 pároson kívül más versenyzőkkel is tudjunk ismerkedni, beszélgetni. Ilyen szempontból is várom ezt a hétvégét, remélem sok olyan versenyzőt is megismerünk, akikről tudjuk, hogy kicsodák, tudjuk, hogy tehetségesek, de még nem találkoztunk személyesen. Ez nem azért alakult így, mert mi az elejében megyünk, és nem akarunk másokkal bandázni, hanem egyszerűen nincs erre idő egy tétre menő versenyen. Bízok benne, hogy ez a rendezvény kicsit összehozza a rali társadalmat is, hiszen ez most a rali ünnepe is lesz.

    ZEG Rally Show
    fotó: Turán Motorsport
  • A fele megvan Herczig Norbiéknak

    A fele megvan Herczig Norbiéknak

    Az első teljes versenynap álomszerűen alakult Herczig Norbertnek és Ferencz Ramónnak. Az ERC római versenyén a hazai pályán versenyző olasz pilóták mellett csak Alexey Lukyanuk volt gyorsabb a magyar párosnál, így a magyar duó az ötödik helyen áll. FRISSÍTÉS: de Tommaso büntetést kapott, Norbiék így a negyedikek.

    Minden rendben volt, az autó fantasztikus” – ezzel zárta a szombatot Herczig Norbert, és valóban így volt. Néhány apró hibára panaszkodott csak Norbi a nap folyamán, de nyolcadiknál rosszabb helyen nem végeztek a gyorsaságikon, és ami még fontosabb, kilométerenként fél másodperc közelében volt a különbség a szakaszgyőzteshez képest. Hogy ez valójában mit is jelent, azt talán érzékelteti, hogy Norbiék rendre gyorsabbak Mikkelsennél, Breennél és Veibynél, hogy csak az igazán nagy neveket említsük. A nap utolsó gyorságiján pedig harmadik lett a Herczig – Ferencz duó, úgy, hogy 3 tizedre voltak a holtversenyben első Gryazin és Basso mögött!

    A Róma Rally élén hatalmas olasz csata zajlik, Andrea Crugnola 5.4 másodperccel vezet Giandomenico Basso előtt. Lukyanuk a harmadik 21.8 másodperces hátránnyal, a negyedik Damiano de Tomasso 31 másodpercre van, Norbiék pedig az olaszokat követik 3.8 másodperccel. FRISSÍTÉS: de Tommaso 20 másodperc büntetést kapott, Norbiék a negyedikek

    Az ERC3 Junior kategóriában az első öt szakasz után negyedik helyen áll László Martin és Berendi Dávid. Délelőtt repesztettek egy kategória első és egy kategória második időt!

    Az RC4-ben indult még Vogel Adrienn és Notheisz Ivett, nekik nem jött ki a lépés, csak a kategória 21. helyén állnak.

    Az ERC2-ben Juhász Csaba és Juhász István egy helyet képett előre, most a hetedik helyen vannak. Délelőtt a kézifékre panaszkodtak.

    Vasárnap hét gyorsasági szakasz vár a mezőnyre a Rally di Roma Capitalen.

    ERC Róma
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria
  • Parádésan kezdtek Olaszországban Herczig Norbiék!

    Parádésan kezdtek Olaszországban Herczig Norbiék!

    A szombati három gyorsasági szakasz után negyedik helyen áll a Rally di Roma Capitale-n Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A versenyt Andrea Crugnola vezeti  Giandomenico Basso előtt. A harmadik helyen Alexey Lukyanuk áll, tőlük van hét másodpercre a SKODA Rally Team Hungaria párosa.

    A kvalifikációs ötödik hely után a péntek esti szuperspeciálon hetedikek lettek Norbiék, majd szombat reggel egy harmadik idővel lepték meg a mezőnyt. A második gyorsaságin az itinerrel volt elégedetlen Norbi, de így is nyolcadikak lettek. A reggeli kör végén ötödik időt mentek, csak három másodpercre voltak a szakaszt nyerő Bassotól. Az autóval minden rendben, a hármas gyorson a hosszú kanyarokban némi túlkormányzottságról számolt be Norbi.

    Az eredményhez annyit, hogy Mikkelsen a 12., Breen a 13., Veiby a 15. Nikolay Gryazin a 22., de ők reggel egy defekt miatt veszítettek 2 percet. Defektből volt bőven, a hátrébb indulók arra panaszkodtak, hogy a nézők éles köveket dobálnak az aszfaltra. Alexey Lukyanuk pénteki morcossága viszont elszállt, a csapat éjszaka beépítette a Citroenbe a régi lengéscsillapítókat, és ezzel sokat javult az autó.

    ERC Róma
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria

    A népes RC4 kategóriában László Martin és Berendi Dávid 13. idővel nyitott reggel, majd a cikkünk írásakor a második gyorsaságin a harmadik idő volt az övék. A Vogel Adrienn – Notheisz Ivett páros jóval mögöttük van, az első 7 kilométeres gyorsaságin 22 másodperc hátránnyal a 25 helyen voltak, a második 20 kilométeres szakaszon pedig 1 perc 16 másodperc hátránnyal értek a célba.

    Az ERC2-ben Juhász Csaba és Juhász István hátránya két teljesített gyorsasági után már 2 perc felett van, a kategória nyolcadik helyén állnak, nekik a kézifékkel akadtak problémáik.

    A délutáni körön a reggeli három szakaszon megy végig újra a mezőny.

    ERC Róma
    fotó: SKODA Rally Team Hungaria
  • Herczig Norberték komoly ambíciókkal versenyeznek Olaszországban

    Herczig Norberték komoly ambíciókkal versenyeznek Olaszországban

    A SKODA Rally Team Hungária párosa harmadik alkalommal indul az ERC olaszországi futamán a Rally di Roma Capitale-n. Herczig Norbert és Ferencz Ramón ezúttal is alaposan felkészült az év első aszfaltos versenyére, ahol ismét egy jó helyezés a cél.

    2021-ben intenzív tesztprogrammal készült a SKODA Rally Team Hungaria az ERC szezonra, és az elvégzett munka az első két futamon gyümölcsözőnek bizonyult. Az év első aszfaltos versenyére is egy hosszabb teszttel készült a csapat, a Mecsekben eltöltött nap után elégedett volt a versenyzőpáros.

    Nem akarok nagy szavakat használni, de frenetikus volt a teszt. Régen érzetem magam ennyire jól aszfaltos pályán. Egészen hihetetlen, hogy mennyit fejlődött az autó, a Skoda Fabia Rally2 pokoli gyors aszfalton. Ki tudtunk próbálni teljesen új fejlesztésű lengéscsillapítókat, és rengeteg beállítást. Első és hátsó differenciálműveket, rugókat, gátlókat, stabilizátorokat, különféle hasmagasságokat próbáltunk, nagyon hasznos volt a múlt heti teszt. Itt Olaszországban a verseny előtti gyakorláson már csak finomhangolni kellett az autót. Kiderült, hogy jól döntöttünk azzal, hogy a munka nagy részét otthon elvégeztük, mert itt olyan pályát kaptunk, ami nem tükrözte a verseny szakaszainak karakterét. A kvalifikációra viszont hasonlított, ezért oda be tudtuk állítani az autót, és azt is tudjuk, hogy a versenyen mire lesz szükségünk. A tesztpálya kijelölése is kicsit olaszosra sikerült, és a szervezésben is megvannak az olaszokra jellemző lezser momentumok, de a hangulat remek, már most jól érezzük magunkat” – mondta Herczig Norbert a szerdai tesztet követően.

    A római verseny két teljes versenynapján szombaton és vasárnap 13 gyorsasági szakaszt kell teljesíteni, ezek össztávja 190 kilométer, a teljes táv pedig 731 kilométer lesz.

    Azt a két gyorsaságit, ahol az előző versenyekről rossz élményeink voltak szerencsére kivették a programból. Van egy új szakasz, és egy olyan, aminek egy része új. A többi gyorsaságit viszont jól ismerjük már, van kész itinerünk rájuk. A felkészülés során a belső kamerás felvételek visszanézésekor sorra ugrottak be az élmények, tudtam, hogy hol mi fog következni. Emiatt egy picit úgy érzem, hogy ismerős pályákra jövünk versenyezni, enyhe túlzás, de mintha egy Mecsek Rallyra mennénk” – mondta a pályákról Herczig Norbert.

    erc Róma

    A már ismert gyorsaságikkal sem lesz sétagalopp a Rally di Roma Capitale, ez pedig az ellenfeleknek köszönhető. A nevezési listán 34 db R5-ös autó szerepel, és ahogy ez Olaszországban szokásos, az ERC pilóták mellett a hazai pályán mindig nagyon gyors olasz párosokkal is meg kell majd küzdeni.

    „A világbajnokságon kezdtük az idei évet Portugáliában, de azóta is olyan, mintha a vb-n mennénk. Sőt az ERC szerintem még egy fokkal erősebb is, mint a világbajnoki mezőny. Ennek ellenére optimista vagyok, mert az elmúlt évek tapasztalataira, és az idei évben elvégzett felkészülésre tudunk építeni. Lehet, hogy lesz, aki megmosolyog, de úgy érzem, hogy az első ötbe odaérhetünk. Az autó miatt is, és magunk miatt is. Ezt még úgy is reálisnak tartom, hogy a mezőnyben közel húsz olyan páros van, akik szintén képesek az első ötbe kerülni” – fogalmazta meg a célt Herczig Norbert.

    A jó helyezéshez kellenek a szurkolók is. A hazai támogatás, a csapat közösségi oldalain át küldött támogató üzenetek most is nagyon sokat jelentek a párosnak. A helyszínen lobogó magyar zászlók pedig mindig extra motivációt adnak a versenyzőpárosnak. Herczig Norbert erre a hétvégére szerepet cserél a fiával Herczig Patrikkal, a hétvégi Székesfehérvár-Veszprém Rallyn még Norbi izgult Patrikért, most pedig majd Patrik szurkol a pálya széléről édesapjának.

    Herczig Norbert
    Fotó: Skoda Magyarország
  • Bútor Robi és a C3 WRC is ott lesz a ZEG Rally Show-n!

    Bútor Robi és a C3 WRC is ott lesz a ZEG Rally Show-n!

    Bútor Róbert és a Citroen C3 WRC is ott lesz a ZEG Rally Show-n! A világ egyetlen magántulajdonú C3 WRC raliautójának pilótáját nem kellett sokat győzködni a részvételről, Bútor Robi is tudta, hogy egy ilyen eseményen, ami Magyarországon egyedülálló látványosságot nyújt majd, ennek a különleges autónak is ott a helye.

    Rögtön igent mondtam, hiszen nekem most az új autó miatt minden kilométer ajándék és óriási élmény. Természetesen a nézők miatt is szerettem volna indulni, és mivel ez inkább show jellegű esemény, még jobban tudunk a látványra koncentrálni, és ezzel kiszolgálni a szurkolókat. Emiatt nagyon gyorsan eldöntöttem, hogy ott a helyünk a ZEG Rally Shown.

    Ráadásul egy új terep számotokra, aszfalton és murván mentél már a WRC-vel, de városban még nem.

    Olyannyira igaz ez, hogy van is az autón egy városi szuperspeciál program. Ezzel szinte teljesen hátsókerekes aszfalton, legalább ezt is ki tudom próbálgatni. Mindenképpen a tapasztalatszerzés lesz az egyik cél, ezért minden szakaszon más beállítással és más hajtásprogrammal fogunk menni. Itt tét nélkül tudjuk ezeket tesztelni, úgyhogy ilyen szempontból is jó hétvégére számítok.

    A ZalaZone-ban jártál már?

    Hallottam már róla, de sajnos még nem jártam ott. Kíváncsi vagyok milyen egy ilyen létesítmény, az pedig, hogy versenyautóval járhatom be, ismét csak egy egyedi élmény lesz. Remélem a közönség is élvezni fogja majd ezeket a szakaszokat is, hiszen ilyen sem volt még Magyarországon.

    ZEG Rally Bútor
    fotó:STom

    A Rally Show ötletéhez mit szólsz?

    Szerintem kell ilyen rendezvény. A nézők ki vannak éhezve a látványra, nem feltétlenül csak arra kíváncsiak, hogy ki mennyire gyors, hanem a szemet gyönyörködtető autózást is keresik. Most Veszprémben is rengeteg családos szurkoló volt kisgyerekekkel, úgy gondolom nekik is fontos, hogy keresztbe menő, csúszkáló versenyautókat lássanak. Valójában nem csak nézői, hanem versenyzői szempontból is jó egy ilyen show, mert szabadabb stílust enged meg, és élvezhetőbbé teszi a versenyzés élényét.

    Közelebb kerülhetnek egymáshoz a versenyzők is? A klasszikus bandázás is újraéledhet egy ilyen hétvégén?

    Szerintem attól már távol kerültünk, ebben a világban ez már elveszett, nem hiszem, hogy vannak még komoly barátságok. Nagyon szűk körben működik már csak, tisztelet annak a kivételnek, akinél ez működik. De az tény, hogy egy rallyshow kidomboríthatja az autóversenyzés élményét, ami a szereplőket is közelebb hozhatja egymáshoz.

    Nemcsak licenszesek, hanem amatőrök is lesznek a mezőnyben.

    Szerintem az amatőrök még látványosabban tudnak menni. Ott a pénzügyi tét sem olyan magas, mint például egy R5-ös autónál. Régen például imádtam másodosztályú versenyeken nézőként ott lenni, mert sokkal keményebben és vállalósabban jött sok ember a Zsigulikkal és a Trabantokkal, mint az első osztályban. Még a fénykorról beszélek, a nyolcvanas évekről, akkoriban hatalmas csatákat vívtak egymással a kisebb kategóriákban. Most is úgy hiszem, hogy az elszánt és sokszor nagyon tehetséges amatőrök részvétele megint csak a nézők javát szolgálja.

    ZEG Rally Bútor
    fotó:STom

    Beszéljünk a C3 WRC-ről is, két versenyen túl vagy, úgy sejtem annál is jobb volt, mint amit előzetesen vártál.

    A két verseny mellett két tesztünk is volt, így már 500 megtett kilométernél járok, ami soknak számít egy ilyen autóval. Élmény szempontjából viszont nagyon kevés, a C3 WRC-vel autózást nem lehetne abbahagyni, annyira fenomenális. Sokkal közelebb kerültünk egymáshoz az autóval, de még bőven van hová fejlődni. Egy vb-s pilóta 4-5000 kilométernyi teszt után megy el az első versenyre egy ilyen autóval, mi ezt száz kilométer teszt után tettük meg. Ez talán érzékelteti, hogy milyen nagy feladat ezzel a WRC-vel látványosan, gyorsan, és nem utolsósorban biztonságosan menni. Elég sok dolgot kell összeraknom fejben, hogy ez így sikerüljön. Nagyon fontos az is, hogy nem tehetünk benne kárt, hiszen a javítás költsége horribilis összeg lenne, ami most ilyen gyorsan a vételár kifizetése után fájó lenne. Megfontolt, tapasztalt, higgadt versenyzésre volt szükség, amit sikerült is megvalósítani. Óriási népszerűségre tettünk szert, ami különösen jó érzés. Természetesen ki is szolgáljuk a szurkolókat, ezért is rendeztünk nyílt teszteket, hogy a rajongók minél közelebb kerülhessenek az autóhoz. Úgyhogy egyelőre száz százalékos a sztori, csak pozitívumok voltak eddig, remélem így is fog maradni.

    Volt olyan élményed, mint a klasszikus viccben, hogy erre számítottam, erre is számítottam, de erre aztán igazán nem számítottam?

    Azt az embertömeget, amit a teszten meg tudtunk mozgatni soha nem gondoltam volna, hogy a mai világban el lehet érni. A kétezres évek elejét idézte fel bennem, amikor a Saxoval mentünk, talán akkor volt ennyi ember a pálya szélén. Úgy érzem, hogy Veszprémbe és Pécsre is rengeteg embert ki tudtunk csalni a WRC-vel, most pedig abban bízok, hogy Zalaegerszeg és környéke is eljön a ZEG Rally Showra, és megnézi ezt az autót.
    Az autóval kapcsolatban pedig szinte minden pillanat olyan, hogy az jut eszembe, hogy ezt nem gondoltam volna. Iszonyatosan gyors, iszonyatosan erős, szenzációs futóműve van, és az 500 kilométer alatt egyetlenegy apró technikai hiba sem jelentkezett. Ez utóbbit értelemszerűen köszönhetem a csapatomnak is, akik pillanatok alatt felnőttek ehhez a feladathoz, és száz százalékosan fel tudták készíteni az autót. Igazából most sem hiszem el, hogy ez van, összejött és működik. Sodródok az árral, élvezem, és jövőre próbálunk majd még gyorsabban menni, mert kell még egy kis idő és tapasztalatszerzés. Lesz ez még sokkal keményebb is! Hozzáteszem, hogy most sem szégyenkezem, azt hiszem elsőre nagy dolog amit csinálunk, mind tempóban, mind látványban kielégítő most is.

    Említetted, hogy mennyire fontos a közönség, a nézők. A ZEG Rally Show-n mivel várjátok őket?

    Folytatjuk az eddigi stílust. Abszolút rá vagyunk hangolódva a szurkolókra. Mindennel készülünk amivel csak tudunk, aláírókártyákkal, közös fotózási lehetőséggel, és természetesen az autóval. A DUEN Shop is ott lesz Zalaegerszegen, ott sapkák, pólók, nyakbaakasztók, bögrék, és egyebek kaphatók, amik a C3 WRC-hez és a TBR Racinghez kötődnek. Igyekszünk mindig valami újat hozni a szurkolóknak is, ezen a téren is mindig előre akarunk lépni. Remélem, minél többen ott lesznek a ZEG Rally Show-n!

    ZEG Rally Bútor
    fotó: STom
  • Aszfaltos futam következik az ERC-n

    Aszfaltos futam következik az ERC-n

    Az év harmadik versenyére a két murvás futam után aszfaltra költözik a Rally Európa-bajnokság. A Rally di Roma Capitale nevezési listáján négy magyar páros is szerepel.

    A péntektől vasárnapig tartó háromnapos versenyen 14 gyorsasági szakaszt kell teljesíteni. A gyorsaságik távja 190 kilométer, az összekötő szakaszok hossza 541 kilométer lesz. A 2004-es újraszervezés óta ez lesz az ötödik ERC verseny Rómában. 2017-ben Bryan Bouffier nyert Ford Fiestával, 2019-ban Giandomenico Basso diadalmaskodott egy Skoda Fabiával. 2018-ban és 2020-ban Alexey Lukyanuk nyert itt, előbb egy Skoda Fabiával, tavaly pedig a Citroen C3-mal.

    Az idei év legnagyobb újítása a Róma szívében rendezett 2.72 kilométeres szuperspeciál lesz. Az ismert szakaszok közül hiányzik majd a Pico gyorsasági, vasárnap viszont lesz egy új szakasz, a Collerpardo nevű 10.62 kilométeres pálya.

    A versenyre 99 páros adta le nevezését, közülük 63 ERC pontokért is harcol. A 34 Rally2-es autó között ott van Lukyanuk, Mikklesen, Gryazin, Breen, Basso is, tehát újra világbajnoki WRC2 mezőnynek is beillene az ERC. Természetesen Herczig Norbert és Ferencz Ramón is leadta nevezését. Az első két murvás futamon remek időeredményekkel nyitotta az évet a SKODA Rally Team Hungaria párosa, a bajnokságban a kilencedik helyen állnak, és nagyon motiváltan várják a versenyt. Hamarosan részletesebben is beszámolunk a felkészülésükről.

    ERC Róma
    fotó:@WORLD/MGR Images

    Az RC4-es mezőnyben két duó is képviseli Magyarországot. László Martin és Berendi Dávid az ERC3 Juniorban 11 ponttal a kilencedik, de nagyon nehéz versenyeken vannak túl. Év elején abban bíztak, hogy aszfalton érhetnek el igazán jó eredményeket, így most bizonyíthatnak. Tavaly László Martin egy szenzációs kategória harmadik hellyel mutatta meg Rómában, hogy mennyire gyors versenyző. A másik magyar duó a Vogel Adrienn – Notheisz Ivett kettős. Ők tavaly ötödikek lettek a római futamon, igaz Lászlóéknál majd 5 perccel lassabbak voltak. A római versenyre Ausztriában készültek, a Rallye Weiz-en a kategória hetedik helyén értek célba.

    Az ERC2-ben ezúttal Juhász Csaba és Juhász István indul egy Mitsubishi Lancerrel. Nekik sem ismeretlenek az olasz pályák, 2020-ban egy Clioval lettek ERC3 hetedikek, de 2018-ban Mitsubishivel az ERC2 második helyén ért célba Juhász Csaba, akkor Juhász Zsolt navigált.

    ERC Róma

  • 190-nel ment az etapon Neuville – alaposan megbüntették

    190-nel ment az etapon Neuville – alaposan megbüntették

    Az Észt Rallyn harmadik helyen végzett Thierry Neuville, de nem lehet felhőtlen az öröme. A verseny után egy versenyre szóló felfüggesztett eltiltást kapott, mellé 2500 eurós pénzbüntetést mert a 23-a sgyorsasági előtti etapon szinte versenytempóban közlekedett.

    Az önindító hibája miatt volt késésben a páros, és mivel a dobogóért harcoltak, nem akartak komolyabb időbüntetést kockáztatnia egy esetleges késéssel. Így sem érek oda időben, de csak 10 másodpercet zsákoltak be. Ahhoz, hogy csak ennyit késsenek, az kellett, hogy az etapon ahol 90-nel mehettek volna, 190-nel száguldottak végig. A több mint 100 százalékos sebességtúllépés pedig (jogosan) kiverte a biztosítékot a versenybíráknál.

    Neuville hiába hivatkozott arra, hogy nem volt forgalom az úton, így is megkapta az egy versenyre szóló eltiltást, de ezt felfüggesztették. Ahhoz, hogy érvénybe lépjen, az év hátralevő részében elég egy 30 százalékot meghaladó mértékű sebességtúllépés. Tehát egy 90-es táblánál 121-gyel haladva máris ugrott a következő futam. A pénzbüntetés viszont nem felfüggesztett, a 2500 eurót be kell fizetnie, de ezen a szinten ez jelentéktelen összeg egy WRC harmadik helyért cserébe. Érdekesség, hogy a felfüggesztett eltiltást csak Neuville kapta, a navigátorra ez nem vonatkozik.

    A Hyundainál már Tanak is kapott hasonló büntetést, amikor Monte-Carloban három keréken kocogott el a szervizparkig. Horvátországban pedig Ogier volt a rossz fiú, ő egy közúti baleset után hajtott el úgy, hogy a kocsival tolta félre az útját álló rendőrt.

    Észt Rally
    fotó: Hyundai Motorsport
  • Új WRC rekord: a 20 éves Kalle Rovanpera nyerte az Észt Rallyt

    Új WRC rekord: a 20 éves Kalle Rovanpera nyerte az Észt Rallyt

    Kalle Rovanpera történelmet írt. A WRC-ben mától ő a legfiatalabb futamgyőztes. Jonne Halttunen navigátorral 59.9 másodperces előnnyel megnyerték az Észt Rallyt.

    Rovanpera parádés autózással nyert. Az első tíz gyorsaságin nyolc szakaszgyőzelemmel mutatta meg, hogy ki 2021-ben az észtországi pályák legjobbja. Utána pedig nagyon érett versenyzéssel, remek taktikával növelte előnyét úgy, hogy minél kevesebbet kockáztatott.

    „Az biztos, hogy ez egy nagyon nehéz szezon, de csodás érzés elérni ezt az eredményt Észtországban, ami félig hazai pálya nekem. Hosszú volt idáig az év és nem értünk el jó eredményeket, de most bebizonyítottuk, hogy megvan a tempónk” – mondta Rovanpera.

    Az utolsó gyorsaságit a hétvége nagy vesztese, a pénteken kieső Ott Tanak nyerte, de Power Stage-en kapott pontok sem vígasztalták őt. Neuville, Ogier, Evans és Rovanpera kapott még pontokat a 24. gyorsaságin elért helyezésükért.

    Craig Breen stabil autózással lett második. Régen ült WRC-ben, ehhez képest a négy napon át szinte hibátlanul vezetett. Szombat este eltalát egy sziklát, de szerencséje volt, alig veszített időt. Vasárnap már csak azzal foglalkozott, hogy célba érjen, és ez sikerült is neki.

    Észt Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Thierry Neuville a 23-as gyorsaságin hozta rá a frászt a csapatvezetésre. Késett, ezért 10 másodperces büntetést kapott, így megfelezte előnyét Ogier előtt. A power stagen aztán megint gyorsabb volt a Toyotánál, és ezzel megtartotta a harmadik helyet.

    Ogier nagyot küzdött, vasárnap két gyorsaságin is második időt ment, de Neuville-lel nem bírt. Összességében nem volt komoly gondja, ebben az Észt Rallyban, most ennyi volt.

    Elfyn Evans ötödik lett a 100. WRC versenyén. A második napon volt egy kisebb hibája, de más kalandjuk nem volt. Nem úgy a mögötte hatodik helyen végző Suninennek. A finn Fordján rengetegszer világított a víznyomásra figyelmeztető hibalámpa, ezért lassan mentek. Nem akartak úgy járni, mint a vízpumpahiba miatt kieső csapattárs Greensmith.

    Észt Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC2-ben Andreas Mikkelsen és Ola Floene nyert, a végére 16.7 másodperc előnyük maradt Mads Ostberg előtt. A harmadik Wilkinson Bulacia lett.

    Nagyon büszke vagyok. Először is köszönöm a Toksportnak és a Skodának az autót. Minden tökéletes volt ezen a hétvégén. Nagyon alaposan felkészülve jöttünk erre a versenyre, és most nagyon büszke vagyok, hogy olyan eredményt hoztunk a csapatnak, amit megérdemeltek. Ennél jobb nem is lehetne” – mondta a célban Mikkelsen.

    A WRC

    Észt Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC3 győztese Alexey Lukyanuk lett. Abszolútban is nyolcadik lett, 13 másodperccel verte Mikkelsent is, parádés Észt Rallyt teljesített az orosz, pedig a végén majdnem kiesett, amikor a power stagen felborult, de szerencséjére folytatni tudta. A második Kajetan Kajetanowicz több mint három percet kapott Lukyanuktól, pedig Kajto sem lassú pilóta.

    A WRC élmezőnyének állása az Észt Rally után:

    1. Sébastien OGIER Toyota 148
    2. Elfyn EVANS Toyota 111
    3. Thierry NEUVILLE Hyundai-Logo 96
    4. Kalle ROVANPERÄ Toyota 82
    5. Ott TÄNAK Hyundai-Logo 74
    6. Takamoto KATSUTA Toyota 66