Augusztus 8-án Zalaegerszegen jártunk, az 1. ZEG Rally Shown, melyen az inkább gyorsasági szakágakban jártas főszerkesztőnket megautóztatta a PSZA Motorsport Egyesület Ford Fiesta Rally3-mal. 😀 Ezt is megnézhetitek ebben a videóban!
Kategória: Rally
-

Lappi visszatér a Toyotához
Az októberi Finn Rallyn Esapekka Lappi újra Toyota Yaris WRC-vel indul. A finn pilóta a csapat ötödik autóját vezeti majd.
Esapekka Lappi 2018 végén hagyta el a Toyotát. A 2019-es szezont a Citroennel versenyezte végig, majd az M-Sportnál versenyzett 2020-ban. Ebben a szezonban az Arctic Rallyn és Portugáliában ment egy Volkswagen Polo R5-tel, és egy N5-ös Toyota Yaris-szal indult egy finnországi versenyen. A Finn Rallyn azonban újra WRC-be ül, Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä és Takamoto Katsuta mellett a csapat ötödik autóját vezeti majd.
Lappi minden valószínűség szerint Ogier-vel osztozik majd az autón a következő szezonban, de a hivatalos megerősítést a hét végére ígérte a csapat.
Lappi visszatérése stílszerű, 2017-ben a Finn Rallyn szerezte egyetlen WRC futamgyőzelmét.
-

Extreme E: Grönlandon trónt fosztott az Andretti, új győztes született!
Az első két verseny után most nem Rosberg csapata (RXR), hanem az eddig is jó formát mutató Andretti alakulat tudott diadalmaskodni.
Nyugat-Grönland tundráján folytatódott az Extreme E bajnoksága, ahol teljesen más helyszín várta a mezőnyt, mint eddig.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonA versenyformátum újdonságai
Eddig idő alapján osztották ki a helyezéseket, de egy-egy technikai hiba, vagy kiesés elvette a csapatok esélyét egy jó helyezésre. Ehelyett helyezési alapján kvalifikációs pontokat kapnak majd a csapatok, amelyek nem számítanak bele a bajnokságba.
A helyezések között csak egy-egy pont a különbség (1.-9 pont, 2.-8 pont…), és a két menetből származó összeg kapja majd a rajtpozíciót.
Az első, ötödik és hatodik helyezett az első, a 2.-3.-4. helyezett a második elődöntőben bizonyíthat a döntőbe jutásért. Mind a futamból két autó jut majd az ötfősre bővített döntőbe.
Utolsóként az leglassabb háromnak fenntartott „Crazy Race” győztese lesz majd, aki javíthat egyet a végleges helyezésén.
Kvalifikáció
Rosberg csapat az első körben háromszor áll meg, majd Molly Taylor egyet gurult is az autóval, így lassú időt tudtak csak elérni.
A második körben az Abt Cupra két defekttel állt ki, míg a Ganassi csapat eltörte a felfüggesztését.
Bár a RXR legénység megnyerte a második kört, az előző versenyekhez hasonlóan ismét az X44 legénysége (Loeb/Gutierrez) érte el a legjobb helyezést az időmérőn.
Elődöntő
Az első futamban Sainz (Acciona Sainz) elhúzott az első körben női versenytársaihoz, a Velocében bemutatkozó Emma Gilmourhoz és az X44-es Gutierrezhez képest. A második körben azonban megfordult a csapatok közötti dinamika, Laia Sanz jól tartotta az előnyét, de Loebbel nem tudott mit kezdeni. A francia előbb a tó mellett előzte meg honfitársát, Sarrazint (Veloce), majd a kör végére utolérte Sanzot is.
Sarrazin a köveken keresztül próbált meg utolsó pillanatban élre vágni, ami sikerült is neki, de a levágás közben eltörte az egyik első felfüggesztését, így a többiek könnyedén elmentek mellette.
A másik ágon az Andretti alkotott nagyot, Timmy Hansen jó rajtával előbb arra késztette Kristofferssont, hogy használja el a HyperDrive-ját, majd később egy kapu eltalálására késztette, ami 10 másodperces büntetést ért a korábbi WTCR pilótának.
Hansen később el is tudott menni a vetélytárs mellett, bár Kristoffersson a boxok előtt egy merész fékezéssel (sebességkorlát eléréséhez), visszavette a pozíciót.
Közben az Abt (Kleinschmidt/Ekström) kálváriájának lehettünk tanúi, akik egy technikai hiba miatt nem tudták felvenni a versenyt a többiekkel.
A „Crazy Race”-ben Button csapata, a JBXE (Kevin Hansen/Ahlin-Kottulinsky) 30 másodperces büntetést kapott, a Ganassi (Price/Leduc) alakulat pedig szintén felfüggesztését törte. A Xite Energy csapata (Gianpaoli Zonca/Bennett) azonban technikai problémába ütközött, így mégis Buttonék jutottak döntőbe.
Döntő
A férfiak közül Loeb (X44) és Kevin Hansen (JBXE) kezdett az autóban. A francia nagy csata után el is ment Molly Taylor (RXR) és Catie Munnings (Andretti) mellett, ezzel vezette az első kört. A svéd csak negyedik helyen ért oda a szűkebb részhez, míg Sainzék egy megbillenés után az utolsó helyen álltak.
A cserénél kiderült, az X44 összeszedett egy defektet, így csak a negyedik helyre tudtak visszajönni a szerelés után. Közben az Andretti megelőzte Rosbergéket.
A mezőny végén Sainz meg tudta előzni Gutierrezt (X44) a negyedik helyért, míg a mezőny elején a két utolsó ralikrossz (Johan Kristoffersson/Rosberg és Timmy Hansen/Andretti) világbajnok küzdött a győzelemért.
Előbbi járt rosszabbul, ők fél percet vesztettek a többiekhez képest. Az Andrettit ezután senki nem tudta megállítani. Mögöttük a JBXE és az Acciona Sainz állhattak fel a dobogóra.
A spanyol alakulat csak 4 századdal végzett a X44-es autó előtt, akik még így is tudtak pár pontot hozni bajnoki ellenfeleiken, a RXR alakulatán.

A Sarki X-Prix győztes autója: Catie Munnings és Timmy Hansen, Fotó: Extreme E -

A Skoda már teszteli az Rally2-es Fabiát
Az új, negyedik generációs Skoda Fabia lesz az alapja a 120 éves fennállását ünneplő Skoda Motorsport legújabb raliautójának. Az új autót már tesztelik Csehországban, Franciaországban és Spanyolországban.
Az év végén várható a Skda Fabia negyedik generációjának bemutatója, a gyár motorsport részlege pedig nem akar késlekedni, és mielőbb bemutatná az alapjaira épülő új raliautót is. Az első prototípust már tesztelik, nemcsak aszfalton, hanem murván is folyik a munka, hogy 2022-ben pályára léphessen az új autó.
„Az új Skoda Fabia Rally2 már a tesztelési fáziba került. Szerencsére a mérnükeink és a technikusaink a most futó világszerte nagyon sikeres Skoda Fabia Rally2 evo projekt alatt szerzett tudást és tapasztalatot is fel tudják használni az új autó fejlesztésénél” – mondta Michal Hrabanek, a Skoda Motorport vezetője.
A friss fejlesztésű versenyautó a Rally2-es szabályok alapján 1.6 literes turbós benzinmotort kap. A váltó öt fokozatú lesz, az összkeréhajtás és a mechanikus differenciálművek is hasonlóak az elődmodellhez.
2015-ös bemutatása óta a Skoda Fabia az eddigi legsikeresebb autó a katgeóriában. Kilenc világbajnoki cím mellett, számtalan nemzeti bajnoki címet szereztek az R5-ös, majd Rally2-es Fabiákkal. A sportrészleg statisztikái alapján közel 1400 abszolút és kategória győzelem mellett majd 3300 alkalommal állt dobogóra Fabiával induló páros. A Skoda Motorsport számára üzletileg is sikeres a Fabia R5, Rally2 és Rally2 evo, eddig több mint 400 darabot értékesítettek a modell eddig generációiból.
A siker egyik kulcsa az, hogy nem hagyják magukra a partnereiket. Ahogy Topp Zoltán is elmondta a Racingline-nak, a sportrészleg munkatársai minden olyan versenyre odafigyelnek, ahol Fabiával indul egy-egy jelentősebb partnerük.












