Kategória: Rally

  • Kalle Rovanpera nyerte az Acropolis Rallyt

    Kalle Rovanpera nyerte az Acropolis Rallyt

    Második WRC futamgyőzelmét szerezte Kalle Rovanpera, Jonne Halttunen navigátorral megnyerték az Acropolis Rallyt. A második helyen Ott Tanak és Martin Jarveoja ért célba 42 másodperces hátránnyal, a harmadik Sebastien Ogier és Julien Ingrassia lett.

    Mintha nem is 20 éves lenne, olyan magabiztossággal nyerte meg az Acropolis Rallyt az ifjú Rovanpera. Életében először volt ezen a versenyen, és szombat este már fél perces előnnyel vezetett. Ennek ellenére vasárnap sem spórolt, a híres Tarzan gyorsasági szakaszt megnyerte, méghozzá nem is kevéssel, a 23 kilométeren 14 másodperccel volt gyorsabb a második Tanaknál. Az utolsó előtti szakaszon ebből 10-et elveszített, de csak azért, hogy a végére is maradjon gumija. A Power Stage-en megint ő volt a legjobb, és így nemcsak a versenyt nyerte, hanem a plusz pontokból is maximumot gyűjtötte. A siker megérdemelt volt, a páros a 15-ből nyolc gyorsaságin lett első.

    „Talán nem a legkényelmesebb helyzetben jöttünk ide, de megmutattuk, hogy minden jól működik nálunk, és keményen tudjuk nyomni. Remélem Finnországban is hasonló lesz a tempónk” – mondta Rovanpera, aki a győzelmével egy pontra megközelítette a bajnokságban a harmadik Thierry Neuville-t.

    Ott Tanak pénteken még kétfrontos csatát vívott. A Hyundai versenyzője két Toyotával mérkőzött meg. Rovanperát próbálta elkapni, közben Ogier támadásait is ki kellett védenie. Szombatra már csak a második hely maradt neki, de ezt a csatát már megnyerte. Valójában ő is vasárnap reggel dőlhetett csak hátra, amikor igaz, hogy lassabb volt Rovanperánál, de Ogiernél így is 14 másodperccel gyorsabb tudott lenni. Kicsi izgalom maradt az utolsó előtti gyorsaságira is, az i20 WRC ablaktörlője nem működött, ami az esőben kellemetlen volt, de Tanak megoldotta. Ez után már csak az volt a kérdés, hogy az utolsó gyorsaságin kockáztasson e. Nem tette, biztonságit autózott, így ötödik lett. A bajnokságban a második helyért járó pontokkal az ötödik helyen maradt ugyan, de faragott a hátrányából az első háromhoz képest.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A bajnokságot továbbra is Sebastien Ogier vezeti. A hétszeres világbajnok szeme előtt a nyolcas szám lebeg már, így cseppet sem zavarta, hogy „csak” a harmadik lett az Acropolis Rallyn. Számára az volt a legfontosabb, hogy a technikai gondokkal küzdő üldözők (Evans, és Neuville) előtt növelje az előnyét. Így is tett, a harmadik helyért és a power stage harmadik helyért összesen 18 pontot kapott, ezzel most 180 pontja van, míg a második Evansnak 136.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Az Acropolis Rallyn Dani Sordo lett a negyedik. A Hyundai versenyzőjének ez volt az idei második legjobb eredménye, ennek ellenére nem volt elégedett. Gyakorlatilag a semmi közepén autózott, az élmezőnnyel szombattól nem tudta tartani a tempót, hátulról pedig senki sem fenyegette.

    A Ford versenyzői nem tudták megtartani az 5. és 6. helyet. Greensmith bejött ugyan ötödiknek, de Fourmax-t megelőzte a pénteken technikai gondokkal küzdő Evans. Fourmaux-nak gyertyát kellett cserélnie a reggeli szakasz előtt, emiatt késett, a büntetés pedig 3 perc volt. A hétvége másik nagy vesztese, Thierry Neuville is felzárkózott a végére, a nyolcadik helyen ért célba, de az biztos, hogy a 4+2 pontnál többre számított ezen a versenyen.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC2-ben Andreas Mikkelsen is reggel döntötte el a csatát. A Tarzan gyorsaságin a nyolc tizedes reggeli hátrányt 6.8 másodperces előnyre fordította. A csapattárs Bulacia ezzel már nem tudott mit kezdeni, és maradt második. A harmadik Gryazin lett, a majd öt perces hátrányát az teszi érthetővé, hogy még csak barátkozik a Ford Fiestával.

    A WRC3-ban az utolsó napon már nem változott a sorrend, Talán a versenyzők és a technikák is elfáradtak, és részükről befejezettnek nyílvánították a küzdelmet. Yohann Rossel nyert, Kajetanowicz lett a második, Ingram pedig maradt harmadik.

    Az Acropolis Rally végeredménye:

    1. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen Toyota Yaris WRC 3:28:24.6
    2. Ott Tänak – Martin Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +42.1
    3. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Toyota Yaris WRC +1:11.3
    4. Dani Sordo – Cándido Carrera Hyundai i20 Coupe WRC +3:01.0
    5. Gus Greensmith – Chris Patterson Ford Fiesta WRC +5:45.0
    6. Elfyn Evans – Scott Martin Toyota Yaris WRC +6:42.7
    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • Rovanpera magabiztos előnnyel vezet az Acropolison

    Rovanpera magabiztos előnnyel vezet az Acropolison

    A 20 éves Kalle Rovanpera fél percre növelte előnyét az Acropolis Rallyn Ott Tanak előtt. A harmadik helyen a bajnokságot vezető Sebastien Ogier áll, ő 9.4 másodpercre van Tanaktól.

    Az észtországi első győzelem után magabiztosan robog a második WRC siker felé Kalle Rovanpera. A finn a péntek esti 3.9 másodperces előnyét az első négy gyorsaságin megtízszerezte. Mind a négy szakaszt megnyerte, és majd 40 másodperccel vezetett Tanak előtt. Az utolsó két gyorsra viszont már két tartalék abroncsot vittek, ahogy a szervizparkban mondta a nap végén: „Sosem jó ha kicsit lassabbak vagyunk, de most okosan kellett versenyeznünk, és nem szabad butaságot csinálnunk. Ez most a legfontosabb.”

    Pedig majdnem sikerült butaságot csinálniuk, a kilences gyorsaságin nagy tempónál alaposan megcsúszott a Yaris, szerencséjükre nem volt semmilyen kő az árokban, így egy nagy mentéssel vissza tudtak jönni a pályára.

    Mögötte Ott Tanak már nem is vele foglalkozik, hanem Ogier-re figyel. A nap utolsó előtti szakaszára már csak 2.5 másodpercre olvadt az előnye, de az utolsó szakaszon a lágy abroncsokkal ismét közel 10 másodpercre hízlalta a különbséget.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Sebastien Ogier viszont rutinos róka. Hagyja, hogy Tanak küzdjön, neki tulajdonképpen a haramdik hely is tökéletes, hiszen a közvetlen bajnoki üldözöi, Neuville és Evans még a tegnapi hátrányukat próbálják ledolgozni.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A negyedik helyen Dani Sordo áll a Hyundai-jal. Szenved a beállításokkal, de vasárnap már csak problémamentesen célba kell érni. Ogiertől többb mint egy percre van, és mögötte Fourmaux is egy percnél nagyobb hátránnyal következik.

    Mindkét Ford pilóta hibázott ma. Fourmaux egy útszéli korlátot talált el a Fiesta elejével, de szerencsére nem lett nagyobb baj. A nap végére állított a differenciálon, és utána sokkal jobb lett az autó.

    A hatodik Greensmith megforgott az egyik szakaszon, ezzel veszített némi időt, de kapkodnia neki sem kell. Evans még mindig több mint 2 percre van tőle, ezt pedig nehéz lenne ledolgozni a vasárnapi három gyorsaságin.

    WRC Acropolis
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A WRC2-ben hatalmasat vív Bulacia és Mikkelsen. A norvég a 10. gyors végére tíz másodpercre növelte előnyét, de nem dőlhetett hátra, mert Bulacia az utolsó két gyorsaságin megtáltosodott és 8 tizedes előnnyel fejezte be a napot. A harmadik Gryazin messziről figyeli őket. A messziről ez esetben bő három percet jelent…

    A WRC3-ban Ingram elveszítette az első helyet. Reggel még ment egy első időt, de aztán kiesett a ritmusból és visszacsúszott a harmadik helyre. A kilencedik szakaszon Yohan Rossel előzte meg, majd a 12. gyorsaságit Kajetanowicz olyan brutális különbséggel nyerte, ami elég volt ahhoz, hogy ő is megelőzze Ingram-et, és a második helyre lépjen.

  • Rovanpera vezeti a hihetetlenül szoros csatát Görögországban

    Rovanpera vezeti a hihetetlenül szoros csatát Görögországban

    Mindössze 3.7 másodperccel vezet Kalle Rovanpera az Acropolis Rallyn az első teljes nap végén. Az első számú üldöző Ott Tanak, de a harmadik Sebastien Ogier hátránya is csak 3.9 másodperc Rovanpera mögött.

    A csütörtöki borús, esős idő után kisütött a nap Görögországban és kellemes 23 fokban kezdték meg a pénteket a versenyzők. Könnyű dolguk azonban nem volt, az öt gyorsaságit szerviz nélkül kellett teljesíteni. A gumitaktika is érdekesen alakult. Ogier, Evans és Rovanpera 5 kemény keverékű abronccsal indult, Sordo és Tanak a biztonság kedvéért betett még egy keményet. Neuville, Fourmaux és Greensmith pedig a négy kemény Pirelli mellé két lágyat választott.

    Rovanpera óvatosan kezdett, majd két szakaszt megnyert. Ezzel az élre állt, és a minimális előnyét meg is őrizte a nap végéig.

    Tanak a nap első és utolsó gyorsaságiját nyerte, a kettő közt a lefulladó motorral szenvedett és Ogier-val csatázott. Ugyan csak kettő tized az előnye a francia előtt, de úgy mehet pihenni, hogy nincs messze tőle Rovanpera.

    Ogier megint pokoli nagyot ment. Takarította a pályákat, ennek ellenére az élen harcolhat.

    A negyedik Sordo hátránya 23.2 másodperc, ami bár soknak tűnik, de az Acropolison egyátalán nem az, így ő is bőven lőtávolban van még. A két fordos áll az 5. és 6. helyen. Fourmauxnak viszonylag sima napja volt, így ő is egy percen belül van. Greensmithnek egy szivárgó lengéscsillapító okozott gondot a nap végén, meg is forgott, sőt egy defektet is összeszedett, így végeredményben örülhet, hogy csak 1 perc 23 másodperc a hátránya.

    Acropolis WRC
    foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

    Elfyn Evans egész nap a sebességváltóval küzdött és majd 5 percet veszített, így csak 16. Thierry Neuville pedig a kormányszervó hibája miatt került 6 perces hátrányba.

    A WRC2-ben Bulacia vezet, ő összetettben is a hetedik. Mikkelsen 5.4 másodpercre van csak tőle. A harmadik Gryazin még szokja a Fiestát, majd 2 perces hátránnyal követi őket.

    A WRC3-ban is nagy a küzdelem. Ingram összekapta magát és vezeti a versenyt Kajetanowicz és Lindholm előtt. A harmadik Lindholm is csak 13.5 másodpercre van, sőt a negyedik Rossel is fél percen belül követi őket. Ingram az összetettben is jól áll, a hat gyorsasági után a kilenvedik, 6.4-re van Mikkelsen mögött.

    Acropolis WRC
    foto: Janus Ree/Red Bull Content Pool
  • Rovanpera volt a leggyorsabb az Acropolis Rally shakedownján

    Rovanpera volt a leggyorsabb az Acropolis Rally shakedownján

    Kalle Rovanperát a sár sem zavarta Görögországban, 1.7 másodperces előnnyel nyerte a shakedownt az Acropolis Rallyn. A Toyota ifjonca mögött három Hyundai következett, Neuville, Tanak és Sordo sorrendben.

    A 4.25 kilométeres shakedownon 12 fokos hőmérséklet, gyenge eső és nagy szél várta az Acropolis Rally résztvevőit. Rovanerát ez nem zavarta, elsőre megfutotta a legjobb időt.

    Neuville és Tanak folyamatosan javított, az új navigátorral induló Sordo pedig a második alkalommal volt a leggyorsabb. A Hyundaiokat a toyotások követték, Evans és Ogier sorrendben, majd a két fordos következett. Greensmith mindhárom próbálkozása jobb volt, mint Fourmaux ideje.

    A WRC2-ben Ostberg, Solberg és Bulacia volt az első három. Ők két alkalommal mentek, a negyedik Mikkelsen pedig csak egyszer teljesítette a pályát. Gryazin lett az ötödik, ő háromszor próbálkozott, leginkább azért, hogy tapasztalatot gyűjtsön a Ford Fiestával.

    A verseny este az Acropolis lábánál rendezett rajtceremóniával, majd egy alig egy kilométeres rövid show jellegű szakasszal folyatódik, de ennek eredménye már beleszámít az értékelésbe.

    Az Acropolis Rally shakedownjának végeredménye:

    1. Kalle Rovanperä Toyota 3 perc 14.3 mp
    2. Thierry Neuville Hyundai-Logo +1.7 mp
    3. Ott Tänak Hyundai-Logo +2.2 mp
    4. Dani Sordo Hyundai-Logo +3.0 mp
    5. Elfyn Evans Toyota +5.0 mp
    6. Sebastien Ogier Toyota +5.4 mp
    Acropolis shakedown
    foto: Hyundai Motorsport
  • Megint elmarad a Japán WRC futam

    Megint elmarad a Japán WRC futam

    Hivatalosan is bejelenteték, hogy Rali-világbajnokság novemberi zárófutamát a pandémia miatt törölték. 2020 után így 2021-ben sem lesz Japán Rally.

    2010 óta várják a szigetországban, hogy visszatérjen hozzájuk a Rali-világbajnokság. Tavaly a pandémia miatt törölték a versenyt, most bizonyossá vált, hogy 2021-bens em rendezik meg a Rally Japan-t.

    A Japán Rally szervezőbizottságának keddi nyilatkozata szerint azonban a Covid-19 továbbra is hevesen érinti az országot, annak ellenére, hogy minden fél igyekezett a tervek szerint megtartani a versenyt.

    Figyelembe véve, hogy a WRC versenyeket a közutakon, a helyi közösség minden résztvevőjének kötelező együttműködésével rendeznek, és azt a tényt, hogy Japánban a Covid-19 vészhelyzetek száma napról napra folyamatosan növekszik, és azt, hogy a helyzet javulása kiszámíthatatlan, csak egyetlen választásunk maradt, sajnos a 2021-es Rally Japánt le kell mondanunk” – nyilatkozták a szervezők.

    A terv az, hogy 2022-ben újra megpróbálják megszervezni a versenyt. A WRC promóterének azonban fontosabb, hogy új helyszínt találjon a szezonzáró számára. A hivatalos verzió szerint ezt hamarosan bejelentik. A nem hivatalos verzió szerint: felkészül Monza!

  • Katsuta nem akar osztozni Ogier-vel

    Katsuta nem akar osztozni Ogier-vel

    A Toyota ifjú tehetsége jövőre is teljes programot menne a Vb-n, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy újra a negyedik autót kapná a csapattól.

    Takamoto Katsuta a Toyota tehetséggondozó programjából került ki és jutott el pályafutása eddigi csúcsára, a Safari Rallyn elért dobogós helyezésre. A Toyota elnöke néhány évvel ezelőtt fogalmazta meg, hogy japán élpilótát szeretne a WRC csapatba. Ha pedig az elnök így akarja, akkor annak így is kell lennie… A jelek szerint eddig minden az elképzelések szerint zajlik. Persze Katsutában még bőven van potenciál, ezt tudja a csapat is, és tudja a pilóta is.

    Sebastien Ogier jövő évi részleges visszavonulásával megnyílhatna a lehetőség Katsuta előtt, hogy egy szintet előre lépve, a gyári A csapatban versenyezzen. Azonban épp fejlődése érdekében ezt nem szeretné a versenyző, inkább menne teljes programot a B csapatban.

    Nem hiszem, hogy gyári versenyző leszek, mert Ogier meg fogja osztani az autót valakivel. Javasoltam a csapatnak, hogy ha lehet, inkább teljes szezont mennék, mert számomra most a legfontosabb a tapasztalatszerzés. Minél több ralin kellene indulnom, még akkor is ha ez a negyedik autót jelenti” – mondta Takamoto Katsuta.

    Valószínűleg a csaptnál is így gondolkodtak, ezért kap szerepet Esapekka Lappi a Finn Rallyn, és várhatóan ő osztozik majd az autón Ogier-vel 2022-ben.

    Takamoto Katsuta az Akropolis Rallyn és Finnországban is Keaton Williamsszel indul, mert Dan Barrit még nem épült fel az Észtországban szerzett hátsérüléséből.

    Katsuta
    foto: Jaanus Ree/ Red Bull Content Pool

     

  • Könnyebb lesz az Acropolis Rally – de csak egy kicsivel…

    Könnyebb lesz az Acropolis Rally – de csak egy kicsivel…

    Hétvégén visszatér a WRC-be az Acropolis Rally. A görögországi forduló hagyományosan a legnehezebb európai versenynek számított, de ebben az évben kicsit könyebb lesz a vártnál.

    2013 után tér vissza a világbajnokságba az Acropolis Rally. Herczig Norbert és Ferencz Ramón 2018-ban az ERC futamon második lett Görögországban, de a pálya nehézségét Norbi is kiemelte a verseny után: „Már a teszten és a pályabejáráskor is láttuk, hogy az előzetesen vártnál is keményebb lesz a terep. Soha életünkben nem találkoztunk még ilyen talajjal, már már terepralis pályákon mentünk. Érdekes volt, hogy versenyautóval még rosszabb volt a helyzet, így okosan kellett meghatároznunk a taktikát” – mondta három évvel ezelőtt Herczig Norbert.

    A WRC mezőny idén már belekóstolt milyen érzés extrém körülmények között versenyezni, a Safari Rally az első napokon sorra szedte az áldozatokat. Görögországban picivel könnyebb dolguk lesz a versenyzőknek.

    „Az az igazság, hogy néhány szakasz simább lesz. Azért ne felejtsük el, hogy ezek közül a pályák közül néhányon nem volt rally az elmúlt 8-10 évben, így ezekkel bőven volt munkánk. A kormányzat segítségével elsimitottunk és megtisztítottunk néhány pályarészt és útelágazást is” – mondta a rali igazgatója, Pavlos Athanasoulas, de aztán megnyugtatott mindenkit, hogy a verseny karaktere nem változott. „Nem kell aggódni, ez még mindig az Istenek Acropolis Rallyja. Még mindig van pár nagyon kemény gyorsasági, ami lelassítja majd az autókat.

    A háromnapos versenyen már az első napra kemény kihívás került, a 17.54 kilométeres Aghii Theodori szakaszt kétszer kell teljesíteni.

    „Ez nagyon kemény lesz. Talán a legnehezebb a versenyen” – mondta az igazgató. Ráadásul az első napra jutott egy 23 kilométeres szakasz is, így összesen 90 kilométer gyorsasági a pénteki penzum.

    Szombatra is pokoli nehéz pályák kerültek. A „rövid” gyors két alkalommal 18 kilométert jelent majd. Mellé egy 24 kilométeres szakasz kétszer, és egy 23 kilométeres egyszer, így meg is van a 132 versenykilométer.

    A vasárnap laza is lehetne a 69 kilométerrel, de a nyitó Tarzan gyorsasági 23 kilométer lesz, majd jön a 33 kilométeres Pyrgos, végül a Tarzan 13 kilométeres része adja a Power Stage-et.

    Az Acropolis Rally csütörtököna  shakedownnal kezdődik, este pedig Athénban lesz egy alig egy kilométeres show jellegű gyorsasági.

     

     

  • Räikkönenért egyelőre nem kapkod a Toyota ralicsapata

    Räikkönenért egyelőre nem kapkod a Toyota ralicsapata

    Ahhoz, hogy Kimi Räikkönen visszatérjen a WRC-be egy Toyota Yarisszal, legalább fél évet várnia kell. A finn 2022 közepéig nem tesztelheti az új Rally1-es hibrid autót.

    A Forma-1-es karrier befejezése után sokan örülnének, ha a finn visszatérne a raliba. A Dirtfish meg is kérdezte a honfitárs Jari-Matti Latvalát, hogy lát e esélyt arra, hogy Räikkönen náluk versenyezzen.

    „Hát nem hinném. Hogy őszinte legyek, nem terveztünk ilyesmit a következő szezon első hat hónapjáig. Azzal leszünk elfoglalva, hogy biztosan meglegyenek az autóink amelyek szükségesek a WRC programhoz” – mondta Latvala.

    Egy esetleges teszt – nem pr teszt, hanem valódi teszt – komoly erőforrásokat igényel egy csapattól, alkatrészekkel, szakemberekkel, amiből most kevés van, nemcsak a Toyotánál, hanem a többi csapatnál is. Ráadásul egy esetleges törés a rendelkezésre álló alkatrészek mennyiségét csökkentené, amit nem kockáztatna Latvala.

    Räikkönen WRC
    foto: Citroen Racing

    Persze a Toyota első embere sincs tisztában azzal, mit szeretne Räikkönen, annyi rutinja pedig Latvalának is van, hogy a nyilatkozataiban nyitva hagyja a lehetőséget.

    „Nem tudom mit tervez a Forma-1 után. Ha visszatekintek, nyilvánvaló, hogy Kimi szép időszakot töltött a raliban, és a sportágunk számára is komoly figyelmet hozott. Mindig örültek a szurkolók, ha láthatták őt.”

    „Meglátjuk. Jó lenne, ha kapnánk tőle néhány visszajelzést, ha tesztelte az autónkat. Ahogy mondtam, az első félévben a saját versenyzőinkre koncentrálunk, de ez egy szép történet lenne….” – fejezte be Latvala.

    Kimi Räikkönen a fiatalkori próbálkozásoktól eltekintve 2009-ben kezdett ralizni. ELőbb egy Fiat Punto S2000-rel versenyzett, majd a Citroenhez csatlakozott. 2010-ben 10. lett a világbajnokságon egy C4 WRC-vel, majd 2011-ben DS3 WRC-vel folytatta, és azzal is tuzedik lett az év végén. Legjobb eredményét Törökországban érte el 2010-ben, akkor abszolút ötödik helyen ért célba.

    Räikkönen WRC
    foto: Citroen Racing

     

  • Jövőre 12 WRC-re számít Yves Matton

    Jövőre 12 WRC-re számít Yves Matton

    Az FIA rali-igazgatója Yves Matton elképzelhetőnek tartja, hogy 2022-ben valamikor év közben tízről tizenkettőre nőhet a gyári WRC-k száma.

    Miközben a gyári csapatok szorgalmasan tesztelik az új Rally1-es hibrideket, a pilótapiacon is folyik a helyezkedés. Természetesen mindenki szeretne gyári szerződéssel versenyezni, de korántsem mindegy, hogy a jelenlegi szabályok szerint 10 autó lesz a mezőnyben, vagy ennél több is elképzelhető.

    Az FIA rali igazgatója Yves Matton felcsillantotta a reményt a versenyzők és a nézők előtt is, hogy már a jövő évben megtörténhet az, hogy 12 gyári autó lesz a mezőny elején.

    „A rendelkezésemre álló információk alapján erősen hiszek abban, hogy ha nem is Monte Carlóban, de valamikor az év közben 12 autónk is lehet” – mondta Matton. Azt is hozzátette, hogy erre inkább a szezon második felében lát esélyt.

    Az FIA célja a jövőben az lehet, hogy a gyártók négy autóval is gyűjthessenek pontokat a bajnokságban, fenntartva, hogy a fiatal pilóták is lehetőséget kapnak. Emellett a privát csapatok is élénken érdeklődnek az új autók iránt.

    A 2022-es tervek szerint a Toyota és a Hyundai várhatóan négy autót indít majd, de az M-Sport is fontolgatja, hogy kettőről háromra emeli a lészámot.

    ford puma Rally1
    foto:M-Sport

    Év elején várhatóan még probléma lesz az alkatrészellátással, és egy esetleges törés is megkavarhatja a gyártók programját. Az év második felében már elkészülhet több autó is, így ekkor nyílhat lehetőség a Matton által említett privát csapatok bevonására.

    Nézői szempontból is örvendetes lenne ha nőne a létszám. A keményebb futamokon három négy autó kiesésével már most is hiányérzetük lehet a szurkolóknak, hogy kevés WRC marad versenyben, és vív valódi csatát. 12 indulóval sokkal izgalmasabb, keményebb és látványosabb lehetne a bajnokság.

    A létszámbővítés egyik akadálya a költségvetés, várhatóan a hibrid Rally1-es autók sem lesznek olcsók, de az üzemeltetés jelenti az igazán komoly terhet. Egy csúcspilóta elképesztően sok kilométert tesztel, ehhez adódnak még a versenykilométerek, és a logisztika. Utóbbival kapcsolatban már idén is láthattuk Kenáyban, hogy a nagy csapatoknak is komoly fejtörést jelentett a részvétel, mert a hosszú utazási idő miatt szinte meg kellett duplázniuk a csapatot.

    A tesztek eközben gőzerővel folynak, a Toyota az új Yarist nyüstöli, a Ford pedig a finnországi murvás teszt után már aszfalton dolgozik Franciaországban.

  • Suninen Volkswagennel indul a Finn Rallyn

    Suninen Volkswagennel indul a Finn Rallyn

    Teemu Suninen az Ypres Rally után szakított az M-Sporttal. A finn versenyző ennek ellenére nem hagyja ki hazai versenyét, egy Volkswagen Polo GTI R5-tel indul majd.

    A döntés logikus, mert miután Esapekka Lappi lehetőséget kapott arra, hogy Toyota Yaris WRC-vel versenyezzen a Finn Rallyn, felszabadult az autó, amivel ő ment volna. A Movisport Volkswagenjére pedig lecsapott Suninen, és máris bejelentette, hogy rajthoz áll.

    Ott leszünk a 2021-es Finn Rallyn, ahol egy Volkswagen Polo GTI-vel indulunk a WRC2-ben. Mindig különleges érzés a hazai futamon vezetni. Alig várom már, hogy a kormány mögé üljek, már csak azért is, mert ez lesz a 70. Finn Rally” – írta közösségi oldalán Suninen, és az autó dekorjának terveit is megmutatta.

    Suninen Finn Rally
    foto: Teemu Suninen

    Suninen először versenyez majd Volkswagennel, de ahhoz is szoknia kell, hogy nem Fordot vezet, hiszen utoljára 2016-ban ment más márkával, Abban a szezonban az Oreca csapat Skoda Fabiájával versenyzett, a Finn Rallyn pedig akkor második lett a WRC2 kategóriában.

    Ebben a szezonban is két WRC2 második helyet szerzett, Horvátországban és Portugáliában gyűjtötte össze azt a 41 pontot amivel nyolcadik a WRC2 értékelésben.