Kategória: Rally

  • Herczig Patrik Andreas Mikkelsen csapattársaként indul a Rally Hungaryn

    Herczig Patrik Andreas Mikkelsen csapattársaként indul a Rally Hungaryn

    Egy Renault Clio Rally4-es versenyautóval, a Toksport csapatban indul a Rally Hungaryn Herczig Patrik és Bán Viktor. A Herczig Autósport versenyzői így a WRC2 és az ERC bajnokságokat is vezető Andreas Mikkelsen csapattársaként versenyeznek a hazai ERC futamon.

    Olaszországban láttuk a Cliokat az ERC versenyen. A szabadedzéseken és kvalifikáción ott voltam a pálya szélén és figyeltem, ahogy mentek. Később itthon tovább kerestem az információkat az autóról, videókat is néztem, ami egyre nagyobb benyomást tett rám. Mivel ez a kategóriám legfrissebb fejlesztése, illetve a Renault Sport neve számomra garanciát jelent, azt gondolom, hogy ez a mostani lépés, minőségi ugrást fog jelenteni a pályafutásomban” – mondta Herczig Patrik.

    A Renault Clio Rally4 az RC4 kategória legújabb fejlesztésű autója. Az idei Monte-Carlo Rallyn mutatkozott be, majd az április végi homologizáció után május elején a Targa Florio versenyen indult először. A spanyolországi és francia versenyeken elért aszfaltos sikerek után első nemzetközi győzelemre sem kellett sokat várni, a Liepaja Rallyn a francia Jean-Baptiste Franceschi megnyerte az ERC3 kategóriát, amivel bizonyította, hogy az autó murván is gyors. Franceschi a Rally Hungary előtt az ERC3 élén áll. Az eredmény nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a gyár sportrészlege 5000 kilométernyi teszt után engedte versenyezni az új autót.

    Ez egy olyan lehetőség, amit nem szabad kihagyni. Az autó is ígéretes, a mögötte álló csapat pedig a világ egyik legjobbja. Támogatóink között egy Renault kereskedés is van, ezért nagyon örültünk, amikor Portugáliában kiderült, hogy Patrik Andreas Mikkelsen csapattársaként, egy Renault Clio Rally4-gyel tud versenyezni a Rally Hungaryn” – tette hozzá Herczig Norbert, aki így ismét együtt indulhat fiával a hazai ERC futamon.

    Tavaly a közös verseny remekül sikerült, mindketten kategóriájuk legjobb magyar versenyzőjeként fejezték be a II. Rally Hungaryt. A cél természetesen 2021-ben is ez lesz.

    Ha pár hónapja valaki ezt mondja nekem, akkor biztos, hogy nem hiszem el. Egyik pillanatról a másikra nagyon nagy szintet léptünk, minden megváltozott. Nagyon boldog vagyok, amit fokoz az a tény, hogy a hazai közönség előtt mutatkozhatunk be ezzel az autóval. Azt mondanom sem kell, hogy mindent megteszünk a jó eredményért. Mivel a csapat a verseny előtt egy héttel a spanyolországi WRC futamon lesz, ezért csak a hivatalos tesztre érkeznek hozzánk, így mi is ott ülünk majd először az autóba. Ez egy nagyon fontos pillanat lesz az életemben, amit nagyon várok már” – mondta izgatottan Herczig Patrik.

    A Rally Hungaryt október 22-24- között rendezik Nyíregyházán.

    Herczig Rally Hungary
    foto: Herczig Autosport

    A Renault Clio Rally4 legfontosabb műszaki adatai:

    Motor: 1.3 TCe Renault – 4 henger – 16 szelep

    Borg Warner turbófeltöltő – 30 mm-es szűkítővel

    Teljesítmény: 215 lóerő

    Nyomaték: 350 Nm

    Maximum fordulatszám: 6.500

    Electronika: Life Racing

    Súly: 1.080kg

    Váltó:  Sadev 5 fokozatú szekvenciális

    ZF differenciál

    Sachs kuplung

    Kerékméret: 6×15 (murva), 7×17 (aszfalt)

    Első fék (aszfalt): PFC – 330mm x 28mm

    Első fék (murva): PFC – 294mm x 28mm

    Hátsó fék: PFC – 260mm x 8mm

  • Múlt héten még Hercziggel csatázott, jövő héten WRC-ben indul

    Múlt héten még Hercziggel csatázott, jövő héten WRC-ben indul

    Nil Solans helyettesíti a sérült Pierre-Louis Loubet-t a Spanyol Rallyn. A fiatal  pilóta hazai pályán vezethet először WRC-t, navigátora a rutinos Marc Martí lesz.

    Loubet Párizsban szenvedett balesetet, elütötte egy autó, megsérült a csípője, ezért ebben az évben már nem versenyezhet. A 2C Competition Hyundai csapatnál úgy döntöttek, hogy spanyol versenyzőt keresnek a szabad autóba, és a 2017-es JWRC bajnok 20 éves Solansra esett a választásuk.

    A navigátor viszont rutinos lesz, Marc Martí 13 évig Dani Sordonak segített, előtte pedig Carlos Sainznak és Jesus Purasnak is navigált. 1986-ban kezdte a pályafutását, így a tapasztalata erősen közelít a végtelenhez…  A Sordóval eltöltött négy év a Hyundainál egészen biztos, hogy sokat segített abban, hogy Solans megkapja a lehetőséget.

    A fiatal spanyol pilóta jelenleg a hatodik az ERC-ben, épp Herczig Norbiék mögött van, 27 pont a hátránya. Háromszor ért célba, dobogón még nem állt, az Azori-szigeteken és Olaszországban pedig kiesett.

    A Fafe Rallyn nagy csatában voltak a második napon Herczig Norbiékkal, de a pályaismeret segített nekik, és Eric Caisékat és Norbiékat is sikerült megelőzniük, így lettek ötödikek.

    WRC SOlans
    Fotó: Grégory Lenormand / DPPI
  • Craig Breen az M-Sportnál folytatja

    Craig Breen az M-Sportnál folytatja

    Az M-Sport is bejelentette első 2022-es versenyzőjét, Craig Breen igazol Malcolm Wilson csapatához. Az ír pilóta és navigátora Paul Nagle kétéves szerződést között a csapattal.

    Bár a Ford volt az első csapat amelyik elkezdte a munkát az új Rally1-es autóval, a versenyzők bejelentését nem kapkodták el. Miközben a Toyota és a Hyundai már a teljes felállást nyilvánosságra hozta, az M-Sport eddig csak egy versenyzőjét, Craig Breent jelentette be. A Hyundai korábbi pilótája két évre igazolt a márkához, és nagy lépés ez a karrierjáben hiszen először mehet teljes programot egy szezonban. Mellette ő az első ír versenyző, aki teljes WRC évadot teljesíthet.

    Breen élete formájában van, Észtországban, Belgiumban és Finnországban is dobogóra állt, ezzel megduplázta WRC dobogós helyeinek számát. A Fordnál is látták ezt, és már korábban felfigyeltek az írre, tesztelhette is a Rally1-es Pumát, és a hónap második felében újra részt vesz a programban, igaz most már gyári pilótaként.

    Gyerekkorom óta azon dolgozok, hogy teljes évadra szóló versenyzési lehetőséget kapjak egy WRC istállónál. Most ez egy olyan ajánlat volt, amire nem mondhattam nemet” – mondta Breen, aki korábban közel állt a márkához. 2011-ben megnyerte a WRC Academyt egy M-Sport által épített R2-es Fiestával, majd a következő évben egy Fiesta S2000-rel Super 2000 bajnok lett.

    Breen csapattársait még nem jelentették be, de a legnagyobb esélyes a két idei pilóta, Gus Greemsmith és Adrien Fourmaux, ami azt is jelenti, hogy ha maradnak, akkor a csapat három autóval vesz részt a Vb-n.

     

  • Lappi megkapta a Toyotától a jövő évi ülést

    Lappi megkapta a Toyotától a jövő évi ülést

    Esapekka Lappi impozáns teljesítményt nyújtott a Finn Rallyn, hosszú kihagyás után negyedik lett a világbajnoki futamon. A csapat nem várt sokat a jutalmazással, bejelentették, hogy negyedik pilótájuk Esapekka Lappi lesz.

    Ahogy korábban tudható volt, a csapat jövőre is számít az Ogier, Evans, Rovanpera trióra, a kérdés az volt, hogy ki lesz a negyedik, aki megosztja az autót Ogier-val. Takamoto Katsuta korábban már elmondta, hogy szívesen várna egy évet, így Esapekka Lappi előtt nyílt nagy lehetőség. A Finn Rallyn bebizonyította, hogy mire képes, ezzel 2022-ben kis is alakult a négyes, aki a gyári Rally1-es autókat vezetik majd.

    Nagyon örülök, hogy ilyen erős versenyzőink vannak a 2022-es szezonra, ami egy izgalmas új korszak lesz a WRC számára. Nagyon jó, hogy Elfyn és Kalle velünk folytatja  a bajnokságot. Elfyn igazán következetes pilóta, mindig segít a csapatnak a bajnoki cím megszerzésében, de ahogy a Finn Rallyn elért győzelmével bizonyította, az egyik leggyorsabb pilóta, és a bajnoki cím egyik esélyese. Kallétól is nagyszerű teljesítményt láthattunk ebben az évben. Folyamatosan fejlődik, és ahogy egyre több tapasztalatot szerez, ő is bajnokesélyes lesz. Seb nagy bajnok, és a következő szezonban ismét igazán értékes lesz számunkra, annak ellenére, hogy már nem száll harcba a bajnoki címért. Végül örülök, hogy visszahozhatom Esapekkát a csapatba. Korábban bebizonyította, hogy velünk nyerhet, és azóta azt hiszem, sokat fejlődött. Nagyon motivált, és a múlt hétvégén megmutatta gyorsaságát. Úgy gondolom, hogy ő a tökéletes pilóta, aki megosztja helyét Sebbel, segít nekünk a bajnokságban, de ő maga is harcol a győzelmekért” – mondta a csaptvezető, Jari-Matti Latvala.

    Fontos változás még a jövő évben, hogy Ogier új navigátorral versenyez majd. Julien Ingrassia helyett Benjamin Veillas ül majd a navigátori ülésben. Ogier és Ingrassia 2006-óta ment együtt, most azonban elválnak útjaik.

    Finn Rally
    Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool
  • WRC pilóta érkezik a Rally Hungaryra – Dani Sordo leadta nevezését

    WRC pilóta érkezik a Rally Hungaryra – Dani Sordo leadta nevezését

    Dani Sordo leadta nevezését az október 22-24-én, Nyíregyháza környékén tartandó Rally Hungary-re. A Hyundai Motorsport épp ma jelentette be, hogy Sordo 2022-ben Oliver Solberggel osztozik a gyár harmadik Rally1-es autóján, így hivatalosan is az egyik jövő évi élpilóta jön Magyarországra.

    Bár 20 éve versenyez, Dani Sordonak mégis kimaradt a rali Európa-bajnokság. 2012-ben a korzikai IRC futamon indult Carlos de Barrioval egy Mini Cooperrel, és meg is nyerték azt a versenyt.

    Utána nagy szünet következett, ami érhető, hiszen javában tartott már a WRC pályafutása, amit még 2006-ban kezdett egy Citroen Xsara WRC-vel.  Az idén aztán újra belekóstolt az európai raliba, az azori és a portugál futamon állt rajthoz. Előbbin a második helyen végzett, utóbbin azonban szombati borulásuk után szuperraliztak, így hét szakaszgyőzelmük ellenére meg kellett elégedniük a 12. hellyel.

    Az ERC program hátterében valójában nem is a Hyundai, hanem az indiai MRF gumigyár áll. Az ő intenzív fejlesztési programjukban vesz részt a rengeteg tapasztalattal rendelkező Dani Sordo, ahogy korábban Craig Breen, Simone Campedelli és Jari Huttunen is ennek a programnak a részeként indult az ERC futamain.

    Sordo három világbajnoki futamgyőzelme közül a legutóbbit tavaly aratta Szardínián, személyében tehát újabb rutinos vb-menővel gazdagodik a magyar Európa-bajnoki futam mezőnye.

  • Megvan a Hyundai jövő évi felállása

    Megvan a Hyundai jövő évi felállása

    Dani Sordo és Oliver Solberg osztozik majd a harmadik Rally1-es Hyundai i20-on 2022-ben. A másik két pilóta a hosszú távú szerződéssel rendelkező Ott Tanak és Thierry Neuville lesz.

    Azt gondoljuk ez lesz az ideális kompromisszum a tapasztalat és a fiatalság között, ami megfelelő keverék lesz a WRC új korszakához” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai motorsport programjának vezetője.

    Dani Sordo a 2014-es bemutatkozó szezon óta része a csapatnak, így nem csoda, hogy a Hyundai kitart a spanyol mellett. Az eredményei nem kiemelkedőek, csak kétszer nyert WRC futamot az i20-szal. A teljesítménye viszont megbízható, 13 dobogós helyet szerzett  a csapatnak, családtagként kezelik, és ő is így érez.

    Sokszor elmondtam már, hogy a Hyundai Motorsport olyan, mintha a családom lenne. Emiatt is örülök, hogy velük folytathatom a karrierem a WRC új, hibrid érájában” – mondta Sordo.

    A csapat úgy tervez, hogy Sordo azokon a versenyeken is valamilyen szerepet kap, amikor Solberg vezeti az autót.

    Sordo WRC
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Az ifjú Solberg 2020 végén csatlakozott a Hyundaihoz, a szezonban három különféle autót vezetett, az i20 R5-öt, i20 N Rally2-t és az i20 Coupe WRC-t. A teljesítménye minden alkalommal biztató volt, ezért döntött úgy Adamo, hogy megosztja kettejük között a harmadik autót.

    Valóra vált az álmom azzal, hogy Danival közösen vezethetem a harmadik versenyautót. Még csak 20 éves vagyok, és ez egy hatalmas lépés a karrieremben. Izgatottan várom, hogy vezethessem az új korszak autóját, ez kétségtelenül különleges időszaka lesz a WRC-nek” – mondta Solberg.

    Solberg Szardínia
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
  • Itt a Toyota új Dakar versenyautója

    Itt a Toyota új Dakar versenyautója

    GR DKR Hilux T1+ névre hallgat a Toyota most bemutatott versenyautója, amellyel a 2022-es versenyen indulnak Szaúd-Arábiában. A csapat összetétele nem változik, jövőre is négy páros indul gyári színekben.

    Namíbiában már tesztelik az új autót, ami az idei év elején második helyen végzett modell továbbfejlesztése, megfelelve az új T1+ szabályoknak. Az autó alapjait még 2018-ban fejlesztette a Toyota, és 2019-ben meg is nyerték vele a Dakart.

    A szabad szemmel is jól látható változás, hogy az új modell 32 helyett 37 collos kerekeken gördül. Az abroncsok profilmélysége is nőtt, a korábbi 245 helyett 320 milliméter.

    350 milliméterre nőtt a rugóút is, ez 70 mm növekedést jelent.

    A legnagyobb különbség az új motor. A Land Cruiser 300 GR-S-ből érkező 3.5 literes V6-os amely 305 kW teljesítményű 5200-as fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 650 Nm 2000-res fordulaton.

    Toyota Dakar
    foto: Toyota Gazoo Racing

    A versenyzők közül a legnagyobb név a háromszoros Dakar győztes Nasser Al-Attiyah, aki szokás szerint Mathieu Baumellel indul. A 2009-es győztes, ős toyotás Giniel de Villiers Dennis Murphy-vel áll majd rajthoz 2022 elején. A másik két páros Henk Lategan és Brett Cummings, illetve Shameer Variawa és Danie Stassen lesz.

    Az új kerekek, az új futómű és a Land Cruiserből érkező új motor nagy különbséget jelent majd a versenyen. A motor nagyon közvetlen, lehetővé teszi, hogy kitoljuk a határokat. Szaúd -Arábia méltó házigazdája a versenynek, és reméljük, hogy ez 2022-ben is így lesz” – mondta De Villiers.

    A 2022-es Dakart január 2 és 14 között rendezik.

    Toyota Dakar
    foto: Toyota Gazoo Racing
  • Herczig Norbiék portugáliai élményei

    Herczig Norbiék portugáliai élményei

    Pokoli nehéz versenyen hatodikként ért célba a portugáliai Fafe Rallyn Herczig Norbert és Ferencz Ramón. A SKODA Rally Team Hungaria versenyzői megőrizték bajnoki ötödik helyüket, és közelebb kerültek az ERC dobogóhoz is.

    „A túlélésre kellett játszani, aki elérte az első napi célt, az már komoly eredményt könyvelhetett el. Olyan extrém körülmények között versenyeztünk, ami megtizedelte a mezőnyt. Mi az ötödik pozícióban zártuk a napot, amivel már önmagában is pontokat szereztünk. Ömlött az eső, hihetetlenül csúszós pályákon közlekedtünk 150-es tempóval. Volt olyan pillanat, amikor lassítanunk kellett, mert nem láttunk semmit. Túlélőverseny volt, rengeteg olyan pillanatot tudnék mesélni, amilyennel még nem találkoztunk a pályafutásunk során, pedig egyikünk sem ma kezdte. Az egyik nagy gond az volt, hogy a verseny előtt feltöltötték az utakat, hogy jobb minőségűek legyenek. Ezt a feltöltést eláztatta az eső, és volt olyan, hogy 15 km/h-ás sebességgel csúsztunk lefelé az útról. De az sem mindennapos, hogy van időnk egymásra nézni Ramónnal. Na, ez most nem egyszer megesett velünk, mert a kanyarokból a kigyorsítás másodpercekig tartott, annyira saras volt az út” – ecsetelte Norbi az első versenynap körülményeit.

    Azt, hogy mennyire komoly volt a helyzet jól mutatja, hogy Marc Martí, aki korábban Carlos Sainznak is navigált, meg is jegyezte, hogy versenyzésre szinte alkalmatlan a pálya, mert ha baj van, a mentő sem tud bemenni a gyorsaságira.

    Az extrém pályákat szombat délutánra annyira megszokta Norbi és Ramón, hogy a reggeli lassabb kezdés után sokat léptek előre, és az ötödik helyen fejezték be a napot.

    ERC Fafe
    Fotó: Grégory Lenormand / DPPI

    A második napra kicsit javult az idő, és épp Marc Martíékkal kezdett nagy csatába a SKODA Rally Team Hungaria duója. A 12. szakaszig tartott az előny, de utána győzött a nagyobb helyismeret, és az is közrejátszott, hogy a szombat reggelhez hasonlóan ismét nem sikerült tökéletesen az autó beállítása.

    „Nem találtuk a beállításokat, az abroncsokat sem választottuk jól. Nem mentegetőzni akarok, de a gyári mérnök is ezeket a gumikat javasolta. Érdekes, hogy az érzés nem volt annyira rossz, de az időeredményekkel mégis elégedetlenek voltunk. Túl feszes autóval mentünk, ami ezeken a laza talajú pályákon nem volt jó választás. A második napon is azt hittük, hogy jobban szárad majd a pálya, de sarasabb, mélyebb maradt, mert nem folyt el róla a víz. Ebből is tanultunk, a jövőben ezt a tapasztalatot is hasznosítani tudjuk” – összegezte a problémákat Norbi.

    Azt azért gyorsan tegyük hozzá, hogy egy olyan hatodik hellyel volt elégedetlen Norbi és Ramón, ahol a bajnokságot vezető Andreas Mikkelsenen és a tavalyi bajnok Alexey Lukyanukon kívül csak két hazai pilóta, és a félig hazainak számító spanyol Solans tudott a SKODA Rally Team Hungaria párosa előtt végezni.

    A bajnokságot tekintve fontos pontokat szerzett Norbi és Ramón, ráadásul a három nagy vetélytárs közül csak Lukyanuk szerzett több pontot a mieinknél. Llarena Efrén kiesett, Marczyk pedig csak kilencedik lett.

    Még két verseny van a szezonból, és most jön az, ami számunkra legfontosabb, a hazai futam, a Rally Hungary. Az aszfalton jó eredményre számítok, az pedig, hogy újra a magyar szurkolók előtt versenyezhetünk, extra lendületet ad majd. Már most elkezdtük számolni a napokat, alig várjuk, hogy elkezdődjön a mi versenyünk” – fejezte be Herczig Norbert.

    Nem kell már sokat várni, a magyar ERC futamra, szűk három hét múlva, október 22-én kezdődik a Rally Hungary, ahová az ERC ötödik helyén érkezik Herczig Norbert és Ferencz Ramón.

    A 34. Rally Serras de Fafe e Felgueiras végeredménye:

    1. Andreas Mikkelsen – Elliot Edmondson Škoda Fabia Rally2 2:19:10.1
    2. Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov Citroën C3 Rally2 +2:01.8
    3. Armindo Araújo – Luis Ramalho Škoda Fabia Rally2 evo +2:38.9
    4. Bruno Magalhães – Carlos Magalhães Hyundai i20 N Rally2 +3:07.4
    5. Nil Solans – Marc Martí Škoda Fabia Rally2 evo +3:41.4
    6. Herczig Norbert – Ferencz Ramón Škoda Fabia Rally2 evo +4:07.0
    ERC Fafe
    foto: Jorge Cunha / DPPI
  • Mikkelsen simán nyerte a Fafe Rallyt

    Mikkelsen simán nyerte a Fafe Rallyt

    Andreas Mikkelsen és Elliot Edmondson nyerte az ERC hatodik versenyét, a portugáliai Fafe Rallyt. Alexey Lukyanuk lett a második, a hazai pályán versenyző Araujo Armindo pedig harmadikként ért célba. Herczig Norbert és Ferencz Ramón hatodik lett.

    Másfél napig küzdött keményen a győzelemért Andreas Mikkelsen. Előbb Dani Sordoval csatázott, ám a spanyol a szombati utolsó gyorsaságin kiesett. Az új üldöző Alexey Lukyanuk lett. Mikkelsen tartotta magát, de a különbség kettejük között csak néhány másodperc volt. A csata a vasárnapi második körben dőlt el, amikor Lukyanukék első hajtásával gond adódott, emiatt sok időt veszítettek és örülhettek, hogy megtartották a második helyet.

    A harmadik és a negyedik helyen két portugál versenyző végzett, nekik a pályaismeret segített a szombaton inkább túlélőversenyre mintsem ralira hasonlító futamon.

    Ötödik helyen Nil Solans végzett. A spanyollal nagyot csatáztak Herczig Norberték, de amikor elkezdett száradni a pálya, a helyismeret itt is döntőnek bizonyult, és Solans megszerezte az ötödik helyet.

    Fafe Rally
    foto: Skoda Rally Team Hungaria

    Herczigéknek felemás versenyük volt. Nem igazán találták a beállításokat, és a gumiválasztás sem volt a legjobb. Norbi a verseny után elmondta a Racingline-nak, hogy a gyári mérnök is ezeket az abroncsokat javasolta, és sajnos többször is a kelleténél keményebb keverékkel mentek ki a pályára. Ennek ellenére az eredmény olyan szempontból nem rossz, hogy a bajnokságban előttük levő Marczyk csak kilencedik lett, Llarena Efrén pedig kiesett.

    Norbiéknak és nekünk is az a legfontosabb, hogy az ERC október 22-én a Rally Hungaryval folytatódik. Az aszfaltos hazai pályákon pedig ismét egy remek eredményben bízhatunk!

    Fafe Rally
    foto: Skoda Rally Team Hungaria
  • Elfyn Evans nyerte a Finn Rallyt

    Elfyn Evans nyerte a Finn Rallyt

    Efyn Evans és Scott Martin nyerte a Finn Rallyt. A Toyota versenyzői 14.1 másodperccel voltak gyorsabbak Ott Tanaknál, és 42.2 másodperccel Craig Breennél.

    A vasárnapi négyből három szakaszon is a leggyorsabb volt Elfyn Evans, közte a Power Stage-en is, így megérdemelten nyerte a versenyt az őt utolsó pillanatig kitartóan üldöző Ott Tanak előtt. A győzelemért járó 30, és a Power Stage első helyéért kapott öt ponttal Evans 24 pontra faragta a hátrányát a bajnokságban Ogier mögött.

    Nagyon jó érzés, hogy így sikerül ez a verseny. Sokat küszködtünk Észtországban, és a teszten néhány változtatást hajtottunk végre az autón, és már az elején magabiztosak lettünk. Jó pozícióban indulhattunk pénteken, és szombaton megszereztük a vezetést.  Nagyon örülök, hogy a hazai versenyén szereztem meg a győzelmet a csapatnak. Kezdettől fogva mondtam, hogy a cél az volt, hogy a lehető legjobban teljesítsünk az adott versenyen. Csak arra kell összpontosítanunk, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból Spanyolországban, a többi miatt majd ráérünk később aggódni” – mondta Evans. A Finn Rallyn az ötödik WRC győzelmét ünnepelhette, és ő a második brit aki nyerni tudott ezen a futamon.

    Finn Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Ott Tanak és Craig Breen is elégedett volt amiatt, hogy a Hyundai a finnországi pályákon ennyire versenyképes volt. Tanak azt mondta, hogy legközelebb más stratégiával érkeznek majd. Az észt a Power Stagen második lett, ezzel a bajnokságban egy pontra megközelítette Rovanperát, és Neuville mögött is csak két pont a hátránya. Ők hárman nagyot csatáznak még a bajnoki harmadik helyért, sőt matematikai esélyük még arra is van, hogy befogják Evans-t.

    Finn Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Esapekka Lappi is elégedett lehet. Lehetőséget kapott a Toyotától és élt is vele, remek negyedik helyet szerzett, és persze a hazai szurkolókat is boldoggá tette. Pont ez kellett neki ahhoz, hogy jövőre újra a csúcson versenyezhessen.

    Sebastien Ogiert az ág is húzta. Szombaton egy perc büntetést kapott, mert az egyik szakasz végén nem volt rendesen meghúzva a sisakjának a szíja. Az utolsó gyorsaságin lefulladt az autó, így a Power Stage-en nem szerzett pontot. Nagy baj nincs, hiszen 10 pontot így is szerzett, de várja már az aszfaltos versenyeket, ahol jobb teljesítményre számít.

    Finn Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Gus Greensmith és Adrien Fourmaux is elégedetten fejezte be a versenyt. Kicsi küzdöttek a beállításokkal, de összességében nem volt sok gondjuk. A pályákat nagyon élvezték, Fourmaux pedig örült, hogy jól teljesített az első olyan Finn Ralin amin WRC-vel versenyezhetett.

    Takamoto Katsuta az első gyorsaságin még vezetett és a végén is villant egyet. Vasárnapra visszaállt a szombati kiesés után, és az utolsó gyorsaságin negyedik lett, ezzel begyűjtött két pontot.

    A WRC2-ben Teemu Suninen nyert, Mads Ostbergnek nem sikerült a bravúr, 15.7 másodperces hátránnyal szorult a második helyre, ami miatt kicsit csalódott volt, még akkor is, ha először volt a Finn Rallyn Rally2-es autóval. A harmadik Jari Huttunen lett, közel két perces hátránnyal.

    Finn Rally
    fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A Finn Rally végeredménye:

    1. Evans/Martin (Toyota) 2h19m13.7s
    2. Tänak/Järveoja (Hyundai) +14.1s
    3. Breen/Nagle (Hyundai) +42.2s
    4. Lappi/Ferm (Toyota) +58.8s
    5. Ogier/Ingrassia (Toyota) +2m54.4s
    6. Greensmith/Patterson (Ford) +5m02.3s
    7. Fourmaux/Coria (Ford) +6m22.9s
    8. Suninen/Markkula (Volkswagen) +9m52.1s
    9. Østberg/Eriksen (Citroën) +10m07.8s
    10. Lindholm/Hämäläinen (Škoda) +10m52.8s