Kategória: Formula Sport

  • Lundgaard rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

    Lundgaard rajt-cél győzelmet aratott a Hungaroringen

    A Renault junior Christian Lundgaard élete első Formula 3-as győzelmét szerezte meg a Hungaroringen. A dán pilóta semmitől és senkitől nem zavarva haladt az élen a rajttól egészen a kockás zászlóig.

    Az ART Grand Prix versenyzője megtartotta az első helyét a rajtot követően majd el is lépett a csapattársa, Max Fewtrell elől. A dán versenyző, aki ugyan az első helyen ért célba a szezonnyitón Barcelonában, azonban egy időbüntetés miatt végül második lett, magabiztosan autózott és végül meg is nyerte a versenyt Fewtrell előtt, bebiztosítva ezzel az ART kettős győzelmét.

    A két ART-os mögött Niko Kari haladt, akinek sikerült lerajtolnia az első sorból rajtoló Jüri Vipset. Jakes Hughes pedig a bajnokság éllovasát Robert Shwartzmant előzte meg a rajtnál. Vips komoly nyomás alá helyezte Karit, aki rengeteget hibázott a verseny során.

    Hosszú körök múlva a Hitech GP észtjének végül sikerült megelőznie finn riválisát az egyes kanyarban, és a kettes kanyarban pedig már Hughes is el tudott menni mellette. A HWA versenyzőjének ezek után még Vipset is sikerült elkapnia, megszerezve ezzel a harmadik helyet.

    Négy körrel a vége előtt Shwartzman is meg tudta előzni Karit. Az orosz Ferrari junior, akit az ötödik helyen intettek le, növelni tudta előnyét Jehan Daruvalával szemben az összetettben, miután az indiai nem tudott pontot szerezni a mai futamon. Az SMP Racing által támogatott orosz versenyző, aki az idei szezonban nem végzett az ötödik helynél lejjebb, immáron 20 ponttal vezeti a bajnokságot Vips előtt, aki a negyedik helyének köszönhetően megelőzte Daruvalát a pontversenyben.

    Felipe Drugovich lett a hatodik, megelőzve Vips csapattársát, Leo Pulcinit, aki a hetedik helyen ért célba. Marcus Armstrong minden tőle telhetőt megtett a tizenharmadik helyről rajtolva, ami a nyolcadik helyre volt elég, azonban ezzel megszerezte a pole pozíciót a holnapi sprintversenyre.

    Az utolsó két pontszerző helyen pedig Yuki Tsunoda és Logan Sargeant, aki az utolsó körben vettel az utolsó pontszerződ helyet Daruvalától, osztoztak.

    Kari hiába halad a harmadik helyen a verseny elején, a folyamatos elfékezései miatt szinte egyáltalán nem maradt tapadása a verseny utolsó harmadára, ami miatt egészen a tizenötödik helyre esett vissza. Kari csapattársa, Pedro Piquet pedig hiába autózott az élmezőnyben, egy korai fékhiba miatt már a verseny elején kiállni kényszerült.

  • Latifi nyerte a főfutamot, Mick Schumacher holnap a pole-ból rajtolhat majd a Hungaroringen

    Latifi nyerte a főfutamot, Mick Schumacher holnap a pole-ból rajtolhat majd a Hungaroringen

    A DAMS versenyzője, Nicolas Latifi nyerte a Formula 2 főfutamát a Hungaroringen. A kanadai mellett a pole-ból induló Nyck de Vries és Jack Aitken ünnepelhetett a pódiumon.

    Az ART Grand Prix hollandja jól kapta el a rajtot, azonban az elfékezte az egyes kanyart, ami miatt Latifi meg is tudta őt előzni. A duót Ghiotto és Mick Schumacher követte, aki Aitkennel csatázott nagyot a rajt utáni métereken.

    De Vriesnek nagyon hamar elfogytak a lágy gumijai, ami miatt ő kezdte meg a kiállásokat a hatodik körben. A holland után Aitken és Schuamcher is kiállt a boxba, azonban a Camposnál gyorsabban dolgoztak a Premás szerelőknél, ami miatt Aitken megelőzte a hétszeres világbajnok F1-es bajnok fiát a boxutcában.

    Latifi a kiállásokat követően olyan tempót autózott, amit De Vries nem tudott tartani. A holland pilóta ráadásul körökön át be volt ragadva olyan versenyzők mögé, akik még nem álltak ki a boxba kereket cseréni. A kanadai pilóta a huszonkilencedik körben vette a vissza a vezető helyet, miután mindenki letudta a kötelező boxkiállását.

    Latifi végül megnyerte a versenyt, megszerezve ezzel a negyedik győzelmét a szezonban. De Vries lett a második, akinek továbbra is nagy az előnye az összetettben Latifivel szemben.

    A kiállásokat követően Ghiotto elkezdte támadni az előtte haladó Aitkent, azonban a britnek sikerült visszavernie az olasz pilóta támadásait egészen a verseny végéig. Ezt követően Ghiottonak a tükrét kellett néznie, ugyanis komoly nyomás alá helyezte őt. A kettejük csatájába még Latifi csapattársa, Sergio Sette Camara is csatlakozott.

    A brazil pilóta meg is előzte a japán pilótát az egyes kanyarban, miután a japán megpróbálta megelőzni Ghiottot, azonban végül nem járt sikerrel. A verseny végül a biztonsági autó mögött ért véget, miután Ralph Boschung nagyon rossz helyre parkolta le az elfüstölt Tridentjét.

    Aitken meg tudta tartani a helyét, megelőzve ezzel Ghiottot, Sette Camarat és Jordan Kinget. Azonban Ghiottot és Kinget egy öt másodperces büntetéssel sújtották még a virtuális biztonsági autó mögött elkövetett szabálytalanság miatt.

    A büntetések miatt végül Camara lett a negyedik, Matsushita, Ghiotto és King előtt. Mick Schumacher, akinek teljesen elfogytak a gumijai a verseny vége felé, a nyolcadik helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy a holnapi sprintversenyen ő rajtolhat majd a pole pozícióból. Az utolsó két pontszerző helyeket pedig Guanyu Zhou és Calum Ilott szerezték meg.

  • Vettel: Nem helyes Mick Schumachert az apjához hasonlítani

    Vettel: Nem helyes Mick Schumachert az apjához hasonlítani

    A Ferrari német versenyzője Sebastian Vettel úgy hiszi, hogy hagyni kéne, hogy Mick Schumacher saját ütemében fejlődjön  és nem helyénvaló való az apjával való össze hasonlítás.

    A regnáló Formula 3-as Európa-bajnok és a Ferrari Akadémiájának a tagja jelenleg csupán a 14.helyen áll a Formula 2-es bajnokságban.

    Vetteltől a német forduló előtt megkérdezték, hogy mi az oka a német futam iránti érdeklődés csökkenésének, és ezen tudna-e javítani a Schumacher név F1-es visszatérése, amire így felelt:

    „Ez egy kritikus dolog, mivel időt kell neki adni. Az rendben van, ha megítéljük az ő képességeit, érdemeit, de az nem helyes, ha sokan az édesapjához mérik őt. Más idők vannak, más ma a versenyzés. Michael volt az aki mögött hatalmas hype volt. Mikor mi gyerekek voltunk, akkor a Schumacher nevet mindenki ismerte Németországban.” – kezdte.

    „Mick a Forma-1 küszöbén áll és remélhetőleg egy nap be is lép majd, ez pedig egy óriási érdeklődést hozna Németországban. Mindezek tetejébe ő egy remek srác, kiváló fiú így nagyon szorítok neki.” – tette hozzá.

  • Mick Schumacher nem adja fel a Forma-1-es álmait

    Mick Schumacher nem adja fel a Forma-1-es álmait

    Mick Schumacher azt állítja, hogy nincs elkeseredve amiatt, mert nem úgy alakul a Formula 2-es szezonja, ahogy azt eltervezte. A közönség nagy élvezettel figyeli az útját a Forma-1-be, de Michael Schumacher fia jelenleg csak a 14. helyen áll a bajnokságban. A 20 éves srác a DPA hírügynökségnek beszélt a helyzetéről:

    „Egy csillag sem esett le az égről emiatt. Persze nem könnyű a dolog, és az utóbbi időben balszerencsés is vagyok, de a legfontosabb az, hogy ezen nehéz időszakból is tanuljak.”

    A német pilótának még a dobogóra is fel kellene kapaszkodnia, de utalt rá, hogy ezzel is haladnak:

    „Azt hiszem, hogy jó úton haladunk. Megmutattuk már azt, hogy van megfelelő sebességünk és potenciálunk ahhoz, hogy az élen harcoljunk.”

    Schumacher szerint teljesen normális dolog az, ha egy pilóta a junior kategóriákban olykor megtorpan a Forma-1 felé vezető úton:

    „Mindenkinek át kell esnie kemény időszakokon is, de én mindig csak egyet lépek előre. Egyre inkább komfortosnak érzem a jelenlegi környezetemet, és remélhetőleg hamarosan itt lesz az ideje annak, hogy a Forma-1-be kerüljek. Hogy ennek mikor lesz itt az ideje, azt nehéz lenne megmondani, hiszen szerencsésnek is kell lenned ahhoz, hogy megkaphass egy versenyülést, így nem tehetek mást, mint haladok tovább, és reménykedek.”

  • W Series: Célfotó és 3 ezred döntött Gilkes győzelméről

    W Series: Célfotó és 3 ezred döntött Gilkes győzelméről

    Az eddigiektől eltérően ezen a hétvégén, Assenben, két futamot is teljesítenek a W Series lányai.

    Tegnap lezajlott az egyik, melyet a finn Emma Kimiläinen nyert, ma pedig rendeztek egy másikat is, ez a futam azonban nem képezi részét a bajnokságnak, így pontokat sem osztanak érte.

    Ezen futam érdekessége, hogy az aktuális bajnoki tabella fordított sorrendjében vágtak neki a lányok a futamnak. Így az első rajtsort Megan Gilkes és Sarah Bovy, míg a második sort Shea Holbrook és Keszthelyi Vivien foglalhatták el. A rajtrács legvégére pedig BeitskeVisser és Jamie Chadwick került.

    A rajtot követően az élen nem történt változás, és Keszthelyi is megtartotta negyedik helyét, a harmadik pozíciót azonban Sabré Cook vette át.

    Visser és Chadwick nem meglepő módon azonnal előzgetésbe kezdtek, és pillanatok alatt a 14. és 15. helyen találták magukat. Egymással is csatázni kezdtek, oda-vissza előzték egymást, miközben még vagy 3 versenyző volt velük egy csatában. Ennek eredményeként végül Visser és Chadwick közé Fabienne Wohlwend is beékelődött, így a bajnokság éllovasa veszített egy pozíciót.

    Mindeközben Keszthelyi valamivel több, mint egy másodpercre haladt a harmadik helytől, míg mögötte Jessica Hawkins haladt és egyre közeledett. A 9. körben meg is történt az előzés, a nagy helyezkedés közepette Alice Powell le is terelte Keszthelyit a pályáról, aki ez után meg is pördült és a mezőny legvégére esett vissza.

    Shea Holbrook autóját egy kerékvető dobta meg szerencsétlenül, végül elásta magát a kavicságyban, így a safety car is szerephez jutott, noha csak egy rövid ideig, mivel a kiesett autót hamar eltávolították a pályáról.

    A biztonsági autó távozása után Bovy támadni kezdte Gilkes-t, komoly csatát vívtak, míg nem Bovy hibázott, és pozíciót vesztett, így a harmadik helyre esett vissza, Cook pedig feljött a második helyre. Eközben Bovy ritmusvesztését Hawkins is kihasználta és átvette a harmadik helyet. Bovy azonban tovább veszítette a pozíciókat.

    Miközben Cook és Hawkins a második helyért csatáztak, Wohlwend és Gosia Rdest összeütköztek, utóbbi be is ragadt a kavicságyba, és ismét pályára lépett a safety car. Ekkor Gilkes-Hawkins-Cook volt a sorrend az élen, míg Keszthelyi Vivien a 16. helyen állt.

    Bovy-t vizsgálni kezdték a versenybírák ütközés okozása miatt.

    A biztonsági autó távozása után Gilkesnek ismét védekeznie kellett, ezúttal Hawkins ellen, miközben Powell feljött a harmadik helyre. Majd a második helyet is megszerezte. Így Gilkes-t már Powell támadta. Mögötte Cook és Kimiläinen tartózkodott, miközben már az utolsó körben jártunk.

    Végül Gilkes kivédekezte, és mindössze három ezreddel Powell előtt, de a kanadai lány – aki a mezőny legfiatalabb versenyzője -megnyerte a versenyt. A harmadik helyen Cook ért célba.
    A negyedik Kimiläinen lett, a 15. helyről rajtolva.
    Chadwick a 8. helyen végzett, míg Visser a 14. helyen maradt.
    Keszthelyi Vivient a 17. helyen értékelték.

      Rajtszám Versenyző Diff.
    1 49 Megan Gilkes  
    2 27 Alice Powell 00.003
    3 37 Sabré Cook 00.347
    4 7 Emma Kimilainen 00.537
    5 21 Jessica Hawkins 00.715
    6 31 Tasmin Pepper 01.817
    7 99 Naomi Schiff 01.966
    8 55 Jamie Chadwick 02.324
    9 11 Vicky Piria 02.704
    10 26 Sarah Moore 03.101
    11 58 Sarah Bovy 05.241
    12 20 Caitlin Wood 05.510
    13 19 Marta Garcia 05.695
    14 95 Beitske Visser 06.085
    15 85 Miki Koyama 06.530
    16 2 Esmee Hawkey 06.879
    17 77 Vivien Keszthelyi 08.051
    18 5 Fabienne Wohlwend 08.168
    19 3 Gosia Rdest kiesett
    20 67 Shea Holbrook kiesett
  • W Series: Gilkes rajtolhat majd az élről a fordított rajtrácsos asseni versenyen

    W Series: Gilkes rajtolhat majd az élről a fordított rajtrácsos asseni versenyen

    A holnapi nap folyamán is versenyt rendeznek a W Seriesben, azonban ez a verseny nem fog beleszámítani a bajnokságba.

    A rajtrács a bajnoki összetett alapján megfordításával áll majd elő. Ennek köszönhető, hogy a Williams fejlesztő pilótája, Jamie Chadwick az utolsó helyről vághat majd neki a versenynek. A bajnokság utolsó helyezettje, Megan Gilkes pedig ennek köszönhetően rajtolhat a poleból.

    A kanadai mellől az egyik tartalék pilóta, Sarah Bovy rajtolhat majd. Mögülük pedig Shea Holbrook és Keszthelyi Vivien rajtolhat majd. Beitske Visser pedig az utolsó rajtsorból fog majd rajtolni közvetlen bajnoki riválisa elől.

    A második verseny egyfajta kísérlet, hogy a W Series következő szezonjának terveit véglegesíteni tudják.

    A rajtsorrend:

    1    Megan Gilkes

    2    Sarah Bovy

    3    Shea Holbrook

    4    Vivien Keszthelyi

    5    Naomi Schiff

    6    Esmee Hawkey

    7    Jessica Hawkins

    8    Sabré Cook

    9    Gosia Rdest

    10    Caitlin Wood

    11    Vicky Piria

    12    Tasmin Pepper

    13    Sarah Moore

    14    Miki Koyama

    15    Emma Kimilainen

    16    Fabienne Wohlwend

    17    Alice Powell

    18    Marta Garcia

    19    Beitske Visser

    20    Jamie Chadwick

  • W Series: A finn Kimiläinen nyert, bajnok még nincs

    W Series: A finn Kimiläinen nyert, bajnok még nincs

    A két versenyhétvégét is kihagyó Emma Kimiläinen rajtolhatott az első helyről a W Series szombaton, Assenben rendezett versenyén. A második helyet Alice Powell szerezte meg, míg a második sort Jamie Chadwick és Beitske Visser foglalták el.

    A két tartalékversenyző, Keszthelyi Vivien és Sarah Bovy ezúttal nem lehetnek ott a rajtrácson, ténylegesen tartalékversenyzői szerepet láttak el.
     
    A versenynek úgy vágott neki Chadwick, hogy akár be is biztosíthatja ma a bajnoki címét. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, arra volt szüksége, hogy ha például nyer, a második helyen álló, hazai versenyt teljesítő Visser az 5., vagy annál rosszabb helyen végezzen, ha pedig Chadwick második, akkor Visser 9., vagy rosszabb helyen végezzen, Marta Garcia pedig ne végezzen a harmadik helynél jobb pozícióban.
     
    Kimiläinen nem rajtolt túl jól, ellenben Chadwickkel, a finn kivédekezte a bajnoki éllovas érkezését, azonban Powell megelőzte őt az első kanyarban.
     
    Mindeközben Miki Koyama és Tasmin Pepper akadtak össze a hátsóbb traktusban, mindketten kiestek, a biztonsági autó pedig a pályára hajtott.
     
    3 kör elteltével kapcsolhattak a lányok újra versenytempóra, Powell meg is tartotta vezető helyét Kimiläinen előtt, míg a 13. helyen haladó Sabré Cooknak kiosztottak egy boxutca áthajtásos büntetést, mert a rajtnál nem állt pontosan a kijelölt rajthelyére.
     
    Visser megelőzte Caitlin Woodot, átvéve ezzel a negyedik helyet, előtte pedig immáron már bajnoki riválisa, Chadwick volt, akihez egyre közelebb is került. Chadwick rendre kapta a figyelmeztetést mérnökétől, hogy maradjon higgadt.
     
    Emma KimilainenKözben Kimiläinen komolyan megérkezett Powellre, és az előzés is sikerült neki, így átvette a vezetést, és hamar össze is szedett két másodperc előnyt.
     
    Kimiläinen a W Series negyedik győztese lett, végül 5,7 másodperces előnnyel intette le a kockás zászló Powell előtt. Visser végig nyomás alatt tartotta Chadwicket, ám előzésre nem került sor. Így a dobogó harmadik fokára Chadwick állhatott fel, ám a bajnoki címet egyelőre nem biztosította be, annak sorsa a szezon utolsó futamán, Brands Hatch-ben dől majd el.
     
    A verseny végeredménye:
     
      Rajtszám Versenyző Diff.
    1 7 Emma Kimilainen  
    2 27 Alica Powell 05.767
    3 55 Jamie Chadwick 08.762
    4 95 Beitske Visser 09.363
    5 20 Caitlin Wood 18.579
    6 3 Gosia Rdest 20.077
    7 21 Jessica Hawkins 22.481
    8 11 Vicky Piria 25.105
    9 19 Marta Garcia 25.636
    10 26 Sarah Moore 25.839
    11 2 Esmee Hawkey 33.919
    12 99 Naomi Schiff 41.869
    13 37 Sabré Cook 50.614
    14 49 Megan Gilkes 55.456
    15 5 Fabienne Wohlwend 1:04.644
    16 67 Shea Holbrook 1 kör
    17 31 Tasmin Pepper kiesett
    18 85 Miki Koyama kiesett
  • A W Series bajnoka is kap szuperlicensz pontokat

    A W Series bajnoka is kap szuperlicensz pontokat

    Az idén indult női sorozat, a W Series végső bajnoka is szuperlicensz pontokkal fog gazdagodni, ezáltal is elősegítve egy női pilóta esetleges F1-be kerülését.

    „Ha arról beszélünk, hogy a motorsportok elitjébe – különösen a Forma-1-be – akarunk eljuttatni valakit, akkor ez egy komoly lehetőséget teremthet a nők számára.” – nyilatkozta a témára reagálva a sorozat első embere Catherine Bond Muir.

    A Telegraph értesülései szerint a 2020-as idénytől kezdve a széria bajnoka 12 és 18 pont közötti mennyiségű pontot kaphat a szuperlicenszére.

    Összehasonlítás képen a Formula 2 és az Indycar bajnoka 40, míg a Formula 3, a Formula E és a WEC végső győztese 30, és a Formula 4 gyztese 12 szuperlicensz pontot kap többek között.

    Ahhoz, hogy valaki Forma-1-ben indulhasson 40 ilyen ponttal kell rendelkeznie.

  • A W Series nyertese több pénzt kereshet idén, mint Lando Norris

    A W Series nyertese több pénzt kereshet idén, mint Lando Norris

    Jamie Chadwick több pénzt vihet haza mint Lando Norris, amennyiben megnyeri a W Series bajnokságát idén. Az új formaautós széria célja, hogy több nő mutatkozhasson be magas színvonalon a motorsportokban. A sorozat népszerű lett, jó a pénzügyi helyzetük is és nagyszámú közönség támogatását élvezik.

    Lando Norris mindeközben az első szezonját tölti a Forma-1-ben és a híradások szerint 400.000 fontot keres ezzel a McLarennél. Ezzel szemben Jamie Chadwick 402.000 fontot vihet majd haza.

    Elképesztően pozitív üzenete van annak, hogy komoly pénzeket kaphatnak a női autóversenyzők, és azt mutatja, hogy stabil jövő előtt áll a széria. Catherine Bond-Muir, a sorozat irányítója az Independentnek nyilatkozott:

    „Célunk a versenyzőinket a motorsportok felsőbb kategóriáiba terelni, különösen a Forma-1-be. Ez pedig abszolút komoly változást jelent a nők életében a motorsportok terén. Amennyiben W Series pilóta lesz valaki, az megadja a valós esélyt a Forma-1-re, mert kellenek az itt kapható szuperlicensz pontok ezen előrelépéshez.”

    A női széria sikerességével pedig véget érhet a jó hosszúra nyúlt időszak, mióta nem volt hölgyversenyző a Forma-1-ben.

  • Jüri Vips rajt-cél győzelmet aratott a Silverstone-i főfutamon

    Jüri Vips rajt-cél győzelmet aratott a Silverstone-i főfutamon

    A Red Bull juniorja, Jüri Vips a pole pozícióból tudta megnyerni a Formula 3 első versenyét Silvertone-ban.

    A Hitech GP észt versenyzője jól kapta el a rajtot, azonban már az első köröktől fogva nyomás alatt volt, ugyanis Jahan Dauvala többször is megpróbálta őt megelőzni.

    A hetedik körben virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, miután Frederico Malvestiti autója megállt a célegyenesben. A VSC fázis vége után Vipsnek sikerült maga mögött tartania a Prema indiai pilótáját. A kettejük csatája kapóra jött Marcus Armstrongnak, aki így fel tudott zárkózni mögéjük. Az új-zélandi fiatalnak számos előzést kellett bemutatnia a versenyen, ugyanis az elrontott rajtja miatt a hatodik helyre esett vissza a másodikról.

    Daruvala ezek után kétszer is megpróbálta megelőzni Vipset a Brooklands külső ívén, azonban az észt pilótának sikerült kivédenie mindkét támadást. A második kísérletnél Daruvala lecsúszott az ívről, ami miatt Armstrong meg tudta őt támadni a Luffieldben.

    Raoul Hyman a tizenhatodik körben összetörte az autóját a Brooklands-ben, ami miatt be kellett hívni a pályára a biztonsági autót. A pályabíróknak két kör kellett ahhoz, hogy el tudják takarítani Hyman autóját a pályáról. Ebből következik, hogy a tizennyolcadik körben folytatódhatott a száguldás.

    Daruvala próbálkozott, azonban igazán komoly előzési kísérletet nem nagyon tudott bemutatni. Vips a spielbergi főverseny után Silverstone-ban sem talált legyőzőre, folytatva ezzel remek formáját. Az észt pilóta ezzel a győzelmével még közelebb került a Prema versenyzőihez az összetettben.

    Az észt pilóta mellett Daruvala és Armstrong fértek fel a dobogóra. A negyedik helyen Vips csapattársa, Leonardo Pulcini végzett, megszeretve ezzel idei legjobb eredményét. Roberrt Shwartzman lett az ötödik, miután sikerült megelőznie Christian Lundgaardot. Az orosz pilótáé volt a leggyorsabb versenyben futott kör, azonban ennek ellenére nem nagyon sikerült előzéseket bemutatnia.

    Végül Pedro Piquetnek is sikerült megelőzni Lundgaardot a hatodik helyért. További pontszerzők: Liam Lawson, Jake Hughes és Alex Peroni