Kategória: Formula Sport

  • Interjú Sergio Sette Camarával, akinek Senna a példaképe

    Interjú Sergio Sette Camarával, akinek Senna a példaképe

    A Hungaroringen Sergio Sette Camarával beszélgettünk, aki a McLaren tesztpilótája, és a hétvégét követően a 3. helyen áll a Forma 2-es bajnokságban. A DAMS pilótáját többek között idei szezonjáról és példaképéről is kérdeztük.

    Hogyan írnád le az eddigi évedet?
    Sergio Sette Camara: Ez egy kemény szezon, nincs könnyű dolgom. Volt már olyan szezonom, hogy csak jöttem, beszéltem a srácokkal, kimentem a pályára, és az autó remekül működött. Ez az év nem ilyen. Nem érzem magam otthonosan az autóban, nem fekszik a vezetési stílusomnak. A csapattal sem találtan meg a közös hangot, főleg az elején. Lassan kezd jobb lenni, igaz nem jelentősen, de próbáljuk a legjobbunkat hozni. Kicsit úgy érzem magam, mint egy harcos, mert minden verseny után teljesen ki vagyok merülve, mintha egy csata után lennék. Mondjuk úgy, hogy nem túl sima.
    Lehetett hallani pletykákat a jövődről, melyek szerint Robert Kubica távozhat a Williamstől, és veled pótolnák. Mit választanál? A Forma-1 mezőnyének végét a Williamsszel, vagy egy bajnoki harcot a Forma 2-ben?
    Camara: Hogy megválaszoljam ezt a kérdést, kicsit visszamennék az elejéhez. Én nem hallottam ilyen spekulációkat, és nem hinném, hogy ezeknek lenne bármi alapja. Ott van a csapattársam, Nicholas [Latifi – a szerk.], ő egy Williams [tartalék] pilóta. Ha lenne egy üres hely, nyilvánvaló okokból neki sokkal nagyobb büdzséje lenne hozzá, mint nekem. Nem tudom, hogyan lehetne az az ülés az enyém. Most az F2-re fókuszálok, a legjobbamat adom. Az F1-ben vezetni egy jó lehetőség. Ha egy csapat rosszul teljesít egy évben, feljebb léphet a következőben. Sosem lehet tudni. Volt ilyen például a Sauberrel is, nagyon rosszul ment nekik 2014-ben, de aztán feljavultak. Sosem tudhatod, mi fog történni. Ha van esélyed az F1-re, mindig meg kell próbálnod megragadni. De nem hallottam ezekről [a spekulációkról], nem tűnnek túlságosan valódinak. Ezt csak felejtsük el.
    Gyerekként volt példaképed?
    Camara: Igen, Ayrton Senna a példaképem. Honfitársak vagyunk. Ő nem csak jó sportember, hanem amellett hogy természetesen lenyűgözően teljesített a pályán, új dolgokat is hozott a sportba. Megmutatta, milyen egy profi pilóta, tudta, hogyan kell kommunikálni. Brazíliában is tett intézkedéseket, létre akart hozni egy intézetet, de végül neki nem volt rá lehetősége, így a nővére alapította meg később az Ayrton Senna Intézetet, melyet én is képviselek, a logója ott van az autómon. Sokat elmond róla, hogy a vállán cipelte az országot, bajnoki címekért harcolt és eközben mindig megmutatta a nemzeti zászlót, főleg hogy azokban az években eléggé ingatag volt az ország helyzete. Egy igazi nemzeti hős, és a példaképem.
    Most evezzünk más vizekre. Az idei hivatalos Forma-1-es videojáték nemrég jelent meg. Újítás, hogy bekerült a játékba az F2 tavalyi szezonja is. Így kiválaszthatod magad a játékban, és saját magaddal mehetsz. Kipróbáltad már?
    Camara: Nem, még nem próbáltam ki. Meg akarom venni, de nincs hozzá Playstation 4-em, de meg kell vennem.
    A verseny után 4 hétnyi nyári szünet következik. Mik a terveid?
    Camara: Természetesen visszamegyek Brazíliába, néhány hetet ott fogok pihenni, de aztán elég hamar – augusztus 19-20 körül – visszajövök, és elkezdem a felkészülést Spa-ra.
  • W Series: Powell nyerte az utolsó versenyt, Chadwick a bajnok!

    W Series: Powell nyerte az utolsó versenyt, Chadwick a bajnok!

    Első szezonjának utolsó versenyén van túl a W Series mezőnye Brands Hatch-ben, és persze meg van a női bajnokság első bajnoka is, aki nem más, mint Jamie Chadwick.

    A verseny úgy indult, hogy Jamie Chadwick vezette a bajnokságot, rajta kívül egyedül Beitse Visser volt még versenyben a bajnoki címért, ehhez azonban minimum dobogón kellett végeznie.

    Az első rajtkockából Chadwick indulhatott, mellőle honfitársa, Alice Powell, míg a második sort Esmee Hawkey és Emma Kimiläinen foglalhatták el. Visser az ötödik helyről várta a rajtot, mag Keszthelyi Vivien a 17. rajthelyet szerezte meg a 20 fős mezőnyben.

    Chadwick megtartotta az első helyet a rajt után, míg Hawkey a rajtrácson ragadt, így a többiek, köztük Visser is, azonnal nyertek egy pozíciót.

    A második kör elteltével Miki Koyama egy boxutca áthajtásos büntetést teljesített, a rajtnál való kiugrásért.
    Eközben Hawkey, aki a rajton ragadás után a mezőny legvégére csúszott vissza, megelőzte Keszthelyit és Sarah Bovyt-t és már a 14. helyen haladt.

    Powell eközben nagyon hajtott a hazai győzelemre, 0,3-ra megközelítette Chadwicket.

    A 6. körben azonban Hawkey ismét visszaesett a mezőny legvégére, Bovynak pedig le kellett cserélnie az első szárnyát, így Keszthelyi a 14. helyen autózhatott tovább.

    Powell olyan hirtelen érkezett meg Chadwickre, hogy magával húzta Kimiläinent is és mindketten megelőzték a bajnoki éllovast, aki mögött így már fő ellenfele, Visser volt, mindössze 4 tizedre. Ez az állás azonban továbbra is elegendő volt Chadwicknek a bajnoki címre.

    A 15. körben a biztonsági autó hozta össze a mezőnyt, miután Koyama furcsamód keresztbe fordult a pályán, és el kellett távolítani onnan az autóját. Ekkor Powell-Kimiläinen-Chadwick-Visser-Wohlwend volt a sorrend, Keszthelyi a 14. helyen állt.

    Kevesebb, mint hat perc volt hátra a versenyből, mikor a safety car újra elengedte a mezőnyt, Visser pedig azonnal támadni kezdte Chadwicket, három perccel a vége előtt pedig meg is előzte, de ezzel még mindig Chadwick volt a bajnok, 10 pont előnnyel.

    A futamot végül Powell nyerte Kimiläinen és Visser előtt, Chadwick pedig megtartotta negyedik helyét, ezzel pedig ő lett a W Series legelső bajnoka.

  • Mick Schumacher egy magazin címlapjára került

    Mick Schumacher egy magazin címlapjára került

    Igényes, stílusos fotók készültek Mick Schumacherről, aki a Magyar Nagydíjon első Formula 2-es győzelmét aratta.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher fia a német GQ magazin számára fotózták, és az aktuális lapszám címlapján is ő szerepel.

    https://www.instagram.com/p/B00-AEKIVhi/

    https://www.instagram.com/p/B05kV8VicF4/

    https://www.instagram.com/p/B0-iswSoupY/

  • Hétvégén bajnokavatás lesz a W Series-ben

    Hétvégén bajnokavatás lesz a W Series-ben

    Még csak augusztus van, de a hétvégén máris véget ér egy 2019-es szezon és bajnokavatás is lesz.

    Ráadásul legelső bajnokot avatnak majd Brands Hatch-ben, hiszen a női bajnokság, a W Series legelső szezonja érkezik a végéhez.

    Vasárnap rendezik a szezon hatodik, s egyben utolsó futamát a lányoknak, így az is kiderül majd, hogy lesz a bajnokság első győztese. Erre leginkább a brit Jamie Chadwicknek van esélye, de még versenyben van a holland Beitske Viser is. Kettőjük közt 13 pont a differencia, a versenyen pedig 25 pont szerezhető.

    Ki lesz a bajnok, ha az utolsó futamon…?

    • Chadwick mindenképp bajnok, ha Visser előtt végez
    • Chadwick akkor is biztosan bajnok, ha legalább a dobogón végez
    • Vissernek biztosan a harmadik, vagy annál jobb helyen kell végeznie ahhoz, hogy esélye maradjon a bajnoki címre
    • Visser lesz a bajnok, ha az első helyen végez, míg Chadwick negyedik, vagy rosszabb helyen zár
    • Visser lesz a bajnok, ha a második helyen végez, míg Chadwick a nyolcadik, vagy rosszabb helyen zár
    • Visser lesz a bajnok, ha a harmadik helyen végez, míg Chadwick a tizedik, vagy rosszabb helyen zár

    Egyikük azonban biztosan a W Series legelső bajnoka lesz, ez pedig a hírverésen túl más előnnyel is jár. A bajnok versenyzőnő 500 000 dollárt, azaz kb 145 millió forintot nyer.

    Az összesen 20 versenyzőből (18 + 2 tartalék) azonban 18-an kapnak majd pénzdíjat, így ha senki nem előzi meg a hétvégén Keszthelyi Vivien a pontversenyben, akkor ő is nyer 7500 dollárt, vagyis kb 2 millió forintot.

    Ezen kívül, aki a top 12-ben végez, automatikusan meghívást kap w sa W Series 2020-as szezonjára, amikor már szuperlcensz pontot is lehet majd szerezni a bajnokságban való szerepléssel. Egyelőre akiknek már garantált helyük lehet 2020-ra: Jamie Chadwick, Beitske Visser, Marta Garcia, Alice Powell, Fabienne Wohlwend, Emma Kimiläinen és Miki Koyama.

    Így alakulnak a pénzdíjak:

    Helyezés Pénzdíj (dollárban kifejezve)
    1. hely 500 000
    2. hely 250 000
    3. hely 125 000
    4. hely 100 000
    5. hely 90 000
    6. hely 80 000
    7. hely 70 000
    8. hely 60 000
    9. hely 50 000
    10. hely 40 000
    11. hely 30 000
    12. hely 25 000
    13. hely 20 000
    14. hely 15 000
    15. hely 7 500
    16. hely 7 500
    17. hely 7 500
    18. hely 7 500


    Így áll a pontverseny a szezonzáró futam előtt:

    Versenyző Pontok 
    1 Jamie Chadwick 98
    2 Beitske Visser 85
    3 Marta Garcia 62
    4 Alice Powell 51
    5 Fabienne Wohlwend 41
    6 Emma Kimilainen 35
    7 Miki Koyama 30
    8 Sarah Moore 23
    9 Tasmin Pepper 22
    10 Vicky Piria 16
    11 Caitlin Wood 11
    12 Gosia Rdest 10
    13 Sabré Cook 10
    14 Jessica Hawkins 6
    15 Esmee Hawkey 2
    16 Naomi Schiff 2
    17 Vivien Keszthelyi 1
    18 Shea Holbrook 0
    19 Sarah Bovy 0
    20 Megan Gilkes 0

     

    A hétvége menetrendje, magyar idő szerint:

    Szombat 11.00: Szabadedzés 1
    Szombat 16.40: Szabadedzés 2
    Vasárnap 11.30: Időmérő edzés
    Vasárnap 16.10: Verseny

  • Ghiotto: Nem keresett meg a Toro Rosso

    Ghiotto: Nem keresett meg a Toro Rosso

    Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Toro Rosso kinézte magának az F2-ben versenyző Luca Ghiotto-t, azonban az olasz most tagadta, hogy megkereste volna a faenzai istálló.

    Ghiotto jelenleg a 4. a Forma-2-ben, két győzelme és két poleja van. Eddig egyszer vezetett F1-es autót, 2017-ben Magyarországon, a futam utáni gumiteszteken egy Williamst. A múlt heti Magyar Nagydíjon kapott szárnyra a pletyka, hogy a Toro Rosso listájára most felkerült, de Ghiotto megerősítette, semmiféle megkeresés nem volt, sem tőlük, sem mástól.

    „A Toro Rosso-tól semmilyen telefonhívást nem kaptam” – mondta a Motorboxnak. „Nyilván reménykedem benne, hogy van esélyem, talán valaki tudja, hogy hívni fognak. Az igazság azonban az, hogy senki nem vette fel velem a kapcsolatot, Faenza sem. Abszolút senki.”

  • Guanyu Zhou túl van élete első Forma-1-es tesztjein

    Guanyu Zhou túl van élete első Forma-1-es tesztjein

    A Renault junior Guanyu Zhou számos privát tesztet teljesített a francia istálló 2017-es Forma-1-es autójával.

    A Formula 2-ben versenyző először tapasztalhatta meg, hogy milyen érzés egy Forma-1-es autót vezetni. Az UNI-Virtuosi pilótája a Paul Ricardon és a Red Bull Ringen vihette pályára a Renault 2017-es konstrukcióját. A 20 éves kínai versenyző a két tesztet követően egy harmadik teszten is részt vett Barcelonában a tegnapi nap folyamán.

    Zhou jelen pillanatban a hatodik helyen áll a Formula 2 összetettjében és eddig ő a legeredményesebb újon a szezonban. Pontot szerzett Barcelonában, Monacoban, a Paul Ricardon és Silverstoneban, utóbbi helyszínen pedig még a pole pozíciót is megszerezte.

    A privát tesztek mellett a Renault E20-as modelljét is pályára vihette a hazai közönsége előtt Sanghajban a Kínai Nagydíj versenyhétvégéjén. Júliusban pedig a Goodwood-i Sebességfesztiválon is részt vett. Zhou az első kínai versenyző, aki egy hybrid Forma-1-es autót vezethetett.

    „Eléggé nyilvánvaló céljaink vannak Zhouval, ugyanis szerintünk ő az egyik legtehetségesebb junior versenyzőnk,” – nyilatkozta a Renault Forma-1-es csapatának csapatfőnöke, Cyril Abiteboul. „Eddig nagyon jól teljesít a Formula 2-ben, leszámítva a bakui hétvégét, ahol balesetekbe keveredett. Az összes többi versenyen mindig elérte a kitűzött célját. Ezért is próbálhatta ki az egyik Forma-1-es autónkat. Azonban számára most a Formula 2-es bajnokságban való jó szereplés a legfontosabb.”

    Ha minden a terv szerint alakul, akkor Zhout még több Forma-1-es teszten is autóba ültetheti a Renault.

  • Brawn: Mick Michaelre emlékeztetett engem az ünneplése közben

    Brawn: Mick Michaelre emlékeztetett engem az ünneplése közben

    A Ferrari egykori technikai igazgatója, Ross Brawn szerint a Ferrari junior Mick Schumacher pont ugyanúgy örült a dobogó tetején a győzelemnek, mint a hétszeres világbajnok édesapja, Michael.

    A német Ferrari junior a hungaroringi sprintversenyen szerezte meg első győzelmét a Formula 2-ben. Brawn szerint, amikor Mick a kezeit a magasba emelte a kezeit a pódium ceremónián, pont ugyanolyan volt, mintha az apját, Michaelt látta volna a pódium tetején.

    „Nem voltam a helyszínen, azonban biztos egy megható pillanatnak lehettek szemtanúi a nézők, amikor Mick a magasba emelte a kezeit és nem tagadhatom, az édesapjára emlékeztetett engem,” – mondta Brawn. „Micknek meg kellett harcolnia a győzelemért, nem hibázhatott, ugyanis Matsushita az egész versenyen ott volt közvetlen mögötte. A győzelmét számos balszerencsés futam után szerezte meg, ami jót tehet majd az önbizalmának.

    „Az ifjabb Schumacher teljesítménye felkeltette az össze létező média figyelmét és megmutatta, hogy a Schumacher név még mindig komoly jelentőséggel bír. Micknek még mindig sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy bekerüljön a fiatal versenyzők elitjébe. Azonban a tegnapi győzelem egy fontos pillanata volt ennek a fejlődésnek. Még mindig hosszú út áll előtte, azonban Mick jó úton halad.”

  • Schumacher: Ez a győzelem egy újabb lépés az F1 felé

    Schumacher: Ez a győzelem egy újabb lépés az F1 felé

    A Hungaroringen szerezte meg élete első Formula 2-es sikerét Mick Schumacher, amellyel ismét tett egy komolyabb lépés a Forma-1 felé.

    A hétszeres világbajnok fia a Ferrari Akadémia tagja és a regnáló Formula 3-as Európa Bajnok. A magyar hétvége előtt azonban még csak dobogóra sem tudott állni a Formula 2-ben, emiatt pedig már elkezdtek kételkedni a képességeiben.

    Magyarországon viszont megtört a jég és nem csak a dobogó, hanem a győzelem is összejött a német számára.

    „Csak az idő fogja eldönteni, hogy eljutok-e a Forma-1-be. De ez a győzelem sokat lendített ezen. Hasonló ez a helyzet ahhoz, amikor az F3-ban nyertem Spa-ban, amely egy másik fontos pálya apám számára. Egy lépéssel közelebb kerültem az álmomhoz, de csak a versenyzésre gondolok most. Michael Schumacher fiaként ajtók nyílhatnak meg előttem a Forma-1 felé, de még mindig sokat kell fejlődnöm.” – nyilatkozta a futam után.

  • Armstrong első győzelmét szerezte a hungaroringi sprintversenyen

    Armstrong első győzelmét szerezte a hungaroringi sprintversenyen

    Marcus Armstrong hatalmas előnnyel nyerte meg a Formula 3 sprintversenyét a Hungaroringen. Az új-zélandi versenyzőnek ez volt az első győzelme a sorozatban, ami ne is jöhetett volna jobbkor, mint közvetlen a nyári szünet kezdete előtt.

    A Prema új-zélandi versenyzője a pole-ból rajtolhatott, miután a tegnapi főversenyen őt intették le a nyolcadik helyen. A rajtot követően nagyon agresszívan támadta őt a második helyről rajtoló, Leo Pulcini, azonban Armstrongnak sikerült megvédenie az első helyét.

    A Prema új-zélandi pilótája ezek után ki tudott építeni egy magabiztos előnyt tduott kiépíteni a többiekkel szemben, amit a verseny végéig meg is tudott tartani. Pulcini is egyedül, magányosan autózott az egész versenyen.

    A harmadik helyen autózó Felipe Drugovich lassabb volt az élen álló kettőshöz képest, ami miatt hátráltatta a mögötte autózókat. Azonban hiába Drugovich lassú tempója, a bajnoki éllovas Robert Shwartzman bárhogyan is próbálta megelőzni őt, nem sikerült neki. Azonban a verseny tizenötödik körében az orosz pilóta első szárnya kivágta Drugovich hátsó kerekét, ami miatt defektet kapott és visszaesett.

    Shwartzman sem úszta meg szárazon, ugyanis neki pedig az első szárnya sérült meg, ami miatt a mögötte autózók simán el tudtak menni mellette. Jüri Vips örökölte meg a harmadik helyet, azonban a verseny vége felé elkezdett szenvedni a gumikkal, amit a mögötte autózó Jake Hughes ki is tudott használni és elvette tőle a harmadik helyet.

    Armstrong végül magabiztos, majdnem nyolc másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt Pulcini és Hughes előtt. Az új-zélandi pilóta még a leggyorsabb kört is megfutotta, ami miatt nem 15, hanem 17 pontot zsebelt be.

    A gumikkal küszködő Vips lett a negyedik, a tegnapi verseny győztese, Christian Lundgaard pedig az ötödik helyen ért célba. Yuki Tsunoda lett a hatodik, megelőzve az utolsó két pontszerzőt Jehan Daruvalát és Logan Sergeantet.

    A futam legnagyobb vesztesei Shwartzman és Max Fewtrell. A bajnoki éllovas egy biztos dobogós helyet dobott el magától, ami miatt csökkent az előnye az összetettben. Gewtrell pedig pontszerző helyen haladt, amikor megadta magát az autója.

    A bajnokság a nyári szünetet követően Belgiumban, Spa-Francorchamps-ban folytatódik majd.

  • Mick Schumacher futamot nyert a Formula 2-ben!

    Mick Schumacher futamot nyert a Formula 2-ben!

    Mick Schuamcher a hungaroringi sprintfutamon tudta megszerezni első győzelmét a Formula 2-ben. A német pilótának meg kellett dolgoznia a győzelemért, ugyanis az egész futamon védekeznie kellett Nobuharo Matsushita ellen. A harmadik helyen Sergio Sette Camara ért célba.

    Mick Schumacher vasárnap, a Hungaroringen aratta első F2-es győzelmét. Ráadásul édesanyja Corinna és nővére Gina Maria is a helyszínen volt, így minden bizonnyal még nagyobb volt az öröm.

    Lehet, hogy ezzel Micknek sikerültaz áttörés idén is? Tavaly a Formula 3-as bajnokságban is hasonlóan járt, viszonylag gyenge szezonkezdés után egyszer csak megtáltosodott, olyannyira, hogy sorra nyerte a versenyeket, végül pedig megnyerte a bajnokságot is.

    Első F2-es győzelme minden bizonnyal sok önbizalmat ad most neki.

    “Örülök, hogy végre túljutottam egy balszerencsés perióduson, és persze az is jó, hogy jelentős mennyiségű pontot gyűjtöttem.” – mondta Mick.

    Nem volt pedig könnyű versenye, hiszen Matsushita komoly nyomást helyezett a vállára.

    „Nem volt egyszerű. Folyamatosan próbáltam egy kicsit magam mögött tartani őt, főleg az utolsó szektorban.”

    „Az első kanyar a legkönnyebb, vagy mondjuk úgy, ott volt a legnagyobb esélye Nobunak az előzésre, szóval próbáltam jól venni a kanyarkijáratot az utolsó kanyarnál, és ez elég jól működött.”

    „Aztán elég közel került az egyes kanyarban, mikor DRS-t is használt, de alapvetően én próbáltam óvni a gumijaimat.”

    „Próbáltam elhúzni és kívül kerülni a DRS zónán, de aztán újra a gumijaimra kellett figyelni, hogy ha Nobu megint megérkezik, ami csak idő kérdése volt, legyen még gumim. Őszintén szólva eléggé a határon voltak már az utolsó pár körben.”