Kategória: Formula Sport

  • Alex Albon meglátogatta Juan Manuel Correát

    Alex Albon meglátogatta Juan Manuel Correát

    Alexander Albon tegnap bement a kórházba Juan Manuel Correához.

    Az amerikai pilóta másfél hónapja szenvedett súlyos balesetet Spa-ban. Ő szerencsésen túl élte a katasztrofális ütközést, míg Anthoine Hubert a helyszínen életét vesztette.

    Correát Belgiumból Londonba szállították, ahol is egy darabig komában tartották, majd egy 17 órás műtét keretein belül megmentették a lábait.

    A Formula 2-es versenyző azóta többször is bejelentkezett Instagram oldalán, megköszönte a rengeteg támogatást amit kapott, továbbá részvétét nyilvánított Hubert családjának is.

    Tegnapi posztjában azonban a Red Bull pilótája Alex Albon is szerepel, aki látogatást tett a sérült versenyzőnél. Correa viccesen meg is jegyezte, talált magának egy új ápolót a thai-birt versenyző személyében.

    https://www.instagram.com/p/B3xJdCSByP_/?igshid=11topcig28jkh

  • Vips veszi majd át O’Ward helyét a Super Formulában

    Vips veszi majd át O’Ward helyét a Super Formulában

    A Red Bull junior versenyzője Jüri Vips a következő hétvégén esedékes szuzukai szezonzárón mutatkozhat majd be a Super Formulában.

    A 19 éves Vips még a tavalyi évben csatlakozott a Red Bull pilótaakadémiájához. Az észt versenyző az idei szezonban a Fomula 3-as bajnokságban versenyzett, ahol végül az összetett negyedik helyén zárt, közvetlenül a három Premás versenyző mögött. A fiatal észtnek Ausztriában, Angliában és Oroszországban is sikerült futamot nyernie, azonban még éppen, hogy nincs elég szuperlicensz pontja a Forma-1-hez.

    A Red Bull még nem döntött Vips 2020-as programjáról, azonban az már biztos, hogy az észt versenyző rajthoz fog állni a Super Formula utolsó versenyhétvégéjén Szuzukában. Az észt a Team Mugen autóját fogja vezetni, amivel korábban Daniel Ticktum és Patricio O’Ward is versenyezhetett.

    A kétszeres Makaói Nagydíj győztes Ticktum volt sokáig az energiaitalosok következő nagy reménysége és még az RB15-öst is pályára vihette Bahreinben. Azonban a viselkedése és a Super Formulában nyújtott gyenge teljesítménye miatt a Red Bull végül lapátra tette őt. A brit helyét az IndyLights bajnok O’Ward vehette át a következő három verseny erejéig.

    Mindenki meglepődött. amikor a mexikói a szezon közepén bejelentette, hogy immáron a Red Bull pilótaakadémiájának a tagja. O’Ward a Super Formula mellett még a Formula 2 osztrák versenyhétvégéjén is részt vett az MP Motorsport pilótájaként.

  • Patricio O’Ward is szakított a Red Bullal

    Patricio O’Ward is szakított a Red Bullal

    A tengerentúlon hatalmas tehetségnek tartják a 20 éves mexikói Patricio O’Wardot, nem véletlen, hogy lecsapott rá a Red Bull, noha ez a házasság nem volt hosszú életű.

    O’Ward tavaly megnyerte az IndyCar előszobájának számító IndyLights sorozatot, az idei évet pedig már a nagy sorozatban kezdte. Aztán tavasszal Daniel Ticktum helyére szerezte meg a Red Bull, és a japán Super Formulában indította, emellett a Red Bull Ringen a Formula 2-ben is kipróbálhatta magát.

    Red Bullos pályafutása eddig tartott, miután Helmut Marko elengedte a kezét, hiszen kapott egy remek ajánlatot az IndyCarból, méghozzá a McLarentől.

    „November elején kerülök ki a Red Bull programjából, ugyanis Dr. Helmut Marko felhívott és közölte, hogy van egy lehetőségem az IndyCarra és azt tanácsolta, hogy fogadjam el, mivel szerinte ez az én jövőm. Nagyra becsülöm, hogy ezt mondta nekem.” – mondta a mexikói.

    Azonban a McLaren részéről sem Zak Brown sem pedig a csapat szóvivője nem akart még nyilatkozni az IndyCaros pilótákat illetően.

    Mikor O’Ward csatlakozott a Red Bullhoz, akkor egy esetleges jövőbeni Forma-1-es ülés is kinézett neki, hiszen arra számítottak, hogy megszerzi majd a szuperlicensz pontokat. Időközben azonban az IndyLights bajnoki címét járó pontokat csökkentették, mivel nagyon kevés induló volt a sorozatban. Így a 20 éves versenyző számára távoli lett a szuperlicensz, emiatt pedig nem látták értelmét a folytatásnak.

    „Az FIA a busz alá dobott minket ezzel. Őszintén megvallva, el kell mennem egy olyan sorozatba, ahol pénzt tudok keresni, az F2 nem ilyen. Ha az F1-be nem fogok tudni eljutni, akkor az IndyCarba vágyom. Dr. Marko felhívott, és mondta, hogy nagyon helyzetben vagyok, mivel kevés szuperlicensz pontom van, és nem tud olyan forgatókönyvet, amivel eleget tudnék összegyűjteni. Márpedig szuperlicensz nélkül semmit se tudok csinálni, márpedig ezért írtam alá velük, de végül minden rosszul alakult.” – adott hangot csalódottságának O’Ward.

  • Mick Schumacher felfedte, hogy korábban miért az édesanyja nevével versenyzett

    Mick Schumacher felfedte, hogy korábban miért az édesanyja nevével versenyzett

    Mick Schumacher már hatalmas népszerűségnek örvend a motorsport rajongók körében, pedig még nem is a Forma-1-ben a versenyez. A német most pedig elárulta, hogy a kezdetekben miért az anyja vezetéknevével versenyzett.

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, aki tavaly bajnok lett a Formula 3-ban, jelenleg a Formula 2-es bajnokságban versenyez, gyűjti a tapasztalatot annak érdekében, hogy egy szép napon apja nyomdokaiba léphessen.

    Mick a karrierje elején a népszerűség elkerülése végett, amit a Schumacher név okoz, versenyzett az édesanyja vezetéknevével. A kis Schumi elismerte, hogy ez fontos szerepet játszott a fejlődésében.

    „Azt mondanám, hogy így előnyöm származott belőle,” – mondta a fiatal német az „Irány a Forma-1” nevezetű podcastben. „Mielőtt elkezdtem volna Formula autós versenyzést, mindig az anyukám nevét vagy a „juniort” használtam.

    Emiatt várhatott a hype még magára, ami így utólag visszagondolva egy nagyon jó döntés volt, ugyanis kellő időm volt fejlődni.

    „Amint elkezdtem a Formula autós kategóriákban versenyezni, már az igazi nevemet használtam és az is volt felmatricázva az autóimra. Vajon nagyobb szabadsággal vezethettem, amikor még édesanyám nevével versenyeztem? Nem mondanám. Ha fotók készültek rólam, akkor mindig én voltam az, aki kedvesen rákérdezett arra, hogy mi a helyzet a magánélettel. Ez lehetőséget adott számomra, hogy egyedül tapossam ki a saját utam. Ez rendkívül pozitív volt a számomra.”

  • Az Arden kivonul a Forma-2-ből, a HWA érkezik a helyükre

    Az Arden kivonul a Forma-2-ből, a HWA érkezik a helyükre

    Az év végén távozik a Forma-2-ből az Arden csapata, ahol olyan később F1-be továbblépő pilóták versenyeztek, mint Jolyon Palmer, vagy Sergio Perez. A Christian Horner édesapjának tulajdonában lévő csapat megüresedő helyét pedig jövő évtől a HWA veszi át, akik a Forma-3-ban már idén is képviseltették magukat.

    „Azzal a bővítéssel, hogy immár az F2-ben is indulunk, a motorsportnak még szélesebb palettáját fedjük le, ott vagyunk a Formula-E-ben, a DTM-ben és a GT versenyzésben is” – nyilatkozta a bejelentés után Ulrich Fritz a HWA képviseletében.

    Az Arden vezetője, Garry Horner pedig így kommentálta a történéseket: „Az Arden sikeres bő 20 évet tudhat maga mögött a Forma-1 alatti legmagasabb kategóriában. Úgy döntöttünk, kilépünk a szériából, hogy más lehetőségek után nézzünk. Nagyon élveztük az F2-ben eltöltött időt, és talán egy nap még visszatérünk. Soha ne mondd, hogy soha.”

  • Ghiotto befejezheti a formula autós karrierjét az év végén

    Ghiotto befejezheti a formula autós karrierjét az év végén

    Luca Ghiotto azt tervezi, hogy befejezi a formula autós karrierjét, hogy teljes mértékben a hosszútávú versenyzésre összpontosíthasson. Az olasz pilóta az előző hétvégén Fujiban versenyezhetett életében először a WEC-ben.

    A Formula 2-ben versenyző Ghiotto – aki a Team LNT Ginetta csapatában mutatkozhatott be a hétvégén – elmondta, hogy ezentúl inkább a sportautózásra szeretne koncentrálni.

    „Négy év Formula 2-ben való versenyzés után itt az ideje egy jó lehetőséget találnom, különben valami más után kell, hogy nézzek,” – mondta Ghiotto. „Többek között ezért is vagyok itt Fujiban, ugyanis szeretem ezt a szériát és ez egy jó lehetőség a számomra. Ezek közé a lehetőségek közé sorolnám a DTM-et is, azonban tudom, hogy oda nagyon nehéz bekerülni. A japán Super GT viszont nem lehetetlen, szóval miért ne mehetnék oda?”

    A 24 éves olasz, akinek már csak egy versenyhétvégét kell majd teljesítenie a Formula 2-ben Abu Dhabiban, többek között olyan szériák után mutatott érdeklődést, mint a TCR vagy a GT3-as kategóriák. Az olasz fiatal azt sem zárta ki, hogy egynél több szériában fog majd versenyezni a 2020-as szezonban.

    „Bármire nyitott vagyok, ha a sportautózásról van szó. Professzionális versenyzővé szeretnék válni, ugyanis a későbbiek folyamán ebből szeretnék majd megélni. Úgy néz ki, hogy nem lesz ütközés azon szériák között, amikben szeretnék majd versenyezni, szóval az sem kizárt, hogy egyszerre több szériában is részt fogok venni.”

    A WEC következő versenyét a következő hónapban rendezik majd Sanghajban. Ghiotto tovább folytatja munkát a csapattal és saját elmondása szerint az idei WEC szezonban még egyszer-kétszer biztosan versenyezhet majd. A ötös rajtszámú autó – amit Ben Hanleyvel és Egor Orudzhevvel oszt meg – a negyedik helyen haladt Fujiban, amikor a bal első fékbetét tönkrement, miközben Hanley vezette az autót. A hibás fék miatt sok időt kellett ácsorogniuk a boxban, ami miatt végül a tizenegyedik helyen rangsorolták őket a kategóriájukban.

  • Correa először szólalt meg nyilvánosan a balesete óta!

    Correa először szólalt meg nyilvánosan a balesete óta!

    Juan Manuel Correa először jelentkezett be az Instagram oldalán a Belga Nagydíjon történt baleset óta. Az amerikai fiatal többek között a balesetről, a lelki állapotáról és rehabilitációjáról is beszélt.

    Correa a Formula 2 belga sprintversenyén keveredett bele abba a balesetbe, ami a 22 éves Anthoine Hubert életébe került. Az amerikai versenyző jobb lába olyannyira megsérült, hogy az orvosok még az amputáció gondolata is felmerült. Azonban Correa nemet mondott az amputációra és bevállalta a 17 óra hosszás műtétek, ami végül sikeres lett és most már biztonságban van a jobb lába.

    Az amerikai versenyzőre már csak egy műtét vár, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor már novemberben megkezdheti a rehabilitációját, ami körülbelül egy évig fog majd tartani. Correa nem győzte megköszönni azoknak a szurkolóknak, akik támogatták őt, jókívánságokat küldtek neki és vele voltak az elmúlt öt hétben.

    A Sauber Junior Team by Charouz pilótája részvétet nyilvánította Hubert családjának és elmondta a véleményét a balesetről. „Még nem volt alkalmam nyilvánosan megtenni, de most megteszem és részvétet szeretnék nyilvánítani Anthoine családjának,” – mondta Correa. „Ez mindenki száméra egy hatalmas sokk, ugyanis nem gondolná az ember, hogy akár ilyen kimenetelű balesetek is megtörténhetnek. Nagyon örülök annak, hogy itt lehetek, habár tisztában vagyok vele, hogy a rehabilitáció nagyon sok időt fog majd igénybe venni.”

    Correa bejelentkezését pedig az alábbi linken megtekinthetitek:

    https://www.instagram.com/p/B3XZ5RVB_fP/

  • F1-es betétfutammá válhat a W Series

    F1-es betétfutammá válhat a W Series

    Forma-1-es betétfutammá válhat 2020-ban a W Series, noha csak a dél-amerikai helyszíneken, az Egyesült Államokban és Mexikóba. Legalábbis egyelőre.

    A kifejezetten nők számára létrehozott formaautós versenysorozat második szezonját kezdi meg jövőre.

    „Az FIA-tól kapott komoly támogatásnak köszönhetően a Forma-1 kész együttműködni velünk a saját platformjukon is.” – mondta David Coulthard, a bajnokság tanácsadója Leaders Week London nevű eseményen. „Lépésről lépésre kell haladnunk az anyagi korlátok miatt, de nagyon reméljük, hogy bejelenthetjük majd, hogy ott leszünk pár nagydíjhétvégén a közeljövőben.”

    Arra a kérdésre, hogy a 2020 október 25-i austini és november 1-i mexikói hétvégék szóba jöhetnek-e, a Reutersnek Coulthard így felelt: „Logikus és nagyszerű lehetőség lenne.”

    „Semmi nincs még eldöntve, de amit javasoltak, az nekem abszolút tetszik.”

    Két olyan versenyhétvégéről van szó, amely ütemtervében van szabad hely új betétfutamnak, mivel oda nem kíséri el a Forma-1-et sem a Formula 2, sem a Formula 3.

    Coulthard hozzátette, hogy az olyan állami finanszírozású F1-es futamok is érdekesek lehetnek számukra, mint például az Ausztrál Nagydíj Melbourne-ben.

    „Ezek motorsport fesztiválok. Legyen szó túraautóról, vagy Forma-1-es autókról, ők mindenféle motorsportot elérhetővé akarnak tenni, mert így szélesebb körben foglalkoztatja a közönséget.”

  • De Vries több F1-es csapattal is tárgyalt

    De Vries több F1-es csapattal is tárgyalt

    Nyck de Vries azt mondja, számos Forma-1-es alakulattal egyeztetett a 2019-es évad során, de el kellett fogadnia, hogy nem voltak megnyíló lehetőségek.

    A holland a Formula E 2019/20-as szezonjában szerepel majd a Mercedesszel Stoffel Vandoorne oldalán, aki már második szezonját kezdi majd a sorozatban.

    De Vries, aki múlt hétvégén biztosította be Formula 2-es címét Szocsiban, elárulta, hogy folytatott tárgyalásokat, de tudja, realitása nem volt annak, hogy versenyülést szerezzen.

    Több beszélgetésem is volt [a csapatokkal], de egyszerűen nem volt elég mozgás.” – mondta a Ziggo Sportnak – „Mindenki többé-kevésbé maradt, ahol volt. Persze, a Forma-1 egy álom, de a jelenlegi helyzetben ez nem volt reális.”

    De Vries azt is hozzátette, a Formula E jelenleg a legjobb lehetőség, hogy folytassa pályafutását, hiszen rengeteg gyártó vesz részt a sorozatban.

    „Szerintem ez karrierem eddigi legjobb lépése. Hálás vagyok a Mercedesnek a lehetőségért. Az elmúlt években a Formula E lett az egyik legnagyobb sorozat a Forma 1-en kívül, hét vagy nyolc gyártóval.”

    „A Mercedesnek négy autója van, ami a világ minden részén versenyez: kettő az F1-ben, kettő az FE-ben. Most enyém az egyik. Ráadásul, tavaly is már dolgoztam a Mercedesnél, mint szimulátor-versenyző, és ezt folytatni is fogom.”

    A 24 éves versenyző megjegyezte, nem frusztrált amiatt, hogy nem került be, hiába nyerte meg a legrangosabb nevelőszériát.

    „Az elmúlt öt évben minden bajnok bejutott az F1-be, tavaly pedig az első három. Mégis, nincs garancia arra, hogy ez mindig így lesz, tudtam ezt. Nem tudom ezt befolyásolni, tehát nem aggódhatok emiatt.”

  • Túlesett a lábát megmentő műtéten Correa, az orvosok bizakodóak

    Túlesett a lábát megmentő műtéten Correa, az orvosok bizakodóak

    Juan Manuel Correa állapotáról újabb közleményt adtak ki, ám ezúttal maga a versenyző is „megszólalt”.

    17 órás műtéten van túl az F2-es versenyző, az orvosoknak egy komplikált beavatkozást kellett elvégezniük. Az elkövetkezendő 48-72 óra kritikus volt Correa számára, és csak az idő letelte után tudott a stáb valóban megbizonyosodni a műtét kimeneteléről.

    Csütörtökön, a fent említett idő leteltével már kijelenthető a beavatkozás sikeressége, ám a pilótát továbbra is fokozott megfigyelés alatt tartják. A műtét során a vártnál több csontanyagot távolítottak el, és a vérerekkel felmerült problémákat is meg kellett oldaniuk, ám ennek ellenére elégedett a stáb. Két hét múlva a londoni kórházban, ahol az amerikait ápolják újabb műtét fognak végrehajtani a sérültön, ám az már nem lesz ennyire komplikált.

    A számítások szerint akár 6 hét múlva elhagyhatja a kórházat, ám a felépülése egy hosszú utat fog felölelni, a következő évben fizikoterápiás kezelés és korrekciós műtétek várnak majd Correa. A cél természetesen az, hogy teljesen tudja használni jobb lábát és bokáját.

    A baleset óta először, a közlemény a pilóta szavait is tartalmazza, amiben megköszöni az embereknek az üzeneteket és a támogatást.

    ,,Az elmúlt néhány hét nagyon nehéz volt, nehezebb, mint bármi amivel eddig fizikálisan és mentálisan szembe néztem életem során. Tisztában vagyok azzal, hogy a jövőm attól függ, mennyire fognak helyrejönni a lábaim, különösen a jobb állapota kérdéses, a rehabilitáció tehát nagyon-nagyon hosszúra fog nyúlni. Még fel kell dolgoznom azt, ami történt és ami történik. Szeretném megköszönni mindenkinek azt, hogy így vagy úgy támogatottak és drukkoltak nekem. Hálás vagyok azért a gondoskodó és aggódó üzenetekért amiket kaptam. Teljes szívemből köszönöm mindnyájatoknak, tisztában vagyok azzal, hogy a sok bátorítás és pozitivitás amit küldtetek, segít.”