Kategória: Formula Sport

  • A F1 tulajdonosa az IndyCar megvételére pályázott?

    A F1 tulajdonosa az IndyCar megvételére pályázott?

    Mi is beszámoltunk róla múlthéten, ahogy Roger Penske sokkolta a motorsport világát azzal, hogy megvette az IndyCart.

    Az Auto Motor und Sport értesülései szerint azonban a Forma-1 jelenlegi tulajdonosa, a Liberty Media is a potenciális vevők között volt. Igaz aztán végül elveszett az érdeklődés, mert nem akartak licitháborúba keveredni Penskével.

    A hírt egyébként az Associated Press is megerősítette: „Egy Libertyhez közel álló személy szerint a cég nem adta meg a kezdő árat, vagyis 250 milliót.”

  • Vips rajt-cél győzelemmel hangolt a főversenyre Makaóban

    Vips rajt-cél győzelemmel hangolt a főversenyre Makaóban

    Jüri Vipset senkinek sem sikerült megállítania, ugyanis az észt fiatal rajt-cél győzelmet aratott a Makaói Nagydíj kvalifikációs futamán, ami a vasárnapi főverseny rajtrácsáról döntött.

    Az észt pilótát az idei Formula 3-as bajnok, Robert Shwartzman követte és a dobogó legalsó fokára Christian Lundgaard állhatott fel, miután sikerült megelőzni Callum Ilottot.

    Vips reülőrajtot vett, így Shwartzmannak szinte esélye sem volt arra, hogy már a rajtnál átugorja őt. Az élen haladó kettős mögött Lundgaardnak azonban sikerült lerajtolnia a harmadik helyről rajtoló Illotot. A dán ezt követően a Prema orosz versenyzője mögé sorolt be.

    A mezőny azonban nem úszta meg baleset nélkül a versenyt, ugyanis már az első kanyarban kitört a káosz, ugyanis Daniel Ticktum megpörgette az indiai Arjun Mainit, akinek az autójába még Jake Hughes és Enaam Ahmed is nekiment. Se Hughes, sem pedig Ahmed nem tudták elkerülni az ütközést. A másik két Premás, Marcus Armstrong és Frederic Vesti rajta vesztettek a baleseten, ugyanis mindketten beragadtak az összetört autók mögé, miközben a fél mezőny el tudott menni mellettük. A baleset legnagyobb nyertese pedig Enzo Fittipaldi volt, aki a harmincadik helyről rajtolt és az első kör végén már a tizenötödik helyen haladt.

    Amikor a baleset miatt érvénybelépő biztonsági autós fázis véget ért, az újonc Richard Verschoor tovább folytatta nagyszerű szereplését és elkezdte támadni Ilottot. Alessio Lorandinak és David Schumachernek is sikerült bekerülnie a top 10-be, azonban utóbbinak ki kellett állnia a boxba, ami miatt visszaesett a mezőny legvégére.

    Shwartzman tovább üldözte az élen haladó Vipset. Az orosz versenyző sikerült 1,8-ról 1,1 másodpercre faragnia a hátrányát a Hitech GP versenyzőjéhez képest. Azonban Vips felébredet és a következő körben meg is futotta a verseny leggyorsabb körét, hogy elvegye orosz vetélytársa kedvét a támadástól.

    Eközben Verschoor már Ilott sarkában volt, ami miatt holland pilóta a célegyenesben használhatta a DRS-t, aminek segítségével végül sikerült megelőznie a Sauber Junior Team by Charouz brit versenyzőjét.

    A kockás zászló előtt azonban még volt egy kisebb baleset: Felipe Drugovich mérte el a Lisboa kanyar féktávját és csúszott bele a falba. A brazil versenyző sértetlenül szállt ki az autójából, azonban számára a verseny véget ért.

    Vips végül zavartalanul autózhatott és sikerült elsőként átszelnie a célvonalat a Guia Circuit-en Shwartzman és Lundgaard előtt. A negyedik helyen az újonc Verschoor, az ötödiken pedig Ilott végzett. További sorrend: Logan Sargeant, Alessio Lorandi, Ferdinand Habsburg, David Beckmann és Leonardo Pulcini.

    Ez azonban csak a kvalifikációs verseny volt, a főversenyt holnap reggel, magyar idő szerint 8:30-kor kezdődik majd. A kvalifikációs verseny eredménye alapján fogják majd elfoglalni a versenyzők az őket megillető rajtpozícójukat. Vajon ki emelheti majd a magasba a 66. Makaói Nagydíj győztesének járó trófeát?

    Végeredmény:

     

     

    Versenyző Csapatnév
    1 Jüri Vips Hitech Grand Prix
    2 Robert Shwartzman SJM Prema Theodore Racing
    3 Christian Lundgaard ART Grand Prix
    4 Richard Verschoor MP Motorsport
    5 Callum Ilott Sauber Junior Team by Charouz
    6 Logan Sargeant Carlin Buzz Racing
    7 Alessio Lorandi Trident Motorsport
    8 Ferdinand Habsburg ART Grand Prix
    9 David Beckmann Trident Motorsport
    10 Leonardo Pulcini Campos Racing
    11 Keyvan Andres HWA RACELAB
    12 Lukas Dunner MP Motorsport
    13 Hon Chio Leong Jenzer Motorsport
    14 Enzo Fittipaldi Sauber Junior Team by Charouz
    15 Sebastian Fernandez ART Grand Prix
    16 Yuki Tsunoda Hitech Grand Prix
    17 Marcus Armstrong SJM Prema Theodore Racing
    18 Frederik Vesti SJM Prema Theodore Racing
    19 Andreas Estner Jenzer Motorsport
    20 Liam Lawson MP Motorsport
    21 Sophia Floersch HWA RACELAB
    22 Max Fewtrell Hitech Grand Prix
    23 Oliver Caldwell Trident Motorsport
    24 Alessio Deledda Campos Racing
    25 David Schumacher Sauber Junior Team by Charouz

     

     

     

  • Habsburg a Remusszal az oldalán vág neki Makaónak

    Habsburg a Remusszal az oldalán vág neki Makaónak

    Habsburg Ferdinánd megérkezett a 66. Makaói Nagydíj helyszínére, és készen áll rá, hogy a REMUS Performance Sport Exhausts támogatásával célba vegye az F3 Világkupa dobogóját.

    A 22 éves pilóta, aki még nem vezette versenykörülmények között a 2019-es Formula 3-as autót, amelyben hamarosan Makaó utcáin köröz majd, kiemelt partnerségi megállapodást kötött az osztrák prémium sportkipufogó-rendszer gyártó vállalattal a Formula 3-as versenynaptár legizgalmasabb és leglátványosabb eseményére, és készen áll rá, hogy szembeszálljon a kihívással.

    “Megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen rangos osztrák márka nevét viselhetem a versenyautómon, az overallomon és a sisakomon,” mondta el Habsburg. “A REMUS neve az évek során összeforrt számos top csapat, versenyző és bajnokság nevével , és midig is szerettem volna részese lenni ezen örökségnek”

    A REMUS a DTM versenysorozat főtámogatói közé tartozik, ahol Habsburg az idei év folyamán az R-Motorsport színeiben egy Aston Martin Vantage DTM autóval állt rajthoz.

    Eredményes bemutatkozó szezonja arra enged következtetni, hogy fényes jövő áll előtte a bajnokságban, azonban nem tudta megállni, hogy ne térjen vissza az F3-as futamra melynek megnyeréséhez oly közel került 2017-ben.

    “Amikor karnyújtásnyira kerülsz a győzelemtől, egyszerűen nem tudsz túllépni rajta. Ha nem próbálkozom meg újra, a makaói győzelem örök tüske marad számomra, és nem szeretnék ezzel a tudattal élni. Egy éves kihagyás után van némi pótolnivalóm, elsősorban azért mert az új F3-as autó más mint amivel tavaly versenyeztem, de minden tőlem telhetőt megtettem azért, hogy felkészüljek az előttem álló kihívásra.”

    A 2019-es FIA Formula 3 autó leginkább a korábbi GP3-as autókra hajaz, azonban jóval nehezebb elődjénél, a makaói speciális körülmények miatt megnövekedett leszorítóerő pedig nagyobb tapadást nyújt a versenyzők számára a gyors kanyarokban. Az idei évben bevezetésre került DRS is újdonságnak számít, de az még egyelőre kérdéses, mennyi előnyt jelent ez előzés szempontjából a szűk utcai pályán.

    “A valenciai hivatalos teszten már vezettem az autót, és bár az özönvízszerű esőzés nem könnyítette meg a dolgomat, mégis jó volt valamennyire kiismerni az autót,” magyarázta Habsburg. “Emellett jó volt együtt lenni az ART csapattal – úgy érzem, remek hét áll előttünk. A siker kulcsa a Pirelli gumik kezelésében rejlik. Az időmérő edzés mindig is kulcsszerepet játszott Makaóban, és úgy tűnik idén ez még nagyobb kihívást jelent majd mind a versenyzők, mind a csapatok számára.”

    Habsburg kihasználva másik osztrák partnere, az AVL által nyújtott lehetőséget, annak csúcstechnológiájú szimulátorában, valamint az ART saját szimulátorában készült a versenyre. Itt az adatok elemzése és a szakértő segítségnek köszönhetően még jobban kiismerhette az autót, amellyel hétvégén rajthoz áll majd.

  • Elemzés: Latifi lehet az egyetlen F1-es újonc jövőre, de mi történik a többiekkel?

    Elemzés: Latifi lehet az egyetlen F1-es újonc jövőre, de mi történik a többiekkel?

    Az már szinte közhely, hogy ha valaki a Forma-1-be akar kerülni, a legjobbak között kell lenni. Persze ez még nem elég, szerencse is kell hozzá. Alkalomadtán pedig a gyári támogatás sem árt.

    Ez magában foglalja azt, ami számtalan tehetséges pilóta F1-es karrierjét pecsételte meg: nincs elég hely mindenkinek. Hiába teljesít valaki erőn és autón felül, lehet, hogy kiszorul a mezőnyből. Így járt Pascal Wehrlein, Esteban Ocon, és úgy néz ki, Nico Hülkenberg is az elmúlt években.

    Különösen igaz ez a most feltörekvő fiatalokra, akiknek rendkívül nehéz már a bekerülés is. Jövőre úgy néz ki, mindössze egy újonc, Nicolas Latifi lesz a mezőnyben. És akinek nem jut hely? Rájuk mi vár?

    Partvonalon

    Először is ott vannak azok a helyek, amik kissé láthatatlanok, de mégis az F1-hez tartoznak: a tesztpilóták. Gutierrez, Buemi, Wehrlein, de emlékezhetünk, hogy Vergne és Kvjat is ilyen helyzetben kötött ki. Vagy voltak régebben a „világ legjobb tesztpilótája” címért versenygők, mint a GPDA-elnök Alex Wurz, Pedro de la Rosa, Marc Gené vagy Luca Badoer.

    Persze, így sincs sokkal több hely, ezért a kihullott versenyzők kénytelenek voltak egy „másodrendű” sorozat után nézni. Ha körülnézünk a WEC-ben, rengeteg volt F1-es pilóta neve sejlik fel, és elmondható, hogy ez volt az a sorozat, ami – főleg Le Mans presztízse miatt – a legnagyobb húzóerővel rendelkezett az Forma-1 után.

    Azonban az elmúlt években megváltozott a tendencia, merre veszik az irányt az ígéretes versenyzők, akik szimplán rosszkor voltak rossz helyen.

    Az új irány

    A válasz a Formula E. Amikor elindult a sorozat, a versenyzők jó része a WEC-ből áramlott át. Sokan közülük a királykategóriából már kibukott pilóták (Alguersuari, di Grassi, d’Ambrosio) voltak. Volt, aki megtartotta mindkét ülést (Buemi, Vergne), előbbinek bajnoki címébe is került a két sorozat ütközése 2017-ben.

    Kétségkívül a F1 közelébe jutni jelenti a legnagyobb kihívást. Nem csoda, hogy az eddigi összes FE bajnok indult már királykategóriás versenyen, és alig találni olyan indulót, aki eredetileg nem a Forma-1-től fordult volna vissza.

    Ha az elmúlt két évet nézzük, az Formula E-ben debütáló pilóták közül, csak Alexander Sims, Nico Müller, Gary Paffett, Nyck de Vries és James Calado, nem indult F1-es versenyen. Kicsit más a kép, ha azt nézzük, hogy Calado teljesített szabadedzést 2013-ban a Force Indiával, Paffett volt a McLaren tesztpilótája, és csak Hamilton érkezése ütötte el a versenyüléstől 2007-ben.

    Nyck de Vries pedig F2-es bajnoki győzelme (és többéves tesztpilótai tapasztalata) után volt kénytelen az F1 körein kívül munkát keresni. És ha „több évnyi” tehetséges pilóta máshol köt ki, az Forma-1 elveszíthet valamit a presztízséből.

    Veszélyben a királykategória?

    De Vries érkezésével az FE már elkezdte hangoztatni, hogy látszik, már az elektromos sorozat is cél a fiatal pilóták számára, ez azonban még nem teljesen felel meg a valóságnak.

    A fiatal holland nem véletlenül igazolt a Mercedes FE csapatához, hanem tudatosan a kapcsolatok miatt. Toto Wolff többször nyilatkozott úgy, még nyílhat előtte lehetőség az F1-be, és valószínűleg ez a pilóta távlati célja is.

    A Formula E még nem nőtt az F1 szintjére vonzerőben a fiatal pilóták számára, de az új radikális szabályok talán éppen azért születhettek meg, mert a nagycsapatok is belátták, hogy ennek elejét kell venni. Ha pedig az F1 is vonzóbb lesz, talán megfékezheti a Formula E térnyerését.

  • Button és Alonso is Bathurst „radarján van”

    Button és Alonso is Bathurst „radarján van”

    Mindkét F1-es világbajnok, Jenson Button és Fernando Alonso is ott lehet a jövő évi versenyen Ausztrália egyik legjobb pályáján. A duó – korábbi versenytársaik, Nico Rosberg és Rubens Barrichello mellett – meghívást kap a Mount Panorama-n megrendezésre kerülő S5000-es versenyre.

    A keddi nappal kezdődő háromnapos esemény több versenyt is magába foglal, többek között az új formaautók, az S5000-es gépek is pályára gurulnak. A V8-as meghajtású gépek első versenyére még szeptemberben került sor Sandownban.

    Buttonnek nem ez lenne az első szereplése ott formaautóval. Ugyanis egy bemutató keretein belül már megtett néhány kört a Mount Panorama körül még egy McLarennel a 2012-es szezon előtt.

    Az Australian Racing Group igazgatója, Matt Braid reméli, a téli, december 4-6-os dátum lehetővé teszi számára, hogy olyan híres pilótákat (pl. Button) csábítson a versenyre, akik év közben nem érnének rá.

    Az esemény célja, hogy nemzetközi figyelem célpontjában Bathurst álljon. Eddig kevés lehetőség volt a nemzetközi versenyzők számára, hogy Ausztrália legjobb pályáján versenyezhessenek. Főleg nem abban az autóban, amit saját sorozatukban vezetnek.

    A sok kategória, és az időpont azt jelenti, hogy a Bathurst International  [verseny”hétvége” hivatalos elnevezése – a szerk. ] a nemzetközi porond résztvevőit méri majd össze Ausztrália legjobbjaival.”

    A kontinens leggyorsabbjainak tartott S5000-es autók ráadásul a 6,2 km-es pálya körrekordjára is veszélyesek lehetnek.

    Úgy érzem, nagyon jó időre lesznek majd képesek” – mondta John Bowe, a Bathurst 1000 km-es kétszeres győztese – “Nagyon gyors autókról van szó. A motorerejük és a kezelhetőségük van olyan jó, hogy ne legyen kétség afelől, hogy megdől majd a körrekord.”

    Az esemény része lesz egy 500 km-es TCR futam is, melyre a világ minden tájáról hívtak meg csapatokat. Andy Priaulx, aki már versenyzett ott, így újra lehetőséget kap, hogy visszatérjen a pályára.

    Bathurst az egyik legjobb helyszín a világon. Mintha Spa és Makaó keveréke lenne. Jó emlékeim vannak onnan, és biztos vagyok benne, hogy izgalmas lesz a verseny.

    Ez az esemény azt jelenti, hogy most először egy naptári éven belül öt nagyobb esemény is lesz a pályán. Például többek között a 12 órás és az 1000 km-es hosszútávú versenyekre kerül majd sor.

  • Sophia Flörsch újra rajthoz fog állni a Makaói Nagydíjon

    Sophia Flörsch újra rajthoz fog állni a Makaói Nagydíjon

    Sophia Flörsch is részt fog venni a 66. Makaói Nagydíjon az idei hónapban annak ellenére, hogy a tavalyi versenyen egy óriási balesetet szenvedett, amiben súlyos hátsérüléseket szenvedett el.

    Mindenki azt hitte, hogy a német versenyzőnő karrierje megpecsételődött az egy évvel ezelőtti Makaói Nagydíjon, miután egy óriási baleset következtében még a pályáról is kirepült Flörsch autója. A német pilóta súlyosabban megsérült a balesetben, azonban nagyon rövid időn belül fel tudott gyógyulni sérüléseiből és az idei szezonban már versenyzett is a Formula Regional Championshipben.

    Flörsch nemrégiben pedig a Formula 3 évzáró tesztjén is részt vett Valenciában, ahol a HWA csapatának egyik autóját próbálgathatta a Circuit Ricardo Tormon. A német pilóta a súlyos balesete ellenére döntött úgy, hogy ismét rajthoz fog állni a nagy múlttal rendelkező makaói versenyen. A hírt az Instagram oldalán jelentette be.

    „Idén is versenyezni fogok Makaóban,” – írta Flörsch az Instagram oldalán. „Nagyon boldog vagyok, hogy végre elárulhattam nektek ezt srácok. A 66. Makaói Nagydíjon a HWA csapatának színeit fogom majd képviselni. Számomra mindig is egyértelmű volt, hogy vissza akarok térni erre a helyszínre és ez meg fog történni, ami fantasztikus!

    „Érdekes lesz, ugyanis mindössze egy alkalommal vezethettem az FIA Formula 3-ban használatos autót esős körülmények között. Alig várom már, hogy autóba ülhessek, hogy tanuljak és minden egyes kört élvezhessek, amit ezen a pályán fogok megtenni.”

    A német versenyzőnő eredeti Instagram bejegyzését itt tekinthetek meg:

    https://www.instagram.com/p/B4VRprBCl75/

     

     

  • Glock szerint Schumacher jól teszi, hogy nem megy egyből az F1-be

    Glock szerint Schumacher jól teszi, hogy nem megy egyből az F1-be

    Timo Glock megdicsérte Mick Schumachert, amiért rászánja az idejét arra, hogy teljes mértékben felkészüljön a Forma-1-re.

    Amíg mostanában rengeteg fiatal újonc mutatkozott be a száguldó cirkuszban, a hétszeres világbajnok fia valószínűleg a következő szezonban is a Formula 2-es bajnokságban fog versenyezni.

    Az ex F1-es Glock a német Focus magazinnak ezt nyilatkozta az ifjabb Schumacherről: „Tisztán versenyzési szempontból, nagyon is támogatom őt. Minden egyes dolgot óvatosan közelített meg, nem vetette bele magát egyből, hagyott magának kellő időt, ami nagyon fontos,” – véli a DTM-ben versenyző német pilóta.

    „Biztos vagyok benne, hogy Mickben megvan a kellő potenciál ahhoz, hogy megállja a helyét a Forma-1-ben, ugyanis az autóban képes elvégezni ugyanazt a munkát, mint bármelyik másik versenyző. Már az első Forma-1-es tesztjén megmutatta, hogy képes a többiek tempóját autózni.”

    Azonban Mick jelen pillanatban csak a tizenkettedik helyen áll a Formula 2-es bajnokságban, ami azt jelenti, hogy fejlődnie kell neki, ha meg akarja szerezni a Forma-1-es szuperliszenszt. Azonban Glock megvédte a 20 éves német fiatalt. „Még az alsóbb szériákban is fontos a bajnoki cím szempontjából, hogy melyik csapatnál versenyzel. Micknek nagyon nehéz dolga van, ugyanis úgy kell folyamatosan jó eredményeket hoznia, hogy a neve miatt a sajtó minden egyes lépését figyelemmel követi.”

  • Mick Schumacher: Vettel számomra olyan, mint édesapám neki

    Mick Schumacher: Vettel számomra olyan, mint édesapám neki

    Nem is olyan régen vált hivatalossá, hogy Mick Schumacher csatlakozott a Ferrari junior akadémiájához. Ezzel a lehetőséggel pedig olyan versenyzőkkel kerülhetett szorosabb kapcsolatba, mint például Sebastian Vettel vagy Charles Leclerc. Azt pedig nem el sem kell mondani, hogy a négyszeres világbajnok tanácsai hasznosak voltak az ifjabb Schumacher számára.

    Mick a tavalyi évben bajnok lett a Formula 3-ban és az idei szezonban már a Forma-1 előszobájában, a Formula 2-ben bontogatja szárnyait a Prema csapatának versenyzőjeként. Amikor az olasz istálló pilótaakadémiája mellett döntött, minden egyes embernek az jutott elsőnek az eszébe, hogy újra egyesült a Schumacher és a Ferrari neve, különösen azután, hogy az édesapja öt világbajnoki címet és 72 győzelmet szerzett a Scuderia színeiben a száguldó cirkuszban.

    A fiatal német ugyanakkor elmondta, hogy nyomós oka volt a Ferrarihoz csatlakozni annak ellenére, hogy a Mercedesszel is szoros kapcsolatban állt. „Csakis kizárólag a történelem miatt választottam a Ferrarit,” – nyilatkozta az ifjabb Schumacher. „Eddigi karrierem során egy év kivételével minden egyes szezonban olasz csapatok színeiben versenyeztem. Ez egy nagy család és nagyon jó érzés itt lenni, ugyanis tagja lehetsz a Ferrari hatalmas családjának.”

    Sebastian Vettel 2015-ben csatlakozott a Maranellóiakhoz és még mindig náluk versenyez. Valójában, a hétszeres világbajnok fia szoros kapcsolatban áll a négyszeres világbajnok honfitársával, ugyanis Vettel a fiatal német a mentora. „Maximális szinten tisztelem őt, rengeteget beszélünk a motorsportról. Próbálom megfogadni a tanácsait és alkalmazni is őket a pályán, ugyanis nyilvánvalóan sokkal több tapasztalattal rendelkezik, mint én,” – folytatta a német fiatal.

    Legutoljára 2007-ben fordult elő, hogy együtt beszéljenek a Schumacher-Vettel párosról. Akkor Mick édesapja, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher vette a szárnyai alá az akkor még újoncnak számító Vettelt. Ők ketten képviselték Németországot a Bajnokok Tornáján egészen 2012-ig és rengeteg sikerben volt részük, ugyanis 2007-től 2012-ig zsinórban hatszor tudták megnyerni a Nemzetek Kupáját.

    Tizenkét évvel később a csapat újfent megalakult, azonban ezúttal Vettel az, aki a mentor szerepét tölti be. A két német már az idei szezonban is versenyeztek egy csapatban, ugyanis ők ketten képviselték Németországot az idei Bajnokok Tornáján Mexikóvárosban, ahol a Nemzetek Kupájában a második helyet szerezték meg a skandináv csapat mögött. A történelem megismételte önmagát.

    „Véleményem szerint Vettel számomra olyan, mint édesapám neki volt,” – véli Mick, aki idén a Hungaroringen szerezte meg első győzelmét a Formula 2-ben. „Sebbel jó barátságban vagyunk és ő egy olyan ember, akivel rengeteget tudok beszélgetni a versenyzéssel kapcsolatos dolgokról.”

  • W Series 2020: Íme a megújult mezőny!

    W Series 2020: Íme a megújult mezőny!

    Összeállt az első női formula autós bajnokság, a W Series 2020-as mezőnye, ahol Jamie Chadwick megvédeni készül bajnoki címét.

    A második szezonra automatikusan meghívást kapott az első, 2019-es szezon top 12 helyezettje, a maradék hat helyre pedig új versenyzőnők jelentkezhettek. Ők egy selejtezőn vettek részt, hogy a szervezők kiválaszthassák közülük azokat, akik a mezőny tagjai lehetnek majd.

    A két tartalékversenyző kiléte még nem ismert, erről később döntenek majd a W Series vezetői.

    Marad a mezőnyben az idei bajnok Jamie Chadwick is. Ebben biztosan közrejátszott az is, hogy jövőre már szuperlicensz pontokat is lehet gyűjteni a bajnokságban való részvétellel.

    „Ez komoly tényező volt.” – ismerte el a W Series 2019-es bajnoka a Daily Telegraphnak. „A célom, hogy megvédjem a címem, nyomás alá helyezem magam és megpróbálom még egyszer megnyerni a bajnokságot.”

    A 2020-as mezőny:

    Versenyző Nemzetiség Kor
    2019-es helyezés
    Jamie Chadwick brit 21 1
    Beitske Wisser holland 24 2
    Alice Powell brit 26 3
    Marta Garcia spanyol 19 4
    Emma Kimiläinen finn 30 5
    Fabienne Wohlwend lichtensteini 21 6
    Miki Koyama japán 21 7
    Sarah Moore brit 25 8
    Vicky Piria olasz 25 9
    Tasmin Pepper dél-afrikai 29 10
    Jessica Hawkins brit 24 11
    Sabré Cook amerikai 24 12
    Ayla Agren norvég 25 újonc
    Abbie Eaton brit 27 újonc
    Belen Garcia spanyol 20 újonc
    Nerea Marti spanyol 17 újonc
    Irina Sidorkova orosz 16 újonc
    Bruna Tomaselli brazil 21 újonc
  • Billy Mongerrel a soraiban tesztel a Formula 3 mezőnye

    Billy Mongerrel a soraiban tesztel a Formula 3 mezőnye

    Ma veszi kezdetét a Formula 3-asok számára a hivatalos szezon utáni teszt Valenciában. Szokás szerint pedig számos újonc is részt vesz majd rajta, többek között Billy Monger, Dan Ticktum vagy Habsburg Ferdinand is.

    A három napos teszt lesz az F3-as csapatok utolsó előtti szereplése idén, ugyanis nekik még hátra lesz majd a hagyományos makaói megmérettetés is. A versenyzőknek most lesz lehetőségük arra, hogy meggyőzzék a csapataikat arra, hogy alkalmasak a 2020-as ülésükre, de extrémebb esetben már a novemberi makaói hétvégén is rajthoz állhatnak.

    A versenyzők vasárnap és hétfőn reggel 9 és délután 5 között gurulhatnak pályára, míg kedden csak 4 óráig lesz erre lehetőségük.

    Az újoncok közül a legnagyobb név Billy Monger, illetve a kétszeres makaói győztes Dan Ticktum, aki a GP3-ban már szerepelt korábban.

    A legmeglepőbb pedig talán a listán az idén a DTM-ben versenyző Habsburg Ferdinand neve.

    Az ismerős versenyzők mellett olyan tehetségekkel egészült ki a mezőny, mint a Formula Renault Eurocup bajnok Oscar Piastri, illetve a 2017-es brit F3-as bajnok Enaam Ahmed.

    Formula 3-as év végi teszt résztvevőinek névsora

    Rajtszám Versenyző Nemzetiség Csapat
    1 Ferdinand Habsburg AUT ART Grand Prix
    2 Sebastian Fernandez ESP ART Grand Prix
    3 Christian Lundgaard DNK ART Grand Prix
    4 Richard Verschoor NLD MP Motorsport
    5 Lorenzo Colombo ITA MP Motorsport
    6 Lukas Dunner AUT MP Motorsport
    7 Alexander Smolyar RUS Sauber Junior Team by Charouz
    8 Joao Vieira BRA Sauber Junior Team by Charouz
    9 Jonathan Hoggard GBR Sauber Junior Team by Charouz
    10 Fabio Scherer CHE HWA RACELAB
    11 Jake Hughes GBR HWA RACELAB
    12 Linus Lundqvist SWE HWA RACELAB
    14 Federico Malvestiti ITA Jenzer Motorsport
    15 Lirim Zendeli DEU Jenzer Motorsport
    16 Calan Williams AUS Jenzer Motorsport
    17 Devlin DeFrancesco CAN Trident
    18 Alessio Lorandi ITA Trident
    19 David Beckmann DEU Trident
    20 Yuki Tsunoda JPN Hitech Grand Prix
    21 Jack Doohan AUS Hitech Grand Prix
    22 Max Fewtrell GBR Hitech Grand Prix
    23 David Vidales ESP Campos Racing
    24 Alessio Deledda ITA Campos Racing
    25 Yu Kanamaru JAP Campos Racing
    26 Logan Sargeant USA PREMA Racing
    27 Oscar Piastri AUS PREMA Racing
    28 Enaam Ahmed GBR PREMA Racing
    29 Dan Ticktum GBR Carlin Buzz Racing
    30 Billy Monger GBR Carlin Buzz Racing
    31 Theo Pourchaire FRA Carlin Buzz Racing