Kategória: Formula Sport

  • Az FIA kivizsgálta Hubert balesetét, hamarosan közlik az eredményt

    Az FIA kivizsgálta Hubert balesetét, hamarosan közlik az eredményt

    Az FIA közölte, hogy ezen a héten jelentik majd be, milyen eredményre jutottak, miután kivizsgálták azt a spái F2-es balesetet, mely Anthoine Hubert halálát okozta.

    Augusztusban történt az eset Spában, mikor egy szerencsétlen szituációban Juan Manuel Correa nem tudta elkerülni Hubert autóját és belecsapódott. Hubert életét vesztette, míg Correa súlyos sérülésekkel került kórházba. Már jobban van, de jobb lábán még mindig rögzítő keret van.

    Az FIA a baleset után azonnal közölte, hogy alapos, teljes kivizsgálást indítanak az ügyben. Az eredményeket a héten közlik majd.

    „Végeztünk, a beszámolót az FIA Világtanács ülésén szerdán közöljük, illetve közzéteszünk majd egy sor ajánlást a teljes együléses piramis fejlesztéseire vonatkozóan, de nem a teljes jelentést.” – mondta az FIA egy szóvivője Abu Dhabiban.

  • Ghiotto nyerte az évad utolsó versenyét

    Ghiotto nyerte az évad utolsó versenyét

    A 2019-es Forma-2-es szezon utolsó sprintversenyén, Abu Dhabiban Luca Ghiotto győzedelmeskedett, a két DAMS-ot megelőzve, akik Latifi-Camara sorrendben szelték át a célvonalat.

    A pole pozícióból Giuliano Alesi rajtolt, és az első helyen is maradt a start után. Ám elhúzni nem nagyon tudott a többiektől, és a mögötte érkező, későbbi győztes Ghiotto a 8. körben megelőzte. A Trident versenyzője ezután további pozíciókat vesztett, Latifi, Illott és Sette Camara is átlépett rajta a verseny során.

    Ha már a brazilnál tartunk, a tegnapi főverseny győztese remekül zárkózott fel a 8. helyről. Volt is miért hajtania, mert nagy csatában volt a bajnoki második helyért Latifivel is Ghiottóval. Ám végül alulmaradt még annak ellenére is, hogy ugye a 3-ként zárt. A Williams 2020-as pilótája került ki győztesen ebből a viadalból, míg a tegnap Camara mögé hátraeső Ghiotto győzelmének köszönhetően visszajött harmadiknak.

    A futamot tarkította két virtuális safety car fázis is. Először a Premával félreálló Sean Gelael miatt kellett elrendelni, később pedig Nikita Mazepin és Matevos Isaakyan ütköztek.

    A már bajnokká koronázott Nyck de Vries csak szenvedett, mindössze 13. lett.

    Helyezés Versenyző Csapat Körök Különbség
    1 Luca Ghiotto UNI-Virtuosi 22
    2 Nicholas Latifi DAMS 22 7.274
    3 Sergio Sette Camara DAMS 22 10.235
    4 Callum Ilott Charouz Racing System 22 16.106
    5 Giuliano Alesi Trident 22 17.273
    6 Louis Deletraz Carlin 22 19.451
    7 Nobuharu Matsushita Carlin 22 28.230
    8 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 22 29.112
    9 Jordan King MP Motorsport 22 31.532
    10 Jack Aitken Campos Racing 22 32.075
  • Sette Camara rajt-cél győzelmet aratott a szezon utolsó főversenyén

    Sette Camara rajt-cél győzelmet aratott a szezon utolsó főversenyén

    A McLaren junior Sergio Sette Camara egy hatalmas felzárkózást követően szerezte meg a győzelmet a Formula 2 idei szezonjának utolsó főversenyén Abu Dhabiban.

    A brazil versenyzőnek a rajtnál kipörögtek a kerekei, ami miatt Louis Deletraz és Callum Illott is meg tudták előzni őt. Azonban az élen haladó három versenyzőnek rendkívül gyorsan elkoptak a lágy gumijai, ami miatt már a hatodik körben ki kellett állniuk friss kerekekért.

    A hatodik körben nem csak a top 3, az élmezőny összes tagja – Nobuharu Matsushita, Guanyu Zhou és Luca Ghiotto kivételével, akik az alternatív stratégiát alkalmazták – letudta a kötelező kerékcseréjét. A Renault junior Zhou fel tudott zárkózni Matsushitára, azonban a japán versenyzőt egy körrel hamarabb letudta a boxkiállását a verseny vége előtt öt körrel és sikerült megtartania a pozícióját a kínaival szemben.

    Az alternatív stratégián futó versenyzők nagyon jól jártak, ugyanis a friss lágy keverékű gumikkal körönként akár hét másodperccel is gyorsabbak voltak a többieknél, akiknek a közepes keverékeik már viseletesebb állapotban voltak. Ennek köszönhetően Matsushita és Zhou is meg tudta előzni a kopott gumikon autózó Deletrazt.

    Azonban Sette Camarát már nem tudták utolérni, akinek így végül sikerült elsőként meglátnia a kockászászlót. A McLaren junior győzelmével hivatalossá vált, hogy a DAMS csapata a Formula 2 idei szezonjának konstruktőri bajnoka.   A brazil fiatal mögött Matsushita és Zhou ért célba. A kínai újoncnak ez volt az idei ötödik dobogós helyezése. Deletraz éppen csak maga mögött tudta tartani a mögötte érkező Ferrari junior Illottot a negyedik helyért.

    Ghiotto az alternatív stratégiának köszönhetően a tizedik helyről rajtolva egészen a hatodik helyig tudott felzárkózni, megelőzve a DAMS-os Nicholas Latifit, aki jövőre már a Forma-1-ben fog majd versenyezni a Williams csapatának színeiben. A kanadai a kiállásoknál veszített időt, ugyanis a DAMS csapat egy körben fogadta mindkét versenyzőjét a boxban és Latifinek várnia kellett pár másodpercet, amíg a szerelők a futamgyőztes Sette Camara autóján cserélték az abroncsokat.

    Kifejezetten jó versenyt futott Giulinano Alesi, aki szintén az alternatív stratégiát alkalmazta a 31 körös versenyen. A fiatal francia a friss gumik segítségével el tudta kapni a nyolcadik helyen haladó Mick Schumachert, megszerezve ezzel a pole pozíciót a holnapi sprintversenyre. Az utolsó pontszerző helyet pedig az orosz Nikita Mazepin szerezte meg.

    Mazepin csapattársa, az idei Formula 2-es bajnok Nyck de Vries egy felejthető versenyen van túl, miután mindkét etapjában szenvedett a gumijaival, ami miatt sorra veszítette a pozíciókat a riválisaival szemben.

    A szezon utolsó versenyét holnap délelőtt rendezik majd szintén a Yas Marina Circuiten.

     

    A verseny végeredménye:

    Pozíció Versenyző Csapat
    1. Sergio Sette Camara  DAMS
    2. Nobuharo Matsushita  Carlin
    3. Guanyu Zhou UNI Virtuosi
    4. Louis Deletraz Carlin
    5. Callum Ilott Sauber Junior Team
    6. Luca Ghiotto UNI Virtuosi
    7. Nicolas Latifi DAMS
    8. Giuliano Alesi Trident
    9. Mick Schumacher Prema Racing
    10. Nikita Mazepin ART Grand Prix
    11. Jack Aitken Campos Racing
    12. Jordan King MP Motorsport
    13. Nyck de Vries ART Grand Prix
    14. Christian Lundgaard Trident
    15. Matevos Isaakyan Sauber Junior Team
    16. Tatiana Calderon Arden Motorsport
    17. Sean Gelael Prema Racing
    18. Marino Sato Campos Racing
    Artem Markelov Arden Motorsport
    Mahaveer Raghunathan MP Motorsport

     

     

  • Schumacher szerint klassz lett volna debütálnia 2020-ban az F1-ben

    Schumacher szerint klassz lett volna debütálnia 2020-ban az F1-ben

    Mick Schumacher elismerte, hogy „szép lett volna”, ha bemutatkozhatott volna 2020-ban a Forma-1-ben. Ehelyett 12.lesz idén a Formula 2-es bajnokságban, ahol marad Michael Schumacher fia egy újabb szezont. Így nyilatkozott a fiatal német pilóta:

    „Örülök, hogy ugyanannál a csapatnál maradhatok. Persze, szép lett volna, ha sikerül bejutnom a Forma-1-be. Megpróbálom inkább előnyként felfogni, hogy lesz plusz egy év tapasztalatom, főleg hogy mo már a Forma-1 előtt 2020-ban használjuk majd azon abroncsokat, amelyek majd csak egy év múlva érkeznek a Forma-1-be. Több tapasztalat pedig csak segíthet nekem. Az új gumik nagy kihívást jelentenek majd, és úgy vélem, hogy akár teljesen másképp kell majd menni velük.”

    Mint az ismeretes, a Forma-1 csak 2021-től használja majd a 18 inches kerekeket, a Pirelli azonban már egy évvel korábban, 2020-ban ellátja ezekkel a Formula 2 csapatait. A 20 éves németet megkérdezték a jövő évi céljairól:

    „Igen, a célom az, hogy ott legyek a legjobbak közt. Talán könnyebb dolgom lesz, mert már ismerem az autót, a pályákat, és hogy mi történik egy versenyhétvégén.”

  • Vergne a Formula 2-es stewardok tanácsadója lesz Abu Dhabiban

    Vergne a Formula 2-es stewardok tanácsadója lesz Abu Dhabiban

    Jean-Eric Vergne a versenybírák munkáját fogja segíteni a Formula 2 szezonzáró hétvégéjén Abu Dhabiban. Azonban az elektromos széria kétszeres bajnoka nem a büntetése miatti közmunkát fogja betölteni ezt a szerepet.

    Az ex Forma-1-es versenyző elfogadta az FIA elnök Jean Todt ajánlatát, miszerint segítse a munkájukat a versenyhétvége során. Az FIA azonban azt is megerősítette, hogy Vergne csak a Formula 2-es versenyeken fog majd segíteni a döntéshozásban, a Forma-1-es versenyen már nem.

    Vergne azt is elárulta, hogy a büntetése – amit a botrányos rádiózásáért kapott még a Formula E tavalyi szezonjának new yorki versenyén kapott – még nem lett pontosan megbeszélve. A franciát azért büntették, mert azt kérte a csapatától, hogy a balesetbe keveredő csapattársa, André Lotterer álljon meg a pályán, ezzel biztonsági autós fázist előidézve, ami előnyhöz juttatta a szintén balesetező Vergnet, aki így fel tudott zárkózni a mezőnyhöz.

    Amikor az FIA bejelentette a Formula E regnáló bajnokának büntetését, akkor az is kiderült, hogy a franciának 2020. január 14-éig mindenféleképpen le kell töltenie a büntetését.

    „Versenybíróként leszek majd jelen Abu Dhabiban, azonban nem gondolnám, hogy ez lesz a büntetésem” – nyilatkozta Vergne. „Ez egy olyan eset volt, amikor felkértek arra, hogy segítsem a versenybírók munkáját és hogy zz egy remek alkalom a számomra, ugyanis így lehetőségem lenne megismerni a másik oldalt és belesni a kulisszák mögé. Örülök, hogy ezt csinálhatom. Nem lesz más dolgom akkortájt és így lehetőségem nyílik megtanulni valami újat a sportágammal kapcsolatban.

    Amikor Vergnet arról kérdezték, hogy mi lesz, ha a büntetése különálló lesz majd a mostani F2-es szerepétől, a francia ezt válaszolta: „Igen, ez valószínűleg így lesz. Ez azonban nem egy unalmas dolog lesz, hanem számomra és az FIA számára is érdekes feladat lesz majd.

    „Őszintén, nem tudom mi lesz. Eredetileg az FIA Motorsport Games-en kellett volna részt vennem Olaszországban, azonban másként alakultak a dolgok. Biztos találni fogunk majd mást, azonban az eset óta már tisztázódtak a dolgok.

    „A rádióüzeneteket átvizsgálták és megértettük, hogy semmi káros dolog nem volt abban, amit mondtam. Amit nem láttak az emberek az az, hogy amikor beszéltem a rádióban, André már a sérült szárnyával együtt a falban volt. Az eset hevében történt az egész. Ez egy olyan dolog, amit nem szívesen ismételnék meg. Azonban, ha szerintük ez olyan rossz volt, akkor akár súlyosabb büntetést is kiszabhattak volna rám.”

    Még idén januárban volt hasonló büntetése a Red Bullnál versenyző Max Verstappennek. A holland pilóta a tavalyi Marrakesh ePrix-n töltötte le a rá kiszabott közmunkát, amit az Esteban Oconnal való lökdösődéséért kapott a 2018-as Brazil Nagydíjat követően.

  • A Ferrari döntött a junior pilótái sorsáról

    A Ferrari döntött a junior pilótái sorsáról

    A Ferrari vezetősége eldöntötte, hogy a junior pilótáik – köztük Mick Schumacher – melyik Formula 2-es csapatnál fognak versenyezni a 2020-as szezonban.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok fia a következő idényben is a Prema csapatát fogja erősíteni. A fiatal német szezonja egy igazi hullámvasút volt, tele jó és rossz pillanatokkal egyaránt. Schumachernek azonban egy futamot mégis meg tudott nyerni a Hungaroringen még a balszerencséje ellenére is.

    A német fiatal csapattársa pedig a Formula 3 idei bajnoka, Robert Shwartzman lesz. A 20 éves orosz három győzelmet és hét dobogós helyezést szerzett a vadonatúj Formula 3-as bajnokságban, ami elég volt neki a bajnoki cím megnyeréséhez. Shwartzman 54 ponttal előzte meg a szintén Ferrari junior Marcus Armstrongot a bajnokságban.

    Az új-zélandi versenyző csalódott lehet, ugyanis a Prema nem őt választotta Schumacher mellé a Formula 2-es csapatukba. Azonban Armstrongnak sincs miért csüggednie, ugyanis a Formula 3 ezüstérmese annál az ART Grand Prixnál kapott lehetőséget, ahol George Russell és Nyck de Vries is bajnok tudott lenni az előző kiírásokban.

    Callum Ilott – aki az idei Formula 2-es szezonban eddig legjobban teljesítő Ferrari ifjonc – az UNI Virtuosi csapatánál folytatja majd pályafutását. A brit fiatal jelen pillanatban öt ponttal előzi meg Schumachert a bajnoki összetettben. Az UNI Viruosi – ami az egykori Russian Timeból alakult meg – egy kitűnő választás Ilott számára, ugyanis a csapat jelenleg a második helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében.

    Az egykori Ferrari versenyző Jean Alesi fia, Giuliano pedig Artem Markelov csapattársa lesz majd az Arden csapatát átvevő HWA-nál.

  • A W Series 2019-es versenyzői megkapták pénzdíjaikat

    A W Series 2019-es versenyzői megkapták pénzdíjaikat

    Ugyan a W Series első, 2019-es szezonja már augusztusban befejeződött, sőt már a 2020-as mezőny is összeállt, a bajnokság az elmúlt kedden tartott egy rendezvényt, melyen megünnepelték a debütáló szezont, valamint kiosztották a 20 versenyző díjait.

    A bajnokság győztese, Jamie Chadwick 500 000 dolláros, a második helyezett Beitske Visser 250 000 dolláros, míg a harmadik helyezett Alice Powell 125 000 dolláros csekket vehetett át. Azonban a többiek is, vagyis a 2019-es mezőny minden tagja, a tartalékversenyzőket is beleértve, kapott pénzjutalmat.

    „Ez a csúcspontja egy mesés debütáló szezonnak és örömmel tölt el minket, hogy átadhatjuk ezeket a pénzdíjakat, mivel tudjuk, hogy milyen fontos lesz ez ezen fiatal tehetséges versenyzőknek a karrierjük során; különösen mivel tudjuk, hogy sokuk közvetlenül a versenyzésbe fektetik majd ezt.” – mondta Catherine Bond Muir, a W Series vezérigazgatója.

    „Ez egy karrier megváltoztató év volt számomra és még mindig alig hiszem el, mi minden történt pár hónap alatt.” – mondta a bajnok Chadwick. „A korona mindezen nyilvánvalóan az volt, hogy megnyertem a W Series bajnoki címet, sok rendkívül tehetséges versenyző ellen és nem csak emiatt vagyok büszke, hanem azért is, hanem hogy általánosságban én vezethetem a női versenyzőket a motorsportban. Jöhet 2020!”

    A W Series 2020-ban továbbra is a DTM betétversenye lesz, hat helyszínt már megerősítettek. Az első futam május 30-án lesz, Szentpéterváron.

  • Christian Lundgaard a Tridenttel mutatkozhat be a Formula 2-ben

    Christian Lundgaard a Tridenttel mutatkozhat be a Formula 2-ben

    Christian Lundgaard készen áll az első Formula 2-es versenyhétvégéjére. A Renault ifjonca a Trident csapatának egyik autóját vezetheti majd Abu Dhabiban a Yas Marina Circuiten.

    Lundgaardnak az a Giuliano Alesi lesz majd a csapattársa, aki mindössze 13 pontot tudott gyűjteni az idei szezonban. A 18 éves dán pilóta az idei évben a Formula 3-as bajnokságban versenyzett az ART Grand Prix csapatának színeiben. A dán a hatodik helyen végzett az összetettben és két dobogós helyezést, beleértve a Hungaroringen aratott győzelmét is.

    „Büszke vagyok és nagyon várom már a Formula 2-es bemutatkozásomat,” – lelkendezett a fiatal dán. „Szeretném megköszönni a lehetőséget a Renault Sport Academynek, a Tridentnek és a szponzoraimnak, ugyanis nélkülük ez nem jöhetett volna létre. Nagy kihívás lesz, ugyanis az utolsó versenyhétvégén fogok majd bemutatkozni a bajnokságban, azonban értékes tapasztalatokat gyűjthetek, ami nagyszerű érzéssel tölt el.

    „A Formula 2 egy nagy előre lépés a számomra. Nagyon kemény versenyek vannak és azon is kell gondolkodnod a verseny közben, hogy miként kerülhetsz stratégiai előnybe a többiekhez képest. Alig várom már, hogy autóba üljek és meglássam, hogy mire vagyok képes.”

    Lundgaard mindössze három éve kezdte el együléses versenyzői karrierjét egy sikeres gokartozási időszakot követően. 2017-ben lett tagja a Renault pilótaakadémiájának és egy évvel később bajnok lett a spanyol és az SMP Formula 4-ben is.

    Talán emiatt is választotta őt a Trident csapata. „Örömmel köszöntünk egy olyan tehetséges versenyzőt a csapatunkban, mint Christian,” – nyilatkozta a Trident csapatfőnöke, Giacomo Ricci. „Christian az egyik legtehetségesebb fiatal pilóta, szóval nem is volt kérdés, hogy neki adjuk meg a lehetőséget.

    „Az idei szezonban remek teljesítményt nyújtott az FIA Formula 3-ban. Minden egyes alkalommal lenyűgözött a képességeivel, amikor láttam őt a pályán versenyezni. A csapatunk egy kiváló lehetőség Christian számára, hogy jó eredményeket érjen el és a tapasztalatgyűjtésre is. Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, hogy támogassuk őt a bemutatkozásakor, ami egy olyan pályán lesz, ahol még nem is versenyzett a korábbiakban.”

  • Correa: Nem csak magamért, hanem Hubert miatt is vissza kell térnem a versenyzéshez

    Correa: Nem csak magamért, hanem Hubert miatt is vissza kell térnem a versenyzéshez

    Először adott hosszabb interjút a balesetét követően Juan Manuel Correa, aki még a Formula 2 belgiumi főversenyén sérült meg súlyosan abban a balesetben, amiben a 22 éves Anthoine Hubert az életét vesztette. Az amerikai fiatal legfőképp a balesetről, a felépüléséről és az akaraterejéről beszélt az interjúban.

    „Legutoljára életem legfontosabb napja előtt beszéltem veletek, a Forma-1-es tesztem előtt egy nappal,” – mondta az amerikai. „A spai baleset az egész évemet és a következőt is nagy mértékben megváltoztatta. Folytatnom kell a harcot és mindenféleképpen fel szeretnék épülni.”

    A felépülés

    „Lényegében az orvosok újjáépítették a jobb lábamra. A bal lábam nem sérült meg olyan mértékben, mint a jobb, ezért mindössze egy műtétet elég volt végrehajtaniuk rajta. A rehabilitációs még további egy évet fog igénybe venni és még további műtétek is lesznek. Sajnos nagy a valószínűsége annak, hogy a jobb lábam már soha nem lesz majd a régi. Azonban minden erőt bele fogok adni, hogy legalább annyira fel tudjak épülni, hogy képes legyek nyomni a gázpedált.

    „Hat centimétert veszítettem a jobb lábamban található „tibia” nevezetű csontból. Egy különleges eszköznek köszönhetően ez most növésben van. Ezért van a lábam körül az a sok fém, amit a közösségi média felületeimen láthattatok. A csont naponta egy millimétert nő körülbelül. December 23-án nyeri majd vissza a teljes méretét és ekkor lesz majd a következő műtétem. Ezután megint hosszú pihenés következik, és a rehabilitációt követően már újra terhelhető lesz a lábam.”

    Visszatérés a Formula 2-be

    „Nem csináltam semmit, ugyanazokkal az emberekkel vagyok körülvéve, akikkel eddig is voltam. A Sauber Junior Team by Charouz volt a bázisom a családom mellett. Egy erős karakterű embernek tekintem magam. Mikor felkeltem az ágyamból a kómát követően, képes voltam az ágyban maradni és semmi rossz érzés nem fogott el. Harcoltam azért, hogy felkelhessek és végül sikerült is. Nagyon jó érzés volt. Motivált vagyok és mindenféleképpen vissza szeretnék térni a Formula-2-be, hogy majd onnan kerülhessek be a Forma-1-be.”

    A baleset

    „Nyilvánvalóan a balesetet követően számos alkalommal találkoztam az FIA embereivel. Egy rendkívül szerencsétlen baleset volt, események hosszú sora követte egymást. Olyan volt, mint egy láncreakció, ahol négy vagy öt autó volt érintett. A vizsgálódásnak vége, azonban ez semmit nem változtat a helyzetemen és a tényen, hogy egy rendkívül nehéz időszakon mentem keresztül az elmúlt hónapokban.

    „Amikor átmentem az Eau Rougeon a törmelékeken, amik Alesi autójáról szakadtak le, azon az első kerekeim alá szorultak. Csak mentem egyenesen, nem tudtam mit csinálni. Hatalmas balszerencse volt az, hogy pont Hubert autójába mentem bele ekkora sebességgel.”

    A baleset, ami megváltoztatta a 20 éves Correa életét

    „A baleset teljes mértékben megváltoztatta az életemet nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is. Ha átélsz egy halálközeli élményt, és sikerül életben maradnod, akkor nyílik ki a szemed csak igazán. Voltak olyan pillanataim a kórházban, amikor nem voltam biztos benne, hogy akarok-e versenyezni még az életem során. Felismertem, hogy nem a versenyzés a legfontosabb dolog az életemben. Ez a szenvedélyem, azonban ezek a balesetek megmutatják, hogy mit kell reflektorfénybe helyezned és én a gyógyulást és a családomat választottam.

    „Még mindig a versenyzés a szenvedélyem. Egyszer az egyik barátom megkérdezte, hogy a baleset miatt fel fogom-e adni az álmomat, hogy bekerülhessek a Forma-1-be. Elmondtam neki, hogy a baleset ellenére sem fogom feladni az álmomat, azonban elgondolkoztatott, azon, hogy érdemes-e kockázatot vállalni a vágyaink megvalósításához. Igen, ezért is hajszolom őket tovább.”

  • Richard Verschoor nyerte meg a 66. Makaói Nagydíjat

    Richard Verschoor nyerte meg a 66. Makaói Nagydíjat

    Az MP Motorsport versenyzője, Richard Verschoor hatalmas győzelmet aratott Makaóban, miután sikerült maga mögött tartania a poleból induló Jüri Vipset.

    Már a rajtnál bekövetkezett a dráma, ugyanis a Formula 3-as bajnok Robert Shwartzman és az ART Grand Prix versenyzője, Christian Lundgaard egymás mellett haladtak a vezető Vips mögött, amikor összeértek. A dán autója nem sérült meg, azonban az orosz versenyzőnek begyűrődött az első szárnya az autója alá, ami miatt defektet kapott. Shwartzman kénytelen volt leparkolnia az autóját a bukótérben, számára már az első körben véget ért a Makaói Nagydíj.

    A negyedik helyről rajtoló Verschoor pedig az ütközést kihasználva tudott bevetődni a belső íven, megszerezve ezzel a második helyet. Azonban a Hitech GP észt versenyzője már az első kört követően majdnem két másodperces előnyre tett szert.

    Azonban ez a különbség kérész életű volt, ugyanis Leo Pulcini a Lisboa kanyarban csapta oda az autóját a korlátnak, miközben pozícióért harcolt. Ezt követően pedig Habsburg Ferdinánd csapta a palánknak az autóját a pálya technikás részén. A két pályán maradó autó miatt be kellett hívni a biztonsági autót.

    Az újraindítást követően Verschoor azonnal elvette Vipstől az első helyet, ugyanis a holland a Lisboa kanyarban tudta maga mögé utasítani a kvalifikációs verseny győztesét. Vips ezt követően többször is megpróbált visszatámadni, azonban Verschoor szépen védekezett és maga mögött tudta tartani az észtet és végül sikerült megnyernie a nagy múlttal rendelkező versenyt.

    A holland mindössze a tizenharmadik helyen végzett a Formula 3-as bajnokság egyéni pontversenyében, azonban az egész makaói hétvégén zseniálisan versenyzett úgy, hogy ez volt az első versenyhétvégéje a Guia Circuiten.

    A hollandot Vips követte, a dobogó legalsó fokára pedig a szintén újonc Logan Sargeant állhatott fel. Az amerikai fiatalnak meg kellett küzdenie a harmadik helyért, ugyanis miután megelőzte az ott tartózkodó Lundgaardot, a dán versenyző a verseny végéig támadta őt. A dánnak  ugyan nem sikerült visszaszereznie a harmadik helyét, azonban Alessio Lorandit sikerült maga mögött tartania.

    Lornadit a Ferrari junior Callum Ilott követte, akinek ez volt az ötödik Makaói Nagydíja, de most sem sikerült felállnia a dobogóra. A britnek sem volt egy nyugodt versenye, ugyanis az új-zélandi Liam Lawson nagyon szerette volna megelőzni őt, azonban végül be kellett érnie a hetedik hellyel.

    Lawsont pedig a honfitársa Marcus Armstrong követte, aki a kvalifikációs futamon egy balesetbe keveredett egy csak a tizenhetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Azonban az új-zélandi Ferrari junior nem adta fel és valósággal átgázolt a mezőnyön annak ellenére, hogy a makaói pályán rendkívül nehéz előzni.

    Sophia Flöersch a tavalyi szörnyű balesetét követően ugyan visszatért Makaóba, azonban a német versenyzőnő most sem tudta befejezni a versenyt, ugyanis a verseny féltávjánál egy technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a nagy presztízsű versenyt.