Kategória: Formula Sport

  • Eddigi legjobb időmérőjét teljesítette Molnár Martin a közel-keleti F4-ben

    Eddigi legjobb időmérőjét teljesítette Molnár Martin a közel-keleti F4-ben

    Molnár Martin az F4 Middle East Championship Abu-Dzabiban rendezett negyedik fordulójában eddigi legjobb időmérős eredményét szállította, miután a csapattal közösen jelentős változtatásokat hajtottak végre az autóján. A magyar versenyző első futama küzdelmesen alakult, a fókusz a hétvége harmadik versenyén lesz.

    A dubaji kitérő után ismét Abu-Dzabiban, az első két forduló helyszínén versenyzett az F4 Middle East Championship mezőnye, benne Molnár Martinnal. A magyar pilótának ülést biztosító Evans GP az őt foglalkoztató Virtuosi Racing szakembereivel együttműködve drasztikus változtatásokat hajtott végre a negyedik fordulóra a Martin autóján, aminek a második időmérő edzésen meg is lett a gyümölcse: a 16 esztendős sportoló eddigi legjobb időmérős eredményét érte el a közel-keleti sorozatban azzal, hogy a 6. rajtkockát szerezte meg a hétvége utolsó futamára.

    Sajnos az első időmérő edzés nem alakult jól, azon Martin a 17. időt autózta, így az első futamot innen kezdhette. A rajtot jól kapta el, a kör felénél pedig már a 13. helyen haladva támadta az előtte haladót, aki azonban felpasszírozta a falra. Itt még csak egy pozíciót veszített, de a kör későbbi részében többen is megelőzték, és egészen a 19. helyig csúszott vissza, azaz nemhogy elölről kezdhette a felzárkózást, de a rajthelyénél is hátrébb került. A folytatásban aztán folyamatosan csatázott a körülötte levőkkel és fokozatosan lépdelt egyre feljebb, ami nem tett jót a gumijainak. Végül a 14. helyig tudott felkapaszkodni, amivel eldőlt, hogy a második futamot innen kezdi majd.

    Molnár Martin
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Az első időmérő edzésen túl korán mentünk ki a pályára, majd nem sikerült megfelelő távolságot kialakítanom az előttem haladókhoz képest, ezért nem volt tiszta köröm. A második szakaszra kértem egy változtatást az autón, illetve a csapat abba a bolyba engedett ki, amelyikbe én szerettem volna. Ez az időmérő már a tempó és a helyezés szempontjából is sokkal jobban sikerül. Ami a futamot illeti, belülről sokkal rosszabbul éltem meg az első néhány kört, mint amilyen valójában volt. Ez a fedélzeti kamerás felvétel utólagos megnézése után derült ki számomra” – értékelt a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

    „A rajtom jól sikerült, de aztán elkövettem két hibát, ami miatt visszaestem: az elsőt az F1-esek által használt célegyenesben, a másodikat pedig a hátsó egyenes előtti visszafordítóban, ahol kicsit túlzásba vittem a védekezést, emiatt pedig nem tudtam jól kigyorsítani. Ezután jókat csatáztam, de nem voltunk elég gyorsak. Remélem, hogy holnapra sikerül előrelépnünk” – tekintett a vasárnapra Martin.

    „A dubaji forduló után úgy döntöttünk a csapattal, hogy drasztikus változtatásra van szükség és merész koncepción kezdtünk el dolgozni, mert úgy éreztük, hogy kicsit elvesztünk, hiszen az autó nem igazán működöt azon a hétvégén – nyújtott betekintést az idei harmadik abu-dzabi forduló hátterébe Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) szakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora. – Teljesen más futómű-geometrián dolgozott a csapat, futómű-alkatrészeket cseréltek, Angliából a Virtuosi Racing saját lengéscsillapítókat vitt. Ennek köszönhetően hatalmasat léptek előre a beállításokkal, Martin a teszteken és a szabadedzésen is a legjobb tízben végzett, miután a kocsi úgy kezdett el viselkedni, ahogyan kellene, és ahogyan azt Martin is szeretné.”

    „Ugyanakkor, amikor az ember rátalál a megfelelő beállításra, akkor számítanak nagyon sokat azok a tapasztalatok, hogy miként kell azt finomhangolni különböző helyzetekre. Mi kell az időmérő elején, amikor még több az üzemanyag a tankban; mire van szükség a végén, amikor már kevesebb; vagy mi a jó beállítás felgumizott vagy melegebb aszfaltra. Az első időmérő edzés ezen ment el és Martin sem feltétlenül találta meg a megfelelő távolságot a többiekhez képest, így nem tudott tiszta gyorsköröket autózni. Emellett kicsit sok lett az az irány, amibe elmentek; Martin később megerősítette, hogy átestek a ló túloldalára, aminek a magabiztossága látta kárát.”

    Molnár Martin
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Viszont az első és második időmérő közötti rövid szünetben Martin kért egy apró módosítást, ami bizonyítja a folyamatos fejlődését, hiszen már eljutott arra a szintre, hogy pontosan meg tudja mondani, mit és milyen mértékben akar az autón változtatni – mutatott rá Kiss Pál Tamás. – Mark Salmon, a Virtuosi csapatfőnöke meg is lepődött, mert olyan kis változtatás volt ez, hogy nem is értették, hogy miként gyorsult tőle Martin ekkorát, hiszen csak a második szektorban fél másodpercet javított. Emellett ő és a csapat is tanult a korábbiakból, így pedig nem került forgalomba, majd jól osztotta be a távolságot. Az eredmény önmagáért beszél.”

    „Ami az első futamot illeti, a 17. helyről senki nem várt csodát, és tudtuk, hogy legfeljebb arra lesz jó ez a verseny, hogy benne lesz a darálóban, ahol fel kell találnia magát. Jól kapta el a rajtot, az első kör végén a 13. helyen haladt, de aztán az F1-es pálya célegyenesében az egyik riválisa felpasszírozta a falra, ami miatt visszaesett a 19. helyre és kezdhette elölről a felzárkózást. Ezután annyit csatázott, hogy teljesen elkoptak a gumijai, miközben elismerte, hogy jobban kellett volna olvasnia, hogy miként módosítson a vezetési stílusán a kopott gumikhoz, mert enélkül sok időt veszített. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy eddig ez volt a legmelegebb versenye; nem volt biztonsági autós fázis; az autó beállítása is olyan, ami nem kedvez a gumikopásnak; és most csatázott a legtöbbet.”

    Martinnak értelemszerűen a magyar idő szerint 11 óra 15 perckor kezdődő, élőben ITT nyomon követhető harmadik futamon lesz a legnagyobb esélye a minél jobb eredmény elérésére, hiszen itt a 6. helyről indul, míg a 7:35-kor rajtoló , ITT követhető második futamon a 14. rajtkockából kezd.

  • Vasárnap rendezik a Daytona 500-at, Molnár Martin is újra versenyez – hétvégi autósport-ajánló

    Vasárnap rendezik a Daytona 500-at, Molnár Martin is újra versenyez – hétvégi autósport-ajánló

    A hétvégén megkezdődik a NASCAR szezonja a híres Daytona 500-zal, a Formula E Dzsiddába utazik, és utóbbi térségben Molnár Martin is rajthoz áll. Ezekben az időpontokban és csatornákon tudjátok követni a versenyeket:

    Formula E, Dzsidda

    • február 14. péntek: időmérő 13:20-
    • február 14. péntek: futam 18:05-, közvetítés: Eurosport 2
    • február 15. szombat: időmérő 13:20-
    • február 15. szombat: futam 18:05-, közvetítés: Eurosport 2

    Nascar, Daytona 500

    Cup Series

    • február 16. vasárnap: futam 20:30-, közvetítés: ARENA4

    Xfinity Series

    • február 15. szombat: futam 23:00-, közvetítés: ARENA4

    Truck Series

    • február 15. szombat: futam 1:30-, közvetítés: ARENA4

    F4 Middle East Championship, Yas Marina

    Az F4 brit bajnokságában a második szezonjára készülő Molnár Martin a téli sorozatban ezúttal Abu-Dzabiban áll rajthoz.

    Váratlan: Leopárdfestéssel belopakodott a 2025-ös McLaren

  • Akciódús, ám balszerencsés hétvégén van túl Molnár Martin Dubajban

    Akciódús, ám balszerencsés hétvégén van túl Molnár Martin Dubajban

    Egyetlen futamon sem szegődött Molnár Martin mellé a szerencse az F4 Middle East Championship harmadik fordulójában, ám a magyar versenyző ennek ellenére látványos előzésekkel tarkított futamokat teljesített Dubajban, így hasznos tapasztalatokkal gazdagodott.

    Az F4 Middle East Championship harmadik fordulójában új pályára látogatott a mezőny azok után, hogy az első két állomást a Forma–1-es Abu-dzabi Nagydíjnak is otthont adó Yas Marina Circuiten rendezték. A Dubai Autodrome nem mindenki számára volt ismeretlen, Molnár Martin azonban életében először versenyzett az 5390 méter hosszú, az abu-dzabinál jóval porosabb pályán.

    Az időmérő edzésen az Evans GP pilótája a lehetőségeiből mindent kihozva a 12. időt érte el, majd az első futamon a 11. helyen ért célba. A balszerencse azonban már ezt a versenyét is meghatározta, hiszen a rajt után leterelték a pályáról, ami miatt visszaesett a 17. pozícióba. Innen azonban felzárkózott a 10. helyre, ami pole pozíciót ért volna neki a második versenyre, csakhogy az első futam egy baleset miatt piros zászlóval ért véget, így az utolsó befejezett kör eredményét vették alapul. Ekkor Martin pedig még a 11. helyen állt…

    Piros zászló fosztotta meg Molnár Martint a pole pozíciótól Dubajban

    Vasárnapra a csapat jelentősen változtatott az autó beállításain, ez azonban végül érdemben nem számított, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ugyanis a második futam rajtjánál állva maradt. Ezután a 28., azaz utolsó helyről volt kénytelen a mezőny után eredni, majd miután utolérte az előtte haladókat, szenzációs előzéseket bemutatva a 14. helyig kapaszkodott fel.

    Mint kiderült, ez volt a vasárnap fénypontja, a harmadik futamon ugyanis már az első körben elszálltak a reményei a pontszerzésre, amikor az egyik riválisának előzése közben ellenfele nem hagyott neki helyet, amit Martin autójának első szárnya bánt. Orrkúpcsere után ugyan egy körös hátrányban még visszatért a pályára, ám amikor nyilvánvalóvá vált, hogy már akkor sem lesz elég ideje a felzárkózásra, ha beküldik a biztonsági autót, gumispórolás céljából a csapat inkább kiintette a bokszba.

    „Az első versenyen kuplungprobléma hátráltatott, amiatt ragadtam a rajtrácson és estem vissza az utolsó helyre. Innen megkezdtem a felzárkózást, amiben segíthetett volna a Safety Car, de pont akkor küldték be, amikor már utolértem a többieket, így a hátrányom csökkentésében nem játszott szerepet, viszont a versenyidőből elvett. Szerencsére többször nem kellett beküldeni, így folyamatosan tudtam feljebb lépdelni, jó néhány izgalmas előzést sikerült végrehajtanom” – értékelte Martin a vasárnapi első, összességében a második futamot.

    Molnár Martin, Evans GP, Dubaj
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Ami a harmadik futam első körében történteket illeti, van egy íratlan szabály a formaautózásban, hogy ha valaki beteszi a másik hátsó kereke mellé az első szárnyát, akkor a kívül haladó nem fordul rá, mert azzal jó eséllyel defektet kap. Az ellenfelem ezt nem vette figyelembe, rám rántotta a kormányt, nekem pedig nem volt hová mennem, és a kerékvetőn átugratva eltaláltam, aminek nálam szárnytörés, nála pedig defekt lett a vége. A szárnycsere után a biztonsági autót vártuk, a mérnököm szólt is, hogy spóroljak a gumival, hátha még lesz lehetőségem versenyezni, majd amikor már látszott, hogy nem lesz, inkább kiálltunk, hogy minél jobb állapotban legyen majd ez a gumiszettem a következő fordulóra. Összességében erről a hétvégéről is értékes tapasztalatokkal távozom, de remélem, hogy a balszerencsét ezzel letudtam erre az évre.”

    „Martin pályafutásának ezen szakaszában az ilyen hétvégék még arra tökéletesen jók, hogy edződjön, tanulja a versenyzést, és a készségtárából fejlessze a leginkább fejlesztésre szoruló területeket, mint a test a test elleni csaták, a bátor, bevállalós előzések. A fedélzeti kamerás felvételeit megnézve remek előzéseket mutatott be, és egyértelműen fejlődött a tavalyi szezon óta ezen a téren” – tette hozzá Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) szakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora.

    Az F4 Middle East Championship a jövő hétvégén, február 14-e és 16-a között a negyedik fordulóval folytatódik, a mezőny pedig visszatér az első két hétvége helyszínére, Abu-Dzabiba.

    Hatalmas lépést tett az F1 felé a Red Bull következő szupertehetsége

  • Hatalmas lépést tett az F1 felé a Red Bull következő szupertehetsége

    Hatalmas lépést tett az F1 felé a Red Bull következő szupertehetsége

    Miközben Liam Lawson az idén debütál a Red Bullban, Isack Hadjar pedig a Racing Bullsnál a Forma–1-ben, már a királykategória közelébe ért a bikások következő, az említett kettősnél is többre tartott növendéke.

    Noha az F1-es szezon majd csak március közepén veszi kezdetét, már javában zajlanak az európai szemszögből nézve téli utánpótlás-sorozatok. Molnár Martin, a brit F4 tavalyi újoncbajnoka például éppen harmadik versenyhétvégéjét teljesíti az F4 Middle East Championshipben, hogy minél felkészültebben vágjon neki az idei brit bajnokságnak. Van ahol pedig már a bajnok kiléte is ismert, az óceániai Formula Regional sorozatban ugyanis már két futammal a vége előtt bajnokot avattak az új-zélandi Cromwellben rendezett zárófordulón.

    Piros zászló fosztotta meg Molnár Martint a pole pozíciótól Dubajban

    A győztes pedig nem más, mint a Red Bull Christian Horner által is nagyon nagyra tartott 17 éves tehetsége, Arvid Lindblad, aki 17 évesen ezzel nemcsak megnyerte első bajnoki címét autóversenyzőként (tavaly 4. lett az FIA F3-as bajnokságában), hanem elegendő pontot gyűjtött a Forma–1-es superlicence-hez. Az évet a Camposszal a Forma–2-ben folytató pilóta így adott esetben már az idén debütálhatna a királykategóriában (de csak augusztus 8-a után, akkor tölti ugyanis a 18-at), amennyiben a Red Bull változtatni akar mondjuk a Racing Bulls felállásán, noha egyelőre semmi nem utal arra, hogy ez így lenne. De a szezon nagyon hosszú, a Red Bullt ismerve pedig természetesen semmit nem zárhatunk ki.

    A svéd származású, de brit színekben versenyző Lindblad az eddigi 13 futamából hatot nyert meg és további 5 dobogós helyezést szerzett az óceániai Formula Regionalban, a bajnoki címmel pedig 18 superlicenc-pont kerül a neve mellé, ami az F4-ben és F3-ban gyűjtött 32-vel bőven a 40 pontos küszöb fölé juttatja őt.

    Miután az FIA tavaly enyhített a szabályokon és 18 év alatti versenyzőknek is lehetővé tette, hogy amennyiben elegendő pontjuk van, és megkapják a superlicence-t, F1-es szabadedzéseken vegyenek részt, nem kizárt, hogy Lindbladot akkor is láthatjuk majd az idén F1-es versenyhétvégén, ha a Red Bull nem ad neki ülést még erre az évre. Eközben persze teljesítenie kell majd az F2-ben, de azért mégis csökkenhet rajta a nyomás valamelyest, arról nem beszélve, hogy a Red Bull négy pilótája közül bármelyik betegség vagy baleset miatti kiesése esetén is számolni lehet akár majd vele.

    A Red Bull tartalékja ugyanis Yuki Tsunoda, így a Racing Bullsnál Max Verstappen vagy Liam Lawson kiválása is üresedést idéz elő, hiszem Tsunoda ülne át az anyacsapat autójába, míg a Racing Bulls tartalékja Ayumu Iwasa, akit azért bármikor félreállíthatnak Lindblad miatt.

    A Red Bull csiszolatlan gyémántja nem foglalkozik a hízelgő szavakkal

  • Piros zászló fosztotta meg Molnár Martint a pole pozíciótól Dubajban

    Piros zászló fosztotta meg Molnár Martint a pole pozíciótól Dubajban

    Peches rajt után parázs csatákkal tarkított felzárkózást mutatott be Molnár Martin az F4 Middle East Championship dubaji állomásának első futamán, ennek gyümölcsét azonban nem tudta learatni, mert a verseny piros zászlóval történő leintése megfosztotta a pole pozíciótól.

    Az első futamot rendezték szombaton az F4 Middle East Championship harmadik fordulójában, Dubajban. A rendkívül poros, ránézésre inkább raliverseny helyszínére hasonlító pályán Molnár Martin mindkét időmérő edzésen a 12. helyet érte el a 28 fős mezőnyben, azaz innen kezdhette az első versenyt.

    A rajt utáni első kanyarban az Evans GP magyarja rögtön bajba került, az egyik riválisa ugyanis kitessékelte a pályáról, ami miatt a bukótéren át, az erre kijelölt útvonalon kellett visszatérnie. Az incidens miatt 5 helyet veszített és a 17. helyről volt kénytelen megkezdeni a felzárkózást, amit nehezített, hogy két teljes kört sem tudott megtenni a mezőny, mielőtt egy baleset miatt pályára küldték a biztonsági autót.

    Dubajban folytatódik Molnár Martin közel-keleti F4-es szezonja

    A Safety Car mögött több mint 10 percet töltöttek a pilóták – ez egy 28 perces futamon rengeteg –, majd amikor elengedték a mezőnyt, Martin a 15. helyről támadott. Noha ezúttal egy teljes kör sem telt el a következő biztonsági autós fázisig, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ennyi idő alatt is három helyet lépett előre. A folytatás kevesebb mint 4 perccel a vége előtt következett, és csupán két körig tartott, ekkor ugyanis az egyik versenyző a rázókőre hajtva szó szerint elrepült a pálya leghosszabb egyenesében, a versenyirányítás a nagy bukás miatt pedig piros zászlóval vetett véget a futamnak.

    Martin számára ez hatalmas balszerencse volt, hiszen a piros zászló megjelenésekor már újabb két helyet javítva a 10. pozícióban haladt, és amennyiben itt intik le, az övé lett volna a pole pozíció a második, fordított rajtrácsos futamra. Ám mint az ilyen esetekben lenni szokott, az utolsó befejezett kör végeredményét kellett alapul venni, Martin így a 11. helyen zárta a versenyt, miközben ismét a legjobb lett az Evans GP négy versenyzője közül.

    „Az időmérőben nem volt ennél sokkal több, a csapattal is kielemeztük, Martin legfeljebb egy tizedet tudott volna találni – kezdte értékelését Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora. – A fedélzeti kamerás felvételeket megnézve is látszott, hogy egyszerűen nincs tapadás a pályán. Martinnal és mérnökével közösen próbáltuk olyan irányba vinni a beállításokat, amiről úgy véltük, hogy működhet, de a versenyen alig volt tiszta köre arra, hogy rendesen kipróbája a változtatásokat. Ugyanakkor a kevés köre alatt sokat csatázott és nagyot versenyzett, ami kifejezetten tetszett.”

    Molnár Martin, F4, Dubai
    Fotó: Dutch Photo Agency

    Azt ugyanakkor a kevés kör is megmutatta, hogy a vasárnapi két futamra ismét változtatni kell. „Az erőviszonyokat látva nem kis feladatot kell megoldani, és azt gondolom, első sorban a tapasztalat és a helyismeret hiányzik, és nem feltétlenül Martin részéről. Minden bizonnyal más megközelítés kell a beállításokkal, ezért holnapra merészet állítunk, és elmegyünk abba az irányba, amibe az első két versenyhétvégén is mentünk. Ebben persze benne van a veszély, hogy nagyon alulkormányzott lesz az autó, de igyekszünk arra is megoldást találni” – tekintett előre Kiss Pál Tamás.

    „Az időmérőben valóban nem volt több, a futamon pedig kicsit balszerencsésen alakult – értékelt Molnár Martin. – Kiraktak az egyes kanyarban, ami után nagyon hátraestem. Innen sikerült felzárkózni a 10. helyre, de ismét pechem volt, hiszen végül 11.-ként rangsoroltak a piros zászló miatt. A fordított rajtrácsos pole utolsó pillanatos elvesztésénél azonban jobban bosszantott, amikor az egyik ellenfelem sérült első szárnnyal úgy védekezett ellenem, mintha az élete múlna rajta. Itt rengeteg időt veszítettem.”

    Az F4 Middle East Championship dubaji versenyhétvégéjének első futamát ITT lehet visszanézni, a magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor kezdődő második és 8:15-kor rajtoló harmadik futamot pedig ITT és ITT lehet majd követni.

    Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

  • Dubajban folytatódik Molnár Martin közel-keleti F4-es szezonja

    Dubajban folytatódik Molnár Martin közel-keleti F4-es szezonja

    A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship harmadik fordulóját. Az Evans GP magyar pilótája az első két hétvége tapasztalatait felhasználva lépne előre.

    Az Abu-Dzabiban rendezett első két forduló után Dubajba, a Dubai Autodrome-ra látogat az F4 Middle East Championship mezőnye, benne Molnár Martinnal. A 16 esztendős pilóta az eddigi hat futamból ötször csapata, az Evans GP legjobbja volt, és jó úton járt ahhoz, hogy hatból hatszor az legyen, de egy műszaki probléma miatt a legutóbbi versenyt nem fejezte be. Emellett hatból négyszer a top 10-ben végzett, eddigi legjobbja egy hetedik helyezés.

    Miként korábban, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzőjének most is számára teljesen ismeretlen pályán kell helytállnia, hiszen még soha nem versenyzett az 5390 méter hosszú, 16 kanyarból álló dubaji aszfaltcsíkon.

    Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

    „Először a pályabejáráson láttam élőben a Dubai Autodrome-ot. Széles pálya, az első benyomásaim jók. Nagyon hosszú egy kör, és van benne egy hosszú egyenes is, miközben szintkülönbségekből is akad. Az is látszik, hogy itt nem rendeznek Forma–1-es versenyeket: az aszfalt sokkal koszosabb, egyenetlenebb és helyenként repedezett, valamint a környezet is más. Alacsonyabb lesz a tapadás, mint Abu-Dzabiban, ami kedvezhet nekünk. Árnyék szinte nincs, folyamatosan tűzi a nap az aszfaltot, és porvédők sincsenek, úgyhogy a szél állandóan hordja majd fel a homokot a pályára. Az biztos, hogy nem lesz könnyű hétvége, a vonalvezetésből adódóan pedig itt is lehetnek nagy csaták és oda-vissza előzgetések, azaz izgalmakból ezúttal sem lesz hiány” – tekintett előre Martin.

    „Rengeteget készült a csapat a harmadik hétvége előtt, elemezték az első két fordulóban történteket, és még a Virtuosi Racing Forma–2-es mérnökeivel is összeültek – adott helyzetjelentést a dubaji forduló előtt Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora. – Rengeteg ötlet született arra, hogy miként lehetne javulni és milyen dolgokat kell kipróbálni a dubaji edzéseken. Martin ezt a pályát sem ismeri és az edzésidő is korlátozott, viszont szerintem már autóversenyzőként is kezd azon a szinten lenni, mint ahol a gokartos pályafutása végén, azaz amennyiben az adott pálya nem áll nagyon távol tőle, akkor két szabadedzés alatt fel tudja venni a ritmust.”

    „A kérdés most az, hogy azokból az opciókból, amikkel készültek, mennyit tudnak majd kipróbálni, és melyik fog működni; rögtön eltalálják-e, esetleg félúton, vagy a végén. Én bizakodó vagyok, mert a csapat és Martin is rápihent az első duplafordulóra, megemésztették a történteket, leülepedtek a tapasztalatok. Irreális elvárásaink továbbra sincsenek: amennyiben minden klappolni fog, akkor úgy vélem, képes a legjobb ötbe kerülni, de egyelőre az eddigi legjobb eredményeiből kiindulva az első nyolcba kerülést tűztem ki célul” – mondta Kiss Pál Tamás.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    Az F1 felé vezető úton is nagy segítség lehet a közel keleti F4

    Mivel az F4 Middle East Championshipben Martin három új pályával is megismerkedik, miközben ebben a sorozatban a fékek, a gumik, és egyéb körülmények (melegebb időjárás, villanyfényes versenyek, eltérő mezőny) is különböznek attól, amit tavaly, első autóversenyzőként eltöltött szezonja során a brit F4-ben tapasztalt, a magyar versenyző számára már a puszta részvétel is rendkívül értékes.

    „Az új fékek, új gumik, új pályák és eltérő hőmérsékletek mind abban segítenek, hogy Martin úgymond multifunkciós versenyző legyen. Én úgy kezdtem a pályafutásomat, hogy mindenféle autóban ültem, és így kifejlődött az a készségem, hogy gyorsan alkalmazkodom bármihez. Viszont később azon kellett a legtöbbet dolgoznom, hogy az aktuális autónak az érzetét és kezelését mesteri szintre emeljem. Martinnál ez fordítva zajlott, neki egy adott autótípusnak a maximális elsajátítása volt a legfontosabb, viszont emiatt a gyors alkalmazkodás háttérbe szorult. Most az a fázis zajlik – és én ezt tartom a jobb útnak –, hogy a tavaly megszerzett stabil alapokra építkezve kapja minden irányból a pofonokat. Az új csapat, más csapattársak, a teljesen idegen környezet és pályák ránevelik arra, ami eddig kimaradt az életéből” – magyarázta Kiss Pál Tamás.

    Emellett az új, a brit F4-re jellemzőktől teljesen eltérő pályák elsajátítása Martin karrierjének későbbi szakaszaira szolgálhat hasznos tapasztalatokkal.

    Molnár Martin, Evans GP, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „A hangsúly főként nem is azon van ilyenkor, hogy valaki milyen hamar veszi fel a ritmust, hanem hogy miként kezdi el előzetesen felkészíteni magát arra, hogy a közel-keleti F4 által látogatott pályák más stílust igényelnek – mutat rá Kiss Pál Tamás. – Ezek a Grand Prix-pályák szélesek, nagyok a bukóterek, könnyű kicsúszni, így kicsit vissza is kell fognod magad, de közben, ha hozzászoktál az ultraszűk pályákhoz, akkor van benned egy gát, mert kialakultak benned azok a reflexek, hogy a pálya mellett rögtön ott a füves bukótér, majd a szalagkorlát. Itt el kell fogadni, hogy nincs semmi baj, ha túlfeszíted a húrt, mert ott a hatalmas bukótér, ami ráadásul aszfaltos, úgyhogy még ha el is szállsz, nagy valószínűséggel akkor sem fogsz falnak csapódni.”

    „Tavaly Silverstone-ban tapasztaltuk, hogy Martinban nagy gát volt akkor, amikor egyszer csak egy széles, nagy bukóterekkel rendelkező Grand Prix-pályára került, és nehezen tudott fejben átkapcsolni. Erre a problémára remek felkészülés ez a közel-keleti sorozat, hiszen jövőre már biztosan nem F4-ben fog versenyezni, és mindegy melyik következő lépcsőfoknak számító sorozatot nézzük, 90%-ban Grand Prix-pályákon kell majd vezetnie.”

    Az F4 Middle East Championship érdemi része szombaton és vasárnap zajlik az alábbi időterv szerint. Az időmérőket és a futamokat ITT lehet majd élőben követni.

    A 3. versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

    Szombat
    05:00 – 05:15: 1. időmérő edzés
    05:20 – 05:35: 2. időmérő edzés
    08:15 – 08:45: 1. futam

    Vasárnap
    05:00 – 05:30: 2. futam
    08:15 – 08:45: 3. futam

  • A Red Bull csiszolatlan gyémántja nem foglalkozik a hízelgő szavakkal

    A Red Bull csiszolatlan gyémántja nem foglalkozik a hízelgő szavakkal

    Az F2 idei szezonjában a Red Bull által támogatott Arvid Lindblad lesz az egyik pilóta, akinek a teljesítményét kiemelt figyelem kíséri, hiszen Andrea Kimi Antonellihez vagy más korábbi kiválóságokhoz hasonlóan már egy itt töltött év alatt kiharcolhatja magának a Forma-1-es szerződést.

    A Red Bull utánpótlás-nevelése két négyszeres világbajnokot, Sebastian Vettel és Max Verstappent termelt ki, és sokan a most 17 éves svéd származású, brit színekben versenyző Arvid Lindbladot tekintik a program következő nagy felfedezettjének, aki idén a Forma-2-ben fog versenyezni. Az érintettről elismerően beszélt már Christian Horner és Helmut Marko is, aminek ő örül, de nem hagyja, hogy elvonja a figyelmét.

    „Nagyszerű, hogy Dr. Marko és Christian [Horner] felfigyel és elismeréssel beszél az eredményeimről. Ők a nagykutyák a Red Bull Racingnél, és ha boldoggá teszem őket a jó teljesítményemmel, az létfontosságú a jövőmre nézve” – nyilatkozta a RacingNews365-nek.

    „De nem ez jár az agyamban, mert könnyen megzavarhatják a gondolatainkat a külső zajok. Jó, ha pozitívakat mondanak, ami azt jelenti, hogy épp elégedettek velem, viszont mint tudjuk, gyorsan változhat a helyzet a motorsportban. Az, hogy ilyeneket mondanak, önmagában nem juttat engem a Forma-1-be.”

    A Red Bull elárulta, milyen előnye illant el

    Elmondása szerint nem érez terhet a gyengén teljesítő pilótákkal olykor kíméletlenül bánó Red Bull miatt, és ez a csapatvezetők kedvező véleménye után sem lesz másképp. „A Forma-1-be akarnak jó versenyzőket vinni, és én is ott akarok lenni. A céljaink és a szenvedélyünk közösek, ezért ettől nem nagyobb a teher rajtam – mondta Lindblad. – Éhezem a győzelmet, nyerni akarok. Ami nyomást érzek, az belőlem jön, a sikeréhségből, a szenvedélyből, a magammal szemben támasztott elvárásokból.”

    Lindblad 2022 óta tagja a Red Bull utánpótlás-programjának. A következő évben az olasz F4-ben bronzérmes lett, tavaly a 4. helyen végzett az F3-ban. Ha kiemelkedően teljesít az F2-ben, esélyes, hogy 2026-ban már a Forma-1-ben látjuk őt, ahogy egy év után Andrea Kimi Antonellit a Mercedesnél.

    Ez azért nem automatikus dolog: az elmúlt években a bikások programjának több versenyzője is ezen a szinten rekedt meg: Jüri Vips, Dennis Hauger, Jehan Daruvala, Jack Crawford, Zane Maloney sem mutatott olyat, ami meggyőzte volna Markóékat arról, hogy érdemes lenne előléptetni őket. (Nem mindegyiküket fiatalabb kora óta támogatta a csapat, volt, akiket már az F2-ben karoltak fel.) A következő név Iwasa Ayumu lehet a sorban, akinek 2024-ben jobb híján a Super Formulában találtak helyet a bikások, és könnyen lehet, hogy ő sem kap szerződést az autósport csúcskategóriájában.

    Marko: Idén is Verstappen lesz a bajnok

  • Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

    Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

    Eddigi legjobb eredményét érte el a három futamból kétszer ismét csapata legjobbjának bizonyuló Molnár Martin az F4 Middle East Championship második fordulójában, miközben már most kijelenthető, hogy remek felkészülésként szolgál számára ez a sorozat a brit F4-es bajnokságra.

    Maradt Abu-Dzabiban az F4 Middle East Championship mezőnye a szezonnyitó után, hiszen mindössze egy nap szünettel következett a bajnokság második fordulója. A 29 fiatal versenyző némileg más vonalvezetésen csapott össze, mint a nyitóhétvégén, és ezúttal nem az 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalon, hanem a 4572 méteres, 18 helyett 16 kanyarból álló Corkscrew aszfaltcsíkon mérette meg magát. Ez a vonalvezetés nagyrészt megegyezik az F1-esek által is használttal, de a leghosszabb egyenesre fordító 5-ös kanyar nincs benne, helyette egy, a híres Laguna Seca-i dugóhúzóra hasonlító kombináción mennek át a versenyzők a hármas kanyar után, innen is ered a nyomvonal neve.

    Martin és csapata, az Evans GP a múlt heti utolsó versenyre előrelépett a beállításokkal, így jobb alapokkal várhatta a második fordulót, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótájának az időmérőn azonban nem jött ki a lépés: az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta. Az első versenye azonban már úgy sikerült, ahogy remélte, és a 12. helyről egészen a 7. pozícióig kapaszkodott fel, ami az eddigi legjobb eredménye ebben a bajnokságban.

    „Jól sikerült a rajtom, rögtön nyertem két pozíciót, majd a kör végén éppen előzni készültem, amikor beküldték a biztonsági autót. Az újraindításnál tapadtam az előttem levőre és sikerült megelőznöm, majd a folytatásban is jókat csatáztam. Előre és hátra is figyelnem kellett, az előttem levő egyik riválisomnak ráadásul megsérült az első szárnya, ami miatt lassabb volt. A mögöttem érkezővel egy alkalommal oda-vissza előztük egymást, 4-5 kanyaron át csatáztunk, belülről igazán élvezetes volt. Örülök a hetedik helynek” – értékelte az első futamot a 16 esztendős sportoló.

    Eddigi legjobb eredményét érte el Molnár Martin a közel keleti F4-es bajnokságban

    Ez a hetedik hely azt jelentette, hogy a második, fordított rajtrácsos versenyen Martin a 4. helyről rajtolhatott. Előzetesen az volt a célja, hogy a dobogóért csatázzon, ésa rajt utáni métereken meg is tartotta a 4. helyet, az első kanyar felé száguldva tapadt az előtte levőre. Ám ezúttal ő húzta a rövidebbet a gyors balosban, ott ugyanis beragadt a riválisa mögé, aminek következtében ketten is körbeautózták, a kör végére pedig további három pozíciót veszített és a 9. helyre csúszott vissza. A folytatásban nem szakadt le az előtte haladóktól és végül ebben a pozícióban ért célba, azaz újabb top 10-es eredményt ért el, és összességében zsinórban ötödször bizonyult az Evans GP legjobbjának, hiszen az első hétvégén mindegyik futamon ő végzett a csapatban a legelőrébb.

    A második forduló záróversenyén folytathatta volna ezt a sormintát, miután a 14. helyről remek rajttal három pozíciót javítva 11.-ként zárta az első kört, ám a rajtbaleset miatti piros zászlós megszakítás után már nem volt rendben az autója, és végül a 11. helyről egy koccanást követően feladni kényszerült a futamot. „A második futamra új gumit tettünk fel, és mint kiderült, a kopott gumihoz megfelelő guminyomás itt túl alacsony volt. A rajt utáni első kanyarban ezen a pályán muszáj kívülre kerülni, ezt a korábbi futamokon én is így csináltam, de most nem tudtam, ezért beragadtam az előttem haladó mögé. Későn jött meg a gumi tapadása, ezért a folytatásban is folyton védekeznem kellett, többen is megelőztek, majd pont addigra javult fel a tempóm, mire beküldték a biztonsági autót” – összegezte a második futamot Martin.

    „A harmadik futamon jól rajtoltam, majd érkezett újra a biztonsági autó, ami kisebb káoszt idézett elő, mert a mérnököm szólt a fülemre, hogy Safety Car, de a pálya melletti paneleken még kanyarokon át nem érkezett meg a jelzés. Végül piros zászlóval félbeszakították a futamot, majd a biztonsági autó mögött indították újra. Már ekkor, lassú tempónál is éreztem, hogy nem stimmel valami az autóval, ami meglepett, mivel semmilyen kontakt nem történt korábban. Nem volt egyenes a kormány a kezemben, talán a kormányoszlop és a kormányösszekötő találkozásánál törhetett el valami. Végül egy kisebb koccanás után beakadt a kormány és nem tudtam egyik irányba sem fordítani, amivel vége is volt a versenyemnek. Kár érte, addig a pontig jól alakult.”

    Molnár Martin, Abu-Dzabi, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    Martin tehát egy 7. és egy 9. helyezéssel zárta az F4 Middle East Championship második fordulóját, ami pedig Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora számára a legfontosabb, hogy a leginkább fejlődést igénylő területen látványosat javult a tavalyi év végéhez képest.

    „Tisztán látszanak az erőviszonyok, és hogy melyik csapat mire képes, ami egyrészt a tapasztalaton múlik. Nekünk azonban nem erre kell koncentrálni, hanem arra, hogy Martin abból tanulja a legtöbbet, ahol van, a mezőny sűrűjében, a darálóban. Furcsán hangzik, de ez hasznosabb, mintha utcahosszal nyerné a futamokat. A tavalyi évet úgy fejeztük be, hogy a test-test elleni csatákban és a versenyszituációk kezelésében, felismerésében, a minél rövidebb idő alatti minél jobb döntéshozatalban kell a legtöbbet fejlődnie. Annak örülök, hogy stabilan a legjobb tízben autózik, de sokkal fontosabb az, amit látok a pályán.”

    „Az angol közvetítés kommentátora is megjegyezte, hogy Martinon látszik, mekkorát tudott fejlődni tavaly óta a versenyzés terén. Visszahúzódó stílusból mostanra eljutott oda, hogy az F4 Middle East Championship eddigi 6 futamán az egyik leglátványosabban versenyző pilóta volt, aki oda-vissza előzéseket mutat be, kerék a kerék ellen csatázik, és még sportszerűen, de keményen küzd. Elértük tehát a célunkat, amiért ebbe a bajnokságba jöttünk, és ha ez így marad a folytatásra is, akkor teljesen elégedett leszek, mert ennek meglesz a hozadéka az angol bajnokságra, nekünk pedig arra kell koncentrálnunk. Ez egy felkészítő bajnokság, és jó látni, hogy sokszor mutatja őt a kamera a közvetítésben, mert a rendező is érzi, hogy Martintól lehet számítani látványos megmozdulásokra.”

    Az F4 Middle East Championship Dubajban, a harmadik fordulóval folytatódik február 8-án és 9-én.

  • Eddigi legjobb eredményét érte el Molnár Martin a közel keleti F4-es bajnokságban

    Eddigi legjobb eredményét érte el Molnár Martin a közel keleti F4-es bajnokságban

    Miután a múlt hétvégén csapata legjobbjaként debütált az F4 Middle EastChampionship Abu-Dzabiban rendezett szezonnyitóján, Molnár Martinnak mindössze egy pihenőnapja volt, mielőtt ismét a Yas Marina Circuiten ült autóba, hogy megkezdje a bajnokság második állomását. A 16 esztendős magyar versenyző jobb alapokról építkezhetett, mint korábban, az első futamon pedig 5 helyet javítva eddigi legjobb eredményét érte el.

    Változatlan helyszínen, némileg más vonalvezetésű pályán folytatódott az F4 Middle East Championship. A Molnár Martin révén magyar pilótát is felvonultató 29 fős mezőny ezúttal nem a Yas Marina Circuit Forma–1 által is használt, 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalán, hanem a 4572 méteres, ám 16 helyett 18 kanyarból álló Corkscrew vonalvezetésen mérette meg magát. A két kör nagy része megegyezik, utóbbi a hármas kanyar után válik el az előbbitől, hogy aztán néhány kanyarral később visszacsatlakozzon a Grand Prix-pályába.

    Az első fordulóban két top 10-es eredményt szállító, csapata legjobbjánakbizonyuló Martin és az Evans GP a múlt heti harmadik versenyre előrelépett a beállításokkal, így a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótája már a keddi teszteken jobb helyzetből várhatta a folytatást, mint amiben az első versenyhétvége nagy részében volt. Ezzel együtt az időmérőn nem jött ki számára a lépés, és az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Sokkal jobb alapokkal kezdtük ezt a fordulót, mint az előzőt, már az első tesztnap első menetétől kezdve közelebb voltunk az élmezőnyhöz. A vonalvezetés új része kicsit a knockhilli pálya egyik szakaszára emlékeztet, csak ez nem emelkedik, hanem lejt. Élvezetes rajta menni, beállítási szempontból nem követel nagy változtatásokat. A tesztnapon spórolnunk kellett a gumikkal, ezért kevesebbet köröztünk, mint amennyit az idő engedett volna, és nem is tudtuk pontosan, hogy hol állunk” – mondta Martin.

    „A szerdai edzéseken aztán még finomítottunk a beállításokon, majd az időmérő nem úgy sikerült, ahogyan terveztük. Az első kvalifikáción egy olyan pilóta mögött igyekeztem megfutni a legjobb körömet, aki az első fordulóban végig a legjobb 4-5 versenyző között volt tempóban, de most nem állt össze valami náluk, ezért jóval lassabbnak bizonyult. Az időmérő elején nem hagytam elég távolságot magam előtt, ezért utolértem őt és beragadtam mögé.”

    „A második időmérőn eldöntöttük, hogy kikkel szeretnénk együtt menni, de amikor ők elindultak kifelé a bokszutcából, pont érkezett két másik versenyző, és meg kellett várni, hogy elhaladjanak. Így mögéjük engedett ki a csapat, és mire megelőztem őket, már nem volt ideális a gumimelegítés, mert a kelleténél jobban igénybe kellett vennem a gumikat, ami a gyorskörömön időveszteséget jelentett. Emellett feltartások is nehezítették a dolgunkat.”

    A verseny aztán némileg kárpótolta Martint és a csapatot, hiszen a magyar versenyző öt helyet javítva a hetedik lett, ami az eddigi legjobb eredménye az F4 Middle East Championshipben. Nem mellesleg ismét ő volt az Evans GP legjobb versenyzője.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „A versenyen jól sikerült a rajtom, rögtön nyertem két pozíciót, majd a kör végén éppen előzni készültem, amikor beküldték a biztonsági autót. Az újraindításnál tapadtam az előttem levőre és sikerült megelőznöm, majd a folytatásban is jókat csatáztam. Előre és hátra is figyelnem kellett, az előttem levő egyik riválisomnak ráadásul megsérült a szárnya, ami miatt lassabb volt. A mögöttem érkezővel egy alkalommal oda-vissza előztük egymást, 4-5 kanyaron át csatáztunk, belülről igazán élvezetes volt. Örülök a hetedik helynek, a második, fordított rajtrácsosfutamon pedig a negyedik helyről rajtolok. A dobogó a célom, igyekezni fogok már a rajt után javítani egy-két helyet, de hátulról biztosan jönni fognak előre a leggyorsabbak. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a tempónk.”

    Mindhárom futamon csapata legjobbjaként végzett Molnár Martin Abu-Dzabiban

  • Mindhárom futamon csapata legjobbjaként végzett Molnár Martin Abu-Dzabiban

    Mindhárom futamon csapata legjobbjaként végzett Molnár Martin Abu-Dzabiban

    Két top 10-es eredménnyel kezdte 2025-ös szezonját Molnár Martin az F4 Middle East Championshipben. A csapata legjobbjának bizonyuló 16 esztendős sportoló folyamatosan tanulja a rengeteg újdonságot.

    A folyamatos fejlődés jellemezte Molnár Martin első versenyhétvégéjét az F4 Middle East Championshipben. A brit F4 tavalyi újoncbajnoka csapata, az Evans GP legjobb versenyzőjeként az összetett 11. helyén zárta az abu-dzabi nyitófordulót, miután a három futamból kétszer a legjobb tízben végzett a 29 fős mezőnyben, illetve mindhárom versenyen pontszerző lett. Eközben neki és csapatának a beállításokkal is meggyűlt a baja, és Martinnak a brit F4-ben megismert gumikhoz képest teljesen más abroncsokhoz is hozzá kellett szoknia, de nemcsak ez volt újdonság a számára, hanem a fékek, a meleg időjárás, a pálya és a villanyfényes versenyzés is.

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője az időmérő edzésen a 13. rajtkockát szerezte meg az első, valamint a 11.-et a harmadik futamra, de amennyiben néhány centiméteres pályaszélesítés miatt nem veszik el a legjobb idejét, a 8. pozícióban zárt volna. Az első futamon ezután jó rajttal feljött a 9. helyre, végül pedig szenzációs dupla visszaelőzéssel tarkított versenyzés után a 11. helyen intették le.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „A dupla visszaelőzés volt a futamom fénypontja, de a rajtom és az első kör sem sikerült rosszul. Jó lett volna a végén elcsípni a tizedik helyet és azzal a fordított rajtrácsos pole pozíciót, de ez most nem jött össze. Igyekszünk a második és a harmadik futamra előrelépni a beállításokkal, miközben nekem a pihenésre is nagyon oda kell figyelnem, hiszen nagyjából 5 órát fogok tudni aludni a vasárnap reggeli futam előtt, majd 10 órát kell várnunk az esti, harmadik futamig” – értékelt Martin az első verseny után.

    A helyi idő szerint vasárnap reggeli második futamon Martin aztán még jobban rajtolt, mint az első versenyen, és a 11. helyről indulva az első kör végén már a 8. helyen haladt. A folytatás hullámvasút-szerűen alakult a magyar versenyzőnek, aki hol másokat előzött, hol őt előzték. Egy ponton a 13. helyen is haladt, ám végül innen a 9. pozícióba kapaszkodott vissza a leintésig.

    A harmadik, helyi idő szerint már este, villanyfényben rendezett futam előtt 10 órás pihenő várt a mezőnyre, ami külön nehézséget jelentett, de Martint mindez nem akadályozta meg abban, hogy a 11. helyről rajtolva már két pozíciót nyerjen a rajtnál, majd egy további helyezést javítva végül 8.-ként lássa meg a kockás zászlót. Az egyetlen negatívuma a záró futamnak az volt, hogy két, igencsak hosszú biztonsági autós fázist kellett teljesítenie a mezőnynek, így nem tudtak annyit versenyezni, amennyit a 28 perces plusz egy körös táv ideális esetben enged.

    „A második futamon ismét nem volt meg a tempónk, de versenyzési szempontból ez volt a hétvége legjobb futama: a rajtom is jobban sikerült, mint szombaton, és többször is sikerült előznöm; úgy érzem, hogy fejlődtem ezen a téren – értékelt Martin. – A harmadik futamra aztán sikerült előrelépnünk a beállításokkal, miután nem volt veszítenivalónk, és teljesen más filozófiát követtünk. Igaz, nem tudtam sok kilométert megtenni versenytempóban, de abból, amennyit versenyeztünk, úgy tűnt, hogy bevált az új elképzelés. Ebből a szempontból sajnálom, hogy kétszer is pályára küldték a biztonsági autót, és hosszú perceken át araszoltunk mögötte, de a következő fordulóban legalább már jobb alapokkal fogunk kezdeni.”

    Molnár Martin, Abu-Dzabi
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Martin sikeresen és eredményesen teljesítette az első hétvégéjét az F4 Middle East Championshipben, és bár a neve mellett nem szerepel az újoncokat megkülönböztető rookie felirat, azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy a mezőny több mint fele második alkalommal indul ebben a bajnokságban, azaz jóval tapasztaltabbak nála – mutatott rá Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. –  Ennek tükrében abszolút elégedett vagyok, előzetesen is a legjobb tíz környékére vártam Martint, és figyelembe véve az időmérős legjobb körének elvételét, simán benne volt, hogy mindhárom versenyt a legjobb tízben zárja.”

    Kiss Pál Tamás azért is lehet elégedett, mert ez a hétvége azt is bizonyította, hogy a brit F4 tavalyi újoncbajnoka már az utolsó 2024-es versenye óta is előrelépett. „Nem vártam, hogy Martin ebben az óriási darálóban rögtön így felveszi a kesztyűt. Nagyon intenzív ez a bajnokság, 29 fős a mezőny, szokatlanok voltak a körülmények, új volt a gumi, a fékek, 5 órát aludt az első versenynap után, majd 10 órát kellett várni a második és harmadik futam között. Engem kicsit megnyugtatott, amit versenyzésben, helyezkedésben, csatákban hozott, mert szintet akartunk lépni a tavalyi szezon után, és már ezen a hétvégén látszott, hogy a tavaly megszerzett tapasztalat leülepedett. Most meg kell szokja az új dolgokat, és folyamatosan ezt is csinálja, alkalmazkodik, tanul, és közben, amit lehetett, azt hibátlanul hozta: nem repült le a pályáról, nem akadt össze senkivel, és a többi. Fegyelmezetten versenyzett és megvolt a fejlődési íve az egész hetének úgy, ahogyan a tavalyi szezonjának is.”

    Most mindössze egyetlen pihenőnap vár Martinra, hiszen már január 21-én, kedden folytatódik az F4 Middle East Championship. A mezőny pedig marad Abu-Dzabiban, hogy az első hétvégén használt Grand Prix-nyomvonaltól némileg eltérő vonalvezetésen mérkőzzön meg. Az időmérő edzést szerdán, magyar idő szerint 15 órától rendezik, míg az első futamra magyar idő szerint szerdán 18 óra 25 perctől, a másodikra csütörtökön 21 óra 40 perctől, a harmadikra pedig pénteken hajnalban 1 óra 10 perctől kerül sor.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „Meglepő volt, hogy a harmadik futam előtt egy már korábban kipróbált beállításhoz nyúltak vissza és tizenkilencre lapot húztak, de ebben az is benne volt, hogy közben javult a pálya állapota, Martin pedig jobban megismerte a körülményeket és a gumikat. Konszenzus van köztünk a csapattal abban, hogy a jövő héten milyen irányba fognak elindulni, kedden már kétszer egy óra teszt vár rájuk” – tekintett előre Kiss Pál Tamás, aki abba is bepillantást nyújtott, hogy a gumikezelés terén milyen kihívásokkal kellett szembenéznie Martinnak az első fordulóban és majd a folytatásban is.

    „Szoknia kell azt, hogy ilyen pályán, ilyen körülmények között miként kell kezelni a gumit. Sokat beszéltem vele az utolsó futam előtt, átrágtuk magunkat az adatokon és vezetéstechnikai oldalról mindent kielemeztünk. A gumik kezelése egy érzés, tehát nem arra kell gondolni, hogy mondjuk a tempós balosban ne vedd el a gázt, és nem szabad tíz százalékot beejteni a gázpedált. Ez ennél komplexebb. Itt egy érzésről beszélünk, aminek meg kell jönnie ahhoz, hogy megértsd a gumit, a pályát, az ok-okozati összefüggéseket, és ráérezz, hogy miként kell az abroncsokat kezelni, meddig lehet azokat terhelni. Nagyon szűk az a tartomány, ahol az ember igazán gyors tud lenni: ha erőlteted, akkor azért leszel lassú, ha pedig nem terheled eléggé a gumikat, akkor azért. Mindez nem jön egyik percről a másikra, mert bár van már egy évnyi tapasztalata a brit F4-ben, az ottani gumit teljesen máshogyan kell kezelni, mint ezt.”

    A versenyeket IDE KATTINTVA lehet visszanézni.