Kategória: Formula Sport

  • Jön a Formula 2-es Drive to Survive

    Jön a Formula 2-es Drive to Survive

    Az újévben a Formula 2 meg fogja kapni a saját sorozatát csakúgy, mint a Forma-1 a Drive to Survive-val.

    A Forma-1 előszobájaként is emlegetett széria egy öt részből álló sorozatot fog majd kapni, amit „Chasing the Dream, azaz „Hajszold az Álmot” néven találhatunk majd meg. A sorozatot az F1TV-n lehet majd megtekinteni és a megjelenésének a dátuma valószínűleg január 2 lesz.

    Az idei Formula 2-es bajnokságot Nyck de Vries nyerte meg és a holland fiatallal együtt nyolc versenyző tudott futamgyőzelmet szerezni az évad 11 versenyhétvégéjén (a belgiumi elmaradt a tragédia miatt).

    Azonban egy tragédia sajnos beárnyékolta az idei évet, ugyanis az Arden francia fiatalja Anthoine Hubert tragikus körülmények között az életét veszítette Spa-Francorchampsban. A fiatal francia a balesetben szerzett sérüléseibe halt bele. A sorozat természetesen erre a tragikus eseményre is ki fog majd térni és néha lesznek olyan részek, amiket csak vérző szívvel tudunk majd végignézni.

    A sorozatról készült előzetest az alábbi linken tekinthetitek meg, végig fogjátok nézni?

     

     

  • Most akkor Mick Schumacher a tehetsége vagy a neve miatt van ott, ahol?

    Most akkor Mick Schumacher a tehetsége vagy a neve miatt van ott, ahol?

    Az igen impozáns Formula 3-as Európa bajnoki címe után nagyon pocsék szezont futott a Formula 2-ben Mick Schumacher. Mégis, a szakma és a szurkolók is biztosak benne, hogy hamarosan a Forma-1-ben láthatjuk majd őt, miközben a korábbi években az F2-ben kimagasló versenyzők közül volt, aki el sem jutott az F1-ig, vagy ott nem tudott jól teljesíteni és hamar kegyvesztetté vált.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok fiaként már az első gokartos méterei óta hatalmas figyelem veszi körül Mick Schumachert, és ahogy egyre közeledik a száguldó cirkusz felé ez csak egyre jobban hatványozódik. A Ferrari pilóta akadémiájának a tagjaként pedig gyakorlatilag kikövezett az útja odáig.

    Ehhez azonban sokat kell fejlődnie, hiszen az idei gyenge szereplése után leghamarabb csak 2021-ben juthat szuperlicenszhez. Még így sem vezethet majd jövőre hátra kötött kézzel. Márpedig, ha megszerzi akkor ne legyen kétségünk afelől, hogy egy Forma-1-es csapat – legvalószínűbb esetben az Alfa Romeo – lehetőséget fog adni neki. De vajon csupán a neve miatti marketing szempontból, vagy tényleg meg van benne az, amivel az apja szintjére emelkedhet?

    A korábbi Formula 2-es bajnoki címek sem voltak mindig garanciák sikerre, sőt… A tavalyi bajnok George Russell utalt rá nemrégiben, hogy neki is voltak olyan eredményei, mint a már élmezőny tagját képező Charles Leclerc-nek, csak ezt a Williamsben eddig nem tudta bizonyítani.

    Mint ismert, Leclerc egymást követő években nyerte meg a GP3-at és a Formula 2-t, majd egy Sauberes idény után a Ferrariban találta magát. Az elmúlt években viszont ő az egyetlen, aki bajnokként érkezve eljutott erre a magas szintre.

    Russell hasonló utat járt be a bajnoki címek tekintetében, mint Leclerc. A Mercedes juniorjaként pedig meg van a háttere, ami egyelőre a Williamsbe volt elég. A Mercedes pedig kiválóan megvan a jelenlegi párossal, így nagy kérdés, hogy a brit kap-e valamikor lehetőséget a világbajnok istállónál.

    Az idei bajnok Nyck De Vries esetében pedig a Forma-1 fel sem merült, mint opció, számára a Formula E (és a Mercedes) dobott mentőövet. A holland nagy fölénnyel nyerte idén a bajnokságot, de még nála is dominánsabb volt pár évvel ezelőtt Stoffel Vandoorne, az ő pontelőnye máig rekord a sorozatban. A belga hatalmas ígéretként érkezett a McLarenbe, ahol csalódást kellően teljesített, így jelenleg De Vries csapattársa a Formula E-ben.

    A korábbi – még GP2-es – bajnokok között ott volt Jolyon Palmer, Romain Grosjean vagy éppen Pastor Maldonado is. De megemlíthetnénk a svájci Fabio Leimer nevét is, akiről azóta nem is hallani…

    Csak két pilóta volt, aki a GP2\ Formula 2 után F1-ben is bajnok lett: Lewis Hamilton és Nico Rosberg, ők mindketten az első évükben fel is ülhettek az előszoba trónjára. A fentebb említett bajnokok közül pedig többen sokadik próbálkozásra nyerték meg, de Vandoorne esetében az első éves ezüstérme után a másodikban jött az arany.

    Ezzel szemben Schumacher idén 12.lett a pontversenyben, és egy sprint futamos győzelmet tudott felmutatni azzal a csapattal, amelyik a korábbi években a legerősebb volt. 2020-ban marad a Prema versenyzője, és ez az év lesz, amikor is be kell bizonyítania az alkalmasságát. Hisz láthattuk, hogy a nála jóval sikeresebb korábbi GP2\F2-es pilóták is a feledés homályába vesztek, ám Schumacher valószínűleg sok évig lehet állandó tagja a Forma-1 (él)mezőnyének…

  • Bemutatta a pilótáit a Charouz Racing System

    Bemutatta a pilótáit a Charouz Racing System

    A Charouz Racing System megerősítette, hogy Louis Deletrazzal és Pedro Piquetvel a fedélzeten vágnak majd neki a Formula 2 következő idényének.

    A cseh istállónak ez lesz a harmadik szezonja a Forma-1 előszobájában. Eddig két győzelmet és tíz dobogós helyezést szereztek ezalatt a három éve alatt és a következő szezonban tovább szeretnék növelni az előkelő helyezéseik számát.

    A tapasztalt Deletraz a 2018-as Formula 2-es szezonban már versenyzett a Charouz Racing színeiben és most visszatér egykori csapatához a Carlintól, ahol az idei szezonban három alkalommal is sikerült dobogóra állnia. A svájci fiatal pedig már megkezdhette a közös munkát egykori csapatával, ugyanis az évzáró Formula 2-es teszten Deletraz már a Charouz Racing autójával rótta köröket.

    A 22 éves Deletaz korábban már Forma-1-es autót is vezethetett a Pirelli év végi gumitesztjén. A svájci pilóta a Haas csapat színeiben tesztelt és 113 kört tett meg a Yas Marina Circuiten.

    „Nagyon várom már, hogy újra együtt dolgozhassak a srácokkal a Charouznál,” – mondta Deletraz a visszatéréséről. „Szinte mindenkit ismerek itt kivétel nélkül, ugyanis a 2018-as szezont ennél a csapatnál töltöttem. Tudom, hogy rendkívül tapasztaltak csakúgy, mint én, szóval remélem, hogy közös erővel a 2020-as szezonban képesek leszünk majd jó eredményeket elérni. Harcolni fogok és nyerni is szeretnék a Charouzzal.”

    A svájci fiatal csapattársa pedig nem más lesz, mint Pedro Piquet. A fiatal brazil egy pozitív szezont zárt a Formula 3-ban, ugyanis sikerült egy győzelmet és három dobogós helyezést szereznie a Trident versenyzőjeként. A legkisebb Piquet is részt vett a Formula 2 szezonzáró tesztjén, ahol életében először vezethetett Formula 2-es autót, egészen pontosan a Charouz Racingét.

    „A Formula 3-ban és a GP3-ban eltöltött két évet követően úgy gondolom, hogy ez volt a lehető legjobb döntés a karrierem szempontjából. Szerintem már készen állok a Formula 2 által nyújtott kihívásokra. A Formula 3-ban egy jó leckét kaptam, ami a későbbiek folyamán még hasznos lehet. Örülök, hogy csatlakozhatok a Charouzhoz, ugyanis két remek szezonon vannak túl és egy gyors autóval is rendelkeznek. Az egyik legnagyobb ok, amiért őket választottam az, hogy nagyon jól ismerem az ott dolgozó mérnököket és hiszem, hogy a jövőben képesek leszünk majd hatékonyan együtt dolgozni.”

  • Megnevezte első versenyzőjét a Prema

    Megnevezte első versenyzőjét a Prema

    A Prema Formula 3-as csapata bejelentette az első versenyzőjük kilétét. A Formula 3 bajnok csapatának első igazolása nem más, mint Logan Sargeant, aki már az idei szezonban is ebben a sorozatban versenyzett.

    A 18 éves Sargeant már a gokartos időszakában komoly sikereket ért el, ugyanis 2015-ben első lett a CIK World KF Junior nevezetű szériában. Az amerikai fiatal 2017-ben váltott együléses versenyautókra és az angol Formula 4-ben már rögtön a második helyen végzett az egyéni pontversenyben. Ezt követően a Formula Renault Eurocupban is megmérettette magát, ahol negyedik lett.

    2019-ben Sargeant tovább lépett az FIA Formula 3-ba, ahol a Carlinnál kapott lehetőséget. Azonban a Carlin nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz, ami miatt csak az utolsó előtti kilencedik helyet sikerült megszerezniük a konstruktőri bajnokságban. Sargeant csak a tizenkilencedik helyet szerezte meg az egyéni pontversenyben a gyengélkedő Carlin miatt, azonban a Makaói Nagydíjon az amerikai fiatal annyira otthon érezte magát a szűk utcai pályán, hogy a harmadik végzett annak ellenére, hogy még soha nem versenyzett korábban a Gaia Circuiten.

    A Prema újdonsült igazolása nagyon reméli, hogy a bajnokcsapat versenyzőjeként újra az élmezőnyben versenyezhet majd. „Rendkívül boldog vagyok, hogy 2020-ban a Premánál versenyezhetek majd,” – lelkendezett az amerikai fiatal. „Elnézve az idei domináns szereplésüket a bajnokságban, örülök, hogy nekem is lehetőségem lesz ennek a csapatnak a tagja lenni. Remélem, hogy sikerül majd folytatni ezt a fajta jó szereplést.

    „Már Valenciában is egy eredményes tesztet zártunk közösen, ami meglepően jól ment a számomra. Értékes tapasztalatokat gyűjthettem az autóban és a csapattal is jó volt együtt dolgozni. 2020-ban az lesz a célom, hogy tovább fejlődjek és segítsek a csapatnak megvédeni a konstruktőri címét.”

    Az olasz csapat már két versenyhétvégével a szezon vége előtt megszerezte a csapatbajnoki címet. A két Ferrari junior Robert Shwartzman és Marcus Armstrong végzett a bajnokság első két helyén, amíg a csapat harmadik pilótája, Jehan Daruvala a harmadik helyen végzett az egyéni bajnokságban.

    A Prema vezetője, René Rosin is kifejtette a véleményét az amerikai fiatal érkezéséről. „Örömmel köszöntjük Logant a csapatunk berkein belül. Már gokartozás közben is nagyszerű eredményeket ért el és mindegyik szériában bajnokaspiráns volt, ahol pályafutása során elindult.

    „A karrierjében először fog majd előfordulni, hogy egy sorozatban már nem újoncként fog versenyezni. Úgy gondolom, hogy ez a hasznára válhat majd a későbbiek folyamán. Kíváncsian várom már, hogy a csapat milyen teljesítményt fog nyújtani 2020-ban. Alig várom már, hogy elkezdődjön a szezon, ugyanis az előző kiírásban rendkívüli sikereket értünk el.”

     

  • Megváltoztatják az F2 büntetőpont szisztémáját az eltiltást kétszer is kigyűjtő versenyző miatt

    Megváltoztatják az F2 büntetőpont szisztémáját az eltiltást kétszer is kigyűjtő versenyző miatt

    A Forma-2 bejelentette, jövőre megújítják a büntetőpontokra vonatkozó szabályrendszert.

    A változást lényegében Mahaveer Raghunathan miatt hozták meg, aki idén annyi büntetőpontot gyűjtött, hogy kétszer is kigyűlt neki az eltiltást jelentő 12 egység, ám mégis csak egy versenyhétvégét hagyott ki végül. Volt olyanra is példa egyébként, hogy az indiai versenyző 9 pontot szerzett, mert háromszor ment túl gyorsan a safety car fázis alatt.

    De hogy lehet az, hogy az MP Motorsport pilótája két eltiltásnyi pontmennyiséggel csak egy versenyről lett eltiltva? Hát úgy, hogy a második 12 az Abu Dhabi Nagydíj szabadedzése alatt lett meg neki, és a szabály értelmében a következő hétvégét kellene kihagynia, de ugye szezonzáró fordulóról beszélünk. Ezt a kis problémát javítják ki az új szisztémában.

    „Ha egy versenyző egy szabadedzésen vagy időmérőn éri el a 12 pontot, akkor a versenyhétvége többi részéről lesz eltiltva. Ha a versenyen éri el, a következő eseményről függesztik fel. Miután az eltiltást letölti, 12 pont levonásra kerül” – áll a szabályzatban.

  • Abiteboul: Soha nem tudjuk már meg, hogy Hubert mire lett volna képes

    Abiteboul: Soha nem tudjuk már meg, hogy Hubert mire lett volna képes

    Amint véget ért az idei Forma1-es és Formula 2-es szezon, Cyril Abiteboul visszaemlékezett a tragikusan elhunyt Renault junior Anthoine Hubertre, aki a Formula 2 spai főversenyén szenvedett halálos kimenetelű balesetet.

    A 23 éves franciának az idei volt az első szezonja a Formula 2-ben és már a szezon első részében sikerült két győzelmet szereznie Franciaországban és Monacóban. Hubert volt az első francia versenyző Alain Prost után, aki formula autós versenyt tudott nyerni saját hazájában.

    A legutóbbi F2-es díjátadón, létrehozták az Anthoine Hubert díjat, amivel a legjobb újoncot jutalmazzák. Az első ilyen díjat a kínai Guanyu Zhou kapta, aki az újonc szezonjában számos dobogós helyezést és egy pole pozíciót is tudott szerezni.

    „Sajnos már soha nem fogjuk megtudni, hogy Anthoine mit érhetett volna el karrierje során,” – idézi Abiteboul szavait a Motorsport-Week.com. „Viszont annak örülhetünk, hogy segíthettük Anthoinet az álmai megvalósításában. Az első Formula 2-es versenyét már Monacóban megnyerte és ezt követően nem sokkal a hazai versenyén is győzedelmeskedni tudott a Paul Ricardon. A kemény munkáját és az elhatározottságát soha nem fogjuk elfelejteni, mindig emlékezni fogunk rá.”

  • Anthoine Hubert nevét kapta év újoncának járó díj a Formula 2-ben

    Anthoine Hubert nevét kapta év újoncának járó díj a Formula 2-ben

    A Formula 2-esek számára is megtörtént az év végi díjátadógála, ahol egy új díjat is átadtak. Az év újoncának járó Anthoine Hubert-díjat először a kínai Guanyu Zhou vehette át.

    A díjátadóra Monacóban került sor, amely helyszín oly kellemes lehetett a tragikus sorsú pilótának, ugyanis Hubert itt alatta élete első F2-es futamgyőzelmét, amit még egy követett hazai pályán a Paul Ricardon.

    A fiatal francia versenyző a belga főversenyen szenvedett halálos kimenetelű balesetet. A sorozat első embere Bruno Michel a díj átadásakor elmondta, hogy ezzel a díjjal kívánják megőrizni Hubert emlékét.

    „Anthoine mindig is a családunk része fog maradni. 2016-ben lépett be először a paddockba, egy év végi GP3-as teszten. Majd két sikeres évet töltött a sorozatban. Ő az utolsó GP3-as bajnokunk. Igazán méltó volt rá.  A Formula 2-es bemutatkozás is remek volt, két versenyt nyert, egyet Monacóban és egyet Le Castellet-ben. Ő volt az egyetlen újonc idén, akinek ez sikerült. A bajnokságban tizedik lett végül, ami mindent elmond a tehetségéről. Tisztelegni akartunk előtte, és biztosítani akartuk, hogy minden évben megemlékezzünk róla. Ezért úgy döntöttünk, hogy az év újoncának járó díjat róla nevezzük el, mert ez egy olyan díj, amiért meggyőződésem, hogy egész évben harcban lett volna.” – fogalmazott Michel.

    Az első Anthoine Hubert-díj győztese az UNI Virtuosi versenyzője Guanyu Zhou lett. A Renault juniorja egy pole-pozíciót és öt dobogós helyezést szerzett első F2-es idényében és a bajnokság hetedik helyén zárt. A díjat pedig Hubert testvére Vichtor adta át.

  • A ROKiT lett a W Series főszponzora

    A ROKiT lett a W Series főszponzora

    A ROKiT Phones többéves szerződést kötött, így ők lettek a W Series első nagyabb szponzorai. Logójuk már a jövő évtől szerepelni fog minden autón és kezeslábason.

    A cég, amellett, hogy a Williamset is támogatják, a Formula E-ben is jelen vannak a Venturi révén, illetve a brit túraautó bajnokságban is vannak érdekeltségeik. Jonathan Kendrick, a vállalat igazgatója, kiemelte, el van ámulva a sorozat fejlődésétől.

    „Hihetetlen, mennyit haladtak előre, és milyen sikeres a W Series, mióta betört a motorsportok világába. Szeretnénk a jövőjük része lenni, és kíváncsian várjuk, hogyan fejlődik majd tovább.”

    A sorozat vezetője, Catherine Bond Muir is üdvözölte az együttműködést:

    „Egy technológiai, zavaró, de vásárlókra koncentráló márkáról van szó, ez pedig teljesen hozzáillik a W Series mottójához. Meg akarjuk változtatni a motorsportot, és örülünk, hogy a következő években együtt dolgozhatunk.”

    Ambíciózus, ehhez kétség sem fér. Bon Muir ráadásul azt is elhintette, a jövőben elektromos hajtásláncra válthatnak.

    „Fejlődésünk a motor terén érdekes kérdés. Erősebbet használunk majd vagy maradunk ezen a szinten? Sok irányt választhatunk. Hosszútávon semmiképp sem akarok benzinmotort használni, nem az a jövő. Mindenképpen hibrid vagy elektromos technológiában gondolkodunk.”

    A Formula E már megkapta a világbajnoki státuszt a 2020/21-es szezontól, és nem kétséges, nekik is ez a céljuk.

  • Ticktum a Formula 2-ben fog versenyezni 2020-ban

    Ticktum a Formula 2-ben fog versenyezni 2020-ban

    A korábbi Red Bull junior Dan Ticktum a DAMS Formula 2-es csapatának pilótája lesz majd a 2020-as szezonban. A brit fiatal csapattársa pedig nem más lesz, mint az indonéz Sean Gelael, aki az idei szezonban Mick Schumacher csapattársa volt a Prema Racingnél.

    Ticktum – aki a második helyen végzett a 2018-as Formula 3-as bajnokságban közvetlen Schumacher mögött – a GP3 2017-es évadjában már versenyzett a le mansi istálló színeiben, szóval a környezet nem lesz számára idegen.

    A 20 éves brit volt a Formula 3-as bajnokság legnagyobb esélyese, azonban a szezon utolsó harmadában a hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda fia elhappolta előle a bajnoki elsőséget. Azonban Schumacher hirtelen formajavulását nem hagyhatta szó nélkül és nyíltan kritizálni kezdte a németet.

    Ticktum ezt követően a Super Formulában próbált szerencsét, azonban a gyenge eredményei és a botrányos viselkedése miatt ajtót mutatott neki a Red Bull. Azonban mindezek ellenére, a kétszeres Makaói Nagydíj győztes britnek a Formula 2 egyik legerősebb csapatánál sikerült ülést szereznie, akik konstruktőri bajnokok lettek az idei Formula 2-es szezonban.

    „Hatalmas megtiszteltetés, hogy csatlakozhatok a DAMS csapatához,” – lelkendezett Ticktum. „A GP3-ban is náluk versenyeztem még 2017-ben, szóval nagyon várom már, hogy visszatérhessek a csapathoz és közösen építhessük a csapat sikertörténetét.

    „Azzal, hogy konstruktőri bajnokok lettek az idei szezonban, a DAMS bebizonyította, hogy a Formula 2 legjobb csapatai közé tartoznak. Francoisnak és csapatának még a Forma-1-es Paddockban is nagy hírneve van, ugyanis számos Forma-1-es versenyző versenyzett náluk az alsóbb kategóriákban. Ők készítették fel őket legjobban a száguldó cirkusz kihívásaira, szóval alig várom már, hogy elkezdhessem a munkát az évzáró teszten Abu Dhabiban.

  • Danner: Schumachernek még sokat kell fejlődnie a Forma-1-hez

    Danner: Schumachernek még sokat kell fejlődnie a Forma-1-hez

    A német RTL szakkommentátora, Christian Danner szerint Mick Schumachernek még sok mindent meg kell tanulnia ahhoz, hogy teljes mértékben felkészüljön a Forma-1 kihívásaira.

    A hétszeres Forma-1-es világbajnok fia idén az első szezonját teljesítette a Formula 2-ben több-kevesebb sikerre. A német fiatal számos alkalommal keveredett balesetbe, babrált ki vele a technika ördöge, azonban a Hungaroringen sikerült megtörnie a rossz sorozatát, miután elsőként intették le a sprintversenyen.

    „Mick jó szezont teljesített a Formula 2-ben és még fejlődött is valamennyit,” – véli Danner. „Azonban vannak olyan területek, amiken még csiszolnia kellene, mint például az időmérős szereplés.”

    A 20 éves Mick – aki a következő szezonban is a Prema csapatát fogja erősíteni – csak a tizenkettedik legtöbb pontot tudta gyűjteni az összetett pontversenyben. Danner szerint Schumachernek a következő szezonban kell áttörést elérnie a száguldó cirkusz előszobájában. „Folyamatosan versenyeket kell nyernie egymás után. Micknek ezt a célt kell kitűznie magának a következő szezonra.”