Kategória: Formula Sport

  • Matsushita kész megkezdeni az ötödik szezonját a Formula 2-ben

    Matsushita kész megkezdeni az ötödik szezonját a Formula 2-ben

    Nobuharo Matsushita annak ellenére kezdhet meg mégy egy szezont a Formula 2-ben, hogy elveszítette a jelenlegi ülését a Carlinnál a honfitárs Yuki Tsunoda érkezése miatt.

    A japán versenyző eredetileg visszatért volna a hazájába és ott folytatta volna a versenyzést, miután a tavalyi Formula 2-es szezonban nem sikerült elérnie a célját, ugyanis nem sikerült az első négy között végeznie az egyéni pontversenyben. Ez pedig azért lett volna fontos a számára, mert a bajnokság első négy helyezettje kap elég szuperliszensz pontot a Forma-1-hez.

    Matsushita azonban egyik, a Honda által bejelentett versenyzői felállásban – ami a Super GT-re és a Super Formulára vonatkozik – sem szerepelt annak ellenére, hogy az utóbbi szériában pár hónappal ezelőtt még tesztelhetett is. Ehelyett Ukyo Sasahara kapta meg az eredetileg Matsushitának szánt ülést a MUGEN csapatánál. A japán versenyző alternatíváinak pedig Tatiana Calderon vetett véget, aki pedig annál a Drago Corsenál kapott lehetőséget, ahol Matsushitának még lett volna esélye egy versenyzői ülésre.

    Valamilyen szinten érthető Matsushita döntése, hogy miért is választotta a Formula 2-t a Super Formula helyett.  A Carlin egykori pilótája két évet is lehúzott a japán sorozatban és azt követően tért vissza a Forma-1 előszobájaként emlegetetett sorozatba.

    Azonban a japán motorgyártó már bejelentette, hogy Yuki Tsunoda fog versenyezni a következő szezonban a Carlin csapatával. Tsunoda ezzel átvette Matsushita helyét, és egyes források szerint Matsushita még a saját pénzének egy kisebb részét is hajlandó mozgósítani, hogy a sorozatban maradhasson.

    Ha megnézzük a Formula 2 csapatainál levő még szabad üléseket, akkor Matsushita legnagyobb esélye talán az MP Motorsportnál lehet. A holland csapat a korábbiakban már bejelentette, hogy a brazil Felipe Drugovich az ő csapatukban fog versenyezni az idei évben. A brazil fiatal érkezésén kívül pedig a csapaton belül is történtek kisebb átalakítások, beleértve egy adat elemző mérnök érkezését a Premától.

    Ha Matsushitának sikerül helyet találnia magának valamelyik csapatnál, akkor ez lenne az ötödik szezonja GP2-es/Formula 2-es szinten. A tavalyi szezonban sikerült elérnie a legelőkelőbb eredményét a sorozatban, ami egy összetettbeli hatodik hely volt. Emellett a japán versenyző két főversenyt is meg tudott nyerni: először a Red Bull Ringen, majd Monzában szelhette át elsőként a célvonalat.

    Ha minden klappol, akkor akár három japán versenyző is tagja lehet az idei Formula 2-es mezőnynek, ugyanis az Euroformula Open bajnoka, Marino Sato készen áll egy teljes szezonra, miután a tavalyi évben három versenyhétvégét teljesített a Campos Racing versenyzőjeként.

  • A W Series annyit ér az FIA rendszerében, mint a WTCR

    A W Series annyit ér az FIA rendszerében, mint a WTCR

    A női formaautós bajnokság, a W Series vezetői úgy gondolják, hogy a bajnokság létjogosultságát igazolja az, hogy mindössze egy év után, a második szezonban már FIA szuperlicenszpont is jár majd a bajnokság legjobbjainak, melyre ugyebár szükségük lesz a versenyzőknek, ha a Forma-1 a végső céljuk.

    A W Series bajnoka idén 15 szuperlicensz ponttal is gazdagodik, míg a további top 8 helyezett 12-10-7-5-3-2-1 pontot kap. Ezzel pedig a női bajnokság – lincenszpontok szempontjából – pont ugyanannyit ér mint például a WTCR, az Indy Lights, a Supercars, vagy épp az Euroformula Open.

    A szuperlicenszpontok kritériuma azonban, hogy a bajnok a következő szezonban nem indulhat a bajnokságban. Tehát a 2020-as W Series bajnok jövőre ugyanebben a bajnokságban biztosan nem szerepel majd.

    „Ez mindenképp létjogosultságot jelent az FIA részéről és a motorsport közösség részéről, hogy megérdemeljük a szuperlicensz pontokat.” – mondta a W Series vezérigazgatója, Catherine Bond Muir az Autosportnak. „De alapvetően több versenyzőnk is azt tűzte ki célul, hogy Forma-1-es versenyzővé váljon, így ezeknek a versenyzőknek ez különösen fontos.”

    „Hogy ez van olyan igazán fontos bajnokság, hogy szuperlicensz pont jár érte – és nyilván minden versenyző pontokat akar -, ez 100%-ban üdvözölt dolog.” – mondta Alice Powell, aki tavaly a második helyen zárt a W Series első szezonjában.

    „Köszönet érte Jean Todtnak.” – mondta az Autosportnak David Coulthard ex-F1-es versenyző, a W Series tanácsadója. „Amikor vele beszélgettünk, az az volt a véleménye, hogy bárki, aki támogatja a motorsportot, és bátorítha az embereket a motorsporton belül, különösen persze a nők tekintetében, teljes támogatását élvezi.”

  • Marko a legmagasabban jegyzett Red Bull juniorok helyzetéről beszélt

    Marko a legmagasabban jegyzett Red Bull juniorok helyzetéről beszélt

    A Red Bull versenyző akadémiájának vezetője, Helmut Marko a jelenlegi juniorjaikról beszélt egy interjú keretein belül.

    Az energiaitalosok számos remek pilótát adtak a Forma-1-nek, elég csak Vettelre, Ricciardóra vagy Verstappenre gondolni. Ám a holland óta nem igazán jött az utánpótlás, ezt mi sem mutathatná jobban, mint az a tény, hogy Ricciardo távozásakor a korábban kirúgott Kvyatot kellett visszahozni a Toro Rossóba, hiszen onnan Gasly lépett fel az ausztrál helyére. Vagy az is egy jó példa, hogy amikor Kvyat távozott, szintén egy ex-juniort kellett leszerződtetni Brendon Hartley személyében. Ezen tények alapján tehát kimerülni látszik a Red Bull fiatal pilóta programja, de Marko erről hallani sem akar.

    „A programunkban még mindig van néhány nagyon nagy tehetség, beleértve Yuki Tsunodát. Ez a fiú mindössze 158 centiméter magas, de mindenki kedvence” – mondta az osztrák a Motorsport.com hasábjain. „Ott van nekünk Jüri Vips is, aki 4. lett az F3-ban, pedig nagyon sokszor volt balszerencséje. Idén a japán Super Formulában versenyez majd, ahol ő volt a leggyorsabb a teszteken.”

    A kisebb kategóriákban is vannak Red Bull támogatottak: „Denis Hauger ott van, ő egy erős norvég pilóta. Tavaly 13 vagy 14 versenyt nyert az F4-ben, és szerintem most fellép az F3-ba. Az új-zélandi Liam Lawson és Mick Doohan fia, Jack is itt fognak versenyezni.”

  • Sergey Sirotkin gokart akadémiát nyitott Oroszországban

    Sergey Sirotkin gokart akadémiát nyitott Oroszországban

    A korábbi Williams pilóta, Sergey Sirotkin gokart akadémiát nyitott Oroszországban. Azzal a céllal, hogy segítsen a fiatal orosz pilótáknak. Az akadémia január 25-én nyitotta meg kapuit a fiatal tehetségeknek.

    A korábbi Forma-1-es pilóta a 2019-es szezont a kispadon ülve töltötte a McLaren és a Renault tesztpilótájaként. És segített a Pirellinek fejleszteni a gumikat. De ezek mellett aktívan tevékenykedett hazájában, és a héten megnyitotta a saját gokart akadémiáját.

    Moszkvában található meg a Children’s Karting Academy by Sergey Sirotkin, ami elsősorban az 5 és 15 éves kor között lévő gyerekeket célozza meg. Ez a szervezet a SMP Racing Academy részeként fog működni. Aminek a sikeres elvégzése után lehetőség adódik a fiatal pilótáknak, hogy bekerüljenek RAF-SMP Racing Academy-be és esetlegesen a teljes SMP programba. Az SMP olyan pilótákat támogat vagy támogatott, mint Sirotkin, Mikhail Aleshin, Vitaly Petrov, Robert Schwartman vagy Irina Sidorkova.

    Sirotkin Yuri Evgenyevich Stavrovsky-val dolgozik együtt, aki a vezető edzője volt a Szovjetunió nemzeti gokart csapatnak 1973-1985 között. Egy egész csapat mentor pilóta segít összeállítani a teljes edzésprogramot a fiatalok számara.

    A Sirotkin’s Karting Academy a Forza One Karting Centre-ben fut Moszkvában. Ezzel Oroszország legnagyobb beltéri gokart pályája. Elméleti órák is be lesznek iktatva, ahol videóanyagokkal is segíteni fogják a fiatalok fejlődését.

    „A gokartozás az alapja a motorsportnak. Majdnem minden pilóta ezzel kezdte. Ez az alapja annak, hogy elsajátítsák a versenyautó vezetéséhez szükséges képességeket. Én hosszú utat tettem meg a gokarttól a Forma 1-ig és évek során megszerzett tapasztalataimat szeretném továbbadni a fiataloknak” – nyilatkozta Sirotkin.

  • Új csapattal bővült a Formula 2 mezőnye

    Új csapattal bővült a Formula 2 mezőnye

    Az idei évben immáron 11 csapat alkotja a Formula 2 mezőnyét, ugyanis a Hitech Grand Prix csatlakozott a mezőnyhöz.

    A tavalyi év végén röppentek fel olyan hírek, hogy az F2 vezetése bővíteni kívánja a mezőnyt, és a hétfői sajtótájékoztatón pedig be is jelentették, hogy a Hitech GP-re esett a választásuk. A csapat elég rutinosnak tekinthető, hiszen a korábbi években állandó résztvevői voltak az alsóbb sorozatoknak, többek között a Formula 3-nak is.

    A pilóták esetében még semmi konkrétum nincs, ám az egyik ülésre az ART-től távozó Nikita Mazepin tűnik legesélyesebbnek. Míg a másik ülésre vélhetően a Sette Camara-Ghiotto párosból kerül ki valaki.

    Mindegyik fentebb említett versenyző tavaly is már a mezőny tagja volt, ám Ghiotto az év végén a GT autózás felé vette az irányt, viszont nem elképzelhetetlen, hogy a visszakívánkozik a Formula 2-be.

    „A 18 colos gumik és néhány 2020-as változás most tette szükségessé a mezőnyhöz való csatlakozást, nem pedig az év végén, így lesz egy évünk fejlődni, tanulni. Természetesen az ilyen késői csatlakozás azt is jelenti, hogy komoly feladat előtt állunk, de a Hitechnél szeretjük a kihívásokat. Nincsenek illúzióink, nehéz dolog lesz versenyre kelni olyan csapatokkal, akik már évek ót a mezőny tagjai, de hiszek a csapatunkban és izgatottan várom az első, bahreini fordulót.” – nyilatkozta Ollie Oakes csapatvezető.

    A Formula 2 első embere, Bruno Michel is örömmel fogadta az új istállót.

    „Mint korábban, most is számos csapat kívánt csatlakozni hozzánk. A pilóta piac jelenlegi helyzete kiegészülve a Hitech bátorságával együttesen azt eredményezte, hogy most válik lehetségessé az új csapat felvétele. Tavaly nagyon erős évet tudhattak a Formula 3-ban, és tudom, hogy későn lettek a mezőny tagjai, de ők képesek lesznek gyorsan felvenni a Formula 2 ritmusát és harcolni mások ellen.” – fogalmazott.

    A Hitech tavaly a Formula 3-ban szerepelt, és a Prema mögött a konstruktőri bajnokság második helyét tudták megszerezni, emellett egyéniben Jüri Vips a negyedik lett. Ezen kívül még a W Series mezőnyéhez is van közük és Asian F3-ban is indítanak autót.

  • Zene: Kimi Räikkönen ihlette magyar szám született

    Zene: Kimi Räikkönen ihlette magyar szám született

    Kimi Räikkönen többeket megihletett már zeneileg, több nyelven, több stílusban, komolyan is és komolytalanul is. Nem csoda, hiszen egyedi színfoltja ő a Forma-1-es mezőnynek, már közel két évtizede.

    Számos nemzetközi és hazai statisztika azt is bebizonyította már, talán jelenleg is Räikkönennek van a legnagyobb F1-es rajongói bázisa.
    Ez is adhatta az ötletet a magyar BEATMORE nevű formációnak, hogy egy Kimi Räikkönen című számmal rukkoljon elő, melynek refrénjében is elhangzik a finn versenyző neve.

    Mutatjuk:

  • Williams: Ticktum az egyik legnagyobb tehetség, akit valaha is láttunk

    Williams: Ticktum az egyik legnagyobb tehetség, akit valaha is láttunk

    Rendkívül komoly dicséretet kapott a Williams fejlesztő és szimulátorpilótájaként dolgozó Dan Ticktum a csapatfőnökétől.

    Ticktum pocsék 2019-es éven van túl, csalódást keltően szerepelt a Super Formulában, majd a Red Bull is menesztette őt. Ám aztán a sorsa jobbra fordult, ugyanis a Williams felkarolta őt és jövőre a Formula 2-ben is futhat teljes évet.

    Claire Williams helyettes csapafőnök nyilatkozott a brit ifjoncról és az eddigi vele kapcsolatos tapasztalatairól.

    „Alig várom már a vele való közös munkát, akárcsak a csapat is. Amikor őt választottuk a szimulátoros feladatainkra, akkor a srácok azt mondták nekem, hogy ő az egyik legjobb pilóta, akit valaha is láttak.” – kezdte a brit csapatvezető.

    „Hatalmas tehetség, és ezt ki kell használni. Nekünk ehhez megvan a megfelelő tapasztalatunk. Tudja, hogy mit várunk el tőle és hogyan kell viselkednie. Ő is egyike a csapatunk 750 alkalmazottjának, és nálunk sosem fontosabb az egyik ember a  másiknál. Mindenkinek fel kell vennie a kesztyűt és el kell végeznie a rá kiszabott munkát, de ezzel ő tisztában van és meg is érti.” – folytatta.

    Ticktum korábban a zűrös ügyeivel is a figyelem középpontjába került, ám Williams úgy érzi, hogy most már sokat változott és sokkal inkább megérti a dolgok súlyát.

    „Azzal a tapasztalattal, amivel rendelkezik most már sokkal érettebb lett. Most már sokkal hajlandóbb arra, hogy leszegi a fejét és becsülettel elvégzi azokat a feladatokat, amiket adunk neki. Ő egy akkora brit tehetség, amit semmiképpen sem szabad elveszni hagyni.” – vélekedett.

  • Már Arthur Leclerc is a Ferrari kötelékében versenyez!

    Már Arthur Leclerc is a Ferrari kötelékében versenyez!

    A Ferrari versenyzőakadémiája bejelentette, hogy két új versenyzőt igazoltak le: Dino Beganovicot és Charles Leclerc öccsét, Arthurt.

    Arthur Leclerc 19 éves, tavaly 3. lett a német Formula 4-ben, idén pedig a Formula Regional bajnokságban versenyez majd a Prema Powerteam színeiben.

    Beganovic 15 éves, Svédországban született. Eddig gokartban brillírozott, idén pedig Formula 4-ben versenyez majd, szintén a Premával.

    A fiúk január második felében meg is kezdik a munkát Maranelloban.

    „Sűrű volt ez a tél a Ferrari Driver Academy (FDA) számára.” – mondta Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója. „Igyekszünk a legjobb fejlesztő programot felépíteni a versenyzőink számára 2020-ban azzal, hogy jelentősen több tevékenységet, edzésprogramot teljesítenek majd főhadiszállásunkon, Maranelloban.”

    „Tehetséges fiatalokat is kerestünk és örömmel jelentjük be, hogy Arthur és Dino csatlakoznak hozzánk, erre a nagyon izgalmas szezonra. Van FDA versenyzőnk az FIA együléses bajnokságainak minden kategóriájában, és arra fókuszálunk majd, hogy a legjobban támogassuk őket a fejlődésükben, mint versenyzők és mint fiatal egyének. Maranelloban mindannyian nagyon várjuk, hogy lássuk, hogy ez a kilenc fiatal versenyző hogy teljesít majd a következő hónapokban.”

  • Honda junior lesz a Carlin egyik versenyzője

    Honda junior lesz a Carlin egyik versenyzője

    A Honda junior Yuki Tsunoda szintet lép és a következő szezonban már a Formula 2-ben fog versenyezni. A japán fiatal a Carlin csapatának versenyzője lesz a 2020-as szezonban.

    Tsunoda ugyan újonc volt tavaly az FIA Formula 3-ban, ennek ellenére azonban már sikerült lenyűgöznie a Hondát és a Red Bullt a teljesítményével. Nem mellesleg, a fiatal japán versenyzőnek ez volt az első olyan éve, amikor nem a hazájában versenyzett.

    Tsunoda a kilencedik helyet szerezte meg az összetett pontversenyben annak a Jenzer Motorsportnak a versenyzőjeként, akik nem tartoznak a legerősebb csapatok közé az FIA Formula 3-ban. Mindezek ellenére a japán Red Bull junior Monzában meg tudta szerezni első győzelmét és azon kívül még kétszer sikerült dobogóra állnia.

    A Carlin – akiknél a szintén japán Nobuharo Matsushita és Louis Deletraz versenyzett a tavalyi szezonban – még nem árulta el, hogy Tsunoda mellett ki lesz majd a második versenyzőjük az idei szezonban.

    Mindeközben a Honda bejelentette azt is, hogy Tsunoda honfitársa és egykori F3-as csapattársa, Teppei Natori hazatér Japánba és ott folytatja majd versenyzői pályafutását. Mattori képtelen volt felvenni a versenyt Tsunodával, ugyanis mindössze egyetlen egy pontot tudott szerezni a tavalyi F3-as szezonban. Azonban a japán fiatal az Euroformula Openben már jobb eredményeket tudott felmutatni. Nattori a hatodik helyen fejezte a bajnokságot és Barcelonában még futamot is tudott nyerni.

    Tsunoda egykori csapattársa a japán Formula 3-ban fog majd versenyezni, ahol a Toda Racing csapatának tagja lesz. A sorozatot nemrégiben alakították újra és többek között emiatt egy új nevet is kapott: a sorozatot az idei évtől Super Formula Lights néven találhatjátok majd meg.

  • Ilyen volt a 23 éves, autóversenyző Christian Horner!

    Ilyen volt a 23 éves, autóversenyző Christian Horner!

    Az alábbi videón Christian Horner feleannyi idős, mint most. Ekkor még maga is versenyzett, több kevesebb – inkább kevesebb – sikerrel. 1997-ben Formula 3000-ben versenyzett az Arden színeiben, mely csapatnak ő maga az alapítója, és mely csapat most is létezik a junior kategóriákban.

    Jól is döntött Horner, hogy versenyzői pályafutását hamar az irányításra cserélte, hiszen az Arden azóta több bajnoki címet is szerzett különféle bajnokságban, és a Red Bull Racing is remekül üzemel Horner csapatfőnöksége mellett.

    https://www.instagram.com/p/B7Gk98CJ1qr/?igshid=xi7q4qlar280