Kategória: Formula Sport

  • Sebastian Montoya bemutatkozik a Formula 4-ben!

    Sebastian Montoya bemutatkozik a Formula 4-ben!

    Juan Pablo Montoya fia, Sebastian 2020-ban az olasz Formula 4-ben mutatkozik be formaautósként, a Prema Powerteam színeiben. A korábbi Forma-1-es autóversenyző és kétszeres Indianapolis 500 győztes pilóta sarja ugyanakkor az ADAC Formula 4 bajnokság egyes futamain is részt vesz majd. A „kis” Montoya 8 évesen Amerikában kezdett el gokartozni, 2013 óta több géposztályt is megjárt. Így nyilatkozott:

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy most már versenyautókkal indulhatok 2020-ban a Formula 4-ben, egy remek csapattal. A Prema egy top istálló, ahol megvan a felszerelés és az emberek ahhoz, hogy segítsenek nekem, hogy versenyzőként fejlődhessek. Szoros versenyre számítok, de ez csak jó, mert a pályán és azon kívül is kipróbálhatom magam.”

    A Prema megerősítette, hogy a teszjein Montoya gyorsan elsajátította az autó vezetését, és a képességeivel lenyűgözte a csapatot. A csapatvezető, Angelo Rosin így vélekedik róla:

    „Örömmel üdvözöljük a csapatunknál Sebastiant. Remekül illeszkedik a versenyzői felállásunkba, és már tapasztalhatja, hogy milyen jó dolog átállni a formaautózásra. Számára ez még csak egy tanuló év lesz, de amit eddig láttunk tőle, az alapján akár hamar az élmezőnyben találhatja magát. Nagyon várjuk már, hogy megkezdődjön a szezon. Kifejezetten izgalmas lesz ennyi tehetséges fiatal pilótával dolgozni.”

  • Aitken a Williams tartalékpilótája lesz

    Aitken a Williams tartalékpilótája lesz

    A nemrég a Renault kötelékéből távozó Jack Aitken lesz a Williams harmadik pilótája, ráadásul egy szabadedzésen is szerephez jut majd idén.

    Mindössze egy nappal azután, hogy bejelentette a Renault-tól való távozását, a fiatal brit felfedte, mostantól a Williamsnél tölt majd be hasonló pozíciót.

    A megegyezés részeként minden nagydíjon helyszínen dolgozik majd együtt. Emellett részt vehet majd egy szabadedzésen, és a szimulátorból is segíti majd csapatát.

    Nagy megtiszteltetés, hogy csatlakozhatom a ROKiT Williams Racing hez tartalékpilótaként” – mondta Aitken. “Ez egy gazdag örökséggel rendelkező csapat, várom már, hogy munkámmal a fejlődéséhez tehessek hozzá.”

    A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams a következőképp nyilatkozott:

    Az eddigi eredményeit nézve egyértelmű számunkra, hogy Jack előtt nagyszerű karrier áll, és minden megvan benne ahhoz, hogy a csúcsra jusson. Az alsóbb kategóriákban már bizonyított, kíváncsian várjuk, hogyan teljesít majd új szerepében.”

    Aitken még 2015-ben, a Formula Renault Eurocup megnyerésével irányította magára a Renault figyelmét. Azóta a GP3-ban második lett Russell mögött, tavaly pedig ötödikként zárt a Formula 2-ben, három győzelmet aratva.

    Úgy tudni, idén marad a Camposnál az F2-ben, de a hivatalos bejelentés erről még várat magára.

    Aitken csatlakozik a többi Williams pilótához, Russell és Latifi mellett Roy Nissany, mint hivatalos tesztpilóta csatlakozott idén a csapathoz. A Grove-iak ráadásul nemrég vették fel a korábbi Red Bull junior Dan Ticktumot is, akit Williams úgy jellemzett, mint a “egyik legjobb” szimulátorpilóta, akit valaha látott.

    Ezenkívül Karun Chandhok, a Williams régi autóinak sofőre és Jamie Chadwick, a W Series bajnoka lesznek a brit kollégái a Williamsnél.

  • Aitken idén már nem lesz tagja a Renaultnak

    Aitken idén már nem lesz tagja a Renaultnak

    A Formula 2-ben versenyző Jack Aitken bejelentette, hogy elválnak útjaik a Renault Forma-1-es csapatával.

    A koreai-brit származású versenyző 2016 óta tartozott a francia istálló junior versenyzői közé, és három év alatt rengeteget fejlődött. Aitken 2018-ban és 2019-ben is Forma-1-es tesztlehetőséget kapott a franciáktól, akiknek a fiatal brit volt a tartalékversenyzőjük a 2018-as Forma-1-es szezon során.

    Az egykori Renault junior 2019-ben is ugyanezt a szerepkört töltötte be a csapatnál, és emellett a Formula 2-es bajnokságban is szerepelt a Campos Racing versenyzőjeként. A britnek ez volt a második szezonja a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban, ahol az ötödik helyen zárta az egyéni bajnokságot. Aitken négy dobogós helyet szerzett, amiből három győzelem: először a bakui főversenyt, majd a silverstonei és a monzai sprintversenyen láthatta meg először a kockás zászlót.

    A britnek már a Formula 2 előtt is voltak sikerei: 2017-ben bajnokesélyes volt a GP3-ban George Russell mellett az ART Grand Prix-nál. A 24 éves Aitken ugyan még nem jelentette be, hogy vajon 2020-ban megkezdi a harmadik szezonját a Formula 2-ben.

    „Szeretném kifejezni a hálámat a Renault-nak, hogy segítettek elérni azt a pozíciót, ahol képes leszek megtenni a karrierem következő, meglehetősen érdekes lépését. Természetesen a célom továbbra is változatlan: szeretnék eljutni az autosport legtetejéig.

    „Minden jót kívánok a Renault Forma-1-es csapatának és versenyzőinek egyaránt. Jelenleg nem vagyok abban a helyzetben, hogy eláruljam, hogy bejelentsem a terveimet az idei szezonra, azonban figyeljétek a közösségi média felületeimet a legfrissebb hírekért, ugyanis ezek mindenki számára nyilvánosak,” – írta Aitken az Instagram oldalán.

    Aitken távozásával Sergey Sirotkin lépett elő a franciák harmadik és egyben tartalék versenyzőjévé, amíg a szintén Formula 2-ben versenyző Guanyu Zhou lesz a csapat fejlesztő pilótája.

    A Renault hivatalos Instagram oldala reagált is a brit versenyző posztjára: „Öröm volt veled dolgozni és látni, ahogy egyre erősebb lettél az évek előre haladtával.”

    https://www.instagram.com/p/B8GcHiJHh8Z/

  • Egy FIA orvos reagált Correa kijelentésére, miszerint nem törődtek vele

    Egy FIA orvos reagált Correa kijelentésére, miszerint nem törődtek vele

    A spái versenypálya főorvosa, az FIA orvosi bizottságának tagja, Dr. Christian Wahlen cáfolta Juan Manuel Correa a napokban közölt állítását, mi szerint miközben róla gyakorlatilag megfeledkeztek az illetékesek az ominózus F2-es baleset után.

    Mindenki az elhunyt Anthoine Huberttel volt elfoglalva, ami rendben is van, de ez időben Correa is rendkívül súlyos sérülésekkel került kórházba.

    Correa állítása szerint Spa után mindenki továbblépett a következő, monzai versenyhétvégére, és szinte elfelejtették, hogy ő ott maradt a kórházban, és az orvosoknak szükségük lett volna információra a baleset körülményeiről.

    „Juan Manuel Correa azonnal orvosi figyelmet kapott a baleset helyszínén, a pálya által kinevezett orvos gondoskodott róla, aki tapasztalt aneszteziológus.” – mondta Wahlen a Racefans.netnek. „A balesetnél tevékenykedő orvosokat az FIA helyettes F1-es orvosi küldötte koordinálta, valamint az F1-es mentéseket koordináló orvos, Ian Roberts.”

    „Juan Manuel folyamatosan gondozásban részesült, mentővel a pálya egészségügyi központjába szállították. Érkezése után a traumatológus csapat stabilizálta (az állapotát), akikért én felelek, mint a Nagydíj főorvosa.”

    „Miután konzultáltam Dr. Alain Chantegrettel, FIA F1-es orvosi delegálttal, világos volt, hogy Juan Manuel sérüléseinek milyensége azt követeli meg, hogy helikopterrel azonnal a Center Hospitalier Universitaire Lièg-be (CHU Liège) szállítsák, hogy speciálisabb orvosi ellátásban részesüljön.”

    „Főorvosként és FIA orvosi küldötteként folyamatosan kapcsolatban voltam a kórházzal és szeptember 2-án, hétfpn meg is látogattam Juan Manuelt, aki már lábadozott lábműtéte után.”

    „Ugyanezen a napon Gérard Saillant felvette a kapcsolatot Juan Manuel édesapjával, Juan Carlos Correával, hogy biztosítsa arról, hogy rendelkezésükre áll.”

    „Kedd reggel Juan Manuelnél légzési problémára utaló tünetek jelentkeztek. Ugyanezen a napon a Correa család úgy döntött, hogy egy erre specializálódott londoni kórházba szállítják, hogy a lehető leghamarabb megkapja a megfelelő ortopédiai ellátást a jobb lába.”

    Correa később hazautazott Miamiba és ott folytatódott felépülése és a Racefans.net szerint az FIA hamarosan közöli majd a spái baleset kivizsgálásának eredményeit.

     

  • Montoya már nagyon várja, hogy a fia Mick Schumacher ellen versenyezzen

    Montoya már nagyon várja, hogy a fia Mick Schumacher ellen versenyezzen

    Juan Pablo Montoya elismerte, hogy már alig várja, hogy a fia az egykori Forma-1-es riválisának fiával, Mick Schumacherrel mérhesse össze a tudását a versenypályán.

    A kolumbiai versenyző számos parázs csatát vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel Forma-1-es pályafutása során, akit a sportág egyik legnagyobb legendájának tartanak.

    A hétszeres világbajnok fia, Mick jelen pillanatban a Formula 2-ben versenyez, ahol a második évét fogja teljesíteni idén a Prema istállójának versenyzőjeként. A német fiatal tavaly az egyéni összetett tizenkettedik helyén végzett és már újoncként sikerült futamot nyernie a Hungaroringen.

    Montoya fia, Sebastian jó pár évvel fiatalabb Micknél és nemrégiben kezdett el komolyabban foglalkozni az autosporttal. Azonban a 2015-ös Indy500 győztes édesapa úgy gondolja, hogy a fia már éveken belül egy szinten lesz Mick Schumacherrel.

    „Az idei szezonban már majdnem betölti a 15-öt és már a Formula 4-ben fog versenyezni,” – nyilatkozta Montoya az Auto Bild-nek. „Nagyon jól éreztük magunkat a pályákon, azonban csakis kizárólag rajta áll, hogy mit szeretne elérni ebben a sportban. Már most nagyon tehetséges, rendkívül ügyesen versenyez. Sebastian valamivel fiatalabb Micknél, azonban négy éven belül már akár egy kategóriában is összecsaphatnak majd, amit már nagyon várok.”

    Sebastian Montoya ugyan eddig még csak gokartozott, azonban a sok tesztelés és versenyzés mellett számos Forma-1-es versenyen is megjelent édesapjával a tavalyi évben.

  • Correa éles kritikája az FIA felé: Senki nem törődött velem

    Correa éles kritikája az FIA felé: Senki nem törődött velem

    A tavalyi Belga Nagydíj F2-es főfutamán Juan Manuel Correa volt az egyik versenyző, aki az Anthoine Hubert halálát okozó horrorbalesetbe belekeveredett. Ám a dél-amerikai pilóta szerencsére életben maradt, noha sérülései miatt egy ideig életveszélyes állapotban volt.

    Azóta megindult a felépülés útján, és egy nap újra versenyautóba ülne. Ezt nemrég nyilatkozta az N-TV-nek, de azt is elárulta, hogy az FIA nem igazán törődött vele, válságos állapota ellenére sem.

    „Egy nappal a baleset után az egész Forma-2-es brigád Monza felé vette az irányt, míg én az életemért küzdöttem a kórházban” – mondta. „Az orvosoknak információkra volt szükségük a balesetemről, de senki nem jött az FIA-től, hogy ez ügyben intézkedjen. Senki nem törődött velem közülük. A kórházban a G-erőkkel és egy ilyen nagy ütközés következményeivel sem voltak tisztában. Emiatt majdnem meg is haltam a negyedik napon. Amikor magamhoz tértem a kórházban, annyit tudtam elmondani, hogy a lábaim nagymértékben sérültek és nagyon fájnak. De a legnehezebb pillanat az volt, amikor megtudtam, hogy Anthoine életét vesztette.”

    „Nagyon hiányzik a versenyzés. Remélem, egy nap képes leszek gázt adni a jobb lábammal, és bekerülhetek a Forma-1-be” – tette hozzá.

  • 14 éves pilótát karolt fel a Red Bull

    14 éves pilótát karolt fel a Red Bull

    A Red Bull új pilóta érkezését jelentette be a junior programjába, a 14 éves amerikai Jak Crawfordot szerződtették le.

    Ezzel 7-re bővült az akadémisták száma az energiaitalosoknál és talán mondanunk sem kell, de Crawford a legfiatalabb tag. Ő majd egyébként a német és az olasz Formula-4-ben fog szerepelni, csapattársa pedig egy másik akadémista, Johnny Edgar lesz.

    Három másik pilóta, név szerint Dennis Hauger, Jack Doohan és Liam Lawson eggyel feljebb, a Forma-3-ban pallérozódnak majd, míg az F2-ben egyedül Yuki Tsunoda képviseli a Red Bullt. A tavaly F3-ban versenyző Jüri Vips pedig idén Japánban folytatja, a Super Formula sorozatban. Itt megfordult Pierre Gasly is egyébként, mielőtt debütált volna a Forma-1-ben.

  • Lundgaard lesz az ART Grand Prix második versenyzője, Zhou marad az UNI Virtuosinál

    Lundgaard lesz az ART Grand Prix második versenyzője, Zhou marad az UNI Virtuosinál

    Az ART Grand Prix hivatalosan is bejelentette, hogy Christian Lundgaard lesz majd a Formula 3-as bajnokság második helyén záró Marcus Armstrong csapattársa.

    A dán fiatal az előző szezonban szintén a Formula 3-as bajnokságban versenyzett az ART GP színeiben, ahol egy sikeres szezont futott egy győzelmet, két dobogót és két rajtelsőséget szerezve.

    A Renault pilótaakadémiájába tartozó Lundgaard a tavalyi szezonban már megtapasztalhatta, hogy milyen érzés vezetni egy Formula 2-es autót, ugyanis a tavalyi szezon utolsó versenyhétvégéjén és az azt követő teszten a dán vezethette a Trident egyik versenyautóját az Abu Dhabiban található Yas Marina Circuit-en.

    „Az idei egy kihívásokkal teli év lesz, ugyanis nehéz lesz fellépni az F3-ból az F2-be,” – ismerte el a mindössze 18 éves dán pilóta. „Nagyon örülök, hogy a Formula 3-at követően a Formula 2-ben is az ART Grand Prix csapatának színeiben folytathatom a karrieremet.

    „Biztos vagyok benne, hogy 2020 egy sikeres év lesz a számomra, ugyanis a legjobb csapat áll mögöttem. 2020 emellett karrierem egyik legfontosabb év lesz, ugyanis ez az év rengeteg mindenről fog majd dönteni. Jól kell mennem és bizonyítanom kell, hogy mire is vagyok képes a volán mögött. A célom az, hogy már idén bajnok legyek. Egyúton szeretném megköszönni a családomnak és a szponzoraimnak, ugyanis nélkülük most biztosan nem versenyezhetnék az ART-nál.”

    Zhou marad az UNI-Virtuosinál

    Guanyu Zhou a tavalyi szezonhoz hasonlóan idén is az UNI Virtuosi csapatának versenyzője lesz, ahol a brit nemzetiségű Callum Ilott lesz a csapattársa.

    A kínai versenyző volt a tavalyi Formula 2-es szezon legeredményesebb újonca. A szintén Renault junior Zhou az egyéni bajnokság hetedik helyét szerezte meg, az elért eredményei pedig szintén jók, ugyanis öt pódium mellett Silverstoneban még a pole-t is sikerült megszereznie.

    „Elsődleges célom volt, hogy továbbra is a UNI Virtuosi csapatánál versenyezzek,” – mondta Zhou. „A tavalyi volt az első évem a Formula 2-ben a csapattal, valamint a Pirelli gumikat is először próbálhattam ki.

    „Az eredményeim mutatják meg csak igazán a csapatban rejlő hatalmas potenciált, szóval már alig várom már az idei szezont és azt, hogy újra a pódiumon ünnepelhessek. Újoncként nem volt könnyű dolgom, azonban a csapat mindenben segített a pályán és azon kívül is. Rengeteg mindent teszünk meg annak érdekében, hogy sikeresek legyünk és ez a mostani szünetben sem volt másképp.”

  • Latifi az előző újoncok útjára lépne

    Latifi az előző újoncok útjára lépne

    Az idei egyetlen újonc, Nicholas Latifi azt mondja, a tavalyi újoncok teljesítményéből is merítkezik majd idén, mivel ők rögtön jól teljesítettek.

    Latifi az egyik tavalyi újonc, George Russell csapattársa lesz. Ő a sötét ló a három közül, nem igazán lehet tudni, mire képes. A másik két versenyző, aki 2019-ben érkezett az F1-be, Norris és Albon minden kétséget kizáróan jó szezonon túl.

    Latifi magabiztos a saját szezonját illetően nemcsak a trió, de az eddigi pilóták miatt is, akik az F2 után rögtön hozták az eredményt, amint megérkeztek.

    „Ha a tavalyi éven túl tekintünk, Charles és Pierre is ide tartozik. Az F2 megmutatta, hogy jó felkészíti a pilótákat. Már többen is megmutatták, hogy szinte azonnal jól tudják végezni a dolgukat, ez magabiztossággal tölt el. Remélem versenyezni tudok a teljesítményükkel.”

  • Herbert: Schumachernek idén villantania kell

    Herbert: Schumachernek idén villantania kell

    Michael Schumacher korábbi Benettonos csapattársa, Johnny Herbert elmondta a véleményét a hétszeres világbajnok fiának helyzetéről.

    Mick tavaly töltötte el első szezonját a Forma-2-ben, miután 2018-ban megnyerte a Formula 3 European Championshipet. Az F1 előszobájában egy győzelemig, illetve az összetettbeli 12. helyig jutott. Nem tudta tehát első évében megnyerni a bajnokságot, mint például korábban George Russell, vagy Charles Leclerc.

    „Valószínűleg fontos szezon vár rá” – mondta róla Herbert. „Ha túl sokáig maradsz [az F2-ben], nem fog sok jó kisülni a dologból. Láthattuk Pastor Maldonadót és Jolyon Palmert is, akik 4 évet töltöttek itt. Meg kell csinálnia tehát, szerintem idén.”

    „Semmi olyan nem történt, amely megdöbbentő lett volna, mint annak idején Lando Norris és George Russell esetében” – tette hozzá. „A magyarországi futamgyőzelmét nagyon jól kontrollálta, rendkívül éretten versenyzett abban az értelemben, ahogy figyelt a gumikra és a tempót tartotta. Tudom, hogy ez fordított rajtrács volt, és emiatt volt pole pozícióban. Ahogy én tapasztaltam, ha egyszer nyersz, az önbizalmad megnő. A következő versenyre menet jobb lesz a teljesítményed. Az ő esetében ez nem történt meg, a 7-8. hely körül volt. Ez volt az első szezonja, de akik villantottak a kisebb sorozatokban, egyből robbantottak, amikor ide kerültek. Jó volt ő is, de még fejlődnie kell. Mindazonáltal nagyon jó modorú, rendes fiatalember. De az eredmények a sokatmondók. Rendben volt, ugyanúgy, mint a Ferraris és Alfás tesztje. Ám ezekről csak pletykákat hallottam az üzemanyagszintjéről és a gumikról, szóval nehéz megítélni.”