Kategória: Formula Sport

  • A Super Formulában versenyez idén Sergio Sette Camara

    A Super Formulában versenyez idén Sergio Sette Camara

    A Red Bull tartalékpilótája Sergio Sette Camara veszi át a honfitársa Pietro Fittipaldi helyét a japán Super Formula sorozatban a Team B-Max with Motopark csapat színeiben.

    Elég későn kényszerült változtatásra a Motopark, miután Pietro Fittipaldi szponzori problémák miatt távozott a csapattól, így jött képbe Camara, aki a szintén újonc Charles Milesi csapattársa lesz.

    A brazil először kóstol bele a japán motorsportba, ám az istálló nem lesz ismeretlen a számára, mivel 2015-ban és 2016-ban a Motopark színeiben indult a Formula 3-as Európa Bajnokságban. Ugyanezen időszak alatt volt a Red Bull utánpótlásának a tagja, ahonnan azonban 2016 végén a gyenge eredményei miatt kikerült.

    A Formula 2 és a McLaren segített neki megmenteni a karrierjét, miközben részt vett az F3-as Makaói Nagydíjon, ahol az utolsó kör utolsó kanyarjáig vezetett.

    Camara tavaly a McLaren tesztpilótája volt, emellett pedig a negyedik helyen végzett a Formula 2-ben. Idén került vissza a Red Bull kötelékébe, és részidőben az IndyCarban is indulni fog.

    „Biztos vagyok benne, hogy ez a helyes irány a karrierem szempontjából.” – kezdte a brazil. „A Super Formula a leggyorsabb autóverseny sorozat a Forma-1 után és a csapatok a legmagasabb szinten dolgoznak. Szeretnék köszönetet mondani a B-Max with Motopark csapatnak ezért a lehetőségért, dolgoztam már velük, és hiszek benne, hogy ebben a sorozatban is szép sikereket érhetünk el.”

    A csapatfőnök Timo Rumpfkeil a következőképen nyilatkozott a bejelentés után.

    „Nagy örömmel köszöntem újra Sergio-t a csapatunkban. Ő az autósport egyik legizgalmasabb tehetsége, mindig nagy megtiszteltetés egy ilyen kvalitásokkal rendelkező pilótával együtt dolgozni. Komoly történelme van a csapatnak vele. Nálunk töltötte első két európai évét, így nagyon olyan érzés, mintha hazatérne. Egyértelmű előnyt jelent nekünk, hogy ismerjük őt, és fordítva is igaz. Emiatt pedig a szezon elejétől magas szinten tudunk majd teljesíteni.” – fogalmazott.

  • Karantén kvíz II.: 10+1 kérdés Mick Schumacherről

    Karantén kvíz II.: 10+1 kérdés Mick Schumacherről

    Mick Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael fia ma ünnepli 21. születésnapját. Ez alkalomból mai kvízünk róla szól. Schumacher rajongóknak biztosan nem nehéz. 😉

    Töltsd ki, majd nyomj a pontszám megtekintésére, ahol néhány válasznál magyarázatot is találsz!

    Te mennyire vagy képben? ?

    Aki szeretné, árulja el nekünk bátran az eredményét, Facebook oldalunkon!

    Korábbi kvízeinket a kvíz címke alatt találjátok.

  • Schumacher: A nevem nem garancia a Forma-1-re

    Schumacher: A nevem nem garancia a Forma-1-re

    Sokan biztosra veszik, hogy Mick Schumacher a (közel)jövőben bemutatkozhat majd a Forma-1-ben, ám az érintett tudja, hogy ez csak pusztán a neve miatt nem fog megtörténni.

    Második Formula 2-es idényére készül a hétszeres világbajnok fia, aki tavaly már a Ferrari és az Alfa Romeo autóját is tesztelhette. Első idényét óriási figyelem övezte, ami aztán a szezon előre haladtával némiképp csökkent, köszönhetően annak, hogy nem tudott kimagaslót nyújtani.

    „Alapvetően elégedett vagyok a 2019-es évemmel. Az adataink szerint csak három olyan verseny volt, ahol nem volt meg a tempónk. A legfontosabb azonban az, hogy rengeteget tanultam tavaly, különösen a gumikezelés tekintetében, amely talán a leglényegesebb dolog a Formula 2-ben. 2020-ben nem csak tovább szeretnék fejlődni, hanem a legjobbakkal is fel akarom venni a versenyt.” – fogadkozott a német.

    A neve miatt az átlagnál nagyobb nyomás nehezedik rám, ám tudja, hogy csak ez kevés lenne a legmagasabb szinthez.

    „Tisztában vagyok azzal, hogy ha be akarok kerülni a Forma-1-be, akkor az F2-höz hasonló sorozatokban kell kiválóan teljesítenem. Egy junior sem tud bekerülni oda pusztán csak a vezetékneve miatt. Ez nem garancia rá.” – vélekedett Schumacher.

  • Elmarad a W Series szezon előtti tesztje is

    Elmarad a W Series szezon előtti tesztje is

    Az új-koronavírus terjedése miatt sajnos már számos autósport eseményt is lemondtak, gyakorlatilag teljesen jegelve lett az autó-motorsport a világon.

    Ennek következtében a W Series szezon előtti tesztje is elmarad, jelentette be a széria. A teszt május elején lett volna, Valenciában, Spanyolországban.

    A bajnokság idén nyolc fordulóból áll(na) a tervek szerint, ebből hat DTM hétvégén, kettő pedig Forma-1-es betétfutamként. A W Series most mindkét bajnoksággal egyeztet, hogy mik a kilátások.

    „Ismeretlen területen vagyunk és a helyzetet nem tudjuk befolyásolni.” – mondta Catherine Bond Muir, a W Series vezérigazgatója. „Számos vállalkozás számára nehéz kezelni a távolságtartást és az utazási korlátozásokat, beleértve a motorsportot is. Támogatásunkat és szeretetünket küldjük minden versenyzőnknek, alkalmazottunknak, partnerünknek, a rajongóknak és a sajtónak, ezekben a nehéz időkben.”

  • A Red Bull leigazolta Igor Fragát a pilótaakadémiájukba

    A Red Bull leigazolta Igor Fragát a pilótaakadémiájukba

    A Red Bull a hivatalos oldalán jelentette be, hogy immáron Igor Fraga is tagja lett a juniorprogramjuknak.

    A fiatal brazil versenyző idén Formula 3-as bajnokságban fog versenyezni a Charouz Racing csapatának versenyzőjeként és most már az energiaitalosok teljes támogatását is élvezheti majd.

    Fraga először a brazil Formula 3-as szériában tette le a nevét, és emellett még szimulátoros versenyzőként is komoly sikereket ért el 2017 folyamán. Tavaly a harmadik helyet szerezte meg a Formula Regional Championship-ben, mielőtt megszerezte volna első bajnoki címét a Toyota Racing Series-ben.

    Fragának már az Esportban is voltak komolyabb sikerei: megnyerte a Gran Turismo Nemzetek Viadalát és a McLaren Shadow versenyét 2018-ban. A brazil fiatal mindezek mellett még a Forma-1 hivatalos Esport szériájában is megmérettette magát a 2017-es év folyamán.

  • Schumacher: A német motorsport kihal, ha hamar nem történik valami

    Schumacher: A német motorsport kihal, ha hamar nem történik valami

    A korábbi Forma-1-es autóversenyző, Ralf Schumacher biztos benne, hogy hazája motorsportja „kihal”, ha nem tesznek valamit hamarosan, mivel úgy érzi, hogy olyan kategóriák, mint például a gokart nem létezik Németországban.

    Korábban ez az ország számos versenyzőt adott a Forma-1 mezőnyének. A csúcs 2010 volt, amikor hét versenyzőt adtak a sportnak a németek: Michael Schumacher mellett ott volt még Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Timo Glock, Nick Heidfeld és Adrian Sutil. Ma már csak Vettel van, miután Hülkenberg versenyülés nélkül maradt 2020-ra. A junior kategóriák sincsenek eleresztve németekkel: Mick Schumacher a Formula 2-ben, David Schumacher a Formula 3-ban indul idén, így tehát Michael és Ralf fiai azok, akik tovább viszik a német zászlót. Ralf a Speedweeknek nyilatkozott:

    „Sajnos van egy gond Németországban, mivel a gokart gyakorlatilag megszűnt itt, különösen, ha Olaszországhoz vagy Angliához képest nézzük. És ez már látható, a német motorsport kihal, ha nem csinálunk valamit.”

    A Speedweek a cikkében rámutatott, hogy csak 800 német gokartos licensz van, és ez mindenképp egy alacsony szám mondjuk Angliához képest, ahol ugyanez 3900. Schumacher erről így beszélt:

    „A múltban a fiatalok mezőnye akkora volt, hogy egyeseket haza kellett küldeni az időmérő után. Ma 10-12 gokart rajtol el.”

    Schumacher szerint a gokartozás és a vezetés már nem trendi az ifjú németeknél, de arra is rámutatott, hogy a versenyzés költsége egyszerűen túl magas lett, és pont a fiát emelte ki példaként, aki a Formula 3-ban indul:

    „Minimálisan már 1.5 millió euróról beszélünk. Ez egy junior szériához képest abszurd. A Formula 2 az még egy millióval drágább. A FIA-nak ezt jobban kellene ellenőriznie, csökkentenie és központosítania kellene a szériákat.”

  • A Formula 2 és a Formula 3 szezonnyitói is tovább csúsznak

    A Formula 2 és a Formula 3 szezonnyitói is tovább csúsznak

    A Forma-1-es Gulf Air Bahreini Nagydíjának elhalasztását követően az FIA azt is bejelentette, hogy a Formula 2 és a Formula 3 szezonnyitó versenyei is – amik szintén Bahreinben kerültek volna megrendezésre – szintén elmaradnak.

    A sorozatok vezérigazgatója, Bruno Michel a következőt nyilatkozta: „Sajnálattal kell közölnöm, hogy el kellett halasztanunk a Formula 2 és a Formula 3 szezonnyitó bahreini hétvégéjét. Természetesen az emberein és a szurkolóink biztonsága a legfontosabb, és emiatt kellett így döntenünk.

    „A szezonközi tesztünket még sikerült megrendeznünk Sakhírban, és már nagyon várjuk, hogy a létező leghamarabb képesek legyünk versenyezni ott.

    „A Formula 2 és a Formula 3 módosított versenynaptáráról pedig majd a későbbiekben fogunk majd hivatalos információt adni.”

  • Távozik a McLaren fejlesztőversenyzője

    Távozik a McLaren fejlesztőversenyzője

    Sergio Sette Camara azonnali hatállyal távozott a McLaren Forma-1-es csapatától, ahol a fejlesztőpilóta szerepkörét töltötte be.

    A 21 éves brazil tavaly a Formula 2-ben versenyzett, itt az összetett negyedik helyén zárt a csapatbajnok DAMS színeiben.

    A jövője az IndyCar lehet, a tengerentúli sorozatban már be is jelentették a Carlinhoz, ahol honfitársával, Felipe Nasr-el osztozik majd a 31-es autón. Ez azt jelenti tehát, hogy egyelőre nem fog teljes szezont futni. De ott van neki a Formula E is, hiszen a GEOX Dragon tartalékversenyzője lett és minden bizonnyal be is mutatkozik majd az elektromos szériában, hiszen a csapat állandó versenyzője, Nico Müller kihagyja a new york-i fordulót DTM-es kötelezettségei miatt. Ekkor lesz ugyanis a német bajnokság norisringi versenye és a csapat ki máshoz nyúlna, ha nem a tartalékpilótához?

  • Sette Camarát nem érdekelte az újabb Formula 2-es idény

    Sette Camarát nem érdekelte az újabb Formula 2-es idény

    Teljes a Formula 2 idei mezőnye, amelyben vannak meglepő hiányzók. Ilyen például a brazil Sergio Sette Camara is, aki három évet töltött a sorozatban, de egy negyedik idény már nem igazán érdekelte őt.

    A korábbi Red Bull junior minden évben tudott javulni, először 12. majd, hatodik és tavaly pedig negyedik lett a Forma-1 előszobájában. Így gyakorlatilag mindenki biztosra vette, hogy 2020-ban is marad a sorozatban. Szóba is hozták Mazepin oldalán a Hitech-nél, végül azonban Luca Ghiotto lett ott a befutó.

    Sette Camara így jelen állás szerint nem fog idén versenyezni, de a Formula E-ben a Dragon istálló teszt- és tartalékpilótája lesz, és részt is vett az újoncok tesztjén is.

    A brazil pilóta a motorsport.com-nak nyilatkozva elmondta, hogy nem a Dragonos szerepe miatt nem indul a Formula 2-ben.

    „A Formula E újonc tesztje ugyan ütközött az F2-es bahreini előszezoni teszttel. De azt gondolom, hogy azon teszt kihagyása nem került volna sokba nekem, és könnyen versenyezhettem volna ott. Nem ez volt a távol maradásom fő oka, voltak még egyéb más tényezők is, de ezeket szeretném inkább megtartani magamnak. Nem lenne helyénvaló megosztanom ezt másokkal, egyszerűen a dolgok nem igazán jöttek össze, de másfelől pedig már érdektelenné is vált számomra a sorozat.” – kezdte.

    „Már három évet eltöltöttem ott, megvan a szuperlicenszem is, és egy bizonyos ponton, ha sok időt töltesz egy helyen akkor befásulsz. Máshol talán lesz jobb lehetőségem.” – tette hozzá.

    A McLaren tavalyi tesztpilótáját váratlanul érte a megkeresés az elektromos sorozatból.

    „Novemberben kaptam egy e-mailt Jay Penske-től, talán közvetlenül Rijád előtt, hogy ilyen szerepkörben legyek a csapatnál. Sok emberrel beszéltem a csapatból, a dolgok könnyedén mentek, hamar meg is született az egyezség. Nagyon boldog voltam, mert mindig is érdekelt a Formula E, illetve azért is, mert a szezon egy furcsa időszakban kezdődik. Ha nem kezdesz el beszélni vagy tárgyalni a csapatokkal már nagyon korán, mondjuk májusban, akkor könnyen kieshetsz a pikszisből. Így egy héttel a rijádi szezonnyitó előtt nulla esélyt láttam, hogy kapok bármiféle ajánlatot. De jött ez, amire egyáltalán nem számítottam.” – mesélte.

  • A Williams tartalékosa is rajthoz áll az Ausztrál Nagydíj betétfutamán

    A Williams tartalékosa is rajthoz áll az Ausztrál Nagydíj betétfutamán

    A Williams kötelékében álló Jack Aitken rajthoz áll a jövő hétvégi Forma-1-es Ausztrál Nagydíj egyik betétfutamán, az S5000 bajnokság idénynyitóján.

    A 24 éves brit teljes állásban a Formula 2-ben versenyez a Campos csapatánál, az S5000-ben ez csak egy egyszeri beugrás lesz.

    A mezőnyben rajta kívül lesz még egy-két ismert név. Ott lesz a griden a 2005-ös Ausztrál Nagydíj győztes, Giancarlo Fisichella és a legtapasztaltabb F1-es, Rubens Barichello is.

    „Mindenfajta autót és versenyt szeretek, szóval alig várom, hogy megtapasztaljam, milyen az S5000 és az itt használt V8-as motor egy olyan fantasztikus pályán, mint Ausztrália” – lelkesedett Aitken. „Remek pilóták vannak a mezőnyben, beleértve néhány F1-es legendát. Biztos vagyok benne, hogy nagyon emlékezetes alkalom lesz ez.”