Kategória: Formula Sport

  • Vips a Super Formula mellett a Formula Regional Europe-ban is rajthoz áll 2020-ban

    Vips a Super Formula mellett a Formula Regional Europe-ban is rajthoz áll 2020-ban

    A Red Bull által támogatott Jüri Vips részt fog venni a Formula Regional European Championship 2020-as kiírásában.

    A most bejelentett széria mellett az észt fiatal még a japán Super Formula sorozatban is szerepleni fog a Team Mugen csapatában, a kétszeres futamgyőztes Tomoki Nojiri csapattársaként.

    Vips menedzsere Marko Asmer megerősítette, hogy a Formula 3-as szintű széria csupán egy tartalék lehetőség, ha az észt fiatalt nem fogják beengedni Japánba a koronavírus által kialakult utazási szigorítások miatt. Ez a széria pedig lehetőséget ad majd a számára, hogy a Super Formula szezon kezdete előtt is versenyezhessen éles körülmények között.

    „A terv nem változott, továbbra is a Super Formulára összpontosítunk,” – nyilatkozta Asmer a Motorsport.com-nak. „A szezon majd csak augusztus végén veszi majd kezdetét, és addig Jüri egyáltalán nem ülhetne autóba se egy teszt, sem pedig versenyzés apropójából.

    „A Formula Regional bajnokság lehetőséget ad majd neki, hogy a Super Formula szezon kezdete előtt is róhassa a köröket a versenypályákon. Remélhetőleg az első két versenyhétvégét még képesek leszünk teljesíteni a Super Formula szezon kezdetéig.”

    Azonban Vipséknek már csak azért is izgulniuk kell, hogy egyáltalán bejuthassanak Japánba, ugyanis ott olyan szigorú utazási korlátozások vannak érvényben, hogy több, mint száz országból nem engednek be embereket az országukba.

    Például a korábbi Forma-1-es pilóta Heikki Kovalainen és Bertrand Baguette pont ezek miatt a korlátozások miatt maradt le a SUPRT GT tesztjét, amit Fujiban rendeztek meg.

    A Super Formula szezon azonban csak augusztus 29-én startol majd el, szóval az észt fiatalnak bővel lesz ideje átgondolni az utazási terveit. A Formula Regional European Championship pedig a július 31-én esedékes misanoi hétvégével indul, majd augusztus közepén folytatódik a Paul Ricardon.

    A két sorozat kétszer is ütközni fog egymással az idény során, de Vips mindkét alkalommal a Super Formula hétvégéin lesz majd hivatalos, ugyanis az élvez elsőbbséget a kettő közül.

    A másik pozitívum Vips számára az, hogy ha képes lesz egy jó helyezést összeszedni az egyéni bajnokságban, akkor akár meg is szerezheti az F1-hez szükséges szuperliszenszet.

    Az észt Red Bull juniornak jelen pillanatban 20 pont szerepel a neve mellett és egy összetettbeli második hellyel képes lenne megszerezni a hiányzó 20 pontot. Azonban a menedzsere szerint a hiányzó pontokat elsősorban a Super Formulából szeretnék begyűjteni.

    „A terv az, hogy jó munkát végezzünk Japánban és ott gyűjtsük be a hiányzó pontokat a szuperliszenszhez. Ha Jüri be akar kerülni a Forma-1-be, akkor az idei szezonban folyamatosan jól kell teljesítenie.

    „Ugyanakkor a Formula Regionalban is ugyanannyi pontot gyűjthetünk össze, mint a Super Formulában.  Ha nem kaphatnánk szuperliszensz pontokat, nem is szálltunk volna be. Másodiknak kellene lennie, hogy megkapja a hiányzó 20 pontot, azonban erre minden esélye megvan.”

  • Győzelemmel debütált Európában az ex-F1-es versenyző 14 éves lánya!

    Győzelemmel debütált Európában az ex-F1-es versenyző 14 éves lánya!

    Hideki Nodát (aki maga is megpróbálkozott a Forma-1-gyel, és az IndyCarral is) könnyen túlszárnyalhatja lánya, a most 14 éves Juju.

    Juju 11 évesen már Japán legfiatalabb autóversenyzője volt, már ekkor Formula 4-es autóval gyakorolt noha nem versenyen, mert ahhoz még túl fiatal volt. Ettől függetlenül 11 évesen körrekordot futott az okayamai versenypályán.

    Azóta már Formula 3-as autót is vezetett, az úgynevezett Formula U17 bajnokságban, Japánban.

    Juju most kezdte meg európai pályafutását, a dán Formula 4-ben, ahol legelső versenyén máris legyőzte a fiúkat, Jyllandsringen pályán, pole pozícióból indulva, kényelmes előnyel.

    A második futamon gumiprobléma miatt kizárták, azonban a harmadik versenyen a 12. helyről a harmadikra jött fel.

  • Vasseur szerint Schumachernek az F2-re kell koncentrálnia

    Vasseur szerint Schumachernek az F2-re kell koncentrálnia

    Az Alfa Romeo csapatfőnöke Frederic Vasseur kifejtette a véleményét Mick Schumacherről és elmondta, hogy szerinte készen áll már-e a fiatal német versenyző, hogy már 2020-ban bemutatkozhasson a Forma-1-ben.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke Jean Todt – aki rendkívül jól ismeri Mick édesapját, a hétszeres világbajnok Michael Schumachert – szerint a 21 éves Mick rendkívül szerény, érett és mindezek mellett még gyors is.

    „Remélem, hogy Micknek idén jó éve lesz a Formula 2-ben,” – nyilatkozta a Ferrari egykori csapatfőnöke a Corriere della Saranak. „Szép karriert futhat majd be.”

    A korábbi Forma-1-es versenyző és honfitárs Nick Heidfeld úgy véli, hogy az Alfa Romeo az elsődleges cél az ifjabb Schumacher számára, aki a Ferrari junior akadémiájának a kötelékében versenyez.

    Azonban a hinwili istálló csapatfőnöke, Fred Vasseur elmondása szerint ők most egyáltalán nem kívánnak részt venni az idei pilótakeringőben.

    „Ijesztő volt ez az időszak, nemcsak a történések miatt, hanem mert egy kilométert sem tehettünk meg ebben az időszakban,” – mondta a francia, aki a korábbiakban az ART Grand Prix csapatfőnökeként dolgozott.

    „Szerencsére csendben lehetünk. Kiminek (Räikkönen) az év végéig még érvényes a szerződése, a jövő pedig majd elválik. Nem akarom hangoztatni, hogy milyen hasznos is az ő itt léte és Antonio (Giovinazzi) is sokat fejlődött a tavalyi szezon második felében.”

    Vasseur azon pletykákra is kitért, miszerint Mick Schumacher már az idei szezonban bemutatkozhat az Alfa Romeonál valamelyik jelenlegi versenyző helyén.

    „Micknek az idei szezonban a Formula 2-re kell koncentrálnia, nem a Forma-1-re” – jegyezte meg Vasseur.

    Vasseur azt is elárulta, hogy az Alfa Romeo – korábban Sauber – képes lesz átvészelni a koronavírus okozta nehéz helyzetet a támogatóiknak és a csapat tulajdonosának köszönhetően.

    „A tulajdonosoknak hála, mind az 500 dolgozónkat megtarthatjuk. Ez a támogatás rendkívül egyedi és hasznos, különösen a jelenleg uralkodód helyzetben. Nem tudjuk, hogy meddig fog tartani ez az egész, szóval szükségünk van a támogatásokra.”

  • Chadwick indul a Formula Regional Európa-bajnokságban, cél az F1!

    Chadwick indul a Formula Regional Európa-bajnokságban, cél az F1!

    Jamie Chadwick a W Series női bajnokság első és eddig egyetlen bajnoka. A női bajnokságról megoszlanak a vélemények, az azonban bizonyos, hogy Chadwick igencsak ügyes versenyző, hiszen bajnok lett már már MRF Challenge Formula 2000-ben és British GT Championship – GT4-ben is!

    Idén a W Series-t a koronavírus miatt teljesen lefújták, Chadwick azonban így is versenyezni fog, méghozzá a Formula Regional European Championshipben, a Prema Powerteam színeiben.

    A 22 éves brit versenyző az most, aki a női versenyzők közül a legközelebb van ahhoz, hogy Forma-1-es versenyzővé váljon. Ehhez azonban elegendő szuperlicensz pontra is szüksége van, meg persze némi anyagi támogatás sem árt.

    A W Series-ért tavaly nem járt licensz pont, idén járt volna először, így jelenleg nincs még pontja Chadwicknek. Célja tehát, hogy megnyerje a Formula Regional European Championshipet idén, ezzel 25 pontot gyűjtve. Ez egyébként már elég ahhoz, hogy F1-es szabadedzésen részt vehessen.
    Majd tervei szerint további 10 pontot gyűjtene össze télen, az ázsiai F3-as bajnokságban.

    Anyagi támogatást is kap a versenyzőnő, a Rodin Cars dúsgazdag főnöke, David Dicker által.

    Chadwick márciusban Új-Zélandon tesztelt egy a Rodin által fejlesztett autót. A Rodin célja ugyanis, hogy megalkossák a világ leggyorsabb pálya autóját, majd azt kereskedelmileg elérhetővé tegyék.

    „Jamie egy kivételes versenyző tehetség” – mondta Dicker. „Hosszútávon gondolkodunk az ő támogatása kapcsán, útján, hogy előrelépjen az F1 felé.”

    „Azt akarjuk látni, hogy Jamie kivirágzik és fejleszti képességeit, mint világklasszis versenyző, globális paltformon.”

    Chadwick most nyugodtan koncentrálhat a karrierjére

    „Úgy tűnik, jól állnak most a csillagok.” – mondta Chadwick a Telegraph Sportnak. „Sok minden szükséges egy ilyen megállapodáshoz. Sok különféle tényezőnek kell összeállnia.”

    „Az eredeti tervem a W Series volt idén, de pár napja megtudtam, hogy törölték, én pedig támogatást kaptam a Rodin Carstól, hogy indulhassak ebben a bajnokságban és elérhetővé vált egy ülés a Premánál. Őrületes.”

    „Most világos az út előttem, és ha teljesítek, akkor tudom, hogy lesz támogatásom ahhoz, hogy tovább menjek, noha eddig nincs egyetlen (szuperlicensz) pontom sem.”

    „Ez nagy biztonságérzetet ad, ami igazán izgalmas, és remélhetőleg a F1 sincs már túl messze.”

     

     

     

  • Alesi eladta a Ferrari F40-ét, hogy a fia versenyezhessen a Formula 2-ben

    Alesi eladta a Ferrari F40-ét, hogy a fia versenyezhessen a Formula 2-ben

    Az egykori Forma-1-es versenyző Jean Alesi elmondta, hogy eladta a saját Ferrari F40-ét, hogy saját kézből finanszírozhassa a fia, Giuliano Alesi idei szezonját a Formula 2-ben, amit a HWA csapatának versenyzőjeként fog teljesíteni.

    Giuliano – aki a Ferrari pilótaakadémiájának a tagja – a tavalyi szezonban mutatkozott be a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatban a Trident csapatával. A francia fiatal legjobb eredménye egy kilencedik hely volt és az egyéni bajnokságban a tizenötödik helyen végzett.

    A kis Alesi az idei szezonban azonban mér a HWA-nál fog versenyezni, akik az eddig jól ismert Arden csapatának a helyét veszik majd át a sorozatban. A tavalyi szezonban pont az az Anthoine Hubert ért el zseniális eredményeket (két futamgyőzelem Monacoban és Le Castelletben) az Arden versenyzőjeként, aki a Spa-i főfutamon tragikus körülmények között az életét vesztette.

    Az 1995-ös Kanadai Nagydíj győztesének azonban egyáltalán nem tetszik, hogy a Formula 2-ben nincs olyan költségvetési sapka, amit a Forma-1-ben be fognak vezetni a 2021-es szezontól kezdődően.

    Egy Ferrari F40 piaci értéke megközelítőleg 1 millió euró, amíg egy teljes szezon a Formula 2-ben akár 1.8 millió eurót is kóstálhat egy versenyző számára, ami nem egy kis összeg.

    „Először is, az idei Formula 2-es szezon egy katasztrófa lesz, már csak a versenyek miatt is,” – véli a Ferrari egykori versenyzője.

    „A Forma-1-ben már a költségvetési sapkáról beszélnek, azonban a Formula 2-ben ez még csak szóba sem került. Semmit nem változtattak a költségeken. Biztos vagyok benne, hogy a magas költségek miatt számos versenyző lesz majd kénytelen idő előtt befejezni a szezont, ami egyáltalán nem jó a Formula 2 és a Formula 3 számára.

    „Remélem, hogy ez a nagy zavar változásra ad majd okot és megadja a lehetőséget a versenyzők számára, akik nem csak a hatalmas pénzösszeget teszik bele, hanem szinte az életüket is feláldozzák ezért, ugyanis még az iskolát és az egyetemet is otthagyják a versenyzés érdekében.

    „Végtelenül szomorú vagyok, ugyanis hiába vagyok ex-Forma-1-es versenyző és hiába vannak kapcsolataim, mégis el kellett adnom a Ferrari F40-emet, hogy biztosítsam a fiam idei szezonját anyagilag a Formula 2-ben.

    „És, hogy miért csináltam? Mert jelen helyzetben szinte képtelenség megállapodást kötni egy szponzorral is.”

    Jean még az olasz istállótól kapta az F40-et, ami az 1991-től 1995-ig érvényes szerződésében volt benne eredetileg. A francia veterán a Ferrari előtt a Tyrellnél húzott le két szezont, majd az 1996-os szezonban már a Benetteon csapatát erősítette.

    „A családunkban mindent szenvedéllyel csinálunk és amikor választanom kellett az F40 és a fiam jövője közt, úgy gondolom, nem is volt kérdés, hogy mit fogunk csinálni. Inkább versenyezzen, úgy is öreg vagyok én már ahhoz, hogy egy Ferrrari F40-et vezessek,” – mondta nevetve Jean.

  • Teljesen lefújta az idei szezont a W Series

    Teljesen lefújta az idei szezont a W Series

    A W Series úgy döntött, nem rendez idén valós versenyeket.

    A koronavírus világjárvány a motorsportot is komolyan érintette, gyakorlatilag egyik bajnokság szezonja sem kezdődött el. Noha a legtöbb esetben már szervezik a kezdést, a kizárólag nők részére létrejött bajnokság, a W Series szervezői úgy döntöttek, hogy teljesen lefújják az idei szezont, mely a széria második évada lett volna.

    A nyolc fordulóból álló bajnokság az eredeti menetrend szerint május 30-án kezdődött volna Szentpéterváron (Oroszország) és október 31-én érne véget Mexikóban. A szervezők azonban jobbnak látták, ha az egész szezont törlik.

    „A debütáló 2019-es szezonunk után nem volt könnyű meghozni a döntést, hogy 2021-ig ne rendezzünk futamokat versenypályán.” – mondta Catherine Bond Muir, a W Series vezérigazgatója. „Azonban már dolgozunk egy izgalmas, új W Series versenynaptáron 2021-re és örömmel megerősíthetem, hogy a W Series betétfutam lesz több Forma-1-es Nagydíjon is jövőre, beleértve a 2021-es Egyesült Államok Nagydíját és a 2021-es Mexikói Nagydíjat az Autódromo Hermanos Rodríguezen.”

    „Időközben idén továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy fejlesszük a versenyzőinket és szórakoztassuk a lojális rajongóinkat szerte a világon. Ezért folyamatosan haladunk az izgalmas, innovatív, új W Series Esports League-en, mely 2020 június 11-én indul majd. Továbbá briliáns menedzsment csapatunk, beleértve a tizenháromszoros F1-es futamgyőztes David Coulthardot és a rendkívül tapasztalt versenyigazgatót Dave Ryan-t, továbbra is felbecsülhetetlen tanácsokkal és támogatással látja el versenyzőinket.”

    „A W Seriesnek hihetetlen hatása volt a motorsport világra, és mi izgatottan vártuk, hogy csatlakozzanak a menetrendünkhöz idén.” – mondta a Forma-1 ügyvezetője, Ross Brawn. „Nagy csalódás mindannyiunk számára, hogy a COVID-19 okozta nehézségek miatt az események nem kerülnek megrendezésre, de nagyon várjuk az izgalmas versenyeket 2021-ben, mikor a W Series visszatér.”

  • Íme a Formula 2 és a Formula 3 módosított versenynaptára

    Íme a Formula 2 és a Formula 3 módosított versenynaptára

    Miután végre hivatalosan is kiadták a változtatott Forma-1-es versenynaptár első részét – ami csakis kizárólag európai helyszíneket tartalmaz – a két alsóbb kategória, a Formula 2 és a Formula 3 versenynaptárát is bejelentették.

    Mindkét bajnokság Bahreinben vette volna kezdetét a március 20-tól 22-ig tartó versenyhétvégével, azonban a koronavírus járvány miatt el kellett halasztani a hétvégét és kötelező szünetet kellett elrendelni csakúgy, mint az összes többi bajnokságban.

    Azóta az F2 és az F3 közösen elemezte a helyzetet a Forma-1-gyel – akik szorosan együttműködnek számos európai szervezettel és az FIA-val. Mindezt azért tették, hogy a lehető leghamarabb képesek legyenek elkészíteni a módosított versenynaptárat, hogy visszatérhessenek a versenyzéshez.

    A Forma-1 által kiadott közlemény kimondja, hogy az egészség és a biztonság lesz a lefontosabb tényezők ezen események megrendezése során. Ebből következik, hogy szigorú szabályozások lesznek érvényben a helyszíneken, az előbb említett kritériumok biztonsága érdekében. Ezen szigorú rendelkezések nem csak a Forma-1-re, hanem a Formula 2-re és a Formula 3-ra is érvényesek lesznek.

    „Először is szeretném megköszönni a Forma-1 vezetőinek és az FIA-nak, hogy képesek voltak megálmodni ezt a versenynaptárat,” – mondta a két kisebb kategória ügyvezető igazgatója, Bruno Michel. „Örömmel tölt el, hogy a Forma-1 mellett a Formula 2 és a Formula 3 is folytatódhat az első nyolc kijelölt versenyhelyszínen.

    „Az viszont sajnálatos, hogy ezeken a versenyhétvégéken nem lehetnek jelen a szurkolók, azonban örülünk annak, hogy a televízió képernyőin keresztül nyomon követhetik majd a sorozatokat és újra szurkolhatnak kedvenceiknek.

    „Biztosítok mindenkit, hogy a 2020-as szezon Monza után is folytatódni fog. Amint lehet, be fogjuk jelenteni a szezon második felének versenyeit.”

    A két sorozat versenynaptára teljes mértékben megegyezik a Forma-1 versenynaptárával, azonban ezen szériákban minden versenyhétvégén két versenyt szoktak rendezni: egy fő és egy sprintversenyt.

  • Nem lesz egyszerű Schumachernek jövőre az F1-be kerülnie

    Nem lesz egyszerű Schumachernek jövőre az F1-be kerülnie

    Mick Schumacher nem adja fel célját, hogy a Forma-1-be kerüljön, annak ellenére sem, hogy az idei Formula 2-es szezon is csúszik a koronavírus járvány miatt.

    Ez a szezon pedig kulcsfontosságú a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia számára, ha jövőre debütálni szeretne az F1-ben. Erre a szóbeszéd szerint leginkább az Alfa Romeo színeiben lehet lehetősége.

    Azonban ha nem lesz értékelhető szezon idén, ráadásul jó eredménnyel, akkor nem tudják Micket a Ferrari Academy-ből az F1-be emelni. Legalábbis egyelőre.

    „Remélhetőleg hamarosan megtörténik, de hosszú és bonyolult folyamat bejutni oda (az F1-be).” – felelte Mick az F1-Insider.comnak az Under Armour Instagramos kérdezz-felelekjében.

    Minden versenyzőt rosszul érint ez a hosszú kényszerszünet, de persze Mick is egyetért azzal, hogy jó döntés volt a versenyek lefújása.

    „Persze először ez egy sokk volt, de ez volt a helyes döntés.” – mondta. „Olyan méreteket öltött ez (a vírus), amit nem láthattunk előre. Szóval határozottan az volt helyes döntés.”

    „Mindannyiunknak meg kell próbálnunk otthon lefoglalnunk most magunkat.”

    A Formula 2-es szezon a tervek szerint július elején, Ausztriában indul majd a Forma-1-gyel és az F3-mal együtt.

  • Létrejött a női virtuális bajnokság, a W Series Esports League

    Létrejött a női virtuális bajnokság, a W Series Esports League

    A kifejezetten női versenyzők számára létrejött W Series bejelentette, hogy létrehozták a W Series Esports League-et. Ehhez pedig összeálltak a Logitech G-vel, a Beyond Entertainmenttel és az iRacinggel.

    A W Series Esports League célja is a motorsport népszerűsítése nők/lányok körében.

    A virtuális liga 18 résztvevője az a 18 fő, akik a valóságban is a 2020-as mezőnyt alkották volna, ha a szezon elkezdődött volna.

    Versenyző Nemzetiség Kor
    Jamie Chadwick brit 21
    Beitske Wisser holland 24
    Alice Powell brit 26
    Marta Garcia spanyol 19
    Emma Kimiläinen finn 30
    Fabienne Wohlwend lichtensteini 21
    Miki Koyama japán 21
    Sarah Moore brit 25
    Vicky Piria olasz 25
    Tasmin Pepper dél-afrikai 29
    Jessica Hawkins brit 24
    Sabré Cook amerikai 24
    Ayla Agren norvég 25
    Abbie Eaton brit 27
    Belen Garcia spanyol 20
    Nerea Marti spanyol 17
    Irina Sidorkova orosz 16
    Bruna Tomaselli brazil 21

     

    A bajnokság azonban fenntartja a jogot arra is, hogy esetlegesen meghívjon más női versenyzőket is a virtuális versenyekre, melyek 10 versenypályán zajlanak majd. Ezek a következők:

    • Autodromo Nazionale di Monza (Olaszország)
    • Circuit of the Americas, Austin (Texas, USA)
    • Brands Hatch Grand Prix Circuit (Nagy-Britannia)
    • Autódromo José Carlos Pace, Interlagos (Brazília)
    • Circuit de Spa-Francorchamps (Belgium)
    • Watkins Glen International (New York, USA)
    • Suzuka International Racing Course (Japán)
    • Mount Panorama Circuit, Bathurst (Ausztrália)
    • Nürburgring Nordschleife (Németország)
    • Silverstone Grand Prix Circuit (Nagy-Britannia)

    A Logitech, a Beyond Entertainment és iRacing közreműködésével a versenyzők Tatuus Formula Renault 2.0 versenyautók digitális verzióival versenyezhetnek majd.

    Minden virtuális versenyhelyszínen három versenyt teljesítenek majd változtatva a versenyek időtartamán. Egyes versenyek rajtsorrendjéről időmérő edzés dönt majd, és lesznek fordított rajtrácsos futamok is.

    Arról, hogy mikor lesznek majd a szóban forgó versenyen, a W Series később ad majd tájékoztatást.

  • Van Amersfoort: Nem venném túl komolyan Ecclestone szavait!

    Van Amersfoort: Nem venném túl komolyan Ecclestone szavait!

    Frits van Amersfoort nem igazán ért egyet a Forma-1 korábbi urával, sőt, azt mondja, hogy az ő ideje már lejárt. Bernie Ecclestone mindeközben az elmúlt hetekben számos alkalommal kijelentette, hogy ő inkább törölné a teljes 2020-as szezont, és már 2021-re fókuszálna. Max Verstappen és Charles Leclerc pedig az ő csapatánál versenyeztek 2014-ben és 2015-ben így talán érdemes odafigyelni rá, hogy mit is mondott a NOS-nak:

    „Bernie ugyan azt hangoztatja, hogy ő már leírta a szezont, de én nem venném ezt komolyan.”

    Mint az ismert, 2017-ben pedig Ecclestonetól átvette a hatalmat a Liberty Media. amiről ez a véleménye:

    „Az ő ideje már lejárt. A partvonalon kívülről kritizálni pedig igazán „szép” és könnyű. Amennyiben nincsenek versenyek, persze, hogy sok dolog leáll.”

    A junior kategóriákban a versenyzők azért fizetnek egy csapatnak, hogy vezethessenek. Ők azonban csak akkor utalnak, ha már megtehettek bizonyos mennyiségű kilométert:

    „Versenyeznünk kell azért, hogy túlélhessünk. A pilóták és a támogatóik ezért fizettek. Ha nem megyünk, gondban leszünk.”

    A Van Amersfoort Racing 2020-ban három kategóriában is érdekelt: a Formula 4-ben, a Formula 3 Regional és az Euro Formulában is indulnának:

    „Sokkal rugalmasabbak vagyunk, mint a Forma-1. Szerencsére nekünk nem olyan sűrű a versenynaptárunk. 22 versenyhétvégét megoldani számomra is egy rejtély lenne. Mi 8 vagy 10 versenyhétvégét teljesítünk, és akár négy futamot is letudunk egy hétvégén. Kreativitással és némi jóakarattal ez megoldható.”

    A holland csapat tulajdonosa biztos benne, hogy még így is lehet elég verseny a szezonban, bár elismerte, hogy nagyon izgul amiatt, hogy milyen környezetben kezdhetik újra:

    „Bonyolult dolog újraindítani egy szezont. A versenyzők szinte mind repülővel utaznak, így ezzel együtt kell élni. Autóval Európában meg lehet tenni sok kilométert is, de repülővel most nem lehet menni sehová se.”