Kategória: Formula Sport

  • Matsushita 17 helyet javítva győzött Barcelonában!

    Matsushita 17 helyet javítva győzött Barcelonában!

    Újabb elképesztő futamot láthattunk az F2-ben, melyet végül Nobuharu Matsushita nyert meg. A japán mögött Robert Shwartzman és Guanyu Zhou zártak.

    A poleból Callum Ilott rajtolt, ám nem sikerült megtartania első helyét, hiszen Shwartzman lehagyta. A másik Premás, Mick Schumacher is jól rugaszkodott el, az ötödikről a harmadik helyre jött fel. Mazepin szélesre vette a hármas kanyart, Armstrong kipördült a négyes kanyarban, ezzel pedig jöhetett a verseny első safety car fázisa.

    Az újraindítás után mindenki tartotta a pozícióját, kicsivel később Yuki Tsunoda előzte meg Jack Aitkent a hatodik helyért. A lágy gumikon rajtolók már a hetedik körben megkezdték a kiállásukat, eközben pedig Ilott visszavette a vezetést Shwartzmantól. Az orosz gumijai kikészültek, már a csapattárs Schumacher is komoly nyomás alá helyezte. Így nem volt más megoldás, jönni kellett lecserélni a lágyakat. Ez meg is történt, sőt Shwartzmannal együtt hajtott ki új kemény szettért Guanyu Zhou is, csakhogy a kínai kerékcseréje során sok időt vesztett, a jobb elsőt nem sikerült elsőre rögzíteni. Ilott az élen még futott egy leggyorsabb kört, majd ő is kijött, és sikerült is Shwartzman elé visszatérnie.

    Az ifjú brit új garnitúra gumijain egyből a gázra taposott, sorra hagyta le a fordított stratégián lévő riválisait, Shwartzmanhoz képest is biztonságos előnyt épített ki. Közben az élen Schumacher haladt, aki a keményeken rajtolva szintén a fordított stratégiára játszott. Nem igazán bírták viszont neki a gumik, egyszer például csak egy nagy mentés választotta el a falba csapódástól a nyolcas kanyarban.

    Úgy tűnt, Ilott minden szempontból jól áll, egyre jött föl, Shwartzman maradt le – a később kiálló Drugovich előzte meg –, Schumacher pedig kiállt a boxba, és csak a 13. helyre tudott visszatérni. Ám ekkor Sean Gelael eltalálta hátulról Giuliano Alesit, aki nem tudott továbbmenni, így következhetett a második biztonsági autós szakasz a versenyen. Ha már itt volt a lehetősége egy safety car alatti kiállásnak, a mezőny nagy része bele is ment ebbe. Többek között Ilott, Shwartzman és Zhou is így járt el, de még Drugovich is, csak ő később reagált, így az első helyről jelentősen visszaesett.

    Az élen Yuki Tsunoda találta magát, aki nem hajtott ki másodjára. Mögötte Ilott állt, az angol mögött pedig az a Matsushita foglalt helyet, aki tökéletes időben, éppen a safety car pályára hajtásakor teljesítette kötelező boxkiállását, és nem mellesleg a 18. helyről rajtolt.

    A 29. körben újraindult a verseny, Ilott szinte rögtön megtámadta Tsunodát. A japán sikeres védekezése után viszont az angol lendületet vesztett, így megelőzte Matsushita és Shwartzman is. Ezt követően Matsushita új lágy gumijain elszánta magát a támadásra: megelőzte honfitársát az első helyért, akit ezután Shwartzman is lehagyott rögtön. Ezután szinte azonnal Roy Nissany törte meg az autóját, így jöhetett az újabb safety car fázis. A hosszúra nyúlt verseny pedig ezalatt elérte az egyórás időlimitet, így a biztonsági autó kihajtása után mindössze egy kör maradt hátra. Ez pedig elképesztő adok-kapokot produkált az első két helyezett mögött, melyből végül Guanyu Zhou került ki győztesen. A kínai Tsunoda, Ilott, Schumacher és Drugovich előtt ért célba a harmadik helyen. A nyolcadik helyet és az ezzel járó fordított rajtrácsos polet Ghiotto kaparintotta meg, az utolsó két pontszerző hely  pedig Ticktumé és Deletraz-é lett.

  • Tsunoda lehet az AlphaTauri következő újonca

    Tsunoda lehet az AlphaTauri következő újonca

    A Red Bull és az AlphaTauri motorszállítója, a Honda már régóta szeretné, ha újra lenen japán versenyző a mezőnyben, méghozzá náluk.

    Úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez talán meg is valósulhat, méghozzá a jelenleg az F2-ben versenyző Yuki Tsunoda által, aki múlt héten futamot is tudott nyerni, és jelenleg hatodik a bajnokságban.

    „Persze sok győzelemre van szükségem és mindenekelőtt konzisztenciára” – mondta Tsunoda a győzelme után. „Remélhetőleg ez meglesz és a sok pont is a bajnokságban, és aztán remélhetőleg kaphatok egy ülést 2021-re az AlphaTauriba.”

    Barcelonában ezzel kapcsolatban megkérdezték az AlphaTauri csapatfőnökét, Franz Tostot is.

    „Először is, a Red Bull és a Honda támogatja Tsunodát, mivel ő egy nagyon tehetséges versenyző” – mondta Tost.

    „Tavaly már megmutatta képességeit Formula 3-ban és idén vezetett már Ausztriában is, de miután problémája volt a rádiókommunikációval, a második helyen végzett.”

    „Múlt hétvégén viszont Yuki megnyerte a versenyt, mert folyamatosan javulnak az eredményei és tapasztalatokat gyűjt.”

    „Én arra számítok, hogy előbb, vagy utóbb, ő az AlphaTauri volánja mögött fog ülni.”

  • Formula 3: Hughes nyerte a szombati futamot

    Formula 3: Hughes nyerte a szombati futamot

    A Formula 3 barcelonai versenyhétvégéjének szombati futamán Logan Sargeant indulhatott az első helyről, miután zsinórban harmadjára szerzett pole pozíciót.

    Mellőle Jake Hugher indulhatott, a második sort pedig Liam Lawson és Oscar Piastri foglalta el.
    David Schumacher a 26., Sophia Flörsch pedig a 29. helyről várta a rajtot.

    Sargeant jól kapta el a rajtot, a top3-ban nem változott a sorrend, Clément Novalak azonban feljött a negyedik helyre.

    Már az első körben kiesett azonban Bent Viscaal, így meg is jelent a biztonsági autó. A mezőny a negyedik körben kapcsolhatott újra versenytempóra. Piastri gyorsan vissza is vette a negyedik helyet Novalaktól.

    Deledda a mezőny végén hibázott is, és megforgott, de szerencséjére folytatni tudta a versenyt és nem volt szükség ismét a biztonsági autóra.

    A hetedik körben Hughes átvette a vezetést, és gyorsan el is lépett Sargeant elől.

    A kilencedik körben Vesti autója adta meg magát, így leparkolt a pálya szélén. A safety car pedig újból pályára lépett.

    A 12. körben folytatódott a verseny. Piastri az utolsó kanyart túlzottan kiszélesítette ráment a magasabb, „hurkás” kerékvetőre, mellyel egyrészt időt vesztett és Novalak és Beckmann is elő került, másrészt a felvételek tanulsága szerint apró darabok le is törtek az autójáról.

    A verseny végéhez közeledve Sargeant-re megérkezett Lawson, és a 20. körben meg is történt az előzés.

    A versenyt végül Hughes nyerte Lawson és Sargeant előtt. A 10. helyet Nannini szerezte meg, így a holnapi futamon ő indulhat majd az első helyről.

    Enzo Fittipaldi 13., Schumacher 23., Flörsch pedig 27. lett.

     

     

  • Tsunoda nevető harmadikként nyert, miután a Premák ütköztek

    Tsunoda nevető harmadikként nyert, miután a Premák ütköztek

    A Carlin versenyzője Robert Shwartzman nyerte a Formula 2 sprintversenyét a második silverstonei versenyhétvégén. Az orosz fiatal mellett a csapattársa, Mick Schumahcer és Yuki Tsunoda ünnepelhetett a pódiumon.

    A rajtnál Jack Aitken előretörésén kívül nem történtek komolyabb pozíciócserék. Nikita Mazepin rontotta még el a rajtot, ami miatt rögtön három pozíciót is veszített.

    A két Prema megtartotta az első két helyet és Yuki Tsunodával együtt elléptek a mezőnytől nyolc másodpercre. Mögöttük a két UNI Viruosi versenyző, Guanyu Zhpu és Callum Ilott kezdett el hatalmas léptekben felzárkózni.

    Mindkettejüknek sikerült megelőznie Christian Lundgaardot, aki folyamatosan elfékezte a bal első kerekét. Ennek később meg is lett a következménye, ugyanis a verseny vége előtt öt körrel a defektet kapott.

    Azonban az igazi dráma a verseny vége előtt történt, amikor Mick Schumacher megpróbálta megelőzni Robert Shwartzmant a Wellington egyenesben. A német már előrébb volt, azonban ráhúzta az autóját Shwartzman első szárnyára és összeértek. A két Prema ütközését követően pedig Tsunoda átvette a vezetést és meg is nyerte a verseny Schumacher előtt.

    Shwartzman autója azonban komolyabban megsérült, ami miatt nem hogy a dobogóra nem tudott felállni, még pontot sem tudott szerezni. Így Jack Aitken állhatott fel a dobogó harmadik dobogóra, aki tegnap is ott ünnepelhetett.

    További pontszerzők: Deletraz, Zhou, Ilott, Ticktum és Mazepin

    A hétszeres világbajnok fia azonban a versenyt követően elmondta, hogy ő hibázott és nagyon sajnálja azt, hogy a csapat a hibája miatt fontos pontokat veszített a konstruktőri bajnokságban. Shwartzmannak pedig az a nullázás az egyéni pontverseny szempontjából sem jött jól, ugyanis így tovább nőtt a hátránya a listavezető Ilottal szemben.

  • Viscaal utolsó körös előzéssel nyerte a második F3-as futamot

    Viscaal utolsó körös előzéssel nyerte a második F3-as futamot

    Elképesztő izgalmakat hozott a 70. évforduló nagydíjának második F3-as versenye, főleg az utolsó körben. Bent Viscaal nyerte végül a futamot, ő az utolsó kanyar előtt, kívülről előzte meg Lirim Zendellit. A harmadik nagy lemaradásban, de ugyanúgy hatalmas csatában Theo Pourchaire lett.

    A poleból a mindössze negyedik F3-as versenyét teljesítő Barnicoat vágott neki a versenynek, de őt hamar lerajtolta Zendeli és Viscaal is. A Carlin brit pilótája a harmadik helyre esett vissza, de keményen támadta őt Beckmann és a jót rajtoló Pourchaire is. Alex Peroni Aleksandr Smolyarral ütközött a rajt után, így mindkettejüknek elszállt az esélye a pontszerzésre, sőt előbbit meg is büntették mindezért. Volt egy nagyobb baleset is: Lukas Dunner és Calan Williams a Wellington egyenesben értek össze, az incidens miatt pedig már be kellett jönnie a biztonsági autónak.

    A verseny a hatodik körben folytatódhatott, az élen álló Zendelli-Viscaal duó hamar elkezdtek elszakadni. Kicsivel hátrébb Lawson és Piastri csatáztak, utóbbi pedig mivel lekényszerült a pályáról, számos pozíciót vesztett. A másik Premás, Logan Sargeant versenye viszont idő előtt véget ért, mert Cameron Dasszal ért össze a Copse-ban, így a tegnapi győzelme után súlyos pontokat vesztett összetettben.

    A harmadik helyen Barnicoat autója lassulni kezdett, majd ki is állt a versenyből, emiatt virtuális biztonsági autós fázis következett. A dobogó legalsó fokáért így Pourchaire, Lawson és Beckmann kezdtek csatázni. A francia pilóta védekezése a sportszerűség határán is túlment már, túl sok irányváltása miatt fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott. Mivel hármójuk csatája a legvégsőkig elhúzódott, még az utolsó körben is komoly adok-kapok ment köztük. Ennek során Pourchaire megint vitatható manővert hajtott végre, a pályáról is leszaladt védekezés közben, de megtartotta harmadik helyét az őt támadó Lawson ellen, akit végül Beckmann is legyorsult. Ily módon a francia lett a harmadik, Beckmann a negyedik, míg Lawson az ötödik.

    Az élen Viscaal az utolsó körben, a Copse-ban szánta el magát előzésre, de Zendeli sem hagyta magát, a Stowe-nál megpróbált visszaelőzni, de az utolsó kanyarra ráfordulva végül csak Viscaal örülhetett, ugyanis kívülről körbeautózta riválisát.

    A hatodik Piastri, a hetedik Hughes, a nyolcadik pedig Vesti lett. A két Premás az utolsó körben egyszerre előzte meg Hughes-t, majd egymással is csatáztak, de Vesti végül még így is Hughes mögött zárt. Az utolsó két pontszerző helyen Novalak és Enzo Fittipaldi értek be.

  • Ilott domináns rajt-cél győzelmet aratott Silverstoneban

    Ilott domináns rajt-cél győzelmet aratott Silverstoneban

    Az UNI Virtuosi versenyzője Callum Ilott nyerte a Formula 2 főversenyét a 70. Évforduló Nagydíján. A brit fiatal mellett Christian Lundgaard és Jack Aitken ünnepelhettek a pódiumon.

    Az előző héten győzelmet szerző Dan Ticktum repülőrajtot vett és negyedik helyről azonnal előrelépett a másodikra. A brit mögött Lundgaard és Aitken folytatott komoly harcot az első kanyarokban, amiből végül előbbi került ki győztesen.

    A DAMS britje azonban a második körben kicsúszott a Chapelben, ami miatt két pozíciót is veszített. Ticktumnak azonban a lágy gumijai is hamar elfogytak, ami miatt sorra előzték meg őt a versenytársai.

    A kerékcserék viszonylag hamar megkezdődtek, ugyanis a mezőny nagy része a lágy gumikon rajtolt, amik nagyon gyorsan elkoptak. A hetedik körben az élen haladó Ilott mellett a komplett élmezőny kijött friss gumikért, miközben az alternatív stratégiát választó versenyzők megpróbáltak minél tovább nyújtani az első etapjukat.

    Így tett Mick Schumacher, Nikita Mazepin, Robert Shwartzman és Guanyu Zhou is. Schumacher a verseny huszadik körében áll ki friss lágyakért, azonban egyáltalán nem volt képes jó tempót autózni az új gumikon. A németet még Mazepin is átugrotta a kiállások után és a végén még Shwartzman és Zhou is ott volt szorosan a nyomában.

    Ilott végül zavartalanul, több mint tíz másodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót. Mögötte Lundgaard és Aitken szerezték meg a másik két dobogós helyezést, amikért egyáltalán nem volt harc a kiállások után.

    Mazepin a végén még Louis Déletrazt is megelőzte a negyedik helyért, ami egy jó eredmény a Hitech GP orosz pilótája számára. A hatodik helyen Yuki Tsunoda végzett, nem sokkal lemaradva Deletraz mögött.

    Mick Schumacher végül a hetedik helyen ért célba csapattársa Shwartzman előtt, aki így elveszítette az összetett béli vezető helyét Ilottal szemben. Az utolsó két pontszerző helyet pedig Zhou és Felipe Drugovich szerezte meg.

    Folytatás holnap délelőtt a sprintversennyel, ahol a két Prema fog majd rajtolni az első sorból Shwartzman-Schumacher sorrendben.

  • Sargeant nyerte a szombati futamot, de a csaták hátrébb voltak

    Sargeant nyerte a szombati futamot, de a csaták hátrébb voltak

    A 70. évforduló Nagydíjának hétvégéjén az első, szombati Formula 3-as versenyen Logan Sargeant indulhatott az élről. Mellőle Liam Lawson startolhatott, míg a második sort Jake Hughes és Frederik Vesti foglalta el.
    Enzo Fittipaldi a 13., Matteo Nannini a 14., David Schumacher a 22., a mezőny hölgy tagja, Sophia Flörsch pedig a 29. rajthelyet szerezte meg a tegnapi időmérőn.

    A rajtot követően Sargeant megtartotta a vezetést, ám Lawson beragadt némileg. Vestinek emiatt még vissza is kellett fognia magát, míg Hughes feljött a második helyre.

    Vesti nyakára megérkezett Pourchaire, de meg tudta tartani negyedik helyét és üldözőbe vette Lawsont.

    Az ötödik körben sikerült két Jenzeres csapattársnak, Malvestitinek és Williamsnek összeütköznie. Előbbi meg is forgott, végül mindkettőjük versenye véget ért.

    A 8. körre teljesen egymás nyakára került a Lawson-Vesti-Pourchaire trió. A kétszeres futamgyőztes Lawson azonban kiválóan védekezett. Vesti pedig olyannyira előre figyelt, hogy Pourchaire kis híján meg is előzte, egy ideig fej-fej mellett haladtak, de végül nem lett belőle előzés. Lett azonban másból, ugyanis lesipuskásként Beckmann viszont megelőzte Pourchaire-t.

    Vestinek ráadásul belengették a fekete-fehér zászlót is, amiért a védekezés közepette többször is irányt váltott az egyenesben.

    Ezt követően Vesti tovább üldözte Lawsont, és ő is volt ekkor a leggyorsabb a mezőnyben.

    Pourchaire-re Viscaal is megérkezett, mire előbbi el is fékezte magát, Viscaal pedig feljött a 6. helyre.

    Mindeközben Lawson is megérkezett Hughesra.

    A 18. körben Pourchaire visszaelőzte Viscaalt, sőt még Piastri is el tudott menni mellette. Ez után Pourchaire és Piastri kezdett csatába, de a nyomukban maradt Viscaal is.

    A 20. körben, a leintés előtt nem sokkal Fernandez Nanninit előzte, de összeakadtak és mindketten a kavicságyban végezték.

    A futamot végül Sargeant nyerte Hughes, és Lawson előtt. A további sorrend: Vesti, Beckmann, Pourchaire, Piastri Viscaal.

    David Schumacher 15. lett, Fittipaldi 17., Flörsch 20.

     

     

     

     

  • Ticktum szerint a Red Bull most már bánhatja a döntését

    Ticktum szerint a Red Bull most már bánhatja a döntését

    Daniel Ticktum, aki most a Formula 2-ben versenyez, korábban a Red Bull támogatását élvezte, ám később elvesztette azt.

    Nem épp a legkönnyebben kezelhető versenyzőről van szó, hiszen a most 21 éves Ticktum 2015-ben két év eltiltást kapott (ebből egy év felfüggesztve) a motorsporttól, miután egy MSA Formula versenyen szándékosan ütközött neki versenytársának.

    2018-ban kis híján megnyerte a Formula 3 European bajnokságot: a szezon feléig vezette a pontversenyt, ám aztán a magára találó Mick Schumacher elhappolta előle a végső győzelmet. Ezt követően Ticktum hangot is adott véleményének

    Nyers viselkedése ellenére komoly tehetség hírében állt, azonban a 2019-es olyan gyengén sikerült számára, hogy a Red Bull kirakta őt a junior csapatából.

    Az elmúlt hétvégén azonban Silverstone-ban meg tudta nyerni a Formula 2 vasárnapi versenyét, a DAMS versenyzőjeként. Ezzel pedig úgy érzi, megmutatta a Red Bullnak, hogy rosszul döntöttek, mikor megváltak tőle.

    „Sok ember tudja, hogy a karrierem nem haladt mindig simán” – mondta Ticktum az Autosportnak. „Azt hiszem az utolsó győzelmem 2018-ben volt, Makaóban. Ez sokat elmond. Emellett, nem akarok mélyen elmerülni a múltban, de a Red Bull elvesztése hatással van az ember karrierjére.”

    „Az, hogy most ilyen eredményt hoztam, valójában…, óvatosnak kell lenem, hogyan mondom ki, de szerintem mindenki érti, hova akarok kilyukadni ezzel a sztorival. Ez több-kevésbé bizonyítja, hogy a kétségei (Helmut Markónak) velem kapcsolatban tévesek voltak.”

    „Hadd mondjam, hogy ez a győzelem nagyon jó érzés, több okból is.”

  • Elképesztő befutó után Ticktum nyerte az F2-es sprintversenyt

    Elképesztő befutó után Ticktum nyerte az F2-es sprintversenyt

    A Brit Nagydíj F2-es sprintversenyén Dan Ticktum győzedelmeskedett, ezzel megszerezve első sikerét a bajnokságban. A második helyen, Ticktum sarkában ért célba az új gumikon érkező Christian Lundgaard, míg a harmadik Louis Deletraz lett.

    Ticktum a pole pozícióból kezdett, jó rajtja után pedig hamar el tudott lépni a mezőnytől. Lundgaard kiváló rajtot fogott, az ötödikről a második helyre jött fel. A második kockából rajtoló Felipe Drugovich folyamatosan esett vissza, megelőzte őt Deletraz, Ilott, Mazepin és Zhou is. A tegnap dobogós Yuki Tsunoda már a rajt után kiesett, Callum Ilott lökte meg, és a brit kapott is ezért egy öt másodperces büntetést.

    Ez viszont nem igazán zavarta, hiszen miután Drugovichot otthagyta, Deletraz-n és Lundgaardon keresztül a második helyig ért fel. Csapattársa, Zhou is nagyon jött fel, az elején még Schumachert előzte meg, majd bemutatott egy duplaelőzést Mazepinnel és Drugovich-csal szemben.

    Ilott viszont annyira igyekezett Ticktum üldözése közben, hogy megpördült, ez pedig a versenye végét jelentette. Beküldték a safety car-t, és mivel a boxutcán keresztül vezették át a mezőnyt, Lundgaard kereket cserélt, új, lágyabb keverékű gumikat kapott. Ezzel az ötödik helyig esett vissza. Többen is hasonlóan döntöttek, ám Sean Gelaelnek problémái akadtak a jobb elsőjével, így ő kiesett. A bajnokságot vezető Robert Shwartzman is bajba került, nagyon elrontották a kerékcseréjét, így a főverseny után ezen a futamon sem szerzett pontot.

    Az újraindításkor Lundgaard egyből belekezdett az előzésekbe, előbb Mazepint és Zhout, majd Deletraz-t is átugrotta. Már Ticktumot is üldözőbe vette volna, de erre elég ideje már nem maradt, néhány tizeddel a brit mögött ért célba ezüstérmesként. A mögötte érkező Deletraz-t Zhou a végéig elszántan támadta, de a gumijai ezt már nem bírták: a kínai megpördült, és a negyedik helyről a kilencedikre esett vissza.

    A negyedik hely ezzel Jehan Daruvala ölébe hullott, az ötödik Nikita Mazepin lett. A további sorrend mögöttük pedig így festett: Drugovich, Matsushita, Aitken, Zhou, Armstrong.

  • Smolyar nyerte az F3-asok angliai sprintversenyét

    Smolyar nyerte az F3-asok angliai sprintversenyét

    Az ART versenyzője, Aleksandr Smolyar győzött a Brit Nagydíj versenyhétvégéjének Formula 3-as sprintfutamán. Az orosznak gyakorlatilag végig kellett védekeznie a 20 körös viadalt, hiszen a másodikként záró David Beckmann folyamatosan a sarkában loholt. Mögöttük, szintén kis távolságra Clement Novalak ért célba.

    Smolyar a pole-ból is kezdett, és a végső sorrend a dobogón már a rajtot követően beállt. A bajnokságot vezető Oscar Piastri viszont a második körben a kavicságyba sodródott a Luffield kiáratánál, miközben Pourchaire-rel csatázott. Sok pozíciót vesztett ezzel, jóval a pontszerző zónán kívülre került, majd a verseny vége felé ki is állt.

    A negyedik helyről rajtoló Sebastian Fernandez versenye sem sikerült jól, a felvezető körön elkövetett vétsége miatt egy 10 másodperces stop and go büntetéssel sújtották. Az történt, hogy az első safety car vonalnál nem a valódi rajtpozíciójában volt, hanem kicsivel hátrébb, és csak ezután előzte meg versenytársait.

    A Charouzál versenyző Igor Fraga lett a verseny első kiesője, a technikai probléma miatt félreállt autója pedig safety car fázist idézett elő. Smolyar az újraindításnál is megtartotta a vezető helyét, kicsivel hátrébb Lawson és Hughes csatáztak.

    A verseny negyedik helyezettje Alex Peroni, az ötödikje Frederik Vesti lett. Utóbbi látványosat csatázott Lawsonnal, ám végül ő került ki győztesen meccsükből. Olyannyira, hogy Lawsont aztán még Sargeant is megelőzte, ők értek célba hatodikként és hetedikként.

    Smolyart egyébként figyelmeztették, mert védekezéskor a megengedettnél többször is irányt váltott az egyenesben. Viszont így is sikerült végül elérnie élete első F3-as győzelmét.

    A top 10-et pedig Theo Pourchaire, Richard Verschoor és Jake Hughes tette teljessé.

    FRISSÍTÉS: A versenyt követően a versenybírák egy öt másodperces büntetéssel sújtották Smolyart, aki szerintük túlzott mértékben cikázott az egyenesekben. Az orosz versenyző így a hatodik helyre esett vissza, ami miatt végül Beckmann lett az első, Novalak a második, a dobogó harmadik fokára pedig a Camposszal versenyző Alexander Peroni állhatott fel.