Kategória: Formula Sport

  • Mazepin nyerte a kalandos végű mugellói főfutamot

    Mazepin nyerte a kalandos végű mugellói főfutamot

    A Toszkán Nagydíj versenyhétvégéjén a Formula 2-es mezőny is részt vesz. A szombati főfutamon Christian Lundgaard indulhatott a polebó. Mellőle Dan Ticktum startolhatott, a második sort pedig Ilott és Armstrong várta a rajtot.
    A bajnoki címért még harcban lévő Shwartzman és Mick Schumacher a 9., illetve 15. rajthelyet szerezték meg.

    Lundgaard jól kapta el a rajtot, mögé be is sorolt Ticktum, Ilott azonban több pozíciót veszített.

    Az első kör végén Ticktum mögött Ghiotto haladt, míg Shwartzman a 12. helyre esett vissza.
    Schumacher a 14. helyen haladt, Zhou mögött.

    A 9. körben az élen haladó Lundgaard volt az első aki kiment a boxba. Ticktumot megelőzte Ghiotto, majd kb egyszerre ők is megérkeztek a boxba, ahol Ticktumék gyorsabbak voltak, így a brit visszavette a pozícióját Ghiottótól. Ekkor ideiglenesen Ilott állt az élen.
    Ilott kiállása után Ticktum elé került, de az hamar megelőzte a pályán.
    Később Ghiotto mindkettejüket megelőzte.

    A 16. körben Shwartzman elkezdett pozíciókat veszíteni, míg nem ő is megejtette egy boxkiállást. Ekkor ugyan még visszatért a pályára, nem sokkal később műszaki probléma miatt le is parkolta az autóját.

    A 21. körben elöl már csak az éppen vezető Mazepin nem járt még a boxban. Mögötte Lundgaard, Ghiotto, és Ticktum haladt.

    Mazepin boxkiállásával Lundgaard az élre állt. Mögötte Ghiotto, Ticktum, Tsunoda és Ilott haladt.

    A 23. körben virtuális sárga zászló lépett életbe, miután Alesi autója füstölni kezdett, így a versenyző félre is állt. Lassan haladt azonban az autó eltávolítása a pálya széléről, így végül a vörösre festett safety car is pályára hajtott.

    A 27. körben kapcsolt a mezőny újra versenytempóra. A helyezkedés közepette Ticktum összeakadt Tsunodával, melynek következtében le is szaladt a pályáról, de mindketten versenyben maradtak.

    Schumacher, Zhou és Aitken is összeütközött, utóbbi kettő ki is esett, Schumacher azonban folytatni tudta. A biztonsági autó újra szerepet kapott.

    Ilott autója is megsérült, ki kellett mennie a boxba első szárny cserére, és csak a mezőny végére tudott visszatérni.

    A 29. kör végén távozott a safety car, három köre maradt a mezőnynek. Ekkor a sorrend: Lundgaard, Ghiotto, Mazepin, Tsunoda, Deletraz, Schumacher.

    Ezen újraindításkor óvatosabbak voltak a versenyzők, de Mazepin remekül helyezkedett és átvette a vezetést. Őt Ghiotto és Lundgaard követte. Utóbbit később Drugovich is megelőzte.
    Schumacher eközben előbbre lépett és a hatodik helyen haladt.

    Lendültet találd Deletraz is, aki hamarosan a harmadik helyen találta magát.

    Mazepin 13 helyet javítva meg is nyerte a mugellói főfutamot, Ghiotto és Deletraz előtt.
    Schumacher az 5. helyen zárt, ezzel pedig átvette a vezetést a pontversenyben.

  • Vesti nyert, pontegyenlőség a bajnokság élén

    Vesti nyert, pontegyenlőség a bajnokság élén

    Frederik Vesti nyerte az F3 idei utolsó fordulójának nyitóversenyét Mugellóból. A verseny bővelkedett az oda-vissza előzésekben, ráadásul a bajnokság élén pontegyenlőség alakult ki.

    Az élről Lirim Zendeli vágott neki a versenynek, mellőle Hughes rajtolhatott. Kettejük között maradt a sorrend rajt után, ami pedig a bajnoki riválisokat illeti, Sargeant az ötödikről a negyedik helyre jött fel, Piastri viszont nem tudott feljebb kerülni a 16. pozíciónál.

    A két Premáson kívül még Pourchaire-nek volt némi esélye a bajnokságban, a 17 éves francia ennek megfelelően be is kezdett: a hetedik helyről rajtolva a második kör elején már Sargeant mellett is elment, így feljött negyediknek.

    Eközben az élen is elkezdett kibontakozni egy párharc Zendeli és Hughes között, a felek oda-vissza előzgették egymást a hosszú célegyenes végén. Piastri sem tétlenkedett, elkezdett felzárkózni, egy alkalommal még a kerekei is összeértek egyik riválisával, Haugerrel, viszont szerencséjére ezután gond nélkül tudta folytatni.

    Az élen állók addig-addig csatáztak, hogy megérkezett a nyakukra a végig harmadikként haladó Vesti, és a dán rögtön nyomás alá is helyezte Zendelit, majd átlépett rajta. A következő körben már a vezető Hughest kezdte támadni, és most sem kellett sok idő, hogy megelőzze, így átvette a vezetést.

    Sargeant autója ezalatt egyre idegesebbé vált, többször kiszélesítette a pályát, ennek eredményeképp utolérte, majd leelőzte őt a hatodik helyről érkező Fittipaldi. Csapattársa és bajnoki ellenfele, Oscar Piastri eközben már a 11. helyen járt, és három körrel a vége előtt már csak egy előzést kellett volna bemutatnia, hogy megszerezze a tizedik helyet és az ezzel járó fordított rajtrácsos pole pozíciót. Végül ezt nem tudta megtenni, hiszen Lawson maradt a tizedik, így övé, és nem Piastrié lesz a holnapi első rajtkocka.

    Az élen is a legvégsőkig kiélezett maradt minden, Hughes az utolsó előtti kör elején előzte vissza Vestit. Ez végül rossz taktikának bizonyult, hiszen így az utolsó körre Vestinek lett DRS-e és szélárnyéka, és könnyedén végre is hajtotta az előzést. Ezzel párhuzamosan Pourchaire is az utolsó körben előzte Zendelit a harmadik helyért, Fittipaldi pedig Sargeantet az ötödikért, így hiába vette vissza az amerikai korábban az ötödik helyet.

    Vesti tehát idei harmadik győzelmét szerezte, mögötte pedig Hughes és Pourchaire jött be dobogós helyekre. A bajnokság élén pontegyenlőség alakult ki, Sargeant ugyanis hatodik lett, Piastri pedig nem szerzett pontot a 11. helyen beérve. Mindkettejüknek 160 pontja van, őket Pourhaire követi 151 ponttal, ez pedig így azt jelenti, hogy neki is maradt még esélye holnap.

    A negyedik helytől a további sorrend így néz ki: Zendeli, Fittipaldi, Sargeant, Smolyar, Beckmann, Fernandez és Lawson.

  • Petrov: A bajnoki cím garantálja Schumachernek az F1-et

    Petrov: A bajnoki cím garantálja Schumachernek az F1-et

    A korábbi Forma-1-es pilóta, Vitaly Petrov szerint amennyiben Mick Schumacher bajnok lesz a Formula 2-ben, akkor egyenes az útja a Forma-1-be. Az orosz erről a Ferrari junior versenyző múlt hétvégi monzai győzelmét követően beszélt. A 21 éves pilóta a nagyszerű Michael Schumacher fia, és eddig igen vegyes évet tudhat magáénak a szériában, de már második a az összetettben. Petrov a Tass hírügynökségnek nyilatkozott róla:

    „Amennyiben megnyeri a bajnokságot, akkor 100%, hogy bekerül a Forma-1-be.”

    Ami viszont kifejezetten izgalmas, hogy szendvicsbe került két másik Ferrari akadémista jóvoltából, hiszen az összetettet jelenleg Callum Ilott vezeti, harmadik helyen pedig az orosz Robert Shwartzman található. Petrov úgy véli, hogy akár az Alfa Romeo, vagy a Haas lehet a 2021-es cél:

    „Komoly harcot láthatunk azért, hogy helyük legyen a királykategóriában. Mindhárman nagyon erősek, de mindenki Mick Schumacherről beszél. Azt hiszem, hogy ezért Robertnek a legfontosabb dolga az, hogy a saját munkájával törődjön.”

    Petrov szerint egy bajnoki cím Schumachernek garantálna egy versenyülést, de a másik két Ferrari juniorról ezt már nem lehet elmondani:

    „Amennyiben Robert nyerne, és Mick a második, az se jelentene Shwartzmannak semmiféle biztosítékot. Amennyiben a nyers tempó számít majd a Forma-1-es csapatoknak, akkor Robert a kívánságlistájuk élére kerül.”

  • Vátozott a végeredmény, elvették Ticktum győzelmét

    Vátozott a végeredmény, elvették Ticktum győzelmét

    Hiába ért célba elsőként a vasárnapi F2-es sprintversenyen, utólag diszkvalifikálták Dan Ticktumot, így Callum Ilott ölébbe hullott a győzelem.

    A közvetítésben is lehetett látni, hogy Ticktum szinte rögtön a célba érés után félreállt. Később kiderült, az üzemanyag fogyott el az autóban: épp ez volt a kizárás oka is. Ugyanis csapata, a DAMS képtelen volt elegendő üzemanyagmintát bemutatni a versenyigazgatóságnak.

    Ezzel tehát Ilott előnye növekedett az összetett élén, 6 egységgel előzi meg az így dobogóra kerülő Schumachert. Természetesen Robert Shwartzman is nyert ezzel egy pozíciót, az így megszerzett ötödik helyével 3 ponttal követi Schumachert.

    Ticktum kizárásával Mazepin lépett elő még pontszerzőnek, az oroszé lett így a nyolcadik hely.

  • Ticktum simán nyert Ilott előtt, aki az összetett élére állt

    Ticktum simán nyert Ilott előtt, aki az összetett élére állt

    Dan Ticktum győzelmét hozta az F2-esek monzai sprintversenye. Mögötte honfitársa, Callum Ilott zárt, a dobogó legalsó fokára pedig Christian Lundgaard állhatott fel.

    Louis Deletraz kezdte az élről a vasárnap délelőtt megrendezett futamot, ám a mellőle induló Ticktum lerajtolta a Charouz svájciját, innentől pedig már ki sem engedte a kezéből a vezető pozíciót. A tegnapi győztes Mick Schumacher ismét remekül rajtolt, a nyolcadikról a hatodik helyen találta magát, sőt a második kör elején Lundgaardot leelőzve már az ötödik helyen állt.

    Szintén a második kör történése a negyedik helyen álló Yuki Tsunoda lelassulása, majd kiesése, így az összetett negyedik helyén álló japán fontos pontokat vesztett. Nem sokkal később Ghiotto és Aitken értek össze a hetedik helyért zajló csatájukban, az olasz szárnya meg is sérült, ezzel az ő esélyei is elszálltak egy jó eredményre.

    Eközben Zhou kapcsolt rá és előzte Lundgaardot az ötödik helyért, így a kínai Schumachert kezdhette támadni, aki hibázott is, elfékezte az egyes kanyart, így Zhou újabb pozíciót nyert. Nem tartott azonban sokáig az öröme, hiszen szinte rögtön ezután lelassult, tehát az ő versenye is véget ért.

    Ilott ideje érkezett el ezután, az elején végig harmadikként autózó bajnokaspiráns Louis Deletrazt előzte a második helyért, majd a svájcit két körrel később Lundgaard is maga mögé utasította egy szép előzéssel a célegyenesben.

    A verseny nem zajlott le virtuális biztonsági autós fázis nélkül, mivel Nissany kilökte Drugovichot, aki megpörgése után lefulladt és forgalommal szemben parkolt le az első sikán kijáratán. Amint ez a fázis véget ért, következhetett még egy három körös sprint. Ezalatt Schumacher megelőzte Deletrazt, ezzel feljött negyediknek.

    Mögöttük Robert Shwartzman zárt, aki elvesztette a vezetést az összetettben. A hetedik Jehan Daruvala, az utolsó pontszerző pedig Jack Aitken lett.

    A bajnokságban Ilott átvette a vezetést Shwartzmantól, sőt az oroszt Schumacher is átugrotta, aki ezzel feljött másodiknak.

  • Hughes nyerte az igazán izgalmas, vasárnapi F3-as versenyt

    Hughes nyerte az igazán izgalmas, vasárnapi F3-as versenyt

    A monzai hétvége második futamán a csak második versenyhétvégéjét teljesítő Michael Belov indulhatott, mivel a tegnapi futamon ő végzett a 8. helyen.
    Mellőle Enzo Fittipaldi várta a rajtot, míg a második sort Bent Viscaal és Lirim Zendeli foglalhatta el.
    David Schumacher a 19. helyről indult.

    Belov jól kapta el a rajtot, de az első kanyar után Zendeli már át is vette a vezetést, majd Belovot Fittipaldi is megelőzte.

    Az ötödik körben Fittipaldi átvette a vezetést Zendelitől, de a hetedik körben visszacserélték a pozíciókat. Remek csatát vívott a két versenyző, kissé össze is értek, azonban ennek következtében Fittipaldi defektet kapott és ezzel ki is szállt a győzelemért folyó csatából.

    Ezt követően azonban Zendeli is visszaesett a hetedik helyre, a vezetést pedig Lawson vette át. Őt a kilencedik körben Hughes és Vesti követte.

    Hughes megelőzte Lawsont, miközben három autó összeütközött: Piastri, Belov és Schumacher. Piastri ezzel a negyedik helyről esett ki. Mindeközben a 26. helyről induló Sargeant már az 5. helyen haladt.

    A verseny féltávjánál Hughes, Lawson és Vesti haladtak dobogós pozíciókban.

    A 14. körben Sargeant feljött a negyedik helyre, csapattársa, Vesti mögé.

    A 17. körben Sargeant megelőzte Vestit, de utóbbi visszavette a vezetést. Csatájukban Zendeli lett a nevető harmadik, aki maga mögé utasította Sargeant, majd nem sokkal később Vestit is megelőzte. Eközben Sargeant visszaesett a hatodik helyre, Pourchaire is elé került.

    A 19. körben ismét alakult a sorrend, Pourchaire a negyedik helyre jött fel Vesti elé, akit később Sargeant támadta, össze is ért a két csapattárs, Sargeant pedig defektet kapott, és feladni kényszerült a versenyt. Vestinek az első szárnya kezdett lógni, és visszaesett, majd a boxba hajtott és az ő versenye is véget ért.

    A versenyt végül Jake Hughes nyerte Lawson és Pourchaire előtt. A top 10-ben zárt még Smolyar, Zendeli, Peroni, Chovet, Stanek, Caldwell és Verschoor.

    David Schumacher végül kiesett, Fittipaldi a 20. helyen zárt, Sophia Flörsch pedig a 13. lett.

     

     

  • Mick Schumacher győzelmét hozta a főverseny Monzában

    Mick Schumacher győzelmét hozta a főverseny Monzában

    A Prema versenyzője Mick Schumacher nyerte a Formula 2 főversenyét Monzában. A hétszeres F1-es bajnok fia mellett Luca Ghiotto és Christian Lundgaard ünnepelhetett a pódiumon.

    Mick Schumacher a tegnapi hibáját követően kitűnően kapta el a rajtot és a hetedik helyről azonnal a második helyen találta magát. Callum Ilott meg tudta tartani a vezető helyét, amíg a második helyről startoló Tsunoda ugye pozíciót bukott a fiatal némettel szemben.

    A Red Bull junior japán versenyzője – aki közel áll az AlphaTauri egyik üléséhez – mögött egy óriási vonat alakult ki, ahol a szélárnyék segítségével folyamatosan történtek a pozíciócserék. Ghiotto túl messzire is ment, amikor meg akarta előzni a japánt és az előtte haladó Lundgaardot és nem sikerült bevennie az egyes kanyart.

    A kerékcserék már a nyolcadik körben megkezdődtek, amikor ugyanis Louis Deletraz és Robert Shwartzman álltak ki friss közepes keverékekért. A következő körben a két ART pilóta Lundgaard és Marcus Armstrong is meglátogatta a boxutcát, hogy elévágjanak az előtte haladóknak.

    A tizenkettedik körben jött is a dráma, ugyanis az addig vezető és a bajnoki második helyezett Ilott lefulladt a kerékcseréjét követően, ami miatt rengeteg időt veszített. Schumacher ezt kihasználva át is ugrotta a britet a kiállását követően.
    Az alternatív stratégiát alkalmazó versenyzők ezt követően a pálya pozícióért küzdöttek.

    Roy Nissany ekkor került túl közel Nikita Mazepinhez, ahol az orosz a kavicságyban kötött ki az egyes kanyar kijáratán, de folytatni tudta a versenyt. A lágy gumikon rajtolók közül Dan Ticktum és Guanyu Zhou volt a legkedvezőbb pozícióban. Őket Jehan Daruvala és a beugró Jüri Vips követte.

    Miután mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét, Schumacher átvette a vezetést a versenyben Lundgaard és Ghiotto előtt.

    Ilott az elrontott kerékcsere után vérszemet kapott és azonnal elkezdett leggyorsabb köröket autózni és pozíciókat nyerni. Először Armstongot utasította maga mögé, majd a bajnoki éllovas Shwartzman sem jelentett számára komoly problémát. A fiatal brit ezt követően Deletrazt előzte meg az ötödik helyért.

    Schumacher – akit nemrégiben hírbe hoztak az Alfa Romeoval – a kiállásokat követően magabiztos előnyt szerzett magának, amit a verseny végéig meg is sikerült tartania és így idei első győzelmét szerezte meg a Forma-1 előszobájában.

    A fiatal német mögött Ghiotto lett a második, a hazai környezetben versenyző Lundgaard pedig a harmadik. A negyedik helyezett Tsunodának végül sikerült maga mögött tartani

    Ilottot, aki így is hatalmasat mentett a lefulladását követően. Igaz, Zhouval szemben még veszített egy pozíciót, de még így is hatodik lett.
    További sorrend: Deletraz, Ticktum, Shwartzman, Armstrong

  • Vesti nyerte az első F3-as futamot Monzában

    Vesti nyerte az első F3-as futamot Monzában

    Frederik Vesti a kilencedik helyről győzött az idei Formula 3-as bajnokság utolsó előtti hétvégéjének első futamán.

    A rengeteg előzéssel tarkított versenyt az időmérőt követő büntetések hada után Liam Lawson kezdte meg a pole pozícióból, mellőle Matteo Nannini indulhatott. Az ő sorrendjük megmaradt az elindulás után, mögéjük az ötödik helyről rajtoló Pourchaire jött fel. A francia lendülete ezután is megmaradt, hiszen a 4. körre már az élen találta magát.

    Az első sikánt rengeteg alkalommal fékezték el a pilóták, például így járt az összetettet vezető Logan Sargeant, aki emiatt jelentősen vissza is esett. Nem sokkal később Alex Peroni is ugyanígy hibázott, ő éppen Williamst próbálta előzni, aki pedig épp ekkor forgott meg.

    Az élen eközben már Hughes is átment Lawson és Nannini kettősén, az utóbbi kettős ráadásul csatába is bonyolódott a 9. körben, ám az első kanyarban összeértek. Lawson tovább tudott menni, de Nannini futóműve megsérült, így a hazai versenyző kiesett. Lawsonra ezután Vesti érkezett meg, és a Roggia sikán után be is tudott menni mellé, ezzel átvette a harmadik helyet.

    A 12. körben Sebastian Fernandez csúszott ki az Ascariban, így behajtott a pályára a safety car. Az újraindításnál komoly adok-kapok alakult ki a versenyzők közt, Beckmann próbálta Lawsont előzni, ám az új-zélandi kemény védekezése után a német nem hogy nem tudott előzni, további pozíciókat bukott Peronival és Piastrival szemben. Utóbbi igen remek felzárkózást produkált, folyamatos előzéseivel már a 6. helyen járt ekkor. Ugyanúgy az újraindításnál történt, hogy Sargeantet kilökték, így visszaesett a mezőny végére, sőt lehet, mindez a bajnokságába kerülhet.

    Frederik Vesti is remek tempót diktált a harmadik Premával, Hughest megelőzve már a második helyen próbálta nyomás alatt tartani Pourcahire-t. Végül a 20. kör elején szánta el magát az előzésre, és kifékezte francia riválisát az első sikánban. Ugyanekkor esett hátra Lawson is, a már negyedik Piastrival való harca közben lendületet vesztett, komoly csata árán maradhatott csak hatodik. Piastri tovább folytatta a felzárkózást, Hughes mellett eljőve már a harmadik helyen találta magát.

    Vesti a verseny végéig már nem engedte ki a kezéből a vezetést, így idei második győzelmét szerezte. Tette mindezt úgy, hogy csak a kilencedik helyről rajtolt. A második végül Pourchaire, a harmadik pedig Piastri lett. Az ausztrál pedig ezzel a teljesítményével 8 pont előnyt harcolt ki magának a bajnokság élén, hiszen riválisa, Sargeant pont nélkül maradt.

    A további sorrend így alakult mögöttük az első tízben: Beckmann-Hughes-Lawson-Zendeli-Viscaal-Fittipaldi-Belov.

    Ezzel az eredménnyel pedig a Prema bebiztosította bajnoki győzelmét, három versennyel az évad vége előtt.

  • Tsunoda egyre közelebb az F1-es debütáláshoz

    Tsunoda egyre közelebb az F1-es debütáláshoz

    Úgy tűnik, a Red Bull juniorja, Yuki Tsunoda lesz az első újonc a Forma-1 2021-es rajtrácsán, jó F2-es teljesítményének köszönhetően.

    A 20 éves japán pilóta már két versenyt nyert idén a Formula 2-ben, és a Honda támogatását is élvezi a Red Bullé mellett.

    „Várjuk, hogy újra legyen japán versenyző a Forma-1-ben, így nagy érdeklődéssel figyeljük.” – mondta róla a Honda F1-es programjának igazgatója.

    „Jó tudni, hogy a csapatok is ezt teszik. Remélem, hasonló szellemiséggel folytatja, mint eddig, és helyet kap majd.”

    Jelenleg Gasly jó teljesítményének fényében Kvyat helye nem biztos az AlphaTaurinál, Tsunoda az ő helyére érkezhet jövőre.

    A kisbikások főnöke, Franz Tost is elismeri, hogy jól áll a fiatal japán szénája, amennyiben jövőre feljebb szeretne lépni.

    „Minden azon múlik, hogyan végez idén, mert nincs még meg a szuperlicensze. A végleges döntés a Red Bull hozza majd, ez pedig szeptember-októberben szokott megtörténni.” – árulta el az osztrák.

    Most az eltolt szezon miatt az időzítés változhat, mindenesetre Tsunoda jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban, ez pedig bőven biztosítaná számára a szükséges pontokat. Ráadásul már biztos, hogy tesztelni fogja a csapat autóját. 

  • Az FIA felülvizsgálja a szuperlicensz-pontokat, a vírushelyzet miatt

    Az FIA felülvizsgálja a szuperlicensz-pontokat, a vírushelyzet miatt

    Az FIA felülvizsgálja a szuperlicensz-pontok rendszerét annak érdekében, hogy biztosan senkinek ne okozzon hátrányt a koronavírus miatt kialakult furcsa helyzet.

    Az FIA Super Licence Working Group (szuperlicensz munkacsoport) együttműködve számos pályaautós csapattal, promóterekkel és versenyzőkkel olyanná szeretnék alakítani a pontrendszert, hogy az ne sodorjon veszélybe bajnokságokat, inkább ösztönözze a részvételt azokban is.

    „A COVID-19 krízis nagy hatással volt a sporttevékenységekre és ez alól a motorsport sem kivétel” – mondta Stefano Domenicali, az FIA együléses bizottságának elnöke. „Számos pályaautós sorozat küzd gazdasági nehézségekkel, a versenyzőket pedig természetesen aggasztják a bajnokságok szezonok esetleges elmaradása, miközben elkötelezettek a versenyzés újraindítása mellett a bizonytalanság közepette is – ez (a helyzet) pedig negatív hatással lehet az FIA együléses programjaira is. Az FIA tudatában van ezen aggodalmaknak és szeretnék megnyugtatni a bajnokságokat, csapatokat és versenyzőket, hogy a Super Licence Working Group olyan megoldásokon dolgozik. amelyek méltányosságot biztosítanak a versenytársak számára, ösztönzik a részvételt és segítenek a sorozatoknak bizonyos mértékű stabilitást fenntartani ebben a nehéz időszakban.”

    „Méltányoljuk, hogy van némi nyugtalanság a versenyzők között az állandóan változó versenynaptárak miatt és hogy a szuperlicensz pontok esetleges egyensúlyhiánya negatívan befolyásolhatja az előrelépést az FIA verseny-létráján” mondta Tom Kristensen, az FIA versenyzői bizottságának elnöke. „A munkacsoport konzultációt folytat az együléses bajnokságok érdekelt feleivel annak érdekében, hogy egyensúlyba hozza a pontrendszert úgy, hogy egyetlen versenyző se kerüljön hátrányos helyzetbe a 2020-ban megváltozott motorsportban.”