Kategória: Formula Sport

  • A Ferrari biztos benne, hogy juniorjai alkalmasak a Forma-1-re

    A Ferrari biztos benne, hogy juniorjai alkalmasak a Forma-1-re

    A Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies nem kételkedik abban, hogy a Ferrari Akadémia Formula 2-es triója, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, és Callum Ilott Forma-1-es alapanyagok.

    Mindhármuk esélyes egy-egy F1-es ülésre 2021-re. Schumachert az Alfa Romeo Racinghez, Shwartzmant és Ilottot pedig a Haashoz emlegetik leginkább. Arra pedig, hogy kiket választ a két csapat, a Ferrarinak is van ráhatása.

    „Mikor van valakid, aki gyors, akkor nagyon könnyű dönteni” – mondta Mekies. „Azt gondolom, hogy nagyon jó a kapcsolatunk a partnereinkkel, de lényeg az, hogy kellően gyorsak-e a srácok?”

    „Ez az, amiről meg akarunk győződni, hogy ki tudják-e adni a bennük rejlő potenciált és tudnak-e fejlődni ezen a téren. Csak gyorsnak kell lenniük és mindenki őket akarja majd. Így megy ez.”

    Arra a kérdésre, hogy kellően gyorsak-e, Mekies így felelt: „Igen, azt gondolom, hogy ők F1-es alapanyagok és ezért nyernek.”

    „Hogy a Ferrari számára is F1-es alapanyagok lesznek-e egy nap? Ez nagyban függ attól, hogy miként fejlődnek majd.”

  • Theo Pourchaire be fog mutatkozni a Formula-2-ben!

    Theo Pourchaire be fog mutatkozni a Formula-2-ben!

    Az FIA Formula 3 idei kiírásának második helyezettje Theo Pourchaire lesz a második olyan pilóta, aki szezon közben mutatkozhat be a Formula 2-ben. A fiatal francia a HWA 17-es rajtszámú autóját vezetheti majd az idei szezon utolsó két bahreini versenyhétvégéjén.

    A 17 éves francia versenyző Jake Hughes helyét fogja átvenni, aki a Szocsiban megrendezett hétvégére ugrott be Giuliano Alesi helyére, aki pedig az MP Motorsportnál versenyző Nobuharo Matsushita helyét vette át.

    Pourchairenek a már veteránnak mondható Artem Markelov lesz a csapattársa és így ő lesz a sorozat történetének legfiatalabb pilótája a maga 17 évével

    „Nagyon örülök annak, hogy rajthoz állhatok az FIA Formula 2 utolsó két versenyhétvégéjén Bahreinben,” – lelkendezett Pourchaire. „Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a BWT HWA Racelabnak a lehetőségért és természetesen a szponzoraimnak a sok támogatásért.”

    Pourchaire 16 évesen, német Formula 4-es bajnokként érkezett meg a Formula 3-ba, ahol az ART Grand Prix csapatában versenyzett. A francia fiatal zseniálisan versenyzett a szezon során és végül az összetett második helyén végzett a bajnok Oscar Piastri mögött.

  • Ferrari: Schumacher és Ilott bevetésének helyszíne Abu Dhabi lesz

    Ferrari: Schumacher és Ilott bevetésének helyszíne Abu Dhabi lesz

    Sajtóhírek szerint a Ferrari kivár majd az Abu Dhabi Nagydíjig, hogy Schumacher és Ilott lehetőséghez jusson egy első szabadedzésen.

    A két fiatal az Eifel Nagydíjon került volna bevetésre, ám az eső végül mindkét edzést elmosta a pénteki napon, így nem jutott nekik lehetőség az Alfa Romeo és a Haas autóiban.

    Az eső és a köd együttes kombinációja azt eredményezte, hogy a mentőhelikopter nem tudott felszállni, így az autók nem gurulhattak pályára a kijelölt időpontban.

    Most valószínű, hogy egészen a szezonzáróig kell várniuk, hiszen a következő versenyeken minden csapatnak szüksége lesz a gyakorlási lehetőségekre. Mind Portugália, Imola és Törökország nem mostanában rendezte utolsó versenyét, ráadásul Imolában kétnapos hétvége lesz.

    Ezért Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint nem lesz Abu Dhabi előtt lehetőségük az újratervezésre.

    „Ez nekik nem az legjobb, nagyon jó lett volna itt bemutatkozniuk. Persze megpróbáljuk a következő versenyekre átszervezni a dolgot, de nem lesz egyszerű.”

    „A következő versenyen, Portimaóban új pálya lesz, tehát még a legjobbaknak is kell majd a gyakorlás. Aztán jön Imola, ahol két napunk lesz csak, majd Törökország, ami szinte új pályának számít, ennyi év után.” – foglalta össze a Scuderia első embere.

    „Bahreinben nekik lesz F2-es versenyük, akkor zárják a bajnokságot, oda kell majd koncentrálniuk. Nagyon valószínű, hogy Abu Dhabiban lesz nekik lehetőség, nem hamarabb. Persze ez egy kihagyott lehetőség, de nem volt más választásunk.”

    Ez azt is jelentheti, hogy a többi junior programja is elcsúszik, név szerint Robert Shwartzman lett volna az, aki az arab országban jut lehetőséghez.

    Ami az F2-es bajnokságot illeti, a két bahreini forduló még hátravan, a pontversenyt pedig Schumacher vezeti Ilott előtt. A harmadik Ferrari junior, Shwartzman pedig jelenleg ötödik, 56 pont lemaradással.

  • Tsunoda szerint Marko igényes, de szórakoztató figura

    Tsunoda szerint Marko igényes, de szórakoztató figura

    A jelenleg a Formula 2-ben versenyző Red Bull junior, a japán Yuki Tsunoda úgy véli, hogy a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko szórakoztató és kedves ember, ugyanakkor nagyon igényes.

    A Red Bull neveltjei közül Tsunoda áll a legközelebb most ahhoz, hogy F1-es versenyző válhasson belőle, azonban esélyeit rontja, hogy 2021 végén a Honda nem csak hogy a Red Bulltól, de az egész F1-ből távozik. Mindeközben az AlphaTaurihoz újabban Nikita Mazepint emlegetik.

    Marko szigorú, szinte már kegyetlen ember hírében áll, Tsunoda szerint azonban van egy sokkal lágyabb oldala is.

    „Nagyszerű a kapcsolatunk, ő egy kedves és szórakoztató személy” – mesélte Tsunoda az olasz Motorsport.comnak. „Tavaly elmentem Ausztriába, hogy találkozzam vele és beszéljek vele az épp véget ért szezonról és ő nem volt elégedett az elért eredményemmel. Persze tudta, hogy újonc voltam és hogy nehéz időszakon mentem át, de sokkal többet várt.”

    „Aztán elmentünk együtt vacsorázni és konkrétan megkérdezte tőlem, hogy mik a céljaim és mit várok. Őszintén feleltem neki, annak ellenére, hogy éreztem magamon egy kis nyomást.”

    Tavaly Tsunoda 9. lett a Formula 3-as bajnokságban, idén azonban, jelenleg a harmadik helyen áll a Formula 2-ben.

    „Őszintén szólva nem számítottam ilyen teljesítményre” – mondta a japán.

    „Az év elején azonnal jó érzésem volt az autóval kapcsolatban. Már a teszteken is, nagyon jól mente Ausztriában, a szezon első fordulóján, rögtön elég gyors voltam és sikerült hoznom a maximumot és támadnom.”

    „Mindenesetre tudtam, hogy mindent bele kell adnom idén, hogya top négyben végezzek a bajnokságban és esélyem legyen a szuperlicenszre. Másként álltam hozzá a versenyzéshez, mint korábban. Az idei a karrierem eddigi legjobb éve, élvezek minden versenyt.”

    „Az elejétől fogva a a negyedik hely a minimum cél. Ez volt Helmut Marko kérése, hogy szerezzem meg a szuperlicenszhez szükséges pontokat. Nyilvánvaló azonban, hogy minden versenyző ambíciója az, hogy megnyerje a bajnoki címet.”

     

  • Durva: Correa megmutatta lábai röntgen felvételét

    Durva: Correa megmutatta lábai röntgen felvételét

    Juan Manuel Correa is részese volt annak a súlyos Formula 2-es balesetnek, mely 2019-ben történt Spában, és melynek következtében Anthoine Hubert életét vesztette.

    Correa túlélte az esetet, azonban lábai súlyosan megsérültek, jelenleg is mankóval és kerekesszékkel közlekedik.

    Az idei Belga Nagydíj hétvégéjén vissza is tért a tragédia helyszínére

    A minap pedig némileg sokkolta a rajongókat egy fotóval. Instagramon lehetett kérdezni tőle, és mikor valaki megkérdezte tőle, hogy milyen sérülést szenvedett a lábán, Correa megmutatott egy a lábairól készült röntgen felvételt, ami finoman szólva sem néz ki jól, megannyi törés látható rajta.

    „Gyakorlatilag az orvosok újraépítették a jobb lábamat, a bal jelentősen enyhébb sérüléseket szenvedett, annak egyetlen műtét elég volt” – mesélte Corra a Mundo Sport nevű argentin rádióműsorban. ”

    „Hat centiméter csontot veszítettem a sípcsont alsó részéből, de egy speciális eszközzel ez újra növekszik. Ezért vannak azok a fém darabok a lábam körül, amit láthattok a közösségi médiában. Naponta egy miliméter csontot növesztek.”

    https://www.instagram.com/p/CF-YfzbBvo4/

  • A Covid-korszak megkönnyíti Schumacher F1-es bemutatkozását

    A Covid-korszak megkönnyíti Schumacher F1-es bemutatkozását

    A Forma-1 jelenlegi koronavírus miatti korlátozásai áldásként hathatnak Mick Schumacher számára, aki az első versenyhétvégéjét kezdi meg a Nürburgringen. Ez a fiatal német menedzserének, Sabine Kehmnek a véleménye, aki hasonló szerepben volt Mick édesapja, Michael mellett. A hétvégén Kehm visszatér a paddockba, a 21 éves Forma-1-re felkészült pilóta segítőjeként, aki Antonio Giovinazzi Alfa Romeóját vezetheti majd a pénteki edzésen. A német RTL-nek annyit mondott, hogy a COVID-19 miatti korlátozások a bokszutcában megkönnyítik Schumacher első hivatalos F1-es hétvégéjét, és így az kevésbé lesz stresszes:

    „Azt hiszem, ez megfelel majd neki. Arra gondolok itt, hogy nem lesz annyi újságíró a paddockban, így nem beszéltetik majd annyit, a motorhome és a garázs közötti úton.”

    Kehm szerint normál esetben ez lenne a helyzet, és a korlátozások nélkül a média rászabadulna a Formula 2 bajnokságát vezető versenyzőre, ami csak nehezítené a dolgát:

    „Egy normális évben sokkal nagyobb érdeklődéssel számolnék. Mivel jelenleg a koronavírus járványt éljük, tudjuk, hogy erre nincs lehetőség. Így könnyebb a dolga Micknek is, mert nem lesz körülötte akkora fizikai jelenlét.”

    Kehm utalt arra is, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher nem vesz részt aktívan a fiatal sztár karrierjének az irányításában:

    „Még ha nem is látható ez mindig, de én vagyok az, aki ott van az oldalán ha szükséges, és persze akad még néhány ember. Az első és legfontosabb Corinna, akinek hatalmas a szerepe, hiszen mindig ott van Mick mellett, támogatja őt mindenben, amit csinál. Peter Kaiser is egyike azoknak, akik extrém fontosak, valamint Kai, a fizioterapeutája. Ez egy csapat, jó ideje barátok is vagyunk, és mindanyniunknak kedves, hogy segíthetjük Micket, hogy megtegye ezt a következő lépést.”

  • Tsunoda helyett Mazepin kerülhet az AlphaTauriba?

    Tsunoda helyett Mazepin kerülhet az AlphaTauriba?

    Nikita Mazepin lehet az, aki hamarosan AlpaTauriba ülhet?

    Eddig nagyin úgy tűnt, hogy a Honda hatására az AlphaTauri hamarosan a Forma-1-be emelheti a jelenleg még F2-es versenyzőt, Yuki Tsunodát. Azonban a hír, mi szerint 2021 után a Honda kiszáll az F1-ből, keresztbe tehet a japán versenyzőnek.

    A hírek szerint az AlphaTauri kapcsán a Red Bull a szintén F2-es Nikita Mazepinnel tárgyal.

    A Motorsport.com értesülései szerint Helmut Marko beszélt Nikita édesapjával, Dmitry Mazepinnel és a Hitech F2-es/F3-as csapat főnökével, Oliver Oakesszal, Oroszországban és állítólag nem a Hitechnél versenyző F3-as Red Bull juniorokról beszélgettek. Noha az nem derült ki, hogy amennyien Nikitáról volt szó, miért volt szükség a Hitech főnökének jelenlétére.

    Mazepin jelenleg 5. a Formula 2-es bajnokságban, holtversenyben honfitársával, Robert Shwartzmannal. Milliárdos édesapja pedig mindenáron bejuttatná őt a Forma-1-be. Korábban ők is pályáztak a Force India megvételre, ám ez végül Lawrence Strollnak sikerült, így lett belőle Racing Point. De arról is szólnak most pletykák, hogy megvennék a Haas csapatot.

  • 3/3 győzelem: Arthur Leclerc tökéletes hétvégét zárt Mugelloban!

    3/3 győzelem: Arthur Leclerc tökéletes hétvégét zárt Mugelloban!

    Charles Leclerc öccse, Arthur a létező összes pontot bezsebelte a Formula Regional European Championship mugelloi hétvégéjén. A Premát erősítő ifjabbik Leclerc-t egyik riválisának sem sikerült megállítania, aki így mindhárom versenyen elsőként láthatta meg a kockás zászlót.

    Egyáltalán nem volt könnyű dolguk a fiatal pilótáknak a Forma-1-es Toszkán Nagydíj helyszínén, ugyanis az egész hétvégén hol esett az eső, hol nem. Már az időmérő edzéseket is esőben rendezték, ahol az első versenyre Oliver Rasmussen szerezte meg a pole pozíciót, azonban a második és harmadik időmérőn Leclerc volt a leggyorsabb.

    Leclerc – aki ugyanúgy a Ferrari juniorprogramjának a tagja, mint anno a bátyja volt – az első futamon a negyedik helyről rajtolhatott. Az idő borzalmas volt, ugyanis leszakadt az ég Mugelloban és az egész pályán állt a víz. Azonban Leclerc-t ez egyáltalán nem zavarta meg és simán az élre állt már az első körökben, azt követően pedig egy magabiztos, húsz másodperces előnyt autózott ki a második helyezettel szemben. Ez pedig lehetővé tette a számára, hogy a tíz másodperces büntetése ellenére – amit azért kapott, mert sárga zászlós fázis alatt előzött – megnyerje a futamot.

    A második futam azonban már sokkal neccesebb volt az ifjabbik Leclerc számára. A száradó pálya ellenére mégis eső gumikon vágott neki, amivel ráfaragott, ugyanis azok simán elmentek mellette, akik száraz pályás gumikon rajtoltak. A Prema fiataljának így eggyel több kiállást kellett teljesítenie, ugyanis nem sokkal az első kiállását követően elkezdett szakadni az eső ismét.

    Szerencséjére azonban a rossz körülmények pályára hívták a biztonsági autót és így a hátránya teljes mértékben eltűnt. Az újraindítást követően pedig két körön belül sikerült megelőznie az előtte haladó Jamie Chadwicket és Pierre-Louis Chovet-t. Ezzel pedig ismét az élen találta magát és végül a második versenyt is behúzta.

    A harmadik versenyt már száraz körülmények között rendezték. Leclerc itt is poleból várhatta a startot két csapattársa, Rasmussen és a bajnoki rivális Gianluca Petecof előtt.

    A monacói ismét jól kapta el a rajtot, mögötte azonban Petecof azonnal megelőzte Rasmussent és azonnal riválisa után is ered. 5 perc sem telt el a versenyből és a monacói és a brazil fiatal már parázs csatát vívott a pálya első szektorában. A két Ferrari junior egészen a négyes kanyarig egymás mellett haladt, azonban kettejük csatájából Leclerc került ki győztesen. Ezt követően Petecof nem tudta megközelítenie Leclerc-t, aki ezzel magabiztosan húzta be a hétvége harmadik versenyét is.

    A kisebbik Leclerc ezzel a maximálisan megszerezhető 75 pontból 75-öt szerzett meg Mugelloban, amivel át is vette a vezetést az összetett pontversenyben Petecoftól. A fiatal monacói nemsokára újra autóba ülhet, azonban ezúttal nem a Formula Regional European Championship keretein belül, hanem ezúttal az FIA Formula 3 év végi tesztjén fog részt venni szintén a Prema csapatával.

  • Mi lesz a Renault legjobban álló juniorjával?

    Mi lesz a Renault legjobban álló juniorjával?

    Számos F2-es pilóta versenyez valamelyik F1-es csapat kötelékében, a bajnokság élén harcolók közül például Schumacher, Ilott és Shwartzman hármasa a Ferrarihoz tartozik. Yuki Tsunoda a Honda pilótája, míg Christian Lundgaard és Guanyu Zhou a Renault juniorjai.

    A francia gyártó versenyzői közül előbbinek az idei az első F2-es szezonja, de már van két győzelme, és az összetett 4. helyén áll, mindössze két ponttal Tsunoda mögött. Hiába azonban a remek teljesítmény, nem tud bemutatkozni a Forma-1-ben, mivel a Renault párosa fix 2021-re.

    Ennek ellenére a SoyMotor.com arról számolt be, hogy Lundgaardnak lehet más csapatnál is esélye: „Lundgaard érdekes lehet olyan csapatok számára, mint a Red Bull, aki a Honda távozása miatt valószínűleg nem érdeklődik tovább Tsunoda iránt, akit az AlphaTauriba szerettek volna ültetni.”

    Lundgaardnak még opció lehet a Super Formula is, ahová Vandoorne és Gasly is ellátogatott debütáló Forma-1-es évük előtt.

  • Új arcok is bemutatkoznak az Formula 3-ban, még idén!

    Új arcok is bemutatkoznak az Formula 3-ban, még idén!

    Ugyan a 2020-as Formula 3-as szezon véget ért, egy tesztet még rendez a bajnokság.

    Erre Barcelonában kerül sor, október 5-6-án, tehát holnap már autóba is ülnek a versenyzők.

    Hétfőn két, három órás etapot tartanak 9 és 14 órai kezdéssel, míg kedden az első etap 9-től délig, a másik pedig 13-tól 16 óráig tart majd. A versenyzők a Pirelli kemény keverékeit használják majd.

    Új arcok is bemutatkoznak, így a csapatoknak könnyebb lesz eldönteniük, hogy kikkel szeretnének majd nekivágni a 2021-es szezonnak.

    A teszten részt vesz többek között Charles Leclerc öccse, a Ferrari akadémista Artur is, valamint például a Formula Renault Eurocup éllovasa Victor Matins, aki a Renault Sport Academy tagja, de jelen lesz a Red Bull Junior Teamből a holland Jonny Edgar is.

    Íme a résztvevők teljes listája:

    # Versenyző Nemzetiség Csapat
    1 Arthur Leclerc monacói PREMA Racing
    2 Dennis Hauger norvég
    3 David Schumacher (hétfő) német
    Roman Stanek (kedd) cseh
    4 Igor Fraga brazil Hitech Grand Prix
    5 Jak Crawford amerikai
    6 Oliver Rasmussen (hétfő) dán
    Pierre Louis Chovet (kedd) francia
    7 Roman Stanek (hétfő) cseh ART Grand Prix
    Matteo Nannini (kedd) olasz
    8 Olli Caldwell brit
    9 Victor Martins francia
    10 Jack Doohan ausztrál Trident
    11 Clement Novalak brit
    12 Rafael Villagomez (hétfő) mexikói
    David Schumacher (kedd) német
    14 Jake Hughes (hétfő) brit HWA RACELAB
    Tijmen van der Helm (kedd) holland
    15 Enzo Fittipaldi brazil
    16 William Alatalo (hétfő) finn
    Oliver Rasmussen (kedd) dán
    17 Franco Colapinto (hétfő) argentín MP Motorsport
    Caio Collet (kedd) brazil
    18 Jonny Edgar brit
    19 Amaury Cordeel belga
    20 Calan Williams ausztrál Jenzer Motorsport
    21 Filip Ugran román
    22 Johnathan Hoggard brit
    23 Patrik Pasma finn Charouz Racing System
    24 Joseph Knopp cseh
    25 Michael Belov orosz
    26 Ido Cohen izraeli Carlin Buzz Racing
    27 Ben Barnicoat brit
    28 Sophia Floersch német
    29 Alessandro Famularo venezuelai Campos Racing
    30 Pierre Louis Chovet (hétfő) francia
    Rafael Villagomez (kedd) mexikói
    31 Matteo Nannini (hétfő) olasz
    William Alatalo (kedd) finn