Kategória: Formula Sport

  • Előzetes F2 versenynaptár, Magyarországra nem jönnek!

    Előzetes F2 versenynaptár, Magyarországra nem jönnek!

    Mai napon megjelent az F3-hoz hasonlóan a 2021-es FIA Formula 2 bajnokság versenynaptára is. Itt nyolc forduló lesz, mind a Forma-1 betétfutamaként. Ahogy arról már lehetett tudni, három futam lesz versenyhétvégénként, így 24 verseny lesz, pont annyi, mint amennyi jelenleg is van.

    A múlt héten mér kiderült, hogy az F2 nem osztozkodik már a Formula 3-mal egy versenyhétvégén, ezzel is csökkentvén a költségeket. Így limitálódik az utazások száma a különböző helyszínekre, és így spórolnának. Ennek eredményeként a Formula 2-ben csak nyolc versenyhétvége lesz, néggyel kevesebb, mint 2018-19 és 2020-ban. Mivel eggyel több versenyt futnak egy adott hétvégén, mégis 2021-ben ugyanúgy 24 futam lesz, ahogy azt megszokhattuk már az elmúlt három évben.

    A szezon Bahreinben kezdődik márciusban, majd május végén folytatódik majd, Monacóban. Nagyobb távokat a széria csak év vége felé tesz majd meg, elsőként majd Oroszországba mennek, szeptemberben. Novemberben azonban már Dzsidda várja a mezőnyt, a szezonzáró meg szokott módon Abu Dhabiban lesz, de már decemberben. Mindezt jóvá kell még hagyni majd a következő ülésén a Motorsport Világtanácsnak. A FIA Formula 2 vezérigazgatója Bruno Michel így látja a helyzetüket:

    „“A 2021-es költség kontrollunkat már múlt héten bemutattuk, úgy döntöttünk, hogy limitáljuk a versenyhétvégék számát egy szezonban, hogy ezzel is csökkentsük a csapatok költségeit. A Forma-1 és az FIA támogatásának köszönhetően most már egy adott rendezvényen három versenyünk lesz, így hiába csökkent a hétvégéink száma nyolcra, a futamok száma 24 marad, ahogy az elmúlt három szezonban is azt megszokhattuk. A 2021-es F2 előzetes naptára elegye az európai és a tengerentúli pályáknak, olyan helyszínekkel, amely mindig is népszerű volt a versenyzők és a rajongók köreiben is. Az, hogy Dzsiddában, Szaúd-Arábiában is lesz verseny, csak izgalmasabbá teszi mindezt. Örömömre szolgál megerősíteni azt, hogy a Formula 2 továbbra is a Forma-1 betétfutama lesz.”

    # Dátum Pálya Helyszín Ország
    1 03.28. Bahrain International Circuit Szahír ?? Bahrein
    2 05.23. Circuit de Monaco Monte-Carlo ?? Monaco
    3 06.06. Baku Street Circuit Baku ?? Azerbajdzsán
    4 07.18. Silverstone Circuit Silverstone ?? Egyesült Királyság
    5 09.12. Autodromo Nationale di Monza Monza ?? Olaszország
    6 09.26. Sochi Autodrom Szocsi ?? Oroszország
    7 11.28. Jeddah Street Circuit? Jeddah ?? Szaúd-Arábia
    8 12.05. Yas Marina Circuit Abu Dhabi
    ?? Egyesült Arab Emírségek
  • Formula 3 előzetes versenynaptár 2021-re, lesznek a Hungaroringen is!

    Formula 3 előzetes versenynaptár 2021-re, lesznek a Hungaroringen is!

    A 2021-es FIA Formula 3 bajnokság előzetes versenynaptárát a mai napon mutatták be. Ebben hét versenyhelyszín található, mind betétfutamként a Forma-1-hez. Ahogy arról már előzetesen tudni lehetett, fordulónként immáron három verseny lesz, így 21 futam lesz, hárommal több, mint 2019-ben vagy 2020-ban.

    Az is már ismert volt, hogy az F3 már nem utazik együtt a Formula 2-vel, ennek a költségek csökkentése az oka. Ugyan a versenyhétvégék száma csökkent az előző két szezonhoz képest, de mivel mindegyik hétvégén eggyel több versenyt futnak, ezért összességében nőtt a futamok száma. Így több a pályán eltöltött idő is, tehát a fiatal pilóták több tapasztalatra tehetnek szert.

    Hat forduló lesz Európában, köztük egy új helyszín, Zandvoort, Hollandiában. A 2021-es szezon ismerős helyszínen indul, ez nem más lesz, mint Barcelona, Katalóniában. Októberben pedig lesz egy tengerentúli versenyük is, Austinban, Amerikában.

    A versenyhétvége új formátumát, ahogy a versenynaptárat is még jóvá kell hagynia a Motorsport Világtanácsnak, így a további részletek is akkor derülnek majd ki. A FIA Formula 3 vezérigazgatója Bruno Michel így nyilatkozott:

    „A 2021-es költség kontrollunkat már múlt héten bemutattuk, úgy döntöttünk, hogy limitáljuk a versenyhétvégék számát egy szezonban, hogy ezzel is csökkentsük a csapatok költségeit. A Forma-1 és az FIA támogatásának köszönhetően most már egy adott rendezvényen három versenyünk lesz, így hiába csökkent a hétvégéink száma kilencről hétre, a futamok száma 18-ról 21-re emelkedik. Ezzel nő a megtett kilométerek száma is a pályákon, amivel mindenkinek törődnie kell majd. Nagy érdeklődéssel várom hogy F3-as autókat láthassak majd Austinban és Zandvoortban. Ezek izgalmas, új helyszínek lesznek nekünk. Visszatérünk Le Castelletbe is, ahol remek versenyeket láthattunk az előző években. Az F3 már nincs egy hétvégén az F2-vel, de örömömre szolgál megerősíteni azt, hogy továbbra is a Forma-1 betétfutamai leszünk.”

    # Dátum Pálya Helyszín Ország
    1 05.09. Circuit de Catalunya Barcelona ?? Spanyolország
    2 06.27. Circuit Paul Ricard Le Castellet ?? Franciaország
    3 07.04. Red Bull Ring Spielberg ?? Ausztria
    4 08.01. Hungaroring Mogyoród ?? Magyarország
    5 08.29. Circuit de Spa-Francorchamps Spa ?? Belgium
    6 09.05. CM.com Circuit Zandvoort Zandvoort ?? Hollandia
    7 10.24. Circuit of the Americas Austin ?? Egyesült Államok
  • Jean Alesi fia már szinte biztosan nem juthat el a Forma-1-be

    Jean Alesi fia már szinte biztosan nem juthat el a Forma-1-be

    Véget érhetett az út Jean Alesi fiának, aki a Forma-1 felé tartott. Míg Michael Schumacher fia arra készül már, hogy a Formula 2-ből átugorjon majd a királykategóriába, egy másik Ferrari junior, a 21 éves Giuliano Alesi problémái teljesen más jellegűek. A Ferrarinál korábban versenyző Jean Alesi így festette le a helyzetet a svájci Blicknek:

    „Nincs szponzorunk 2021-re, a Ferrari pedig kirakta őt a versenyzői akadémiájáról. Már a saját Ferrari F40-esemet is eladtam, de nem tudok már privátként több pénzt ebbe fektetni.”

    Amikor rákérdeztek nála, hogy mégis mi ment félre Giulianoval, az apja így felelt:

    „Rossz csapatra tettem a HWA-val, egymillió euró felett felett fizettem nekik valamivel. Az ígéreteiket azonban nem tartották be. Amikor átmentünk az MP-hez, a HWA még akart volna 80.000 eurónyi fájdalomdíjat.”

  • Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    Háromversenyes hétvégék lesznek jövőre az F2-ben és az F3-ban!

    A Forma-1 junior szériái jelentős költségcsökkentést vezetnek be jövőre, többek között az F2 és az F3 nem versenyez majd ugyanazon a hétvégén.

    Csökken a hétvégék száma mindkét szériában, de a háromfutamos hétvégékkel ugyanannyi, vagy több versenyt láthatunk majd egy szezonon belül.

    A naptárat még jelentették be, de a Forma-1-et kísérve az F2-asok nyolc, az F3 mezőnye pedig hét helyszínen gurulhat majd pályára. A mindkét sorozatban szereplő csapatoknak így egyszerűbb lesz beosztani az erőforrásaikat.

    Már az F1 és az FIA is elfogadta a változtatást, de a hétvége részletes időtervét még nem hozták nyilvánosságra.

    A promótereknek azt is sikerült elérniük, hogy a közös alkatrészeket olcsóbban szerezzék be, így a költségeket ezen a téren is sikerült kordában tartani.

    A 2018 óta használt F2-es Dallarát – bár idén lejár a hároméves ciklus – még egy időszak erejéig megtartják, így 2023 végéig nem változnak majd az autók.

    A jelenlegi F3-as masinériát a jövő év végéig tervezték megtartani, de most kijelentették, valószínűleg további szezonokban sem lesz változás.

    „Amikor 2005-ben elindítottuk a GP2-t, a költségek leszabályzása volt a célunk. Most ez még fontosabb, ez a hosszabb távú stratégiánk alapja.” – jelentette ki Bruno Michel, a junior szériák igazgatója.

    „Az intézkedések kulcsfontosságúak, és nagy hatással lesznek arra, hogyan működik majd a két sorozat. A naptár és a hétvégék időbeosztása, valamint a sportszabályzat is változik majd ezáltal.”

    „Úgy éreztük, ezt minél hamarabb meg kell tennünk ahhoz, hogy stabilizáljuk a két sorozat sorsát.”

  • Tsunoda az AlphaTaurival tesztel, szabadedzésekre is beültethetik

    Tsunoda az AlphaTaurival tesztel, szabadedzésekre is beültethetik

    Yuki Tsunoda minden valószínűség szerint a Forma-1-es debütálás küszöbén áll, vélhetően Daniil Kvyat helyét veszi majd át az AlphaTaurinál.

    Ezt már Helmut Marko is előrevetítette, de most mindezt az is igazolja, hogy a japán a héten tesztelni fogja Imolában a 2020-as AlphaTaurit.

    „Imolában először lesz alkalma Forma-1-es autóba ülni, szóval bele kell rázódnia” – mondta róla Franz Tost, a csapatfőnök. „300 kilométert szeretnénk, ha futna, majd lehetőség szerint Bahreinben vagy Abu Dhabiban szabadedzésre is beülhet egyik autónkba. Majd meglátjuk. Minden attól függ, hol végez a Formula 2-ben. Ha marad a legjobb négyben, meglesz a szuperlicensze. Ha visszacsúszik ötödiknek, két edzés kell, hogy meglegyen az elegendő pontmennyiség.”

    Ám ne felejtsük el, hogy az ülésére azért még pályázhat az Imolában negyedikként célba érő Daniil Kvyat és Alex Albon is, amennyiben kirúgják a Red Bulltól.

    „Jobb a több jelölt annál, mintha egy sem lenne” – folytatta mosolyogva Tost. „Azt hiszem, erről a Red Bull dönt, de nem sietünk. Jó, ha a szezon vége előtt kiderül, de sok minden függ Tsunoda év végi helyezésétől az F2-ben.”

    Tost legvégül tagadta, hogy csak a Honda miatt kerül be Tsunoda, ha végül őt választják: „Sosem hoztunk döntéseket szponzorok befolyásával a Toro Rossónál és az AlphaTaurinál. Habár úgynevezett testvércsapat vagyunk, a Red Bull jó eredményeket vár tőlünk, így meg kell bizonyosodnunk róla, hogy a pilótáinknak megvannak a megfelelő képességei.”

  • Az Egyesült Királyság felfüggeszti motorsport tevékenységét

    Az Egyesült Királyság felfüggeszti motorsport tevékenységét

    A Motorsport UK megerősítette, hogy minden „nem elsőrangú” motorsportot beszüntetnek az Egyesült Királyság területén.

    Július 4-én az első karantén-időszakot követően újraindulhattak a versenyek, szigorú intézkedések mellett. Most azonban következik egy második lezárás csütörtökön (11.05.), így az összes sorozat kénytelen a fennmaradó versenyeit elhalasztani.

    Ez alól az intézkedés alól két kivétel van: a Brit GT bajnokság és a Brit Túraautó Bajnokság szezonzárói.

    Előbbi Silverstone-ban lesz a hétvégén – Jenson Button is indul rajta – , utóbbit két hét múlva Brands Hatchben rendezik majd meg. Mindkét eseményen engedélyezve lesznek továbbá a betétfutamok, a brit F3-as és F4-es versenyek.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Rocket boys! @chris_buncombe and I are launching our McLaren 720s out on track tomorrow for our one & only test day before the @silverstonecircuit 500. Wish us luck!! ?@jakobebrey

    Jenson Button (@jensonbutton) által megosztott bejegyzés,

    A korlátozás Anglia, Wales és Észak-Írország területére vonatkozik, tehát Skóciában továbbra sincs megszorítás.

    „A Motorsport UK egyeztetett a kormánnyal a motorsport vonzatairól, és részt vesz a négyhetes lezárásban, ami november 5-én veszi kezdetét.” – írja a közlemény.

    „Ha van valakinek engedélye esemény megrendezésére ebben az időszakban, akkor azt nem vonjuk vissza, de újra kell jelentkezni érte, egy későbbi időpontra.”

    „A Motorsport UK folyamatosan figyelni fogja a kormány tájékoztatásait, és közvetíti azt motorsportos közösség felé. Szeretnénk megköszönni mindenkinek az eddigi rugalmasságát és munkáját a nyári hónapok alatt.”

    „A következő hetekben keményen dolgozunk majd azon, hogy amint a központi szabályozás megengedi, újraindíthassuk az Egyesült Királyság versenyeit.”

  • Wolff felszólalt Stroll érdekében, „fizetős pilóta” státusza miatt

    Wolff felszólalt Stroll érdekében, „fizetős pilóta” státusza miatt

    A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff megvédte jóbarátja, Lawrence Stroll fiát, szerinte nem igazságos az, ahogy gazdag apja miatt tekintenek rá.

    A kanadai mellett Nicholas Latifi rendelkezik tehetős származással a jelenlegi mezőnyből. Hozzájuk csatlakozik a pletykák szerint Nikita Mazepin, akit a Haas egyik ülésével hoztak szóba.

    Már sokan emeltek szót az ellen – legutóbb Ocon, Hülkenberg és Vettel, de már Pérez kapcsán is -, hogy a versenyzőknek nem vagyon, hanem a tehetség alapján kellene bekerülniük a Forma-1-be.

    Wolff és az F1-es paddock másik üzletembere, Lawrence Stroll jó barátságot ápol, előbbit többször össze is boronálták az Aston Martinnal. Most is szimpátiát mutatott feléjük, megvédte az ifjabb Strollt a vádak elől.

    „Nézzük meg Lance-t. Megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, az F3-as Európa-bajnokságot, már kétszer volt a dobogón, és Monzában esőben kvalifikálta magát második helyre.” ­– emelte ki a fiatal kanadai eredményeit.

    Gasly, Sainz, Stroll, Monza, F1
    Stroll legutóbb Monzában állt a dobogón, Fotó: Jenifer Lorenzini/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Nem mondhatjuk, hogy ez csak azért történt, mert az apja egy milliárdos, és a tehetségének semmi köze ehhez. Ez az előítélet vele szemben, de szerintem ez nem igaz. Nem tehet meg mindezt, csak az apja miatt.”

    „Szerintem lenyűgöző, hogy ilyen háttérrel valaki azt válassza, hogy egy nagyon versengő közegben választ hivatást.” -mutatott rá egy másik nézőpontra a csapatfőnök.

    Bár Latifi nem nyert bajnokságokat junior karrierje során, de F2-es versenyzőként 6 futamot nyert. Ezzel pedig tavaly második lett Nyck de Vries mögött, mielőtt csatlakozott volna a Williamshez.

    „Nicholas nyert versenyeket az F2-ben, de még nem láttuk, mire képes igazán. Ez még csak az első szezonja.” – véli az osztrák szakember. – „Ő nem olyan, mint 10 éve azok, akik úgy érkeztek meg, hogy jóformán semmilyen értékelhető eredményük nem volt előtte.”

    Mazepin négy versenyt húzott be GP3-as negyedik helyet érő szezonjában, jelenleg pedig hatodik az F2-ben, két győzelemmel, és még esélyes az összetett harmadik helyére is.

    „Nikita a mezőny elejéhez tartozott idén, és futamokért küzdött, csakúgy, mint Nick (Latifi). Szerintem ideális a helyzet. Sokkal kevesebb – az olyan pilóta, aki csak azért került ide, mert fizetett -, mint öt-hat éve. De talán rosszul emlékszem.”

    „Nem akarok senkit megnevezni, de tudjátok kire gondolok.” – utalt Wolff név nélkül a korábbi fizetős versenyzőkre.

  • Webber 2023-ra a Forma-1-ben szeretné látni pártfogoltját

    Webber 2023-ra a Forma-1-ben szeretné látni pártfogoltját

    Mark Webber szerint az FIA Formula 3 idei bajnoka Oscar Piastri képes lesz megbirkózni az előtte álló akadályokkal és 2023-ban már a Forma-1-ben fog versenyezni.

    Az ausztrál fiatal – akinek a Red Bull egykori pilótája a mentora – szoros csatában ugyan, de újoncként volt képes megszerezni az FIA Formula 3 bajnoki címét Theo Pourchaire és Logan Sargeant előtt.

    A Renauult junior Piastri ezt követően Forma-1-es tesztlehetőséget kapott Guanyu Zhou és Christian Lundgaard mellett. Az entstonei istálló fiatal pilótái Bahreinben vihetik majd pályára az R.S18-at.

    Piastri honfitársa, Daniel Ricciardo pedig ekkor már az Emilia Romagna Nagydíjon fog részt venni, amit ezen a héten rendeznek majd meg az imolai versenypályán.

    Webber úgy gondolja, hogy Piastri egy-két Formula 2-es szezont követően képes lesz megállni a helyét és csatlakozni az elithez, akik a Forma-1-ben versenyeznek egymás ellen.

    Ugyan az ausztrál fiatalt még egyik Formula 2-es csapat sem jelentette be, mint hivatalos versenyzőjét, Webber szerint ez már csak az idő kérdése, hogy megszülessen a megállapodás a két fél között.

    „Minden szezon és minden elkövetkező verseny fontos lesz ezentúl Oscar számára,” – mondta a 9-szeres futamgyőztes Webber. „Egyre csak nehezebb lesz a számára és a Formula 2 egy nagy ugrás lesz a Formula 3-hoz képest.

    „Szóval, ha minden jó alakul, akkor Oscar 2023-ra már a Forma-1-ben fog versenyezni. Egy év nem lenne elég a kellő felkészüléshez, két évet követően pedig majd csak 2023-ban mutatkozhatna be ugyebár.

    „Mindenre fel kell készítenünk Oscart. A Forma-1 pilótakeringője egy őrült játszma és a csapatok szeretik, ha vannak elérhető fiatal, tehetséges pilóták.

    „Sajnos jelen pillanatban az sem segít a számunkra, hogy számos tehetős apuka egyszerűen bevásárolja a fiát a sportba.”

    Webber Piastri leendő Forma-1-es tesztjére is kitért.

    „Ez bármelyik ausztrál számára egy nagy lehetőség és ezzel ő is tisztában van. A Renaultnál már megfelelően felkészült erre a kihívásra a szimulátorban. Ez lesz élete egyik legnagyobb napja szóval biztos vagyok benne, hogy nagyon várja már.

    „Oscar teljes mértékben megérdemli ezt a lehetőséget, ugyanis idén újoncként lett bajnok az FIA Formula 3-ban. Mellette idősebb versenyzők tesztelnek, szóval nem feltétlen kellene mellettük lennie, azonban az idei szezonban eredményei lehetővé tette számára azt, hogy egy szintre kerüljön velük.”

  • A Renault is F1-es tesztre küldi a fiataljait Bahreinben

    A Renault is F1-es tesztre küldi a fiataljait Bahreinben

    Christian Lundgaard és Guanyu Zhou vezetheti majd a 2018-as Renault-t egy négynapos teszten Bahreinben, felkészülésképpen egy esetleges F1-es ülésre.

    A Ferrari tartott már tesztet a juniorjainak Fioranóban, most a Renault-n a sor, hogy jobban felkészítse feltörekvő tehetségeit.

    Lundgaard jelenleg az ötödik az F2-es bajnokságban, ő vezetheti majd előbb a kétéves járgányt. A dán két győzelmet és hat dobogót szerzett eddig az ART színeiben.

    „Nagyon izgatott vagyok, hogy vezethetem az R.S.18-at jövő hétvégén. Eddig két tesztnapot teljesítettem Forma-1-es autóval, arra szeretnék majd építkezni.” – tűzte ki a célját Lundgaard.

    „Nem versenyeztem még Bahreinben, így a bajnokság miatt is jó felkészülés számomra, mert ott lesz az utolsó két hétvége. Erre használjuk majd a tesztet, és közben jobban megismerhetem majd az autót is.”

    Zhou a csapat hivatalos tesztpilótája, a teszt második felében ülhet majd a volán mögé.

    „Már másodjára mehetek majd az autóval, már várom, hogy visszaülhessek a kormányhoz. Eddig az autóhoz kellett szoknom, most apróbb dolgokra figyelünk majd oda, főleg a beállítások terén.”

    „Az F1-es hétvége ritmusához is szoktatni fogjuk magunkat. Nagyon hasznosak az ilyen napok. Sokan tanulok belőlük, ez felkészít egy F1-es ülésre.”

    A Renault Sport Academy igazgatója, Mia Sharizman azt is felfedte, az újdonsült F3-as bajnok, Oscar Piastri is lehetőséghez jut majd.

  • Leclerc öccse nem siet az F1-be vezető úton

    Leclerc öccse nem siet az F1-be vezető úton

    Charles testvére, Arthur Leclerc a Ferrari juniorjaként még alsóbb kategóriákban versenyez, de nem akar egyszerre túl nagyot előre ugrani.

    A három évvel fiatalabb fivér jelenleg a Formula Regional Európa-bajnokságban szerepel, ahol az egyik legjobbnak számít, Mugellóban tökéletes hétvégét zárt.

    „Mindig is versenyző akartam lenni. Megígértem apámnak, hogy visszatérek a versenyzéshez, és a nagybátyám segített is ebben.”

    „Most az a célom, hogy az Forma-1-be bekerüljek közelebb van már, de még erre a bajnokságra koncentrálok. Nem akarom elsietni.”

    Amikor azt kérdezték, kap-e tanácsot az idősebb Leclerc-től, így felelt:

    „Nehéz, mert Charles nem versenyzett ebben a kategóriában, és nincs sok ideje sem. Segít, de nekem kell megvalósítanom.”