Kategória: Formula Sport

  • Jön a Bahreini Nagydíj, de a Formula 2 talán most izgalmasabb lesz!

    Jön a Bahreini Nagydíj, de a Formula 2 talán most izgalmasabb lesz!

    Bahreinben folytatódik a száguldás a hétvégén, mely helyszínen azért melegebb idő várható, mint a legutóbbi F1-es versenyhelyszíneken.

    A Forma-1-nél azonban talán nagyobb izgalmakat tartogat a Formula 2 hétvégéje, ahol még folyik a harc a bajnoki címért Mick Schumacher és Callum Ilott között. Az F2-es mezőnynek két versenyhétvégéje, tehát 4 futama van még hátra, de ha jól alakulnak a dolgai, Schumacher már ezen a hétvégén bajnok lehet!

    Ne maradj le! Mutatjuk, mikor kapcsold az M4 Sportra a tévét!

    November 27. péntek
    11.55 Forma1 1. szabadedzés
    14.10 Formula 2 időmérő
    15.55 Forma-1 2. szabadedzés
    November 28. szombat
    10.05 Formula 2 1. futam
    11.55 Forma-1
    3. szabadedzés
    14.45 Forma-1 időmérő
    November 29. vasárnap
    10.55 Formula 2 2. futam
    14.30 Forma-1 futam
  • Mire az első adventi gyertyát meggyújtjuk, Mick Schumacher akár már bajnok is lehet!

    Mire az első adventi gyertyát meggyújtjuk, Mick Schumacher akár már bajnok is lehet!

    A Formula 2-es mezőny előtt két versenyhétvége, így 4 futam vár még idén. Mind Bahreinben.

    Ezen a hétvégén is, mint mindig, egy fő-, és egy sprintfutamot teljesít a mezőny. Ez most különösen izgalmasnak ígérkezik, mert Mick Schumacher többedmagával még harcban van a bajnoki címért, de mindenki arra számít, hogy meg is szerzi majd azt, jövőre pedig már a Forma-1-es mezőnyben szerepel majd.

    Ehhez azonban a többieknek is lesz még egy két szava. Bár legnagyobb kihívója Callum Ilott, matematikailag még többeknek van esélye a bajnoki címre.

    Egy versenyhétvégén maximum 48 pontot lehet szerezni. 4 pont jár annak, aki pénteken pole-t szerez, a szombati főfutamon szerzett győzelemért 25 pont jár, a vasárnapi sprintversenyért pedig 15. Illetve további 2-2 pont gyűjthető a versenyeken megfutott leggyorsabb körrel, amennyiben az illető a top 10-ben is végez.

    Ez azt jelenti, hogy Mick Schumacher vasárnap már bajnok lehet, amennyiben a hétvégi két futam után lesz legalább 49 pont előnye Ilottal szemben. Ezt azonban nem lesz könnyű kiharcolnia. Jelenlegi előnye 22 pont.

    A top 6 jelenleg:

    Versenyző Csapat Pontok
    1. Mick Schumacher Prema Motorsport 191
    2. Callum Ilott UN Virtuousi 169
    3. Yuki Tsunoda Carlin 147
    4. Christian Lundgaard ART Grand Prix 145
    5. Robert Shwartzman Prema Motorsport 140
    6. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix 140
  • Mick Schumacher alkalmaz egy-két dolgot a pályán, amit édesapjától tanult

    Mick Schumacher alkalmaz egy-két dolgot a pályán, amit édesapjától tanult

    Mick Schumacher azt állítja, hogy használt már „egy-két tippet”, karrierje során, amit édesapjától, a hátszeres világbajnok Michael Schumachertől tanult el.

    Mick jelenleg a ponttáblázat élén áll a Formula 2-es bajnokságban, és arra lehet számítani, hogy 2021-ben debütálhat majd a Forma-1-ben, a Haas színeiben.

    Az F2-es bajnokságban most volt egy kis szünet, ezen a hétvégén azonban újra pályára lép a mezőny, Bahreinben.

    „Nagyon jó érzéssel mentem szünetre Szocsiból, szívesen folytattam volna” – mondta Schumacher a német RTL-nek. „Most örülök, hogy Bahreinben újra  kezdődik, úgy érzem, felkészültem.”

    Azt is elmondta, hogy sokat profitált édesapja tanácsaiból, róla azonban 2013-as, súlyos síbalesete óta nem sokat lehet tudni.

    „Természetesen alkalmazom apám egy-két tippjét, a gokartos idők óta” – mesélte Mick. „Ugyanakkor egyértelmű, hogy különböző emberek vagyunk, különféle tapasztalatokkal a junior bajnokságokban. És manapság az autókat is másként kell vezetni.”

    „A mi Formula 2-es autóink 780 kilót nyomnak, míg az ő idejében 500 kilósak voltak. De persze van egy-két hasonlóság is.”

    Egyre jobban elismeri édesapját

    Azt is elmondta Mick, hogy most, hogy a Forma-1 kapujában áll, még jobban értékeli édesapja, Michael Schumacher eredményeit.

    „Amit ő tett, az rendkívüli” – mondta az ifjú Schumacher. „Minden nap egyre jobban rádöbbenek.”

    „Egy évvel az után, hogy én megszülettem, ő megnyerte az elsőt a zsinórban 5 bajnoki címéből, amit még mindig hihetetlenek tartok.”

    „De őszintén szólva én sosem úgy tekintettem rá, mint a világ legnagyszerűbb versenyzőjére, nekem ő elsősorban az édesapám.”

    A közönség nagyon kíváncsi már rá, hogy lesz-e újra Schumacher az F1-es mezőnyben, és ha igen, mit fog tudni elérni. Mick azonban azt állítja, nem érez extra nyomást emiatt.

    „Őszintén szólva nem érzek nyomást a családnevem miatt” – mondta a Kickernek. „A legtöbb stressz saját magamtól származik.”

    Ha pedig bekerül a mezőnybe, elsősorban tanulni, fejlődni szeretne.

    „Minden egy tanulási görbe” – mondta. „Ha időt szánsz a részletekre, hogy helyese tanuld meg a dolgokat, az hosszútávon jobban fog működni, mintha megpróbálná az ember elsietni a dolgokat.”

  • Hazai versenyző nyerte az idei Makaói Nagydíj formaautós versenyét

    Hazai versenyző nyerte az idei Makaói Nagydíj formaautós versenyét

    Charles Leong lett a harmadik hazai versenyző, aki a Makaói Nagydíj nyertese lett. Ráadásul mögötte is egy honfitárs végzett, Andy Chang második helyen zárt.

    Mivel a koronavírus járvány miatt nem tudtak elutazni az európai F3-as élmenők, az idei Makaói Nagydíj fő versenye Formula 4-es kategóriában került megrendezésre.

    Az Európában csak „Charles”-ként ismert Ho Chi Leong és „Andy” Wing Chung Chang egész versenyen kimagaslott a mezőnyből. A rajttól kisebb előnyt építettek ki, az üldözőbolyt pedig Liu Yang vezette, de az első körben a Faraway kanyarnál falhoz csapta az autóját, és ezzel be kellett hívni a biztonsági autót.

    A negyedik körös újraindításnál Leong elhúzott még Changtól is, később azonban a lekörözések miatt csökkenni kezdett az előnye. A 12. kör végén azonban ő haladt át először a célvonalon, ezzel pedig ő lett a harmadik hazai győztes.

    Az első még 1954-ben volt, igaz az akkori – Eduardo de Carvalho által megnyert – sportautó verseny nem említhető egy lapon a mai formaautókkal. 2000-ben azonban André Couto már F3-as szabályrendszer mellett győzött, ő volt a második.

    „Az egyik gyerekkori álmomat váltottam valóra.” – nyilatkozta az idei Makaói Nagydíj győztese. – „Alig találom a szavakat, nem tudom leírni, hogy érzek most. Úgy érzem, álmodom.”

    „Többen feltartottak a hegyi szakaszon, és kicsit küzdöttem, hogy átjussak rajtuk. A végén nagyon szoros volt, talán túl gyorsan használtam el a gumikat az elején. Nehéz volt.” – összegzett.

  • Tsunoda: Ha olyan jó vagy, elég egy év is az F2-ben

    Tsunoda: Ha olyan jó vagy, elég egy év is az F2-ben

    Yuki Tsunoda a Forma-1-ben találhatja magát, mindössze egy évnyi Formula 2-es szerepvállalás után. Most pedig azt nyilatkozta, hogy a legnagyobb tehetségeknek elég ennyi idő is a száguldó cirkusz előszobájában.

    A japán már korábban is elmondta, hogy Helmut Marko arra utasította, fókuszáljon az F1-re, és ismét arról kifejezte Tsunoda, hogy a Red Bull tanácsadója ösztönzi.

    „Helmut azt mondta, hogy vezessek jól, és legyek legalább ötödik a szuperlicensz miatt” – árulta el. „Azzal folytatta, hogy ha ez sikerül, esélyem lesz a Forma-1-re, ellenkező esetben visszamegyek Japánba versenyezni.”

    Tsunoda ezután kiemelte, hogy nem lenne egyedi eset, ha egy év után felkerülne a Forma-1-be, több, igen ismert példát is hozott.

    „Ha olyan jó versenyző vagy, mint George Russell, Lando Norris vagy Charles Leclerc, akkor elég egy évet lehúznod az F2-ben. Nekik sem kellett két vagy három év” – tette hozzá, majd azzal zárta, hogy nem csak az ő álma teljesülne, ha bekerülne a királykategóriába, hanem a japán rajongóké is. „Egy japán F1-es pilótára várnak, és most én vagyok ehhez a legközelebb. El akarom érni.”

  • A Williams bejelentette pilótafelállását az Abu Dhabi tesztre

    A Williams bejelentette pilótafelállását az Abu Dhabi tesztre

    Roy Nissany és Jack Aitken vezetheti majd a Williams autóját az Abu Dhabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjén.

    Hagyományosan a Pirelli gumitesztjére kerülne sor közvetlenül a szezonzáró után. Az autók és a gumik azonban nem változnak jövőre, így a junioroknak jut lehetőség körözgetni.

    A Renault ezt ironikus módon szeretné felhasználni a visszatérő Alonso felkészítésére, de ezt sokan nem tartják igazságosnak.

    Ezen kívül a Williams lett az első csapat, akik bejelentettek bármit is, ők két autóval teljesítik majd a szezonvégi gyakorlást. Tartalék-, illetve tesztpilótájuk – Jack Aitken és Roy Nissany – egy-egy napot teljesíthetnek majd a volánnál.

    Aitken a Stájer Nagydíj első szabadedzésén vezethette az FW43-ast, míg Nissany idén kétszer, Barcelonában és Monzában tehette ezt meg, és a Bahreini Nagydíj előtt is lehetőséget fog kapni.

    Aitken az új szuperlicensz szabályoknak köszönhetően még jövőre is alkalmas lesz az ülésre, de a megtett kilométerek így is hasznosak lehetnek számára.

    „Természetesen örülök, hogy újra F1-es autót vezethetek. Szeretnék az eddigi tapasztalataimra építeni, és sok kört futni. A program miatt nem tudunk majd nagyon sokat menni, de mindig van mit tanulni. Jó befejezése lesz ez az évnek.” – összegezte a brit.

  • Nikita Mazepin tagadja, hogy letartóztatták volna Abu Dhabiban

    Nikita Mazepin tagadja, hogy letartóztatták volna Abu Dhabiban

    A Forma-1 egyik leendő 2021-es újonca, Nikita Mazepin cáfolta azt, hogy letartóztatták volna Abu Dhabiban, amiért megsértette volna a koronavírus miatti karantén előírásokat. A 21 éves orosz srác feltehetően jövőre a Haasnál Mick Schumacher csapattársa lesz, és most a Championat kiszúrta, hogy ezt írta ki az Instagramjára:

    „Hallottam azon pletykákat, mely szerint Abu Dhabiban letartóztattak. Biztosíthatok mindenkit afelől, hogy minden rendben van velem. Itt vagyok a szobámban, pihenek és Netflixezek.”

  • A Red Bull új tartalékpilótával készült a Török Nagydíjra

    A Red Bull új tartalékpilótával készült a Török Nagydíjra

    Az észt Jüri Vips lehet ott a Red Bull és az AlphaTauri harmadik versenyzőjeként az Istanbul Parkban, mivel a bikások mindkét tartalékja más sorozatban versenyez.

    Sébastien Buemi a WEC bahreini szezonzáróján szerepel a hétvégén. Sérgio Sette Camara pedig – amellett, hogy leváltották a tartalékosi szerepkörből – a Super Formula miatt Japánban van, és nem utazhat vissza.

    Jüri Vips is ott versenyzett volna, de az utazási korlátozások megakadályozták ebben, így a Formula Regional Európa-bajnokságban szerepelt helyette, illetve Sean Gelael sérülését követően a DAMS Formula 2-es csapatában kapott helyet.

    Az új szuperlicensz szabályoknak köszönthetően azonban már az észtnek is megvannak a szükséges pontjai. Az F2 csak Bahreinben versenyez legközelebb, így – ha arra kerülne a sor – már a hétvégén debütálhatna is.

    „Ha valakivel történne valami, akkor kapnék egy lehetőséget.” – erősítette meg.

    Ez alapján ő is bejelentkezhetne az egyik szabad ülésért, de Vips gyorsan kijelentette, ez még nem szerepel a tervei között.

    „Bár jövőre lesz szuperlicenszem, de nem ér semmit, mert biztos nem leszek majd a Forma-1-ben.” – szögezte le a Red Bull juniorja.

    „Így, hogy ez megvan, nem lesz rajtam akkora nyomás a következő szezonban. Az F2-ben leszek.” – fedte fel a terveit.

  • A W Series bejelentette, hogy a Forma-1 partnere lesz!

    A W Series bejelentette, hogy a Forma-1 partnere lesz!

    A W Series örömmel osztja meg az első részleteit a 2021-es szezonjának, és a legfontosabb hír az, hogy a Forma-1 partnerei lettek. Nyolc versenyhétvégén lesz a női széria az F1 betétfutama, hogy melyek lesznek ezek a helyszínek, arról később adnak tájékoztatást. Catherine Bond Muir, a W Series sorozat vezérigazgatójaként így nyilatkozott:

    „A sikeres 2019-es bemutatkozó év után a W Series elképesztően boldog, hogy a Forma-1 partnere lehet 2021-től kezdődően. A Forma-1 bizonyos mértékben a világ vezető motorsportos sorozata. Amikor azt ígértük, hogy a W Series is nagyobb és jobb lesz a jövőben, akkor mindig is az F1-gyel való közösködés volt a fő célunk. Kétségünk sincs afelől, hogy most a W Series a Forma-1 betétfutamaként nagyobb világszintű elérést ad nekünk, megnő a hatásunk és befolyásunk. Minden marad, amitől 2019-ben népszerű és sikeres volt a W Series. Az autók megegyeznek majd, szoros és versenyképes futamokat láthatunk, a célunk pedig továbbra is az, hogy előre mozdítsuk a női versenyzők érdekeit és kilátásait. Azt akarjuk, hogy a W Series szórakoztató legyen, és ez így is lesz.

    Ugyanakkor azt is akarjuk, hogy fontos mérföldköve legyen a női versenyzőknek a szériánk azoknak, akik profi versenyzői karrierre vágynak. A Forma-1hez való közelségünk pedig elősegítheti ezt a folyamatot. Az, hogy a W Series pedig segít most már az FIA szuperlicensz pontok megszerzésében is, szintén egy fontos tényező. Köszönettel tartozunk Chase Careynek, Ross Brawnnak és a kollégáiknak, hogy hisznek a W Seriesben, és előtérbe helyezik a sokféleséget és a befogadást ilyen módon is. A célunk pedig az, hogy segítsük őket a kiváló #WeRaceAsOne programjukban már idén, és azt követően is.”

    Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatójaként hozzátette:

    „Izgatottan várjuk, hogy véglegesítsük a 2021-es versenynaptárunkat talán még ezen a héten. Egy izgalmas szezonra számítunk, ahol új versenyek lesznek a jól megszokott pályák mellett, amelyeket hiányoltunk a váratlanul megváltozott 2020-as szezonban is már. Igazán fontos pillanat számunkra az, hogy a W Series nyolc alkalommal is a következő szezonunkban partner lesz. Sokaknak jelzés értékkel bírt, amikor 2019-ben elkezdtek versenyezni. Hiszünk abban, hogy hihetetlenül fontos mindenkinek megadni az esélyt, hogy eljuthasson a sport legmagasabb szintjére. A kapcsolatuk a Forma-1-gyel jövőre mutatja az eltökéltségünket és az elhivatottságunkat ebben. Az izgalmas szériájuk pedig fontos eleme a nagyobb változatosság kiépítésére a sportágban.”

  • Ricciardot lenyűgözte a Piastri teljesítménye

    Ricciardot lenyűgözte a Piastri teljesítménye

    Daniel Ricciardo elárulta, hogy le volt nyűgözve fiatal honfitársa Oscar Piastri teljesítményét látva.

    A 19 éves Piastri újoncként volt megnyerni az FIA Formula 3 bajnoki címét a szintén újonc Theo Pourchaire és az amerikai Logan Sargeant előtt. Piastri volt a négy ausztrál versenyző egyike a sorozatban Alex Peroni, Calan Williams és Jack Doohan mellett.

    Az ausztrál fiatalt – aki a Formula Renault Eurocup bajnokaként érkezett meg a FIA Formula 3-ba a Prema csapatához – immáron Mark Webber menedzseli, aki 2023-ban már a Forma-1-ben látná pártfogoltját.

    Piastri emellett a Renault juniorprogramjának is a tagja, ahol nemrégiben másik két tehetséges fiatal pilótával vehettek részt egy Forma-1-es teszten, ahol a francia istálló 2018-as autóját vezethették Bahreinben.

    Ricciardo elismerte, hogy fél szemmel figyelte fiatal honfitársának fejlődését az idei szezonban.

    „Nagyon jó látni, hogy már ilyen fiatalon ennyire sikeres és jól megy neki,” – mondta a Renault pilótája.

    „Egyszer találkoztam Oscarral, még a téli szünetben. Egy rendkívül szerény, jó srácnak tűnt, aki minden helyzetben képes nyugodt maradni.

    „Konkrétan tátva maradt a szám, amikor a pályán mutatott versenyzését néztem idén. Monzában például remek előzéseket mutatott be és egyik alkalommal sem kockáztatott túl sokat.

    „Relatíve jól kezelt a nyomást, ami nagyon jó, ugyanis még nagyon fiatal és rengeteg ilyen helyzete lesz még karrierje során. Azonban, mint mondtam, nagyon örülök a jó eredményeinek.

    „Most pedig már ugye Mark (Webber) a szárnyai alá vette őt, szóval biztos vagyok benne, hogy jó iránymutatást fog majd kapni tőle. Látszik is, hogy ez hosszú távon ki is fizetődik.”