Kategória: Formula Sport

  • Többre számított juniorjaitól a Renault

    Többre számított juniorjaitól a Renault

    A Renault viszonylag sikeres évet zárt a Forma-1-ben, mindkét pilótájukkal dobogót ünnepelhettek, míg a csapatbajnokságban ötödikként végeztek. Formula 2-es versenyzőikkel azonban nem voltak maximálisan megelégedve, összességében azonban volt olyan növendék is, aki bajnoki címet szállított nekik. Cyril Abiteboul a Renault Sport Academy év végi visszatekintőjében értékelt.

    „Oscar Piastri F3-as bajnoki címe hihetetlen pillanat volt, amire nagyon büszkék vagyunk” – kezdte a francia a legfőbb pozitívummal, melynek okot adó pilóta jövőre már az F2-ben versenyez majd. Abiteboul ezután rátért az F2-ben versenyző fiataljaikra.

    „Ugyanakkor többet reméltünk Guanyu Zhou-tól és Christian Lundgaard-tól a Formula 2-ben. Kicsit csalódottak vagyunk a bajnoki hatodik és hetedik helyük miatt, hiába szállítottak néhány dobogót és győzelmet. Tudjuk, hogy mindegyikük képes jobbra, és azzal is tisztában vannak, hogy jobban is kell teljesíteniük, hogy fejlődhessenek az akadémián” – zárta gondolatát.

  • Arthur Leclerc lesz a Prema egyik versenyzője

    Arthur Leclerc lesz a Prema egyik versenyzője

    Charles Leclerc öccse Arthur lesz a bajnoki címvédő Prema istállójának egyik versenyzője az FIA Formula 3-ban. A monacói fiatal érkezését az olasz csapat jelentette be a közösségi média felületein.

    Az ifjabb Leclerc az idei szezonban a Formula Regional Championshipben versenyzett szintén a Prema csapatával. Ugyan neki lett a legtöbb futamgyőzelme a szezon során, a bajnoki csatában végül alulmaradt legfőbb riválisával Gianluca Petecoffal szemben.

    Leclerc jó eséllyel fog így pályázni a Formula 3-as bajnoki címre, ugyanis az új sorozat eddigi két szezonjában mindkétszer valamelyik Prema versenyző lett a bajnok a végén.

    A monacói Ferrari junior érkezéséról az olasz csapat vezetője, René Rosin is beszélt.

    „Örömmel köszönthetem Arthurt a Formula 3-as programunkban. Egy rendkívül erős szériában versenyzett 2020-ban, ahol ő szerezte a legtöbb győzelmet az idény során.

    „Rendkívül elhivatott és odaadó, ha a sikerről van szó, szóval tökéletes illik a csapatunkba, mivel nekünk pontosan ilyen versenyzőkre van szükségünk.”

    A bejelentést követően Arthur Leclerc is megosztotta gondolatait követőivel a közösségi média felületein.

    „Örömmel jelenthetem be, hogy jövőre feljebb fogok lépni egy szinttel és már az FIA F3-ban fogok versenyezni a Prema csapatánál. Már van tapasztalatom velük, ugyanis ez lesz a második közös szezonon velük.

    „Ez egy teljesen új kihívás lesz a számomra, ahol számos új versenyzővel mérhetem majd össze a tudásomat a versenypályán. Emellett az újonnan bevezetett versenyzési forma is rendkívül érdekesnek ígérkezik. Már alig várom a szezon kezdetét!”

  • Az F2-esek Bahreinben maradtak, így zajlott a teszt!

    Az F2-esek Bahreinben maradtak, így zajlott a teszt!

    Az F2 mezőnye a héten háromnapos, szezonvégi tesztet teljesített az arab szigetországban, a csapatok „felállása” pedig előrevetítheti a jövő évi mezőnyt.

    A Szahír Nagydíjat követően a Formula 2 maradt, ahol volt, és a bahreini pálya „sima” – visszaalakított – változatán tovább rótták a köröket.

    A csapatok által felállásán látszott azonban, hogy ez már a 2021-es szezonra való felkészülést szolgálja.

    Eddig négy versenyzőt jelentettek be a következő évre, ők értelemszerűen csapataik egyik autóját vezették. Robert Shwartzman és Oscar Piastri (Prema) mellett Ralph Boschung (Campos), valamint Felipe Drugovich (UNI-Virtuosi) jár ebben a cipőben.

    Csupán hárman maradtak a 2020-as helyükön, Christian Lundgaard az ART-nál, Jehan Daruvala a Carlinnál és Marino Sato a Tridentnél.

    Ami az F3-ból érkező újoncokat illeti, sokan vezethettek először F2-es autót. A bajnokság első három helyezettje (Piastri, Pourchaire és Sargeant), rajtuk kívül a Red Bull juniorja Liam Lawson, David Beckmann, Lirim Zendeli, Clément Novalak, a Hungaroringen és Silverstone-ban is parázs csatát vívó Bent Viscaal, és az egykori nagydíjgyőztes unokaöccse, Matteo Nannini is.

    „Visszatért” továbbra a korábbi Forma-1-es pilóta Roberto Merhi is, aki 2015-ben teljesített, majdnem egy teljes évet, majd az F2-ben két szezon során kétszer állt dobogóra.

    Az első két napon Jehan Daruvala volt a leggyorsabb, a teszt leggyorsabb idejét is ő jegyezte, a második napon. A harmadikat Théo Pourchaire, az Alfa Romeo fiatalja „nyerte”, aki F3-as második helye után már szerepelt az F2 az utolsó két versenyhétvégéjén.

    A résztvevő versenyzők:

    Csapat 1. nap 2. nap 3. nap
    Prema
    ?? Oscar Piastri (Renault)
    ?? Robert Shwartzman (Ferrari)
    UNI-Virtuosi
    ?? Felipe Drugovich
    ?? Guanyu Zhou (Renault) ?? Clément Novalak
    Carlin
    ?? Dan Ticktum (Williams)
    ?? Jehan Daruvala (Red Bull)
    Hitech
    ?? Jüri Vips (Red Bull)
    ?? Liam Lawson (Red Bull)
    ART
    ?? Théo Pourchaire (Alfa Romeo)
    ?? Christian Lundgaard (Renault)
    MP
    ?? Louis Délétraz (Haas)
    ?? Lirim Zendeli
    Charouz
    ?? Callum Ilott (Ferrari) ?? David Beckmann
    ?? David Beckmann ?? Guilherme Samaia
    DAMS
    ?? Marcus Armstrong (Ferrari)
    ?? Roy Nissany (Williams)
    Campos
    ?? Ralph Boschung
    ?? Logan Sargeant
    HWA
    ?? Roberto Merhi
    ?? Matteo Nannini
    Trident
    ?? Marino Sato
    ?? Clément Novalak ?? Bent Viscaal

    félkövér=már bejelentett 2021-es F2-es versenyzők, (zárójel)=nevelőakadémia

  • Ilott a Formula 2-ben sem fog indulni jövőre

    Ilott a Formula 2-ben sem fog indulni jövőre

    A Formula 2 idei ezüstérmese Callum Ilott bejelentette, hogy jövőre nem kezd bele a harmadik F2-es idényébe, noha a héten még a Charouz-nál tesztelt.

    A Ferrari Akadémiáján pallérozódó brit 14 ponttal kapott ki akadémista társától, Mick Schumachertől, noha Ilott szerzett több győzelmet és pole-t, de végül a kiegyensúlyozottság döntött a német javára.

    Ilott már korábban bejelentette, hogy hiába az idei jó eredmények jövőre nem fog a Forma-1-ben szerepelni, most pedig azt is elárulta, hogy a Formula 2-ben sem, de reméli, hogy valamelyik Ferrari motoros csapatnál lehet majd harmadik számú versenyző.

    „Az egyik felem örömmel indulna ismét az F2-ben, de a második hely csak eggyel rosszabb, mint a bajnoki cím, és attól is csak 14 pontra maradtam el. Mindig meg tudtam indokolni a dolgokat, de nem akarok mentségeket keresni. Úgy érzem, hogy ha az első kettőben vagy háromban vagyok, akkor már nem kell bizonyítanom.” – kezdte a fiatal brit.

    „A csúcsra kell törekedni, ez lesz az új kihívásom. Nem lesz könnyű, de van rá időm. Több, mint valószínű, hogy jövőre ott leszek a Forma-1-es paddockban majdnem az összese versenyen. Így, ha valaki lebetegszik vagy megsérül, akkor biztos vagyok benne, hogy engem hívnának fel, de ilyet senkinek sem kívánok.” – tette hozzá.

  • Piquet-nek drága a Formula 2, így kiszáll a sorozatból

    Piquet-nek drága a Formula 2, így kiszáll a sorozatból

    Pedro Piquet, a háromszoros bajnok, Nelson fia kijelentette, nem akar még egy évnyit rááldozni a Formula 2-re, ezzel megerősítve, hogy nem szerepel majd jövőre a sorozatban.

    A brazil 2019-ben a Formula 3 ötödik helyén végzett, idén pedig a Charouz színeiben szerepelt az F1 előszobájában. A Formula 2 mezőnye ezen a héten Bahreinben marad egy kollektív szezonvégi tesztre, de Piquet távol marad. Ezzel kapcsolatban az anyagiakat nevezte meg mint hátráltató tényezőt.

    „Tájékoztatok mindenkit, hogy 2021-ben nem versenyzem majd a Formula 2-ben. Szenvedéllyel viseltetek a sport iránt, de az elmúlt három évben megértettem, mekkora nagyságrendű támogatás kell ahhoz, hogy valaki eljusson az F1-be.”

    „Aki követi az eseményeket, tudja, mi történt az elmúlt években. 2019-ben a bajnoknak (De Vries) esélye sem volt bekerülni, de a második helyezett (Latifi) saját pénzen bevásárolta magát. Idén a második (Ilott) nem kerül be egy olyan ember miatt, aki megvette a fél csapatot (Mazepin).”

    „Talán ez megváltozik majd egyszer, és a sport elérhetőbb lesz több embernek, és ezzel a tehetségesek előtt nyílik majd meg az út.”

    Piquet kiemelte, a jelenlegi brazil gazdasági helyzet is megnehezíti azt, hogy szponzorokat találjon magának, akik segíthetnék előremenetelét.

    „A pénznemünk bezuhant az euróhoz képest, ez csökkenti a lehetőségét a cégeknek, hogy a megfelelő összeget elő tudják teremteni, ami eljuttatna egy brazilt az F1-ig. Nem beszélve arról, hogy a gazdaság szenved a járvány miatt, ami megváltoztatja a befektetők prioritásait.”

    A brazil – bár F1-es álmát feladta – nem közölte, szerencsét próbál-e magának egy másik sorozatban, vagy szakágban.

  • Jönnek a csajok a Hungaroringre! Íme a 2021-es W Series versenynaptár

    Jönnek a csajok a Hungaroringre! Íme a 2021-es W Series versenynaptár

    A W Series bemutatta a 2021-es versenynaptárát. A női versenyzős széria a Forma-1 betétprogramja lesz jövőre, és most már azt is tudjuk, hogy mely versenypályákon. A Hungaroring is bekerült a versenynaptárjukba.

    A sorozat egy ambiciózus projekt, amely 2019-ben adott egy extra lehetőséget a motorsportok terén. Itt csak nők indulhatnak, teljesen megegyező versenyautókkal. A bemutatkozó szezonjuk pedig komoly harcot eredményezett a brit Jamie Chadwick és a holland Beitske Visser között. Az első bajnok végül Chadwick lett, de 2021-ben Visser arra készül, hogy visszavághasson. A hölgyek a Forma-1 mellett az alább ismertetett helyszíneken versenyezhetnek majd. A Hungaroringen például nem lesz Formula 2-es verseny, de lesz Formula 3 és W Series is.

    A szezonnyitó Franciaországban lesz, június 26-án. majd következik Ausztria, Anglia, Magyarország, Belgium, Hollandia, Amerika és Mexikó. Ez a versenynaptár tehát 8 versenyhelyszínt tartalmaz, így sokkal hosszabb lesz az a hölgyeknek, mint volt 2019-ben, amikor csak hat versenyhétvégéjük volt.

  • Shwartzman 2021-ben is marad a Premánál a Formula 2-ben

    Shwartzman 2021-ben is marad a Premánál a Formula 2-ben

    Robert Shwartzman folytatja a Prema csapatával, és bemutatkozó éve után 2021-ben is a Formula 2 bajnokságában indul. Az orosz pilóta a Ferrari versenyzői akadémiájának a tagja, idén negyedik lett a bajnokságban, és négy győzelmet szerzett, többet, mint bárki a mezőnyben.

    Shwartzman csapattársa a regnáló Formula 3-as bajnok lesz, Oscar Piastri, aki a Haasba és a Forma-1-be igazoló Mick Schumacher helyére érkezik. Így nyilatkozott az orosz:

    „Boldog vagyok, hogy 2021-ben is folytathatom a karrieremet a Premánál a Formula 2-ben. Csapatként természetesen a győzelem a célunk és hogy tovább fejlődjek, az idei tapasztalatok után. Keményen dolgozunk, fejlesztjük az autót, és egy újabb évet leszünk együtt, ami örömteli. Negyedik éve dolgozunk együtt, és a lehető legtöbbet akarjuk kiaknázni ebből a kapcsolatból. Köszönettel tartozom mindenkinek aki támogat és elhivatottak ebben.”

    Jövőre tehát már negyedik éve lesz Shwartzman a Premánál, az olasz csapattal a 2018-as Európai Formula 3 bajnokságában indult először, 2019-ben pedig megnyerték a FIA Formula 3 bajnokságát is. A csapatfőnök, Rene Rosin így nyilatkozott:

    „Örömmel folytatjuk az együttműködésünket Roberttel 2021-ben is. Remek volt vele eddig is együtt dolgozni, és büszkék vagyunk a folyamatos fejlődésére. Igazi ritka tehetség ő, és azt várjuk tőle, hogy jövőre megtesz még egy lépést előre. 2020-ban azonnal bebizonyította, hogy tud nyerni, és erre építve 2021-ben folyamatosan versenyképesek akarunk vele lenni.”

  • Jehan Daruvala nyerte az év utolsó Formula 2-es versenyét

    Jehan Daruvala nyerte az év utolsó Formula 2-es versenyét

    Izgalmakkal tarkított szezonzáró után a Carlin kettős győzelemmel búcsúzott az évtől, miközben elmaradt a dráma és Mick Schumacher lett a bajnok.

    Az utolsó sprintversenyt Ticktum és Daruval kezdte meg az első sorból, mögöttük pedig a két bajnok aspiráns, Mick Schumacher és Callum Illott rajtolhatott.

    A rajt után Ticktum fordult elsőnek, Schumacher pedig megelőzte Daruvalát, ám a német elfékezte magát így az indiai visszavette a második helyét, míg a csapattársa Shwartzman megelőzte Illottot az első kör végén, de a célegyenes végén a brit visszaelőzte az oroszt, aki a bajnoki harmadik helyért harcolt.

    Az első hármas ellépett a mezőnytől, mögöttük azonban komoly vonat alakult ki. A negyedik körben Schumacher egy szép előzéssel feljött a második helyre, aztán az indiai pár körrel később visszavette a helyét.

    Ticktum azonban nem tudott nagy tempót diktálni, így mögötte egyre jobban zárkózott fel a mezőny.

    A 10.körben egy rövid időre virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben, amíg eltávolították Deletraz autójáról leszakadt elemet.

    A középmezőnyben autózó Louis Deletraz jogosulatlan előnyszerzés miatt ötmásodperces büntetést kapott a féltávhoz közeledve, míg az élen Ticktum és Daruvala csata bontakozott ki a győzelemért.

    Az élen álló duótól kissé lemaradva Ilott nagy erőkkel támadta a bajnoki riválisát a harmadik helyért. A 18.körben Ilott megtámadta Schumachert, a Prema versenyzője azonban elfékezte magát, amit kihasználva Shwartzman megelőzte a britet, de a következő DRS zónában visszaelőzte az oroszt.

    A következő körben Schumacher egyszerre három pozíciót vesztett, Ilott, Shwartzman és Zhou is megelőzte őt. A sorozatos elfékezések miatt a német bajnoki éllovas kénytelen volt kerékcserét eszközölni. A német az utolsó előtti helyre esett vissza. Ilott időközben a harmadik helyen haladt.

    12 körrel a vége előtt Ticktum és Daruvala tetemes előnyt autózott ki magának, hátrébb pedig Ilott csapattársa Zhou feljön a csapattárs mögé, megelőzve Shwartzmant.

    Schumacher után Shwartzman is elkezdett szenvedni a gumikkal, az orosz további pozíciót vesztett, miközben a nyolcadik helyről rajtoló Tsunoda már a negyedik helyen találta magát.

    9 körrel a vége előtt Jehan Daruval átvette a vezetést Ticktumtól.

    Ilott számára az első két hely valamelyike kellene a bajnoki címhez, a második pedig csak akkor, ha övé a leggyorsabb kör is az övé, ám a 27.körben már csak az ötödik helyen állt.

    A nagy csaták közepette Drugovich elhagyta a pályát, emiatt jó néhány pozíciót vesztett.

    A futam hajrájában Ilott újabb pozíciót vesztett, Shwartzman is megelőzte őt, miközben a 19.helyen Schumacher folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket.

    Az utolsó körökben Tsunoda közeledett az első kettőhöz, míg Ilott újabb helyeket vesztett.

    Az év utolsó versenyét az indiai Jehan Daruvala nyerte, aki ezzel megszerezte élete első F2-es sikerét. Yuki Tsunoda és Dan Ticktum előtt, aki az utolsó kanyarban kaparintotta meg az ezüstérmet.

    Végül egyik bajnok aspiráns sem szerzett pontot, így végül Mick Schumacher lett a Formula 2 idei bajnoka, Callum Ilott és az őt majdnem pontszámban utolérő japán Yuki Tsunoda előtt.

  • Ma eldől, hogy F2-es bajnok lesz-e Mick Schumacher!

    Ma eldől, hogy F2-es bajnok lesz-e Mick Schumacher!

    Ma már az utolsó Formula 2-es versenyre kerül sor. Ma biztosan eldől, hogy ki lesz a 2020-as F2-es bajnok.

    Mostanra már matematikailag is csak két versenyző lehet bajnok. Mick Schumacher előnye jelenleg 14 pont Callum Ilott előtt. Az utolsó versenyen pedig maximum 17 pont szerezhető (15 pont szerezhető győzelemmel, és további kettő gyűjthető a versenyben futott leggyorsabb körért.)

    Mindössze három opció van arra, hogy Ilott legyen a bajnok.

    Ilott a bajnok, ha…

    • … nyer, övé a leggyorsabb kör, Schumacher pedig a 6., vagy rosszabb helyen végez
    • … nyer, Schumacher pedig 8., vagy rosszabb helyen végez
    • … 2. lesz, övé a leggyorsabb kör, Schumacher pedig 7., vagy rosszabb helyen végez

    Minden egyéb esetben Schumacher a bajnok.

    A verseny ma 13.15-kor kezdődik. Schumacher a 3., Ilott pedig a 4. helyről indul majd.

  • Tsunoda nyerte a Formula 2-es főfutamot, még nem dőlt el semmi

    Tsunoda nyerte a Formula 2-es főfutamot, még nem dőlt el semmi

    A Formula 2-es mezőnyt Tsunoda vezethette a rajtrácsra a felvezető körön, míg a két legnagyobb bajnoki aspiráns Ilott és Schumacher a 9. és a 18. helyről várták a piros lámpák kialvását.

    A rajtot jól kapta el Tsunoda, azonban az első kanyarban Mazepin és Shwartzman is agresszívabb volt nála, így visszaesett a harmadik helyre. A rajtrácson ragadt Lundgaard, azonban szerencsére mindenki ki tudta kerülni, így megúszták a versenyzők baleset nélkül.

    Az első körökben szinte követhetetlenül sok akciót láthattunk, a zavarosban halászva pedig Schumacher folyamatosan egerészte előre magát.

    A 9. körben egy élvezetes csatát láthattunk az élmezőnyben Markelov és Drugovich között, melynek köszönhetően utóbbi feljött a negyedik helyre.

    A 13. körben Tsunoda megelőzte Shwartzmant, aki így feljött a második helyre. Ticktum megelőzte Ilottot, Schumacher pedig egyre közelebb került bajnoki riválisához.

    A 18. kör után a kötelező kerékcseréjüket letudván a vezető trió hatalmas csatába bonyolódott, Mazepin előbb elment Shwartzman mellett, aztán levadászta Tsunodát is. A japán mellett ezután a Premát vezető orosz is elment.

    A 25. körben a 18-19-20-21.- helyen autózó Sato-Alesi-Gelalel-Nissany kvartett csatája dobta fel a hangulatot. Azonban a többi pozícióban állóháború alakult ki.

    A 29. körben Ilott megelőzte Daruvalat, ezzel feljött a hetedik helyre. Schumacher is megcsinálta a kötelező kerékcseréjét, akit a már bemelegített gumikon azonnal meg is előzött Ticktum. Zhou pedig boxutcai gyorshajtásért kapott egy öt másodperces büntetést.

    A 35. körben Schumacher feljött a pontszerző 10. helyre, így már nagyön közel került azokhoz a pozíciókhoz, amik a céljai lehettek a verseny előtt, méghozzá az első nyolc hely valamelyike.
    Az ezt követő körben Ticktumot is megelőzte a fiatal német versenyző, illetve Tsunoda is bemutatott egy előzést, ő Shwartzmant előzte meg a második helyért.

    A 39. körben Shwartzman bukott még egy pozíciót, hiszen Felipe Drugovich is elment mellette. Schumacher pedig ugyanebben a körben feljött a nyolcadik helyre, ami fordított rajtrácsos pole pozíciót jelenthet számára.

    A 43. körben óriási csata kezdődött a győzelemért. Tsunoda Mazepin, és Drugovich hajmeresztő viadalának köszönhetően Zhou is megérkezett rájuk. A sok oda-vissza előzés után Tsunoda-Zhou-Drugovich-Mazepin sorrend alakult ki.
    Mazepin és Drugovich nagyot vívtak az utolsó körben, ezzel elősegítve azt, hogy Zhou az öt másodperces büntetése ellenére megtartsa a második helyét. Szintén az utolsó körben Schumacher megelőzte még Daruvalat, ezzel közvetlenül riválisa, Ilott mögött ért be a leggyorsabb kört is birtokolva.

    A versenyt tehát Tsunoda nyerte meg Zhou és Mazepin előtt. A bajnokság eldöntése az utolsó futamra maradt, hiszen Schumacher előnye 14 pont maradt Ilott-al szemben.