Kategória: Formula Sport

  • Rubens Barrichello fia, Eduardo átjön versenyezni Európába!

    Rubens Barrichello fia, Eduardo átjön versenyezni Európába!

    A 11-szeres futamgyőztes Rubens Barrichello fia a Formula Regional Európa-bajnokságban indul idén, ez lesz az első szezonja az öreg kontinensen.

    A 19 éves fiatal tavaly az – IndyCar harmadrangú sorozatának számító – USF2000 bajnokságban szerepelt. Három győzelemmel, kilenc dobogóval és három pole pozícióval második lett a bajnokságban, Christian Rasmussen mögött.

    2021-ben az Formula Regional Európa-bajnokság és a Formula Renault Európa-kupa egyesülésével jött létre az új Alpine által támogatott sorozat.

    Immáron nem olasz pályákra fókuszál majd a bajnokság, hanem Európa híres versenypályáit járják végig, a Spanyol és Monacói Nagydíjon pedig az F1 betétfutama lesznek.

    „Örülök, hogy meg tudtunk állapodni a JD Motorsporttal, már alig várom, hogy elkezdhessem az európai karrieremet. Jó szezonnak ígérkezik, sok történelmi helyszínnel.”

    Barrichello többek között a francia F4-es bajnokkal kell majd, hogy megküzdjön, ugyanis Isack Hadjar a R-ace GP színeiben szintén ott lesz majd a rajtrácson.

  • Visszaállhat az F1-es versenyek kezdési időpontja a betétfutamok miatt

    Visszaállhat az F1-es versenyek kezdési időpontja a betétfutamok miatt

    Hagyományosan délután két órakor kezdődtek az F1-es nagydíjak, azonban néhány éve a Liberty egy óra tíz perccel későbbre rakta az európai versenyek kezdését.

    Racefans.net szerint azonban a sorozat vezetése azt fontolgatja, hogy pár év után visszaállítja a régi időpontot. Persze ehhez a csapatok beleegyezésére is szükség van, de valószínűleg nem ütközik majd ellenállásba a javaslat.

    Erre azért is van szükség, mert az Forma-1-esek számára rövidebb lesz egy versenyhétvége, mint eddig. Egy órával kevesebb gyakorlás jut majd a királykategóriának.

    Ezenkívül pedig a betétfutamok terén is lesz bőven változás. Amellett, hogy az F2 és az F3 új versenyformátummal rendelkezik, külön hétvégéken fogja kísérni a száguldó cirkuszt. Ráadásul a W Series is teljes értékű betétfutam lett. Mindhárom sorozat összes fordulóját ugyanis egy-egy nagydíjhétvégén rendezik majd meg.

    Itt még nem áll meg azonban a dolog. Az FIA az elmúlt néhány évben átszervezte a kontinentális formula sorozatokat. Az új szériák a Formula Regional név alatt futnak Európában, Ázsiában (egy külön bajnokság csak Japánban) és Amerikában.

    Két hétvégén, Barcelonában és Monacóban a Formula Regional Európa-bajnokság mezőnye is rajthoz áll majd az F1-es program keretein belül. Ebben a bajnokságban indult tavaly – és lett második – Charles Leclerc öccse, Arthur.

    Ebből már látszik a nagydíjhétvégék menetrendje jelentősen átalakul, részletes időtervet azonban még nem tettek közzé a sorozat döntéshozói.

  • Nannini a HWA-nál indul a 2021-es Formula 3-as szezonban

    Nannini a HWA-nál indul a 2021-es Formula 3-as szezonban

    A HWA Racelab is bejelentette első pilótáját az elkövetkező szezonra. Az F3-as csapatuk egyik autóját az eddig a Jenzernél vezető Matteo Nannini kapja meg.

    A fiatal olasznak már volt kötődése új csapatához, nagybátyja, Alessandro – az 1989-es Japán Nagydíj győztese – már vezetett náluk az 1997-es GT Világbajnokság keretein belül.

    „Nagyon örülök, hogy a HWA Racelab programjának részese lehetek 2021-ben. Biztos vagyok benne, jól tudunk majd együtt dolgozni. Mindent beleadok majd, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el.”

    Matteo Nannini gokartozással formaautós karrierjét győzelemmel kezdte 2019-ben, 15 éves korában. Ezt követően meg is nyerte az Egyesült Emírségek F4-es bajnoki címét, hat győzelmet szerezve.

    2020-ban aztán a Jenzerrel kezdett az F3-as kalandba. Barcelonában meg is szerezte első dobogóját, ez lett legjobb eredménye a szezonban.

    „Nagyon boldog vagyok az első Formula 3-as évemmel. Keményen dolgoztam, és versenyről versenyre javultam. Most ebből a tapasztalatból építkezve haladnék tovább a következő szezonban.”

    Ezzel megerősítette, marad a sorozatban, hiába vezetett az F2-esek szezonvégi tesztjén, Bahreinben.

    „Szeretném megköszönni mindenkinek, aki hisz bennem és támogat, főleg az Infinity Sports Managementnek. Nem fogok csalódást okozni nekik.” – zárta közleményét Nannini.

    Az F3 2021-es mezőnyéből eddig csak két versenyző volt ismert. A Prema jelentette be, hogy Charles öccse, Arthur Leclerc és a Red Bull pártfogoltja, Dennis Hauger vezetheti majd két autójukat.

  • Ilott reméli, szabadedzéseket is kap majd a Ferrari tartalékpilótájaként

    Ilott reméli, szabadedzéseket is kap majd a Ferrari tartalékpilótájaként

    Callum Ilott, a 2020-as F2-es bajnokság második helyezettje nem került egy kategóriával feljebb, de a Ferrari tartalékpilótájává tette őt 2021-re.

    A Red Bull Ringen, Silverstone-ban és Monzában is győzni tudott, a bajnoki küzdelemben pedig az utolsó versenyen is esélyes volt. Végül azonban a Ferrari neveltjei közül egyedül Mick Schumacher kapott versenyülést egy F1-es alakulattól, a Haasnál.

    A 21 éves brit szerint így lesz lehetősége az elkövetkező években, mert a jelenlegi pozíciója sok tanulást rejt magában, és sok lehetőséget nyithat meg számára a jövőben.

    „Nagyszerű, hogy a Ferrarihoz köthető a nevem. Ez sok érdekes lehetőséghez vezethet jövőre, amit már várok.”

    „Ide akar az ember eljutni. Ugyan nem egy ülés, de egy előbbrevaló szerep, ami megtaníthatja nekem mindazt, ami ahhoz kell, hogy F1-es versenyző legyen belőlem.”

    „Még gyerekként, az első nagydíj, amire kimentem, a 2009-es Abu Dhabi Nagydíj volt.” – osztotta meg. – „Péntek reggel nagyon szerencsések voltunk, mert az ismerőseink a Ferrarinál dolgoztak, és vethettünk egy pillantást a garázsra.”

    „Azóta ez volt az álmom, amit most sikerült elérni. Három éve lettem a Ferrari Driver Academy tagja, az is egy nagy lépés volt. Most, hogy a csapat része vagyok, még egy dolgot kipipálhatok. Nagyon büszke vagyok erre.”

    Azt Ilott is elismerte, még nem tudja, mi lesz a feladata, de reméli, majd pályára is hajthat a vörös autóban.

    „Még kialakulóban van a dolog, de sok szimulátorozás vár rám, talán néhány első szabadedzés – ez még kérdéses – és tesztelés a 2018-as autóval. Ott leszek az F1-es hétvégéken, hogy a csapat részévé váljak, és sokat tanuljak.”

    „Onnan meglátjuk, hogy lesz tovább, milyen lehetőségek tárulnak majd elém.”

  • A Prema bejelentette második versenyzőjét is 2021-re

    A Prema bejelentette második versenyzőjét is 2021-re

    A Red Bull junior versenyzője, Dennis Hauger lesz a Prema Formula 3-as csapatának egyik pilótája. Eddig csak Arthur Leclerc-t jelentették be, most a norvég a második, akinek szerződtetését megerősítették.

    Hauger már idén is az F3-ban versenyzett, ám mindössze 17. lett összetettben. A magyar főversenyen szerezte meg első pontjait, ott nyolcadik lett, majd a sprintverseny után felállhatott a dobogóra.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Premához 2021-ben” – nyilatkozta a Red Bull neveltje. „Miután eltöltöttem egy kis időt a csapattal ősszel, máris otthon érzem magam. Nagyon élveztem a csapatszellemet és azt a kemény munkát, illetve figyelmet, amit minden egyes részletbe belefektetnek. Alig várom, hogy visszamehessek Olaszországba és készüljünk a következő évadra.”

    A Prema csapatfőnöke, Rene Rosin is jó véleménnyel van Haugerről, szerinte ő az egyik legígéretesebb tehetség az együléses juniorszériákban: „Ezt megtapasztalhattuk a Formula 4-ben is, amikor a riválisunk volt, szenvedélyes és sportszerű versenytárs volt. A fiatal kora ellenére már az első F3-as szezonjában mutatott valamit, és az első közös tesztünk alkalmával is lenyűgözött. Várjuk, hogy újra a pályán láthassuk, illetve azt is, hogy teljes legyen a felállásunk az előttünk álló szezonra.”

    A 2021-es évad egyébként májusban rajtol Barcelonában.

  • Kimiläinen nem igazolt Indy Lightsba, mert meztelen képeket kértek tőle

    Kimiläinen nem igazolt Indy Lightsba, mert meztelen képeket kértek tőle

    A finn Emma Kimiläinen neve ismerősen csenghet az autósport rajongóknak. Mielőtt 2019-ben a W Series egyik versenyzője lett, a most 31 éves versenyzőnő kipróbálta magát Formula Fordban, ADAC Formel Mastersben, és a Skandináv Túraautó-bajnokságban is versenyzett.

    Most pedig kiderült, hogy 2010-ben lehetősége lett volna az Indy Lightsban is rajthoz állni, de elutasította a lehetőséget. Erre pedig nyomós oka volt, annak ellenére is, hogy ez nagy lehetőség lett volna számára.

    A Shikaani nevű Forma-1-es podcastban beszélt az esetről. Szponzort, partnert nem tudott volna magával vinni, azonban a csapat, amellyel tárgyalt, alternatívát ajánlott neki, hogy ennek ellenére is versenyezhessen. Már a tárgyalásra megszabták neki, hogy ne vigyen magával senkit, egyedül érkezzen.
    A csapat egyik szponzora egy „felsőkategóriás férfi magazin” volt. Kimiläinen Indy Lightsos szerződtetése pedig attól függött, hogy hajlandó-e levetkőzni ennek a magazinnak.

    „Már a közelben voltam, de odatelefonáltam, hogy mégis miről van szó” – idézi Emmát az Ilta-Sanomat. „A válasz az volt, hogy ‘Volt egy kis vitánk a partnerünkkel. Eredetileg beleegyeztek a bikinibe, de most inkább meztelennek kéne lenni’. Nem is értettem, miről van szó, míg ki nem derült, hogy ez a partner egy ‘felsőkategóriás férfi magazin’ volt.”

    Így aztán nem csoda, hogy ezen felkapta a vizet a versenyzőnő. Persze nem fogadta el a feltételeket, nem írt alá Indy Lightsba. Ez egyben azt is eredményezte, hogy 4 év szünet következett karrierjében, nem talált ülést. Pedig ugyanazon paddockokban mozgott, mint Valtteri Bottas, Kevin Magnussen és Marcus Ericsson.

    Ez idő alatt azonban férjhez ment és született egy kislánya, aki most 7 éves.

    Az autósport azonban egyre nyitottabb lett a női versenyzők iránt, és egyre inkább küzdenek a szexizmus ellen. Pár év túraautózás után azán Kimiläinen a nők számára létrehozott W Seriesben kötött ki, az első (és a koronavírus miatt eddig egyetlen) szezonban az 5. helyen zárt úgy, hogy az első futamon megsérült, azt a futamot nem fejezte be, és a következő kettőt is ki kellett hagynia.

    Kimiläinen már gyerekként is érzékelte, hogy ebben a fiús sportban nem örülnek egy lány jelenlétének. 5-6 éves volt, mikor gokartban egy fiú versenytársa sírni kezdett, mikor Emma megelőzte őt a pályán. Véleménye szerint a nagyobb gond nem is a versenytársakkal volt, hanem inkább a szülők viselkedésével. Mesélt is egy példát, kb 10 éves korából.

    „Ő volt a nagy ember (az ellenfél édesapja)”

    „Én a fonott hajammal sétáltam a depóban. Ő megtalált, egy csípőfogóval a kezében, amit a fonatomhoz rakott és azt mondta: ‘Ha még egyszer megelőzöd a fiamat, levágom a fonatodat’.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Emma Kimiläinen (@emmakimilainen) által megosztott bejegyzés

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Emma Kimiläinen (@emmakimilainen) által megosztott bejegyzés

  • Főnöke szerint Shwartzman egy „szörny” a versenyeken

    Főnöke szerint Shwartzman egy „szörny” a versenyeken

    A Ferrari Pilóta Akadémiáját vezető Marco Matassa szerint az orosz Robert Shwartzman egy ellentmondást nem tűrő „szörny” a versenyeken, aki a 2021-es F2-es bajnoki cím legnagyobb várományosa.

    Az orosz pilóta tavaly megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, idén pedig újoncként a negyedik helyen végzett a Forma-1 közvetlen előszobájában.

    Shwartzman négy győzelmet is szerzett idén – ennél többet senki a mezőnyben – emellett pedig ő vezethette az egyik Ferrarit az abu dhabi év végi teszten.

    Az orosz pilóta marad a Prema versenyzője 2021-ben, ahol az idei F3-as bajnok Oscar Piastri lesz a csapattársa.

    „Semmi olyasmit nem tudtunk meg idén Shwartzmanról, amit eddig ne tudtunk volna már. A futamokon egy szörny, amit az F3-as bajnoki idényében is megmutatott, és ezt az F2-ben is igazolta.” – kezdte Marco Matassa az FDA vezetője.

    „A szezon kezdet számára majdnem tökéletes volt. Ezután pedig következett néhány pont nélküli futam a számára, ami miatt kiszállt a bajnoki küzdelemből, de még így is ő nyerte a legtöbb versenyt idén. Jövőre is marad az F2-ben, mert számára most az a jó, ha egy újabb évet eltölt ott. Arra számítok, hogy a 2021-es bajnoki cím egyik legfőbb esélyese lesz.” – folytatta.

  • Aitken szerint a Williams egy szempontból jobb a Renault-nál

    Aitken szerint a Williams egy szempontból jobb a Renault-nál

    Jack Aitken beugróként vehetett részt az F1-es Szahír Nagydíjon, és gyenge Formula 2-es szezonja ellenére, versenyzés helyett jövőre inkább a Williamsre koncentrálna.

    A brit-koreai versenyző harmadik évét töltötte a sorozatban, azonban csak 14. lett a Camposszal, 48 pontot és két dobogót szerezve. Ráadásul az előző évekkel ellentétben idén nem tudott futamot nyerni.

    Aitken szezonját már az első verseny előtt hátráltatta a tény, hogy a Campos vezető mérnöke átpártolt az újonc Hitech-hez, nem sok időt hagyva a csapatnak az átrendeződésre.

    A fiatal pilóta ezenkívül idén a Williamsnél tartalékpilóta szerepkörét látta el, a Stájer Nagydíj első szabadedzésén már bemutatkozhatott F1-es autóban. Aztán végül versenylehetőséget is kapott, amikor a Lewis Hamilton betegsége által elindított dominó egy üres ülést eredményezett a brit istállónál.

    Balesete ellenére befejezte a futamot a szintén újonc Fittipaldi előtt, majd Abu Dhabiban is autóba ülhetett, a fiatal pilóták tesztjén.

    Ami a jövő évét illeti, Abu Dhabiban még sejtelmesen nyilatkozott.

    „Még nincs mit bejelenteni. Sok opciót megvizsgálunk, mert szerintem elég időt töltöttem az F2-ben, hogy megtanuljam, amit kell. Kár, hogy idén ezt nem tudtam megmutatni, és jó eredményeke szerezni, de szerintem jó teljesítményt nyújtottam.” – értékelt a Williams tartalékpilótája.

    „Ha visszamegyek, csak akkor fogom megtenni, ha bajnoki címre esélyes lehetőséget kapok. Remélhetőleg minden eldől a következő hónapban.”

     „Jó évet zártunk a Williamsszel is, velük is tárgyalunk. Bahrein volt a csúcspont persze, de az első szabadedzésem is különleges volt.”

    Aitken 2020 elején érkezett a grove-i alakulathoz, miután otthagyta a Renault programját. Mivel a franciák Alonsót választották Ricciardo pótlására, nem valószínű, hogy ott a fiataloknak adtak volna esélyt.

    „Úgy éreztem, ez az alkalmas idő arra, hogy továbblépjek, és olyan lehetőségeim voltak a Williamsnél, amit a Renault-tól nem kaptam volna meg.”

    „Sok bizalmat kaptam, folyamatosan csak bíztattak, amióta itt vagyok. Nagyszerű élmény volt ez az év, olyan boldog vagyok, mint az elején.”

  • Vegyél magadnak együléses versenyautót, a NAV-tól!

    Vegyél magadnak együléses versenyautót, a NAV-tól!

    Ha már nagyon unod a zokni, parfüm, nyakkendő meg hasonló kombót karácsonyra, merj nagyot álmodni, és kérj a Jézuskától versenyautót!

    Legelőbb mondjuk jövőre juthatsz hozzá, hiszen a NAV árverésén kell megküzdened a többi lelkes résztvevővel, de mi azt hiszem, hogy időben szóltunk. A legfoglalt üzemképes együlésesek között találunk két 2002-es gyártású Formula Renault 2000 versenyautót, illetve egy 2005-ös Formula-BMW-t. Utóbbival lett például bajnok Nico Hülkenberg Sébastien Buemi előtt 2005-ben.

    Három ajánlat is található az adóhivatal online árverési oldalán, de érdemben licitálni rájuk csak januárban lehet majd. Eszünk ágában sincs beleszólni a dologba, de mindhárom esetben már a becsértéket is sokalljuk, így még a minimális ajánlat is sok, amennyiért most kínálják. Akiket viszont érdekel, itt a 216-os alvázszámú Formula-BMW, a 367-es alvázszámú Formula Renault autó, illetve a testvére, a 345-ös alvázszámú.

    Festés alapján utoljára a Mogul Racing Team Hungary-nél versenyeztek velük.

     

  • Visser: Nálunk nincs olyan kifogás, hogy valaki jobb autóban ül

    Visser: Nálunk nincs olyan kifogás, hogy valaki jobb autóban ül

    A női versenyzők közt nincs kifogás, ha valaki alulmarad.

    A W Series nevű női formaautós bajnokság 2019-ben debütált. 2020-ban aztán a koronavírus miatt lefújták a szezont. 2021-ben azonban a tervek szerint visszatér a bajnokság, ráadásul a szezonban 8 alkalommal Forma-1-es betétfutamként szerepelnek majd, így többek között Magyarországra is ellátogatnak majd.

    Az első szezon bajnoka a brit Jamie Chadwick lett, míg a második helyen a holland Beitske Visser végzett.

    A Forma-1 hatására a női bajnokság nézettsége és népszerűsége minden bizonnyal nőni fog, Visser szerint azonban ez nem fog változtatni a mezőnyben uralkodó atmoszférán. Gyakorlatilag azonos feltételek mellett versenyeznek, így nagy hangsúlyt kap az egyéni, versenyzői teljesítmény.

    „Mi mind ugyanabban a csapatban versenyzünk, ugyanazon beállításokkal és mind láthatjuk mindenki más adatait” – mondta Visser az Autosport.comnak. „Szóval itt nincs olyan kifogás, hogy ‘ő jobb csapatban van, ezért gyorsabb’. Ennek hatása van a hangulatra is. De el tudjuk különíteni egymástól azt, ami a pályán történik, attól, ami a pályán kívül; ez a legfontosabb dolog.”