Kategória: Formula Sport

  • Már csak egy szabad hely van a Formula 2 idénynyitójára

    Már csak egy szabad hely van a Formula 2 idénynyitójára

    A Trident is bejelentett két versenyzőt a Formula 2 mezőnyébe, a tavaly is náluk versenyző Marino Sato mellett az F3-ban kiváló csatákat vívó Bent Viscaalnak szavaztak bizalmat.

    Marino Sato tavaly a rajtszámának megfelelő, 23. pozícióban zárta az összesítést egy ponttal. Rajta kívül Bent Viscaal vehet majd részt a szezon előtti teszten a csapattal, de a holland egyelőre csak egy hétvégére kapott biztosan lehetőséget.

    „Nehéz szezonon vagyunk túl, de versenyről-versenyre fejlődtünk. Köszönöm mindenkinek, aki segített, hogy ez létrejöhessen.” – értékelt Sato.

    Sato, racingline.hu
    Marino Sato, Fotó: FIA Formula 2

    Rajtuk kívül Clément Novalak vezette az autót a tavalyi év végi teszten, amennyiben nem sikerül megegyezni a folytatásról, ő is esélyes az ülésre.

    „Büszkén jelentjük be, hogy Bent Viscaal velünk mutatkozik majd be az Formula 2-ben, ugyanis a szahíri hétvégén a színeinkben versenyez majd.” – kezdte a csapat menedzsere Giacomo Ricci.

    „Pont a mi versenyzőnk, Zendeli elől csent el egy győzelmet tavaly Silverstone-ban. Meg vagyunk győződve arról, jó eredményeket érünk majd el, a legnagyobb támogatásunkról biztosítjuk, hogy be tudjon illeszkedni a csapatba.”

    A bejelentéssel már csak egyetlen hely sorsa nem ismert, az MP Motorsport adós még egyik pilótájának kilétével.

    Az idei F2-es mezőny:

    # Versenyző Csapat Akadémia F2-es szezon
    1 ?? Robert Shwartzman
    ?? Prema
    Ferrari 2
    2 ?? Oscar Piastri Alpine 1
    3 ?? Guanyu Zhou
    ?? UNI-Virtuosi
    Alpine 3
    4 ?? Felipe Drugovich 2
    5 ?? Dan Ticktum
    ?? Carlin
    Williams 2 (3)
    6 ?? Jehan Daruvala Red Bull 2
    7 ?? Liam Lawson
    ?? Hitech
    Red Bull 1
    8 ?? Jüri Vips Red Bull 1 (2)
    9 ?? Christian Lundgaard
    ?? ART
    Alpine 2 (3)
    10 ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo 1 (2)
    11 ?? Lirim Zendeli
    ?? MP
    1
    12
    14 ?? David Beckmann
    ?? Charouz
    1
    15 ?? Guilherme Samaia 2
    16 ?? Roy Nissany
    ?? DAMS
    Williams 2
    17 ?? Marcus Armstrong Ferrari 2
    18 ?? Gianluca Petecof
    ?? Campos
    1
    19 ?? Ralph Boschung 4 (5)
    20 ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    1
    21 ?? Alessio Deledda 1
    22 ?? Marino Sato
    ?? Trident
    2 (3)
    23 ?? Bent Viscaal 1
  • Sebastian Montoya idén is a Formula 4-ben fog versenyezni

    Sebastian Montoya idén is a Formula 4-ben fog versenyezni

    A hétszeres Forma-1-es futamgyőztes Juan-Pablo Montoya fia, Sebastian idén is a Prema kötelékében fog versenyezni a Formula 4-ben. A hírt az olasz csapat jelentette be a közösségi média felületeiken.

    Az ifjabb Montoya a tavalyi szezonban az olasz és a német Formula 4-es szezonban kezdte meg forma autós karrierjét a sikeres gokartos időszakát követően. A kolumbiai fiataltapasztalat szerzés gyanánt fogta fel a tavalyi szezont és ennek ellenére sikerült megvillannia pár versenyen. Legjobb eredménye két darab ötödik hely volt.

    „Nagyon örülök annak, hogy idén is a Prema csapatával versenyezhetek majd a Formula 4-ben,” – lelkendezett Montoya. „Az előző szezonban a csapat mindent megtette, hogy gördülékenyen tanulhassak és a létező leghamarabb megszokjam a dolgokat. Izgatottan várom már, hogy az első közös évünk után mire leszünk képesek a másodikban.”

    A bejelentés kapcsán a csapatfőnök Angelo Roisin is nyilatkozott.

    „Örülünk, hogy 2021-ben is együtt dolgozhatunk majd Sebastiannal. Tavaly nem a legkönnyebb újonc éve volt, azonban remekül teljesített és már nagyon várom, hogy még tovább tudjon fejlődni az idei szezonban. Remekül haladnak az előkészületeink az idei évre és remélem, hogy minél hamarabb kezdetét veszi az új szezon.”

  • Privát tesztet teljesít az Alpine juniorja Le Castellet-ben!

    Privát tesztet teljesít az Alpine juniorja Le Castellet-ben!

    A francia csapat a Renault 2018 autójával köröz, az Alpine idei pilótája, Esteban Ocon és juniorja Christian Lundgaard révén.

    Nagy átalakuláson ment keresztül a francia istálló, a névváltáson túl a vezetőség is átalakult. Ami a pilótákat illeti, Ricciardo helyére pedig egy régi ismerős, Fernando Alonso érkezett vissza.

    Az Alpine a változások ellenére sem áll le, egy privát teszten készítik fel legrégebbi juniorjukat, Christian Lundgaardot. Hiába azonban a Renault-é volt a 2018-as masina, már az új Alpine által bemutatott téli festésben pompázik az autó.

    A dán már nem először vezethet F1-es autót, tavaly Bahreinben lehetőséghez jutott már. Most második F2-es szezonjára készül, szerinte ez lesz az utolsó esélye a Forma-1-es ülésre.

    Nemcsak a junior kapott lehetőséget, hanem egy nappal később a csapat állandó pilótája, Esteban Ocon is, aki a tavalyi Szahír Nagydíjon megszerezte első dobogóját.

    https://twitter.com/AlpineF1Team/status/1363860039300218881

  • Beckmann és Samaia alkotják a Charouz idei párosát

    Beckmann és Samaia alkotják a Charouz idei párosát

    A cseh csapat is bejelentette F2-es pilótafelállását, ezzel már csak három hely kiadó a mezőnyében. A Charouz egy újonc és a tavalyi teljes szezont futók közül leghátrébb végző pilóta mellett döntött.

    David Beckmann az F3-ból fog feljebb lépni, miután két győzelemmel és hat dobogóval a bajnokság hatodik helyén zárt. A német ezzel csatlakozik a Piastri-Pourchaire-Lawson-Zendeli-Nannini-Deledda hatoshoz, akik szintén eggyel jelesebb kategóriában folytatják majd.

    „Nagyon örülök, hogy az F2-ben folytathatom, miután fejlődtem a Formula 3-ban. Izgalmas, hogy egy új autó és kihívás áll előttem, mint amikor az F4-ből az F3-ra váltottam.”

    A német – hasonlóan leendő csapattársához – már tavaly, az év végi bahreini teszten körözhetett a csapat színeiben.

    Guilherme Samaia ezzel szemben egy elég csendes F2-es szezon után a Campostól érkezik majd.

    „Rendkívül boldogan csatlakozom a Charouz Racing Systemhez 2021-ben. Nagyszerű lehetőséget adtak tavaly év végén az új kezdetre és megmutattuk, mire vagyunk képesek a pályán. A csapat egészen belelkesített az erős teszttel.”

    A csapatfőnök, Antonín Charouz üdvözölte a pilótákat, és kiemelte az eddigi közös munka előnyt jelent majd az új szezonban.

    # Versenyző Csapat Akadémia
    1 ?? Robert Shwartzman
    ?? Prema
    Ferrari
    2 ?? Oscar Piastri Alpine
    3 ?? Guanyu Zhou
    ?? UNI-Virtuosi
    Alpine
    4 ?? Felipe Drugovich
    5 ?? Dan Ticktum
    ?? Carlin
    Williams
    6 ?? Jehan Daruvala Red Bull
    7 ?? Liam Lawson
    ?? Hitech
    Red Bull
    8 ?? Jüri Vips Red Bull
    9 ?? Christian Lundgaard
    ?? ART
    Alpine
    10 ?? Théo Pourchaire Alfa Romeo
    11 ?? Lirim Zendeli
    ?? MP
    12
    14 ?? David Beckmann
    ?? Charouz
    15 ?? Guilherme Samaia
    16 ?? Roy Nissany
    ?? DAMS
    Williams
    17 ?? Marcus Armstrong Ferrari
    18 ?? Gianluca Petecof
    ?? Campos
    19 ?? Ralph Boschung
    20 ?? Matteo Nannini
    ?? HWA
    21 ?? Alessio Deledda
    22
    ?? Trident
    23

     

  • A britek szerint az ausztrál Piastri lehet majd az új Norris, vagy Ricciardo

    A britek szerint az ausztrál Piastri lehet majd az új Norris, vagy Ricciardo

    Ha nem is a McLarennél, de a rajongók szemében mindenképp Piastri lehet az új kedvenc.

    A McLaren versenyzőpárosát idén a brit Lando Norris és az ausztrál Daniel Ricciardo alkotják.

    A humoros páros azonban jobban teszi, ha odafigyel a következő generációra, többek között Piastrira. A 19 éves ausztrál tavaly megnyerte az F3-as bajnokságot, idén az F2-ben folytatja pályafutását a Prema színeiben, és mindemellett Mark Webber támogatását is élvezi. Amennyiben az F2-ben is jól szerepel majd, mindenképp esélye lehet majd egy F1-es ülésre. Kérdés, hogy melyik csapatnál? Jelenleg mindenesetre a Renault akadémiájának tagja, ami valójában jelenleg Alpine Academy.

    Ezen kívül hasonlóan jó humorral bír, mint Norris, vagy Ricciardo, bár ő Instagram helyett elsősorban Twitteren sziporkázik.

    Lando Norris, Daniel Ricciardo, McLaren
    Daniel Ricciardo, Lando Norris és a McLaren 2021-es autója  |  Fotó: McLaren

    Piastri szerint pedig szükség is van a humorra a sportban.

    „Azt gondolom, hogy a saját közösségi oldalaimon azt mutatom, amilyen vagyok. A legtöbb tweetem (Twitter bejegyzés – a szerk.) akkor születik, mikor valami viccesen balul sül el” – mondta Piastri a SunSportnak. „Mókás ezeket leírni, emellett pedig a saját józan eszembre igyekszem hallgatni, nincs értelme beleveszni a negatív dolgokba.”

    „De persze ha ez pozitív fordulatot hoz és 5000 lájkot eredményez Twitteren, vagy ilyesmi, az mindig pozitív.”

    „Azt hiszem, mindannyian tudjuk, hogy Lando (Norris) nagyon mókás karakter, nagyon kedves és vicces.”

    „Azt hiszem ő mondta, hogy talán egy kicsit komolyabbnak kellene lennie, de az F1-ben biztosan nem árt az, ha vannak ilyen személyiségek a mezőnyben. A rahongók biztosan ezért is kedvelnek egyes versenyzőket.”

    „Daniel Ricciardo is tökélete példa, az F1 valószínűleg kevésbé lenne vidám és mosolygós hely nélküle, szóval ez mindenképpen jó dolog.”

  • Schumachertől kapta az elő gokartját a Red Bull tehetsége

    Schumachertől kapta az elő gokartját a Red Bull tehetsége

    Az idén a Formula 3-ban versenyző Jack Doohan a sorozat hivatalos weboldalának nyilatkozva elmesélte, hogy az ő családja jó barátja volt a hétszeres világbajnoknak.

    A MotoGP korábbi bajnokának, Mick Doohannek a fia Jack a Red Bull kötelékébe tartozik, és idén is a Formula 3-ban próbálhatja ki magát.

    Az ausztrál pilóta pedig egy interjúban mesélte el, hogy sokat köszönhet Michael Schumachernek.

    „Elég szerencsés voltam, hogy fiatal korom óta a család barátja volt Schumacher. Michael néha meglátogatott minket Ausztráliában, és nálunk is maradt egy darabig, mivel az apám és ő barátok voltak. Később pedig szomszédok voltunk Monacóban. Michael adta nekem és a nővéremnek az első gokartunkat, amikor három évesek voltunk. Tekintettel arra, amit elért, amilyen mentalitása volt, ő az az ember, akire leginkább felnézek.” – kezdte Doohan.

    „Az édesapám is egy ilyen ember, tudva, hogy mennyi mindent ért el a semmiből érkezve. Megadta nekem a lehetőséget, hogy ezt csinálhassam, szerencsés vagyok, hogy belevittek ebbe az életbe. Apámnak nem volt ilyen luxus élete, de az elhivatottsága és a munkamorálja túlmutatott mindenen, ezért rá is felnézek.” – tette hozzá a 18 éves pilóta.

  • Guanyu Zhou lett az ázsiai Formula 3-as bajnokság bajnoka

    Guanyu Zhou lett az ázsiai Formula 3-as bajnokság bajnoka

    Az Alpine akadémiájába tartozó Guanyu Zhou nyerte az ázsiai Formula 3-as bajnokság egyéni pontversenyét.

    Ez volt annak a kínai fiatalnak az első bajnoki címe, aki Kína egyetlen Forma-1-es reménysége az elkövetkező 15 évre. Ezen győzelemmel immáron 36 szuperlicensz pont szerepel a Formula 2-ben versenyző Zhou neve mellett és így már csak 4 pont hiányzik neki a szuperlicensz megszerzéséhez.

    Az Alpine juniorja négy alkalommal ünnepelhetett a dobogó legtetején a tizenöt versenyből és emellett további hét dobogós helyezést is szerzett.

    Zhou a bajnoki címet végül a szezonzáró versenyen tudta megszerezni Pierre-Louis Chovetval szemben úgy, hogy az utolsó verseny kezdete előtt mindössze egy pont volt köztük a különbség a kínai versenyző javára.

    „Hatalmas köszönetet szeretnék mondani a csapatomnak,” – mondta az Alpine juniorja, aki az idei szezonban is az UNI Virtuosi csapatát fogja erősíteni a Forma-1-ben. „Nagyon nehéz volt, különösen az elmúlt hetek, ugyanis rendkívül sokat kellett dolgoznunk.

    „32 pontos hátránnyal megérkezni az utolsó hétvégére sosem könnyű dolog. Azonban egy pillanatig sem adtam fel és az utolsó versenyen sikerült egy jó rajtot fognom, amivel az élre is állhattam.

    „Az indulás után már minden a koncentrációról szólt, arról, hogy megőrizzem és bebiztosítsam a győzelmemet. Hihetetlen érzés, hogy immáron az ázsiai F3-as bajnoknak mondhatom magam, nagyon élveztem az itt töltött négy hetet.”

  • Biztosított a Campos Racing motorsportos jövője

    Biztosított a Campos Racing motorsportos jövője

    Az alapító, Adrian Campos halála után a csapat közleményben tudatta, hogy a tragédia ellenére nincs veszélyben a csapat jövője.

    A korábbi spanyol Forma-1-es pilóta és csapat alapító januárban hunyt el, aki a 90-es években alapította meg a róla elnevezett csapatot, ami azóta is meghatározó szereplője a különböző autosportos kategóriáknak.

    Napjainkban a Forma-1 betét sorozataiban, az F2-ben és az F3-ban is résztvevő a Campos Racing. Campos váratlan halála aggodalmakat szűnt a jövő kapcsán, de a fia Adrian Campos Jr. egy közleményben nyugtatott meg mindenkit.

    „Ezúton szeretném ezzel a levéllel kifejezni a hálámat a családom és a Campos Racing nevében a sok részvétnyilvánításért, édesapám Adrian Campos Suner halála óta számtalan telefonhívás, levél és üzenet is érkezett hozzánk, amik nagyon meghatottak minket. Tisztában voltunk azzal az elismeréssel és szeretettel, amit a motorsport család érzett iránta, de ezek most meghaladták a számításainkat.”

    „Évek óta Adrian Campos Suner azon dolgozott, hogy mindent megfelelően előkészítsen a generáció váltáshoz, ebben pedig mindig kulcsfontosságú emberek segítettek apámnak. A Campos Racingnél megalapozott és kellően áttekinthető szervezeti struktúránk van.[…] A Campos Racing jövője tehát biztosított. Adiran Campos Suner kiemelkedően tudta összekovácsolni a csapatot, ahol mindenki összetartó lett és sajátjuknak érezték a vállalatot.[…]”

    „Sokkal motiváltabban, egységesebben és izgatottabban tekintünk a jövőbe. Hűek maradunk a filozófiánkhoz, miszerint lehetőséget és támogatást adunk fiatal versenyzőknek a versenyzéshez. A mi felelősségünk, hogy tovább vigyük ezt.”

  • Correa megtette az első lépést az elképesztő visszatérése felé

    Correa megtette az első lépést az elképesztő visszatérése felé

    Juan Manuel Correa 2019-es horrorbalesetét követően újra versenyautóba fog ülni idén: a Formula 3-ban fog versenyezni, az ART színeiben.

    Elképesztő, hogy ilyen rövid idő alatt felépült lábsérüléséből, de azért így is vissza kell szoknia, tehát privát tesztet szerveztek neki a Paul Ricard versenypályán.

    A tesztet követően így összegzett közösségi oldalán: „2021. február 15. 533 nappal Spa után először ülhettem be egy formaautó volánja mögé. Nehéz szavakkal leírni, hogy ez mit jelent nekem. Annyit tudok mondani, hogy köszönöm annak, aki idáig támogatott. Anthoine Hubert velem volt ma” – utalt ezzel arra, hogy abba a balesetbe keveredett bele, melyben a francia életét vesztette.

  • 15-20 évig csak Guanyu Zhou lehet Kína minden reménye

    15-20 évig csak Guanyu Zhou lehet Kína minden reménye

    Az F2-ben versenyző Guanyu Zhou lehet Kína egyetlen esélye az elkövetkező 15-20 évben arra, hogy az országot egy versenyző képviselje a Forma-1-ben. Véli az Alpine versenyzőakadémiájának igazgatója, Mia Sharizman.

    Zhou 2019 óta van az Alpine, illetve Renault kötelékében, tavaly a Renault F1 Team tesztpilótája is volt. Korábban a Ferrari akadémiájának volt a tagja.

    F2-ben idén harmadik szezonját tölti majd, korábban a hetedik és hatodik helyen zárt a bajnokságban.

    Sharizman szerint Zhu lehet Kína számára az a „generációnként egy”, akinek esélye lehet a Forma-1-es szereplésre. Ráadásul első kínaiként.

    „Különösen Zhou esetében, három évvel ezelőtt kezdtük a projektet azzal a céllal, hogy (készen álljon az F1-re) hároméves akadémiai programjának végére” – mondta Sharizman a Motorsport.comnak. „Ez mindig is egy ‘egy a generációból’ projekt volt, különösen a Kínából érkező Zhou számára.

    „Nem láthatunk majd más kínai versenyzőt az elkövetkező 15-20 évben, sem Formula 3-ban, sem Formula 4–ben, vagy Formula 2-ben.”

    „Ez olyasmi, ami mellett a csapat – a Renault Group és az Alpine F1 Team is – elkötelezett, hogy a jövőben ez megtörténjen.”

    Ezidáig Ma Qinghua volt az a kínai versenyző, aki legközelebb járt az F1-es szerepléshez, de csak szabadedzéses bemutatkozásig jutott a HRT csapattal.

    Most Kína Zhou-ban bízik

    „Ha meg tudom szerezni a bajnoki címet (F2-ben), akkor meg lesz a lehetőségem arra, hogy F1-es pilóta legyek, és készen állok arra, hogy F1-es autót vezessek” – mondta Zhou.

    „A kulcs mindenképpen az, hogy harcban legyek a címért, de ha nem, akkor is az első három helyezett között kell lennem. Korábban láttuk, hogy azok a pilóták, akik a Formula 2-es bajnokságban az első három helyen végeztek, a következő évben az F1-be kerültek.”

    Noha volt ellenpélda is… Ott van például Nyck de Vries esete, aki 2019-ben F2-es bajnok lett, mégsem lett belőle F1-es versenyző, végül a Formula E-ben kapott lehetőséget.

    „Ez egy magas színvonalú bajnokság, hogy az ember megmutassa a benne rejlő potenciált és ha képes erre, akkor szerintem van esély előrébb lépni” – mondta Zhou.