Kategória: Formula Sport

  • Aitken Matteo Nannini helyén tér vissza a Formula 2-be

    Aitken Matteo Nannini helyén tér vissza a Formula 2-be

    A HWA Racelab bejelentette, hogy Monacoban és Bakuban Jack Aitken fog versenyezni Matteo Nannini helyén. Az olasz fiatal ugyanis úgy döntött, hogy nem fog tudni egyszerre versenyezni a Formula 2-ben és az FIA Formula 3-ban, így csak az utóbbira szeretne koncentrálni.

    A rendkívül tapasztalt brit pilóta – aki a Williams pilótaakadémiájának a tagja – már három szezont is lehúzott a Forma-1 előszobájaként is emlegetett olyan sorozatban. Aitkent egy szezont az ART Grand Prix-val, a másik kettőt pedig a Campos Racinggel teljesítette.

    Aitken ezen három évben tizenegy alkalommal állhatott fel a dobogóra és ebből négy alkalommal ünnepelhetett győzelmet. A brit pilóta pedig a tavalyi szezonban beugróként teljesíthetett egy Forma-1-es futamot Szakhírban a Williamsszel, miután George Russellnek kellett helyettesítenie a koronavírust elkapó Lewis Hamiltont.

    „Őszintén meglepett a HWA a megkereséssel, azonban kifejezetten örültem neki és azonnal igent mondtam rá,” – mesélte a Williams junior. „Monaco és Baku a két kedvenc pályám, szóval már alig várom, hogy autóba ülhessek.

    „Ismerem a HWA csapatát a múltból, mert régebben még csatáztam a versenyzőik ellen pályán. Ők mindig is magas színvonalat képviseltek a motorsportban és alig várom, hogy elkezdhessem velük a közös munkát. Remélem képes leszek kihozni a maximumot ebből a két versenyhétvégéből.”

  • Verschhor és Viscaal is teljes szezont teljesíthet a csapatuknál

    Verschhor és Viscaal is teljes szezont teljesíthet a csapatuknál

    Richard Verschoor és Bent Viscaal is folytathatja az idei szezonját a Formula 2-ben, miután rendezték az anyagiakat a csapatukkal. Mindkettejük szerződése csupán a szezonnyitó bahreini hétvégére szólt, ezért kellett kifizetniük a szezon hátralevő részére vonatkozó összeget.

    Verschhor esetében az MP Motorsport már a szezon kezdete előtt bejelentette, hogy a holland fiatalnak 110%-ot kell majd nyújtania a pályán, ha náluk szeretné teljesíteni az idei Formula 2-es szezont.

    Verschoor egy interjúban elárulta, hogy az utóbbi időben két felé kell osztania a figyelmét. Egyrészt versenyzőként helyt kell állnia a versenypályán, másrészt menedzser hiányában pedig a szponzorokat is saját magának kellett megszereznie. Ezt a feladatot sikeresen megoldotta, mert rendezte az anyagokat az MP Motorsporttal, így a szezon további részében is őt láthatjuk majd a fehér-kék színű autóban.

    Természetesen Verschoornak a bahreini három versenyen mutatott ígéretes formája is nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a szezont annál a csapatnál folytathatja, ahol el is kezdte.

    Viscaalnak a Tridenttel sikerült dülőre jutnia, miután ő is csak egy versenynek megfelelő összeget tett le az olasz csapat asztalára. A szintén holland pilóta azonban most már rendezte az anyagiakat és folytathatja, habár a szezonnyitó három futamon elért tizenharmadik, tizenkettedik és huszonegyedik helyen egyáltalán nem volt valami lenyűgöző.

    Viscaal egyébként az FIA Formula 3-ból került a fel a Forma-1 előszobájaként is emlegetett sorozatra, ahol egy emlékezetes győzelmet aratott Silverstoneban. A holland Lirim Zendelivel vívott kerék a kerék elleni csatát az utolsó körben és az előbb említett párharcból, ha csak egy hajszállal is, de végü ő került ki győztesként.

  • A Schumacher-unokatesóknak „normális”, hogy extra figyelmet kapnak

    A Schumacher-unokatesóknak „normális”, hogy extra figyelmet kapnak

    Ralf Schumacher szerint a Schumacher családnév viselése a világ Forma-1-es pályáin teljese „normális” dolog, mind Mick, mind David számára.

    Ralf, a korábbi F1-es versenyző és a hétszeres világbajnok Michael Schumacher öccse, a 19 éves David Schumacher édesapja is, aki most kezdte meg második szezonját a Forma-3-ban.

    A múlt hétvégén, amikor David Barcelonában versenyzett, unokatestvére, Mick ugyanezen a helyszínen, már a Forma-1-es mezőny tagjaként, szintén rajthoz állt.

    „Alapvetően azt mondanám, hogy nekik nehezebb, mert ők jobban fókuszban vannak” – mondta Ralf az RTL-nek, amikor a fiatal unokatestvérekről kérdezték.

    „Mick nagyszerű munkát végez, kiválóan teljesít a Forma-1-ben” – tette hozzá.

    „Daviddel kapcsolatban sem kaptam semmilyen negatív visszajelzést” – folytatta. „Még a médiával vagy a csapattagokkal való munka tekintetében sem.”

    David Schumacher, racingline
    David Schumacher  |  Fotó: Charouz Racing

    „Barcelonában volt egy kis balszerencséje – megnyerhette volna a futamot, ha nem ütik ki” – mondta Ralf.

    Ugyanakkor szerinte David jól viseli a plusz figyelmet, amit a neve miatt kap, hiszen ő már ebbe született bele.

    „Nem is tudják, milyen lehet másként” – mondta Ralf. „Ez egy nagy különbség. A gyerekeink számára ez teljesen normális.”

    „Adok neki tanácsot, ha kéri. Ha magától jön és kérdez, akkor beszélünk róla. Ő bízik bennem, én is bízom benne” – mondta a német.

  • RÉVÉSZ RACING – Új név, új szezon, új feladatok

    RÉVÉSZ RACING – Új név, új szezon, új feladatok

    Egy évvel ezelőtt mutatkozott be a Révész Truck Racing Team. Egy magyar csapat, mely Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok személyében magyar pilótával vágott neki a kamion EB-nek. A tűzpiros versenykamion a leggyorsabbnak bizonyult 2020-ban, de több versenyhétvégét törölni kellett a koronavírus járvány miatt, így végül nem hirdettek végeredményt. 2021-ben viszont újult erővel vág neki a csapat a szezonnak, ráadásul Kiss Norbi új feladatot is kap.

    • Örömmel jelenthetem be, hogy új szakágakkal bővül a csapat, így a kamionversenyzés mellett lesznek pilótáink gokartban és a Forma-4-es olasz bajnokságban is. A Révész Cégcsoportnak, a Révész családnak köszönhetően elindíthatunk egy utánpótlás programot, melynek keretében tehetséges versenyzőket szeretnénk felkarolni. Ezzel együtt a csapat neve is Révész Truck Racing Teamről Révész Racing-re változik – mondta Kozák Attila csapatvezető.

    A csapat a Hungaroringen mutatta be Kiss Norbert 2021-es versenykamionját, melyet tovább fejlesztettek. A pilótára mentorként is számítanak, hiszen a fiatal versenyzők segítése is a feladata lesz.

    • Örömmel látom el tanácsokkal a fiatalokat, igyekszem átadni a tudásomat. Levivel napi szinten kapcsolatban állunk, és nem csak a tesztelésekre mentem el vele, hanem rendszeresen együtt szimulátorozunk. Ez sokat segíthet abban, hogy egy versenyző koncentrált legyen, gyors döntéseket hozzon, és fejben készen álljon a futamokra. Mindenben igyekszem támogatni, de neki kell megtalálnia a saját útját. A fiatalokkal nőtt a csapatunk, büszke, és hálás vagyok, ennek a részese lehetek – mondta Kiss Norbert.

    A csapat F-4-es pilótája Révész Levente lesz. A 16 éves versenyző eddig gokartban ért el sikereket, az olasz Forma-4-es bajnokságban pedig több mint harminc rivális ellen szeretne bizonyítani.

    • Korábbi F-1-es versenyzők, mint Montoya vagy Patrese gyerekei is az ellenfeleim lesznek, utóbbi a csapattársam. Egy nagyon erős bajnokságban indulhatok. A gokarthoz képest nagyon nagy a váltás, erősebb az autó, de az első tesztelések jól sikerültek, május közepén pedig kezdődik számunkra a szezon, ahol szeretnék a top 10-ben végezni – tette hozzá Révész Levente.

    Az utánpótlás nevelésnek a Magyar Autó és Motorsport Szövetség is örül, mivel így tehetséges fiatalok kaphatnak lehetőséget.

    • A Révész Racing-nél fiatal és tapasztalt versenyzők egyaránt vannak. A magyar autósport szempontjából nagyon fontos, hogy így a fiatalokra számíthatunk akár több szakágban is a jövőben, de olyan versenyzők pályafutását is segíti a csapat, akik már tettek le valamit az asztalra. Bízom abban, hogy ez követendő példa lesz más versenyistállók számára is – mondta Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke.

    A Révész Cégcsoport eddig is támogatta a sportot és abban bíznak, már az első verseny jól sikerül a csapat számára.

    • A technikai sportok mindig is közel álltak hozzánk, ezért is döntöttünk úgy, hogy bővítjük a csapatot, és a kamion EB mellett több kategóriában is segítünk tehetséges fiatalokat. Levente a gokartban már bizonyított, erős bajnokságokban az élmezőnyben végzett, most feljebb léphetett. A kamion EB-n Kiss Norbert tavaly több futamot is nyert, idén is hasonló eredményeket várunk tőle, és a célunk az, hogy megnyerje a sorozatot – osztotta meg az idénnyel kapcsolatos célokat Révész Bálint, a cégcsoport tulajdonosa.

    A kamion EB június 12-én a Hungaroringen rajtol. Az Forma-4-es olasz bajnokság első futamát a franciaországi Paul Ricard pályáján rendezik május 15-én.

  • Egy F3-as versenyzőt vádolnak azzal, hogy intim képeket kért rajongóitól

    Egy F3-as versenyzőt vádolnak azzal, hogy intim képeket kért rajongóitól

    Tegnap a Twitteren pattant ki egy újabb botrány, miután pár felhasználó azzal állt elő, hogy az egyik F3-as pilóta intim képeket kért tőlük.

    Nemrég a Forma-1 is szembe találta magát efféle helyzettel, ugyanis miután Nikita Mazepin leszerződtetését bejelentette a Haas, több hölgy is felszólalt az orosz ellen. Ezután a 21 éves pilóta az Instagram-oldalára töltött fel egy olyan felvételt, amin egy hölgyet fogdos. Természetesen ebből is botrány lett, sőt a Haasnak és a Forma-1-nek is nyilatkoznia kellett. A rajongók viszont nem voltak ezzel megelégedve, így megalkották a #WeSayNotToMazepin mozgalmat, hogy így tiltakozzanak az orosz jelenléte ellen.

    Most azonban az alsóbb kategóriákban ütötte fel a fejét ez a probléma. Tegnap ugyanis nagy visszhangot kaptak azok a bejegyzések, amiben több lány képernyőfelvételekkel bizonyítva kiírta, hogy milyen atrocitás érte őket.

    Amaury Cordeel, a Campos Racing versenyzője ugyanis rájuk írt privát üzenetben, majd gyorsan a tudtukra adta szándékait. Egy Emma nevű felhasználó elmondta, hogy intim fotók küldésére biztatta őt a belga pilóta, majd miután ennek nem tett eleget, tovább bombázta üzeneteivel. Azóta a lányt letiltotta a 18 éves versenyző, sőt fiókját is privátra állította.

    A hölgy ekkor üzenetét az F3-as bajnokság hivatalos platformjának és a Campos Racingnek címezte. Feltette azt a kérdést, hogy szerepelhet egy olyan pilóta a sorozatban, aki lányoktól (legfőképp kiskorúaktól) kér intim képeket privát üzenetben. Hivatalos válasz azonban nem érkezett.

    ,,Formula 3, egyet értetek azzal, hogy ilyen történjen a bajnokságotokban? Csak mert Amaury Cordeel a versenyzői státuszát kihasználva úgy gondolja, hogy megengedheti magának azt, hogy lányoktól és olykor kiskorú lányoktól intim fotókat kérjen.”

    ,,Mi a helyzet veled Campos Racing?”

    Ezután egy Valou nevű felhasználó is megosztotta azt, hogy milyen beszélgetést folytatott le a versenyzővel.

  • Hauger győzelemmel vágott vissza a tegnapi balesete után

    Hauger győzelemmel vágott vissza a tegnapi balesete után

    A Prema pilótája Dennis Hauger nyerte a FIA Formula első versenyhétvégéjének utolsó versenyét a barcelonai versenypályán. A norvég Red Bull junior mellett Jack Doohan és Matteo Nannini pezsgőzhetett a pódiumon.

    A rajtot a harmadik helyről rajtoló Victor Martins kapta el a legjobban és rögtön meg is támadta a poleból startoló Dennis Haugert. Kettejük csatájába még Nannini és Doohan is csatlakozott, így már négyen voltak egymás mellett az egyes kanyar felé menet. Azonban Hauger jött ki a kvartett csatájából a legjobban és sikerült megtartania az első helyét.

    Arthur Leclerc sem volt rest és az elrontott időmérőjét követően meg is kezdte a felzárkózását. Az ifjabb Leclerc ugyan a startnál visszaesett a 17. helyre, de a hatodik körre már a 14. helyen haladt és többek között olyan helyen sikerült előzést bemutatni, mint az átalakított tízes kanyar.

    Az élen egészen a kilencedik körig nem történt változás, amikor ugyanis Jack Doohan meg tudta előzni Martinst a DRS segítségével az egyes kanyarba menet. A Trident ausztrál pilótája ezzel előrelépett a harmadik helyre és nem sokkal később Nanninit is maga mögé tudta utasítani a második helyért.

    A mezőnyben nagy vonatok alakultak ki, ami nem sok előzést láthattunk, mivel szinte az egész mezőny nyithatta az állítható hátsó szárnyát a kijelölt helyeken. Általában akkor volt esélye a hátul autózónak az előzése, ha az előtte autózó pilóta nem nyithatta DRS-ét.

    Hauger a tizenötödik körre már 4 másodperccel előzte meg a mögötte autózó Doohant, akit Nannini, Martins, a második futamot megnyerő Olli Caldwell és Logan Sargeant követett.

    A verseny vége felé közeledve Frederik Vesti mutatott még be egy szép előzést Sargeant ellen az egyes kanyarban. A dán Mercedes junior az utolsó utáni pillanatban vetődött be Sargeantnek, aki hibázott az utolsó kanyarból kifele jövet és emiatt még Novalak is meg tudta előzni őt.

    Hauger végül magabiztos győzelmet aratott Doohan és Nannini előtt. A Prema norvég kiválósága ezzel a sikerével pedig átvette a vezetést az egyéni pontversenyben csapattársától Olli Caldwelltől.

    További pontszerzők: Caldwell, Martins, Novalak, Vesti, Caio Collet, Sargeant és Roman Stanek.

    Leclerc végül a tizenharmadik helyen ért célba, Tóth László pedig a mezőny hátsó régiójában töltötte a verseny egészét és végül a huszonhatodik helyen látta meg a kockás zászlót.

    A bajnokság több, mint egy hónap múlva június 25-27-ei hétvégén tér majd csak vissza Le Castelletben a Francia Nagydíj helyszínén

  • Caldwell győzelmét hozta a második sprintfutam Barcelonában

    Caldwell győzelmét hozta a második sprintfutam Barcelonában

    A Prema pilótája Olli Caldwell nyerte az FIA Formula 3 második sprintversenyét a Circuit de Catalunyán. A brit fiatal nem egy, hanem két baleset után tudott az élre kerülni és végül megnyerni a futamot Victor Martins előtt.

    Amíg az első versenyen viszonylag óvatosan autóztak a pilóták és vigyáztak egymásra, addig ez a második versenyről már egyáltalán nem volt elmondható. Két baleset is történt, ráadásul mindkét találkozás során az első hely volt a tét.

    Először David Schumacher és Enzo Fittipaldi akadtak össze az egyes kanyarban, miután a brazil pilóta próbálta megelőzni Ralf Schumacher fiát. Az eset miatt mindketten kiestek a futamból, Fittipaldi azonban nem az ütközés miatt, hanem az autója meghibásodása okán volt kénytelen idő előtt feladni a versenyt.

    A kettejük találkozása után Matteo Nannini és a főfutamon poleból induló Dennis Hauger vette át. A Prema norvég pilótája azonban meg akarta szerezni az első helyet és meg is próbálta előzni Nanninit, azonban a kísérlete balul sült el. Hauger megforgatta Nanninit, majd neki is ütközött, ami miatt az első szárnya az autója alá gyűrődött. A norvégnak volt miért mérgelődnie a csapatrádióban az esetet követően.

    A második csörte után került Caldwell az élre, aki mögött briliáns teljesítményt nyújtó Victor Martins érkezett. A francia Alpine junior megpróbálkozott a verseny végén egy előzéssel, azonban nem járt sikerrel és vissza kellett sorolnia a második helyre.

    A Prema brit fiatalja végül meg is tudta nyerni a versenyt Martins és a Mercedes junior Frederik Vesti előtt.

    További pontszerzők: Clément Novalak, Caio Collet, Jonny Edgar, Ayumu Iwasa, Jack Doohan, Jack Crawford és a visszatérő Juan Manuel Correa.

    Érdemes még megemlíteni Arthur Leclerc zseniális felzárkózását. Charles Leclerc öccse még az első verseny egy defekt miatt csak a28. helyről rajtolhatott és végül 16 helyet javítva lett tizenkettedik. Ugyan pontot nem ért, de mindenféleképpen megsüvegelendő volt a monacói fiatal produkciója.

    A hétvége harmadik és egyben utolsó versenye 12:05-től veszi majd kezdetét, amit az M4 Sport élőben fog közvetíteni.

  • A súlyos balesete után visszatérő Correa célja a Forma-1

    A súlyos balesete után visszatérő Correa célja a Forma-1

    Juan Manuel Correa ezen a hétvégén Barcelonában tért vissza a versenyzéshez.

    Correa részese volt annak a 2019-es horrorisztikus F2-es balesetnek Spában, amely Anthoine Hubert életét követelte. A 21 éves ecuadori-amerikai versenyző túlélte a balesetet, de súlyosan megsérült a lába. Kis híján amputálták a jobb lábát, de ő nem engedte: minden esélyt meg akart adni magának egy későbbi visszatérésre. Számos műtéten esett át, és még nem régiben is csak kerekesszékben vagy mankóval láthattuk.
    Most azonban Forma-1-es hétvégén, Formula 3-ban szállhatott újra versenybe.

    „Néhány hónappal ezelőtt ez még lehetetlennek tűnt számomra” – mondta Correa az EFE hírügynökségnek Barcelonában.

    „Inkább arra koncentráltam, hogy egyáltalán újra tudjak járni, de jött a fokozatos javulás, és a legutóbbi műtéteim, most pedig itt vagyok és készen állok a versenyzésre, egy évvel és nyolc hónappal később” – mosolygott.

    Correa nem tűzött ki célt 2021-re, mert „a legfontosabb, hogy visszatérjek”.

    „Küzdök azért, hogy elérjem azt a szintet, amin a baleset előtt voltam” – vallotta be. „Megpróbálom a lehető legjobban felgyorsítani a folyamatot, ugyanakkor folytatom az orvosi rehabilitációmat is.”

    „Az, hogy újra versenyzem, még nem jelenti azt, hogy a lábaim tökéletesek. Még mindig nagyon nagy orvosi kihívás előtt állok” – tette hozzá Correa, aki Sergio Pérez edzőjével dolgozik együtt.

    „Nagyszerű munkát végeztek” – folytatta.

    Correa reméli, hogy a következő lépés a Formula 2-ben való indulás lesz – mielőtt ismét végső célja, a Forma-1 felé fordulna.

    „Ha a legtöbb szakértőt megkérdezted volna, hogy készen állok-e arra, hogy itt legyek, azt mondták volna, hogy ez őrültség” – mondta. „Most az a szándékom, hogy a következő szezonban már (újra) a Formula 2-ben legyek.”

    „Talán egy-két évet eltöltök ott, megpróbálom megnyerni a bajnokságot, és 2023-ra vagy 2024-re átléphetek a Forma-1-be. Könnyűnek hangzik, de nem ez olyan egyszerű.”

    „De hé, ez volt az álmom, és azt hiszem, el is tudom érni” – mondta Correa. „Látom magam előtt, ahogy a Forma-1-ben vezetek és normálisan járok.”

  • Smolyar nyerte a szezon első futamát Barcelonában

    Smolyar nyerte a szezon első futamát Barcelonában

    Az ART Grand Prix versenyzője Alex Smolyar nyerte a 2021-es FIA Formula 3 első futamát Barcelonában. Az orosz pilóta mellett Clement Novalak és Caio Collet ünnepelhetett a dobogón.

    A versenyzőknek két felvezető kört kellett teljesíteniük, miután az első felvezető kör végén Ido Cohen Carlinja megadta magát, így a versenyirányításnak törölnie kellett a rajtot.

    A rajtnál szépen eljöttek a versenyzők, egy darab baleset sem történt. Jonny Edgar meg tudta tartani a vezető pozícióját Alex Smolyar, Caio Collet és Clement Novalak előtt.

    Azonban Smolyar a negyedik kör kezdetén a DRS segítségével simán meg tudta előzni a Red Bull junior Edgart az egyes kanyarban, átvéve ezzel az első helyet. Edgar vissza is támadott a következő körben, azonban kis híján össze is akadt a két autó, de szerencsére nem történt ütközés.

    Mindeközben Frederik Vesti nagy csatában volt a hatodik helyért David Schumacherrel, azonban előzni nem tudott. A Mercedes junior dán pilóta ezt követően még egy apró hibát vétett, ami miatt két pozíciót bukott Olli Caldwellel és Victor Martins-nal szemben.

    A pénteki időmérőt megnyerő Dennis Hauger a hetedik körben egy zseniális manővert mutatott be, aminek következtében két pozíciót is tudott nyerni. A norvég Red Bull nevelés ezt követően Vestit vette a célkeresztjébe.

    A tizedik körre Smolyer egy magabiztos, két másodperces előnyt épített ki Edgarral szemben, akit a rossz tempója miatt az Alpine junior Collet is megpróbált megelőzni, azonban a brazil rajtaveszett a manőveren, mivel Clement Novalak elvehette tőle a harmadik helyet.

    A szenvedő David Schumacher a tizenegyedik körben további pozíciókat bukott Haugerrel és Martins-nal szemben. Az utóbbi Alpine junior személyében egy újoncot tisztelhetünk, aki a tegnapi poleról mindössze hat század másodperccel maradt csak el.

    Az élbolyra visszatérve, Novalak számos előzési kísérletet követően maga mögé tudta utasítani Edgart. A Trident pilótája így már a második helyen haladt, miközben Edgar a sorozat tavalyi kiírásának egyik bajnok aspiránsát Logan Sargeantet kapta meg a nyakába.

    Az amerikai pilóta nem sokat teketóriázott, az egyes kanyarba menet elvette Edgartól a negyedik helyét és a harmadik helyen autózó Collet nyomába eredhetett.

    A 19. körben azonban Oliver Rasmussen az utolsó kanyarban kicsúszott és elásta magát a kavicságyban, ami miatt a pályára kellett hívni a biztonsági autót. Mivel a pályamunkások nem tudták eltakarítani Rasmuusen autóját, így a mezőny a biztonsági autó mögött ért célba.

    Smolyar így megnyerte a futamot Novalak és Collet előtt. További pontszerzők: Sargeant, Edgar, Caldwell, Vesti, Hauger, Martin és a Formula 2-ben is versenyző Matteo Nannini.

    Charles Leclerc öccse, Arthur pech szériája az időmérőt követően is folytatódott, mert a monacói fiatal a verseny vége felé defektet kapott, ami miatt csak a huszonnyolcadik helyen ért célba.

    Tóth László végül huszonhetedik lett az első Formula 3-as futamán.

    A délutáni futamon ismét fordított rajtrácsos versenyt láthatunk majd, melynek során az első futam első tizenkét helyezettjének pozícióját fordítják majd meg.

  • A tavalyi „majdnem” bajnok, és Fittipaldi is lesz a Formula-3-as mezőnyben

    A tavalyi „majdnem” bajnok, és Fittipaldi is lesz a Formula-3-as mezőnyben

    A Charouz volt még adós két névvel a hétvégi Formula 3-as barcelonai idénynyitó előtt, most azonban pótolták hiányosságukat, nem is akármilyen nevekkel.

    2020-ban, a mugellói idényzárón csak a balszerencse fosztotta meg Logan Sargeantot a bajnoki címtől. Ő érkezett meg a legjobb esélyekkel az utolsó futam rajtrácsára. Egy első körös balesetnek köszönhetően azonban elszálltak az esélyei, nem is saját hibájából.

    Azóta úgy nyilatkozott, szinte biztos, hogy nem tudja folytatni a pályafutását. A Formula-3-as cím, és az azzal járó lehetőségek talán segíthettek volna neki. Így viszont nem adott neki sok esélyt, hogy még egy évre visszatérhet.

    „Az év elején még nem tudtam, hogy újból versenyautóba ülhetek, így megtisztel a Charouz Racing ajánlata. Mindent beleadok, hogy az élre juttassam az autót, és a csapatot.” – összegezte Sargeant.

    Csapattársa a – már bejelentett – Réunion szigetéről származó Reshad de Gerus és az Amerikában is induló Enzo Fittipaldi lesz, aki eddig nem akármilyen sorozatot tudhat maga mögött.

    Enzo Fittipaldi
    Enzo Fittipaldi, még a Ferrari színeiben, Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    2018-ban megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, és a németeknél harmadik lett. Egy évvel később pedig a Formula Regionális Európa-bajnokság második helyét szerezte meg.

    Tavaly nem volt jó éve a Formula 3-ban, és otthagyta a Ferrari Akadámiáját is, hogy Amerikában, az Andretti színeiben próbáljon szerencsét az IndyCar harmadik számú sorozatában, az Indy Pro 2000-ben.

    Az F1 Virtuális sorozatában a Haas színeit képviselte bátyjával, Pietróval. Csapatként megnyerték a pontversenyt, és Enzo egy győzelmet is szerzett.

    Bár Amerikában már egy versenyhétvégét teljesített, most tesztelés nélkül tér vissza, hogy a Charouz színeiben próbáljon szerencsét.