A W Series negyedik versenyére a Hungaroringen került sor, a Forma-1-es időmérő edzést követően.
A pole-ból a címvédő Jamie Chadwick indult, míg a második rajthelyet Alice Powell foglalta el. A második sorból Nerea Marti és Beitske Visser indulhatott.
Chadwick simán megtartotta a vezetést a rajtnál, sőt hamar meg is lépett az üldözők elől, Sidorkova pedig megelőzve Vissert, feljött a negyedik helyre.
A 13. helyről induló Wohlwendet kétszer is megröptette a rázókő, autója megsérült és vissza is esett az utolsó helyre.
A versenyzők sorrendje hamar fixálódni látszott, úgy tűnt, mindenki megelégedett pozíciójával.
12 perccel a leintés előtt aztán Wohlwend feladni kényszerült a versenyt.
Ekkor Chadwick előnye már több, mint 4 másodperc volt az élen, Powell előtt.
5 perccel a vége előtt aztán Koyama és Eaton mutatott be egy jó kis csatát a 12. és 13. helyen, melyből végül a japán jött ki nyertesen.
Marta Garcia és Kimiläinen is egymásra találtak; a finn megelőzte a spanyolt és átvette a hatodik helyet.
Jamie Chadwick Fotó: Penny Harrison/W Series
A versenyt végül simán nyerte meg Chadwick. Vele még Powell és Marti állhattak dobogóra. Chadwick ezzel átvette a vezetést a pontversenyben.
A Formula 3 magyar hétvégéjének első, fordított rajtrácsos versenyén – péntekkel ellentétben – felhős idő köszöntötte a versenyzőket. Az első rajtkockából Jonny Edgar várhatta a startot, míg mellőle Colombo rajtolhatott.
Kettejük között a piros lámpák kialvását követően maradt a sorrend, még ha Edgar keményen is védekezett a kettes kanyar féktávján. Mögöttük sem történt sok változás, Iwasa maradt harmadik, mögötte pedig Caldwell és Sargeant érkeztek.
A bajnoki tabellát vezető, pénteken második helyre kvalifikáló Dennis Hauger tudott pozíciókat nyerni, a 11-ről feljött a 9. helyre, megelőzve összetettbéli üldözőit, Vestit és Doohant.
Az időmérőt megnyerő Arthur Leclerc egy rajtbüntetés miatt csak a 15. helyről rajtolhatott, de a rajt után sem tudott feljebb jönni, sőt egy helyet veszítve a 16. helyen autózott.
A bajnokságban előkelő helyen állók közül Victor Martins versenye jól indult, mármint a kvalifikációhoz képest biztosan, hiszen pénteken csak 24. lett. Az első körökben a francia azonban a 17. helyig kapaszkodott fel.
Az élen Colombo végig szorosan követte Edgart, végül pedig a 8. kör elején szánta el magát az előzésre, ami sikerült is az egyes kanyar külső ívén. Edgar autója viszont éppen az egyes kanyarból kigyorsítva adta meg magát, és a Carlin britje rögtön ki is esett.
Colombo tehát fellélegezhetett, hiszen Iwasa egy másodpercen kívül követte csak. A verseny feléhez érkezve pedig lenyugodni látszottak a kedélyek, Hauger volt legközelebb az előtte lévőhöz és a 14. kör elején sikeresen meg is előzte David Schumachert a célegyenes végén.
Vesti számára már ez sem bizonyult kedvezőnek, de az tovább rontott a helyzetén, hogy néhány körrel később megállt alatta az autó, így ő is kiesett, ráadásul a safety cart is be kellett hívni.
Az újraindítást is Hauger kapta el az egyik legjobban, rögtön megelőzte Smolyart, eggyel mögöttük pedig Doohan került Schumacher elé. Az utóbbi páros esetében azonban Schumacher még vissza tudott vágni, és visszaelőzte csapattársát.
Colombo győzelme nem forgott már veszélyben, az olasz nem csak az első győzelmét szerezte meg a szériában, hanem az első pontjait is, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta. A dobogóra mellé még Iwasa és Caldwell értek oda ebben a sorrendben.
A győztes Campos versenyzőt azonban még vizsgálják, mert nem tartotta be a safety car-ra vonatkozó szabályokat.
A fordított rajtrácsos pole Fittipaldié lett, miután a verseny végén sikeresen maga mögött tartotta a zárkózó Leclerc-t. A hazai pályán versenyző Tóth László a 27. helyen ért célba.
Frissítve: Végül Colombót megbüntették, így elvesztette a győzelmet, ami Iwasa ölébe hullott. Az olasz öt másodperces büntetést kapott, ezzel egészen a nyolcadik helyig esett vissza.
Charles Leclerc büszke öccsének, Arthurnak az FIA Formula 3-ban elért sikereire, azonban elárulta, hogy a testvére versenyeinek nézése még a saját versenyeinél is nagyobb stresszel jár a számára.
Az ifjabb Leclerc is – bátyjához hasonlóan – a Ferrari akadémiájának a tagja és idén mutatkozhatott be az FIA Formula 3-ban a Prema csapatával. Ugyan a Ferrari monacói versenyzője kifejezetten örül Arthur sikereinek, addig tisztában van a motorsport veszélyeivel, amivel nem csak neki, hanem az öccsének is szembe kell néznie versenyről versenyre.
„Tízszer idegesebb vagyok az ő versenyinél, mert amikor fent van a bukósisakom és versenyzem, soha nem gondolok a veszélyekre” – idézi a kétszeres futamgyőztes Leclerc szavait a CNN. „Azonban amint külső emberként szemlélem, mindig végigfutnak a rossz forgatókönyvek az agyamon, amik megtörténhetnek vele a pályán.”
Charles amiatt is nagyon boldog, hogy kisöccsét hasznos tanácsokkal láthatja el, azonban saját elmondása szerint nem sokat szoktak beszélgetni négy szem közt a versenyzésről.
„Amikor segítségre van szüksége, akkor tudja, hogy bármikor a rendelkezésére állok” – folytatta az idősebb Leclerc. „Azonban legtöbbször az életünk történéseiről beszélgetünk egymással, ahogyan azt egy átlagos testvérpár csinálná azt.”
Michael és Ralf Schumacher óta nem versenyzett testvérpár a Formula 1-ben. A két Schumacher 1997-től egészen 2006-ig volt tagja az F1-es mezőnynek, azonban az előbb említett szezon végén Michael visszavonulása miatt Ralf egyedül maradt 2007-re, ami végül az utolsó éve volt a száguldó cirkuszban. Charles nagyon reméli, hogy egy napon Arthur is el fog jutni a szintjére és majd egymás ellen is versenyezhetnek majd az autosport királykategóriájában.
„Hihetetlen ül jó érzés látni azt, hogy Arthur szépen, fokozatosan halad felfelé a ranglétrán. Remélem, hogy egy napon majd csatlakozik hozzám a Forma-1-be, azonban még nagyon hosszú az út előtte.”
Cem Bölükbasi, e-sportolóként kezdte pályafutását, és egészen magas szintre jutott el. Azután, hogy Forma-1-es versenyzőkkel méretett meg, az igazi versenypályán is kipróbálhatta magát.
Július második hétvégéjén az International GT Open mellett az Euroformula Open mezőnye is ellátogatott Magyarországra a nevezők között pedig egy érdekes névre bukkantunk…
Cem Bölükbasi, Törökország. Aki követi F1 Esports bajnokságot is követi, tudja, nem kis névről van szó. Három évben is szerephez jutott, majd néhány GT-versenyen szerepelt. Legutóbb pedig a téli F3-as Ázsia-bajnokság mezőnyében mérte össze magát a formaautózás élmenőivel.
Nem mindennapi történet, csakúgy, mint a folytatás. A Hungaroringen a második futam után – a háromból – kaptuk mikrofonvégre, egy győzelem és egy dobogós helyezés után.
Nem sok török versenyző jut el nemzetközi szintre, téged mi rántott be a motorsport világába?
CB: „Ami engem illet, gokartoztam néhány évig. Aztán elég hamar rájöttem, nincs igazán lehetőségem arra, hogy továbblépjek. Ezért az e-sport felé orientálódtam, részt vettem több F1-es szezonban is, de nem vetettem meg az iRacing, Asetto Corsa világát sem. Végül ez adta meg a lehetőséget nekem arra, hogy a való életben is kipróbáljam magam. Úgyhogy szponzoraimnak és a támogatóimnak köszönhetően most itt vagyok.”
Fotó: Tajthi Andrea
Tavaly év elején mind a virtuális, mind a valós versenyzés legjobbjai együtt kerültek be a reflektorfénybe. Te hogyan élted meg mindezt így, hogy ismerted az érem mindkét oldalát?
CB: „Hihetetlen volt, mert a Forma-1-es pilóták versenyképessége magas szinten van. Addig dolgoznak, amíg nem nyernek. Ha elég versengő típus vagy, hogy eljuss a Forma-1-be, akkor biztos gyűlölsz veszíteni.”
Különleges dolog, amit véghez vittél, és az elmúlt években egyre több embernek adatott meg. Számodra hogyan alakult a váltás a két világ között?
CB: „Remélem segíthetek még több embernek elérni ezt. Szeretnék úttörő lenni, és segíteni amennyit tudok, akár a karrierem ideje alatt, akár miután visszavonultam.”
„Ma már nagyon élethűek a játékok, közel van egymáshoz a kettő. A legnagyobb különbséget a sebesség érzete jelenti. 300-zal menni a szimulátorban meg sem kottyan, de a való életben ez azért elég más. Ráadásul nincs újraindítás gomb sem.”
Fotó: Tajthi Andrea
Hogyan tudtad kamatoztatni a való életben addig megszerzett tudásodat, amikor GT autókról áttértél a formula kategóriákra?
CB: „Rengeteget szimulátoroztam elsősorban, nem nagyon volt lehetőségem gyakorolni vagy tesztelni. Ezt az autót két-három nappal ezelőtt vezettem itt. Az F3-as Ázsia-bajnokságon kívül az egyetlen felkészülési lehetőségem a szimulátor volt.”
Megálltad a helyed ott is, úgy, hogy sok Formula 3-as és Formula 2-es pilóta volt ott a mezőnyben. Hogy érzed magad ezzel kapcsolatban?
CB: „Nem számítottam rá, mert az volt az első formaautós sorozatom, és nem volt korábbi hasonló tapasztalatom. Az, hogy ilyen rangos pilóták ellen versenyezhettem – akik F3-as és F2-es ülésekkel rendelkeznek vagy tesztpilóták a Forma-1-ben –, és tudtam velük tartani a tempót igazán motiváló volt. Remélem sok esélyem lesz még gyakorolni, és közel kerülni hozzájuk.”
Ez csak egy egyszeri alkalom, hogy az Euroformula Openben versenyzel, vagy maradsz a bajnokság további szakaszára is?
CB: „Még bizonytalan a helyzet, a szponzorokon múlik, de remélem maradhatok, most, hogy már kér dobogóm is van, természetesen szeretném folytatni.”
Fotó: Tajthi Andrea
Számítottál arra, hogy megnyered az első versenyed a kategóriában?
CB: „Reméltem, hogy jól megy majd, de azért erre nem. A másodikon fel tudtam érni a harmadik helyre az első körben, onnantól próbáltam tartani vezető duó tempóját, de nehéz volt a zavaros légáramlatokkal megbirkózni. Tartottam egy ritmust, nem akartam túlságosan nyomni a közepén, tudtam, hogy megelőznek majd, ha így teszek. A verseny végén, amikor mindenki fárad, akkor kezdtem felzárkózni egy picit.”
Tavaly az F3-ban szerepelt Igor Fraga, aki McLaren eSport versenyét nyerte meg 2018-ban, és a Red Bull érdeklődését is felkeltette. Hogy látod a többieket, akiknek szintén nem idegen a virtuális versenyzés, követed az ő karrierjüket is?
CB: „Igor szintén versenyzett már, amikor az e-sportra nyergelt át. Nagyon jó a szimulátoron és a való életben is, tavaly megnyerte a Toyota Racing Seriest [egy téli új-zélandi rangosabb junior sorozatot – a szerk.]. Mindkét világban nagyon jó versenyző. Lando és Max szintén nagyon jók a szimulátorban is, mostanában ezt már mindenkiről el lehet mondani a Forma-1-ben, mert szoros a csata, és tudják, milyen fontos sok kört teljesíteni virtuálisan is.”
Mik a terveid jövőre?
CB: „A lehető legtöbb tapasztalatot szeretném gyűjteni itt, az Euroformula Openben, de ugyanakkor szeretnék megismerkedni a nagyobb leszorítóerővel rendelkező autókkal is. Ha elég gyakorlást tudok addig magam mögött, és készen állok, akkor szeretnék akár rögtön a Formula 2-be ugrani jövőre, ez a terv.”
A UNI Virtuosi pilótája, Gunyau Zhou győzedelmeskedett a Formula 2 főversenyén Silverstone-ban. A kínai a jó rajtjának köszönhette az első helyet, amivel minimalizálta a hátrányát a bajnoki összetettben Oscar Piastrival szemben, aki az egész verseny során küszködött.
A rajnál a második helyről rajtoló Zhou nem teketóriázott és rögtön megelőzte a pole-pozícióból rajtoló Piastrit. A közvetlen élmezőnyben még Dan Ticktumnak és Robert Shwartzmannak is sikerült javítania az eredeti rajtpozíciójához képest.
A bokszkiállások sorát Ticktum kezdte meg a 6. körben. A Carlin brit versenyzője a közepes kerekeit váltotta le a fehér oldalfalú kemény keverékekre. Hasonló képpen cselekedett Shwartzman, a Goodwood-ban is bemutatózó Liam Lawson és Marcus Armstrong is. Piastri egy körrel később jött be friss kerekekért, reagálva ezzel a mögötte autózókra. Az ausztrál bajnok ugyan Ticktum elé jött vissza a pályára, de a hazai pályán versenyző Carlin pilóta egy határozott manőverrel előzte meg őt a Hangár egyenesben.
Christian Lundgaard balszerencse sorozata tovább folytatódott, ugyanis a kiállása nem sikerült tökéletesen és a lerepülő bal hátsó kereke miatt rengeteg időt veszített. A dán pilóta esetét meg is vizsgálta a versenyirányítás és egy 10 másodperces időbüntetéssel jutalmazták Lundgaardot.
A 10. körben a kemény keverékeken induló Verschoor vezetett Jüri Vips, Lirim Zendeli és Jehan Daruvala előtt, akik hasonló taktikán voltak. A Makaói Nagydíjat is megnyerő holland pilóta abroncsai a 12. körig bírták, és az MP Motorsport pilótája ezt követően le is tudta a kötelező kerékcseréjét.
Ticktum és Piastri ezt követően elkezdte magát átrágni azon pilótákon, akik még nem voltak kint a bokszban. A duó először Marnino Astón, majd pedig Matteo Nanninin előzte meg könnyedén. Vips az élen nagyon jó tempót tudott autózni és olyannyira jól ment, hogy a használt közepes keverékű gumijain olyan köröket autózott, mint Zhou, Ticktum és Piastri az új keményeken. Az észt Red Bull junior a 19. körben jött ki friss közepes keverékű abroncsokért és ezt követően elindult a hajsza a jobb pozíciókért.
A Bakuban taroló Vips ezt követően szórta a leggyorsabb köröket és nagyon hamar utolérte Théo Pourchaire-t, akit könnyedén meg is előzött a 7. helyért. Ezt követően Felipe Drugovich következett, akit már nem tudott megelőzni.
Zhou végül megnyerte a versenyt Ticktum és Piastri előtt, sikeres védekezte ki Verschoor támadásait. További pontszerzők: Shwartzman, Drugovich, Vips, Pourchaire, Zendeli és Daruvala.
A bajnokság Monzában folytatódik majd szeptember 10-én.
Alice Powell szerezte meg a győzelmet a W Series silverstone-i futamán, miután öt perccel a kockás zászló előtt megelőzte Fabienne Wohlwendet.
Powell a pole pozícióból indult, de Wohlwend a rajtnál megelőzte őt, és a verseny nagy részében vezetett is.
Powell azonban percekkel a vége előtt visszavette az első helyet, miután a Bunker Racing versenyzője elfékezte magét, ami miatt szélesen is kanyarodott.
A második hely azonban még így is Wohlwend eddigi legjobb helyezése a sorozatban, a korábbi legjobbja a Red Bull Ringen elért harmadik hely volt.
A Veloce Racing számára a dobogót a regnáló bajnok Jamie Chadwick szállította, aki harmadik lett, a negyedik helyen végző Emma Kimiläinen (Ecurie W), az ötödik helyezett W Series Akademista Nerea Marti, és a hatodik helyen célba érő Beitske Visser (M Forbes Motorsport) előtt.
A verseny kezdete előtt Visser autójában az utolsó pillanatban még motort kellett cserélni. A holland versenyző rosszul is rajtolt a negyedik helyről, és visszacsúszott a hetedik pozícióba, míg Miki Koyama (Sirin Racing) a rajtrácson ragadt.
Wohlwend az első néhány kanyar után az élre állt, Powell a második helyre esett vissza, Chadwick pedig a harmadik helyen haladt.
A sorozatban most debütáló Abbi Pulling a negyedik körre Visser mögé került, az Ecurie W színeiben versenyző Abbie Eaton pedig a kilencedik helyen álló Belen Garciát (Scuderia W) kezdte nyomás alá helyezni.
Tíz perccel a félórás verseny vége előtt Powell szorosan Wohlwend mögött haladt, négy másodperces előnnyel Chadwick előtt.
A kilencedik körben azonban Wohlwend már küszködni látszott, Powell pedig kezdett felzárkózni. A kiélezett küzdelem akkor szakadt félbe, amikor Koyama autója műszaki hiba miatt megállt, ami véget is vetett a futamának, és pályára hívta a biztonsági autót.
Amikor a safety car hét perccel a verseny vége előtt távozott, Wohlwend kezdetben megőrizte előnyét Powell előtt, nem sokkal később azonban Powell visszaszerezte az első helyet.
Kimiläinen szorosan követte Chadwicket, de a finn nem tudta megszerezni tőle a harmadik helyet.
Visser, Moore és Pulling másodpercekkel a vége előtt a hatodik helyért küzdöttek, végül Visser végzett az élen ebben a csatában, megelőzve a hetedik Moore-t és a nyolcadik Pullingot.
Garcia az utolsó körben kiesett, mivel a hátsó felfüggesztése megsérült, a Hawkins-szal való kontakt után.
A bajnokságot Powell vezeti Chadwick, Moore és Wohlwend előtt.
Az MP Motorsport versenyzőjét, Richard Verschoort intették le elsőnek a Formula 2 második sprintversenyén Silverstone-ban. A holland Makaói Nagydíj nyerte pilóta mellett még Marcus Armstrong és Dan Ticktum ünnepelhetett még a dobogón.
A pole-pozícióból rajtoló Richard Verschoor zseniálisan rajtolt és mögüle rajtoló Marcus Armstrongnak esélye sem volt megtámadni őt az Abbey-ben. Oscar Piastri és Liam Lawson folytatták az első versenyen elkezdett harcukat, azonban nem sokáig, mert Alessio Deledda és Ralph Boschung óriási balesete miatt be kellett hívni a biztonsági autót.
A sportbíróknak három kör kellett a két összetört autó és a törmelékek eltakarításához. Emiatt a 4. körben vehette kezdetét újfent a száguldás. Piastri azonnal megelőzte a Goodwood-i Sebesség fesztivált is megjárt Lawsont a negyedik helyért és Dan Ticktum, valamint Armstrong is próbálkozott megelőzni az élen autózó holland MP Motorsport pilótát.
Bent Viscaal a 6. körben megpróbálta maga mögé utasítani Jehan Daurvalát a Hangár egyenes végén, azonban az indiai pilóta elveszítette uralmát az autója felett és összeütközött a holland pilótával, aki a sóderágyban ragadt az esetet követően. Daruvalának egy új orrkúpra volt szüksége, de a bokszkiállással nem veszített sokat, mivel a baleset következtében másodjára, a Formula 2-es hétvége során már ötödik alkalommal kellett behívni Bernd Maylender Aston Martinját a pályaára. Később a Red Bull juniort egy 10 másodperces időbüntetést kapott a versenybíráktól baleset okozása miatt.
A 10. kör végén indult el újra a verseny és rögtön megindult a helyezkedés. Az állítható hátsó szárny segítsége nélkül nagyon nehéz volt előzni, de amint újra lehetett használni, Roy Nissany rögtön meg is tudta előzni Matteo Nanninit a Stowe-ban a 13. helyért.
A bajnokság éllovas Piastri pedig üldözőbe vette Lawsont. Az Alpine junior ausztrál egyre közelebb került az új-zélandihoz, de sokáig nem tudott előzni. Azonban Piastri a 18. körben egy jó kigyorsítást követően el tudta venni a 4. helyet Lawsontól a Hangár egyenes végén. Hasonló helyzetben találta magát a „botrányhős” Ticktum annyi különbséggel, hogy ő nem tudott mit kezdeni a Ferrari junior Armstronggal.
Jüri Vips hibját követően az utolsó körökre rendkívül nagy harc bontakozott ki a fiatalok között az utolsó pontszerző helyekért. Felipe Drugovich próbálta megelőzni az észtet, de nem járt sikerrel. Robert Shwartzman túlságosan lelkesen próbálta megszerezni az utolsó pontszerző helyet és az utolsóelőtti kanyarban megforgatta a Premáját, ami miatt semmi esélye nem maradt a pontszerzésre.
Verschoor zavartalanul arathatott rajt-cél győzelmet Armstrong és Ticktum előtt. További pontszerzők: a leggyorsabb kört megfutó Piastri, Lawson, Vips, Drugovich és Beckmann.
A Formula 2 hétvégége holnap reggel fejeződik majd a be a főfutammal, ahol Piastri rajtolhat majd az első rajtkockából.
Silverstone-ba a Formula 2-es mezőny kísérte el az F1-eseket.
Az első sprintfutam rajtsorrendjét az időmérő edzés határozza meg oly módon, hogy a top 10 fordított sorrendben sorakozik fel a rajtrácsra. Így aztán Christian Lundgaard indult az élről, Jüri Vips, Roy Nissany és Robert Shwartzman elől. Őket Drugovich, Pourchaire, Ticktum, Verschoor, Zhou és Piastri követtel az első 10 rajthelyen.
Lundgaard nem rajtolt jól, a harmadik helyre esett vissza. Kiválóan rajtolt azonban Shwartzman, aki átvette a vezetést, a második helyen pedig Vips haladt.
Történt azonban kiesés is, Nissany egy apró ütközés után a kavicságyban kötött ki, míg Zhou megfogott és menetiránnyal szemben megállt. Ennek eredményeként érkezett is a biztonsági autó.
A 4. kör kezdetén folytathatta a mezőny a versenyzést. Az „újraindítás” után mindenki meg tudta tartani pozícióját.
Azonban mindez csap kb fél körön át tartott, akkor ugyanis újabb safety car fázis következett. Deledda állt meg egy forgás következtében a pályán, egy ütközés után. Az eset után Sato a boxba hajtott, leemelték autójáról a motorborítást is, hogy ellenőrizzenek valamit.
A 7. körben folytatódhatott a harc. Piastri rögtön meg is előzte Lawsont, így bár nem sok versenyzési lehetőség volt eddig, az ausztrál versenyző máris 4 helyet javított összesen, rajthelyéhez képest.
Sato a 9. körben tért vissza a versenybe a boxból.
A 13. körben aztán ismét szerephez jutott a biztonsági autó, mivel Samaia landolt a kavicságyban egy megforgás után.
Ez idő alatt többen is kilátogattak a boxutcába kerékcserére. Aitkennek volt is egy kis incidense ott, kerékcsere után induláskor teljesen blokkolt a jobb első kereke, így gyorsan meg is állt. A szerelők gyorsan ellenőrizték, de semmi rendelleneset nem találtak, így tovább engedték a versenyzőt.
A 15. körben távozott a safety car, Shwartzman pedig ismételten meg tudta védeni első helyét, ahogy mögötte sem változott a sorrend.
F2 első sprintversenyét Silverstone-ban a Ferrari versenyzőakadémiájának orosz versenyzője, Robert Shwartzman nyerte. Vele Jüri Vips és Christian Lundgaard állhatott még rajtrácsra. Pontszerző helyen ért még célba Drugovich, Pourchaire, Piastri, Lawson és Ticktum.
Shwartman ezen győzelmével majdnem át is vette a vezetést a Formula 2-es pontversenyben, azonban Piastri még a verseny legvégén megfutotta a leggyorsabb kört, ezzel 2 extra pontot szerezve, így jelenleg az ausztrál áll az élen a bajnokságban.
Folytatás délután, 15:40-kor, a második sprintfutammal, melyen Piastri indul majd az élről.
Michael Schumacher 1991-ben debütált a Forma-1-ben, majd öccse, Ralf 1997-ben követte őt. Idén pedig Michael fia, Mick kezdte el F1-es pályafutását, a Haasnál.
A legutóbbi, Osztrák Nagydíjon azonban a 19 éves David Schumacher – Ralf fia, tehát Mick unokatestvére – megnyerte első Formula 3-as futamát.
„Ez határozottan megváltoztatott bennem valamit” – mondta David a német RTL-nek. „A nyomás határozottan csökkent. Segített, és most már jobban érzem magam.”
Egyértelmű, hogy Schumachernek és édesapjának, Ralfnak komolyabb ambíciói vannak a jövőt illetően.
„Szerintem ez a kategória általában nagyon agresszív, de sok agresszív versenyző van, akik – sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de – idióták is, akik túl sokat kockáztatnak, és ez soha nem fog beválni. Szóval ez nem könnyű” – mondta David.
Arra a kérdésre, hogy a végső célja mennyire Forma-1, Schumacher így válaszolt:
„Azt mondanám, hogy egy 1-től 10-ig terjedő skálán valószínűleg 100 a válasz.”
„Az álom mindig adott és mindig is az lesz. Mindent megteszek, hogy elérjem, és remélem, hogy sikerülni fog.”
A Red Bull Ringen a szombati sprintfutamok Dennis Hauger és David Schumacher győzelmét hozták a Red Bull Ringen.
A vasárnapi főfutam rajtsorrendjét a pénteki időmérő határozta míg, az első sorból Hauger és Frederic Vesti indult, míg a második sort Alexander Smolyar és Caio Collet foglalta el.
Arthur Leclerc a 9., Schumacher a 14., Enzo Fittipaldi a 15., Juan Manuel Correa a 23., Tóth László pedig a 27. helyről várta a rajtot.
Collett már a felvezető körön is lefulladt, de el tudott indulni végül, azonban ugyanígy járt a rajtnál is. Végül el tudott indulni, de addigra szinte mindenki megelőzte, így aztán vissza is csúszott a mezőny végére. De legalább mindenki ki tudta kerülni ütközés nélkül.
Hauger megtartotta első helyét a rajt után, mögötte Vesti és Smolyar érkezett.
A 4. körben Vesti megelőzte Haugert, de az gyorsan visszaszerezte a pozíciót. Egy körrel később aztán tartósan sikerült az előzés, Vesti átvette a vezetést.
A 6. körben Leclerc mutatott be szép előzést, kívülsől, JackDoohannel szemben, és feljött a 8. helyre, majd hamar maga mögé tudta Martinst és Crawfordot is. Utóbbival nem volt nehéz dolga, mert az elfékezte magát.
Követően Smolyar is megelőzte Haugert, majd kezdte nyomás alá helyezni Vestit. ÍgNoy azonban fel tudott zárkózni mögéjük Hauger is.
A 9. körben Leclerc ismét kívülről előzött, Novalak azonban visszavette a pozíciót.
Az első négy nagyon egymásra talált, egymásnak adták az első helyet, míg nem Vesti maradt az első helyen, a második pozícióba Hauger jött fel, majd Smolyar és Caldwell következett.
A 12. körben a hátsó traktusban Villagomez forgott meg egy Van der Helmmel való ötközés után, de mindenki ki tudta kerülni. Folytatni tudta a versenyt a mexikói, de az utolsó helyre esett vissza.
Leclerc nagyon látványos versenyzést produkált, de elvesztette a fejét. Előbb csak egy kisebbet hibázott és pozíciót veszített, majd egy nagyobbat is, és összeütközött Novalakkal. Előbb csak Leclerc szállt el, de csúszás közben elkaszálta Novalakot is, melynek eredményeként mindketten kiestek a versenyből. Miután a kavicságyban álltak meg, pályára hajtott a biztonsági autót.
A rajt után a harmadik helyért támadni kezdte Smolyart Caldwell. Vesti előnye hamarosan 5 tized lett az élen, Hauger előtt. Caldwell hamarosan meg is előzte Smolyart,
Érdemes megemlíteni, hogy a 8. helyen haladó Iwasa 10 helyet javított rajtpozíciójához képest.
Doohan és Crawford összeakadtak, utóbbi a boxba hajtott első szárny cserér és hasonlóan tett Doohan is, ő defekt miatt, a pályán pedig addig virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.
Így Iwasa más a 6. volt.
A VSC után Caldwell támadta csapattársát, Haugert a második helyért, de csak egy pillanatra tudta megelőzni, megtartani nem tudta a pozíciót.
A versenyt végül Vesti nyerte Hauger és Caldwell előtt.