Kategória: Formula Sport

  • Grosjean csapatfőnöke szerint nem elég magas az IndyCar szintje

    Grosjean csapatfőnöke szerint nem elég magas az IndyCar szintje

    Dale Coyne szerint Grosjean sikere könnyen Amerikába csábíthatja a Forma-1 legújabb kitaszítottját, Alex Albont.

    A thai versenyző két dobogó után került ki a Red Bull F1-es csapatából, idén pedig a DTM-ben kapott lehetőséget. A junior sorozatokban jól szereplő pilóta nemrég Indianapolisban járt, és több IndyCar csapattal is találkozott.

    „Igen, Alex sok emberrel beszélt.” – ismertette Dale Coyne. – „Már figyelünk rá egy ideje, és már több, mint egy éve beszélünk. Mindenképpen érdekli ilyesmi.”

    „Romain nagyon jól reklámoz minket, megmutatta, mire vagyunk képesek csapatként. De ugyanakkor az egész IndyCart jól adja el. Alex-szel is elbeszélgetett.”

    „Arról beszéltem, milyen jó ebben a sorozatban, mennyire versenyképes lehet bárki, és hogy milyen vezetni ezt az autót – természetes és ösztönszerű. Ezért könnyű beleszokni, ahogy Lundgaardnak is egyből sikerült.”

    „Kevesebb a nyomás, és jobb a kapcsolat a csapatok, csapatfőnökök és pilóták között.”

    „Szerintem tetszene Alexnek, hogy nincs kifejezett elsőszámú pilóta egyik csapatnál sem. Ezzel ugye van már tapasztalata, nemdebár?” – szúrt oda Albon korábbi munkaadóinak.

    Lundgaard negyedik lett első időmérőjén, és a versenyen is helyt állt, bár visszaesett a 12. helyre. Grosjean csapatfőnöke szerint ez egy intő jel lehet a jelenlegi IndyCar pilóták számára.

    „Ez jó figyelmeztetés azoknak, akik már itt vannak, hogy éhesebbnek kell lenniük a sikerre. Mert tehetséges fiatal pilóták frusztrálttá válnak Európában azzal, hogy megpróbálnak eljutni az F1-ig. Aztán ide jönnek, kopogtatni a csapatok ajtaján.”

    Mi sem támasztja ezt jobban alá, mint a bajnoki éllovas Alex Palou helyzete, aki – miután Európában nem jutott nagy lehetőséghez – Amerikába költözött, hogy legyen nyerési esélye.

  • Az Alpine elégedett a Formula 2-ben versenyző junior pilótáival

    Az Alpine elégedett a Formula 2-ben versenyző junior pilótáival

    Az Alpine elégedett a Formula 2-ben versenyző Oscar Piastri, Guanyu Zhou, Christian Lungaard teljesítményével.

    Az újonc Oscar Piastri vezeti a tabellát a szezon felénél, mögötte Guanyu Zhou, aki már harmadik éve versenyez a kategóriában. Christian Lundgaard aki debütált az IndyCarban a hétvégén a Rahel Letterman Racing csapatával, az F2-ben kicsit hátrébb van összetettben, mint az előbb említett duó, hiszen csak a 12. helyet foglalja el.

    A szezon eddigi részét értékelvén az Alpine versenyigazgatója, Davide Brivio elmondta, milyen volt eddig az akadémia szempontjából az év:

    „Összességében teljesen boldogok vagyunk a szezonnal eddig, még akkor is, ha néha az eredmény nem tükrözi a potenciált.” – mondta.

    „Először is a Formula 2-ben nagyon jól állunk, hiszen három nagyszerű tehetségünk versenyez ott. Oscar és Zhou jelenleg 1-2-ben állnak a bajnokságban, miközben Chriszian nagyon szerencsétlen volt, és még nem volt arra elegendő lehetősége, hogy megmutassa tehetségét.” – mondta Brivio.

    „Három olyannyira tehetséges pilótánk van, hogy más junior programok örülnének neki, ha náluk versenyezhetnének, ebben biztos vagyok.”

    „Oscar lenyűgözően teljesít az újonc évében, a Formula 3 megnyerése után, és izgatottan várjuk a folytatást. Zhou már sok tapasztalattal rendelkezik ebben a kategóriában, és év végén is biztosan ott lesz az elejében.”

    Az Alpine akadémiájának vezetője, Mia Sharizman úgy fogalmazott, mind Zhou, mind pedig Piastri az elvárásoknak megfelelően teljesít:

    „A bajnoki küzdelem mindenképpen elvárás volt Zhouval szemben a harmadik szezonjában, és az év első felében meg is mutatta, hogy képes erre.”

    „Oscar teljesítménye a szezon első felében figyelemre méltó volt. Az a higgadtság, amit a nehéz helyzetekben láthattunk tőle, azt mutatja, hogy megvan benne minden ahhoz, hogy a szezon végéig harcoljon a bajnoki címért.”

    „Christian számára nehéz volt a szezon első fele. Úgy tűnik, nem tudja megismételni a szezon előtti teszteken nyújtott teljesítményét egy versenyhétvégén. Mindössze négy pontszerző helyezése volt eddig, de mondjuk ebből kettő dobogós helyezés volt.”

    „Mindazonáltal ismerjük a tehetségét, és mellette fogunk állni, hogy visszatérjen a győztes útra. Az év utolsó felében minden adott, hogy javítson.” – zárta Sharizman

  • Bemutatkozik az IndyCarban Christian Lundgaard

    Bemutatkozik az IndyCarban Christian Lundgaard

    A 12.futamához érkezik a hétvégén az IndyCar sorozat. Az indianapolisi hétvégén pedig egy új arc is fel fog tűnni a Rahal Letterman Lanigan Racing volánja mögött.

    Az Alpine kötelékébe tartozó 20 éves dán, Christian Lundgaard veszi át erre a hétvégére Santino Ferrucci helyét a 45-ös számú autóban. A fiatal pilóta jelenleg a Formula 2-es bajnokságban versenyez, eddig két győzelmet tudott szerezni a Forma-1 előszobájában.

    Lundgaard számára nem lesz ismeretlen a csapat, két hete ugyanis már tesztelhetett velük.

    „Nagyon elégedettek voltunk Christian teszten elvégzett munkájával, és már alig várjuk, hogyan fog teljesíteni Indianapolisban. Ez egy új tapasztalat és hatalmas kihívás lesz a számára, ugyanis más versenyekkel ellentétben jóval kevesebb edzésidő áll rendelkezésre.” – kezdte Bobby Rahal társtulajdonos.

    „Az utcai pályák azonban nagyon hasonlítanak az európai pályákra, amiket kifejezetten a Forma-1 és a Grand Prix versenyzésre terveztek. Így azt hiszem, hogy ez kevésbé fog problémát okozni neki, mintha egy hagyományos IndyCar-pályán mutatkozna be. A kevés felkészülési idő miatt nem támasztunk elé hatalmas elvárásokat, csak végezze el a kért munkát.” – folytatta.

    A dán versenyző pedig már nagyon várja a nagy napot, és már túl van az ülés próbáján is:

    „Hihetetlenül izgatott vagyok a következő IndyCaros hétvége miatt. Nagyon szerencsés voltam az eddigi karrierem alatt, hogy elképesztő autókat vezethettem, és már várom, hogy az IndyCart is felvehessem erre a listára. A felkészülés során már tesztelem is az autót, lenyűgözőnek éreztem a vezetését, és biztos vagyok benne, hogy még jobban fogom élvezni az éles, hétvégi körülmények közepette a nagyon tehetséges mezőnyben.”

  • Egy újabb Red Bull junior kopogtat az F1 ajtaján

    Egy újabb Red Bull junior kopogtat az F1 ajtaján

    A 2021-es Formula 1-es szezon fele már eltelt és Sergio Pérez egyelőre nem nyújtott olyan kiugró teljesítményt, amivel kiérdemelte volna a szerződéshosszabbítást a Milton Keynes-i istállónál. Egyes szakértők szerint a csapat szaktanácsadója, Dr. Helmut Marko egy esetleges új jelöltet is számításba venne, aki nem más, mint a Red Bull juniorprogramját erősítő Liam Lawson.

    Lawson tavaly még az FIA Formula 3-ban versenyzett, de az idei szezonban felléphetett a Formula 2-be, ahol szintén jól teljesít és jelen pillanatban az egyéni bajnokság nyolcadik helyét foglalja el egy győzelemmel és egy dobogós helyezéssel.

    „Liam (Lawson) egy rendes srác. Nagyon keményen dolgozik és mindezek mellett őszinte is. Ha pedig hibázik, akkor rögtön elismeri azt” – mondta Marko, amikor a DTM-ben is versenyző fiatal pilóta teljesítményéről kérdezték őt.

    „Már most rengeteget dolgozik a szimulátorban. A következő két hét során a gyárunkban fog dolgozni Milton Keynesben, hogy láthassuk, miként teljesítene a Formula 1-ben.”

    „A mérnökökkel is kiválóan dolgozik együtt. Ha lát valami gyengeséget, akkor addig ügyködik rajta, hogy a következő adandó alkalommal már észre sem lehet azt venni. Az elemzésekben is nagyszerű, azonban ennek semmi köze a teljesítményéhez. Ambiciózus és a nyomást is képes jól kezelni.

    Lawson a DTM-ben pedig egyébként pont annak az Alex Albonnak a csapattársa, aki a tavalyi szezon kényszerült búcsúzni a Red Bull F1-es csapatától, miután nem volt képes elérni a csapat által kitűzött eredményeket.

    A Bikák szeptember környékén fognak döntést hozni a pilótáik kapcsán, de várhatóan a Red Bull és az AlphaTauri felállása is változatlan marad 2022-re.

  • Pourchaire az F1-es tesztjéről: Egy álmom vált valóra

    Pourchaire az F1-es tesztjéről: Egy álmom vált valóra

    Théo Pourchaire elmondása szerint egy „álma vált valóra”, miután a Pirelli 18 colos kerekeit tesztelhette az Alfa Romeo 2019-es autójával a Hungaroringen.

    A francia fiatal a Sauber junior akadémiáját erősíti és a szakértők rendkívül fényes jövőt jósolnak neki a Formula 1-ben, habár még mindig nagyon fiatal, ugyanis Pourchaire mindössze 18 éves. Azonban a francia fiatal kora ellenére rendkívül éretten versenyez, tavaly második lett az FIA Formula 3-ban és az idei szezonban az ART Grand Prix csapatánál versenyez a Formula 2-ben, ahol jelen pillanatban a hatodik helyet foglalja el az összetettben.

    Pourchaire belekóstolhatott a Forma-1 világába a Hungaroringen, miután a Pirelli gumitesztjén. A fiatal francia számára a teszt egy elő születésnapi ajándékkal ért fel, mert rendkívül élvezte a lehetőséget.

    „A tegnapi nagy napon valóra vált az álmom” – írta Pourchaire a közösségi média oldalán. „Életemben először vezethettem Formula 1-es autót és emlékszem, hogy gyerekként nagyon sokat álmodoztam erről a pillanatról. Szeretném megköszönni a lehetőséget és ezt a napot az Alfa Romeo Racing Orlen csapatának.”

    Az Alfa Romeonál nagy kérdés a 2022-es szezonra való pilótafelállásuk, ugyanis Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi szerződése is lejár az idei évad végén és a finn Jégember maradása egyáltalán nem vehető készpénznek.

    Mivel 2007 világbajnokának olasz csapattársa nagy valószínűséggel hosszabbítani fog a hinwili kiscsapattal, ezért Pourchaire-nek is esélye nyílhat egy potenciális versenyzői ülésre, miután többé már nem kell helyet biztosítaniuk a Ferrari juniorok számára. Nagy kérdés azonban, hogy az egyes szakértők által „az új Alain Prostnak” becézett Pourchaire lehetőséget fog-e kapni a fiatal kora és a Formula 1-es rutintalansága ellenére.

  • Ticktum: Az F1-es álmomnak valószínűleg vége

    Ticktum: Az F1-es álmomnak valószínűleg vége

    Miután a Red Bull után a Williams is kirakta Dan Ticktumot a pilótaakadémiájáról, a fiatal brit pilóta már le is mondott arról az álmáról, hogy valaha is Formula 1-es pilóta legyen.

    Ticktum karrierje tele volt botránnyal, de ezeket legfőképpen magának köszönheti. A megannyi történet – ami egy negatív emberként állította be a Carlin Formula 2-es csapatában versenyző britet – nemrégiben folytatódott, ugyanis Ticktum az egyik Twitch streamjében olyan dolgokat mondott a Williams csapat pilótájáról, Nicholas Latifiről, hogy a grove-i istálló azonnal kirúgta őt az akadémiájáról.

    Így a botrányhős már nem tartozik egyik Formula 1-es csapat kötelékébe se, ami miatt körülbelül a nullára csökkentek az esélyei a száguldó cirkuszba való bejutásra is.

    „Még mindig a Formula 2-ben vagyok” – mondta Ticktum az egyik élő adása során. „A folytatásom a szponzoroktól függ javarészt és mivel nagy valószínűséggel úgy sem jutok be az F1-ben, így a szponzoroknak nincs is okuk már arra, hogy engem finanszírozzanak.”

    Ticktum hozzátette, hogy ő egy olyan ember, aki „nem igazán képes játszmázni és az érzéseit kontrollálni”.

    „Ez egy olyan sport, ahol rengeteg a politika és mindent a pénzt irányít” – véli a Carlin versenyzője. „Azt kéne csinálnom, mint egy átlagos versenyző, de én erre képtelen vagyok. Megvan a saját karakterem, így nem tudom véka alá rejteni az érzéseimet egyes szituációk kapcsán.”

    „Egy dolog biztos: nem fogom feladni. Szeretném folytatni a Formula 2-ben és ott a létező legelőkelőbb helyezést elérni, hogy a következő szezonra jó sok opcióm legyen versenyzés szempontjából.”

  • Monzában tesztelt az Alpine-nal Oscar Piastri

    Monzában tesztelt az Alpine-nal Oscar Piastri

    Másodszor vezetett Forma-1-es autót az ausztrál Oscar Piastri. Mark Webber pártfogoltja hétfőn körözhetett Monzában az Alpine autójával.

    A korábbi többszörös futamgyőztes Mark Webber egyengeti a Formula 2-ben szereplő Piastri útját, akit hatalmas ígéretnek tart. Webber ott volt vele, amikor hétfőn újra F1-es autót vezethetett a Formula 2 jelenlegi éllovasa.

    „Teljes mértékben megérdemelte ezt a lehetőséget. Kiemelkedően jól teljesített eddig, az egyik legígéretesebb junior jelen pillanatban a motorsport világában. Az Alpine akadémia egy remek lehetőség a számára, de ő is jól jön az akadémiának.” – vélekedett róla Webber.

    Piastri tavaly megnyerte a Formula 3-as bajnokságot, majd idén tavasszal Silverstone-ban vezethette először a franciák F1-es autóját. A 20 éves versenyző az F2 mellett a szimulátorban is segíti az Alpine munkáját, legutóbb éppen a hungaroringi sikert megelőzően szolgáltatott hasznos adatokkal a szimulátorban.

    https://www.instagram.com/p/CSGtF3YNVcn/

  • Azonnali hatállyal kirúgta Ticktumot a Williams

    Azonnali hatállyal kirúgta Ticktumot a Williams

    A Formula 2-es bajnokságban versenyző Dan Ticktum immáron nem tartozik a Williams pilótaakadémiájába. A brit pilótát nagy valószínűséggel azért tették ki, mert összekülönbözött Nicholas Latifivel, aki a grove-i istálló Formula 1-es csapatát erősíti.

    Ticktum még 2019 decemberében csatlakozott a Sir Frank Williams által alapított csapat akadémiájába, miután megszabadultak tőle a Red Bullnál. Azonban a Williams által kiadott közleményben az szerepel Ticktum távozásának oka mellett, hogy „a csapat nem tudott volna F1-es versenyzői ülést biztosítani számára 2022-re.”

    „Köszönöm a lehetőséget a Williamsnek” – írta a botrányhős brit fiatal az Instagram oldalán a bejelentést követően. „Remélem, hogy a jövőben is sikeresen tudtok majd együtt dolgozni.”

    Ticktum távozásával három fiatal pilótája marad a patinás brit istállónak Roy Nissany, Jack Aitken és a W Seriesben vitézkedő Jamie Chadwick személyében. Közülük jelen pillanatban csak Aitkennek van szuperlicensze és már ugyan csak beugróként, de vett már részt Formula 1-es versenyhétvégén (2020 Szakhír Nagydíj).

    A bejelentés pedig napokkal azután történt, hogy Ticktum keményen beleszállt Latifibe, miközben a Twitch csatornáján játszott egy videojátékkal. A Carlin pilótája egy rím dúdolása közben „sz*rnak” nevezte Latifit és szerinte csak azért került be a száguldó cirkuszba, mert „idősebb nála és fizetett az üléséért”.

    „Ezek nem divíziók” – folytatta Ticktum. „Ez nem olyan, mint a francia vagy az angol labdarúgó bajnokság, ez nem így működik. Az oda vezető utat mindenkinek be kell járnia.”

    Végül azonban a brit fiatal leszögezte, hogy a Latifinek intézett mondandóját már a Williamsszel való szakítását követően mondta el.

  • Hauger győzelmét hozta az esős káoszfutam a Hungaroringen

    Hauger győzelmét hozta az esős káoszfutam a Hungaroringen

    A Prema versenyzőjét, Dennis Haugert intették le elsőként a Formula 3 hungaroringi hétvégéjének utolsó versenyén, ahol az eső játszotta a főszerepet.

    Mivel az eső elkezdett szakadni a rajt előtt, így a versenyzők a biztonsági autó mögül voltak kénytelenek elrajtolni. Így a pole-pozícióból induló Arthur Leclerc meg tudta tartani az első helyét a bajnokság éllovasával, Dennis Haugerrel szemben. Mögöttük a két Trident, Jack Doohan és David Schumacher harcolt a dobogó legalsó fokáért.

    Nem kellett sokat várni az újabb safety carra, mert Victor Martins egy előzési manőver során elszámolta magát Oliver Rasmussennel szemben és a falban kötött ki a második szektorban, ami miatt megsérült az első szárnya is. Az MP Motorsport pilótája folytatni tudta a futamot, miután vissza tudott érni a bokszutcába.

    A biztonsági autó a verseny harmadik körének végén jött be és ezt követően újra folytatódhatott a száguldás. Leclerc meg tudta tartani a vezető helyét és mögöttük mindenki próbált tapadást találni a vizes aszfalton. Olli Caldwell gyorsan tudott alkalmazkodni a körülményekhez és majdnem sikerült megelőznie a második versenyen brillírozó Frederik Vestit. A brit ezt követően pozíciót veszített Ayumu Iwasával szemben, miután elmérte az egyes kanyar féktávját.

    Hauger a 6. körben elkezdte csökkenteni a hátrányát Leclerc-rel szemben és megpróbált előzési távolságba kerülni a csapattársához képest. A Prema norvég pilóta egyértelműen gyorsabb volt Charles Leclerc öccsénél, azonban a monacói pilóta zseniálisan védekezett és meg tudta tartani az első helyet. Hauger a 9. körben azonban a kettes kanyar külső ívén végül sikerült dűlőre jutnia csapattársával szemben és átvette a vezetést a versenyben.

    Hauger azonban túlmelegítette a gumijait a nagy csatában és Leclerc egy kör alatt 8 tizedmásodpercet vett ki csapattársa előnyéből és támadásba lendült. Leclerc – aki Le Castellet-ben nyerte meg első versenyét – végül nem tudott előzni, mert Hauger időben tudott válaszolni a szélvészgyors monacói tempójára.

    A 14. körre olyan mértékben kezdett el száradni a pálya, hogy a vizes ívek elkezdtek fogyni, ami óriási gondot jelentett az extrém esős gumikon köröző pilótáknak. így ugyanis egyre kevesebb lehetőségük volt hűteni az abroncsaikat. A tegnapi versenyt megnyerő Matteo Nannini fel is tette a száraz pályaás gumikat a 15. körben, ezzel óriásit kockáztatva.

    A hazai pályán versenyző Tóth László egy megpördülő HWA-ba szaladt bele, ezzel egy óriási balesetet okozva. Mivel a biztonsági autó újra a pályára gurult és már csak két kör volt hátra a futamból, így mögötte futottak be a pilóták a célba, mivel a pályamunkások már nem tudták eltakarítani időben a pályán maradó összetört autókat.

    Hauger nyert ezzel megszerezve idei harmadik sikerét, valamint az előnyét is tovább növelte az egyéni bajnokságban. A norvég mellett Leclerc és Doohan állhatott fel a dobogóra. Schumacher lett a negyedik, mögötte Clement Novalak és Alexander Smolyaer intették le. További pontszerzők: Vesti, Caldwell, Pietro Fittipaldi és Logan Sargeant.

    A bajnokság három hét múlva fog folytatódni a Belgiumban található Spa-Francorschampsban.

  • Nannini nyerte a második sprintfutamot a Hungaroringen

    Nannini nyerte a második sprintfutamot a Hungaroringen

    Matteo Nannini győzelmét hozta a Formula 3 második sprintversenye a 36. Magyar Nagydíj hétvégéjén. A HWA fiatal pilótája mellett Pietro Fittipaldi és Roman Stanek ünnepelhetett még a dobogón.

    A pole-pozícióból rajtoló Enzo Fittipaldi jól kapta el a rajtot és Roman Stanek próbálta őt követni, de Matteo Nannini elvette tőle a második helyet. A bajnokság második helyén álló Olli Caldwell rögtön pórul járt, mert már az első kanyarban elveszítette az első szárnyát.

    Nannini már a negyedik körben átvette a vezetést, miután a pilóták elkezdhették használni a DRS-t. Az olasz fiatal ezt követően elkezdte szórni a leggyorsabb köröket, amivel el tudott lépni a mögötte érkező Fittipalditól és Stanektől. Ezt követően nagyon nehezen tudtak előzni a pilóták, mert mindenki használhatta az állítható hátsó szárnyát és így kisebb vonatozások alakultak ki a versenypályán.

    Frederik Vesti – aki az első futamon egy hidraulikai probléma miatt esett ki – 12 kör alatt a 29. helyről egészen a 12.-re tudott felkapaszkodni. Eközben a bajnokság éllovasa Dennis Hauger próbálta bedobni az autóját David Schumacher mellé az egyes kanyarban. A norvég pilóta azonban végül nem tudott pozíciót fogni.

    Schumacher ezt követően maga mögé tudta utasítani a csapattársát, Jack Doohant, akinek a tempója elkezdett halványulni az utolsó körökre. Ezt követően a Prema norvég pilótáját kapta meg a nyakába, akinek két kör kellett az előzés bemutatásához. Doohan alatt annyira elfogytak a gumik, hogy visszaesett egészen a 13. helyig.

    Nannini végül zavartalanul, majdnem három másodperces előnnyel nyert Fittipaldi és Stanek előtt. A negyedik helyen Alexander Smolyar ért célba, aki éppen csak maga mögött tudta tartani a szélvészgyors Haugert. További pontszerzők: Schumacher, Lorenzo Colombo, Clement Novalak, Logan Sargeant és Ayumu Iwasa.

    A Formula 3 hétvégéje a holnap délelőtti futamon ér majd véget, ahol Arthur Leclerc várhatja majd az első helyről a piros lámpák kialvását.