Kategória: Formula Sport

  • Doohan nyerte a második sprintfutamot Spa-ban

    Doohan nyerte a második sprintfutamot Spa-ban

    A Trident versenyzője, Jack Doohan nyerte az FIA Formula 3 spái hétvégéjének második versenyét. Az ausztrál pilóta mellett David Schumacher és Logan Sargeant ünnepelhetett még a pódiumon.

    A rajtnál a két Trident vigyázott egymásra és maradt a Jack Doohan, David Schumacher sorrend az első két helyen. Őket Logan Sargeant, Caio Collet, Clement Novalak és Frederik Vesti követett. A Prema két versenyzője, Arthur Leclerc és Dennis Hauger rögtön megkezdték a felzárkózást és rögtön mindketten három-három helyet javítottak a 13. és 14. rajthelyükön. A Ferrari junior monacói pilóta Jonathan Hoggarddal került nagy csatába a 4. körben, azonban összeértek és az utóbbi kicsúszott a Pouhon kanyarban. Leclerc autójának nem lett baja, azonban Hoggard visszaesett a mezőny legvégére.

    Az élen a 6. körre állandósultak a különbségek. Doohan vezetett egy másodperccel Schumacher és Sargeant előtt. Az esős pályán mindenki próbált kísérletezni a tapadási viszonyokkal, hogy hol előzhetnek, illetve hozhatnak időt az előttük autózóval szemben. Azonban nem tudtak dűlőre jutni egymással a felek és állóháború alakult ki a legjobb ötben.

    A mezőny hátsóbb traktusában Olli Caldwell meg tudta előzni a szenvedő Matteo Nanninit a 14. helyért, akit nem sokkal azután a friss F3-as futamgyőztes Lorenzo Colombo is maga mögé tudott utasítani. Az olasz pilóta egy körrel később megforgott a Buszmegálló sikánban, ami miatt le is fulladt az autója, így véget ért számára a 20 körös futam. Az eset miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, amiből később biztonsági autós fázis lett.

    A pilóták helyzetét az is megnehezítette, hogy a 11. körben újra rákezdett az eső, így nem lehetett megkockáztatnia a száraz pályás gumikra való váltást a mezőny végén autózóknak. Az újraindítást követően nem tartott sokáig a verseny, miután Amaury Cordeel és Calan Williams ütközött össze egymással a Radillionban.

    A versenyt a biztonsági autó mögött fejezte be a mezőny. Doohan nyerte így a futamot Schumacher és Sargeant előtt, amivel biztossá vált a Tident kettős győzelme. A további pontszerzők: Collet, Novalak, Vesti, Victor Martins, Alex Amolyar, Hauger és Leclerc.

    Az FIA Formula 3 mostani hétvégéjének utolsó versenyét holnap délelőtt rendezik majd meg.

  • Finn győzelem született a W Series spái versenyén!

    Finn győzelem született a W Series spái versenyén!

    A mindenféle szempontból döbbenetesre sikerült F1-es kvalifikáció után kezdődött Spában a W Series versenye. Tegnap a lányok kvalifikációja sem volt híján azonban a drámának, miután Beitske Visser és további versenyzők, ugyanakkor, ugyanott vesztették el az irányítást autójuk fölött.

    A szombati versenyen Visser nem vett részt.

    A pole-ból a regnáló bajnok, Jamie Chadwick indult, mellőle riválisa, Alice Powell. A második sort Wood és Kimiläinen foglalták el.

    A mezőny biztonsági autó mögött kezdte meg a körözést. Több kört is teljesítettek így, hogy felmérjék a pálya állapotát.

    17 perc volt már csak hátra, amikor a biztonsági autó távozott a pályáról és a mezőny versenytempóra kapcsolhatott. Wood, Kimiläinen és Marta Garcia kezdett csatázni a harmadik negyedik és ötödik helyen. Végül a finn versenyzőnőnek sikerült átvenni a harmadik pozíciót. Mögötte Wood és Garcia kezdett adott-kapokba, cserélgették egymás között a pozíciókat.

    9 perccel a vége előtt Chadwick előnye már több mint 3 másodperc volt Powellel szemben.
    Utóbbit ráadásul Kimiläinen elkezdte támadni, és miután a csatájuk következtében a brit elhagyta a pályát meg is tudta előzni a finnt.
    Ezt követően Garcia érkezett meg Powell nyakára.

    Úgy tűnik hogy a finn Kimiläinennek kedvére való a hűvös és vizes pálya, ugyanis egyre közelebb került Chadwickhez.
    Kevesebb mint 4 perc volt már csak hátra, mikor sikerült is az előzés és Kimilänen átvette a vezetést.

    Az utolsó percben Marta Garcia és előzni tudott és dobogós pozícióba került.

    Az utolsó körökben már nem történt változás így Kimiläinen, Chadwick és Garcia állhattak dobogóra. A futamgyőztes több, mint nyolc másodperces előnnyel zárt a második helyezett előtt.

    Idén eddig még csak Chadwick és Powell tudtak versenyt nyerni. Így Kimiläinen az első aki megtudta törni uralmukat.

  • Visser Zandvoortban újra versenyezni fog, tegnapi balesete után

    Visser Zandvoortban újra versenyezni fog, tegnapi balesete után

    Pénteken a W Series spái időmérő edzését egy súlyos baleset szakította meg, amelyben hat pilóta is érintett volt, köztük volt Beitske Visser is. A holland versenyzőt kórházba szállították, de szerencséjére nem szenvedett törést.

    „Normális esetben ott teljes gázzal megy az ember” – mondta ma Visser. „De éppen akkor kezdett el esni az eső. Próbáltam lassítani, de elvesztettem az uralmat az autó hátulja felett, és nekiütköztem Abbie-be (Eaton).”

    Ezt követően még három autó is belekeveredett a balesetbe, amelyek közül kettő Vissernek is nekiütközött. A holland pilóta először a gumifalnak csapódott, majd átrepült fölöttük, végül az autó az oldalán landolt.

    „Csak arra tudtam gondolni, hogy ki kell szállnom az autóból, amilyen gyorsan csak lehet. De utána azonnal le kellett ülnöm”.

    A balesetről készült felvételeket pénteken nem mutatták meg a közvetítésekben.

    „Ez általában nem jó jel” – ismeri el Visser, aki elmondja, hogy a családját nagyon megrázta a baleset. „Negyven percig is eltartott, mire kapcsolatba tudtak lépni velem. Sok videót láttak a neten a balesetről, de szerencsére olyat is, amelyen magam másztam ki az autóból.”

    Visser azóta maga is újra megnézte a felvételeket.

    „Sokkot kaptam. Az autóban nincs ideje az embernek megijedni, visszanézve még ijesztőbb volt. Fel sem fogtam, hogy mekkora volt a baleset. De önbizalmat is ad, mert viszonylag jól jöttem ki belőle. Ez is egyértelműen azt bizonyítja, hogy az autók manapság hihetetlenül biztonságosak.”

    Visser bár ma már ismét a pályán tartózkodik, a versenyen nem áll rajthoz. Jövő héten azonban jön W Series következő futama, Zandvoortban, ami ráadásul a holland versenyzőnő hazai versenye lesz.

    „Mindenképpen ott leszek. Jó, ha egy baleset után gyorsan vissza lehet ülni az autóba. Zandvoortban 2012-ben volt egy nagy balesetem, és másnap már újra autóba ültem. Egyszerűen tökéletes dolog, hogy jövő héten újra vezethetek.”

  • Minden érintett W Series versenyzőt kiengedtek a kórházból

    Minden érintett W Series versenyzőt kiengedtek a kórházból

    Tegnap délután durva baleset történt Spában, a W Series időmérő edzésén. A lányok a Raidillion-ba érve egymás után dobták el autóikat. Egymástól teljesen függetlenül ugyanazon a ponton csúsztak ki mind, és ütköztek végül egymásnak. Nem kevesebb, mint hat autó csúszott le a pályáról és ütközött egymásnak. A holland Beitske Visser volt az, aki a legnagyobbat bukott.

    Négyszer csapódott autója vagy a falnak vagy egy másik autónak. Az ütközéstől átrepült a kerékvetőn, és végül fejjel lefelé csúszott át a pályán. Saját erejéből ki tudott mászni a majdnem fejjel lefelé megállt autóból, bicegett pár lépést, majd lerogyott a földre. Ezt követően kórházba szállították kivizsgálásra, Ayla Agrennel együtt. Utóbbit tegnap hamar ki is engedték a kórházból, míg Visser bent maradt további kivizsgálásokra.

    Tegnap este Visser Instagram posztban jelentette, hogy jól van, nem szenvedett komolyabb sérüléseket.

    „Köszönöm mindenkinek az üzeneteket, ez nagyon ijesztő volt, de azt hiszem, egy angyal ült a vállamon, és bár nagyon fáj, szerencsére nincs törésem” – írta.

    Végül még tegnap este Vissert is kiengedték a kórházból. Ma már ő is újra a pályán tartózkodik.

    A mai verseny 16:30-kor kezdődik majd és magyar nyelvű közvetítés lesz hozzá a Sport 2-n.

  • Colombo első győzelmét aratta a késve indult versenyen

    Colombo első győzelmét aratta a késve indult versenyen

    A Formula 3-as mezőny is visszatért, Spában folytatódik a szezon.

    A szombati, első sprintversenyen nedves pálya, és eső fogadta a mezőnyt, és azonnal késéssel indult a program. Azt kellett ugyanis megvárni, hogy a mentőhelikopter engedélyt kaphasson a felszállásra. Hiszen a versenypályán csak akkor lehet tartózkodni, ha a mentőhelikopter számára alkalmasak a körülmények a felszállásra.

    A tervezett 10:05-ös rajt helyett 10:30-kor indult a felvezető kör – több is -, biztonsági autós felvezetéssel. Ebből Ugran maradt ki, aki a boxutcából készült rajtolni, így ő nem tudta bemelegíteni gumijait a többiekkel és nem tudta felmérni a vizes pálya állapotát.

    Colombo indulhatott  – volna – az első helyről, mellőle pedig Crawford. Mögöttük Stanek és Hoggard, valamint David Schumcher és Vesti helyezkedtek el.

    Pár felvezető kör utám azonban a safety car visszavezette a mezőnyt a boxutcába, ott sorakoztak fel.

    11 órakor végül a verseny hivatalosan elkezdődött, de csak a biztonsági autó mögött körözött a mezőny. A versenyzők pedig ráción azt jelezték, hogy körről körre kiszámíthatatlan a pálya állapota.

    3 kör elteltével a safety car elhagyta a pályát és „szabadon engedte” a mezőnyt.

    Hoggard és Schumacher hamarosan Stanek nyakára érkezett, míg az élen Colombo 3 másodperces előnyre tett szert. Eközben Collet, Martins és Sargeant haladt gyakorlatilag egymás mellett a 8-9-10. helyen. Végül Collet jött ki győztesen a hármas versenyből.

    Ido Cohen egy ütközés után a boxba hajtott és feladni kényszerült a versenyt.

    Collet később Novalak mellett is elment és feljött a hetedik helyre, majd üldözőbe vette Vestit.

    A 7. körben Rafael Villagomez kötött ki a falban, a Les Combes-ban, ahol emiatt egy rövid ideig lengetni kellett a sárga zászlót.

    Mindeközben bár a pálya még jócskán vizes volt, az eső elállni látszott, és a csapatok azt jelentették, hogy nem várható újabb esőzés.

    Vesti és Colett látványos versenybe kezdett egymással, utóbbi kis híján bele is ment a dán autójába, de szerencsére végül nem történt baj.

    A 9. körben Martins megelőzte Novalakot a 8. helyért, ezzel akkor a leggyorsabb kört is megfutotta.

    Egy körrel később Schumacher kezdett támadó pozícióba kerülni, hogy megszerette Hoggardtól a negyedik helyet. Nem sokáig örülhetett azonban ennek a közelségnek, mert az ő sarkában pedig megjelent Vesti.
    Egyre szorosabb lett a trió csatája. Végül Hoggard hibázott, mire mindenki vérszemet kapott és már két négyes csoportosulás haladt szinte fej-fej mellett. Szinte csodával határos, hogy senki nem paszírozódott fel a falra. Cserébe nagyon izgalmas jeleneteknek lehettünk szemtanúi. Schumacher azonban rosszul járt ezzel, a 11. helyre csúszott vissza.

    Végül Colombo első F3-as győzelmét aratta, Crawford és Stanek előtt.

    Caio Collet végül 5 másodperces büntetést kapott, mert a pályát elhagyva előzött.

    Versenyző Csapat Lemaradás
    1 Lorenzo Colombo Campos Racing
    2 Jak Crawford HitechGP 13.400
    3 Roman Staněk HitechGP 15.400
    4 Frederik Vesti ART Grand Prix 19.000
    5 Victor Martins MP Motorsport 21.100
    6 Johnathan Hoggard Jenzer Motorsport 23.600
    7 Clement Novalak Trident 24.400
    8 Logan Sargeant Charouz Racing System 24.500
    9 Caio Collet MP Motorsport 25.200
    10 Alexander Smolyar ART Grand Prix 25.400
    11 David Schumacher Trident 25.900
    12 Jack Doohan Trident 26.900
    13 Arthur Leclerc Prema Powerteam 28.300
    14 Dennis Hauger Prema Powerteam 30.000
    15 Ayumu Iwasa HitechGP 31.400
    16 Olli Caldwell Prema Powerteam 44.300
    17 Amaury Cordeel Campos Racing 46.400
    18 Hunter Yeany Charouz Racing System 50.700
    19 Matteo Nannini HWA AG 53.400
    20 Oliver Rasmussen HWA AG 57.000
    21 Jonny Edgar Carlin 57.600
    22 Juan Manuel Correa ART Grand Prix 58.400
    23 Tijmen van MP Motorsport 59.100
    24 Calan Williams Jenzer Motorsport 1:00.600
    25 László Tóth Campos Racing 1:04.800
    26 Zdenek Chovanec Charouz Racing System 1:08.400
    27 Rafael Villagómez HWA AG 2:12.600
    Filip Ugran Jenzer Motorsport
    Ido Cohen Carlin

     

     

     

     

  • Hatalmas tömegbaleset miatt kellett félbeszakítani a W Series időmérőjét  – VIDEÓVAL

    Hatalmas tömegbaleset miatt kellett félbeszakítani a W Series időmérőjét  – VIDEÓVAL

    Áll a bál Spa-Francorschampsban, miután a W Series időmérő edzésén hatan keveredtek bele egy tömegbalesetbe az Eau Rouge kijáratán.

    Nem sokkal a Forma-1 második szabadedzése után a W Series időmérőjével folytatódott a Belga Nagydíj programja. Azonban amint elkezdték a csajok a mért köreiket és az Eau Rouge-hoz értek, senki nem számított arra, ami megtörtént. Három (!) versenyzőnő is elveszítette uralmát az autója felett a Radillion-hoz érkezve és nagy sebességgel a falba csapódtak, valamint az autók egymással is ütköztek.

    Ezt követően beindult a dominó effektus és további két autó ütközött a balesetező hármasba. A baleset látványa elég durva és vérfagyasztó.

    A baleset összes részvevőjét vizsgálat alatt tartják és közülük két versenyzőnőt, Ayla Agrent és Beitske Vissert kórházba kellett szállítani.

    Videó forrása: Highautoo Motors / YouTube

  • Juan Manuel Correa szerint továbbra is bekerülhet az F1-be

    Juan Manuel Correa szerint továbbra is bekerülhet az F1-be

    Juan Manuel Correa a Belga Nagydíj hétvégéjén, két évvel csaknem halálos kimenetelű balesete után ismét nekivág Spa-Francorchampsnak.

    2019 augusztus végén az Eau Rouge kanyar kijáratán szenvedett balesetet az akkor Formula 2-ben versenyző Correa, aki a 22 éves Anthoine Hubert autójával ütközött. A fiatal francia versenyző ezt követően belehalt sérüléseibe.

    A most 22 éves Correa súlyos láb- és tüdősérülései ellenére, nem csupán felépült, de idén már a Formula 3-as mezőny tagja. Ezen a hétvégén a sorozat Belgiumba látogat a Forma-1-es esemény betétfutamaként.

    „Tudtam, hogy sosem lehetek majd igazán boldog, ha nem próbálok meg visszatérni. Be akartam bizonyítani, hogy képes vagyok a visszatérésre. Ez nagyon fontos volt számomra.” – mondta Correa az olasz La Gazzetta dello Sport-nak.

    Az ecuadori most minden pályán elért eredményét néhai francia riválisának, Hubertnek ajánlja:

    „Ez pontosan így van, és mindig is így lesz. Folyamatosan beszélek anyukájával, Nathalievel. Ezt azóta csinálom, amióta felébredtem a kómából. Azt mondtam neki, hogy bárhová is megyek a versenyzés világában, Anthoine mindig velem lesz. Ugyanis ugyanazért a célért küzdöttünk – A Forma-1-be kerülésért.” – mondta Correa.

    „Mindannyiunknak, akik részt veszünk ezekben a bajnokságokban, rendkívül hasonló történetünk van, ugyanazokat az áldozatokat hoztuk meg, ugyanazokért az álmokért. Amikor megtudtam, hogy Antoine elment, akkor tudatosult bennem, hogy nem tud tovább az álmában élni. Ami az én álmom is volt.”

    „Rendkívül szerencsés vagyok, Hogy folytatni tudom azt, amit ő is szeretett volna.”

    Correa szerint felvette a Formula 3 tempóját, még úgy is, hogy jelenleg még a rehabilitációs fázisban van.

    „A bal lábam egyre erősebb és erősebb. Úgy tudok fékezni, ahogyan akarok, még ha picivel lágyabban is. A jobb lábam pedig mindig fáj. Tudok mankó nélkül sétálni, ugyanakkor mindig sok fájdalmat érzek. Nem egyszerű.” – mondta.

    „Viszont, ha őszinte akarok lenni, akkor az első pillanattól kezdve, ahogy beszálltam az autóba, a mentális problémáim elmúltak. Sokkal érettebb vagyok, és már sokkal jobban megértem az egész veszélyforrását, szóval inkább elkerülöm a bajt. Azonban félelem nincs bennem. Ha lenne, nem tudtam volna visszatérni.”

    Correa a Sauber junior programjába is visszakerült, így a Formula 2-be való visszatérés lehet a következő lépcsőfok az F1-be kerüléshez:

    „Egy F1-es csapathoz ilyen szinten kapcsolódni tökéletes, olyan, amit akartam. A csapattól rengeteg támogatást kapok, attól a Frederic Vasseurtől is, aki az ART tulajdonosa, ahol most az F3-ban versenyzek.” – zárta Correa.

  • Itt a W Series pontállása, és egy szavazás!

    Itt a W Series pontállása, és egy szavazás!

    2021-ben a W Series, a kimondottak nők számára létrehozott formaautós versenysorozat a második szezonját teljesíti, miután 2020-ban nem rendezték meg a bajnokságot a koronavírus járvány miatt.

    Idén 8 versenyhétvégén, így 8 futamon vesznek részt a lányok, és minden versenyük a Forma-1-es mezőnnyel megegyező időben és helyen zajlik, annak egyik betétfutamaként.

    Féltávnál járunk, négy verseny zajlott le és ugyanennyi van hátra. Az egyforma Tatuus F3 T-318-as autóval versenyző lányok pontversenyét jelenleg éppen csak, de a regnáló bajnok (2019), az F1-es Williams csapat fejlesztő versenyzője, Jamie Chadwick vezeti. Azonban mindössze egy ponttal marad el tőle honfitársa, Alice Powell. Mindketten 2-2 versenyt nyertek eddig.

    Alice Powell, Jamie Chadwick
    Alice Powell (balra) és Jamie Chadwick (jobbra)  |  Fotó: Courtesy of W Series

    Mögöttük viszont nagy a szakadék tátong: a harmadik helyen álló Nerea Martinak gyakorlatilag fele annyi pontja van, mint az élen állóknak. Ő azonban aggódhat, mert mögötte is szoros a verseny, hiszen Moore, Kimiläinen, Wohlwend és Sidorkova is 3 ponton belül van hozzá képest.

    Már csak Caitlin Wood, valamint Max Verstappen exe, Sabré Cook azok, akik nulla pontosak a mezőnyben.

    A W Series 2021-es szezonja ezen a hétvégén folytatódik, Spában.

    Íme a bajnokság állása, lentebb görgetve pedig egy szavazást is találtok!

    # Rajtszám Versenyző Nemzetiség Pontok
    1 55 Jamie Chadwick brit 73
    2 27 Alice Powell brit 72
    3 32 Nerea Marti spanyol 37
    4 26 Sarah Moore brit 36
    5 7 Emma Kimiläinen finn 35
    6 5 Fabienne Wohlwend liechtensteini 34
    7 51 Irina Sidorkova orosz 34
    8 95 Beitske Visser holland 18
    9 22 Belen Garcia spanyol 18
    10 97 Bruna Tomaselli brazil 12
    11 44 Abbie Eaton brit 10
    12 54 Miki Koyama japán 10
    13 19 Marta Garcia spanyol 6
    14 49 Abbi Pulling brit 4
    15 3 Gosia Rdest lengyel 2
    16 11 Vicky Piria olasz 1
    17 17 Ayla Agren norvég 1
    18 21 Jessica Hawkins brit 1
    19 37 Sabré Cook amerikai 0
    20 20 Caitlin Wood ausztrál 0

     

    [poll id=”210″]

  • Így áll az F2-es és F3-as bajnokság, a szezon felénél

    Így áll az F2-es és F3-as bajnokság, a szezon felénél

    A Forma-1-es mezőnnyel együtt a Formula 2-es és Formula 3-as mezőny is nyári szüneten van épp, szezonjuk féltávjánál.

    Nézzük hát, hogy állnak a junior bajnokságok a folytatás előtt!

    Formula 2

    Szoros a verseny az élen, Oscar Piastri nem rég vette át a vezetést, de a nyomában van Guanyu Zhou, de Shwartzman, Ticktum és Vips sincs rettentően lemaradva.

    Versenyző Pontok
    1 Oscar Piastri 108
    2 Guanyu Zhou 103
    3 Robert Shwartzman 91
    4 Dan Ticktum 89
    5 Jüri Vips 85
    6 Théo Pourchaire 65
    7 Felipe Drugovich 59
    8 Liam Lawson 58
    9 Jehan Daruvala 56
    10 Richard Verschoor 50
    11 Ralph Boschung 36
    12 Christian Lundgaard 28
    13 David Beckmann 25
    14 Marcus Armstrong 24
    15 Roy Nissany 12
    16 Bent Viscaal 8
    17 Lirim Zendeli 7
    18 Marino Sato 1
    19 Matteo Nannini 1
    20 Jack Aitken 0
    21 Guilherme Samaia 0
    22 Alessio Deledda 0
    23 Gianluca Petecof 0

     

    Formula 3

    Az F3-as bajnokságban fölényesen vezet a Red Bull norvégja, Dennis Hauger. Mögötte azonban nagyon szoros a verseny a 2-4. helyen.

    Charles Leclerc öccse, a Ferrari akadémista Arhur a 8. helyen áll a 32 fős tabellán.

    Ralf Schumacher fia, David a 12. helyen áll, míg Emerson Fittipaldi unokája, Enzo a 14. pozícióban tanyázik.

    A 2019-es spái F2-es versenyen súlyosan megsérült, és a versenyzéshez idén visszatért Juan Manuel Correa 19. helyet birtokolja jelenleg, míg a magyar Tóth László egyelőre pont nélkül a 31. helyen áll.

    Versenyző Pontok
    1 Dennis Hauger 152
    2 Jack Doohan 89
    3 Olli Caldwell 86
    4 Frederik Vesti 80
    5 Aleksandr Smolyar 73
    6 Clément Novalak 70
    7 Victor Martins 66
    8 Arthur Leclerc 44
    9 Matteo Nannini 42
    10 Caio Collet 41
    11 Ayumu Iwasa 39
    12 David Schumacher 35
    13 Logan Sargeant 35
    14 Enzo Fittipaldi 25
    15 Jonny Edgar 23
    16 Roman Staněk 19
    17 Calan Williams 15
    18 Lorenzo Colombo 10
    19 Juan Manuel Correa 9
    20 Jak Crawford 6
    21 Kaylen Frederick 2
    22 Johnathan Hoggard 1
    23 Amaury Cordeel 0
    24 Tijmen van der Helm 0
    25 Jake Hughes 0
    26 Reshad de Gerus 0
    27 Pierre-Louis Chovet 0
    28 Oliver Rasmussen 0
    29 Ido Cohen 0
    30 Rafael Villagómez 0
    31 László Tóth 0
    32 Filip Ugran 0

     

    A Formula 3 szezonja a Forma-1-gyel együtt folytatódik majd augusztus 27-29-én, Spában, míg az F2-es mezőny Monzában folytatja majd a szezont szeptember 10-12-én.

    Ti kiknek szurkoltok?

  • Nannini: Több F1-es akadémia is megkeresett

    Nannini: Több F1-es akadémia is megkeresett

    Matteo Nannini, az F2 és F3 versenyzője egy Forma-1-es akadémiához kíván csatlakozni – remélve, hogy ezzel orvosolni tudja az olasz tehetségek hiányát a királykategóriában. Bár jelenleg épp van olasz az F1-es mezőnyben, Antonio Giovinazzi személyében.

    Nannini neve nem ismeretlen, hiszen unokatestvére, Alessandro a nyolcvanas évek második felében versenyzett az F1-ben, a Benetton színeiben megnyerte a Japán Nagydíjat, majd sajnálatos módon az 1990 októberében, egy helikopterbalesetben szenvedett súlyos kar-sérülése véget vetett karrierjének, 31 éves korában.

    A mindössze 18 éves Matteo az egyetlen pilóta, aki idén a Formula 2-es és a Formula 3-as bajnokságban is indul, és az utóbbi sorozatban a legutóbbi magyarországi futamon már megtapasztalta a győzelem ízét is, így most a tabella kilencedik helyén áll, bár nagyon le van maradva a norvég Dennis Haugertől.

    Az autósportban ilyen gazdag autósportos múlttal rendelkező országhoz képest szokatlan módon az olasz pilóták jelenleg kevesen vannak.

    Éppen ezért Nannini, aki kettős állampolgársággal rendelkezik (olasz és argentin), a Forma-1-es akadémiák felé kacsingat.

    „Magyarország után volt néhány hívásunk F1-es akadémiákkal, amelyek érdeklődhetnek irántam, és azért is, mert egy akadémiáknak is hasznos lehet egy olasz srác, mert az akadémiákon nincsenek olaszok” – mondta Nannini az F1 Feeder Seriesnek.

    „Az F1-ben Antonio után itt vagyok én, aki az F2-ben és az F3-ban versenyzem, szóval nagyon nyomaszt ez a tény. Én vagyok az egyetlen olasz, és van egy csomó angol, francia és bármi más, de Antonio után hiányzik egy olasz srác, szóval megpróbálok mindent latba vetni, hogy kihasználjam ezt a tényt, és megszerezzem az egyik helyet.”

    „Természetesen tudom, hogy fontos az eredmények elérése is, hogy végül győzelmeket és bajnoki címeket szerezzek, de azt is tudom, hogy ehhez egy jó csapatban kell lennie az embernek és sok barátságot kell kötni.”

    „Az álmom az lenne, hogy olasz csapatnál, a Ferrarinál versenyezhessek, bár eddig más csapatoktól is kaptam hívásokat, de természetesen olaszként a szívem a Ferrarihoz húz.”

    Nannini azt mondja, Giovinazzival támogató üzeneteket váltanak egymássaé – miközben unokatestvére, akit anno szintén is erősen összefüggésbe hoztak egy Ferrari-versenyzői állással, mielőtt F1-es karrierjét derékba törte a balesete.

    „Amikor elkezdtem, Alessandro támogatása nagyon sokat segített nekem” – magyarázta Matteo.

    „Eljött velem Bahreinbe, amikor 2016-ban a gokartvilágbajnokságon versenyeztem. Amikor a Formula 4 első tesztjén voltam, akkor is adott néhány tanácsot, hogy hogyan vegyek néhány kanyart, vagy amikor először mentem Spába, vagy először mentem Vallelungába.”

    „Most egy kicsit nehezebb számára, hogy eljöjjön és támogasson engem a versenyeken, mert általában kedden vagy szerdán indulok, és ő nem tudja otthagyni a munkáját azért, hogy kövessen engem.”

    „De mindig apámmal vagyok, mindig velem jön, mindig ad nekem javaslatokat, hogy hogyan vezessek a versenyen.”